<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
kervil | Adatlap | 738257 | 2025. június 13. 16:10 | ![]() | |
Sajnos én is hajlamos vagyok mindig mindent elfelejteni, ráadásul a korral ez egyre fokozódik. Ezért egy ideje már azt csinálom, amit te is említettél: a különböző termékekkel, illetve technikákkal kapcsolatos tapasztalataimat mindig feljegyzem egy word fájlba, témakörönként csoportosítva a tudnivalókat. Aztán mielőtt megint az adott terméket vagy technikát használnám, előtte elolvasom a jegyzeteimet. Rengeteget tud segíteni. Előzmény: (738247) pmheros 2025. június 13. 11:42 | |||||
Vadász | Adatlap | 738256 | 2025. június 13. 15:14 | ![]() | |
Akkor most előtör belőllem a Genya. Nem írom le mégegyszer, hogy mit mivel, és miért. Mert az a tapasztalatom, hogy ezeket a tanácsokat a többség nem fogadja meg. És igen, a tudásért meg kell dolgozni. Vagy megkeresed a leírásomat az oldalon, vagy megtanulod a saját börődön. Rendszeresen felültök a cégek ostoba reklámjainak, mint a lányok a kacsaszáj dívatjának! Egyébként, a lejárt szavatosságú tejfölt sem teszem a rakott krumplira. | |||||
pmheros | Adatlap | 738247 | 2025. június 13. 11:42 | ![]() | |
Üdv! A Gauzy -t én alapvetően szerettem. Jelenleg azért van kettő flakonnal mert azt hittem az elsőt én szemeteltem tele valamely óvatlanságommal. Aztán a második bontatlan flakonnal sem sikerült csomómentes fújást produkálni. Láthatólag nem por került a lakkozásba, hanem átlátszó nagyon-nagyon apró lakk csomócskák törték meg a felület fényét itt-ott. Na de a rövid kis memóriámból ez törlődött. Utoljára a P-38 -asom kapott fém színt, majd arra az Alclad alc600 lakkját használtam ami természetesen tökéletes volt. Most valamiért megint a Gauzy akadt a kezembe, és az eredmény látva megint eszembe jutott mit nem kellett volna elfelejtenem. Ezért akarom leszűrni. Azt már meg sem említem, hogy a 24 órát kötött Gauzy -ból a csomókat kicsiszoltam, és rámentem alc600 -al. Hogy én mekkora b4r0m voltam! Le sem tudom írni. Napokban tesztelek MRP lakkal, Alclad fémre. Üdv.: pmheros | |||||
pmheros | Adatlap | 738245 | 2025. június 13. 11:18 | ![]() | |
Üdv! Elsősorban korábbi tapasztalatok miatt! Rövid az agyam, és néha elfelejtem mit, mivel használtam, és bár sok minden feljegyzek, sajnos nem mindent. Úgy érzem új anyagpróbákat kell majd ejtenem. MRP és GX100 is van itthon, szeretem is őket. Azok után hogy mennyi más lakkom kihajigáltam, még mindig van itthon választék bőven. Viszont a sok évvel ezelőtti tapasztalatból betennék két képet. Én akkor fém festékek lakkozásával szenvedtem, és csinálgattam próbákat, amiből csak egy homályos fotó, és egyetlen színkártya maradt meg mára. Akkor arra jutottam, hogy az erősebb oldószeres lakkok hajlamosak a már lekötött vékony fémfesték hordozóját fellazítani, abban a pigmentek irányát változtatni. Ez pedig néhány esetben a fémes hatásból vett el. Üdv.: pmheros | |||||
pmheros | Adatlap | 738243 | 2025. június 13. 11:06 | ![]() | |
Üdv! Akkor Temu -n nézelődök majd. Köszönöm! Üdv.: pmheros | |||||
pmheros | Adatlap | 738242 | 2025. június 13. 10:54 | ![]() | |
Üdv! Köszönöm az iránymutatást. (Már csak vállalható áron, és kis mennyiségben kell találnom ilyet.) Üdv.: pmheros | |||||
warbirds | Adatlap | 738234 | 2025. június 13. 08:48 | ![]() | |
Részemről igyekszem minél kevesebb "büdös" dologgal foglalkozni, úgyhogy oldószeres cuccok nem nagyon jönnek szóba (kivéve a fémfestékeket, bár abból is volt a MIG-től egy jó készletem). Az MRP-t nem ismerem, nem használtam még. Valahogy sose kerülök oda, hogy ilyen festéket/lakkot vegyek. | |||||
Ste | Adatlap | 738233 | 2025. június 13. 08:45 | ![]() | |
+1 az GX sorozatnak és az MRP-nek. Pisztollyal abszolút nyerő. Mondom ezt úgy, hogy előtte 30 év alatt már mindent kipróbáltam, így tapasztalataim alapján jutottam ide. A Gauzzy-t is használtam, de annál még a Future is jobb volt. Mondjuk az észter miatt elszívás nagyon ajánlott. | |||||
Nagyzo | Adatlap | 738231 | 2025. június 13. 08:27 | ![]() | |
Csak egy kérdés, és semmi kötekedés/okoskodás nincs benne, miért ezzel lakkoz, aki ezzel lakkoz? Én leragadtam az észteres GX100-nál és az MRP-nél, mert szerintem kiváló holmi mindkettő, nagyon vékony rétegben nagyon ellenálló bevonatot képez, és még fényes is, mint a tücsök valaga. Ecsetre persze egyik sem jó. | |||||
warbirds | Adatlap | 738230 | 2025. június 13. 08:17 | ![]() | |
Temu barátomnak van olyan kis szűrője, amit festékszóróba lehet tenni, szintén ilyen céllal. Azt lehet érdemes lenne megpróbálni. (Bizisten, nem kapok érte jutalékot! :DD) | |||||
Johnie | Adatlap | 738221 | 2025. június 12. 20:45 | ![]() | |
300 mikronossal kezdenék. Ha nem lenne megfelelő utána sem, akkor 100-assal folytatnám. | |||||
pmheros | Adatlap | 738219 | 2025. június 12. 20:31 | ![]() | |
Egyszerűbb megoldás érdekelne, mint pl valamilyen folyadékszűrő szövet, amin csak egyszerűen átönteném a folyadékot. De ilyenből vajon hány mikronosat lenne érdemes választanom ? | |||||
pmheros | Adatlap | 738218 | 2025. június 12. 20:22 | ![]() | |
halaci | Adatlap | 738215 | 2025. június 12. 19:58 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 738214 | 2025. június 12. 19:28 | ![]() | |
Legalább zöldfülű nem lettél :) Szomorú látni, hogy teljesen hiányzik a gyártásnál az ellenőrzés. Én is sokszor találkozom repedt csőrrel, de ez a letört oldal nagyon erős hiba. Az üres bekeverős flakonokat egy ideje én is csak arra veszem, hogy azokról pótoljam a hibás csőröket. Mikor megjön az új festék, azonnal dobom bele a keverőgolyót, egyúttal ellenőrzöm a csőr állapotát. Csak ezek után állok neki a felrázásnak. Üdv.: pmheros | |||||
halaci | Adatlap | 738207 | 2025. június 12. 18:37 | ![]() | |
Az AK-nál a pokol legmélyebb bugyrában fog kikötni, aki a készletgazdálkodás "optimalizálásáért" felel. Vadonatúj flakon, tavaly vettem, még nem használtam. Szerencsére a fekete kupak elég jól rá volt csavarva, így a felrázáskor nem terítettem be vele az egész szobát, csak a kinyitáskor folyt szanaszét, ami a kupakban felgyűlt, úgy a festék negyede. Megjegyzem az a kis cseppentős rész azokon a flakonokon is szar volt (nem szorult bele rendesen a flakon nyakába, kifolyt mellette a festék ha csepegtetni akartam), amiket szettben, üresen vettem a bekeverendő festékeknek. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737981 | 2025. június 7. 18:44 | ![]() | |
Nem tudom, volt-e már, de nekem teljesen új volt - a Gunze kihozta a Hobby Colorban a fluorescent színeket, H097-től H101-ig (sárga, narancs, pink, zöld és piros) - végre van/lesz nem-oldószeres megoldás az MP4/4-8 McLarenekre :) | |||||
pmheros | Adatlap | 737773 | 2025. május 29. 10:24 | ![]() | |
Üdv! A május 11 -ei hozzászólásom képén jól látszik, hogy már a hordozó közeg megjelenése (színe) is teljesen más. Joggal bizonytalanodik el a felhasználó ilyeneket látva. Üdv.: pmheros | |||||
Ste | Adatlap | 737769 | 2025. május 29. 08:53 | ![]() | |
Sziasztok! Ez érdekes tapasztalat, mert az A-Stand az új neve az Alclad II gyártmánynak, rebranding, lényegében átnevezés történt. Az Ammo lett a forgalmazója. Tehát elvileg semmit nem változott a formula, erről több helyen írtak is az A-Stand megjelenésekor. Hogy a gyártásban az új tulajdonos végül eszközölt-e nem publikált változtatásokat, "ésszerűsítéseket", nem tudni, de mivel egy nagyon erős brand-ról van szó, nem hiszem hogy megkockáztatták volna. | |||||
pmheros | Adatlap | 737762 | 2025. május 28. 19:36 | ![]() | |
(Bár az előző hozzászólásom nem hozott érdeklődést, ez nem tart vissza attól, hogy további tapasztalatot osszak meg.) Csináltam egy keverési, fújási próbát is a különböző festékekkel. Ebben az esetben a számomra új AMMO A.mig-2300 Aluminium -hoz kevertem a korábban már birtokolt általam ismert Alclad II ALC102 Duraluminum (A.mig-8202) festéket. Az első keverésnél (lásd fotón, ahol a pisztoly tartályában keverek) furcsa egymásba nehezen vegyülő mintát véltem felfedezni a keverékben. Megijedtem, kiöntöttem. Összehasonlítási alapnak ALC102 -höz biztosan azonos ALC101 -et kevertem, és az is ilyen fura keverékmintát adott. Mivel ezek biztosan kompatibilisak egymással, így ezt a megjelenést elfogadtam normálisnak. Az új festékkel való keverés elsőre furcsa eredménye az új fejlemény birtokában már elfogadható volt, így a következő bekeverést kifújtam műanyaglapra. A keverék kicsit gyengébb terülési képességét az újabb festék korábban leírt ilyen tulajdonságának a hozadékaként értelmezem. | |||||
B.Gábor | Adatlap | 737710 | 2025. május 27. 10:41 | ![]() | |
Köszi szépen! Végül megcsináltam egyből. Mondjuk ahhoz képest, hogy pár perccel a koptatni kívánt réteg felfújása után már mostam is vissza, mégis alig jött le, pedig én egy jobban koptatott színt szerettem volna. Emiatt úgy tűnik, nincs tökéletes recept, mert ugyanígy kipróbáltam korábban egy régi maketten, meg egy sztirol lapon napokkal előtte még egyszer és azokon tökéletesen működött... Egyébként Gunze Surfacer alapra ment Tamiya alapszín (páncélszürke), arra Gunze lakk (H széria), utána két réteg AK chipping fluid és arra Tamiya fehér, direkt vékonyan fújva. | |||||
Nagyzo | Adatlap | 737709 | 2025. május 27. 10:31 | ![]() | |
a kék címkés leveling thinnert használom hozzá | |||||
kls | Adatlap | 737678 | 2025. május 26. 15:26 | ![]() | |
A Gunze metalprimerrel kezdtem, de nem segített. Kipróbálom a GX-et. Ahhoz melyik Gunze higító a jó? | |||||
Nagyzo | Adatlap | 737677 | 2025. május 26. 15:08 | ![]() | |
Fémre való alapozóval (Tamiya/Gunze) kellett volna kezdened, de ez már késő bánat. Észteres lakkot próbálj, de polírozott fémre az sem fog kellőképpen tapadni. Mr Color GX100 vagy MRP jó választás lehet. Esetleg egy tesztdarabon próbáld ki a tamiya flakonos metal primerét, mennyire eszi meg a matricát. Ködölve persze, nem telibe rögtön. | |||||
kls | Adatlap | 737673 | 2025. május 26. 12:54 | ![]() | |
Microbacchus | Adatlap | 737625 | 2025. május 24. 09:18 | ![]() | |
Szia! Valószínűleg függ a festéktől is. Felső rétegnek Tamiya XF (MLT-vel hígítva) fél évvel később is aktiválható volt. Az MRP/chipping fluid/MRP pedig közvetlenül festés után is nagyon lassan indult be, dörzsölni, stb. kellett a felső réteget, hogy apró sérülések keletkezzenek (gondolom itt semennyire nem is számít az eltelt idő). | |||||
B.Gábor | Adatlap | 737624 | 2025. május 24. 07:15 | ![]() | |
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy miután a chipping fluidra ráfestettem a lekoptatni kívánt színt, azonnal kell koptatnom vagy várhatok vele akár órákat is, mert a hatás megmarad? Eddig azonnal megcsináltam, de most csak úgy lenne hétvégén időm erre, hogy egyik nap megcsinálom a festést, másnap meg koptatnék. Menne ez így? Előre is köszönöm! Üdv Gábor | |||||
slowmotion | Adatlap | 737300 | 2025. május 17. 09:21 | ![]() | |
Megfordult a fejemben a MLT, de az alkoholos akril a maximum, amit fújni szeretnék,meg a hozzá tartozó higító. Kivétel persze a fekete ezerötös Gunze Surfacer spray, ami megvan, szép felületet is ad, meg el is kell használni. Van persze Enamel Thinnerem, mert a Tamiya panelezőt azzal lehet visszamosni, meg mert ecsettel festek Enamelt, meg van Lacquer Thinner, mert az meg a Tamiya putty-hoz kell, de ezeket nem fújom. Ni, megnéztem, nem tükörsima a felület, de fényes. Két réteget adtam neki, gondolkozom egy harmadikon. Bár őszintén szólva ha most megcsinálom a matricázást, és nem lesz szép, akkor tudni fogom, hogy ennél jobban kell lakkozni. Úgyhogy afelé hajlok, hogy megvárom a 24 óra száradást (ez ma este 11-ig bezárólag), és vasárnap elkezdek matricázni. | |||||
borisz | Adatlap | 737299 | 2025. május 17. 08:40 | ![]() | |
Jó megvilágítás kell, és akkor látja a szellemes jellemes kellemes, hogy fényesedik-e a felület.:) Amióta Leveling Thinert használok, azóta retardert nem keverek bele. Igaz Gunze, de úgy tapasztaltam, hogy a Tamiya színekhez is ugyan úgy használható. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737288 | 2025. május 16. 22:12 | ![]() | |
No. Első (fél) lakkozás megvan. Az a necces benne, hogy mivel pigment nem kerül fel, ezért nem látod, hogy rendesen, egyenletesen fed-e. Biztos ami fix, nyomtam bele retardert rendesen, aztán legfeljebb sikerül ezzel elrontani. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737285 | 2025. május 16. 21:11 | ![]() | |
Ó, a tigrisek abban a legjobbak! | |||||
borisz | Adatlap | 737284 | 2025. május 16. 20:55 | ![]() | |
slowmotion | Adatlap | 737283 | 2025. május 16. 20:43 | ![]() | |
Következő kérdés: a Tamiya X-22-ese ugyanúgy kezelendő, mint a festékek, tehát higítóval alaposan fel kell ütni? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 737257 | 2025. május 15. 22:12 | ![]() | |
Kösz a kiegészítést! :) | |||||
Johnie | Adatlap | 737255 | 2025. május 15. 22:02 | ![]() | |
Többnyire én is a Tibcsi által írt módszert alkalmazom, tehát kabintető keretének színre fújása előtt maszkba borítom az üvegezett részt, tehát ami áttetsző marad azt ne érje festék. Az elülső szélvédő mindig fix, azt mindig beragasztom. A kabintetőt pedig építheted nyitottra vagy zártra (ezt a fülke műszereinek ,egységeinek a minősége is befolyásolhatja hogy el akarja az építő takarni a kabinbelsőt a kabintető lecsukásával vagy megmutatni a nyitottra építéssel) Ha nyitottra tervezed a kabintetőt akkor nem szükséges magát a kabintetőt beragasztani, inkább a fülke belsőt kell kimaszkolni alaposan szivaccsal, blue tak-al, maszkolószalaggal. Ha zártra tervezed építeni a kabintetőt akkor érdemes alaposan ,résmentesen beragasztani, mert a festék bejuthat egy pici résen is. Az üvegezett részek általában/többnyire csillognak ,fényesek. Szerintem jobb hatás érhető el az átlátszón maradó részeken polírozó pasztákkal és a végén vax-al mint fényes lakkal... De végső esetben a fényes lakk is tud segíteni egy opálos kabintetőn. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 737253 | 2025. május 15. 21:58 | ![]() | |
Ha jól értem, a "Blue Angels" Hornet az áldozat. Azok csillogóan fényesek voltak, ne fújj rá félfényest. Csillogtak, mint a Salamon tök...életessége. :) | |||||
slowmotion | Adatlap | 737248 | 2025. május 15. 20:22 | ![]() | |
No akkor tehetem vissza a maszkot :) Csak most arra is figyelve, hogy a kabintető kerete is csodakék színre lett vestve. Nem baj, haladnom kell, jöhet az X-22. Ha félfényessel is fújom le, az úgyis csak a legvégén lesz. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 737238 | 2025. május 15. 17:21 | ![]() | |
Én biztosra megyek és a kabintetőt mindig kimaszkolom, csak a végső lakkréteg után szedem le. A fényes lakk elvileg rámehet, attól nem lesz baja, de a matt lakktól (nyilván) bemattul. Viszonylag fájdalommentesen kipróbálhatod: ha van olyan kabintető, amit nem kell felhasználni, akkor azon. Utána alkohollal (akár sima denszesszel) nyom nélkül lemosható. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737237 | 2025. május 15. 17:16 | ![]() | |
Hülye kérdésnek hangozhatnak, de jogilag ugye még kezdő vagyok. Szóval: 1, A kabintetőt le lehet fújni úgy lakkal, hogy ne torzítson, és ne mattuljon be? 2, Ha a végén az egész gépet telibe fújom mondjuk félfényes lakkal, akkor a kabintetőt takarjam le? 2b, Vagy egyáltalán csak a végén ragasszam be? Köszönöm a tanácsokat! | |||||
pmheros | Adatlap | 737130 | 2025. május 12. 05:26 | ![]() | |
Átolvasva újra az általam leírtakat, azt rosszul fogalmaztam meg. Helyesen: az újabb zöldes hordozófolyadék lett a viszkózusabb (sűrűbb, nehezebben gördülő) közeg. | |||||
pmheros | Adatlap | 737115 | 2025. május 11. 15:13 | ![]() | |
Üdv! Kifogyóban volt az Alclad Alumínium festékem. Gyanútlan beütöttem a keresőbe a termék nevét hogy vegyek helyette újat. Nincs. (Az hogy van az e-bay -ről a Vénuszon azt most tegyük félre.) Nem értettem, ha valami ennyire jó festék (szerintem) az hogy kophat ki a boltokból. Az Alclad II ALC-101 festékem helyet már korábban is csak az Ammo cimkés ALC101 -et (A.mig-8201) tudtam beszerezni, de nem éreztem másnak. Rövid keresés után pont az Ammo kínálatában találtam 30ml -es Aluminium színt, immáron A.mig-2300 szám alatt amit megrendeltem. Igazából azt hittem, ez is csak egy újabb átcimkézés. Megjött és meglepődtem. A megjelenés más. Nem az üveg anyagot hagyták el, az megmaradt. A festék hordozó zöld lett, és kevésbé viszkózus mint korábban. Csináltam egy próbafújást. Úgy tűnik a szín maradt, a pigment méret is hasonló. Talán a terülésre több figyelmet kell fordítanom. Azt hiszem nagyobb dűzni kell majd. Akinek van ugyanerről a váltásról tapasztalata, ne tartsa magában! | |||||
Katava | Adatlap | 737029 | 2025. május 8. 14:39 | ![]() | |
Teszteltem. Tamiya XF-re fújtam (MLT-vel hígítva) AK Real Color-t (szintén MLT-vel hígítva) és semmi gond nincs. Fújtam vékony rétegben és nagyon vastagon is a teszt lapra és működik. Az AK RC-vel sokkal szebb és kontrolláltabb vékony vonalakat tudtam csinálni, mint a Tamiya-val, meglepődtem mennyire kezesebb az AK. Festék: AK RC Rotbraun RC864 (új formulás) Hígító: MLT Airbrush: Harder & Steenbeck evolution silverline 0,2 dűzni Keverési arány: 40/60 % (tesztben: 14 csepp festék, 20 csepp hígító) Kompresszor nyomás: 1,4 bar | |||||
Microbacchus | Adatlap | 736798 | 2025. május 1. 21:18 | ![]() | |
Ha MLT-vel hígítottad az XF-et, akkor szinte kizárt, hogy barmi gond legyen abból, hogy utána ráfestesz még AK RC-vel is:) | |||||
Katava | Adatlap | 736785 | 2025. május 1. 16:48 | ![]() | |
Köszi a válaszokat. Az XF-et Mr. Color Leveling Thinnerrel hígítottam. Vékony rétegben vinném fel az AK-t, de 2 rétegben. (Camouflage lesz) Igazából azért akarom az AK-t, mert több helyen is azt írják/mondják, hogy szebb vékony vonalakat lehet vele csinálni airbrush-sal mint a Tamiyával, mert az AK-ban "több" a pigment. Élesebbek a vékony vonalak, nem szóródik. | |||||
Bandika | Adatlap | 736783 | 2025. május 1. 16:23 | ![]() | |
Általában igaz minden akril festékre, ha telibe fújod lacquer típusúval (AK real, Tamiya LP, MrHobby C) akkor felkapja, de ha óvatosan, vékony réteggel indítasz és a rétegek között megvárod, hogy az előzőből az oldószer kipárologjon akkor kibírja az akril a rákerülő lacquer festéket. | |||||
Microbacchus | Adatlap | 736782 | 2025. május 1. 16:22 | ![]() | |
Szia! Az XF-et mivel hígítottad? Ha vékony rétegekben viszed fel az AK RC-t, akkor a saját tapasztalatom alapján mindegy, hogy mi van alatta. Ezen a maketten: https://www.flickr.com/photos/170649414@N04/51608509493/in/album-72157720005277796/ Vallejo szürkére (vízbázisú akril) vittem fel az AK RC alapszínt (akril lakk) Mr. Color leveling thinnerrel hígítva. A fehér részek pedig MRP fehér (szintén akril lacquer) majd AK washable white (vizes akril). Lakkozás (varnish) nem volt egyetlen réteg között sem, beleértve az olajokat is. Szóval, vékony rétegekben festve szerintem bármire mehet bármi:) | |||||
halaci | Adatlap | 736778 | 2025. május 1. 15:33 | ![]() | |
A Tamiya a saját LP festékeinél nem ajánlja, hogy akrilra lacquer festékkel menjen rá valaki. Mivel az AK is lacquer, inkább nem javasolnám. De a legbiztosabb, ha előbb csinálsz egy próbát, lacquer és lacquer között is van különbség, hogy mennyire "hot" az oldószerük. | |||||
borisz | Adatlap | 736774 | 2025. május 1. 14:52 | ![]() | |
Köszi! Futottam egy-két kört, pont ilyen kupakot nem kaptam. Ellenben már nekem is van puha lemeznek való tubusom. | |||||
Katava | Adatlap | 736763 | 2025. május 1. 10:45 | ![]() | |
Sziasztok! Tamiya XF-re lehet fújni AK Real Color festékeket? https://www.modellfutar.hu/AK-REAL-COLOR-German-Army-AFV-Colors-1943-1945-Set | |||||
Gabikabácsi | Adatlap | 736446 | 2025. április 23. 19:04 | ![]() | |
Szervusz! Én most vettem a gyógyszertárban üres tubust (10 grammos), 270 Ft volt. A tubus jó lesz vékony lemeznek, a kupak is jónak tűnik. Üdv HPG |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |