borisz | Adatlap | 737000 | tegnapelőtt 11:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, arra emlékszem, hogy el volt csavarodva. Előzmény: (736993) pmheros tegnapelőtt 10:30 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736999 | tegnapelőtt 11:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Én is a szárnytő élét faragtam egyenesre, ezzel beljebb kerül a felső szárny, és máris nem kellett faragni a féklap sarkánál, ahol addig nem tudott összepattani. De ez a faragás is hoz magával egy újabb igazítási kényszert, amit vagy megsikerül majd mutatnom képen vagy nem. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 736996 | tegnapelőtt 10:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Annyira nem ismerem a típust, de azt se zárom ki, hogy a szárnytő és a törzs oldala is íves, csak a törzs nem követi ezt, amit beépített gerendákkal lehetne orvosolni. Bár nem is tartom valószínűnek. Sajnos nem emlékszem, de jó eséllyel anno a szárnytő élét faragtam egyenesre. A szárny egymásba nem pattanó elemeinél is kell kicsit faragni, illetve szerintem a belső felüket is el kell vékonyítani, hogy később ne legyen lépcsős az illesztés, ahogy a függőleges vezérsíknál is. Ezen hibák általánosak manapság, nagyon szűkre tervezik az illesztéseket, így gyakran először faragok, hogy ragasztás után ne kelljen szintbe csiszolni a felületeket, aztán újra kialakítani rajtuk a részleteket. Sajnos az Eduard MF kitjénél még nem voltam ilyen "okos", így a ragasztó vastagsága miatt nagyon lépcsős lett a szárny alsó fele, jöhetett a síkba csiszolás, panelvonalazás, szegecselés... Amúgy más termékeknél is előfordul ez a probléma, nemrégiben az AMK Kfir függőleges vezérsíkját is átlátszóra... csiszoltam belülről, hogy ne a külső felületét kelljen síkba csiszolni. Kicsit túlzásba vittem, de így legalább játszhattam a ragasztó mennyiségével. (Az ilyen helyeken sűrű pillanatragacsot használok, így később nem deformálódik az alkatrész, de a Tamiya híg ragasztóját is alkalmazom utána a kisebb résekbe folyatva.) Sajnos ezek az apró pontatlanságok, túl feszes illesztések jellemzők a Modelsvit készletekre, bosszantóak, de annyival pontosabbak és részletesebbek, hogy nem érdekel, amíg nem szárad le az ujjam... z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736993 | tegnapelőtt 10:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Ez itt még a kihüléskori ferdülés problématikája, amit korábbi képen felvázoltam. Én csak visszahúztam, a meghúzást. Valójában túl is húztam az ideálistól, hogy ha még akar visszamozogni keveset még jó legyen. Korábbi ilyetén erőszakos cselekedeteim más maketteken utólag még nem bosszulta meg magát, remélem ezzel is hasonlóképp sikeres leszek hosszab távon. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 736990 | tegnapelőtt 10:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó kis kőműves munka! A műanyag kifehéredésénél nem tervezel valami kezelést? Nem gyűjt az feszültséget, vagy valamit, ami hosszabb távon megbosszulja magát? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736972 | 2025. május 6. 20:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szárny alsó és felső fele kis átfedésben van a fékszárny élénél, így nem tudnám faragás nélkül egymásba kattintani őket. Mint az kiderült, a felső szárnyelem nem követi a törzs vonalát tökéletesen: elől és hátul feltámaszkodik, középen hézag marad. Egy tökéletesen egyenes fémvonalzó mellé rakva a szárnyat megmutatkozik, hogy hol is a gond. Ahogy a belső él elejéből, és hátuljából reszeltem keveset, mindjárt az alsó, és felső szárnyfél egymásra talált. A függőleges vezérsík másik oldalfelét felpróbálva, azt kifejezetten vastagnak találtam. A belső oldalából addig reszelgettem, míg az elnyerte kívánt méretét az újabb próbák során. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 736898 | 2025. május 5. 09:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Csak a félreértés tisztázására: az F-13-on nem volt besugárzás jelző, az a két fehér pötty az SzRO antenna. A szárny belépő élén szintén ilyen van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736852 | 2025. május 3. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hosszas vakarózás után Gunze c115 -öt választottam a fülke belsejének kifestéséhez. Más kékesszürke színek mellett ez kifejezetten zöldes szín, még ha ez az én fotómon nem is jön át. Az egyik már átfestett kabin fotóján találtam egy eredeti cirill betűs szerviz feliratott amely nagy helyhagyással volt körülkerülve az új festéssel. A felirat közti színhez nagyon is megfelelőnek éreztem itthonra a 115 -öt. A szárnyalsó rész a maga törzsdarabjával nem simult bele tökéletesen a törzsfelek által alkotott „harmóniába”, így azokat szintben egymáshoz csiszoltam. A panelvonalak az ilyen lelkes csiszolások áldozatává szoktak válni, így egyrészüket előre kimélyítettem, maradékukat pedig -saját sablont készítve- utólag karcoltam vissza. A felületi hiányok, hibák feltömítésének első lépcsőjét is megejtettem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 736752 | 2025. április 30. 23:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia pmheros! Itt van pár kép egy magyar 21f-13-ról... a gép felújított, bár nem mindenhol autentikus a színeket tekintve és van pár horpadás rajta de sok hasznos infot ki lehet csemegézni belőlük... Egy két érdekesség: 1,-a függőleges vezérsík tetején van két besugárzásjelző antenna, ezek nem szimmetrikusan vannak a két oldalra felépítve 2,-a törzs hátsórészén a fúvócsőnél nincsennek meg a kivágások amik a későbbi változatokra jellemzőek (PFM, MF, R stb) hanem itt teljes kör keresztmetszet kivágás nélkül és a bal oldalra van egy kb negyed szegmensnyi részre szegecselve lemez 3, a fékernyő tokja a törzs hátsórészben bal oladalon a pótvezérsík felett volt, a fékernyő kábelnek a vájat a pótvezérsíkban volt kialakítva, és a pótvezérsík hátsó részében volt a fékernyő horog 4,- a szívócsatorna Mach-kúpjában nem volt lokátor csak egy rádió táv.mérő ha jól emlékszem (kvant?) épp ezért nem voltak rajta a lokátoros kúpokra jellemző furatsorok sem teljes más volt az alakja, az UTI-knak volt ilyen még az orrkúp 5, a Pitot-cső felhajtható volt a földön, (egy csavarral lehetett repülési pozícióban rögzíteni), azért hogy minimalizálják ennek a fontos eszköznek a sérülését... persze hamar rájöttek hogy nem volt túl jó ötlet a későbbi változatokon már máshová helyezték... -az ágyú és a törzs középvonala között nem jó a törzs alakja a maketten, (eddig minden gyártó benézte) mert nem íves hanem van egy apró éles taréjszerű kiemelkedés... (erről majd teszek fel képet...később) Üdv P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 736747 | 2025. április 30. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, A Modelsvit ilyen, túl szoros az illesztés, néha tényleg többet kell faragni, mint a sorja. De ennél nagyobb gondja nincs. A kabintető szerintem egyértelműen a nyitható verzió miatt nem illeszkedik, ezt nem nevezném hibának. Van ugye csukott is. Sok sikert! z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736731 | 2025. április 30. 20:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Felkerült a szárnyalsó rész. Újra és újra visszatér nálam a nehezen értelmezhető sorja problémája. Utólag 10x -es nagyításban, súrolófényben felismerhető, ha ez tényleg az. (Vagy csak túl szorosra van tervezve az illesztés, és nem bocsátja meg ha korábban pl a törzsfeleket századokkal elcsúszva ragasztottam össze.) De úgy érzem minden részén ezzel szembesülök a készletnek, és az eddigi tendencia alapján már feltételezem, hogy végig is fog kísérni az építés során. Kis haladás is haladás ;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736638 | 2025. április 28. 19:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nemhogy megengedem, hanem egyenesen kérem szépen! Ez egy Groupbuild, amiben a lehető legjobb dolog az hogy összedobhatjuk a tudásunk mindannyiunk okulására. Nekem is volt hasznos kép benne. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 736607 | 2025. április 27. 22:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A KP új F-13-asát forgatta már élő ember? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 736606 | 2025. április 27. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Engedd meg hogy pár képpel és az általad feltett fotón bekarikázva referáljak a kabintető problémára... szóval a kétrészes kabintető nyíló része túl rövid, ha valaki így akarná beragasztani nagyon "beleülne" a törzsbe a kabintető. Ha a mellékelt fotókat megnézed akkor látszik hogy miről is írok. Az a csúnya lekerekítés is teljesen elhibázott a Modelsvit-től... ami azért érthetetlen mert a 21F-13 variáns nagyon sok helyen fellelhető, fényképezhető, mérhető stb... gyanítom az ukránoknak is van még itt-ott épkézláb példány... Olvastam, hogy te zárt tetővel kívánod megépíteni, így ebben a projektben az nem lesz releváns de hátha másoknak hasznos lesz az információ. Üdv magyaralba | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 736600 | 2025. április 27. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyre inkább megerősítve érzem magam... Neked meg drukkolok. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
magyaralba | Adatlap | 736599 | 2025. április 27. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Már már az ős Kovozavody Prostejov (alias KP) dicső nyomdokaiba lép ez a kabintető illeszkedés... Ha mindezek mellé a két makett árfekvését is megnézzük hamar sírás kerülgeti az ember fiát. Ennyi pénzért a XXI. században, bő 40 évvel a KP tündöklésének zenitjén túl, a Zemberfia ennél többet várna egy kicsit... most azért elment a kedven a Modelsvit cuccoktól, pedig a Mirage III család listás volt... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 736591 | 2025. április 27. 20:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajrá! Attól, hogy nem mindig írunk, nézzük, olvassuk! Szuper munka! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736590 | 2025. április 27. 20:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A törzsfeleket még csak elől ragasztottam egymáshoz, közben mindennek próbáltam megtalálni a helyét. A kabinhátfal mögött kábeltartó tálca esetemben hosszúnak bizonyult. Mivel korábban tapasztaltam, hogy a kúpos kabinteknő a kúpos törzsfelekben összeszorítás hatására hajlamos hátrafelé csúszni, így azt hittem ezért lett a kabin mögötti rész rövidebb. Hosszas nézelődés után arra jutottam, hogy a lehető legelső pozícióban van a kabinom, nem annak hátracsúszása okozta a helyhiányt. Szárazon felpróbáltam a kábeleket a tálcára, és meghatároztam a rövidítés mértékét. A levágás kicsit erősebb mértékű lett, aminek egy részét aztán visszapótoltam. A tervezők szerintem nagyvonalúak az alkatrészekhez álmodott rögzítőpontok alkalmazásával kapcsolatban. Hogy az utólagos tálcabeépítés alkalmával véletlen se essen be a törzsbe, a hátulsó rész alá kisebb alátámasztást ragasztottam. Átlátszó elemet mindig öröm sorjázni, mert vagy jó irányból világítod meg az apró sorját és látod, vagy úgy tudod forgatni a kezedben a szerszámot, hogy le is tudd dolgozni a plusz anyagot. A kettő együtt ritkán megy. Hosszasan sorjáztam mind a tető törzshöz kapcsolódó részét, mind a törzs tetőhöz kapcsolódó felét. Az illeszkedés a sorjázott állapotban nem nyűgözött le. Arra gondoltam a kettébontott tetőelemekkel könnyebb dolgom lesz, és azokat is lesorjáztam. Felpróbálva megállapítást nyert, hogy a csukott tetős projektemhez nem ez utóbbiakat kell felhasználnom, mert a főtető elülső része vastagított, hogy könnyebben lehessen a nyitott állapotában rögzíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736493 | 2025. április 24. 20:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyjából elhárult minden akadály, hogy legalább a törzsfelek összeragasztását megkezdjem. A hajtómű minden részének összes kiterjedését sikerült a törzsfelekben rendelkezésre álló mérethez igazítani. A kád is megtalálta a saját helyét a törzs elejében. Egy érdekesség volt még: a függőleges vezérsík erősen hajlott, csavarodott mivolta. Ezt elég sok lépésben feszegettem erre is, arra is mire elfogadható lett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736349 | 2025. április 21. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A később már nem, vagy nehezen hozzáférhető helyeket fém színekkel kifestettem. Ugyanígy a hajtómű elemei a szükséges helyeken megkapták a maguk színét. (Bár így utólag a nagyított képeken látok olyan részeket amik nem kaptak a festékpermetből.) Az előkészítésnek hála a hajtómű szépen összeállt. A beépítés próbája mutatott rá melyik alkatrészt kell még kisebbre venni, hogy a törzs össze legyen a későbbiekben ragasztható. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736232 | 2025. április 18. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736126 | 2025. április 16. 15:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nekem is tervben volt, hogy az F-13 mellé még veszek két-ágyús sima "F" -et is, de most már nem érzem hogy Modelsvit -ből akarnám azt megépíteni. Ezt ha már elkezdtem, hát végigviszem. Makettezői készségek javítására viszont első osztályú ;) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 736107 | 2025. április 16. 07:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eddig ez a készlet is bakancslistás volt nálam, de úgy döntöttem, hogy leveszem a listáról és jó lesz nekem a Revell is... az amúgy is itt van már valamelyik szekrényben. :) Nem hittem volna, hogy ennyire kínlódós makett... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 736095 | 2025. április 15. 20:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megtörtént nálam a pilótafülke kádjának összeragasztása. Mivel emlékeztem warbirds sorstárs Modelsvit F-13 építésének legfőbb tapasztalatára, ezért kínosan ügyeltem az alapos sorjázásra, a szűk összeszorított ragasztásra, és a festékréteggel elhagyására. Hát úgy tűnik nem rajtam múlt. Ezek a törzsfelek üresen szépen passzolnak, de ahogy bekerül a kissé túlméretes kád, bizony onnantól azok már nem érnek össze. Van aki a hézagolást választja ilyen esetben, én pedig a rögösebb utat. Nekiálltam kisebbre faragni, bepróbálni, faragni, próbálni végeláthatatlan számú váltásban. (Na jó, egy óránál több azért nem volt). Amire még figyelnem kellett, hogy a hátrafelé bővülő törzsfelek közt a szintén ugyanarra bővülő betét (kád) elem szeret a far felé tolódni hátra. Bár van a héjak (törzsfelek) anyagában kialakítva egy kis hely, de ezek jelképesek, nem segítenek eleget. Ennél a makettnél éreztem először hiányát az oldalfelek helyes egymáshoz pozícionálását segítő tüskék és lyukak párosának. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 735999 | 2025. április 12. 20:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 735964 | 2025. április 11. 09:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az úgy 15 centivel magasabb, mint kellene. :D Itt az 2 mm, arányosan osztva 1-1 mm-el rövidebb lábak, felső test és karok kellenének neki. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 735938 | 2025. április 10. 11:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Csak az álló formátumú pilótát tudom hitelesen mérni. Az 25.8mm x72, azaz 1 méter 85cm-is pilótát adna ki sisakostól, csizmástól. Bármekkora is, „belekalapálom” Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 735936 | 2025. április 10. 10:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem lehet, hogy egyszerűen túlméretezték a pilótákat? A Hasegawa Hornethez is olyan pilótafigura volt, ami nemhogy a saját ülésformájú tömbön nem fért el, de a gyanta kiegészítőn sem... (viszont legalább volt rajta túlnyomásos ruha, ami a Blue Angelsnél nem része a felszerelésnek) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 735931 | 2025. április 10. 09:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beszereztem az Armorymodels pilóta készletét, mert izgalmas magassági ZSh-5 sisak és VKK-6 öltözetű figurát tartalmazott, amelyet láttam visszaköszönni magyar F-13 -as fotóján is. Persze, ahogy a legtöbb esetben, úgy itt is az egyiket a másikhoz (és fordítva) kellett igazítanom. Ezek még csak az első lépések, ahogy összeáll a kabin, úgy kap még további módosításokat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 735805 | 2025. április 7. 00:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez az, nyomjad! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 735794 | 2025. április 6. 20:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rákészülés részeként nézegettem kicsit a színeket. A Modelsvit relatíve friss gyártóként meglepő mód Humbrol festékkódokat használ az utasításában. A futószárakra például Humbrol 64 -et. Mivel ez egy krémes haloványan zöldes beütésű világosszürke, ezért ehhez az itthon lévő fújós festékeim közül egy Gunze c332 -et választottam a hasonlósága okán. Közben eszembe jutott belenézni az Eduard MiG-21PF festési utasításába, ami c011 -et jelölt használni ugyanerre. A kétszín közel van, az utóbbi talán kicsit karakteresebb (és zöldebb), így arra esett végül a voksom. Volt itthon MRP-049 „Russian aircraft cockpit & wheel wells from 1960 to..” festékem is, de az nekem már túlságosan zöldbe hajló volt. A kabinra a Modelsvit Humbrol 87 -et ajánl. Az Eduard PF ajánlása Gunze c060 -at ajánl, azonban e két szín már elég távol van egymástól. A Humbrol egy kissé zöldes, de inkább kékes szürke, míg hát a c060 egy melegebb zöldes szín. A Humbrol festékeim kupakja is megvan tégelyből festve, ahogy a Gunze -ék is, így kerestem egy közel megfelelőt. Gunze c335 lett a kiválasztott, mert bár az egyezéshez nincs közel, de legalább úgy kékesszürke, hogy megvan a zöldes beütése is. Persze lehet, hogy még felseben megszínezem majd c011 -el. Van egy kiállított F-13 -as fotóm, ahol a lepattogzott fedőfestés alól kikandikál a feltehetően eredeti szín, ami vaku alatt valószínűleg elmegy kékesebb irányba, de a kissé zöldes volta észlelhető. Ha mellényúlok vele az sem gond, le lesz csukva majd a kabintető. Leválasztottam az öntőkeretről az alkatrészeket, és letisztítottam a sorják többségét, tehát igazából az építés is elindul. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 735704 | 2025. április 4. 10:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, ezek a "mikrosorják" nekem is megvoltak, tényleg nem könnyű megítélni, mi tartozik az elemhez és mi a letakarítandó... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 735684 | 2025. április 3. 20:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vizsgálgattam kicsit a készletet, és arra jutottam, hogy az én igényeimhez nem kellenek feljavítók, sőt a készlet egyes aprócska elemeit sem biztos hogy felteszem majd. Szóval egy dobozból építés lesz. Érdekes kontrasztja van a készletnek, mert egyrészt vannak határozott élei az elemeknek, másik oldalról viszont nagyon sok apró sorját tartalmaz. Ez utóbbi esetén sokszor nehéz megállapítani egyes alkatrészek valójában hol érnek véget, vágjam, vagy ne vágjam. Megosztok pár képet, mire számítson az, aki majd szintén építené. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 735554 | 2025. március 31. 08:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép gép, engem is erősen csábít :) Kíváncsian várom a fejleményeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
warbirds | Adatlap | 735553 | 2025. március 31. 08:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajrá, hajrá! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 735552 | 2025. március 31. 07:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Láttam mostanság már a makettinfón F-13 -at megépülni, vagy cikk is készült korábban épp a Modelsvit építésből ugyanezen oldalon, de ezek nem az én polcomra kerültek. Nálam most jött el az idő, hogy megpróbáljak összerakni egy ilyen szépséget. Igazából valami könnyedebb makett illene most a hangulatomhoz, a 142 alkatrésztől ilyen kicsi méretben még „feszengek”. Vettem egy nagy levegőt, és elindítottam a saját topikot, hogy ez adjon nekem plusz ösztönzést a kezdéshez. Ő lenne a kiszemelt: |