<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nagyzo | Adatlap | 738264 | 2025. június 13. 23:22 | ![]() | |
zsocate | Adatlap | 738229 | 2025. június 13. 08:15 | ![]() | |
Sziasztok! Ha szükségetek lenne Italeri F-18 futóművekre, írjatok rám vasárnapig, beleteszem a pótalkatrész rendelésbe. Üdv: Zsolt | |||||
slowmotion | Adatlap | 738198 | 2025. június 12. 13:33 | ![]() | |
Ránézésre hasonló az Academy alkatrészbontása, mint a Hasegawáé (amihez készült a feljavító), annyi különbséggel, hogy a Hasegawa egy beömlőnyílást lezáró falat ad a futóműakna fala elé (ami elvileg a törzset is merevíti), és ez elé - tapasztalatból mondva - hosszában is elfér az Aires darab; az ACademy pedig eleve lezárja a beömlőt, olyan alkatrészt ad, mint az Aires gyantája az első lépcső végéig. Az Aires-szel nem is ez a baj, hanem hogy iszonyat sokat kell vékonyítani ahhoz, hogy beférjen, tehát az Academybe akkor passzol jobban, ha a koreaiak készlete megugrotta a japánok elemeinek vaskosságát. Én annyit koptattam, hogy majdnem átlyukadt a gyanta beömlő fala, meg a törzsből is kimunkálkodtam egy fél hegynyi sztirolt. | |||||
4WD | Adatlap | 738195 | 2025. június 12. 13:00 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 738118 | 2025. június 11. 10:06 | ![]() | |
Mögötte nincs semmi "vízszintes vonal" nem is feltünő. Jobb kerék(en) csiszolni 1mm(?) Lehet viszadől. | |||||
kervil | Adatlap | 738113 | 2025. június 11. 09:08 | ![]() | |
Szerintem se törődj apróságokkal. Kész van, jól mutat, ez a lényeg. Ahogy mondani szokás, akinek nem tetszik, az legfeljebb majd nem néz rá :) De joggal lehetsz rá büszke, hosszú kihagyás utáni első makettnek több, mint tökéletes. A saját újrakezdésem utáni egyik első makettem, egy Emil is elég csálén tartja magát, de annyira nem esz a fene miatta, ettől még jól elvannak a Spittel egymás mellett. | |||||
borisz | Adatlap | 738112 | 2025. június 11. 08:53 | ![]() | |
Jó lesz ez, csak tegyél két szerelőt a szárnyra! | |||||
slowmotion | Adatlap | 738108 | 2025. június 11. 08:06 | ![]() | |
Amíg nincs makettes vitrin, addig az üveges szekrényben lesz, oldalával kifelé, ott nem mutatja magát a dőlés :) Nyilván 1:48-ban komolyabb illesztésekkel lehet összerakni a gépeket, de az a helyzet, hogy tudatosan választottam ezt a méretarányt - az 1:48 több, mint kétszer annyi helyef foglal, mint az 1:72, és 23-24 darab Tomcatnek plusz a többi repcsinek külön szoba kellene (meg még egy fizetés) | |||||
slowmotion | Adatlap | 738107 | 2025. június 11. 07:59 | ![]() | |
Amikor még nem állt lábakon, csak alátámasztáson, akkor vízszintes és spárhuzamos volt minden. Aztán persze a jobb szárny megadta magát, de megint feszítve ragasztottam vissza. De a futómű kifogott rajtam. Ez van. Tetszettem volna 48-asban megcsinálni! Habár... | |||||
warbirds | Adatlap | 738106 | 2025. június 11. 07:48 | ![]() | |
A jobb futóval lesz ott valami szerintem... Pár vonalat behúzva a szemből készült képre látszik, hogy a bal szárny "lóg" a jobb oldalihoz képest, illetve a függőleges vezérsík csúcsa is lejjebb van. A kerekekre tett vonalnál pedig a bal szívócsatorna alja és a vonal között kisebb a távolság, mint a jobb oldalon. De a két futószár sem teljesen szimmetrikusan áll, a jobb oldali jobban kifelé "kancsalít". De rá se ránts, ettől függetlenül szép lett a madár. A vitrint szemlélőnek fel sem fog tűnni. :) Nálam a Stösser küzd hasonló gondokkal a felső szárnyat illetően, hatodjára szedem szét és próbálom újra illeszteni. Fejjel lefelé az asztalon pöpec, aztán amikor rögzítem és megfordítom, akkor mégis jobbra billen... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 738105 | 2025. június 11. 07:35 | ![]() | |
Egyébként igen: szemből nézve a bal (valójában a jobb) szárnyvég valóban lejjebb van, mint a másik. A vágóalátéthez képest. De ez nem biztos, hogy a futómű hibája, mivel ennél a makettnél a szárny külön alkatrész, ott is lehet hibázni. De nem feltűnő, most már szerintem ne foglalkozz vele. ;) | |||||
Johnie | Adatlap | 738101 | 2025. június 11. 03:27 | ![]() | |
Hát ez nagyon jól néz ki! Kinagyítottam a képeket, tök jó a textúrája a talajnak ahol nincs fű, nagyon jók lettek a kiszáradt, foltos részek is. Gratulálok, ez elsőre profi lett. | |||||
slowmotion | Adatlap | 738100 | 2025. június 10. 23:20 | ![]() | |
Egyébként a dobozon ez a referenciafotó. | |||||
slowmotion | Adatlap | 738099 | 2025. június 10. 23:11 | ![]() | |
Miért dől balra? Mert kivágtam a kitámasztókból egy-egy kis darabot, de szemmértékre. Vagy mert nem pontosan tükrözött pozícióban fixáltam a két futószárat. Azért ez egy 1987-es Hasegawa készlet (az is kész csoda, hogy ezen már negatív panelvonalak vannak), össze sem hasonlítható egy 2000 körüli Tamiyával. Igazából azt nem tudom, teljesen vízszintesen tartottam-e a kamerát, jobb ötlet híján a Milliputos dobozokat tettem mögé, hogy a betűkhöz lehessen viszonyítani a mindent. Sanszos, hogy a jobb oldali főfutószár jobban ül a kelleténél (vagy a bal oldali kevésbé), de ezt már nem fogom piszkálni, úgysem versenyre készült. Van egy Fujimi C meg egy Hasegawa E, majd azokat igyekszem ennél jobban megépíteni. | |||||
slowmotion | Adatlap | 738098 | 2025. június 10. 23:01 | ![]() | |
Persze, legalábbis az orrfutó szárának vonalában nem igazán tudtam ennél jobban benyomni. Max olyan 0,3-0,5 mm menne még, de nem attól áll így. Viszont meg ha még jobban leültetem a hátulját, akkor még magasabban hordja az orrát. Igazából lehet, hogy sokat vágtam ki a támaszból, de amikor eredeti hosszban akartam beragasztani, akkor tényleg nagyon hátranyomta a futószárat, ráadásul oldalra is. Aztán lehet, hogy csak én voltam béna, és elrontottam, de szerintem japán barátaink dolgozhattak volna még az illesztés-alátámasztás koordinátarendszeren. Mindegy, ez most ilyen lett, hiába vannak felnőtt anyagi es technikai lehetőségeim, tapasztalat szintjén akkor is megint nullkilométeres vagyok. Legalább nem ferde annyira, mint a régi utolsó makettem, az ESCI A-7D-je. | |||||
Sennás | Adatlap | 738096 | 2025. június 10. 22:02 | ![]() | |
De miért dől balra(így szemből)? Nem a telót tartottad ferdén a bal szárny/futószár(?) lóg egy milit mi? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 738095 | 2025. június 10. 21:40 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 738094 | 2025. június 10. 21:36 | ![]() | |
A főfutó egy kicsit fura, a talajon állva a futószár kerék előtti részének majdnem vízszintesen kell állnia,. Így viszont az orrfutó tűnik magasnak, pedig az nem szokott. Az orrfutó a helyén van rendesen? | |||||
slowmotion | Adatlap | 738092 | 2025. június 10. 20:42 | ![]() | |
Kicsit csálék a kerekei, viszont legalább talán nem áll ferdén. Nem annyira áll ferdén. Egy igazi Hormet talán nem így áll, de én pont így akartam. Mondjuk lehet, jobb lett.volna, ha a Hasegawa hengeres csapokra akarja applikáltatni a kerekeket, és nem kúposra. | |||||
slowmotion | Adatlap | 738090 | 2025. június 10. 20:03 | ![]() | |
Hát tegnap, amikor Tibcsi írta, hogy még a végén felindultságból összetöröm a gépet, akkor kicsit mosolyogtam ezen, de a futóművek meg a f.aknaajtók ragasztásakor közel kerültem hozzá, amikor a kitámasztó alkatrész pont annyival volt hosszabb, hogy teljesen hülyén hátranyomta volna a futószárat, meg amikor a legnagyobb ajtónak az alkatrésze ismételten letörött. Szerencse, hogy a gyerekek már nem voltak fent, különben bővült volna a szólincsük a magyar nyelv cifrábbik feléből. És ugye ez a legérzékenyebb pontja az építésnek abból a szempontból, hogy ha kicsit is aszimmetrikus a két futószár, akkor megdől a repülő. Még nem teszteltem le, hogy hogyan áll a lábain, ha egyáltalán nem csuklik össze... | |||||
Béla80 | Adatlap | 738089 | 2025. június 10. 20:01 | ![]() | |
atika | Adatlap | 738080 | 2025. június 10. 14:41 | ![]() | |
Nagyon szép az alap és a gép is, gratulálok! "Nem sok különbség van a két módszer között a mentális állapotot kivéve." Ezen pedig hangosan felnevettem, köszönöm! :) | |||||
pmheros | Adatlap | 738073 | 2025. június 10. 05:06 | ![]() | |
Keresgélem még az álamat. | |||||
Nagyzo | Adatlap | 738072 | 2025. június 9. 23:24 | ![]() | |
Köszi, köszi! A virágokat eleinte óvatosan a fűszálak végére biggyesztett sűrű vizes akrilfestékkel próbáltam, de úgy kb a 9. után idegből odanyomkodtam az ecsetet, ahova virágot gondoltam. Nem sok különbség van a két módszer között a mentális állapotot kivéve. | |||||
kervil | Adatlap | 738068 | 2025. június 9. 22:02 | ![]() | |
Ahhoz képest, hogy első próbálkozás, ez az egyik legszebb munka, amit ilyen kategóriában valaha láttam. Különösen tetszenek a visszafogott, apró és nagyon valósághű virágok. Azok hogyan készültek? | |||||
Zoli | Adatlap | 738067 | 2025. június 9. 22:02 | ![]() | |
Szia, A póttank néz ki a legjobban, de a légcsavar kúp is tetszik, meg a bal szárny belépőéltől számított második szegecssor szárnyvégtől számított 53523. szegecse is. Ez úgy tökéletes, ahogy van, de a pázsit is tetszik, gratula! z | |||||
Nagyzo | Adatlap | 738066 | 2025. június 9. 21:55 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 738050 | 2025. június 9. 19:20 | ![]() | |
Én nem vagyok megbízható, de én szürkére festeném, akár a 15-ösnél. | |||||
Kibic | Adatlap | 738049 | 2025. június 9. 19:04 | ![]() | |
slowmotion | Adatlap | 738042 | 2025. június 9. 16:23 | ![]() | |
Dehogy töröm össze. Amit még hibázok, abból tapasztalatot szerzek. Most éppen az van, hogy a kabintető alatti csíkot máshogy bontotta a Hasegawa, mint a Milspec (a Hasegawa megoldása jobb, a Milspecnek meg a színei), és hát ugye míg az eredetit lehetett volna úgy feltenni, hogy ne kelljen a kabintető-törzs illeszkedések felett átmatricázni, addig a Milspecé nem ilyen. Na mivel nekem volt egy kis rés a tető jobb elülső sarkánál, efelett átmatricáztam ugye, de nem vágtam be szikével. tegnap a pilóta nevének felhelyezésekor a célszerszám, amivel megpróbáltam helyre húzni a nevet, az pont beleszaladt ebbe a résbe, és csinált egy lyukat. Ezen már csak röhögni tudok, azt is csak kínomban. De most nekiülök a szárny aljára való lepedőknek, tényleg túl akarok már lenni rajta. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 738039 | 2025. június 9. 14:58 | ![]() | |
Már látszik a fény az alagútban (és nem dudál..:), most már fejezd be. De ha nagyon nincs kedved hozzá, inkább tedd félre és építs valami mást. Még a végén annyira megharagszol rá, hogy hirtelen felindulásból összetöröd... (nem kitaláció, megtörtént eset. Tapasztalatból hallottam... ;) ) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 738038 | 2025. június 9. 14:53 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 738017 | 2025. június 8. 20:24 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 738015 | 2025. június 8. 20:23 | ![]() | |
Most éppen ez a P.24G. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737996 | 2025. június 8. 00:57 | ![]() | |
És ugye a két kép referenciaként. Legacy festés vs Super Hornet festés. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737995 | 2025. június 8. 00:55 | ![]() | |
Alakul ez, mint a púpos gyerek a prés alatt. Főleg persze, ha erőt veszek magamon. Még hátravan a felülmatricázás a kétrétegű minták esetében, meg a szárny alján a hatalmas felirat. Azt hiszem, attól tartok a legjobban, mert nyilván körbe kell matricázni a szárny alján azokat a nagy dudorokat. (Ahogy néztem, legalább a Super Hornet esetében sikerült úgy feliratozni, hogy konkrétan nem kerül betű ezekre, úgyhogy legrosszabb esetben a hordozófilmből ki lehet vágni ezek helyét, és körbematricázni. No de nem itt. Mindegy, csak legyen vége, már mást szeretnék építeni. Falcon, MiG, Fairlady 280, bármit, csak legyen már ez kész. Ja, van még egy félkész Phantomom is. Mindegy. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 737719 | 2025. május 27. 12:21 | ![]() | |
Erre mondják, hogy "szo-szo". A minőség jó, de voltak gondok. Lesz róla leírás. (Végül is ettől szép a makettezés.) | |||||
warbirds | Adatlap | 737711 | 2025. május 27. 11:29 | ![]() | |
Hát nem sokan mondhatják el, hogy ilyen típusok vannak a vitrinjében... Jobb a minősége, mint az eddigieknek, amivel kínoztad magad. :D | |||||
Miggyuri | Adatlap | 737708 | 2025. május 27. 10:06 | ![]() | |
Nagyzo | Adatlap | 737675 | 2025. május 26. 13:56 | ![]() | |
A have glassal sokat kísérleteztem én is, hasonló eredménnyel, mint te is, csak nem Alclad, hanem szintén a Super metallic II sorozat acél színével. Az Alclad nekem nem vált be az "érzékenysége" miatt, a SMII pedig olyan, mint a csótányok, mindent kibír. Sajna nemfémes színekkel való keveréskor szétesik az egybefüggő fémrészecskeréteg, ami az élethű felületet adja, de talán még ez a legjobb megoldás a Have glass imitálására. Jók az AK Extreme metalok is - ha éppen nem döglik be az adott szín. Nekem van jópár tégely, ami soha nem szárad meg, ragacsos a felülete és szépen lekapargatható. Szóval Johnie, én tennék egy próbát az AK fehér aluval. Vagyis nem muszáj azzal, az AK-nak elég széles a palettája a SMII-vel szemben, lehet, h találsz jobbat, amivel lehet hozni ezt a festett kályhaezüst hatást. | |||||
Ste | Adatlap | 737672 | 2025. május 26. 12:05 | ![]() | |
Szia! Sajnos a "csillámpóni" effektus elkerülése nem egyszerű, ehhez hasonló problémát az F-35 have glass festésénél éltem meg. Nálam ott a megoldás az Alclad Steel-jének az alapfestékbe keverése volt, talán érdemes lenne kipróbálnod (a steel eleve egy kicsit sötétebb, mint az ezüstök, így ezzel érdemes kalkulálni az arányoknál). | |||||
Johnie | Adatlap | 737671 | 2025. május 26. 11:33 | ![]() | |
Még akár jobb is lehet mint az én kutyulmány próbálkozásaim, hiszen hiába keverek hozzá finom pigmentű SM206 super metallic 2 festéket a sima festékhez mintha ez a finomság megszűnne és darabosabbá válna az ezüstös megjelenés a festékben. Arra jó hogy tényleg csak egy kissé metálosabb hatása alakuljon ki az eredeti színnek. | |||||
Nagyzo | Adatlap | 737665 | 2025. május 26. 07:39 | ![]() | |
Az AK Extreme metal white alu színe nem lehet jó ide? A Mufftáng szárnyán az van, fekete alapra fújva szépen lehet játszani a világosságával is akár. | |||||
halaci | Adatlap | 737663 | 2025. május 26. 06:19 | ![]() | |
nagyon laikusként, a 22+45 hangárban készült képen lévő színeit alapul véve, szerintem a c308+sm206 közelebb állhat a valósághoz. Esetleg ha az 50-50% volt, akkor tíz cseppnyihez adnék egy csepp fehéret, hogy kicsit világosabb legyen. | |||||
Johnie | Adatlap | 737662 | 2025. május 25. 22:26 | ![]() | |
Próbáltam egy épp csak kicsit ezüstös Weißaluminium színt keverni MrColor C107 és MrColor SM206 színekből. Most változtattam kicsit, nem 50-50%-ban kevertem, hanem 6 csepp fehérhez adtam 3 csepp ezüstöt. Az előző próbálkozásom (C308+SM206) mellé fújtam közvetlenül, hogy látszódjon a különbség. Az C107 fehér szürkébb lett az SM206-tól, de nem csillog annyira benne az ezüst pigment, épphogy csak... | |||||
slowmotion | Adatlap | 737656 | 2025. május 25. 19:02 | ![]() | |
Jaja, pont ez lesz. Majd egyszer. Kicsit még a szárnyak alsó felére szánt matricáktól fázok, hogy jól számolták-e ki, hogy mennyi plusz kell. (Az ívelőlapok kitérítő mechanikáját tartalmazó részektől félek, a Hase úgy adta a matricákat, hogy külön vannak a szárnyra való elemek, meg külön a burkoló profilra valók, jó bontás rossz színekkel. A Milspec jó színek rossz bontással.) | |||||
Johnie | Adatlap | 737652 | 2025. május 25. 15:38 | ![]() | |
Egyáltalán nem vészes a helyzet, minimális javítani való lesz csak rajta, ami megoldható kicsiszolással, ráfújással. | |||||
slowmotion | Adatlap | 737631 | 2025. május 24. 13:38 | ![]() | |
slowmotion | Adatlap | 737630 | 2025. május 24. 13:36 | ![]() | |
No. Most megnéztem, mi lett a vége, mert reggel nem értem rá. Hát... nem jó, de rosszabbra számítottam. A képen a kis lyuk a késhegyantenna helye, előtte a nagyobb folytonossági hiány a kis bütyöl mellett kiszakadt rész. Azt hiszem, azt ki is dobtam, majd sárgával rámegyek még. Ja, azt meséltem, hogy az egész közben valamit fel akartam venni az asztalról, é sikeresen felborítottam a Micro Sol flakonját? A flakon kb kétötöde ki is borult... | |||||
slowmotion | Adatlap | 737626 | 2025. május 24. 09:19 | ![]() | |
A Milspec matricák vékonyak, bár talán picit merevek. De a gerincen a késhegyantenna előtt van egy kisebb is, és ezzel a Milspec nem tervezett. (A készlet eredeti matricáján a lyuk ki lett hagyva annak is, de az nekem kb harmincéves volt, és töredezett.) Szóval felteszem az egészet, és ez a kis cucc a gerinc közepén frankón megtámasztotta az egészet, de úgy, hogy oldalt sem illeszkedett rendesen a szélén a törzsre. Egy halom levegőt kellett megpróbálnom kiműködni alóla, és egyébként legvégül ki is szakadt, meg szerintem láthatóak a gyűrődések a matricán. De ez már így marad, első gép, úgysem akartam kiállításra nevezni, és legalább ez a tapasztalat is megvan. Legfeljebb kicsit retusálok a végső lakkozás előtt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ennyit sikerült kihozni a kicsit szappanból faragott jellegű ICM figurákból. A történelmi hitelesség oldaláról nem különösebben jártam körbe a dolgot. Keret dolgában még nem jutottam előre.