| Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| búza | Adatlap | 743271 | 2025. december 1. 15:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
A 41-es AP az Aeroparkban teljesen hiteles. Előzmény: (743245) cenci 2025. november 30. 19:02 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Sizso | Adatlap | 743247 | 2025. november 30. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Nagyon szépen köszönöm ! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 743245 | 2025. november 30. 19:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Az Aeroparkos bis nem tudom mennyire hiteles, arrol van pár képem. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 743244 | 2025. november 30. 18:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ezekből a képekből talán megfejthető lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Sizso | Adatlap | 743240 | 2025. november 30. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sziasztok ! Szeretném megkérdezni, hogy a teflonszürke színben érkezett BIS verziók futóaknái milyen színű festéssel rendelkeztek? Nem találok értékelhető képet a futóaknákról. Köszi a segitséget! Üdv.: Zs. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 743179 | 2025. november 29. 10:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia Urak, köszönöm a tippeket! A taszárit tervezem majd meglátogatni, egyenlőre a bejutás lehetőségét nyomozom... Addig is, hogy azért haladjak a makettel, a kabint és a ülést megcsináltam. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 743174 | 2025. november 28. 23:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! Taszáron a laktanyában van egy 21PF beton talapzaton, de hogy be tudsz-e oda most jutni az kérdéses. kameraaltal.blog.hu/2015/05/21/mn_4256_31_harcaszati_repuloezred_taszar A képek tanúsága szerint van, bár kicsit viseletes állapotban. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| atika | Adatlap | 743169 | 2025. november 28. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 743166 | 2025. november 28. 16:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
A képen egy PFM van. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| jammie | Adatlap | 743158 | 2025. november 28. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| migfun | Adatlap | 743153 | 2025. november 28. 07:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Krakkóban szerintem van. its-poland.com/attraction/polish-aviation-museum | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 743152 | 2025. november 28. 07:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
A netes források szerint Kassán nincs PF, de úgy tűnik, hogy Prágában van a Kbely múzeumban. De az már kicsit messzebb van... | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Mekett | Adatlap | 743151 | 2025. november 28. 01:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Kassán van egy egész sor 21-es, de abban sem vagyok biztos, hogy van-e köztük PF. Belgrádban szerintem csak F-13 van, szóval eléggé kipusztult a környékről... | |||||||||||||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 743149 | 2025. november 27. 23:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Internetes gyűjtés, nem túl gyakori képek az Algír légierő MiG-21-ről. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 742291 | 2025. október 27. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Köszönöm az infót! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 742241 | 2025. október 26. 20:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia, Amit nem daraboltak szét, az külföldre került. Itthon csak a taszári laktanyában van még egy, de azt nem tudom, hogy mennyire körbejárható és fotózható... | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 742234 | 2025. október 26. 18:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy van-e valahol az országban körbe járható, fotózható MiG-21PF a Szolnokin kívül? Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| kervil | Adatlap | 739141 | 2025. július 14. 21:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Érdekes és informatív videó a MiG-21F-13 felépítéséről, működeéséről. A szakértők biztosan találnak benne pontatlanságot, de a kevésbé hozzáértők számára (mint pl. jómagam) izgalmas lehet. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 738970 | 2025. július 9. 07:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia, 1/72-ben is kiadta a HAD, megvan nekem is, de én már elhasználtam..bocs. www.super-hobby.hu/products/MiG-21MF-Slovak-Air-Force-2615-Hungarian-Air-Force-9312-9514-Kivalo.html | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 738969 | 2025. július 9. 06:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv! A 9307 -esen hasonló, de mégis más jelvény van az orron. A 9312 -es számú gépen is látható jelvény az ami a 9307 -esen is szerepel, ezért ennek közeli képét csatolom. Főbb különbségek: -koszorúból alig vagy erősen nyúlik ki szintben kb középen húzódó minta -ugyanez a középső minta magasabb része bal oldalt vagy jobb oldalt helyezkedik el -és persze az alkalmazott színek A 9307 -esen is látható "Kiváló" jelölés asszem csak 1:144 -ben került kiadásra (HAD 144022) Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
| ecsetes | Adatlap | 738968 | 2025. július 9. 00:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! A 9307-re is fel tudod tenni! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 738967 | 2025. július 8. 22:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Nos, régi hsz -re válaszolok, ami nem is nekem lett címezve, de a problémámat pont megoldja. A HAD 72113 matrica lapján lévő 7 -es és 8 -as számú speciális jelzések ha nem is voltak rajta a 8113 oldalszámú gép orrán, a 8108 -asra a fotó szerint fel tudom tenni. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 738956 | 2025. július 8. 13:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv! Én is a MiG soromat tervezgetem. 21MF -ből a 8113 -at néztem ki magamnak a plusz jelzése miatt. Van két matrica lapom is amely az adott oldalszámú gépre jelöli ezt az érdekességet mint lehetőség. Az Avia-info, és a Hunavia oldalakon a 8113 -as géphez tartozó fotókon az orr részen nem azonosítható ilyen jelzés. Volna valakinek fotója erről a gépről, ahogy a jelzés rajta van ? Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| slowmotion | Adatlap | 738661 | 2025. június 28. 09:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Oké, ezeket így nem fogom (és valószínűleg amúgy sem tudnám) mind begyűjteni. Akkor egyfajta bisz lesz és egy oktató, esélyesen UM. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| búza | Adatlap | 738660 | 2025. június 28. 09:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
F-13, PF, MF, Bisz, AP, U-400, U-600, UM. UM-ből minimum 3 fajta. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 738654 | 2025. június 27. 23:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Ha jól tévedek, a bis pontosabban bis A és bis AP, illetve az UM melett volt U is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| slowmotion | Adatlap | 738653 | 2025. június 27. 22:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Ezerszer elhangzott kérdés lusta, visszakeresni képtelen embertől: milyen alváltozatú MiG-21-esek repültek magyar felségjellel? F-13 PF MF bisz UM Kihagytam valamit? | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Zali | Adatlap | 738605 | 2025. június 25. 17:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv. Repültek natúr fém szinben PG tesztrepülés során | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Jimbow | Adatlap | 738426 | 2025. június 19. 23:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Köszönöm mindenkinek! Kis kitérő lesz ez sok-sok év harcjármű makettezés után :) lehet akadnak majd még kérdések. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 738423 | 2025. június 19. 21:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Kibic | Adatlap | 738422 | 2025. június 19. 20:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia, 2-2 kép ugyanarról a bis-ről szürke és PG-s színekkel. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 738414 | 2025. június 19. 19:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv! Második kérdésedre: Bis -ből nem volt natúr fém. A terepfestés előtt szürkék voltak. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
| borisz | Adatlap | 738411 | 2025. június 19. 18:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Persze, hogy volt! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Matthias | Adatlap | 738410 | 2025. június 19. 18:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Nagyon szépen Köszönöm a képeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Jimbow | Adatlap | 738409 | 2025. június 19. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy Mig-21bis-ből nálunk volt-e PG felújított színvilágù változat? Illetve natùr fém? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| magyaralba | Adatlap | 738364 | 2025. június 17. 23:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Matthias | Adatlap | 738352 | 2025. június 17. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Képeket keresnék a magyar légierős kissvanccú mig-21U-król de a Google nem dobott ki eddig olyat ami nem múzeumi példány. Nem tudtok olyan oldalt ahol lehetne képeket találni azokról amik még rendesen üzemben voltak? A humavia oldalon nincs sajnos róluk kép. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 737206 | 2025. május 14. 14:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv.! Köszönöm! Igen, ez az az F-13-as, valóban a krumovoi múzeumban van. Oldalszáma 501. (Van ott egy másik 501-es is, az egy bisz.) Utánanéztem, hogy mit lehet tudni erről a gépről. Azt írják a bolgárok, hogy a gyári száma 741101 (11. széria 1. gép), 1963. szeptember 10-én bocsátotta ki a moszkvai 30-as gyár, október 15-én repülték Bulgáriába. Összesen 12 db-ot kaptak. Amikor már nem volt szükség a kiöregedő típusra elfogó vadészként, akkor 1974-77 között hat gépet felderítővé alakítottak át, amely során ők szerelték ki a jobb oldali fényszórót a gépekből. A „házi” bolgár típusjele F-13R lett. Ez a repülőgép 1977. július 28-ától lett ilyen. Az utolsó nagyjavítása 1988-ban történt, 1990. március 1-jéig repült, összesen 2214 órát. Ez a gép így, sajnos, nem alkalmas annak az eldöntésére, hogy készültek-e korai F-13-asok egyetlen szárnyfényszóróval. Üdv., András | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 737187 | 2025. május 13. 18:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv! Hasznos infók, köszönöm szépen! A képek a Squadron/Signal publication 5537 Walk Around 37 MiG-21 Fishbed part 1 könyvecskéből vannak. A 9 -ik oldalon Air and Space Museum at Krumovo Air Base near Plovdiv, Bulgaria sorok úgy hiszem ehhez a géphez tartoznak. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 737177 | 2025. május 13. 11:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! Igazad van. Lehettek ilyen korai 74-es szériák. A mi első gépeink a 12. (gorkíji) szériából kerültek ki, azokon már két szárnyfényszóró volt. Az a lemez, amelyre mutatsz, egyértelműen az, amelyre a jobb oldali fényszórót szerelték. A lemez formája ugyanaz, a szárnytő felé egyenes, kifelé íves. A képeken szerintem nem egy múzeumi belemezelés látható, hanem az gyárilag olyan. A prototípusok már a Je-5-től kezdve csak egy szárnyfényszóróval készültek, és a 72-es MiG-21F-nek is csak a bal szárnyában volt fényszórója. Viszont ezen a változaton az orrfutón is volt egy, tehát összesen kettő volt (guruló és le-felszálló). A korai 74-esek ezek szerint vihették tovább ezt a kivitelt valamelyik szériáig. (Pontos választ erre csak a gyári bulletin-jegyzék adhatna.) Pl. csak a 4. szériától alkalmazták az SzK katapultülést, addig a 72-esek kabinteteje volt a korai 74-es gépeken, vagy pl. a 8. széria gyártása közben növelték meg a függőleges vezérsík húrhosszát a felület megnövelése céljából. Addig a 74-esek is a 72-esek vékonyabb vezérsíkjával készültek. Nem zárom ki, hogy további módosításokat is elvégeztek, így a fényszórókkal is. (Az AFA-39-es fényképezőgépet akkor még az orrfutó rekesze mögé lehetett beszerelni.) Egy szó, mint száz, a kérdésedre a válaszom az, hogy igen, lehetséges. Meggyőztél. Nem ismertem ilyen korai F-13-as kivitelt. Jó lenne tudni, hogy azok a fényképek melyik múzeum melyik gépéről készültek. Üdv., András | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 737125 | 2025. május 11. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv! Amit építek repcsit, annak csak az egyik oldalt van. Azt gondoltam tudnak valamit a gyártónál, azért ilyen lett. Erre még ráerősített, hogy nyomtatott anyagban találtam ilyen F-13 fotót, ezért elbizonytalanodtam. Köszönöm az infót, hasznos volt! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Mandras | Adatlap | 737119 | 2025. május 11. 18:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! A MiG-21F-13-as (74-es) repülőgépeket úgy gyártották, hogy noha mindegyiknek két fényszórója volt, mindkét szárnyban egy-egy, de minden ötödik gépen, azaz minden 5-re és 0-ra végződő gyári számú gép bal szárnyába egy fényképezőgépet (AFA-39) lehetett beszerelni a fényszóró helyére ideiglenesen. Ezt azért csinálták így, mert annak idején még nem létezett felderítő MiG-21-es változat, amelyet majd csak a MiG-21PFM 94K-ból fejlesztettek ki MiG-21R 94R néven. (Ez utóbbi típuson jelent meg először az a megnövelt tartályos hosszú gerinc, amelyet mi a 96A MiG-21MF-en ismertünk meg.) A 76-os MiG-21PF-től már nem volt ilyen beszerelési lehetőség. Amúgy mi a 94R-ből nem vásároltunk, eltérően a többi VSz tagállamtól. Rendkívül nagy ritkaság lenne, ha sikerülne olyan fényképet találnod, amelyen egy 74-esnek csak a jobb oldali fényszórója világítana. (Nem fényszóróhibára gondolok.) Légi fényképezési célra nálunk az L-29 Delfineket alakították át. Üdv., András | |||||||||||||||||||||||||||||||
| zoli75 | Adatlap | 736831 | 2025. május 3. 07:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia, A Hunavia.hu-n találsz részletes fotókat. A "816"-os gépnek 2db fényszórója van. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||||||||||||||||||||||||||||
| pmheros | Adatlap | 736527 | 2025. április 26. 16:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv! Kérdésem: voltak olyan gyártású MiG-21F-13 változatok amelyiken csak a bal szárny alján, és olyanok is amik mindkét szárny alján viseltek leszállófényszórókat ? Ha igen, van mód őket valami (?szám?) alapján azonosítani ? Előre is köszönöm a válaszokat! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| vatya1 | Adatlap | 734813 | 2025. március 7. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia Gabor adja azt az eduard csak ki kell vágni jelzi az összerakási | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Toth_Gabor | Adatlap | 734802 | 2025. március 7. 09:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Köszi a választ és a képeket! Gondolhattam volna, ott van a csúzli... Az eduard makettnél néztem hogy pontos-e amit mutatnak. Kár hogy a féklapokat csak zárva adják mikor lógnak maguktól. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 734801 | 2025. március 6. 23:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Az MF, PF törzsféklap. Talán látszik a különbség . | |||||||||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 734800 | 2025. március 6. 23:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Itt a videón is megtudod nézni a terepfestésű PF kabinját a videó elején kb.1 percnél mutatja. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||
| cenci | Adatlap | 734799 | 2025. március 6. 23:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Nem volt formára ugyanolyan a PF , MF törzsféklap. Az ezüst és a terepfestésünél is szürke belső volt fekete müszerpanelekkel ,illetve az oldalsó panelek,kapcsolótábla is néhol feketére volt festve. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Toth_Gabor | Adatlap | 734792 | 2025. március 6. 16:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sziasztok! Meg tudnátok mondani hogy a PF és MF esetében a törzsféklapok egyformák voltak? Továbbá a PF esetében, a magyar gépek a nagyjavitásig ezüst külső, szürke belső, azután terepes külső - zöld belső szint kaptak? | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |