/ Fórumok /

Makett újdonságok

Itt lehet tudatni, ha egy új makett megjelenik
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309.
kervil 738169 2025. június 11. 21:37
Válasz erre
A panaszaid nagy részét aláírom, de alapvetően nem is erről volt szó, hanem a felületről. A rücskös felületet viszont továbbra sem tudom értelmezni, legfeljebb egyéni felfogásbeli különbséget tudok elképzelni, hogy kinek mi számít érdesnek, rücskösnek. Az én szememnek még egyik makettjük felülete sem tűnt ilyennek. Ahogy Bandika írja, sima, enyhén semélyemfényű a felület, általában nem túl fényes, de ennyi. Soha eszembe nem jutott még, hogy egy normál alapozórétegen kívül bármilyen kezelést igényelne. Persze a nem túl innovatív alkatrészbontás miatti szegecspótláson meg a széleken eltűnő szegecsek visszakarcolásán kívül, mert ezek teljesen jogos felvetések voltak.
kervil 738166 2025. június 11. 21:28
Válasz erre
Oké, a FineMolds felülete fényesebb, ez jól látszik. De hogy a másik érdes lenne... ezek szerint az én szememmel van baj, mert nekem ugyan nem az :) Nagyító alatt nézve biztos kiütközne a különbség, de nekem szabad szemmel semmi kivetni való nincs a felületében. A szegecselés viszont finomabb az Edu-n, és ha visszaolvasol, az egész beszélgetés innen indult el.
Azt mondod:
"De felőlem legyen akkor az Eduard a legszebb felületű gyártó. :-)"
Felőlem meg akármelyik másik. Nem tisztem védeni az Edu-t, nem is akarom, de a felületükre nekem eddig panaszom nem volt, sőt.
Bandika 738163 2025. június 11. 21:24
Válasz erre
Most direkt megnéztem. Van egy MF az eduardtól, sem az, sem a P-51 nem érdes. Teljesen sima, enyhén selyemfényű a felület, ahogy az kell. Egyébként a fényesen sima műanyag hiába néz ki jól - lásd régi hasegawa makettek - gyengén tapadt rá a festék. Inkább hátrány, mint előny.
Véletlenül nem kevered a logókat? Az ICM és a Zvezda, na azoknak érdes a felülete. Az Airfixre is jellemző, de itt sem annyira zavaró. Autómaketteknél látom értelmét, de katonai gépeknél másodlagos. Matt festék, koszolás, mindenféle árnyékolás, nem fog látszódni a végeredményen hogy most egy mikrométerrel simább vagy rücskösebb volt a műanyag.

Beszívódás az itt-ott van, de nem erről beszélgettünk, hanem a felületi érdességről.

A G-10 messzer ha jól látom 2016-os szerszám, szóval lassan 10 éves, szintén nem ez volt a téma, hanem az újabb kiadású kitek.
Nagyzo 738162 2025. június 11. 21:18
Válasz erre
Az utóbbi években építettem Tamiyát, és jópár Edut is, mindkét esetben új szerszámos maketteket. Az csehek igencsak messze vannak a Tamiya illeszkedési színvonalától, pláne a japók zseniális tervezési megoldásaitól. A felület szép és részletes lenne, ha az alkatrészek széle mentén nem kellene pótolni a rossz minőségű öntés miatt elhalványuló, eltűnő szegecseket és panelvonalakat. Ráadásul tudjuk, hogy milyen jó móka meglevő szegecssorokhoz igazítani az újra létrehozottakat. Eduék ráadásul még mindig ott tartanak, hogy függőlegesen kettévágjuk a törzset, oszt a kartárs majd tömít és csiszol a legfeltűnőbb helyeken, és pótolja az eltűnt részleteket - ami sok esetben pozitív felületi struktúrát jelent. Ezek ráadásul nem egy makett esetén igazak, hanem a P-51D, P-51B, P-40, F4F-3 mind ugyanilyen volt, és akkor még a kisebb betoldások (gépfegyverek fészke pl) hogy illeszkednek, és milyen okádékul van megoldva a P-51B szép nagy leszállóreflektora. Az általad említett GWH esetében csak az egyébként elég bonyolult formájú A-10C-t tudom felhozni, ami szintén okos tervezés, és a belépőélek kivételével nem igényelt tömítgetést. Azt már fel sem hozom (de), hogy az Edu például nem képes megoldani a futóművek elfogadható pozicionálását, ami a 2. világháborús gépek esetén elég kényes ügy, illetve a már említett rücskös felület is gáz. A Tamiyákkal (Tomcatek, P-38J, F-4B, G6-os Messer, stb) semmi ilyen, de más jellegű probléma sem volt - igaz nincsenek túzottan agyonszegecselve. Ezek mind saját tapasztalatok, és néhány makett építése után mondhatom, hogy nem ritkán előforduló, hanem a gyártókra általában jellemző tulajdonságok.
ssanyi 738161 2025. június 11. 21:15
Válasz erre
Lemeardt az információ a fotóhoz, a sötétebb az Eduard, a masik a Fine Molds Zero.
ssanyi 738160 2025. június 11. 21:14
Válasz erre
Zerok 1
Zerok 1
Zerok 2
Zerok 2

Messernél a szárnyvégeknél és a féklapok felső részén vannak a beszívódások, többre most nem emlékszem, de ezek miatt nem vettem meg a K Mesert sem. Surlófényben könnyen látható.
Gondolom azt elhiszed hogy az új dobozos SMT nem 2011-ben lett legyártva, de még az sem magyarázná hogy a törzs nem olyan mint a szárny felülete. ;-)

De felőlem legyen akkor az Eduard a legszebb felületű gyártó. :-)

Jó makettezést!
kervil 738159 2025. június 11. 21:13
Válasz erre
Akkor nekem szerencsém volt velük eddig, vagy nem tudom. Én csak az öntőkereteiken láttam eddig beszívódást, de a makett alkatrészein hála az égnek, még nem.
Tibcsi 738158 2025. június 11. 21:03
Válasz erre
Bizonyos szempontból meg tudom erősíteni ssanyi kolléga szavait: az Eduard 1/48-as Messzer G-10-esének a légcsavarján bizony komoly beszívódásokat találtam. A felület többi részére viszont nem lehet panasz. Szerintem. :)
kervil 738155 2025. június 11. 20:54
Válasz erre
A MiG-21 SMT-hez egyáltalán nem tudok hozzászólni, de (gyors scalemates-es ellenőrzés alapján) nem is biztos, hogy érdemes példaként felhozni, mert 2011-es eszközről van szó, és az akkori Edu még nagyon nem az a szint volt, mint a mai.
P-40-et sem építettem vagy vettem tőlük (még). A másik két felhozott példát viszont igen, Messert is csináltam, és Mustangot is, de ilyen hibákra nem emlékszem, se beszívódásra a makett felületén, se rücskös, érdes felületre, amit újra kéne csiszolni. De mondom hátha csak az idő szépíti meg az emlékeket, mindkettőből van még a szekrényben építetlen példány is, kíváncsiságból most azokat is elővettem, és megnéztem jó alaposan. De ez bizony nem rücskös, nem beszívódott, a felület hibátlannak tűnik mindenhol. Ha nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor azokon a pontokon, ahol meg lehet bontani a felületet (pl. Mustangnál a géppuskák takarólemezeinél, vagy a Messernél a törzsajtónál), és emiatt alulról el van vékonyítva az anyag, ott a felső felülete kicsit más hatású, mint egyébként, nem olyan fényes. De ezt sem lehetne éppen rücskösnek vagy érdesnek nevezni. Szóval kicsit tanácstalan vagyok a panaszaiddal kapcsolatban.
FineMoldsról csak hallottam, hogy nagyon dicsérik, de nem volt még hozzá szerencsém. Kicsit nehéz beszerezni, és annyira nagyon nem is vonz a japán repülős vonal, de lehet, próbaként érdemes lenne építeni egyet.
ssanyi 738147 2025. június 11. 19:55
Válasz erre
Itt megint komoly állítások vannak azért. 🙂
Egyéni ízlések különbözhetnek, de van pár érdekesség.
Eduard Messerek, komoly beszívódások, több mint a régi Hasegawa maketten.
Edu P-51 és P-40-ek felülete a szerszámok felületi bevonata miatt nem síma, hanem érdes, rücskös. Van aki teljesen átcsiszolta a felületet és újra karcolta.
Nekem a Fine Molds Zero felülete sokkal jobban tetszik a z Eduénál.
Most készítettem egy Edu Mig-21SMT-t, a törzs ott is borzalmasan rücskös volt, a szárny nem.
Szóvla nem a szegecsek számáról, van méretéről van szó. 😉
Bandika 738144 2025. június 11. 19:35
Válasz erre
Hát pedig az Eduard jelen állás szerint Tamiya színvonalú illesztések mellett attól mind részletekben, mind felületi minőségben jobbat ad. Ott van még a kínai vonal, pl. GWH, akiknél első pillantásra szépek a részletek, de az illesztések eléggé középszerűek. Továbbá az alkatrészbontások finoman szólva nem átgondoltak.
Amik kétségtelenül nagyon szépek, azok a Border Model gépei, de az ugye 1:35, ebben a méretarányban már "alap dolog" a szegecselés, a felületi lépcsők megjelenítése. Már 30 éve is voltak nagyon szépen szegecselt makettek.

Az Edu utóbbi 3-4-5 évben kiadott 48-as készletei bizony überelik a konkurenciát.

48-as P-51 is példaértékű. Amikor először láttam a dobozban a legelső, teljesen új D változatot csak pislogtam, olyan jól nézett ki.
ssanyi 738143 2025. június 11. 19:02
Válasz erre
Üdv!

Nos azt hogy az Eduard lenne a csúcs a felületi részletek megjelenítésében, azt nagyon erős túlzásnak tartom. 🙂
SZIGNAL 738140 2025. június 11. 17:19
Válasz erre
sp1
sp1
sp2
sp2

Infoként:1967-ben a Revell kiadott egy 1/32 es Spitfire Mk.I makettet ami egy kitűnő készletnek számított akkori mércével és ami kiemelkedővé tesz a többi gyártó termékeivel összevetve a felületén szinte tökéletesen imitálva süllyesztett panelvonalakkal a kiálló és süllyeszett fejű szegecseket és azoknak felületi elosztását utóbbiakat a mai napig hiányolt méretarányos körökkel megjelenítve ráadásul a megfelelő kritikus/nem kritikus területeken helyes elrendezésben. Akinek lapul otthon ilyen készlete ellenőrizheti a méretarányos nem túlzó felületi kidolgozást. Sajnos nem fejlesztették tovább ezt a vonalat pedig az utóbbi évek tervezési/gyártási technológiája már tökéjre fejleszthette volna mindenki megelégedésére.
Üdvözlettel! Szabó Ignác
kervil 738139 2025. június 11. 17:16
Válasz erre
Ha tévedek, azt vállalom.
Összehasonlítottam ezt a MiniArt Thunderboltot az Eduard Wildcattel, és az Eduard felületi kidolgozása azért tényleg finomabb. De nem hatalmas a különbség, a MiniArt még így is a bőven vállalható kategória szerintem.
kervil 738137 2025. június 11. 16:42
Válasz erre
20250611_161155
20250611_161155
20250611_161155
20250611_161155

Még a MiniArt szegecselésének kérdéséhez: nem bírtam ki, és előhalásztam a szekrényből az egyik bubbletop készletemet. Még annál is kevésbé feltűnő rajta a szegecselés, mint ahogy emlékeztem. Talán Vadász írta pár hozzászólassal korábban, hogy az Eduard a csúcs a felületi részletek finom megjelenítése terén. Szerintem a MiniArt nagyjából ugyanaz a kategória. Ha ránagyítasz, persze látszik, de túlzás nélkül állítom, hogy szabad szemmel nézve szinte láthatatlan a szegecselés, a fény felé kellett billegetnem a felületet, hogy rendesen látszódjon.
kervil 738116 2025. június 11. 09:32
Válasz erre
Persze, örök vita a szegecselés (is) a makettezők között. Ugyanakkor a hobbi természetéből fakad, hogy az ember kénytelen folyton kompromisszumokat kötni. A panelvonalak szerintem ennél húzósabbak, ha már mindenáron azt nézzük, hogy méretarányosan mi hogyan látszódna, akkor azok minden makett esetén garantáltan eltúlzottak lennének, a kisebb méretarányokban különösen, mégis elfogadjuk őket, mert élethűbbé teszik a makettet, mintha nem látszódnának egyáltalán. A szegecsek esetében (szerintem!) hasonló a helyzet. Az meg, hogy a szegecs nem lyuk, mégis akként jelenítik meg, szerintem nem nagy tragédia. Egyrészt nézd meg a tegnap feltett képeket a fémszínű Thunderboltokról, ott is csak egy-egy eltérő színű, kör alakú apró folt látszik belőlük, amikor megült bennük a kosz. És miután az ember a maketten bemossa, pont ennyit is akar velük elérni. Utána már (főleg pár réteg lakk után) amúgy se fog látszani (legfeljebb erős nagyító alatt), hogy ezek a szegecsek eredetileg lyukak voltak, és nem körök. Nem beszélve arról, ha valóban körként jelenítenék meg őket a makett felületén, és nem lyukként, sokkal nehezebb lenne bemosni őket, mert alig vagy egyáltalán nem maradna meg bennük a festék. Ráadásul a kör alá egy olyan szinten halvány bemélyedés is kéne még a lemez felületében, ami garantáltan túlmegy a makettgyátás lehetőségein, anélkül viszont nem úgy fog megülni benne a szennyeződés, ahogy teszi azt a valóságban. Erre mondom, hogy szükséges kompromisszum.
Persze azokat is megértem, aki semmi ilyesmit nem akarnak megjeleníteni a makettjeiken, mert mondjuk koszolni se nagyon akarják őket. Ha valakinek így tetszik, hát csinálja, engem nem zavar. Új makettek is készülnek minimális szegecseléssel akár nagy méretarányban is, lásd pl. a 32-es Kotare Spitfire-t, vagy mondjuk a Tamiya sem az a túlszegecselős gyártó még 48-ban sem.
kervil 738114 2025. június 11. 09:12
Válasz erre
Nem vagyunk egyformák, nekem ennyi túlzás még belefér, de amúgy igen, értem az álláspontod a képek alapján. Valahogy a razorback maketten tényleg finomabbnak látszik a szegecselés, ha ez így van, és szándékosan változtattak rajta, az jó hír, az igényességüket mutatná.
Muzzy 738104 2025. június 11. 07:06
Válasz erre
Örök vita marad, a szegecselés, mert igaz, hogy "látod" de mivel süllyesztett fejűek, ezért nem áll ki a síkból, Ha méretarányosan akarod csinálni, akkor a lyukak amik a süllyesztett fejeket imitálják, igen csak illúzió rombolóak nekem. Ráadásul a szegecs nem luk, hanem kör. Ezért igazából egy kört kellene látnod, pl, egy injekciós tűvel egyenként bevésed a szegecseket, vagy a fröccsöntő szerszámot így kellene megcsinálni. DZUSZ záraknál már szokták ezt imitálni, de szerintem még senki sem csinált így végig a süllyesztett szegecssort...
Természetesen van "normál" szegecsfej, ezt a gyártók jobban tudják imitálni és ez tényleg nem csak látható, de tapintható.
halaci 738091 2025. június 10. 20:23
Válasz erre
IMG_20240428_154702
IMG_20240428_154702
IMG_20240428_154711
IMG_20240428_154711
IMG_20240428_154831
IMG_20240428_154831

igen, festett gép volt, és valóban, lehet, hogy a natúr fémszínűeken jobban belerakódott a kisz-kosz a szegecselésbe. Sőt, az is lehet (igazából biztos), hogy a gép elhasználódásától, terhelésétől függően eltérő mértékben jelentek meg ezek a nyomok.
De ezzel együtt is összhatásban én túlzónak érzem az eddigi készleteiken a megjelenítést. Az első két kép a hendoni P-47D, az utolsó pedig egy Ventura ugyanonnan, ugyanabból a csarnokból. A miniart készletei számomra inkább az utóbbi szegecseinek a megjelenítését imitálják, nem a Thunderboltét.
kervil 738088 2025. június 10. 19:54
Válasz erre
P-47D-28_Thunderbolt_Pilot_Saved_by_6th_AD_Battle_of_Bulge_pilot_Charles_Klein_
P-47D-28_Thunderbolt_Pilot_Saved_by_6th_AD_Battle_of_Bulge_pilot_Charles_Klein_
Col_Joseph_Laughlin_of_the_362nd_FG
Col_Joseph_Laughlin_of_the_362nd_FG
3
3
4
4

Emlékszem, mesélted, hogy élőben alig látszanak a szegecsek, de OD-re festett gépet láttál, ha jól emlékszem. A festetlen fémszínűeken sokszor azért eléggé szembeszökőek a szegecsek az egykorú fotók tanúsága szerint. Persze a festetlen állapot mindenekelőtt a bubbletop Thunderboltokat érinti, a razorback-ek még leginkább festve repültek. Engem emiatt nem tántorított el a szegecselés a Miniart bubbletop-jaitól, annyira, hogy már kettőt is vettem belőle, és biztosan fogok a razorback-ekből is venni. Közel sem olyan vészes a szitu, mint a Magic Factory termékei esetén, az már nekem is messze túlmegy a határon. Ezt a Miniart-félét, ha végül mégis soknak gondolom, legfeljebb átfújom plusz egy-két vékonyabb réteg alapozóval, és máris sokkal jobb lesz a helyzet.
halaci 738083 2025. június 10. 18:49
Válasz erre
ha már szegecs és újdonság: Varsóban a Miniart bemutatta az új Razorback P-47D-t is.

És vessetek a mókusok elé, de nekem ezen kicsit sekélyebbnek tűnik a szegecselés, mint a bubbletop változatokon. Megint csak lehet, hogy a fotó, a bevilágítás szöge csal, és minden maradt ugyanaz, de érzésre ezt már bevállalnám. (A motorburkolat pl. szinte teljesen simának tűnik, ahogy a valóságban is alig érzékelhetőek voltak a szegecselés nyomai.

www.facebook.com/photo/
atika 738079 2025. június 10. 13:42
Válasz erre
Az biztos, hogy a Minibase Szuhojnak nem állnék neki én sem. Tényleg csodálatos, de nekem - már vagy még - "egy kicsit" over engineered a készlet.
Valójában az 1/72-es Modelsvit Su-17/20/22 család is soknak tűnik, csak a K-36 ülés áll vagy 20 darabból. :)
halaci 738077 2025. június 10. 11:07
Válasz erre
nekem kevésbé tűnik erőteljesnek, mint a MF A-4-esén, de lehet, hogy csal a szemem.

A szuhojaikból kiindulva amúgy sem az én készletem. Már rájöttem, hogy ez miniatürizált alkatrészbontás meghaladja az én építési tűrőképességemet. Gyönyörűt lehet az ilyen készletekből építeni, de nálam a soha be nem fejezendő készlet lenne.
atika 738076 2025. június 10. 09:59
Válasz erre
Kezdek attól félni, hogy úgy járunk ezzel is, mint a Magic Factory A-4M készletével, amit még mindig nem szereztem be, pedig már láttam webshopban egész jó áron is.
Ott az orr-rész, a futókerekek (ezekre lenne drága 3D aftermarket alternatíva) és az erősen véleményes szegecselt felület (addig mondtátok, meg olvastam az építést a The Modelling News-on, hogy fenntartásaim lettek) a deal-breaker nálam, még mindig.

Nem sok egy kicsit a szegecselés ezen a Minibase F-16-oson, igaz sokkal finomabbnak látszik mint az A-4M felülete?
halaci 738043 2025. június 9. 16:27
Válasz erre
Minibase F-16 tesztképek. A törzs eleje érdekes - lehet, hogy a teljes orr részt egybeöntve kapjuk és rá kell húzni?

www.facebook.com/groups/tamiyamodelmagazine/posts/10162619804974821/
rod666 737990 2025. június 7. 22:01
Válasz erre
A háromból kettő kell. De a harmadik sem lenne rossz...
Zoli 737982 2025. június 7. 18:47
Válasz erre
Sziasztok,

Újabb IBG meglepi:
www.modelforum.cz/viewtopic.php
z
atika 737950 2025. június 6. 10:53
Válasz erre
Kell egy fél Dual Combo?
Írj és megbeszéljük.
slowmotion 737949 2025. június 6. 10:33
Válasz erre
atika 737947 2025. június 6. 09:50
Válasz erre
Eddig még minden készleténél volt ProfiPACK és WEEKEND kiadás is. A Dual Combo-val kezdtek, ezért még az is lehet, hogy lesz Royal Class is, mert eredetileg az volt a beharangozóban, hogy azzal nyitnak.
Egyelőre nem olvastam sehol semmi időpontot. Nem tudni az R és az SMT változatokról sem semmit.
MiG-21 témában az 1/48-as F13-as jön hamarosan; nemsokára előrendelhető lesz és ősszel kerül a boltokba.

Egyelőre az Overtrees elérhető még a bis-ből. Mit szeretnél, miért kérded?
slowmotion 737946 2025. június 6. 09:12
Válasz erre
Azt lehet tudni, hogy az Eduard a 21bisz duopack után kiad-e Profipackot is ugyanabból, és ha igen, akkor mikor?
Köszönöm!
B.Gábor 737945 2025. június 6. 08:23
Válasz erre
Erről én sem tudtam, de hátha. Már nagyon várok én is egy 1:48-as Mk. I.-es Hurricane-t. Ugyanitt kérem a régi vesszőparipámat is a Clearproptól vagy az Eduardtól: teljes Hawk 75 széria 1:48-ban. :D
halaci 737944 2025. június 6. 07:47
Válasz erre
Hoppá, erről a hírről lemaradtam! Akkor viszont sajnálattal bár, de mégis jegelem egy ideig a Hurricane vásárlást. Egy-két év(tized)et talán kihúzok a még dobozban lévőkkel...
Vadász 737942 2025. június 6. 05:45
Válasz erre
Az ingyen csere alkatrész biztosítása nem ismeretlen a makettiparban. Biztosan függ az eladott makettek (azonos tipus) számától. Annak idején az Eduard is marékszámra osztogatta az I-16-hoz az erlrontott motorgyűrű pótlását. Ez ma már az eladott mennyíségeket számolva szerintem megoldhatatlan (a FW-190-es család 170.000 feletti példánynál tart).És volt egy kikukázott Bf-109 G-6 készletük.
Vadász 737941 2025. június 6. 05:40
Válasz erre
Az Arma Hurricane családja tényleg nagyon szép, és én is sajnálom a jelenlegi írányt. Várjuk ki a végét, hiszen egy új cég is képes a tanulásra. Egyébként néhány hete a Shulcz megerősítette, hogy pont az Arma miatt jegelt Hurricane programot újra élesztik. Ismerve az Eduard koncepcióját végig fognak menni az összes főbb alváltozaton. És valjuk be, jelenleg az Eduard készíti a legszebb felületi megmunkálást.
magyaralba 737937 2025. június 5. 21:13
Válasz erre
Huhhh érdekes...
De legalább felismerték a hibát és ingyen cserét felajánlottak... nagyon kevés cég él ezzel a dologgal. Italerivel próbáltam egyszer dűlőre jutni, bekértek fotókat stb... és a végén közölték hogy XX euro postaköltség megtérítése után szívesen postáznak... ami valljuk be majd annyi volt mint maga a makett...

Az Edu pl felismerte hogy az L-39 kabintető nem túl acélos a készletükben és később piacra dobtak egy javító készletet amit potom 1200Ft+posta meg is vásárolhatsz ha nem akarsz szívni az eredetivel... ha figyelembe vesszük hogy az overtrees készlet nincs 4000Ft akkor ez kicsit több mint pofátlanság... szóval ezek ismeretében az Arma igencsak tisztességesen jár el.

Reméljük a későbbiekben előbb ellenőrzik az öntvényeket mint ahogy kinyomják a piacra, így megőrizve a róluk és termékeikről kialakult pozitív képet.
halaci 737934 2025. június 5. 20:54
Válasz erre
arma
arma

Azt nem tudom, hogy az új cég készítette-e, de pont most kaptam tőlük egy mailt, benne ezzel a gyártási hibával.
kervil 737933 2025. június 5. 20:38
Válasz erre
Nocsak, úgy tűnik, a Takom beköszön a 48-as repülők világába is. Hs 129 B-2 és B-3 érkezik tőlük állítólag még idén. A típus iránt érdeklődöknek lesz miből válogatni, mert az ICM is bejelentkezett már erre az évre egy szintén vadiúj, szintén 48-as B-1-es verzióval.
www.scalemates.com/kits/takom-48001-henschel-hs129-b-2--1621142 www.scalemates.com/kits/takom-48002-henschel-hs129-b-3--1621136
www.scalemates.com/kits/icm-48215-hs-129b-1--1527366
magyaralba 737932 2025. június 5. 20:32
Válasz erre
Ezek szerint a Hawk75 készletük is az új szerszámos cég fröccsöntő szerszámaival készült?
Kár lenne érte, már rég óta hiányzik egy igazán jó és építhető 1/72 H75 a piacról... megfizethető áron.

Heller, AML, AZ Model készletek nem igazán építőbarát készletek, a ClearProp pedig a merev futóműves változatot adta ki...
kervil 737931 2025. június 5. 20:32
Válasz erre
Én már meg is rendeltem pár napja a Mk IIc Trop-ot, most várom, hogy meghozzák. Szeretem a sivatagi festésű gépeket, de azért tényleg jó lett volna egy angliai csatás Mk I is. De Vadász infója után akkor én is leteszek a magam reményeiről, mert én meg a Mk IID-ben, a sivatagi "konzervnyitóban" reménykedtem eddig, amit egyébként 72-ben korábban ki is adtak (meg persze a Mk I-et is kiadták anno ebben a méretarányban).
Én azt sem tudtam eddig, hogy a P-39 rosszul sikerült, a Hurricane-es értékeléseket, építési videókat látva vakon elhittem, hogy ez is biztosan jó lett. Akkor le is veszem a kívánságlistámról, úgyis van a polcon már egy Eduard Airacobra, megelégszem azzal is.
halaci 737928 2025. június 5. 19:53
Válasz erre
ezt nem tudtam, akkor ezt a várakozást feladom, beszerzek egy Mk.IIc-t. (Olcsóbb legyen? Annyival nem lett olcsóbb a P-39, cserébe nagyon sok kritikát kapott az illesztési pontatlanságokért. Akik a Hurricane-ek precizitását várták, azok nem fukarkodtak kifejezni a csalódottságukat. Kár érte, értük.)
Vadász 737927 2025. június 5. 19:36
Válasz erre
Igen kicsi rá az esély. Az Arma szerszámos csapatot váltott, hogy olcsóbb legyen. Sa Az eredményt sajnos láthatjuk a P-39-en.
atika 737920 2025. június 5. 12:19
Válasz erre
Minibase F-16A
Minibase F-16A

...és előrendelhető az új Minibase 1/48-as F-16A!
halaci 737909 2025. június 4. 19:40
Válasz erre
Szép, szép, de végre kiadhatnák az évek óta halogatott 1/48 Mk.I Hurricane-t. Mondjuk szeptemberben, a BoB 85. évfordulójára...
borisz 737900 2025. június 4. 16:34
Válasz erre
lkw 737892 2025. június 4. 11:34
Válasz erre
KA50
KA50

www.britmodeller.com/forums/index.php

90-es évek Italeri/Revell készlete után úgy tűnik egy "korszerűbb" kiadás :)
Zoli 737890 2025. június 4. 11:21
Válasz erre
Sziasztok,

Elképesztő, egyes gyártók milyen gyorsan tudnak reagálni a közelmúlt eseményeire:
www.modelforum.cz/viewtopic.php
z
borisz 737740 2025. május 27. 21:27
Válasz erre
kervil 737736 2025. május 27. 19:56
Válasz erre
Végre valami izgalmas újdonság!
Boeing F4B-4 jön a Clear Prop!-tól 48-ban!
www.scalemates.com/kits/clear-prop-cp4826-f4b-4--1619336 www.scalemates.com/kits/clear-prop-cp4827-f4b-4--1619337
balaton 737670 2025. május 26. 10:53
Válasz erre
DT-75MV 172-3
DT-75MV 172-3
DT-75MV 172-3
DT-75MV 172-3
DT-75MV 172-3
DT-75MV 172-3

Sziasztok,

Már rendelhetőek új 3D nyomtatott készleteink 1/72-ben.
www.balatonmodellshop.co.uk/hu/spl/909554/Jarmuvek-1-72

Üdv.,
KG
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309.