/ Fórumok / Groupbuild / 70 éves a MiG-21 - groupbuild /

[warbirds] MiG Ye-8 - Art model 1:72

A Mikojan-Gurevics Je–8 kísérleti repülőgép volt, melyet a MiG–21 továbbfejlesztésével, annak leváltására (eredetileg MiG–23 néven) építettek az 1960-as évekre a Szovjetunióban. A hajtómű levegő-beömlőnyílását a törzs elejéről áthelyezték az orr alá, így oda nagyobb rádiólokátort építhettek, mely alkalmas volt a nagyobb hatótávolságú légiharc-rakéták kiszolgálására is. Az orr-rész két oldalára, a pilótakabin vonala előtt, egy kacsaszárnyat szereltek fel (a MiG–21-es vízszintes vezérsíkjait meghagyták).
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza  
1.,2.
1., 2.
borisz 739159 2025. július 15. 16:48
Válasz erre
warbirds 739156 2025. július 15. 13:18
Válasz erre
Mig E-8_014
Mig E-8_014
Mig E-8_015
Mig E-8_015
Mig-E-8_016
Mig-E-8_016

Ahogyan azt a topik indító hozzászólásban jeleztem, a készletben tallható orrfutó kerék sajnos kisebb méretű, mint kellene. Kerestem hát egy méretben jobb kereket, ami egy Airfix Harrier kiszuperált főfutójának egyik ballonja lett. A keréktárcsát feltöltöttem mindkét oldalon UV gyantával, aztán marokfúróba fogtam és lecsiszoltam a felesleget. Ezzel nagyjából meg is vagyok, a keréktárcsak kialakításához kell majd még valamit kitalálnom.
Az orrfutó átalakítása már húzósabb dolog, mivel egybe van öntve minden. Nagy levegőt vettem tehát és a kereket villástól levágtam a szárról, mivel a nagyobb méret miatt ezeket is újra kellett gyártanom. Ezután fogtam két 1 mm vastag műanyag lemezt és egymásra ragasztottam, ez adta ki a villa vastagságát. A szélességét a kerék alapján mértem ki, hogy a kerékjárat is megfelelő legyen. Ezután "már csak" a szobrászkodás volt hátra, amíg reszelőkkel formára alakítottam a villát és kimartam a kerékjáratot. A futószárhoz ezután két darab dróttal csapoltam be megfelelő szögben. Levágtam a behúzó munkahengert is, ennek rúdját szintén fényes drótból pótoltam. Beépítéskor majd pontos méretre vágom és a szárhoz történő rögzítését is megoldom két apró füllel.
pmheros 739084 2025. július 12. 19:11
Válasz erre
Üdv!

Izgalmas.
Nagyon várom a tapasztalataidat!

Üdv.: pmheros
warbirds 739080 2025. július 12. 18:08
Válasz erre
Mig E-8_001
Mig E-8_001
Mig E-8_002
Mig E-8_002
Mig E-8_003
Mig E-8_003
Mig E-8_004
Mig E-8_004
Mig E-8_005
Mig E-8_005
Mig E-8_006
Mig E-8_006
Mig E-8_007
Mig E-8_007
Mig E-8_008
Mig E-8_008
Mig E-8_009
Mig E-8_009
Mig E-8_011
Mig E-8_011
Mig E-8_012
Mig E-8_012
Mig E-8_013
Mig E-8_013

No, hát akkor az (Y)E-7PD után jöjjék a következő "láncszem" a szovjet kísérleti repülőgépek Mig-21-hez köthető változtaiból. Különösebb sikert nem könyvelhetett el, mivel a fejlesztés során sok problémával küzdött, amit nem sikerült orvosolni. Ezek közül az új hajtómű okozta a legsúlyosabbat, amikor felrobbant repülés közben, súlyos sérüléseket okozva a tesztpilótának. A esemény hatására a fejlesztést leállították, egyes megoldásai (pótvezérsík, rádiólokátor) később a tényleges Mig-23-on köszönnek vissza. Ennyit a Wikipédiáról. :)
Az Art model 1:72-es méretarányban álmodta meg ezt a különleges típust. A keret egyes elemeivel már találkoztam más készletekben is, mint pl. a kabintető, futóművek és aknák, kerekek, futószárak, stb. Még a gyanta kiegészítők sem ismeretlenek. :)
A továbbiakban beszéljenek a képek (meg a képaláírások:))
<<< Vissza  
1.,2.
1., 2.