Tovább >>> |
Mekett | Adatlap | 740816 | 2025. szeptember 9. 22:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 740811 | 2025. szeptember 9. 17:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
"De csak mert kötekedni jó :)" Elfogadom a kritikát, de! Amikor megláttam a mozdonyt és lefotóztam, majd otthon rákerestem, akkor egy wikipédia bejegyzésnek elhittem, hogy ez is az egykori úttörővasúton (gyermekvasúton) szolgált. De, hogy pontot tegyünk a történetére itt van két link, ami egyrészt igazat ad neked, de részben nekem is: hbweb.hu/jarmu/kisvasut_mk45_cim.htm www.kisvasut.hu/view_cikk.php | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740810 | 2025. szeptember 9. 16:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Én gyakran járok az Úttörővasút vonalát keresztül-kasul, ezeket a világosszürke-kék-piros festésűeket szoktam látni menni. Valahol mintha egy másik is ki lenne állítva, szóval igen, ma már pláne biztos nem üzemel már az összes, de hát 1974 óta sokminden történt. A Kolibri-féle Mozdonyok könyvben (1984) egyébként a Sennás képén bal oldali festéssel szerepel, szóval ez lehetett az eredeti, a remot példányok kék mintája biztos ennek az utángondolása. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 740809 | 2025. szeptember 9. 15:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 740808 | 2025. szeptember 9. 15:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 740807 | 2025. szeptember 9. 15:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Emlékeim szerint a budapesti Úttörővasúton (mai nevén Gyermekvasúton) négy mozdony szolgált a kilencvenes évekbeli állapot szerint, Mk 45 2001-2004 pályaszámokkal. Nem rémlik, hogy a Freddy által említett két további példány bárhol ott lett volna eldugva. Persze tévedhetek és ez a 90-es évek. | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740803 | 2025. szeptember 9. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
De csak mert kötekedni jó :) Az Úttörővasút még mindig megvan, ha nem is így hívják; és mennek is rajta ezek a román Mk45-ös mozdonyok. Összesen 10 ilyen jött Mo-ra, ebből 6 az Úttörővasútra, négy másik előbb Sárospatakon, aztán Nyíregyházán szolgált ilyen helyi kisvasutakon. A teáltalad fényképezett példány az utóbbi eresztésből van, a kapcsolókészülék más egyébként ezek meg az úttörővasutasok közt. | |||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 740792 | 2025. szeptember 8. 21:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740638 | 2025. szeptember 3. 23:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Érdekes képek, végülis ha működik, miért ne használnák. A kötél egyébként abban a kis üregben van a sínek között. Érdekes, hogy bár négysínes rendszer, de a két pálya mégis keresztezi egymást, így ugyanúgy kitérőre van szükség, mint a két, illetve háromsínes siklóknál. Gondolom, szűk a hely. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 740635 | 2025. szeptember 3. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Az előbb említett 28-as villamosjárat, ami gyakorlatilag bejárja a történelmi városrészt, a várhegyet és jókora távolságot tesz meg a városban. Talán ez a leghíresebb villamos (eléctrico) Lisszabonban. A végállomásokon 100 méteres sort alkotnak a túristák, hogy felszálljanak egy óra múlva. Hegymenetben tele van, a felfelé tartó járatokra esélytelen felférni. Amikor ez lerobbant és így nem juthattunk el a Gloria elevadorhoz, az egész belváros közlekedése megállt. Az utcák nagyon szűkek, a kanyarok élesek. Az olyan utcák, mint Budapesten a Kiscelli, ott átlagosak, együtt közlekedik rajta a villamos és az autók. Az égett kuplung szaga volt a második legjellemzőbb illat a városban, volt, hogy előttünk állt meg végleg egy autó... Érdekes, hogy minden tömegközlekedési eszközön papír mágneskártyával lehet felszállni, az összes rövid villamoson és buszon szigorúan elsőajtós felszállás van, a vezetőnél is vehetsz jegyet (sokat is állnak a megállóban...), a járművek 90%-án bankkártyával is. | |||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 740633 | 2025. szeptember 3. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Tegnap értem vissza Lisszabonból és meg akartam osztani az ottani járműélményeimet, mert a város híres az ódon villamosairól és felvonóiról. Hát éppen most szomorú aktualitása is lett ennek, mert az egyik "felvonó" megsemmisült egy balesetben. Nem a képeken látható Bica, hanem a hasonló rendszerű Gloria. Azért az idézőjel, mert nem láttam fogaspályát, vagy kötelet. Talán utóbbi volt a harmadik sín üregében. A hírek jelenleg 15 halálos áldozatról szólnak, remélhetőleg nem lesz több. Tegnapelőtt én is felültem volna rá, de egy másik villamos lerobbanása miatt megbénult a történelmi városrész közlekedése... www.bbc.com/news/live/cpqnnllppnpt | |||||||||||||||||||||||||
Faboo78 | Adatlap | 740588 | 2025. szeptember 2. 16:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Esetleg Taigatrommel néven, mert a németeknél ezen a néven futott... :) | |||||||||||||||||||||||||
Faboo78 | Adatlap | 740587 | 2025. szeptember 2. 16:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Az egyik becsatolt háromnézeti rajz 1949-es... A vasúti űrszelvény országonként más volt, manapság is van olyan vasút (spanyol, UK például) ami kilúóg az európai sorból. Ezértaztán többféle szélességű normál nyomtrávú kocsi is született akár egy országon belül is. Másrészt az évek során a vasúti űrszelvény is változott. Az EU-val a helyzet némileg tisztult, de ettől függetlenül is jelenleg is többféle vasúti űrszelvény van, illetve korlátozások (pl. alagutaknál, hidaknál) az ilyen korllátozott szakaszon való áthaladáshoz a méreteket a vasúti kocsin is feltüntetik Az űrszelvényről általánosságban itt láthatsz egy jó példát: external-content.duckduckgo.com/iu/ external-content.duckduckgo.com/iu/ external-content.duckduckgo.com/iu/ | |||||||||||||||||||||||||
slowmotion | Adatlap | 738437 | 2025. június 20. 14:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Húha, a Miniversum Nyugatija ehhez képest kiscserkész volt, pedig az is jól meg volt csinálva, még ha nem is teljesen tökéletesen... | |||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 738435 | 2025. június 20. 11:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 728181 | 2024. szeptember 4. 11:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Echte DDR feeling, VEB Plastspielwaren Berlin Modell-Fahrzeug IFA-kkal! Csodálatos! :) | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 728179 | 2024. szeptember 4. 11:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 728007 | 2024. augusztus 28. 11:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Standardizálás nincs,a hagyományos értelemben.Van viszont Rakszelvény minta ,ami meghatározza ,hogy országon belül is melyik vonalon milyen méretű szerelvény közlekedhet, a műtárgyak ,hidak ,alagutak és a szállítandó árú méretéből adódóan. Üdv. P | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 728000 | 2024. augusztus 28. 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 727981 | 2024. augusztus 27. 15:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Én beírtam a google keresőjébe, hogy M62 mozdony vezetőállás, ahogy látom, vannak itt magyar találatok is: www.google.com/search Van az indexen is fóruma, szerintem tudnak segíteni: forum.index.hu/Article/showArticle | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 727978 | 2024. augusztus 27. 14:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ott csak rendezvényeken voltam, akkor nem emlékszem, hogy lett volna, de lehet, hogy olyankor beállítják a garázsba. Amúgy persze, egy opció a saját fotózás is, de egyelőre még nem hiszem el, hogy egy 60 éve a fél világon 3000+ példányban használt mozdonyról 20 évvel a digitális fényképezés elterjedése után ezt nekem személyesen kell csinálni :) | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 727934 | 2024. augusztus 25. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok FB csoportban próbálnék szerencsét. | |||||||||||||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 727933 | 2024. augusztus 25. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nagyon szép kis mozdony lesz. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 727929 | 2024. augusztus 25. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hallod simán kimész vasúttörténeti park ott szinte mindig van rég, vagy remot. Van simogatós nap fel tudsz menni rá vagy szólsz kisérjen fel mert fényképeznél. Nagylátószögű kamera mert olyan szűk esély nincs belső fotókra. Kívülről meg minden centit akár. | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 727909 | 2024. augusztus 25. 14:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Kép nyilván sok van, de nekem egy konkrét, lehetőleg magyar példányról kellenének fotók (nem létezik, hogy valamelyik vasútmodellező oldal vagy fórum vagy fb csoport bugyraiban ne lenne, csak azt ismerni kell, mert a vasútmodellező szcénában benne nem lévő ember sose fogja tudni kiguglizni), mert amúgy 6000 változatban létezik (kedvencem az amerikai motoros mongol iker-Szergej :) ) és például a vezetőállásokat is többször felújították az idők során. | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 727900 | 2024. augusztus 25. 09:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Igen, 1/87-es, de nem olyan nagyon pici: szerkocsival együtt közel 30 centi hosszú. | |||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 727899 | 2024. augusztus 25. 06:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Talán próbáld a becenévvel (Szergej -Sergei) együtt keresni, úgy milliószám dobja ki a képeket a gugli még belső (vezetőállási) fotókat is. | |||||||||||||||||||||||||
Johnie | Adatlap | 727898 | 2024. augusztus 24. 23:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem értek hozzá, de tetszik. Nagyon picike? 1/87-es? | |||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 727896 | 2024. augusztus 24. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! M62-es dízelmozdonyról keresek részletfotókat (walkaroundokat), ha vannak valahol/valakinek. Egy elég nehezen guglizható téma, van egy ilyen típusjelű katonai vontató is :P | |||||||||||||||||||||||||
zsocate | Adatlap | 727882 | 2024. augusztus 24. 12:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! A forgóváz vagy a forgózsámoly teljesen ugyanaz és nincs köze ahhoz, hogy hajtott-e vagy sem. Ahol egy járművön van hajtott és nem hajtott is, ott az utóbbira szokták mondani, hogy futó forgóváz. És valóban konyhának hívják a gőzösök vezetőállását. üdv: Zs. | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 727878 | 2024. augusztus 24. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Arra én is! ;) felkerült az első forgózsámoly(?) és a vezetőállás (konyha?) festése is kész. Az oldalablak viszont olyan vastag, hogy a valóságban közel tíz centi lenne, így azzal is kezdenem kell még valamit... Szakmai kérdés hozzáértőkhöz: a forgóalváz és a forgózsámoly között mi a különbség? Jól gondolom, hogy a forgóalvázban hajtottak a tengelyek, a forgózsámolyban meg nem? | |||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 727866 | 2024. augusztus 23. 20:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Látom kalandozol rendesen a makettek között.Hajrá! Kíváncsi leszek a végeredményre. Sok sikert! | |||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 727856 | 2024. augusztus 23. 11:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy kell egy gőzmozdony! A gondolatot tett követte és beszereztem egy Revell BR-01-est. Igazából a tipus nem volt lényeges, azért döntöttem ez mellett, mert jó nagy, és kicsit (félhomályban hunyorogva) hasonlít a 424-esre. Főleg, ha majd felkerül a Wagner füstterelő is. :) Vannak hibái, de én most csak azt a célt tűztem ki magam elé, hogy legyen a vitrinben egy gőzgép is. :) | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 727666 | 2024. augusztus 17. 20:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Igen olyan rémlik nekem is ahol a hossztartón van az összekötő vezeték. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 727665 | 2024. augusztus 17. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 727664 | 2024. augusztus 17. 20:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jobb végébe ott kézifék(állás) is meg a rajzon is. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 727663 | 2024. augusztus 17. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Báttya. Biztos hogy van rajtva mert légtömlő össze van kötve az ellöző kocsival. Meg látszik a féktuskó meg az összekötő rúd. A fehér jelölésbe igazad van még olyan mintha ott lázszana is az egyik sarkán de itt(ezen) van fék. | |||||||||||||||||||||||||
att2-SV | Adatlap | 727659 | 2024. augusztus 17. 17:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi! A képeket elnézeve, illetve neten keresgélés után 2 opció jutott eszembe, aztán lehet hülyeség... A kocsi főkeretét ha nézed a fekete fehér képen nincs sem vonatnem váltó, sem fék (kormányszelep) kiiktató váltó. Talán azért, mert forgóvázanként van 1-1 kormányszelep, és így nincs fékrudazat sem. Ekkortájt még javában voltak kétnyomásos kormányszelepek, az meg csak egy kis kocka könnyen elfér szinte bárhol. A másik elképzelés, ha mégis van fékrudazat a forgóvázak között, akkor az nem középen, hanem valamelyik hossztartó oldalában fut végig belülről. Illetve láttam még jó pár hasonló kocsit, aminek a sarkai jelölve voltak fehér csikozással, ami annak a jele, hogy a kocsi saját fékberendezéssel nem rendelkezik, ami van tuskó az pedig csak a rögzítő/kéziféké. Ismétlem, csak felvetések, elég kevés kép van a kocsiról, nehéz biztosat mondani. | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 727611 | 2024. augusztus 16. 09:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725172 | 2024. május 24. 16:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
48kg-os sín esetében kicsit húzós az az össztömeg. Ha az a szöveg azt jelenti(?)esetleg le lehetne fordítani. 72700kg az kb18t/tengely terheléshez már kevés a 48kg-os sín. Vagy mint most az "RK"-ás vonatok csökkentett sebbeségel közlekedett úgy lehet(et) húzni. | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 725164 | 2024. május 24. 14:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ádám! Köszönöm, ez szuper! Különösen az Orperation Backfire képek. Azért számomra érdekes, hogy a svábok se találtak semmi igazán korrekt forrást. Néhány fotó alapján, amit találtam, azt sem zárom ki, hogy a kocsi alapja az oroszoktól zsákmányolt 60t-s pőre kocsi, forgózsámoly cserével. | |||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 725137 | 2024. május 23. 23:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szervusz, itt boncolgatják a témát eredmény nélkül www.forum-der-wehrmacht.de/index.php És itt két jobb fotó az Op. Backfireből www.v2rocket.com/start/chapters/black096.jpg www.v2rocket.com/start/chapters/black113.jpg | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 725124 | 2024. május 23. 14:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm. Nem is a felépítmény a gond, hanem az alváz rész. Nagyon durván megerősítettnek tűnik nekem, talán a legközelebb a SSkra Köln van hozzá. De annak se ilyen brutál az oldala. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725123 | 2024. május 23. 14:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 725121 | 2024. május 23. 14:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia ott a kocsi "típus azonosítója" 558 332 . Nagyon régi kocsiszámokról sajna(főleg hogy Német) én semmit nem tudok. De biztos valahol találni adatokat. Nem is értem miért nincs benne 4szám(?) Pl-ul. | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 725114 | 2024. május 23. 11:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni, most egy négytengelyes kocsi beazonosításához. A képeken egy olyan négytengelyes részletei láthatóak, amivel a folyékony oxigént szállították a V-2 rakétához. Sajnos a részletek alapján nem tudom meghatározni a típust, ehhez kellene a guruk tudása. Köszönöm előre is. | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 724915 | 2024. május 17. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Háá franc se tudja. Román pályaszám van rajta. De látod a DB-s festés rajta maradt. Mindhárom gép így "román". Az tudom Lud van 12(ilyen van a Litván szergejben némelyikben) meg 16 hengeresbe. De pl a 268-ba eredeti "felújított" van. | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 724908 | 2024. május 17. 15:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
att2-SV! Az elhelyezkedést a rajzok alapján látom. Amit nem látok, - és amihez a segítséget kértem - az a csövek bekötése a kormányszelepbe, a fékhengerbe, illetve a fékrudazat elhelyezkedése. Ezekhez kerestem rajzot, fotót, de sajnos nem igazán találtam. A pőrekocsinak, amit szeretnék megépíteni, a rajzom szerinti elnevezése a SSlma44, ez a rajz tűnt leginkább hasonlónak hozzá. | |||||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 724905 | 2024. május 17. 13:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A Ludmilla az NDK-s örökség, gondolom. Melyik sorozat lehet? Ehhez sem értek. :) | |||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 724898 | 2024. május 17. 06:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Montana(?),Ludmilla,meg Sulcer 6tengelyes komoly gépek. 120t körüli súlyal. Öreg sz@r mind de 3500-5000Kw azért jó. |
Tovább >>> |
Érdekes hogy a kisvasut.hu szerint 94-ben átadtak még 4 mozdonyt a Gyermekvasútnak, mert erre egyáltalán nem emlékszem. Vagy elkerült az infó a szolgálatban, vagy ennyire felejtek már.