Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108. |
Wrecker | Adatlap | 741457 | 2025. október 1. 19:21 | ![]() | |||||||||||||||||||
Eladó régi fotók és papírrégiségek - FB Előzmény: (741451) Elnar 2025. október 1. 18:33 | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741451 | 2025. október 1. 18:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szépek! Egy részébe már belefutottam, de nem mindbe. A link helyett kérlek, írd meg a csoport nevét, mert ha valaki nem tag, akkor üres találatot ad a FB (Én többek közt ezért sem osztok meg nyilvánosan zárt csoportból származó képeket) | |||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 741440 | 2025. október 1. 10:37 | ![]() | |||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 741399 | 2025. szeptember 29. 15:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741396 | 2025. szeptember 29. 12:26 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ja! Közben leltem egy fotót, igaz, nem Reichswehr, nem korai, de fogatolt német PaK. Bár gyakorlatilag 0 adatot találtam az "lf16 Gebirgskarre für 3.7cm PaK" nevű cuccról, de simán elképzelhető, hogy a korai TaK-okat is ezzel cibálták. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741394 | 2025. szeptember 29. 10:06 | ![]() | |||||||||||||||||||
A nagy lőszerfélkocsi úgy került képbe, hogy a kép, amit betettem (741263), a lovassági cuccok fejlesztéséről szóló HT cikkben (2014/6) volt benne. Igaz, ott azt írják, hogy ezek a 8 és 10 cm lövegekhez voltak használva, de azt is írják a képaláírásban, hogy négy lóval vontatták, holott a fotón világosan látszik, hogy hatlovas az a fogat... Ennyi erővel akár a 7.5cm huszárágyúkhoz is használhatták, ha már lovassági célokra lett kifejlesztve (elvileg). De ez csak az én agymenésem. A mozdonyról én se gondolnám, hogy német. A korai, fakerekes PaK-jaink még a korai TaK-28 szériából valók voltak. Ezeket később átszerelték a ballonos kerékkel, meg jöttek melléjük már "rendes" széria PaK-ok is. Ezek egy része valamiért (gondolom a súlycsökkentés miatt, ami lóvontatásnál szempont lehetett), de nem mind, szintén küllős-gumiballonos kereket kapott, csak a gépvontatásúak voltak fém-telitárcsásak. Szóval négyféle kivitelű 3.7cm-s pct. volt rendszerben: 1. a fakerekes TaK-28 (lásd: 019) 2. a gumiballonos TaK-28 (ezek alighanem a fakerekes lövegek voltak átszerelés után - lásd: 008) 3. a küllős-gumiballonos kerekű PaK-36 (lásd: 011) 4. a fém-telitárcsás PaK-36 (gépvontatáshoz). | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741392 | 2025. szeptember 29. 09:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
A 3,7 cm-es páncéltörő is érdekes történet lehet. Azt hittem, "csak" fa kerekesek, de jobban megnézve a fotót (004) ezek korai, hosszú csövő lövegek. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741389 | 2025. szeptember 28. 23:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
A 15/31M/36M pct lövegmozdony azért nem kellene, hogy német legyen, mert az idővonal kb ez: a 15M 1931-től lóvontatású; a németek 1932-ben pörgették fel a 3,7 cm-es gyártását és 1934-től alakították át gépvontatásúra (rugózás és ballonos kerék); a 37 mm-es pct-t 1936-ban rendszeresítettük. Azon túl, hogy a formája egyáltalán nem hasonlít a német Protzekhoz, kevésbé logikus, hogy a németektől vettünk volna löveg nélkül mozdonyt. Szerintem inkább a 15/31M-hez készítettek egy mozdonyt, amit a 3,7 cm-es lóvontatású Pak-hoz is használtak. Ezt alátámaszthatja, hogy 1935-ben átalakították a 15/31M-et, amivel szabadulhatott fel kiskerekes mozdony. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741384 | 2025. szeptember 28. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
A lőszerfélkocsival való összefüggést én sem tudom :) Téglatesó valamiért egy lapon emlegette a kettőt, akkor már miért ne tárgyalhatnánk egyszerre? Én ki is hangsúlyoztam hogy a kapcsolatról semmilyen fotóm nincs. A 15/35M-nél én is a kerékméretben láttam a lényeget, bár én csak az alacsonyabb szögsebességből eredő kisebb igénybevételig jutottam a gondolatmenetben. Hogy a Pak mozdonya milyen eredetű lehet, nem tudom. Mivel a korai Pakok még küllős kerekűek voltak, logikus hogy volt hozzájuk valami mozdony. Ebbe nem mentem még bele, de odáig már eljutottam hogy Reichswehr képet még nem találtam fogatolt Pakról. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741352 | 2025. szeptember 28. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Az Uhry nagy lőszeres kocsi és a hegyiágyú között mi az összefüggés, mert egy szót nem írnak erről sehol? A 15/35M feltételezem azért kaphatta az 5/8M kerekeit és mozdonyát, mert a lovasság azt a lövegtípust használta a 15/35M előtt/mellett illetve a nagyobb kerék jobban megfelelt a lovasság mozgékonyságának. A Pak/15/31M mozdonya kétlem, hogy német. Egyrészt időben nem stimmel, másrészt a 15M már a 20-as években is a gyalogság lövege volt, nem tartom életszerűnek, hogy lóra málházva szállították mind. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741307 | 2025. szeptember 27. 08:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
A nagy lőszerfélkocsi mozdonya szerintem a 40M tarackéból lett kialakítva. A szerkezet szabadalma 129199. számon megtalálható, bejelentés napja: 1941. évi július hó 31. A HT cikk szerint 8 és 15 cm tarackokhoz lett rendszeresítve, viszont a málházási vázlatokon 7,5 cm lőszer is van. Tehát ha tényleg ez volt a 35M lőszereskocsija (amire semmilyen fotót nem találtam, mert a kép csak a nagy lőszerfélkocsinál kerül elő) akkor sem kezdetektől, mivel ez hat évvel később jelent meg. A 15/31M mozdony sárvédőjére van egy egyszerű "magyaros" tippem: HM-HIM mozdonya szerintem nem eredeti, hanem rekonstrukció egy Pak mozdonyból. Ellenben a múzeum honlapján a kiállításarchívumban találtam egy képet a régi (Piavetól a Donig Dontól a Dunáig) kiállításról ahol egy mozdony van lefotózva, és annak pont olyan szögben van lecsapva a vége mint az archív fotókon. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741291 | 2025. szeptember 26. 16:59 | ![]() | |||||||||||||||||||
Igen, a g1 képen a mozdony valóban a 10cm taracké, ezt benéztem. Engem hirtelen az kavart meg, hogy amúgy a 8cm löveghez használják a múzeumban(?), a hagyományőrzők (a képen mögötte takarásban látszik is a feldkanone). A többiben kb. ugyanazt mondjuk: a 15/31M fogatolt hegyiágyú és a PaK kapta ugyanazt a mozdonyt (vagy legalábbis nagyon hasonlót, mert a képek alapján ezek se voltak teljesen egyformák, pl. a sárhányók alakjában vannak különbségek: a PaK-okhoz használt mozdonyok sárhányóinak vége nem volt csapott, a hegyiágyúhoz használté meg igen -de azok se olyan szögben, mint a HIM-hangárbeli mozdonyé...). A 15/35M huszárágyú pedig az 5/8M és a 18M mozdonyát kapta (közben rájöttem, hogy mindkét löveg ugyanazt a 8cm M.5 mozdonyt használta), valszeg azért is, mert maga a löveg is az átszerkesztés során ugyanazt a kereket kapta, mint a két feldkanone. A 15/35M lőszerfélkocsijához használt mozdony megint érdekes kérdés, mivel az meg (a későbbi 10.5cm 40M mozdonyáéval együtt kísértetiesen hasonlít a leFH18 mozdonyára. Akár az is lehet, hogy onnan vették a mintát hozzá nem?). Amúgy igen, kicsit zavaró, hogy még a szakirodalom is keveri, hogy melyik volt a 15/31M és melyik a 15/35M (a Sárhidai-féle HT cikkben az egyik oldalon az egyik, a másikon a másik löveget cimkézi fel ugyanúgy a 15/35M névvel...). | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741285 | 2025. szeptember 26. 14:36 | ![]() | |||||||||||||||||||
A g1-es kép nem az 5/8M mozdonya hanem a 14M 10 cm-é. A hegyiágyút, mozdonnyal,még sikerült elcsípnem a hangár bezárása előtt. A Pak 36 mozdonya nem lehet a hegyiágyúé mert az későbbi. Saját hipotézis (források helyett csak képekkel alátámasztva): Kezdetben vala az 5/8M saját 5/8M mozdonyával és lőszerfélkocsijával. Később jött a 15M, még darabokban szállítva. 1931-ben modernizálják, összeszerelik végleg és eléfognak egy mozdonyt. Erről még nem találtam képet, de feltételezem, hogy a korai Pak 35 gépvontatásra alakításával felszabadult mozdonyokat szerezték meg valahonnan külföldről. Közben hadrendbe kerül itthon is a Pak 35/36, részben gép, de részben továbbra is lóvontatással. Mivel az eredetileg is ehhez tervezett mozdonyokat logikusan ehhez akarják használni, ezért az ekkor modernizált 15/35M huszárágyúnak más mozdony kell. Mivel az 5/8M eddigre már eléggé elavul (de azért még a Donhoz kikerül!), a kiegészítőit megörökli az új elrendezés. Ez látható a Huszárkönyv rajzán. Sárhidai rajza a HT-ban hibásan címkézett, az a 15/35M huszárágyúhoz tartozik (ez kavart meg reggel) Később a 40M 40 mm pácéltörőhöz kifejlesztik a Bartkó-féle küllős gumikereket, amivel ellátják a maradék fakerekű Pakot is, azok mozdonyaival, így a felszabadult kerekek is felhasználhatók lettek a hegyiágyúkhoz. Jól látható, hogy eddig semmilyen magyar fejlesztésű mozdony vagy lőszerfélkocsi nem volt a gyalogsági ágyúkhoz. Az Uhry-féle nagy lőszerfélkocsi egyszerre volt megoldás a külföldi támogatás csökkentésére és a számtalan típus egységesítésére. Elé a szintén magyar gyártású, 40M 10,5 cm tarackhoz kifejlesztett mozdonyt fogtak a képek szerint valamennyire átalakítva. Ezek kereke szintén Bartkó-rendszerű lemezagyas küllős kerék volt, csak értelemszerűen nagyobb átmérővel. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741280 | 2025. szeptember 26. 12:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Akkor van egy 7.5cm 15M málházott hegyiágyúd. Ahhoz, hogy 15/31M fogatolt hegyiágyú legyen belőle, ki kellene egészíteni a kerekek rugózásával (lásd a 009 képet). Na ennek a 15/31M változatnak (meg a fakerekes 3.7cm 36M PaK-nak) volt a mozdonya az, amit Kecelen körbefotóztál. Egy van?/volt? a HIM-ben is, de azt nem tudom, hogy ez az ex-keceli-e, ha nem, akkor kérdés, hogy az hova tűnt? (lásd a 003, 007 és 98-s képeket). Viszont én most a 15/35M-et nyomozom, ami picit más tészta, elég sok a különbség az alap 15M meg a fejlesztett 15/31M változatokhoz képest. Amúgy én 1/72-ben farigcsálok, egy HaT kitet alakítok át, ennek nagy előnye, hogy négy picúr is van benne, szóval kijön belőle mindhárom változat, meg még marad is egy bónuszba (cserébe elvész egy gyufásdobozban is...). | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 741271 | 2025. szeptember 26. 11:27 | ![]() | |||||||||||||||||||
Most már egyébként nincs ott ez a lövegmozdony Kecelen. (Na, pont az ilyenek miatt fényképezek le mindent) | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 741270 | 2025. szeptember 26. 11:26 | ![]() | |||||||||||||||||||
Itt van a keceli lövegmozdony képgyűjteménye, a hegyiágyút 1/35-ben meg a Special Armor adta ki (a figurát már nem emlékszem, miből csináltam). makettekeswg.blogspot.com/2021/01/61-keceli-lovegmozdony-3.html | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741268 | 2025. szeptember 26. 10:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi, na pont ilyesmire lenne szükségem, csak magáról a lövegről... :) A mozdonyok közül érzek egy kis kavarodást (bár ezt az okozza, hogy a 15/31M és a 15/35 változatok megnevezése körül is folyamatos a kavarodás még a szakirodalomban is). A 15/31M mozdonya nem egyezett meg az 5/8M-ével, hanem a 3.7cm 36M fogatolt pct. lövegével (lásd az első két képet -008 és 004), de nem is egyezhetett meg, hiszen az 5/8M löveg- és mozdonykereke majdnem kétszer akkora átmérőjű volt, mint a 7.5cm 15M löveg kereke. A 15/35M "huszárágyú" mozdonya volt olyan, mint az 5/8M-é, alighanem azért, mert a kerekük is megegyezett (második kép -g1). Igen, ez egy érdekes dolog, hogy vajon a lőszerfélkocsihoz miért más típusú mozdony volt, mint a löveghez. De ez nem meglepő, ha belegondolunk, hogy a teljesen hasonló 8cm 5/8M és 18M lövegek mozdonya sem volt azonos... | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741266 | 2025. szeptember 26. 09:39 | ![]() | |||||||||||||||||||
ÉS ha már flood legyen kövér: A nagy lőszerfélkocsi mozdonya láthatólag nem ugyanolyan mint ami az ágyúhoz volt. Ha jól látom (szinte) megegyezik a 40M 10,5 cm tarack mozdonyával. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741265 | 2025. szeptember 26. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741264 | 2025. szeptember 26. 09:21 | ![]() | |||||||||||||||||||
A lőszerfélkocsi Uhry gyártmány, a 2014/6-os Haditechnikában lett kitárgyalva. 72-ben a Hunor Product gyártja (gyártotta?). Ha jól emlékszem, további képek vannak róla a Finta könyv valamelyik kötetében. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741263 | 2025. szeptember 26. 09:08 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem egy túlpublikált típus, az biztos... A mellékelteken kívül van még egy (004), ami ábrázolja, de nem túl informatív, meg két képem a mozdonyról és a lőszer-félkocsiról, és ennyi. Hátha valaki látja ezt, akinek van lehetősége a levéltárban turkálni, és talál esetleg egy tüzérismeretet (de szép lenne...), vagy valamit. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741262 | 2025. szeptember 26. 08:07 | ![]() | |||||||||||||||||||
Pont ennyi van nekem is. Sőt, a Fortepan menetben mutatott képén fel sem ismertem eddig. Annyi plusz, hogy a 003-as képed talán egy fokkal jobb felbontásban van meg nekem. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741260 | 2025. szeptember 25. 21:04 | ![]() | |||||||||||||||||||
A sima 15M-ről meg a lóvontatásra továbbfejlesztett (rugózott kerekű) 15/31M-ről nekem is van tucatszám képem meg egyéb anyagom (sőt, a keceli darab is egy ilyen rugózott 15/31M). Pont hogy a 15/35M-ről kéne még anyag. A kerék nem annyira kérdés, mert az megegyezik a 8cm 5/8M és 18M, vagy a 10cm 14M kerekével. A lövegtalp meg a pajzs volt új fejlesztés, pont ezekről kéne még valami azokon túl, ami nekem is van, ezekben sajnos nem segítenek a sima 15M képei. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741254 | 2025. szeptember 25. 19:49 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ez a 15/35M hegyiágyú, ami a 15M lóvontatású változata, ha nem a kerekek, pajzs, lövegtalp kell, akkor tudod használni a 15M és M.15 Gebirgskanone fotóit. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741248 | 2025. szeptember 25. 16:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 741159 | 2025. szeptember 22. 01:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt valaki megtudná mondani hogy a honvédség hány darab fiat 621 teherautót vásárolt? vagy szerzett be Olaszországból,nem a lengyelrol beszélek mert az más volt, az a saját igényekre volt atalakitva. van errol esetleg papir, dokumentum.esetleg utasítás szabályzat. Civil az biztos volt, busz, tgk,repteri üza tartalyrol ismerek képet. Szerintem az az eléggé ismert kép amin egy honvéd őrvezető áll egy magyar tarka fityo mellet , az inkább olasz. Az olaszrol sokkal könnyebb makettépitésre alkalmas műszaki jellegű anyagot szerezni, ráadásul az olaszoknál nagyon sok meg is maradt, jellemzően tűzoltó autók. Előre is köszönöm. Azt valaki nézte már hogy hány féle 508 coloniál festés volt? Én eddig minimum négy félét kulomboztettem meg. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 741080 | 2025. szeptember 18. 17:34 | ![]() | |||||||||||||||||||
Igen; igen;a magyar Steyr felépítményét az Autó-Union ról másolták és nem a Steyr-ről,és igen. Az A-002 rendszám nem gépkocsi hoz volt kötve. Valószínűleg rendszeresítéskor kapott rendes rendszámot helyette a próbakocsi. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741019 | 2025. szeptember 16. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Biztosan az, mert a T-21 homloka nem volt így kiszegecselve. Úgy tűnik, a protón kipróbálták a cseh kitekintőt is. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741016 | 2025. szeptember 16. 13:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Ez egy Turán a T-21 kitekintőjével szerelve? Innen:itthonrolhaza.hu/turani-atok-a-40m-es-41m-kozepes-harckocsi-3-resz-a-40m-gyartasa-es-az-elso-tapasztalatok/ | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741012 | 2025. szeptember 16. 09:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
Segíts kérlek megfejteni: "Egyébként a Steyrekből a magyar felépítmény mellett a 10 fős raj kocsikat (platós) is szállítottak, gyári németként." - ez a fa platós csapatszállító verzió? "A vontató pedig eltért a némettől." - ez az ismert, emelt csomagterű, magyar felépítmény? "A minta az Autó-Union volt." - mire minta? "Bár a kísérlethez használt Steyr rendes kivitelű volt, nem azt másolták le. (tehát volt egy német kivitelű is)" - a német kivitelű az A-002 rendszámú kocsi? Köszi! | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740992 | 2025. szeptember 15. 11:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
Alapvetően az autó maga volt nagyon ritka, 1938-ban összesen kb 19 ezer személyautó volt az országban (ezt a számot egyébként a háború után az ötvenes évek végére érte újra el, ma meg 4 milliónál is több van) | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740985 | 2025. szeptember 14. 22:12 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem az amerikai autók voltak ritkák, de a nagy személyautók eléggé. a Buickon kívül Cadillacről is van fotóm is van HONVÉDSÉG rendszámmal, de ezek a luxus minősítésük, és főleg a sok ülőhely miatt kifejezetten törzs kocsiknak voltak tartva. A M-B 1500 és a Steyr 1500 felépítménye valóban nagyon hasonló, de nem egyforma. Főleg hátul. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 740984 | 2025. szeptember 14. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szegény Finta bácsi néhány dologban tévedett, a 39M Ford közepes személygépkocsik pl németek voltak. Nem volt közük a Mávaghoz. A haderőben ötnél kevesebb Mávag-Ford autó volt, azoknak meg az Uhrihoz nem volt köze. Egyébként a Steyrekből a magyar felépítmény mellett a 10 fős raj kocsikat (platós) is szállítottak, gyári németként. A magyar parancsnoki és sebesültszállító változatokból csak próbakocsi készült. A vontató pedig eltért a némettől. A minta az Autó-Union volt. Bár a kísérlethez használt Steyr rendes kivitelű volt, nem azt másolták le. (tehát volt egy német kivitelű is) A haderő által beszerzett illetve főleg az igénybevett gépjárművek csoportját így meghatározni példákkal elég durva. Szinte minden amerikai, angol, német olasz márka szóba kerül. Makettben is egyre több kapható, lásd pl ICM. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 740961 | 2025. szeptember 14. 15:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm a képeket. Egyébként a korabeli autós újságokat, katalógusokat átnézve nem voltak olyan ritkák az amerikai autók mint gondolnánk. A saját kategóriájában nagyon jó volt az ár érték arányuk. Kisteherautoban meg méginkább. Az uhry könyvben is van egy jopar Chevrolet autó. Na meg ford , amcsi ford. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 740960 | 2025. szeptember 14. 15:44 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm. Ezt h901 képet nem ismertem . Csak a fortepanosat meg azt a hármat ami talán donnal készült.meg azokat amiket a fortepanon van . Annak idején sokat beszélgettem a Fintával. O mondta hogy a ford pk.kocsik a mavag alvásra készültek, némelyiken a hűtő bal oldalán mavag jelvény volt.van is róla kép. De nekem a72 mester darabhoz is amit q Hunor kiad akonyvben lévő rajz volt az alap, és a35hoz is. Az 1500 steyereket a tűzoltóság a hatvanas évek közepéig használta, szerintem az meg háborús beszerzések, egyébként szerintem a mb 1500 és a steyereknek ugyanaz volt a felépítmény. Most nekem evvel einhets pkw val bogarat tettél a fülembe. Jó lenne😊 | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740959 | 2025. szeptember 14. 15:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
Horch 901. A 9A-842 a jelzések és a környezet alapján a 2. hadsereg törzskocsija volt, akárcsak a Buick. A Gépkocsiszertár képei szerint vissza is jött a Dontól, majd a HM-HIM Facebookos képei szerint kijavítás után "lefokozták". A Buick nem volt egy gyakori márka itthon, úgyhogy én úgy gondolom, hogy minden képen ugyanaz az egy db jármű látható. Tévedés joga fenntartva, forrásoknak bármikor behódolok. | |||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740958 | 2025. szeptember 14. 15:03 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Ez volt az. Középen és jobbra a dédszülők. Azt lehetetlenség megmondani, hogy az általad küldött képen az van-e, főleg ha átfestették. Volt még egy kép oldalnézetből is. Ha megtalálom átküldöm. Szerintem fényes fekete volt civilben. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740956 | 2025. szeptember 14. 14:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
Bocs, a Toldi mögött a nagyobb terepjáró Mercedes, a két kisebb passz egyelőre, de nem Steyr. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740955 | 2025. szeptember 14. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740954 | 2025. szeptember 14. 14:42 | ![]() | |||||||||||||||||||
A Toldi hátterében gyári német Steyrek vannak vagy még inkább Mercedesek. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 740953 | 2025. szeptember 14. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
Na akkor tételes válasz: @lkw: Opel super 6-ről is vannak képeim, de alig. Azokat írtam csak, amikből jelentősebb mennyiség volt. Kis túlzással elmondható, hogy ezek mellett bármit használtak, amit tudtak: Ford Taunus, Hanomag 1,3L, Skoda Popular var., Praga RV, Chevrolet Master var., Tartra 57, etc. A Fortepan Steyr képein csak alvázak vannak, arra itthon készült a felépítmény @Gabusch: Sokféle Fiat volt akkoriban itthon. Ha "kis Fiat"ként volt emlegetve akkor az 500-as vagy vagy 508-as lehetett, mert az 1100 és az 1500 már a "nagy" volt. Az 500-as sorozat többi típusa már túl elavult lehetett már addigra. @romsitsa: Valóban, Steyr 1500-ból csak magyar karosszériásat láttam én is. Az RSO-ról megfeledkeztem, mert alig van róla kép az ismert Uhry gyárudvaron készült fülkéken kívül. @Freddy: A Super 6 a Fortepanos egészségügyis kocsi. Mellékelek még képet, amit találtam Super 6-ről és Steryr 1500-ról. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 740951 | 2025. szeptember 14. 14:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Most láttam a Budapesti tavasz című filmet. Ajánlom megtekintésre, én meg általános iskolás koromban láttam a sport moziban .sok minden van benne, ami most nekem jó, Például ford bb mentőauto. Rómsitsa kolléga írja: einhets pkw. Volt ilyenunk? Nincs róla képem. A g5 röl igen de más gyártású ( bmw,Horch.opel) nincs. N | |||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740950 | 2025. szeptember 14. 13:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 740949 | 2025. szeptember 14. 13:56 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kettőről is van kép, nem ezek valamelyike? :) | |||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740948 | 2025. szeptember 14. 13:47 | ![]() | |||||||||||||||||||
Iparcsarnokban (a képen hátul) látható pár példány de nem tudom hazai-e? | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740947 | 2025. szeptember 14. 13:31 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szervusz, pár fotó és egy filmhíradó részlet, ami alapján annyi biztos, hogy a csomagtere eltér és a e miatt a vászontető is. | |||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 740943 | 2025. szeptember 14. 12:40 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia, Letezik rajz a magyar felepitmenyes Steyr-rol? Vagy foto, amin jol latszik? Nem is hallottam meg, hogy volt ilyen. Koszonom. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 740940 | 2025. szeptember 14. 11:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
A Steyr 1500-ből szerintem csak hazai felépítményes volt, Mercedesből német. Lehet még RSO és szovjet zsákmány is. | |||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 740939 | 2025. szeptember 14. 11:44 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nagyapámnak valamilyen Fiatja volt, azt is. Azt anyámtól tudtam, hogy volt valamilyen autója, de konkrétumot nem és azt hiszem, fénykép sincs róla. Amikor 1990 körül szóba került a kárpótlás, akkor kérdezte viccesen az öreg, hogy a "kis Fiatért nem lehetne-e jelentkezni". Érdekes, hogy nem a lebombázott műhelye jutott eszébe. | |||||||||||||||||||||||
lkw | Adatlap | 740935 | 2025. szeptember 14. 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108. |