Szuper! Motiváló! Hajrá Szabi! |
Szia!
Nem unalmas, abba ne hagyd ezeket a feltöltéseket!
Nálam te kapnád a Best Of Show-t!
Üdv
LP |
Egyáltalán nem unalmas amit írsz. Hanem egy szép aprólékos munka. Csak így tovább! |
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
ágyúk
|
|
5t motorboot
|
|
5t motorboot
|
|
5t motorboot
|
|
Grossmast
|
|
Grossmast
|
|
Grossmast
|
|
IMG_20250801_171526_1
|
|
IMG_20250914_194617
|
|
IMG_20250914_194617
|
|
IMG_20250914_194617
|
|
IMG_20250926_212942
|
|
IMG_20250926_212942
|
|
IMG_20250926_212942
|
|
IMG_20250926_212942
|
|
IMG_20250926_212942
|
|
Ii1iCwbN
|
|
Ii1iCwbN
|
|
Ii1iCwbN
|
|
IMG_20251017_160328
|
|
IMG_20251017_160328
|
|
IMG_20251017_160328
|
|
IMG_20251017_160328
|
Halihó! Srácok azért látom halad mindeni rendesen, nem unatkoztok ti sem.
Én elég régen raktam ide fel képet, így csak röviden gyorsan leírom mit sikerült eddig kihozni a Viribus Unitis projektből:
Még a tavasszal fogtam magam és teljesen újraépítettem a parancsnoki hidat rézlemezből vagdosva a darabokat. A merevítéseket is kis csíkokkal próbáltam imitálni. Ennek most iszom meg a levét, mert arra nem gondoltam, miként fog ez majd összeállni, és megtartani az árbóc felső részét... Ezt végül úgy oldom meg, hogy egy rézcsövet iktatok be, ami az alsó árbóc elemet, a hidat és a felső részt majd helyén tartja. Elvileg..
Elkészültek a csónakok, vagyis azok, amiket majd fel fogok használni a hajó körül. Ezeket is gyári modell meg rajzok alapján próbáltam kicsit javítani. A csónakdaruk közül csak a két nagyobb van meg, a kisebbekkel a hétvégén fogok babrálni.
Az árbócok azért kikészítettek, de végül szerkezetileg megvannak már azok is, ha teljesen a helyükre kerülnek majd csinálok képet.
A nyáron majdnem minden festésre került, én az 1912-13-ban használt zöld festést vittem fel. Itt azért voltak gondok, szerintem van is még, de így marad (ugyanis nem volt teljes az egyetértés arról, hogy akkor most minden felület zöld színű, vagy pl. a nem deszkázott acél fedélzeti elemek sötétszürkék, mint később..). Igyekszek kicsit majd wheatheringet is alkalmazni, mivel legutóbb felmerült kritikaként a Mauretania esetében is, hogy túl steril lett. Élőben van már ennek nyoma, a képeken nem igazán adja vissza. A vízvonal rózsaszín, mert a forrásaim ezt írják, nekem tetszik így (mások vörösebb árnyalatot festenek).Na azt hagyjuk, hogy maga a vízvonal a képeken hol feljebb, hol lejjebb vándorol a hajótesten látható elemekhez képet. Van kép ami engem támaszt alá, így ez is marad ahogy van.
Az utóbbi napokban viszont a hiányzó darabokkal pepecseltem: a két hátsó szellőzővel, ami körül még evezőlapátokat is sikerült elhelyezni. Az gyári alkatrészt lecsiszoltam, majd Eduard létra maratásból hajlítottam meg a lapátok tartóit. A kisebb gyűrűket sima vékony rézdrótból hajlítgattam, illetve a tekerőszerkezet elemei is valami maratás maradványai és rézdrót.
Aztán elment 2 napom a torpedóvédő hálót tartó rudazatra is. Mivel én skót vagyok és nem vettem meg a kínai fullos kiegészítőt, ezért Green Stuff World réz cső vagy szálból vagdostam méretre darabokat. Ezek végére tettem egy kör alakú akasztót, amivel majd a hajótestre lehet illeszteni, ahol az ellenpár már fenn van. Majd ha végleges helyükre kerülnek összenyomom óvatosan csipesszel a szemeket. Illetve még egy drótszálból a végükre tettem egy gyűrűt, amire majd a rudazatot tartó kötélzet csatlakozik egyszer.
És festettem egy tisztet én is, de piálni ez se fog.. :P
Bocsi, ha unalmas lett! |
Ez se semmmi!
És ha éppen csak a fedélzeten járkál a szabadidejében Igor Ivanovics Kaszparov, a kazánfűtő, akkor csak ihat egyet Lenin elvtárs egészségére, nem? :-))) |
|
26 (1)
|
|
81294402_566482113903141_7986632050738200576_o
|
Ennyire azárt nem akarok belemenni a részletekbe. Vodkát egyébként sem lehet szolgálatban inni :D Nekem jó lesz úgy is, ahogy az előző projektemnél volt ;) |
Ha ezt a sok vendégmunkást kifested kék-fehér csíkos pólóval, akkor elismerem, hogy a makettezők közül a legelvetemültek (agyaroggyantak) csipetnyi csapata között vagy! Főleg, ha egyik-másik kezébe még vodkásüveget is adsz 1/700-ban. :-D |
Bocs! Most vettem észre, hogy rossz képet töltöttem fel a festékről. H331 a helyes! |
|
72b0db22-cd7c-439c-86a3-7db48f93723a.jfif
|
|
baa0a7ed-1cae-453b-a4ab-c516534f1993
|
|
c00f9291-50b6-42db-8a04-ef1c5db65b28 (1)
|
|
f94eff5d-2350-4af4-9afa-5c022ec9b8f2.jfif
|
|
674242f0-a28f-4eec-b1e4-45965914aba5.jfif
|
|
f1978ffb-23ac-4783-8ea1-42430d0b760a
|
Frissen a festőműhelyből. A maszkolószalagok és a folyékony maszkoló miatt minden olyan, mint egy ajándékdoboz. Holnap tehát karácsony lesz! Mivel pedig sajnos nincsenek szovjet tengerészek 1/700-ban, így amerikai vendégmunkások fognak a hajón szolgálni 😁 (Triumph Model, 1/700 Sztálingrád) |
|
a603ba9a-6334-43b8-b60c-e836f0edd352
|
|
4e0a32c7-0003-4933-aacd-62827e9cbbc3
|
|
523bfdb2-1fab-4c2a-8c5c-aa6b67eacf6a
|
|
523bfdb2-1fab-4c2a-8c5c-aa6b67eacf6a
|
|
523bfdb2-1fab-4c2a-8c5c-aa6b67eacf6a
|
|
523bfdb2-1fab-4c2a-8c5c-aa6b67eacf6a
|
Kis szombat délutáni alapozás. A részletek szépen kijöttek, de némi korrekció itt-ott szükséges lesz. |
|
1e1c87d5-2f51-4e5e-8561-e4116fa5440f.jfif
|
|
1e1c87d5-2f51-4e5e-8561-e4116fa5440f.jfif
|
|
1e1c87d5-2f51-4e5e-8561-e4116fa5440f.jfif
|
|
1e1c87d5-2f51-4e5e-8561-e4116fa5440f.jfif
|
|
1e1c87d5-2f51-4e5e-8561-e4116fa5440f.jfif
|
|
e094e2a0-60dc-4766-9102-028927dc12e5
|
Sziasztok!
Szeretnék mutatni néhány képet az 1/700-as Sztálingrád projektemről. Általában a nyár a szabadtéri tevékenységekről szól, így a mnakettezés tempója kissé lelassult. Ezek a képek az elmúlt másfél hónap eredményét mutatják. Csak egy nehézség adódott az építés során. A fő távolságmérőt kellett a nulláról összeraknom. |
Helló Gyuri!
Köszönöm, egy ilyen profitól, mint Te, igazán megtisztelő! Igen, a szürkét valahogy könnyebb kontrasztolni, mint a zöldet, látványosabb is az eredmény. A Cézárka festésén még amúgy is dolgozni kell, mert a hidak korlátjainak vásznazását (vagy hogy mondják ezt hajós nyelven) át kell pingálni tört fehérre, nem maradhat zölden. De alighanem próbálok még egy kicsit szárazecsetelni is rajta, hogy jobban kiemeljem a részleteket.
A Te hajód viszont lélegzetelállító, szó szerint díjnyertes munka, öröm nézegetni a képeket róla! Gratula! (most képzelj ide egy nagy lájkot meg egy pár tapsolós emojit!) :) |
|
2025-06-13 16.29.30
|
|
2025-06-13 16.29.52
|
|
2025-06-13 16.30.07
|
|
2025-06-13 16.30.11
|
|
2025-06-13 16.30.18
|
|
2025-06-13 16.30.27
|
|
2025-06-13 16.30.38
|
|
IMG_1234
|
|
IMG_1236
|
|
IMG_1237
|
|
IMG_1238
|
|
IMG_1239
|
|
IMG_1240
|
|
IMG_1241
|
|
IMG_1242
|
|
IMG_1243
|
Miután feltettem a lobogókat (alufóliára applikált matrica, kissé fakítva), a legénység következett. Most használtam először 3D tengerészket különféle gyártóktól (Five Star, Triumph, ION and Black Cat Models), és teljesen meg voltam elégedve velük. Nem kell már a lapos maratott figurákat gél pillanatragasztóval hízlalni! 95 matrózt és tisztet helyeztem el a fedélzeteken ezzel befejezve az építést.
A makettet összeségében jól sikerültnek gondolom, és alig várom, hogy elkezdhessem a tervezett diorama következő szereplőjének, a HMS Ajaxnak építését. |
|
2025-05-27 22.53.33
|
|
2025-05-27 22.54.06
|
|
2025-06-01 10.14.41
|
|
2025-06-01 10.14.53
|
|
2025-06-01 10.15.02
|
|
2025-06-01 10.15.19
|
|
IMG_1228
|
|
IMG_1229
|
|
IMG_1230
|
|
IMG_1231
|
|
IMG_1232
|
|
IMG_1233
|
Kicsit féltem az árbócoktól, mivel ezeket, akár az igazi hajón a kötélzetük stabilizálja és ugyanakkor meg kell tartan a kissé hátradőlt helyzetüket. Előre tervezés és a kötélzet anyagainak (caenis, lycra és húzott szál) helyes, a célnak megfelelő megválasztása végül jól sikerült kötélzet elkészítéséhez vezetett. Egyetlen helyen kellett egy kis alkotói szabadságot igénybe vennem: az antennáktól lefelé tizenkét szálnak kellett volna egy pontban találkozni és egynek lefelé menni az antenna also rögzítési pontjába – hát most kettő megy, ez talán nem számít óriási hibának. |
|
2025-05-15 10.32.43
|
|
2025-05-15 10.36.53
|
Említésre méltó talán a kémények merevítő kötélzete, ami elég jól sikerült, húzott szálból van és elég finom, valamint megfelelően bonyolult. Aztán ott vannak a csónakok, különösen a kifelé fordított cutterek, melyekhez húzott szálból készült mászóháló vezet, kidolgozett kötélzete van a daruknak és ólomfóliából készült vászoncsíkok szorítják őket a helyükre (bár ezek lehetnének keskenyebbek). |
|
IMG_1222
|
|
IMG_1223
|
|
IMG_1224
|
|
IMG_1225
|
|
IMG_1226
|
|
IMG_1227
|
|
2025-02-09 18.46.24
|
|
2025-02-13 22.27.07
|
|
2025-02-15 11.07.33
|
|
2025-02-17 21.36.53
|
|
2025-04-16 00.14.58
|
|
2025-04-16 00.16.38
|
|
2025-04-16 00.17.52
|
|
2025-04-19 09.14.10
|
|
2025-04-20 22.38.33
|
|
2025-04-27 09.00.12
|
|
2025-04-27 09.00.23
|
Hirtelen kialakult, súlyos betegségem sajnos akadályozott a YORK építésében, mégis mostanra sikerült befejeznem. A festés után következett a végső összeállítás. Először a korlátokkal kezdtem foglalkozni, de itt nem várt nehézségekkel szembesültem. A WEM Ultrafine korlátját AK Blackening Agenttel kezeltem – ez olyan mint a kénmáj, befeketíti a rezet. A cél egy fémes sötétszürke szín volt a maratás vastagítása nélkül. A maratást túl sokáig hagytam úszni az oldatban, ennek következtében elvesztette minden rugalmasságát és “kiszőrösödött, úgyhogy még vastagabb is lett. Makacs módon elhatároztam, hogy a félresikerült korlátot fogom felrakni. A függőleges korlátoszlopokat 507C színre festettem, és szakaszonként felragasztottam a korlátot a helyére híg faragasztóval. A sötétebb, 507B panelekre eső oszlopokat helyben festettem le. A híd és a hátsó felépítmény vászonnal borított kötélzeténél is a faragsztót használtam. Rengeteget kínlódtam a legkisebb érintésre is görbülő, állandó igazitásra szoruló, törésre hajlamos korlátotokkal, de ezután minden könnyebben ment. |
Téglatesó, gratulálok a két hajóhoz!
A Mikasa kontrasztozása jobban tetszik.Talán a Cezarevicsen is lehetne kicsit még effektezni. |
|
20250615_180415
|
|
20250615_181253
|
|
20250615_181127
|
|
20250615_180936
|
Helló! Újra én... :)
A Cezarevics mellé készülget a nagy ellenfél, a japán Mikasa a Hasegawától. Az ION Model figuráival lesz benépesítve. Próbálom a kis fickókat úgy elrendezni, hogy interakcióban legyenek egymással, így leheljenek életet a hajóba. |
|
20250601_200823
|
|
20250601_200638
|
|
20250601_200541
|
Helló!
Célegyenesben a Cezarevics. Még be kell pókhálózni (megcsinálni a kötélzetet), benépesíteni és fellobogózni, aztán kezdhetek bíbelődni az "alávaló" tengerrészlettel. (Amúgy a Combrig műgyanta makettje 1/700-ban.) |
Köszönöm! |
|
Sziasztok !
Segitséget szeretnék kérni.
Roma csatahajó 1943 ben milyen zászlót használ?
köszi. |
Köszönöm a srácok nevében! |
|
Ilyenkor szokásos kérdésem, hogy anyahajóról mindenki hallott már, de vajon hányan tudják, hogy az apahajó micsoda? |
Befutott és jó kis anyag lett! Gratulálok Mekett! |
|
Anyák napja a Makettinfón
|
Igen, tudjuk, nem anyahajó... Mégis, ma páróránként be fog futni egy a Makettinfón, egész nap.
Ünnepeljétek velünk az anyák napját! |
|
Anyák napja a Makettinfón
|
Holnapután itt az anyák napja. Ünnepeljetek velünk! :) |
:-))
Amúgy jogos az észrevétel. :) |
|
USS_Pine_Island_(AV-12)_late_1940s
|
nem akarok szegecsszámláló lenni de a képen egy repülőgép hordozó van, cseréld le inkább erre :) |
|
Anyák napja a Makettinfón
|
Még hármat kell aludni anyák napjáig. Te is ünnepeld velünk a Makettinfón! |
|
4d510dd6-f555-4876-bcdc-f5ee0cec9c8c
|
Sziasztok!
Egy apró lépés történt csak a hétvégén. Nekiálltam a Sztálingrád főárbócának. Még a radarok és a korlátok felragasztása van vissza. |
|
IMG_0401.jpeg
|
|
IMG_0401.jpeg
|
|
IMG_0401.jpeg
|
Hopsz a galéria |
Sziasztok!
Hétvégén nekem is volt időm (szolnok helyett :( ) a bismarckkal foglalkozni , folyik a festés , többszöri korrekció után íme a jelenlegi állás . A Hood elsüllyesztése idején használatos festés a cél, szép szép , de ezért úgyis át kell fújjam és alig fog látszani :D |
|
bf068b87-53fc-45b0-8080-5155954a6a00
|
|
01f37124-db25-4108-a6b6-9e4ce41ca1ac
|
|
66110dd0-b7f8-4e5e-b462-2b337026209c
|
|
66110dd0-b7f8-4e5e-b462-2b337026209c
|
|
66110dd0-b7f8-4e5e-b462-2b337026209c
|
|
67dc420a-a454-42cd-93e5-7169d9bed1cb
|
Sziaztok!
A hétvégén volt egy kis időm, hogy továbbépítsem a Sztálingrádot. A legnagyobb nehézséget az jelentette, hogy az árbocrúd átmérője pontosan akkora volt, mint az alsó platformon lévő lyuké. Szóval kicsit módosítanom kellett a platformon. Másrészt nem követtem az összeálíltási rajzot, mert könnyebbnek tűnt a felépítmény tetejéről elindítani a hátsó létrát, mint az árboc tövéről. Sajnos az alsó platform 3d radarját megette a "szőnyegszörny", tehát ki kellett cserélnem egy általános maratással. Elégedett vagyok az eredménnyel. Az utolsó képen a hátsó árboc látható. |
Sziasztok!
Tamiya 1/700-as Prinz Eugenhez keresem a komplett parancsnoki tornyot.
Ha esetleg Trumpeter volna, vagy valamelyik másolata, az se gond.
Esetleg elkezdett, vagy roncsról származó, az is érdekelhet.
Email: b.balazs33@gmail.com
Köszönöm!
BB |
|
20241228_235349
|
|
20241229_113400
|
|
20241229_113404
|
|
20241229_113417
|
|
20250106_002325
|
|
20250106_002331
|
|
20250106_002410
|
Látom, készülnek a szebbnél-szebb makettek! Én is leírom, hol tartok.
Miután elkészültem a festés érdemi részével, jöhetett az effektezés. Elsőként a Marijn van Gils által leírtakat követve csökkentettem a kontrasztott: a Revell hígítóval megnedvesített felületekre kék, vörös, barna, drapp és zöld festéket pöttyentettem, majd jól eloszlattam azokat. Egy-két nap száradás és egy félfényes akril lakkréteg után AK sötét és világosszürkével átmosást kapott elsősorban a törzs elülső része. Ezután következett a részletek kiemelése: minden kiálló részt körbefolyattam hígított AK ‘Shadows for grey ships’ olajfestékkel. Ezt követően mindenhová felfestettem az élfényeket az alapszín világosabb árnyalatával. Ez igen időigényes folyamat volt, tekintva a végtelen számú apró részletet. Minimális rozsdázás után egy réteg matt lakkal zártam le a festést. A koszolást egyesek túlzottnak tarthatják, de a háborús állapotra való tekintettel szerintem mégis elfogadható. |
Szabi, köszönöm szépen! Jelenleg azonban a te hajód az igazi sláger! Fatnasztikus munka, és szerintem megérte újraépíteni a hídat, így sokkal szebb lett (mws.com-on láttam). |
|
IMG_8744.jpeg
|
|
IMG_8744.jpeg
|
|
IMG_8744.jpeg
|
|
IMG_8744.jpeg
|
Sziasztok!
Némi haladás a bismarckal. Ablakokat letömítettem és a flyhawk kereteit használva pótoltam őket |
|
0ad14256-bb48-4d1e-8887-83310053c81b.jfif
|
|
0ad14256-bb48-4d1e-8887-83310053c81b.jfif
|
Szia!
Úgy tűnik a Shelf Oddity jó lesz neked. Ennyire egyenes letekerve. Majdnem olyan, mint a Modelkasten. |
Esetleg a Shlef Oddity megtudnád nézni nekem, hogy letekerve mennyire egyenesedik ki? |
|
ghjdt6ums56usrdtzh
|
Trumpeterrel az a gondom, hogy nem tudok természetes lógást csinálni vele, mert spirális marad. |
Hajrá Sebi, nagyon jó lesz! :) Én is haladtam egy kicsit a Super Hornet-ek festésével, de az itt offtopik. Igaz, csak félig, mert "us navi" mindkettő. :) |
|
5bf03bc2-354a-4802-8f2f-c203aeef1c2a
|
|
5bf03bc2-354a-4802-8f2f-c203aeef1c2a
|
|
fcdc7498-151f-4ebb-bde6-338925d7aa28
|
|
52b73ce5-94ce-4e81-8fd3-bd814d63a940
|
|
e35dd520-1f43-4b20-b5f1-77551b0fa6e5
|
|
21ba4460-30ec-4283-b50e-2ff48c18a02f
|
|
15580532-2f4c-499b-9b0f-47b6e3659ac1
|
|
a35fd496-60ed-4287-9606-7da165bb603a
|
Tiszteletem!
Látom mindenkit elkapott az építési láz és készülnek az új és szép munkák. Én a hétvégi ügyködésem eredményét szeretném megmutatni. Beragaszottam néhány platformot és járófelületet a helyére, a Sztálingrádon. |
|
1
|
Szia!
Amennyire tudom, nem, nem létezik. Ha megkérdezhetem, akkor milyen hosszóságot próbáltál vágni a Trumpeterből? Mert ezek a fémszálak nagyon jók, de 5-6 centinél hosszabb darabok nem szoktak kiegyenesedni. A mellékelt képen egy Modelkastennel készült kötélzetet látsz. Az orrtól az első árbócig és a hátsó árbóctól a tatig nincs megfeszítve a szál. Lemértem a távolságot és 1-1 mm-t hagytam rá a két végen. Felragasztottam a szálat és egy kicsit húztam csak rajta. Száradás után levágtam a felesleget. A Shlef Oddityvel még nicns tapasztalatom, de egy ittvan a fiókban :D |
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Modelkasten fémszálaival megegyező minőségű cucc európai beszerezhetőséggel létezik? Legutóbb Trumpeter Rigging-et szereztem be. De első használatnál azzal szembesültem, hogy ez nem egyenesedik ki mint a modelkasten. Muszáj feszíteni, ha valósághű lógást akarok.
Esetleg ezzel van valakinek tapasztalata: www.super-hobby.hu/products/0.06mm-Rigging-Metal-Wire.html? |
Szuper, mint mindíg! Motiváló! Hajrá! |
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
2
|
|
2
|
|
2
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
4
|
|
2
|
|
2
|
|
2
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
IMG_20250114_213630
|
Urak, hadd mutassam be pár képen én is mivel foglalkozok egy jó ideje: 1/350 Viribus Unitis a Trumpetertől, Eduard szettekkel és esztergált lövegcsövekkel, árbóc szettel meg a saját hülyeségeimmel. Bocsánat, van ahol a képeken angol a felirat, mert a Modelwarshipre tettem fel őket először, de a lényeget látjátok. Szokás szerint fotók és rajzok alapján igyekeztem csinosítani az alapanyagot, kapott némi belteret, mivel a kikötőben ácsorgó hajó lesz a vége, és majdnem minden nyílást kinyitok rajta (meleg van, szellőztetni kell stb.). A hajótesten ablakok hiányoztak, azokat pótoltam, a tat részen kifúrkáltam a fedeles nyílások helyének egy részét, azok is nyitva lesznek majd. A fedélzeten a deszkázat hosszanti illesztéseit letömítettem, így festve hátha nem egy excel tábla lesz az egész. Az orrfedélzeten is pótoltam kisebb dolgokat, a csónaktartók fém gerendáit saját hajlított elemekre cseréltem.
Egyetlen dolog van, amit szívből utáltam az egészben eddig, az pedig a két kémény. Valami embertelen módon kínlódtam a kapaszkodókkal, még úgy is, hogy ezeket az Eduard formára hajlította...
Messze van a tökéletestől, van amit még majd lehet visszabontok és korrigálok. pl. a hátsó horgonyokat, mert én marha csak a rajzokat néztem, közben a fotón mellette látszik az eltérés... |
Gyuri, ez is megint nagyon ütős lesz, tetszik a festés, és persze tele van megint minden eszméletlen részletekkel... |
|
20241022_202036
|
|
20241023_113818
|
|
20241023_101721
|
|
20241024_213840
|
|
20241027_203847
|
|
20241024_221852
|
|
20241102_110758
|
|
20241104_022515
|
|
20241124_181412(0)
|
|
20241124_181427
|
|
20241124_212254
|
|
20241124_232716
|
|
20241112_211114
|
|
20241126_183420
|
|
20241126_214517
|
|
20241126_214553
|
Boldog Új Évet mindenkinek!Utólag írtam meg a beszámolóm előző részét, most viszont utolértem magam, és a leírás követi az építést, ezért a tempó is lassabb. A festést a fafedélzettel kezdtem, kissé világosított WEM Teak színnel fújtam le. Gondot jelentett, hogy egyes fedélzetrészeken (shelter deck és a 4 inches légvédelmi ágyúk körüli rész) nem voltak a fafedélzetet imitáló barázdák. Eredetileg megpróbáltam ezeket bekarcolni, de ehhez le kellet volna gyalulni minden ráöntött részletet, ezért csak néhány gyenge vonalre futotta. Végül 0.02 Warm Grey Markerrel, szabadkézzel vonalakat rajzoltam a fedélzetre. Ezek a vonalak, bár korántsem egyenesek vagy szabályosak, egész elfogadható eredményt adtak. Megpróbáltam egyes palánkokat az eredeti szín módosított árnyalataival lefújni, de a maszkolószalag felszedte a festéket és az alapozót, ezért finom ecsettel kellett ezt megtennem. AK Dark Wash for Wood Deck effekttel átmostam a fafedélzetet, ezzel befejezve a festését. Ezután fakított WEM Corticene-nal vontam be a linóleummal borított fedélzetrészeket, az acélfedélzetekre pedig kissé világosított WEM AP 507A-t (sötétszürke) fújtam. Egy kevés moduláció után kész voltak a fedéltzetek. A következő lépés a függőleges felületek világosított WEM AP507C-val (világosszürke) történő lefújása volt. A jellegzetes kamuflázst a kövekezőképpen alakítottam ki: az 1:700-as Profile Morskie rajzot lelamináltam, maszkolószalagot ragasztottam rá, melyre átrajzolatam az egyes paneleket (fényképek alapján módosítva a mintát), majd a maszkolószalagot átragasztottam egy kemény fellületre, kivágtam és egyenként a makettre ragasztottam az így nyert sablonokat. WEM AP 507B (középszürke) színnel lefújtam a törzset, így kialakult a jellgzetes mintázat. A felépítményeket kézzel festettem le, mert nem tudtam volna kimaszkolni a komplex felületeket. |