Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
slowmotion | Adatlap | 741965 | ma 00:39 | ![]() | |
Na ezeket jellemzően én sem értem, éppen ezért két konfigurációban tervezem megépíteni a madarakat: vagy katapultálás előtt, vagy nyugis pozícióban. Mondjuk én a felemás gsf-nek sem vagyok híve, ha már, legyen akármennyire plauzibilis. Az se biztos, hogy telepakolom őket fegyverrel, mert alvás közben viszonylag keveset pakolnak meg kaviccsal meg csúzlival. Előzmény: (741958) Tibcsi tegnap 21:38 | |||||
Zoli | Adatlap | 741963 | tegnap 22:20 | ![]() | |
Szia, Hallgass Bandikára, csak a Clear Prop!, minden jelenlegi Su-25 rossz. Az Art a legjobb, de nagyon sok habarcs kell rá, és annak is vannak kisebb alakhibái, bár főleg az alsó felén, és nem is túl feltűnőek. A KP, Zvezda, Revell stb. mind nagyon rossz alakra is. z | |||||
Zoli | Adatlap | 741962 | tegnap 22:18 | ![]() | |
Én azért maradnék a típus adta keretek között akkor is, ha nem fogok versenyre nevezni. A példád jó, de én nem erre gondoltam, lásd a fotókat. z | |||||
Zoli | Adatlap | 741961 | tegnap 22:13 | ![]() | |
A rakás fegyverzet csak elméleti példa, amit a gép képes vinni, akár egyszer ki is próbálták, valós képesség, még ha sose élnek vele egyéb hátrányok (sebesség, hatótáv stb.) miatt. Járó motor nem kell, ez csak a típus képességeinek bemutatása, nem egy üzemeltetési dioráma. Pl. bemutatókon is szerepel néha csurig rakott gép (nyilván fegyver makettel), de attól még a hajtómű áll. Néhány fotót mellékeltem, mire gondolok. Pl. F-14 full bombaterheléssel levegőben, amit én parkolás közben mutatnék be, de inkább F-4, F-18 stb. típusokkal. Vagy F-14 nyitott szárnnyal és kitérített felületekkel, de tennék még rá fegyverzetet is. De van F-18 teljes fegyverzettel, felhajtott szárnyvégekkel, kitérített felületekkel, nyitott szerviz panelekkel, létrával stb. Tehát nem rugaszkodnék el teljesen a valóságtól, inkább az a lényeg, hogy teljes fegyverzettel álljon a gép, aztán egy másik verziója meg nyitott panelekkel, akár fegyverzet nélkül, mert sajnos majdnem minden típusnál több verziót tervezek... A lényeg a lehetőség, amit a gyártók biztosítsanak, aztán mindenki úgy mutatja be a gépet, ahogy szeretné, nem rólam van szó. z | |||||
Bandika | Adatlap | 741960 | tegnap 22:04 | ![]() | |
KP: Pozitív panelvonalas és kevésbé részletes, mint a Zvezda/Italeri de a sokkal hihetőbb a pilótafülke. A Zvezda érthetetlen módon egy fantasy kabint ad. Bár meg kell jegyezni, hogy zárt kabintetőnél szinte semmit nem lehet ebből észrevenni. Revell/Monogram: azt hiszem negatív panelvonalas, de mai szemmel eléggé kidolgozatlan, reszelgetős, farigcsálós ez a készlet is. Most hogy ránéztem a scalemates-en, Clear Prop brigád dolgozik egy új szerszámon. A mostanában kiadott készleteik eléggé rendben vannak, szerintem érdemes megvárni. www.scalemates.com/kits/clear-prop-tba72-2019a-su-25-frogfoot--1244723 | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 741959 | tegnap 21:38 | ![]() | |
Sziasztok! Lehet, hogy nem a legjobb topik rá, de 1/72--es Szu-25-ben van jó választás? Ahogy néztem, Zvezda és Art model van, az utóbbi megéri a 15ezer körüli árát? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 741958 | tegnap 21:38 | ![]() | |
Otthonra tökmindegy, azt aggatsz rá a makettre és azt nyitsz ki rajta, amit csak szeretnél. De láttam már versenyen F-14-est, ami a katapulton állt: - leeresztett orrfutóval, - leeresztett fékszárnyakkal, - felnyitott spoilerekkel - dugig megpakolva (6 db Phoenix, 2 db Sidewinder, plusz póttankok) - teleaggatva RBF szalagokkal - felnyitott kabindeklivel(!) - felnyitott orrkúppal(!) - személyzet nélkül(!) Totál életszerűtlen... nem is kapott semmit... | |||||
Nagyzo | Adatlap | 741955 | tegnap 21:19 | ![]() | |
A fegyverekkel az említett példában nem a mennyiségük a gond, hanem álló hajtómű, ÉS nyitott orrkúp ÉS fegyverek, satöbbi, tehát tényleg minden lehetőség kihasználva. Semmi realitása, életszerűtlen, stb. Nincs bajom vele, hogy te sok opciót szeretnél, személyes preferencia, nem vita tárgya, de én meg úgy vagyok, hogy inkább legyen jól építhető, hibamentes és kiválóan illeszkedő készlet, mintsem egy szanaszét bontott, emiatt agyonbonyolított, hibalehetőségeket rejtő makett - főleg, ha az opciók nagy részét nem is lenne értelme kihasználni. Na, a Tamiya pont ezt adja. Szerencsére mindenki megtalálhatja a neki passzoló készletet manapság, akár több gyártótól is. | |||||
Zoli | Adatlap | 741953 | tegnap 20:23 | ![]() | |
Én egy kicsit másképp látom a maketteket. A gyártók minél több területüket dolgozzák ki, ha már annyi pénzt kérnek értük, aztán mi majd eldöntjük, mit akarunk ezekből bemutatni. Vannak, akik ragaszkodnak a valósághű ábrázoláshoz, vannak, akik pedig csak minél többet akarnak láttatni az adott típus erényeiből, akár egyetlen maketten, még ha az így nem igazán szokott előfordulni (esetleg múzeumban vagy bemutatókon). Nem az a lényeg, hogy mindenkinek ki kell térítenie a kormányfelületeket, hanem a lehetőség, hogy akár így is megépíthessük a készletet, lásd GWH. Nekem is vannak olyan távlati terveim, hogy az adott gépre a lehető legtöbb fegyvert feltegyem, hiába nem szoktak úgy felszállni. De ha már a típus képes rá és akár teszten kipróbálták, akkor nekem ennyi "csalás" belefér, csak hogy látszódjon a képesség. Ha pedig kevesebb alkatrészből álló, gyorsabban építhető makettet keresünk, olyat még mindig hamarabb találunk, mint egy szétbontottat. z | |||||
Nagyzo | Adatlap | 741951 | tegnap 18:20 | ![]() | |
Itt atikával értek egyet, az F-14 esetén kicsit túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a szárnymechanizáció összes opciójának a meglétéhez. Sosem értem, amikor valaki nyitott orrkúppal, fülkével, utántöltővel, féklapokkal, előre nyilazott szárnyakkal, leengedett orrsegédszárnyakkal, ívelőlapokkal, felcsapott spoilerekkel és állig felfegyverezeve (valahol volt egy betérdeltetett orrfutómű is ehhez még) építi a Kandúrt, jellemzően az AMK készletből. Földön vagy teljesen hátranyilazottan, vagy a felszállókonfigurációban látható a szárny, a többiről meg ne is beszéljünk... A spoilerek is max a preflight check esetén mozdulnak ki a zárt helyzetből egy-egy pillanatra (ld fotó), sőt, felszálláskor is a vízszintes vezérsíkokkal emelik a gép orrát. Nekem emiatt semmiféle hiányérzetem nincs pl a Tamiya 48-as D-jével, és főleg a katapult konfigurációban megépíthető A típusával, de egyik készlettel sem, ahol nincs nyitható spoiler. Ha repülés közben építene az ember, akkor persze más a helyzet, de ott sem kötelező az éppen bedőlő gép építése... A Tamiya kétféle készlete nekem tökéletes makett, könnyen építhető, halálpontosan passzol, szép, okos, stb. Aki szeretné, ehhez is lehet komplett szárnyat venni, ami konfigurálható kedvünkre. | |||||
Zoli | Adatlap | 741950 | tegnap 17:06 | ![]() | |
Szia, Nehéz az összehasonlítás, mert mindnél más a koncepció, de mindnél kb. működik. Viszont egyik sem hibátlan, vannak kisebb alakhibák, de jó minőségűek és szép eredmény érhető el velük, a választás egyéni preferenciák és/vagy pénztárca kérdése. A Fine Molds tényleg nem biztosította a kormánylapok és fékszárnyak kitéríthetőségét, viszont az Academy sem, de annyival nem drágább, mint amennyivel több kidolgozott belső teret ad, ami még ma sem szokványos a léptékben. Ja és anno a Hasegawa és Fujimi sem valósította meg a felső spoiler lapok kitérítését, szóval csak félmunkát végeztek. Egyébként a Fine Molds nekem is kicsit ellentmondásos a nyitott törzs és a csukott szárnyak miatt. A legjobb döntés a GWH lehetne, de túl drága, és kevesen látják annyival jobbnak... z | |||||
atika | Adatlap | 741935 | tegnap 08:39 | ![]() | |
"Ami negatívum, és ez negatívum a Fine Molds felé is, hogy ennyi pénzért illene az ívelőlapokat kidolgozni, ha már a Hasegawa negyven éve meg tudta ezt ugrani, kevesebb pénzért is." Sokáig ez határozta meg az én viszonyomat is az (1:72-es) F-14-es készletekhez. Aztán kicsit olvasgattam, nézegettem információt gyűjtöttem, főleg az 1/48-as Tamiya készlet okán, ti. hogy miért is nem csinálták meg az első kiadásnál és csak utólag. A válasz, hogy gyakorlatilag csak a felszállás rövid szakaszán állnak kitérítve a lapok. A földön általában "síkban" vannak a félszárnyak, nyilazástól függetlenül. Van itthon GWH, Fine Molds egy-egy és Academy (az újabból 3 dobozzal) is. Nem terveztem többet, sőt csak az Academy-ket szerettem volna eddig is megtartani. Többi nekem túl bonyolult, és - minő blaszfémia - nem is igazán kedvenc a típus. 🤔 ... de ez a Tamiya jöhet! 👍 | |||||
Johnie | Adatlap | 741933 | tegnap 00:31 | ![]() | |
Nyami...🤪 Már majdnem FineMolds felé vettem az irányt F14 vonalon, de ez kellemes meglepetés, pláne, hogy még fegyverzet is van hozzá. | |||||
slowmotion | Adatlap | 741927 | tegnapelőtt 21:09 | ![]() | |
Hát akkor a Tamiyának itt az esély | |||||
Tibcsi | Adatlap | 741924 | tegnapelőtt 20:56 | ![]() | |
Az Academy-t lehet szeretni és lehet nem szeretni. De az alakja neki pontosabb, mint a Finemolds-é... lásd: svanc. :) | |||||
slowmotion | Adatlap | 741923 | tegnapelőtt 20:49 | ![]() | |
A várható ár alapján szerintem ennek a készletnek nem a GWH a versenytársa, meg nem is az Academy. Ez a Fine Molds ellen vív majd a közép- felsőközépkategória koronájáért. Fine Moldsról nem tudok nyilatkozni, mert még nem volt hozzá szerencsém, meg valószínűleg nem is lesz (kivéve, ha valami extra jelzéssel kihozzák, mondjuk a Playboy nyuszis VX-4-est), a GWH megtekintve iszonyat részletes, arról jó esetben öt-tíz év múlva lesz gyakorlati tapasztalatom. Az Academy egy tisztességes iparosmunka, de azért ehhez képest látványosan egyszerűbb, ebben van egy darabból öntött beömlőcsatorna, sok darabból álló orrfutó, kidolgozott orrfutóműakna, szimmetrikusan mozgatható szárnyak... És kapsz hozzá öt századnyi jelzést, ez annyi, mint az Academy három verziójánál összesen. Az Academynál mi a plusz? körülbelül az, hogy a kabintető keretének az alapját külön leöntötték. Ami negatívum, és ez negatívum a Fine Molds felé is, hogy ennyi pénzért illene az ívelőlapokat kidolgozni, ha már a Hasegawa negyven éve meg tudta ezt ugrani, kevesebb pénzért is. De nagyon jól néz ki ez a cucc, őszintén szólva most így ültömben magam alá... szóval érted. De azért jó, hogy még nem jön ki, először helyet kellene csinálni a gardróbban. | |||||
ati27 | Adatlap | 741917 | tegnapelőtt 19:27 | ![]() | |
Tamiya F14D. Shut up, and take my money. Annak ellenére, hogy megvan a 72-es GWH.Van 1/72-es Hasegawa A-változat, ami nem mai gyerek, de nagyon szép. Tamiyából szintén az A-van meg 1/48-ban. De ez is kelll... | |||||
Zoli | Adatlap | 741916 | tegnapelőtt 19:10 | ![]() | |
Szia, Kicsit meglepő, de minden komoly cégnek kellene lenni egy 72-es F-14-esnek is a katalógusban. Azt nem tudom, hogy jobb lesz-e, mint a konkurenciáé (GWH, Fine Molds, Academy stb.), kétlem, de talán így olyan feljavítók is megjelennek majd, amik eddig nem voltak. És ha alakra még jobb lesz, mint a legújabbak, akkor már megérte. z | |||||
Zoli | Adatlap | 741914 | tegnapelőtt 19:03 | ![]() | |
Szia, Nagyrészt én is kényszerből veszem a termékeiket, mert más ilyeneket nem ad ki (Zlin sor, S-211 stb.). Vannak köztük egész használhatók, és vannak nagyon gyengék is. Viszont a régebbi Messer és Spitfire soruk is sokkal szebb, részletesebb, pontosabb, jobb volt, mint az Italeri makettjei, és a Tamiya készleteinél is pontosabbak és részletesebbek, az újabb verziók pláne. Nyilván nem Tamiya minőség, de jól építhetők. Persze attól is függ a KP makettek minősége, milyen átvételek vagy mi volt a donor... z | |||||
Zoli | Adatlap | 741912 | tegnapelőtt 18:37 | ![]() | |
Szia, A jobb készleteik vállalhatóak, de a Fine Molds, GWH, Clear Prop! stb. termékektől messze vannak. Nekünk ugye az L-39NG lehet érdekes, de több másik az, az MB-326 sor is. z | |||||
slowmotion | Adatlap | 741907 | tegnapelőtt 17:08 | ![]() | |
Akkor meg is van a megoldás, VX-9-es gépet még úgysem vettem, akkor majd ebből kell. Tessék, már van is indok! | |||||
SZIGNAL | Adatlap | 741906 | tegnapelőtt 16:13 | ![]() | |
halaci | Adatlap | 741895 | tegnapelőtt 12:04 | ![]() | |
biztosan nagyon klassz lesz, de én se merek engedni a 48-ból. Egy 1/72-es kabin vagy futóműakna legalább tisztességes kidolgozása az én szememnek és főleg a kezemnek már esélytelen. | |||||
JHAV | Adatlap | 741892 | tegnapelőtt 11:14 | ![]() | |
Nagyszerű végre talán egy alakhibamentes 72-es kandúr ráadásul építhető is és persze hogy ezt a Tamiyától kapjuk ! ahogy a linkelt képen látom már kész is a makett és a kép jobb felső sarkában látszik hogy a matrica is méltó a készlethez. | |||||
slowmotion | Adatlap | 741890 | tegnapelőtt 10:38 | ![]() | |
Aú. Ez fájt. Összeszedtem a kellő számú gépet, erre most elkezdi mindenki piacra dobni az új szerszámos készleteket? ACademy, Fine Molds, most a Tamiya is, ráadásul nyilván ezek jobban és szebbre is építhetők, mint a Hasegawa... Most kicsit megzuhantam. | |||||
SZIGNAL | Adatlap | 741888 | tegnapelőtt 10:25 | ![]() | |
Remélem követik a 48-as sort és D után jön az A verzió is. | |||||
kervil | Adatlap | 741880 | tegnapelőtt 07:49 | ![]() | |
Megelőztél, épp írni akartam :) Én viszont nem engedek a 48-ból még egy ilyen Tamiya szépség kedvéért sem, az alá csak akkor mennék, ha valami brutál nagy jószág építésére adnám a fejem. Ha az apró részletekkel kell pepecselni, sokszor már a 48 is kicsinek érződik sajnos. | |||||
Nagyzo | Adatlap | 741878 | tegnapelőtt 06:33 | ![]() | |
rod666 | Adatlap | 741876 | 2025. október 16. 20:28 | ![]() | |
A P-51B/C készleteik jók. A méretarányhoz képest jó a részletezettség is, az illeszkedés se rossz. | |||||
borisz | Adatlap | 741873 | 2025. október 16. 18:49 | ![]() | |
Mindig erős fenttartásait vannak a készleteikkel. Szóvirágokat meg dobozgrafikát tudnak szépet, de utóbiból is csak egy-egy mintát csinálnak, és azt forgatják, meg színezik. A készleteik, meg mint a 15-20 éves Italerik. Jó, tudom, van, akinek ez is megfelel. | |||||
Block50 | Adatlap | 741872 | 2025. október 16. 18:08 | ![]() | |
L-39NG 2033-ból...? Wtf? Az MB326 sorozat erdekes lehet de meg soha nem mertem KP-t venni. Ha csak a dobozboritot neznem eladna magat | |||||
Zoli | Adatlap | 741871 | 2025. október 16. 17:03 | ![]() | |
Sziasztok, Néhány KP újdonság, meglepő és érthetetlen is van köztük: www.modelarovo.cz/kovozavody-prostejov-info-o-modelech-v-priprave-4q-2025-1q-2026/ z | |||||
borisz | Adatlap | 741847 | 2025. október 15. 12:45 | ![]() | |
Francia jelzésekkel is kiadja a Heller az E-2C-t. heller.fr/collections/luftfahrt/products/e-2c-hawkeye-marine-nationale | |||||
borisz | Adatlap | 741833 | 2025. október 14. 08:59 | ![]() | |
www.scalemates.com/search.php AZ LF Models Alouette dobozai, és hozzájuk megvehető, saját márkás feljavítók. Jól eltanulták az Eduardtól kiadni a fél makettet külön, egy kicsit jobb minőségben! :D | |||||
Sennás | Adatlap | 741816 | 2025. október 13. 18:26 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 741740 | 2025. október 10. 12:12 | ![]() | |
Több festésminta is lehetséges :) www.forgottenchernobyl.net/radioactive-crane-claw-in-chernobyl Viszont a tábla a valóságban nm domború, szerencsésebb lenne matricából. Egyébként meg építés közben ezt kell hallgatni: www.youtube.com/watch | |||||
borisz | Adatlap | 741725 | 2025. október 9. 22:30 | ![]() | |
Jövő év elejét ígérte Szulcs bácsi, hatféle festéssel, ha jól emlékszem egy britmodelleres bejegyzésre (és ha az is pontos) | |||||
slypi | Adatlap | 741711 | 2025. október 9. 21:10 | ![]() | |
Hamarosan kapható lesz Csernobil egyik kicsinyített mementója. Ikonikussá vált és a Karom (The Claw of Chernobyl/death) néven elterjedt, erdőbel eldugott erősen sugárzó polip kanál. A készlet 1/35-ös méretarányú műgyanta és 3D nyomtatott alkatrészekdől áll, a Slypi"s Details színeiben lesz kapható. A készlet része 2 db gumiköpeny is ami a legtöbb fotón is látszik. | |||||
dexi | Adatlap | 741613 | 2025. október 7. 08:39 | ![]() | |
Egyelore sehol. Amit én kaptam az az E-day-on volt mint "nevezési" makett, tehát aki nevezett bármilyen munkát a versenyre az kapott. Ha jól tudom akkor a második hybrid makett az Avia S-199 lesz 1/48-ban. | |||||
kls | Adatlap | 741594 | 2025. október 6. 14:57 | ![]() | |
...és hol is lehet ilyet kapni? | |||||
atika | Adatlap | 741592 | 2025. október 6. 14:03 | ![]() | |
Nekem tetszik ez az új irány, amit egyre több gyártó próbál sikerre vinni, hogy ti. a hagyományos fröccsöntést kombinálják a 3D nyomtatással. Érdekes, hogy megint az Eduard-nak van a legjobb marketing "dumája", hiszen azonnal nevet is adtak neki, pedig nem ők voltak az elsők, csak az elsők között vannak: Brassin HYBRID a termékvonal neve. | |||||
Zoli | Adatlap | 741583 | 2025. október 6. 09:29 | ![]() | |
dexi | Adatlap | 741582 | 2025. október 6. 09:08 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 741580 | 2025. október 6. 00:08 | ![]() | |
Renderek az Eduard 1/72-es Enstromjáról: ibb.co/Sw4xb7Qh | |||||
halaci | Adatlap | 741579 | 2025. október 5. 23:51 | ![]() | |
Most már hivatalos, hogy lesz új Chevy 30CWT a Thunder Modeltől, a kérdés csak az, hogy mikor... :( www.facebook.com/ThunderModel/posts/pfbid028JwX7J6ULBi7QSpdpM6qy4BE1uYifzwGVxchh6553KopcEv9dMfCXCS6muXGoeAel | |||||
slowmotion | Adatlap | 741533 | 2025. október 4. 10:59 | ![]() | |
Hú, az előbb láttam a Replica kirakatában az új KP Tu-134-est Maléves festéssel (nyilván inkább úgy tették ki, mint a LOT-os dobozfestménnyel), nem mondom, hogy nem mozgatta meg az agyamat... | |||||
Zoli | Adatlap | 741530 | 2025. október 4. 10:07 | ![]() | |
Néhány kép az új F-104-esről: finemolds.co.jp/FF/FF07.html Vannak érdekes megoldásai, viszont a beömlő csatornát ennél teljesen feleslegesnek tartom. A matricák pedig láthatóan vastagok, de nem baj, abból van bőven más. z | |||||
Zoli | Adatlap | 741529 | 2025. október 4. 10:05 | ![]() | |
Szia, Ez is meglepetés, köszi! Aztán most már tényleg jöhetne egy új Puma család, és egy Mi-8. z | |||||
Zoli | Adatlap | 741523 | 2025. október 3. 22:32 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 741509 | 2025. október 3. 12:04 | ![]() | |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |