/ Fórumok /

Makett újdonságok

Itt lehet tudatni, ha egy új makett megjelenik
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310.
Zoli 741991 ma 17:22
Válasz erre
Szerintem csak a szárnyak bontása volt a kiindulási alap. Azt pedig más is felhozta, hogy anno a Hasegawa és a Fujimi is adott kitérített felületeket, a GWH pláne. És ugye az a lényeg, hogy nem nagyon vannak ezek kitérítve a földön.
A hozzá adott fegyverzet nem volt elvárás, csak nekem van olyan rigolyám, hogy teljesen megpakoljak egy-egy típus makettjét, csak érzékeltetve a típus képességét, nem valós üzemeltetési helyzet a cél. Az összes fegyver ugyanúgy nem elvárás nekem, mint a matricák se, rengeteg fegyverzet készletet vettem már, fröccsöntöttet és gyantát is. A lényeg maga a gép, az legyen jó, lehetőleg minél több lehetőséggel (a nyitott belső terek sem elvárás), a makettezőé legyen a választás.
z
halaci 741989 ma 16:54
Válasz erre
Ha jól rémlik, akkor a vita onnan indult, hogy miért nincs még valami IS nyithatóra elkészítve a makett gyári dobozolásában?
Ezen az az alapon viszont (a képed alapján) ugyanígy felróható lenne az is, hogy miért nem ad bármelyik gyártó hat Phoenixet, full bombaterhelést, full Sparrow és Sidewinder opciót a készleteihez EGYSZERRE, hiszen látható, hogy volt ilyen meg olyan konfiguráció is, mi van, ha én pont olyat akarok építeni?
Az van, ami itt is: you can't always get what you want. Megveszem aftermarket kiegészítőként, ha pont az a nünükém, hogy a tizenöt, dobozból megépíthető nyitott-csukott, rajta van-nincs rajta opció helyett nekem egy tizenhatodik kell.
Zoli 741984 ma 13:17
Válasz erre
Tudom, hogy csak teszt, de a földön is rajta voltak a bombák. Valami ilyesmire gondoltam, csak épp F-4, F-18 stb gépeknél. És annyi csalás nekem belefér, hogy nem teszt-, hanem üzemben álló gépet rakok rogyásig, csak szemléltetve a képességet, nem pedig valós harci üzemet. De akár valós pillanat is lehetne valami kiállításon, bemutatón, múzeumban, ha épp olyan diorámára van ingerenciája valakinek.
Tudom, hogy fedélzeten csökkentett terhelést használnak, de régebben olvastam valami olyat, hogy a felszállás nem volt gond, de ha visszahozták a pakkot, akkor azt inkább a tengerbe szórták. Ilyen nem volt?

Szerintem nincs gond azzal, ha valaki mindent kinyit, a Fine Molds amúgy se ad mindent nyitva. Persze nem az a cél, hogy burkolat nélküli legyen a makett. de a gyakrabban nyitogatott szerviz paneleket be lehet mutatni nyitva. Amúgy meg szerintem nem baj, ha több, csak élethű környezet kell hozzá, nem pedig a példádban leírt szituláció. Biztos láttad Móváron az A-7 Corsair diorámát, valami javító üzemben épp a szétszedett gépről emelték le a szárnyat. Ilyet is lehet, és nekem nem sok, sőt, csak nem a fedélzetre kell tenni, pláne felszálló konfigurációban.
Írtátok, hogy az F-14 orrkúpja sincs nyitva a fedélzeten, pláne fegyverzettel megpakolt gépen, de képek szerint mégis előfordult.

De kicsit hagyjuk a fedélzetet, a szárazföldi gépeket is meg szokták bontani, pl. a Horten gyakran készül burkolat nélkül, csupasz hajtóművek, üzemanyag tank, ágyúk stb. Csak a lehetőség a lényeg, hogy így is építhető egy makett. Az F-14 is építhető akárhogy, ha nincs alatta dioráma. De ahogy a képen is láthattad, kiállított gépnél annál is előfordult nyitott szárny kiengedett mindennel is. És a zsűri nem köthet bele, van róla kép. Ahogy arról is, hogy nyitott orrkúp stb. esetén is volt fegyverzet a gépen. De ha verseny a cél, akkor tényleg nem kell mindent is kinyitni, az életszerűtlen helyzet mellett már csak azért se, mert a több néha több hiba...
z
Tibcsi 741983 ma 12:49
Válasz erre
F-14 exhausts
F-14 exhausts
F-14 exhausts
F-14 exhausts
F-14 exhausts
F-14 exhausts
F-14 exhausts
F-14 exhausts

A felemás hajtómű kiömlő a parkoló Tomcat-eknél természetes. Ha nincs pilóta a gépben, akkor 99,8%, hogy felemás helyzetben állnak. Ha van, akkor mondhatod, hogy járó hajtóműveknél egyformán áll a kettő.

Ugyanúgy, mint az "overswept" szárny. Sőt: a szárny üzemszerűen csak akkor mozdul ki a túlnyilazott helyzetből, ha használják a gépet: közvetlenül felszállás előtt és a fékezőhorog leakasztása közötti időben. Minden máskor parkolóhelyzetben van.
Tibcsi 741982 ma 12:40
Válasz erre
Igen, tudom. :)

Maradjunk a Tomcat-nél: az általad betett teljes bombaterheléses fotón az F-14A tesztelése folyik a bombázó képesség fejlesztésekor. Fontos különbség, hogy ezeket a teszteket szárazföldi reptérről felszállva végzik és oda is térnek vissza. Ha 6 db Phoenix-et pakolnak rá, azt is szárazföldi bázisról teszik, mert az már akkora terhelést jelent, hogy a hordozóra nem szállhat le velük, mert a fedélzet (és a futómű) nem bírná ki sokáig... Tehát, a hordozón eleve kevesebb a maximális megengedett felszállótömeg.

A kis makettversenyes szösszenettel csak annyit szerettem volna mondani, hogy nem kell minden vackot kinyitni a maketten, amit a gyártó lehetővé tesz. Régi igazság: a kevesebb néha több. ;)
Tibcsi 741978 ma 11:23
Válasz erre
A 48-as Tamiya és Hasegawa tudja, 72-ben az "új" szerszámos Hasegawa is tudja. Az új Academy is tovább megy valamivel.
Zoli 741977 ma 11:15
Válasz erre
Elvileg az új Tamiya tudja ezt, a többinél passz...
z
slowmotion 741976 ma 11:13
Válasz erre
A másik dolog, és ezt még nem vizsgáltam behatóan, hogy a fedélzeti tároláshoz volt egy csak ilyen helyzetben alkalmazható szupernyilazott szárnyállás, ezt tudják vajon a makettek? (Asszem repülés közben 68° volt a maximum, tároláshoz vették elő a 75°-ot, vagy valami hasonló számok voltak.)
Már csak az élethű ábrázolás miatt...
Zoli 741972 ma 10:23
Válasz erre
Sziasztok,

Találtam egy ilyet is:
www.youtube.com/watch
Meg egy ilyet:
www.mediastorehouse.com/stocktrek-images/f-14d-tomcats-flight-deck-uss-theodore-roosevelt-13024767.html

Természetesen a felszállásra várakozó szétnyitott gép nekem se alternatíva, de a képeken láthatóakat el tudom képzelni fedélzeti diorámaként.
z
bgyasoldier 741967 ma 06:01
Válasz erre
Köszi mindenkinek!

A Clear Pop 2019 óta ígérgeti? :o
Rendben, még kivárok vele, egyáltalán nem sürgős.
slowmotion 741965 ma 00:39
Válasz erre
Na ezeket jellemzően én sem értem, éppen ezért két konfigurációban tervezem megépíteni a madarakat: vagy katapultálás előtt, vagy nyugis pozícióban. Mondjuk én a felemás gsf-nek sem vagyok híve, ha már, legyen akármennyire plauzibilis. Az se biztos, hogy telepakolom őket fegyverrel, mert alvás közben viszonylag keveset pakolnak meg kaviccsal meg csúzlival.
Zoli 741963 tegnap 22:20
Válasz erre
Szia,

Hallgass Bandikára, csak a Clear Prop!, minden jelenlegi Su-25 rossz. Az Art a legjobb, de nagyon sok habarcs kell rá, és annak is vannak kisebb alakhibái, bár főleg az alsó felén, és nem is túl feltűnőek. A KP, Zvezda, Revell stb. mind nagyon rossz alakra is.
z
Zoli 741962 tegnap 22:18
Válasz erre
Én azért maradnék a típus adta keretek között akkor is, ha nem fogok versenyre nevezni.
A példád jó, de én nem erre gondoltam, lásd a fotókat.
z
Zoli 741961 tegnap 22:13
Válasz erre
kahdah525252
kahdah525252
F-14A160666VF-111Mirimar1982
F-14A160666VF-111Mirimar1982
afa63c
afa63c
photo_9999_173229f-14d163904
photo_9999_173229f-14d163904

A rakás fegyverzet csak elméleti példa, amit a gép képes vinni, akár egyszer ki is próbálták, valós képesség, még ha sose élnek vele egyéb hátrányok (sebesség, hatótáv stb.) miatt. Járó motor nem kell, ez csak a típus képességeinek bemutatása, nem egy üzemeltetési dioráma. Pl. bemutatókon is szerepel néha csurig rakott gép (nyilván fegyver makettel), de attól még a hajtómű áll.
Néhány fotót mellékeltem, mire gondolok. Pl. F-14 full bombaterheléssel levegőben, amit én parkolás közben mutatnék be, de inkább F-4, F-18 stb. típusokkal. Vagy F-14 nyitott szárnnyal és kitérített felületekkel, de tennék még rá fegyverzetet is. De van F-18 teljes fegyverzettel, felhajtott szárnyvégekkel, kitérített felületekkel, nyitott szerviz panelekkel, létrával stb.
Tehát nem rugaszkodnék el teljesen a valóságtól, inkább az a lényeg, hogy teljes fegyverzettel álljon a gép, aztán egy másik verziója meg nyitott panelekkel, akár fegyverzet nélkül, mert sajnos majdnem minden típusnál több verziót tervezek...
A lényeg a lehetőség, amit a gyártók biztosítsanak, aztán mindenki úgy mutatja be a gépet, ahogy szeretné, nem rólam van szó.
z
Bandika 741960 tegnap 22:04
Válasz erre
KP: Pozitív panelvonalas és kevésbé részletes, mint a Zvezda/Italeri de a sokkal hihetőbb a pilótafülke. A Zvezda érthetetlen módon egy fantasy kabint ad. Bár meg kell jegyezni, hogy zárt kabintetőnél szinte semmit nem lehet ebből észrevenni.

Revell/Monogram: azt hiszem negatív panelvonalas, de mai szemmel eléggé kidolgozatlan, reszelgetős, farigcsálós ez a készlet is.

Most hogy ránéztem a scalemates-en, Clear Prop brigád dolgozik egy új szerszámon. A mostanában kiadott készleteik eléggé rendben vannak, szerintem érdemes megvárni.

www.scalemates.com/kits/clear-prop-tba72-2019a-su-25-frogfoot--1244723
bgyasoldier 741959 tegnap 21:38
Válasz erre
Sziasztok!

Lehet, hogy nem a legjobb topik rá, de 1/72--es Szu-25-ben van jó választás? Ahogy néztem, Zvezda és Art model van, az utóbbi megéri a 15ezer körüli árát?
Tibcsi 741958 tegnap 21:38
Válasz erre
Otthonra tökmindegy, azt aggatsz rá a makettre és azt nyitsz ki rajta, amit csak szeretnél.

De láttam már versenyen F-14-est, ami a katapulton állt:

- leeresztett orrfutóval,
- leeresztett fékszárnyakkal,
- felnyitott spoilerekkel
- dugig megpakolva (6 db Phoenix, 2 db Sidewinder, plusz póttankok)
- teleaggatva RBF szalagokkal
- felnyitott kabindeklivel(!)
- felnyitott orrkúppal(!)
- személyzet nélkül(!)

Totál életszerűtlen... nem is kapott semmit...
Nagyzo 741955 tegnap 21:19
Válasz erre
A fegyverekkel az említett példában nem a mennyiségük a gond, hanem álló hajtómű, ÉS nyitott orrkúp ÉS fegyverek, satöbbi, tehát tényleg minden lehetőség kihasználva. Semmi realitása, életszerűtlen, stb.
Nincs bajom vele, hogy te sok opciót szeretnél, személyes preferencia, nem vita tárgya, de én meg úgy vagyok, hogy inkább legyen jól építhető, hibamentes és kiválóan illeszkedő készlet, mintsem egy szanaszét bontott, emiatt agyonbonyolított, hibalehetőségeket rejtő makett - főleg, ha az opciók nagy részét nem is lenne értelme kihasználni. Na, a Tamiya pont ezt adja.
Szerencsére mindenki megtalálhatja a neki passzoló készletet manapság, akár több gyártótól is.
Zoli 741953 tegnap 20:23
Válasz erre
Én egy kicsit másképp látom a maketteket. A gyártók minél több területüket dolgozzák ki, ha már annyi pénzt kérnek értük, aztán mi majd eldöntjük, mit akarunk ezekből bemutatni. Vannak, akik ragaszkodnak a valósághű ábrázoláshoz, vannak, akik pedig csak minél többet akarnak láttatni az adott típus erényeiből, akár egyetlen maketten, még ha az így nem igazán szokott előfordulni (esetleg múzeumban vagy bemutatókon). Nem az a lényeg, hogy mindenkinek ki kell térítenie a kormányfelületeket, hanem a lehetőség, hogy akár így is megépíthessük a készletet, lásd GWH.
Nekem is vannak olyan távlati terveim, hogy az adott gépre a lehető legtöbb fegyvert feltegyem, hiába nem szoktak úgy felszállni. De ha már a típus képes rá és akár teszten kipróbálták, akkor nekem ennyi "csalás" belefér, csak hogy látszódjon a képesség.
Ha pedig kevesebb alkatrészből álló, gyorsabban építhető makettet keresünk, olyat még mindig hamarabb találunk, mint egy szétbontottat.
z
Nagyzo 741951 tegnap 18:20
Válasz erre
Képernyőkép 2025-10-18 181129
Képernyőkép 2025-10-18 181129

Itt atikával értek egyet, az F-14 esetén kicsit túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a szárnymechanizáció összes opciójának a meglétéhez. Sosem értem, amikor valaki nyitott orrkúppal, fülkével, utántöltővel, féklapokkal, előre nyilazott szárnyakkal, leengedett orrsegédszárnyakkal, ívelőlapokkal, felcsapott spoilerekkel és állig felfegyverezeve (valahol volt egy betérdeltetett orrfutómű is ehhez még) építi a Kandúrt, jellemzően az AMK készletből. Földön vagy teljesen hátranyilazottan, vagy a felszállókonfigurációban látható a szárny, a többiről meg ne is beszéljünk... A spoilerek is max a preflight check esetén mozdulnak ki a zárt helyzetből egy-egy pillanatra (ld fotó), sőt, felszálláskor is a vízszintes vezérsíkokkal emelik a gép orrát. Nekem emiatt semmiféle hiányérzetem nincs pl a Tamiya 48-as D-jével, és főleg a katapult konfigurációban megépíthető A típusával, de egyik készlettel sem, ahol nincs nyitható spoiler. Ha repülés közben építene az ember, akkor persze más a helyzet, de ott sem kötelező az éppen bedőlő gép építése... A Tamiya kétféle készlete nekem tökéletes makett, könnyen építhető, halálpontosan passzol, szép, okos, stb. Aki szeretné, ehhez is lehet komplett szárnyat venni, ami konfigurálható kedvünkre.
Zoli 741950 tegnap 17:06
Válasz erre
Szia,

Nehéz az összehasonlítás, mert mindnél más a koncepció, de mindnél kb. működik. Viszont egyik sem hibátlan, vannak kisebb alakhibák, de jó minőségűek és szép eredmény érhető el velük, a választás egyéni preferenciák és/vagy pénztárca kérdése.
A Fine Molds tényleg nem biztosította a kormánylapok és fékszárnyak kitéríthetőségét, viszont az Academy sem, de annyival nem drágább, mint amennyivel több kidolgozott belső teret ad, ami még ma sem szokványos a léptékben. Ja és anno a Hasegawa és Fujimi sem valósította meg a felső spoiler lapok kitérítését, szóval csak félmunkát végeztek. Egyébként a Fine Molds nekem is kicsit ellentmondásos a nyitott törzs és a csukott szárnyak miatt. A legjobb döntés a GWH lehetne, de túl drága, és kevesen látják annyival jobbnak...
z
atika 741935 tegnap 08:39
Válasz erre
"Ami negatívum, és ez negatívum a Fine Molds felé is, hogy ennyi pénzért illene az ívelőlapokat kidolgozni, ha már a Hasegawa negyven éve meg tudta ezt ugrani, kevesebb pénzért is."

Sokáig ez határozta meg az én viszonyomat is az (1:72-es) F-14-es készletekhez. Aztán kicsit olvasgattam, nézegettem információt gyűjtöttem, főleg az 1/48-as Tamiya készlet okán, ti. hogy miért is nem csinálták meg az első kiadásnál és csak utólag.
A válasz, hogy gyakorlatilag csak a felszállás rövid szakaszán állnak kitérítve a lapok. A földön általában "síkban" vannak a félszárnyak, nyilazástól függetlenül.

Van itthon GWH, Fine Molds egy-egy és Academy (az újabból 3 dobozzal) is. Nem terveztem többet, sőt csak az Academy-ket szerettem volna eddig is megtartani. Többi nekem túl bonyolult, és - minő blaszfémia - nem is igazán kedvenc a típus. 🤔

... de ez a Tamiya jöhet! 👍
Johnie 741933 tegnap 00:31
Válasz erre
Nyami...🤪
Már majdnem FineMolds felé vettem az irányt F14 vonalon, de ez kellemes meglepetés, pláne, hogy még fegyverzet is van hozzá.
slowmotion 741927 tegnapelőtt 21:09
Válasz erre
Hát akkor a Tamiyának itt az esély
Tibcsi 741924 tegnapelőtt 20:56
Válasz erre
f-14_comparsions
f-14_comparsions

Az Academy-t lehet szeretni és lehet nem szeretni. De az alakja neki pontosabb, mint a Finemolds-é... lásd: svanc. :)
slowmotion 741923 tegnapelőtt 20:49
Válasz erre
A várható ár alapján szerintem ennek a készletnek nem a GWH a versenytársa, meg nem is az Academy. Ez a Fine Molds ellen vív majd a közép- felsőközépkategória koronájáért.

Fine Moldsról nem tudok nyilatkozni, mert még nem volt hozzá szerencsém, meg valószínűleg nem is lesz (kivéve, ha valami extra jelzéssel kihozzák, mondjuk a Playboy nyuszis VX-4-est), a GWH megtekintve iszonyat részletes, arról jó esetben öt-tíz év múlva lesz gyakorlati tapasztalatom. Az Academy egy tisztességes iparosmunka, de azért ehhez képest látványosan egyszerűbb, ebben van egy darabból öntött beömlőcsatorna, sok darabból álló orrfutó, kidolgozott orrfutóműakna, szimmetrikusan mozgatható szárnyak... És kapsz hozzá öt századnyi jelzést, ez annyi, mint az Academy három verziójánál összesen. Az Academynál mi a plusz? körülbelül az, hogy a kabintető keretének az alapját külön leöntötték.
Ami negatívum, és ez negatívum a Fine Molds felé is, hogy ennyi pénzért illene az ívelőlapokat kidolgozni, ha már a Hasegawa negyven éve meg tudta ezt ugrani, kevesebb pénzért is.

De nagyon jól néz ki ez a cucc, őszintén szólva most így ültömben magam alá... szóval érted. De azért jó, hogy még nem jön ki, először helyet kellene csinálni a gardróbban.
ati27 741917 tegnapelőtt 19:27
Válasz erre
Tamiya F14D. Shut up, and take my money. Annak ellenére, hogy megvan a 72-es GWH.Van 1/72-es Hasegawa A-változat, ami nem mai gyerek, de nagyon szép. Tamiyából szintén az A-van meg 1/48-ban. De ez is kelll...
Zoli 741916 tegnapelőtt 19:10
Válasz erre
Szia,

Kicsit meglepő, de minden komoly cégnek kellene lenni egy 72-es F-14-esnek is a katalógusban. Azt nem tudom, hogy jobb lesz-e, mint a konkurenciáé (GWH, Fine Molds, Academy stb.), kétlem, de talán így olyan feljavítók is megjelennek majd, amik eddig nem voltak. És ha alakra még jobb lesz, mint a legújabbak, akkor már megérte.
z
Zoli 741914 tegnapelőtt 19:03
Válasz erre
Szia,

Nagyrészt én is kényszerből veszem a termékeiket, mert más ilyeneket nem ad ki (Zlin sor, S-211 stb.). Vannak köztük egész használhatók, és vannak nagyon gyengék is. Viszont a régebbi Messer és Spitfire soruk is sokkal szebb, részletesebb, pontosabb, jobb volt, mint az Italeri makettjei, és a Tamiya készleteinél is pontosabbak és részletesebbek, az újabb verziók pláne. Nyilván nem Tamiya minőség, de jól építhetők. Persze attól is függ a KP makettek minősége, milyen átvételek vagy mi volt a donor...
z
Zoli 741912 tegnapelőtt 18:37
Válasz erre
Szia,

A jobb készleteik vállalhatóak, de a Fine Molds, GWH, Clear Prop! stb. termékektől messze vannak. Nekünk ugye az L-39NG lehet érdekes, de több másik az, az MB-326 sor is.
z
slowmotion 741907 tegnapelőtt 17:08
Válasz erre
Akkor meg is van a megoldás, VX-9-es gépet még úgysem vettem, akkor majd ebből kell.

Tessék, már van is indok!
SZIGNAL 741906 tegnapelőtt 16:13
Válasz erre
tf141
tf141
tf142
tf142
tf143
tf143
tf144
tf144
tf145
tf145

Néhány további kedvcsináló kép.
halaci 741895 tegnapelőtt 12:04
Válasz erre
biztosan nagyon klassz lesz, de én se merek engedni a 48-ból. Egy 1/72-es kabin vagy futóműakna legalább tisztességes kidolgozása az én szememnek és főleg a kezemnek már esélytelen.
JHAV 741892 tegnapelőtt 11:14
Válasz erre
Nagyszerű végre talán egy alakhibamentes 72-es kandúr ráadásul építhető is és persze hogy ezt a Tamiyától kapjuk ! ahogy a linkelt képen látom már kész is a makett és a kép jobb felső sarkában látszik hogy a matrica is méltó a készlethez.
slowmotion 741890 tegnapelőtt 10:38
Válasz erre
Aú. Ez fájt. Összeszedtem a kellő számú gépet, erre most elkezdi mindenki piacra dobni az új szerszámos készleteket? ACademy, Fine Molds, most a Tamiya is, ráadásul nyilván ezek jobban és szebbre is építhetők, mint a Hasegawa...

Most kicsit megzuhantam.
SZIGNAL 741888 tegnapelőtt 10:25
Válasz erre
tf14
tf14

Remélem követik a 48-as sort és D után jön az A verzió is.
kervil 741880 tegnapelőtt 07:49
Válasz erre
Megelőztél, épp írni akartam :) Én viszont nem engedek a 48-ból még egy ilyen Tamiya szépség kedvéért sem, az alá csak akkor mennék, ha valami brutál nagy jószág építésére adnám a fejem. Ha az apró részletekkel kell pepecselni, sokszor már a 48 is kicsinek érződik sajnos.
Nagyzo 741878 tegnapelőtt 06:33
Válasz erre
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257
a1c7934e1385d3ac66de6b58d1843257

Új Tamiya 1:72 F-14D
Ez kelleni fog ilyen kicsiben is :-D
rod666 741876 2025. október 16. 20:28
Válasz erre
A P-51B/C készleteik jók. A méretarányhoz képest jó a részletezettség is, az illeszkedés se rossz.
borisz 741873 2025. október 16. 18:49
Válasz erre
Mindig erős fenttartásait vannak a készleteikkel.
Szóvirágokat meg dobozgrafikát tudnak szépet, de utóbiból is csak egy-egy mintát csinálnak, és azt forgatják, meg színezik. A készleteik, meg mint a 15-20 éves Italerik. Jó, tudom, van, akinek ez is megfelel.
Block50 741872 2025. október 16. 18:08
Válasz erre
L-39NG 2033-ból...? Wtf?
Az MB326 sorozat erdekes lehet de meg soha nem mertem KP-t venni. Ha csak a dobozboritot neznem eladna magat
Zoli 741871 2025. október 16. 17:03
Válasz erre
Sziasztok,

Néhány KP újdonság, meglepő és érthetetlen is van köztük:
www.modelarovo.cz/kovozavody-prostejov-info-o-modelech-v-priprave-4q-2025-1q-2026/
z
borisz 741847 2025. október 15. 12:45
Válasz erre
Q2F6eU54cUpIYzBpZ2R5ODhCcUYydz09
Q2F6eU54cUpIYzBpZ2R5ODhCcUYydz09

Francia jelzésekkel is kiadja a Heller az E-2C-t.
heller.fr/collections/luftfahrt/products/e-2c-hawkeye-marine-nationale
borisz 741833 2025. október 14. 08:59
Válasz erre
www.scalemates.com/search.php

AZ LF Models Alouette dobozai, és hozzájuk megvehető, saját márkás feljavítók. Jól eltanulták az Eduardtól kiadni a fél makettet külön, egy kicsit jobb minőségben! :D
Sennás 741816 2025. október 13. 18:26
Válasz erre
Screenshot_20251013-182354
Screenshot_20251013-182354
Screenshot_2025-10-13-18-24-38-407
Screenshot_2025-10-13-18-24-38-407

Na na! 1:35ben jó kis cuki lehet.
Freddy 741740 2025. október 10. 12:12
Válasz erre
Több festésminta is lehetséges :)
www.forgottenchernobyl.net/radioactive-crane-claw-in-chernobyl Viszont a tábla a valóságban nm domború, szerencsésebb lenne matricából.

Egyébként meg építés közben ezt kell hallgatni:
www.youtube.com/watch
borisz 741725 2025. október 9. 22:30
Válasz erre
Jövő év elejét ígérte Szulcs bácsi, hatféle festéssel, ha jól emlékszem egy britmodelleres bejegyzésre (és ha az is pontos)
slypi 741711 2025. október 9. 21:10
Válasz erre
Renderelt modell
Renderelt modell
A doboz tartalma
A doboz tartalma
Dioráma ötlet
Dioráma ötlet
04
04
03
03

Hamarosan kapható lesz Csernobil egyik kicsinyített mementója. Ikonikussá vált és a Karom (The Claw of Chernobyl/death) néven elterjedt, erdőbel eldugott erősen sugárzó polip kanál. A készlet 1/35-ös méretarányú műgyanta és 3D nyomtatott alkatrészekdől áll, a Slypi"s Details színeiben lesz kapható. A készlet része 2 db gumiköpeny is ami a legtöbb fotón is látszik.
dexi 741613 2025. október 7. 08:39
Válasz erre
Egyelore sehol. Amit én kaptam az az E-day-on volt mint "nevezési" makett, tehát aki nevezett bármilyen munkát a versenyre az kapott. Ha jól tudom akkor a második hybrid makett az Avia S-199 lesz 1/48-ban.
kls 741594 2025. október 6. 14:57
Válasz erre
...és hol is lehet ilyet kapni?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310.