Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109. |
Gabusch | Adatlap | 742118 | ma 15:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 742114 | ma 14:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Helló! Gyarapszik a Skoda-lövegflotta 1/72-ben: a három muskétás (30.5cm M.11/16 a Planet Modelstől, 10cm 14.M a First to Fight-től és 7.5cm 15.M a HäT-tól) kész. A 7.5cm 15/35.M huszárágyú (HäT-átalakítás), és a 8cm 5/8.M ágyú (saját építés HäT 14.M kerekekkel) készülget. A két W.I.P. még csak nyers változat, nincsenek összeragasztva, csak a fényképezes kedveert vannak ideiglenesen összeállítva. Sok még a munka velük, de a végén természetesen ők is M.Kir. Honvédségi lövegek lesznek. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742113 | ma 13:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Közben megfejtették a neten és tényleg Párkány. Železničný rad és Staničná sarka. Nem csoda, hogy nem lett meg, a a két szintes raktárépület utoljára a 2012-es utcaképen látszik, az egyszintes már azon sem. A szemben lévő házakról lehet pontosítani a helyet. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742099 | ma 08:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ezt már kilőttem. Légifelvételek szerint sincs semmi hasonló körülötte sem. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 742094 | tegnap 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742093 | tegnap 20:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Semennyire nem biztos. Képaláírás volt, nekem meg jobb ötletem nem lévén, átvettem. Amit 1000%-a írtam az csak a vasúti épület mivolta. Fontos: a képeken KÉT jellegzetes épületet keresünk. A két szint magas 2x3 ablakos épület nem ugyanaz mint az 1x3 ablakos. az nem takarásban van, hanem tényleg annyi. Az általam elsőnek feltett kép jobb szélén belógó ereszcsatorna a nagy épület sarka. Romsitsa első képe az egyszintes sarkánál készült. Mindezek a részletek egyezéséből és a kábeloszlop pozíciójából is megerősítve vannak. Terepviszonyról még annyit hogy mindkét oldalról síneknek határolt területnek néz ki, ami nem sok van. A roncsok miatt mindenképp valami komoly teherpályaudvarnak kell lennie, mert azokat el is kell szállítani. Van egy halvány tippem, de még utánajárást igényel | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 742090 | tegnap 18:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Végignéztem a Fortepan 1800 vasútállomásos képét és én is erre jutottam. A képek alapján nem passzol sem a párkányi, sem a komáromi állomáshoz. A 19. század végén épített MÁV típustervek (A/B/C) egyikével sem egyezik az épület. Arányaiban szélesebb és alacsonyabb, illetve a tetőgerinc párhuzamos a feltételezett sinekkel, nem arra merőleges. De a környezete miatt valószínű, hogy az állomáshoz tartozik, mint valami melléképület. A háttérben látható domb szerintem egy közúti felüljáróhoz, vagy nagyobb hídhoz (Duna?) vezethet. Ennyiben stimmelhet Komárom, ott hasonló az elhelyezkedés. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 742088 | tegnap 18:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 742087 | tegnap 18:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok szerintem nem. Kersgéltem én is de se Komárom se Párkány állomásokon nem látok ilyen épületeket. Ilyen két sorban "6 nyílászáró" +padlás ablak (standard épület)sok állomásokon volt ha nem is ennyire nagy méretben. De mind a vágányokra merőlegesen. De ez ki van fordítva 90fokkal. Ott mögötte van egy másik épület az inkább a fő (állomás)épület. Meg Elnar képén az az egyenes ott egy töltés(?) esetleg egy vasuti magas fogadó (hasonló Szolnok rendező, Fradi, kis túlzással a Miskolci) szóval az ott sínpár vagy töltés lehet? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 742083 | tegnap 18:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nagyon érdekes képek! Az mennyire biztos, hogy ez a párkányi állomás volt? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742069 | tegnapelőtt 23:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Tényleg nem akartam floodolni, de most vettem észre, hogy ez is itt készült, csak itt már egy Pz VI van a képben | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742067 | tegnapelőtt 22:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Azért írtam ám többes számot, mert nem egy képet akartam feltenni... Itt a másik is, ami romsitsa első képén lévő sort mutatja balról. A vezetékoszlopról beazonosítható az irány. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742066 | tegnapelőtt 22:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
1000% hogy vasút, a már ismert képeken látszik a sín is. A fasor alapján ez az épület másik vége felől készült. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 742058 | tegnapelőtt 19:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Az épület tipikusan mávos, szóval valahol vasút mellett (gondolom, az elszállítás miatt vannak ott összegyűjtve). | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 742056 | tegnapelőtt 17:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 742049 | tegnapelőtt 13:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ha látogatható valahol a Hadtörténeti könyvtár, akkor elég bőséges az irodalma a 30,5 centis mozsárnak: Tüzérismeretek : ábrafüzet : 30.5 cm 11 M. 11/16 M. és 16 M. mozsár : tervezet (Sz 71) Tüzérismeretek : 30.5 cm, 11 M., 11/16 M., 16 M. mozsár. Tervezet, 1941 (Sz 18) Tüzérségi lőszer : 30,5 cm : [ábraalbum] / [közread. a] Haditechnikai Intézet [nyomtatott anyag], [ca. 1940] Ideiglenes lőtáblázat a 30.5 cm 11 11/16 M. gv. mozsár számára, 1939 (Sz 46) Ideiglenes lőtáblázat a 30.5 cm 16 M. gv. mozsár számára, 1940 (sz 3445) Ideiglenes lőtáblázat a 30.5 cm 16 M. gv. mozsár számára, 1940 (sz 3525) Ideiglenes lőtáblázat a 30.5 cm 16 M. gv. mozsár számára, 1940 (sz 3404) Ideiglenes lőtáblázat a 30.5 cm 16 M. gv. mozsár számára, 1940 (sz 3525) Der 30,5 cm MM16 30,5 cm Belagerungs-morser, [é.n.] (sz 6609) 30,5 cm Belagerungsmörser 30,5 cm G-Schrapnell, [é.n.] (sz 6614) Der 30.5 cm Ms. M. 16. Behelf für hohere Kommanden, die Offiziere des Artilleriestabes und die Kommandanten der 30.5 cm Ms.-Btn. (M.11., 11/16. u., 16.), 1916 (sz 6491) Artillerieunterricht für die k. u. k. Festungsartillerie : 1. Teil 22 a Heft. 30,5 cm M.11/16 Morser, 1916 (sz 5804) Artillerieunterricht für die k. u. k. Festungsartillerie : 1. Teil. 22. Heft. 30,5 cm. B.M., 1913 (sz 5803) Merkblatt für die Mun. der 30,5 cm M. 11 (11/16) und M. 16 Mörser Az osztrák-magyar 30,5 cm-es mozsarak szereplése Belgiumban és Észak-Franciaországban / Reutter Artur, 1940 Merkblatt für die Munition der 30.5 cm M. 11/11/16 und M. 16 Morser, 1918 (sz 7732) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 742047 | tegnapelőtt 13:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nekem egy ilyen grafikám van, ezen szürkék. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 742037 | tegnapelőtt 11:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Pár találat innen-onnan (Darabanth, Vatera, Face), tán még nem vótak: | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 742032 | tegnapelőtt 07:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Helló Elnar! Köszi az észrevételt -nem vettem kötekedésnek. :) Jogos, amit írsz, valóban a HIM gránátja volt a minta, mert más infóm nekem sem volt a témáról. A nagyháború.blogon van egy cikksorozat a mozsárról, annak az egyik részeben van részletesen kifejtve a gránátok ügye, onnan tájékozódtam. Ott van egy ábra, ami szerint minden 30.5cm-s gránáttípusnak eltért a festése. Sajna a honvédségi mozsárgránátokról nem találtam ilyen használható forrást, így kénytelen voltam ennél maradni. De fejben még mindig játszhatom azt, hogy ezek k.u.k.-maradvány malacok, és gyakorlásképp azokat lődözik el... :D (Amúgy jobban zavar, így a képeket jobban megnézve, hogy a malac fehér gyűrűje rálóg a kocsira -ez szabad szemmel fel se tűnt, de javítani fogom...). Ha esetleg lesz szép színes-szagos forrásom a honvédségi mozsárgránátokról, lehet, hogy átpingálom őket. Örülök, hogy tetszik a mozsárka, egyébként valóban meglepően kicsi jószág az űrmérethez képest. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 742028 | 2025. október 20. 23:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Hát ez nagyon tünc! Jóval kisebb egyébként, mint a korabeli fotókról tűnt. A gránát, ha jól tippelem, a HM-HIM restaurált példányai alapján készült. Azok sajnos 1. világháborúsak, így ebbe a korba már nem jók. A 2. világháborúban alkalmazott gránátról egyetlen képem van és még az mvh-0863-05 azonosítójú híradóbejátszásban látszik egy pár kockáig. A fotó 16M-ről van, de a lőszer ugyanaz volt hozzá. Azon két gyűrű van. A híradóban szereplőn a gránátemelő vályú lefogató bilincse előtt, a bilincs szélességével egyező távra egy vörös gyűrű látszik, az gránát hegyénél meg mintha sárga lenne. A kettő között lehet, hogy fehér gyűrű van, de a 16M-ről készült kép alapján én azt mondom, az az elülső, központozó gyűrű. A gránáttest azonos színűnek tűnik a löveg alapszínével, és a sárga(?) orrgyűrű alatt mintha egy fehér T lenne, mint a többi lőszernél. A 21 cm taracklőszer festéséből kiindulva a vezetőgyűrű előtt még egy III jelzésű súlycsoport jelölés is erősen valószínű. (képek csatolva) A fentiek nem kötözködésből, inkább csak információnyújtásként lettek írva. Amennyiben újrafestenéd a gránátot korhűre, ami csak hozzám hasonló tarackmániásoknak tűnne fel. Persze, ha így hagyod, úgy is nagyon szép, és 72-ben meg művészet már az is amit összeraktál. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 742008 | 2025. október 20. 11:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 742004 | 2025. október 20. 09:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 741457 | 2025. október 1. 19:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Eladó régi fotók és papírrégiségek - FB | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741451 | 2025. október 1. 18:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szépek! Egy részébe már belefutottam, de nem mindbe. A link helyett kérlek, írd meg a csoport nevét, mert ha valaki nem tag, akkor üres találatot ad a FB (Én többek közt ezért sem osztok meg nyilvánosan zárt csoportból származó képeket) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 741440 | 2025. október 1. 10:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 741399 | 2025. szeptember 29. 15:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741396 | 2025. szeptember 29. 12:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ja! Közben leltem egy fotót, igaz, nem Reichswehr, nem korai, de fogatolt német PaK. Bár gyakorlatilag 0 adatot találtam az "lf16 Gebirgskarre für 3.7cm PaK" nevű cuccról, de simán elképzelhető, hogy a korai TaK-okat is ezzel cibálták. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741394 | 2025. szeptember 29. 10:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A nagy lőszerfélkocsi úgy került képbe, hogy a kép, amit betettem (741263), a lovassági cuccok fejlesztéséről szóló HT cikkben (2014/6) volt benne. Igaz, ott azt írják, hogy ezek a 8 és 10 cm lövegekhez voltak használva, de azt is írják a képaláírásban, hogy négy lóval vontatták, holott a fotón világosan látszik, hogy hatlovas az a fogat... Ennyi erővel akár a 7.5cm huszárágyúkhoz is használhatták, ha már lovassági célokra lett kifejlesztve (elvileg). De ez csak az én agymenésem. A mozdonyról én se gondolnám, hogy német. A korai, fakerekes PaK-jaink még a korai TaK-28 szériából valók voltak. Ezeket később átszerelték a ballonos kerékkel, meg jöttek melléjük már "rendes" széria PaK-ok is. Ezek egy része valamiért (gondolom a súlycsökkentés miatt, ami lóvontatásnál szempont lehetett), de nem mind, szintén küllős-gumiballonos kereket kapott, csak a gépvontatásúak voltak fém-telitárcsásak. Szóval négyféle kivitelű 3.7cm-s pct. volt rendszerben: 1. a fakerekes TaK-28 (lásd: 019) 2. a gumiballonos TaK-28 (ezek alighanem a fakerekes lövegek voltak átszerelés után - lásd: 008) 3. a küllős-gumiballonos kerekű PaK-36 (lásd: 011) 4. a fém-telitárcsás PaK-36 (gépvontatáshoz). | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741392 | 2025. szeptember 29. 09:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A 3,7 cm-es páncéltörő is érdekes történet lehet. Azt hittem, "csak" fa kerekesek, de jobban megnézve a fotót (004) ezek korai, hosszú csövő lövegek. | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741389 | 2025. szeptember 28. 23:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A 15/31M/36M pct lövegmozdony azért nem kellene, hogy német legyen, mert az idővonal kb ez: a 15M 1931-től lóvontatású; a németek 1932-ben pörgették fel a 3,7 cm-es gyártását és 1934-től alakították át gépvontatásúra (rugózás és ballonos kerék); a 37 mm-es pct-t 1936-ban rendszeresítettük. Azon túl, hogy a formája egyáltalán nem hasonlít a német Protzekhoz, kevésbé logikus, hogy a németektől vettünk volna löveg nélkül mozdonyt. Szerintem inkább a 15/31M-hez készítettek egy mozdonyt, amit a 3,7 cm-es lóvontatású Pak-hoz is használtak. Ezt alátámaszthatja, hogy 1935-ben átalakították a 15/31M-et, amivel szabadulhatott fel kiskerekes mozdony. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741384 | 2025. szeptember 28. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A lőszerfélkocsival való összefüggést én sem tudom :) Téglatesó valamiért egy lapon emlegette a kettőt, akkor már miért ne tárgyalhatnánk egyszerre? Én ki is hangsúlyoztam hogy a kapcsolatról semmilyen fotóm nincs. A 15/35M-nél én is a kerékméretben láttam a lényeget, bár én csak az alacsonyabb szögsebességből eredő kisebb igénybevételig jutottam a gondolatmenetben. Hogy a Pak mozdonya milyen eredetű lehet, nem tudom. Mivel a korai Pakok még küllős kerekűek voltak, logikus hogy volt hozzájuk valami mozdony. Ebbe nem mentem még bele, de odáig már eljutottam hogy Reichswehr képet még nem találtam fogatolt Pakról. | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741352 | 2025. szeptember 28. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Az Uhry nagy lőszeres kocsi és a hegyiágyú között mi az összefüggés, mert egy szót nem írnak erről sehol? A 15/35M feltételezem azért kaphatta az 5/8M kerekeit és mozdonyát, mert a lovasság azt a lövegtípust használta a 15/35M előtt/mellett illetve a nagyobb kerék jobban megfelelt a lovasság mozgékonyságának. A Pak/15/31M mozdonya kétlem, hogy német. Egyrészt időben nem stimmel, másrészt a 15M már a 20-as években is a gyalogság lövege volt, nem tartom életszerűnek, hogy lóra málházva szállították mind. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741307 | 2025. szeptember 27. 08:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A nagy lőszerfélkocsi mozdonya szerintem a 40M tarackéból lett kialakítva. A szerkezet szabadalma 129199. számon megtalálható, bejelentés napja: 1941. évi július hó 31. A HT cikk szerint 8 és 15 cm tarackokhoz lett rendszeresítve, viszont a málházási vázlatokon 7,5 cm lőszer is van. Tehát ha tényleg ez volt a 35M lőszereskocsija (amire semmilyen fotót nem találtam, mert a kép csak a nagy lőszerfélkocsinál kerül elő) akkor sem kezdetektől, mivel ez hat évvel később jelent meg. A 15/31M mozdony sárvédőjére van egy egyszerű "magyaros" tippem: HM-HIM mozdonya szerintem nem eredeti, hanem rekonstrukció egy Pak mozdonyból. Ellenben a múzeum honlapján a kiállításarchívumban találtam egy képet a régi (Piavetól a Donig Dontól a Dunáig) kiállításról ahol egy mozdony van lefotózva, és annak pont olyan szögben van lecsapva a vége mint az archív fotókon. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741291 | 2025. szeptember 26. 16:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Igen, a g1 képen a mozdony valóban a 10cm taracké, ezt benéztem. Engem hirtelen az kavart meg, hogy amúgy a 8cm löveghez használják a múzeumban(?), a hagyományőrzők (a képen mögötte takarásban látszik is a feldkanone). A többiben kb. ugyanazt mondjuk: a 15/31M fogatolt hegyiágyú és a PaK kapta ugyanazt a mozdonyt (vagy legalábbis nagyon hasonlót, mert a képek alapján ezek se voltak teljesen egyformák, pl. a sárhányók alakjában vannak különbségek: a PaK-okhoz használt mozdonyok sárhányóinak vége nem volt csapott, a hegyiágyúhoz használté meg igen -de azok se olyan szögben, mint a HIM-hangárbeli mozdonyé...). A 15/35M huszárágyú pedig az 5/8M és a 18M mozdonyát kapta (közben rájöttem, hogy mindkét löveg ugyanazt a 8cm M.5 mozdonyt használta), valszeg azért is, mert maga a löveg is az átszerkesztés során ugyanazt a kereket kapta, mint a két feldkanone. A 15/35M lőszerfélkocsijához használt mozdony megint érdekes kérdés, mivel az meg (a későbbi 10.5cm 40M mozdonyáéval együtt kísértetiesen hasonlít a leFH18 mozdonyára. Akár az is lehet, hogy onnan vették a mintát hozzá nem?). Amúgy igen, kicsit zavaró, hogy még a szakirodalom is keveri, hogy melyik volt a 15/31M és melyik a 15/35M (a Sárhidai-féle HT cikkben az egyik oldalon az egyik, a másikon a másik löveget cimkézi fel ugyanúgy a 15/35M névvel...). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741285 | 2025. szeptember 26. 14:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A g1-es kép nem az 5/8M mozdonya hanem a 14M 10 cm-é. A hegyiágyút, mozdonnyal,még sikerült elcsípnem a hangár bezárása előtt. A Pak 36 mozdonya nem lehet a hegyiágyúé mert az későbbi. Saját hipotézis (források helyett csak képekkel alátámasztva): Kezdetben vala az 5/8M saját 5/8M mozdonyával és lőszerfélkocsijával. Később jött a 15M, még darabokban szállítva. 1931-ben modernizálják, összeszerelik végleg és eléfognak egy mozdonyt. Erről még nem találtam képet, de feltételezem, hogy a korai Pak 35 gépvontatásra alakításával felszabadult mozdonyokat szerezték meg valahonnan külföldről. Közben hadrendbe kerül itthon is a Pak 35/36, részben gép, de részben továbbra is lóvontatással. Mivel az eredetileg is ehhez tervezett mozdonyokat logikusan ehhez akarják használni, ezért az ekkor modernizált 15/35M huszárágyúnak más mozdony kell. Mivel az 5/8M eddigre már eléggé elavul (de azért még a Donhoz kikerül!), a kiegészítőit megörökli az új elrendezés. Ez látható a Huszárkönyv rajzán. Sárhidai rajza a HT-ban hibásan címkézett, az a 15/35M huszárágyúhoz tartozik (ez kavart meg reggel) Később a 40M 40 mm pácéltörőhöz kifejlesztik a Bartkó-féle küllős gumikereket, amivel ellátják a maradék fakerekű Pakot is, azok mozdonyaival, így a felszabadult kerekek is felhasználhatók lettek a hegyiágyúkhoz. Jól látható, hogy eddig semmilyen magyar fejlesztésű mozdony vagy lőszerfélkocsi nem volt a gyalogsági ágyúkhoz. Az Uhry-féle nagy lőszerfélkocsi egyszerre volt megoldás a külföldi támogatás csökkentésére és a számtalan típus egységesítésére. Elé a szintén magyar gyártású, 40M 10,5 cm tarackhoz kifejlesztett mozdonyt fogtak a képek szerint valamennyire átalakítva. Ezek kereke szintén Bartkó-rendszerű lemezagyas küllős kerék volt, csak értelemszerűen nagyobb átmérővel. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741280 | 2025. szeptember 26. 12:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Akkor van egy 7.5cm 15M málházott hegyiágyúd. Ahhoz, hogy 15/31M fogatolt hegyiágyú legyen belőle, ki kellene egészíteni a kerekek rugózásával (lásd a 009 képet). Na ennek a 15/31M változatnak (meg a fakerekes 3.7cm 36M PaK-nak) volt a mozdonya az, amit Kecelen körbefotóztál. Egy van?/volt? a HIM-ben is, de azt nem tudom, hogy ez az ex-keceli-e, ha nem, akkor kérdés, hogy az hova tűnt? (lásd a 003, 007 és 98-s képeket). Viszont én most a 15/35M-et nyomozom, ami picit más tészta, elég sok a különbség az alap 15M meg a fejlesztett 15/31M változatokhoz képest. Amúgy én 1/72-ben farigcsálok, egy HaT kitet alakítok át, ennek nagy előnye, hogy négy picúr is van benne, szóval kijön belőle mindhárom változat, meg még marad is egy bónuszba (cserébe elvész egy gyufásdobozban is...). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 741271 | 2025. szeptember 26. 11:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Most már egyébként nincs ott ez a lövegmozdony Kecelen. (Na, pont az ilyenek miatt fényképezek le mindent) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 741270 | 2025. szeptember 26. 11:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Itt van a keceli lövegmozdony képgyűjteménye, a hegyiágyút 1/35-ben meg a Special Armor adta ki (a figurát már nem emlékszem, miből csináltam). makettekeswg.blogspot.com/2021/01/61-keceli-lovegmozdony-3.html | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741268 | 2025. szeptember 26. 10:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszi, na pont ilyesmire lenne szükségem, csak magáról a lövegről... :) A mozdonyok közül érzek egy kis kavarodást (bár ezt az okozza, hogy a 15/31M és a 15/35 változatok megnevezése körül is folyamatos a kavarodás még a szakirodalomban is). A 15/31M mozdonya nem egyezett meg az 5/8M-ével, hanem a 3.7cm 36M fogatolt pct. lövegével (lásd az első két képet -008 és 004), de nem is egyezhetett meg, hiszen az 5/8M löveg- és mozdonykereke majdnem kétszer akkora átmérőjű volt, mint a 7.5cm 15M löveg kereke. A 15/35M "huszárágyú" mozdonya volt olyan, mint az 5/8M-é, alighanem azért, mert a kerekük is megegyezett (második kép -g1). Igen, ez egy érdekes dolog, hogy vajon a lőszerfélkocsihoz miért más típusú mozdony volt, mint a löveghez. De ez nem meglepő, ha belegondolunk, hogy a teljesen hasonló 8cm 5/8M és 18M lövegek mozdonya sem volt azonos... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741266 | 2025. szeptember 26. 09:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
ÉS ha már flood legyen kövér: A nagy lőszerfélkocsi mozdonya láthatólag nem ugyanolyan mint ami az ágyúhoz volt. Ha jól látom (szinte) megegyezik a 40M 10,5 cm tarack mozdonyával. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741265 | 2025. szeptember 26. 09:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741264 | 2025. szeptember 26. 09:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A lőszerfélkocsi Uhry gyártmány, a 2014/6-os Haditechnikában lett kitárgyalva. 72-ben a Hunor Product gyártja (gyártotta?). Ha jól emlékszem, további képek vannak róla a Finta könyv valamelyik kötetében. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741263 | 2025. szeptember 26. 09:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nem egy túlpublikált típus, az biztos... A mellékelteken kívül van még egy (004), ami ábrázolja, de nem túl informatív, meg két képem a mozdonyról és a lőszer-félkocsiról, és ennyi. Hátha valaki látja ezt, akinek van lehetősége a levéltárban turkálni, és talál esetleg egy tüzérismeretet (de szép lenne...), vagy valamit. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 741262 | 2025. szeptember 26. 08:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Pont ennyi van nekem is. Sőt, a Fortepan menetben mutatott képén fel sem ismertem eddig. Annyi plusz, hogy a 003-as képed talán egy fokkal jobb felbontásban van meg nekem. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741260 | 2025. szeptember 25. 21:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A sima 15M-ről meg a lóvontatásra továbbfejlesztett (rugózott kerekű) 15/31M-ről nekem is van tucatszám képem meg egyéb anyagom (sőt, a keceli darab is egy ilyen rugózott 15/31M). Pont hogy a 15/35M-ről kéne még anyag. A kerék nem annyira kérdés, mert az megegyezik a 8cm 5/8M és 18M, vagy a 10cm 14M kerekével. A lövegtalp meg a pajzs volt új fejlesztés, pont ezekről kéne még valami azokon túl, ami nekem is van, ezekben sajnos nem segítenek a sima 15M képei. | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 741254 | 2025. szeptember 25. 19:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ez a 15/35M hegyiágyú, ami a 15M lóvontatású változata, ha nem a kerekek, pajzs, lövegtalp kell, akkor tudod használni a 15M és M.15 Gebirgskanone fotóit. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741248 | 2025. szeptember 25. 16:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 741159 | 2025. szeptember 22. 01:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt valaki megtudná mondani hogy a honvédség hány darab fiat 621 teherautót vásárolt? vagy szerzett be Olaszországból,nem a lengyelrol beszélek mert az más volt, az a saját igényekre volt atalakitva. van errol esetleg papir, dokumentum.esetleg utasítás szabályzat. Civil az biztos volt, busz, tgk,repteri üza tartalyrol ismerek képet. Szerintem az az eléggé ismert kép amin egy honvéd őrvezető áll egy magyar tarka fityo mellet , az inkább olasz. Az olaszrol sokkal könnyebb makettépitésre alkalmas műszaki jellegű anyagot szerezni, ráadásul az olaszoknál nagyon sok meg is maradt, jellemzően tűzoltó autók. Előre is köszönöm. Azt valaki nézte már hogy hány féle 508 coloniál festés volt? Én eddig minimum négy félét kulomboztettem meg. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 741080 | 2025. szeptember 18. 17:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Igen; igen;a magyar Steyr felépítményét az Autó-Union ról másolták és nem a Steyr-ről,és igen. Az A-002 rendszám nem gépkocsi hoz volt kötve. Valószínűleg rendszeresítéskor kapott rendes rendszámot helyette a próbakocsi. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 741019 | 2025. szeptember 16. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Helló! Biztosan az, mert a T-21 homloka nem volt így kiszegecselve. Úgy tűnik, a protón kipróbálták a cseh kitekintőt is. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109. |
Mondjuk nem M. Kir. Honvédség, hanem I. VH, de az olaszok 30,5-öse is valami egészen elizélt kinézettel rendelkezik.
A másik meg a képen látható, személyes kedvencem az Isonzó-frontról. Ez is valami egészen érdekes kinézettel rendelkezik. Kár, hogy csak Hät, vagy valami nyomtatható csoda létezik belőle és 1:72-ben, mert így borzasztóan elnagyolt. 1:35-ben is elég kicsi lenne, de legalább lehetne rátenni pár szükséges fittinget.