/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135.
dzsoniendoszkop 742750 2025. november 14. 20:16
Válasz erre
Szia!

Kicsit megkésve olvastam a bejegyzést, bocsánat.
Igen, elég sokat építettem már be.
Tökéletesen élethűek, szépek, vékonyak. Viszont pont ebből adódóan nagyon óvatosan is kell velük bánni megmunkáláskor, mert könnyen elpattannak.

Nagyon ajánlom Ladislav termékeit. Szuperek.
Ha barmi info kellene roluk, akkor az airdaniel4u kukac gmail pont com cimen, vagy par utasgépes fb csoportban is megtalálsz, és ott sok képet is lathatsz.
Egyébként LACI honlapján a képgalériában is van fent két Tu-134 építésem.
talbi 741126 2025. szeptember 21. 08:07
Válasz erre
boeing-747-8-landing-flaps-revell
boeing-747-8-landing-flaps-revell

Sziasztok,

"LACI" fékszárnyakat építettetek már be?
Néhányat vennék belőlük mostanában.

köszi
Varjúbácsi 740238 2025. augusztus 21. 16:18
Válasz erre
Junkers-_F-13_MMKM_PCs-2
Junkers-_F-13_MMKM_PCs-2
junkers-f-13-jl-6-E1DB2A
junkers-f-13-jl-6-E1DB2A
junkes-f13-gallery-01-02
junkes-f13-gallery-01-02

Sziasztok!
Kellene egy kis segítség a Miniart Junkers F-13 elkészítéséhez! Van valakinek információja, képe, bármi, ami alapján el lehetne készíteni a KORREKT HA-MACA-t. A belső rész érdekelne, hogy vajon textilborítás volt e a falakon, és az üléseken, mint IV.Károly gépén, vagy pedig bőr, mint ahogy sok képen látni. És ha bőr az ülés borítása, akkor a falak milyenek lehettek? Textil, esetleg fa, mint később a Ju-52-n?
Sennás 738439 2025. június 20. 19:59
Válasz erre
Screenshot_2025-06-20-19-52-30-011
Screenshot_2025-06-20-19-52-30-011
Screenshot_2025-06-20-19-51-48-416
Screenshot_2025-06-20-19-51-48-416
Screenshot_2025-06-20-19-52-54-121
Screenshot_2025-06-20-19-52-54-121
Screenshot_2025-06-20-19-53-18-808
Screenshot_2025-06-20-19-53-18-808
Screenshot_2025-06-20-19-53-41-250
Screenshot_2025-06-20-19-53-41-250

Sziasztok. Nem tudom hogy lehet ide Facebook feltölteni de mindegy. A lényeg ez az "újítás" mennyire életszerű lehet? Most az Indiai kb 300m emelkedett tuti nem működne az ernyő de 8-10ezerről lehet megmentene az ernyő sokakat?
slaviamarksman 734454 2025. február 23. 18:53
Válasz erre
Szia kedves Balázs
A revell készletbe régi típusú úszótalp van .
Inkább ez az újfajta , futóművel kombinát kellene :
www.scalemates.com/es/kits/scaleworx-sw72-33-cessna-208a-b-caravan-amphibian-conversion--1310385
( sajnos ma találtam ezt és már a gyártó sincs , ha jól értelmeztem )
Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Muzzy 733932 2025. február 11. 19:30
Válasz erre
Az 36 és 25 alkatrészek nem úszótalpak, hanem sítalpakwww.super-hobby.hu/products/DHC-6-Twin-Otter.html
A videón az úszótalpból engedi ki a főfutókat. Az úszótalp elején lévő mankókerekek a földön segítik a gép mozgatását (rábuktatják a gépet), kerekes felszálláskor meg kettő adja az orrfutót.
atika 733928 2025. február 11. 18:11
Válasz erre
...és irtó menő, ahogy - szó szerint - behúzza az orrfutóit!
atika 733927 2025. február 11. 18:06
Válasz erre
Kiváló videót találtál.
Gondoltam, hogy nem egy navy stílusú landolás lesz! :)

A hosszú talp miatt az állásszög eléggé korlátozott lehet. A "főfutó" eléggé masszívnak tűnik, viszont az "orrfutó" nem túl bizalomgerjesztő! Élőben biztosan másképp' mutat, de Twin Otter-t még sosem láttam saját szemeimmel.
Tibcsi 733926 2025. február 11. 18:01
Válasz erre
A leszállás is megy, de mintha tojásokra tenné le a gépet. :)

www.youtube.com/watch
atika 733925 2025. február 11. 17:58
Válasz erre
Azt hiszem, a leszállás is: www.youtube.com/shorts/mBfqWfnIdzY lehetséges.
Nem látszik a leérkezés, csak a megközelítés, de ha vízre tenné a gépet a pilóta, akkor a kerekek behúzva lennének. Szerintem.
atika 733924 2025. február 11. 17:51
Válasz erre
A felszállás megy: www.youtube.com/watch.

Nem hittem volna. Ezek után az sem lepne meg, hogy a leszállás is megoldható. :)
atika 733923 2025. február 11. 17:44
Válasz erre
Kiindulási alapnak talán jó, de nem az. Olyan kellene a kollégának, ami úszótalp és "futómű" is egyben; vízre száll, de ki tud gurulni a szárazföldre és vissza a vízbe.
(Leszállni szárazra biztosan nem tud és a felszállás sem igen megy ezzel a szárazföldről.)
...ja, én sem értek hozzá. :)
KarBal 733922 2025. február 11. 15:25
Válasz erre
Nem értvén hozzá, de ez nem az, amit keresel? Gyárilag benne van a Revell készletben:

www.super-hobby.hu/products/DHC-6-Twin-Otter.html
slaviamarksman 733920 2025. február 11. 14:46
Válasz erre
slaviamarksman 733919 2025. február 11. 14:30
Válasz erre
Tiszteletem kedves makettezők
1:72 DHC-6 Twin Otterre keresek futóműves úszótalpakat . Létezik ilyen ? Gyárt valaki ? Aki tud ilyenről , ossza már meg legyen szíves . Előre is köszönöm a segítségeteket . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
talbi 733685 2025. február 7. 14:03
Válasz erre
Sziasztok,
144es Dreamliner (8 9) re keresek matricát a gyári helyett.
kösz
zoli1989 732902 2025. január 18. 20:35
Válasz erre
_IGP2539
_IGP2539
_IGP2539
_IGP2539

Eladó szlovák Tu-154M Ára: 19900Ft
email: cszoli89@freemail.hu
Sennás 730417 2024. november 13. 07:45
Válasz erre
Screenshot_20241113_074245_Chrome
Screenshot_20241113_074245_Chrome
Screenshot_20241113_074332_Chrome
Screenshot_20241113_074332_Chrome

Futóművek, kerekek, hozzá való maszkolók kimaradnak. Elcserélném egy ilyen/hasonló állványra.
duro06072@gmail.com
Sennás 730416 2024. november 13. 07:38
Válasz erre
Nagyon köszönöm. Haa hogy 1:144ben én így be nem kötöm az is biztos.
Teszek pár próbát/variációt de nem fogom tudni így kifesztíteni.
Köszi köszi
Tibcsi 730415 2024. november 13. 06:46
Válasz erre
Tu-13404
Tu-13404

Ezt találtam még a repulomuzeum.hu-n. Ezen is látszik a huzalantenna. Az első tartó mechanikusan feszíti (a kerámia szigetelőn keresztül), a hátsó lehet az elektromos bevezetés.
Tibcsi 730414 2024. november 13. 06:38
Válasz erre
P1100811
P1100811
P1100811
P1100811
P1100811
P1100811

Ez ugyan Il-18-asé, de szerintem valahogy így kell elképzelni. Saját fotók.
Sennás 730407 2024. november 12. 21:45
Válasz erre
Screenshot_2024-11-12-21-42-52-985
Screenshot_2024-11-12-21-42-52-985

A szálantenna bevezető csatlakozó hasonló lehet? Nem találok eredeti jó felbontású képet sajnos. Köszönöm
Sennás 730402 2024. november 12. 20:20
Válasz erre
Mandras 730394 2024. november 12. 16:05
Válasz erre
Igen, nem pontosan középen volt. Ráadásul kétféle változat létezett.

A Malév első négy „sima” Tu-134-es gépe (HA-LBA, -LBC, -LBD, -LBE) úgy készült, hogy a hírközlő URH rádiókészülékek (VHF-COM) ASSz-I típusú, bumeráng alakú antennái egyáltalán nem a törzs középvonalában voltak, hanem a felső (az 1-es) a repülés irányában jobbra jelentősen eltolva, az alsó (a 2-es) balra jelentősen eltolva a középvonaltól.

A következő három magyar „sima” Tu-134-es gép (HA-LBF, -LBG/924, -LBH/925) már úgy készült, hogy ezek az antennák a törzs középvonalához közel voltak elhelyezve azzal a pici különbséggel, hogy mivel nem akarták megfúrni a törzs középvonalában futó 0. hosszmerevítőt, ezért közvetlenül amellé szerelték fel az antennát a törzsborításra.

Ezzel együtt egy további változtatás volt, hogy e három gépen hátrább is tették ezeket az antennákat; pl. az alsó antenna a bejárati ajtó alá került, míg az előző négy gépen ez jóval előrébb volt felszerelve.

Az esedékes ipari javításokon a négy korai Malév-gépből kettőt (HA-LBC,- LBE) átalakítottak a késői változatra, így áthelyezték ezeket az antennákat az új helyre. Két gép (HA-LBA, -LBD) már nem érte meg ezt az átalakítást a baleseteik miatt. Az általad feltett színes kép a HA-LBE tetejét mutatja, még az eredeti, nem áthelyezett URH-antennával, viszont már szálantenna nélkül.

A szálantennának volt egy antennatartó árboca és volt egy antenna-bevezető csatlakozója, amelyet egy háromszög alakú áramvonalazó védőlemez takart az esetleges sérülésektől. A Tu-134A változat már Mikron RH rádióval készült, amelyhez nem kellett szálantenna, viszont kellett az örvényorsó elejébe szerelt csúcsos antenna, amelyet egy műanyag szigetelő gyűrű választott el a sárkány fém részeitől. Ilyenre lett átalakítva az eredetileg tompa örvényorsós HA-LBC és -LBE.

A HA-LBF, -LBG/924 és -LBH/925 már csúcsos örvényorsóval készültek annak ellenére, hogy volt szálantennájuk. Ennek az volt az oka, hogy már folyt a Tu-134A típus gyártása is, ami közben elfogytak a régi örvényorsók a „sima” 34-esek számára. Ezért a 134A-ra való örvényorsót szerelték fel úgy, hogy nem volt bekötve a csúcsantenna. Ez így volt egészen addig, amíg ki nem cserélték az RSzB-70-et Mikronra, akkor eltűnt a szál és bekötötték a csúcsot.
Sennás 730378 2024. november 12. 08:15
Válasz erre
Screenshot_20241111_185033_Chrome
Screenshot_20241111_185033_Chrome

Innen is úgy látom.
Sennás 730377 2024. november 12. 08:14
Válasz erre
Screenshot_20241102_182111_Chrome
Screenshot_20241102_182111_Chrome

Tényleg a felső antenna(?) nem pont középen van?
Sennás 730246 2024. november 7. 20:04
Válasz erre
Screenshot_20241031-170037
Screenshot_20241031-170037

Én csak ebből gondoltam hogy nincs. Még a fény-se úgy esik rà. 925 tényleg látszik!
Mandras 730239 2024. november 7. 14:42
Válasz erre
fortepan_66355
fortepan_66355
fortepan_66355
fortepan_66355

Nem szerettem volna, hogy „megkavarodj”, csak hogy minél pontosabb makettet készíts. Azon a két képen azért nem látod a szálantennát, mert azokon nincs. A felülről készített fekete-fehér fotó a HA-YSB-ről készült, amelyen soha sem volt szálantenna, mert az egy Tu-134A; a másik, színes képen az egykori HA-LBG van ugyan a kiselejtezése után, de annak ’78-tól már nem volt szálantennája az RSzB-70-es RH rádió eltávolítása miatt. 1:144-ben szerintem olyan vékony legyen, hogy ne szakadjon el.

A zászlón, a függőleges vezérsíkon az a három kis sötét ovális dolog - gondolom, azokra gondolsz -, három dielektrikus panel, amelyek nem voltak lefestve azokon a gépeken, amelyeken volt mögöttük antenna. Nem feketék voltak, inkább barnák. A magyar gépek között csak a HA-924/HA-LBG és a HA-925/HA-LBH jelűeken voltak, mindkét oldalon. A felső mögött a SzOM-64 válaszjeladó egyik antennája volt, az alsó kettő mögött az RSzBN-2SzA közelnavigációs rendszer antennái. A magyar Tu-134A gépeken e két rendszer nem létezett, ezért azok az ovális panelok sem voltak rajtuk.
Sennás 730231 2024. november 7. 10:34
Válasz erre
Screenshot_20241103_085456_Chrome
Screenshot_20241103_085456_Chrome
Screenshot_20241102_182111_Chrome
Screenshot_20241102_182111_Chrome

Nagyon komoly! Részletes köszönöm szépen... még jobban megkavarodtam:)
Az a szálantenna nem tudom annyira vékony lenne(?) eredeti fényképen nem is látom(2.-ik kép). Kifejezetten 924est építeném de 1:144ben milyen vékony lenne az. Azon a gépen látni egy szines képen Magyar zászlón 3db kis fekete antenna(?) fel kell festeni majd
Mandras 730226 2024. november 7. 05:56
Válasz erre
A piros csíkos gépekhez:

Az első kettő, a HA-924/HA-LBG és a HA-925/HA-LBH soha sem voltak szürkék. A törzs alsó része, a szárny és a vezérsíkok lemezszínűek voltak egy átlátszó védőlakkal bevonva. Ezek a gépek csupán az 1978-as ipari javításokon lettek szürkék, amikor már három éve ismét Malév festésűek voltak. (Kezdetben is azok voltak, 1970-72 között.) Ezek a „sima” Tu-134-es gépek. Sajátosságuk volt még, ahogyan látható is a rajzon, hogy volt szálantennájuk a törzs mellső részének a tetején lévő antenna-árboc és a vezérsíkok között kifeszítve, amelyet szintén ’78-ban szüntettek meg. A Tu-134A változaton nem volt szálantenna gyárilag sem.

A második két gép, a HA-926/HA-YSA és a HA-927/HA-YSB szürke volt már gyárilag is. A szárny és a vezérsíkok belépő élei festetlen fémszínűek voltak a jégtelenítő rendszer miatt. (Orr-segédszárny nem volt.) Ez a két Tu-134A a Groza radaros orr-résszel. Csak e két gépen volt hátsó ajtó, és csak a törzs bal oldalán. Ez befelé és előre nyílt „zsanéron”. Volt ott egy összecsukott létra, amelyet ki lehetett bocsátani. Az ajtóval szemben a jobb oldalon, ahol nem volt ajtó, volt a hátsó konyha, „hideg büfé” egy hűtőszekrénnyel. Amikor a Malév átvette ezt a két gépet, és lett belőlük HA-LBN és HA-LBO, akkor ezt az ajtót berögzítette, a büfét megszüntette, és beszékezte a hátsó teret.

Négy kibocsátható fényszóró volt minden gépen, kettő a törzs orr-részén alul oldalt, és egy-egy a két futógondola belső oldalában (a 24-es tételek). A 30-31-es két dolog a pitot-sztatik rendszernek a sztatikus nyomást felvevő paneljai voltak. Ezek 1 cm magasan kiemelkedő festetlen fémlemezek a sztatikus rendszerek furataival a szelencés műszerek, a robotpilóta és az adatrögzítő rendszer számára. A két oldal össze volt kötve belső csőhálózaton a repülőgép csúszásából vagy oldalszélből eredő nyomás kiegyenlítése céljából.

A HA-YSA orr-részén, a bal oldalon látható egy kis szürke téglalap a Tu-134A típusfelirat feletti részen. Az egy figyelmeztető felirat volt az alatta lévő DUA állásszögadóra (a „széllapátra”) vonatkozóan.
Sennás 730198 2024. november 6. 10:36
Válasz erre
730189-ban a rajzon van hogy ŐK honnan vették(?) de semelyik másik gépen nem volt. Nem baj az. Könyvben egyetlen rajzon se mutatja
Tibcsi 730196 2024. november 6. 10:02
Válasz erre
Tupoljeven még nem láttam olyant, szerintem nincs rajta. Amikor kormánygép volt, akkor tudtommal nem volt jellemző. Egyébkênt később a Malév forgalomba állította, szerintem ugyanolyan volt, mint a többi Kistuskó, csak a berendezése lehetett más.
Sennás 730194 2024. november 6. 08:00
Válasz erre
Köszönöm. Érdekes a szárnytőben a vészkijárati festés a rajzon ott van az1 képen meg semmi
Tibcsi 730193 2024. november 6. 07:53
Válasz erre
A belépőélek fémszínűek. Úgy tudom, a jégtelenítő szerkezet miatt.
Sennás 730190 2024. november 6. 07:46
Válasz erre
Bocsánat szűrke az a szárny alúl/felűl:)
Sennás 730189 2024. november 6. 07:44
Válasz erre
15341
15341
13972
13972
467949_1716108303
467949_1716108303
2451-thickbox_infinity
2451-thickbox_infinity

Főleg a színes képen. A 3ik képen úgy néz ki igen
Forrás:innen onnan :)
Sennás 730188 2024. november 6. 07:42
Válasz erre
Screenshot_20241105_132848_Chrome
Screenshot_20241105_132848_Chrome
18357117_8e8e3a37f787505f0732cf65542b201f_wm
18357117_8e8e3a37f787505f0732cf65542b201f_wm

Köszönet! Jó kis melót ad ez a kistuskó:) csak kérdeznék még
A vízszintes vezérsík éle és a szárnyak belépő éle(orr segéd szárny?) ezek is fehér mint a gép vagy a többi Malév-esen az éle "ezüst" nem egyértelmű(nekem) köszönöm válaszokat!
Tibcsi 730185 2024. november 5. 22:45
Válasz erre
Tu134_Aeropark2022_037
Tu134_Aeropark2022_037
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21
LBF_k21

Megnéztem pár walkaround-ot, a 30/31 valamiféle szellőzőnyílásnak tűnik, szerintem az is rajta volt mindegyiken.
Sennás 730177 2024. november 5. 19:55
Válasz erre
Van nekem könyvem csak elő kell keresni:)
Sennás 730173 2024. november 5. 18:15
Válasz erre
Köszi. Igen az orr két oldalán elöl azok a leszállófények lesznek(nem tudtam főfutónak is van ilyen) 30/31-re azt gondoltam cargo ajtó(ra) de ott nincs ugye csak hátúl?
Tibcsi 730171 2024. november 5. 18:02
Válasz erre
Az előbb a 24-es matricáról írtam. A 30-ast csak tippelem, hogy felmehet.
Tibcsi 730170 2024. november 5. 17:55
Válasz erre
Úgy nézem, hogy azok a leszálló fényszórók. Az mindegyiken van, szerintem felteheted.
Sennás 730164 2024. november 5. 15:39
Válasz erre
Screenshot_20241105_153521_Chrome
Screenshot_20241105_153521_Chrome
20241105_153045~2
20241105_153045~2

Sziasztok. Kérdezném tisztelettel a 144es Magyar kormányzati gépre a HAD models ilyen kis matricát nem adott a Zvezda matrica lapon lévőt fel kell/lehet rakni? Köszi Sennás
Mekett 730155 2024. november 5. 12:08
Válasz erre
Airbus A400 ferihegyi leszállás előtt
Airbus A400 ferihegyi leszállás előtt
A400 Ferihegyen
A400 Ferihegyen

Az imént jött ez a török A400 Ankarából Ferihegyre. Sajnos az ablakon át kapáslövésből csak ilyen fotó sikerült.
Mekett 729988 2024. október 29. 18:34
Válasz erre
Tu-154 MALÉV HA-LCB
Tu-154 MALÉV HA-LCB

A MALÉV nagytuskója Heathrow-n 1975-ben.
p-51 727201 2024. július 30. 22:28
Válasz erre
20240719_053531
20240719_053531

Engem ez vitt ki. :)
Jó volt!
Freddy 727141 2024. július 28. 14:11
Válasz erre
Freddy 726417 2024. június 30. 20:37
Válasz erre
Mekett 724711 2024. május 13. 00:07
Válasz erre
Csúcsforgalom Ferihegyen
Csúcsforgalom Ferihegyen
S-kanyar Pest fölött
S-kanyar Pest fölött

Nem rémlik, hogy máskor ilyen szorosan követték volna egymást a leszálló gépek. Érdekes a manőver, amit az egyik csinált a város felett. Gondolom, megpróbált lemaradni az előző géptől.
Mekett 724130 2024. április 30. 12:33
Válasz erre
Airbus 330
Airbus 330
A magyar A330 orra
A magyar A330 orra
A magyar A330 felszálláshoz készülődik
A magyar A330 felszálláshoz készülődik
Airbus A321-271NX HA-LGI Wizzair
Airbus A321-271NX HA-LGI Wizzair
Airbus A320-214 D-AIZG Lufthansa
Airbus A320-214 D-AIZG Lufthansa
Boeing 767-33P Uzbekistan Airways
Boeing 767-33P Uzbekistan Airways
Airbus A320-214 OH-LXI Finnair
Airbus A320-214 OH-LXI Finnair
Boeing 737-8AS SP-RNE Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RNE Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RKT Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RKT Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RSE Ryanair
Boeing 737-8AS SP-RSE Ryanair
Embraer E175STD PH-EXO KLM
Embraer E175STD PH-EXO KLM
Airbus A330-243F B-308L Sichuan Airlines
Airbus A330-243F B-308L Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A330 Sichuan Airlines
A bird control folyamatosan durrogtatott
A bird control folyamatosan durrogtatott
Radar a 2-es pálya délkeleti végénél
Radar a 2-es pálya délkeleti végénél

Mivel már hónapok óta hallgatom a Sichuan Air üvöltő Airbusát a házunk felett, kimentem Ferihegyre, hogy közelről is megnézzem. A nyavalyás több, mint egy órát késett az indulással, így addig lőttem pár képet.

Egyébként az utóbbi időben látványosan megnőtt az óriás szállítógépforgalom Kína irányából. A magyar A330 gyakorlatilag kétnaponta fordul, de rendszeresen jár már több egzotikus cargocég is ezen az útvonalon. (Gondolom, Temu+akkugyárak.)

A Sichuan A330-asa messziről felismerhető, sokkal hangosabb, mint a többi hasonló típus. Érdekes a dudor is az orrfutó körül. Úgy látom, a cargo A330-ak sajátja, a magyar gépen is van, de ezen az alsó szürke festés eléggé kiemeli.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135.