| Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110. |
| Elnar | Adatlap | 743498 | tegnap 19:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743482 | tegnap 13:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A találatokat tábori körülmények között foltozták, mint pl Sárika orrpáncélján is megfigyelhető. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743481 | tegnap 13:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A csavarok múzeumi pótlás, méretre és alakra sem eredetiek. A rétegelt páncélzat bevált megoldás volt a megfelelő lemezek hiánya miatt, a Turánokon is megfigyelhető. Az érdekes, hogy egy kocsin keveredik a két megoldás. A "tábori" pótlást kizárt dolognak tartom, túl nagy és bonyolult forma viszont gyári a finise, maximum egy másik kocsiról kannibalizálták. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743479 | tegnap 12:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Köszönöm, az Ansaldohoz ez több, mint meggyőző fotó sajnos. Az IRÉNKE öszvér páncélzatára én feloldásnak találom a lövegblendére hegesztett lemezt. Gyanús, hogy kapott egy (több) frontális találatot és azzal javították, ami volt (pl a köténylemezei sem szabályosak már az archív képen sem). Még azt sem tartom kizártnak hogy összelegózták több darabból. A frontpáncél csavarozott, nem szegecselt, viszonylag könnyen cserélhető. Ha megnézzük a felhegesztett lemez melletti csavarokat az archív fotón látni hogy le vannak vágva síkban, míg most kiállnak. Ez egy dolgot jelenthet csak, azt hogy cserélve lettek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743478 | tegnap 12:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ez kb 80-as évek, akkor éppen a svéd szekciót erősítették. Az A20-on csak ék alakú hadijel nem volt, de lövegcsövet cseréltek rajta valamikor, a Nimród hófehér is volt, kör alakú hadijellel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 743477 | tegnap 11:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Volt idő, amikor a Toldi I meg a Nimród meg svéd(!) zászló alatt futott Kubinkában... Érdekes viszont, hogy a löveges toldiról meg "elismerték", hogy magyar, bár az a "fehér négyzetben fekete keresztes" hadijel, amivel a Zrínyivel meg a Turánnal együtt le volt pingálva akkoriban, hát... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743475 | tegnap 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Érdekes módon a kubinkai Zrínyin a bal homloklemezt három lemezből szendvicselték, a jobb viszont homogén páncél. Más kocsin nem találok ilyen öszvér megoldást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743474 | tegnap 10:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A kupak szovjet, azt gyanítom antenna bekötés. Túrtam még egy fotót a Turánról, szerintem a középen lógó vezeték csatlakozik a kupakhoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743473 | tegnap 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A kubinkai CV-35 eredeti állapotáról nem került eddig elő fotó. A H-153-nak tűnő jelzés a múzeum által elkövetett RE 678 felfestés fekete hasábokban. Ezen kívül minimum volt zöld, zöld fehér számokkal (talán múzeumi lajstrom volt), zöld olasz jelzéssel, sárga-zöld nagyfoltos olasz jelzéssel, sárga-zöld kukacmintás olasz jelzéssel és a mostani állapot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Spangli | Adatlap | 743428 | tegnapelőtt 01:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A H-140-ről készült kép Balatonfűzfőn készült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743427 | 2025. december 5. 23:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én nem gondolom, hogy a fehér számok a múzeumi festés részei. Ami képet láttam erről az Ansaldoról, mindegyiken vagy olasz festése volt, vagy egyszínű zöld, minden azonosító nélkül. Nekem a szám is benne van. Főleg a 3 felső része látszik jól. Az eleje kicsit nehéz volt, mert leggyakrabban a H az első csavar vonalában kezdődik és vastag, de találtam képet a H-140-ről ahol pont nem, de pl a H-211 is ilyen. Ráadásul, ha jól tudom, az a kép a H-140-ről pont Budapesten készült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Citrom | Adatlap | 743424 | 2025. december 5. 21:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Az elején, a két csavar között, középen. A pk torony bal oldalán van valami kupak .azt meg akkor sem értettem amikor " olasz" volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 743419 | 2025. december 5. 16:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Egyik képen se látok kis fémlemezt beleütött számmal. (Bizos csak én vagyok figyelmetlen). Lehet, hogy a szövegben írják, de azt nem olvastam. De elfogadom, hogy ez valóban a 153-as. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743418 | 2025. december 5. 15:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Az olasz festés alatt is múzeumi festés van. Szori. A rendszám a kis fémlemezbe van beütve. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 743417 | 2025. december 5. 14:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ebben igazad van, a fényképem valóban nem ábrázolja a H-153 teljes pályafutásának minden pillanatát. De a cikkben közölt fényképeken sehol sem látom a(z eredeti!) H-153 rendszámot. Még a kocsi orráról készült készült képen sem, ahol a lekapart "olasz" festés alatt látszanak valami fehér karakterek. Sorry. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743416 | 2025. december 5. 13:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Pontosítsunk, a fotón nincs rajta kupola. Az viszont nem derül ki a képről, hogy az előző és következő pillanatban mi történt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 743404 | 2025. december 5. 09:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Azért nem annyira édesmézes az az öröm. Oké, hogy végre magyar keresztek kerültek fel a kicsikocsira, de a festése... Ződ alapon sárga-barna helyett németes sárga alapon ződ-barna, hátizé... A másik, hogy a rendszám is legalább kérdéses, merthogy a H-153 pont nem kupolás kocsi volt... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743402 | 2025. december 5. 09:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Csináljunk abból versenyt, hogy kitaláljuk, hogyan fért el az Ansaldoban a lőszer, mert bőven nincs annyi rekesz (még ha csak részeiben is látszik). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743397 | 2025. december 4. 22:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Bámulatos... Hozhatok én akármilyen archív fotókat, ez mindent visz (Tudom, nem verseny, de azért ezt testhosszal nyerted most :D). ÉS végre magyar festést kapott az Ansaldo is (az eredeti rendszám megtalálása meg már szinte csoda)! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 743367 | 2025. december 4. 08:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Küzdőtér fotók Kubinkából! Zrínyi dzen.ru/a/aQxg5N4veCJmSMZJ Turán dzen.ru/a/ZCnKzCREJmUxjDji Ansaldo dzen.ru/a/Z-eeRk6LPH461phH | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743223 | 2025. november 30. 10:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Kiegészítés: A Toldi egy Rába-Krupp L3.6H-t próbál kirángatni a raszputyicából, ami tudommal 1941 után már nem nagyon került frontra. A sárba ragadt Botond hátán annyit tudtam kibetűzni hogy "L.K.W in russ[ische]. " "in Islawjansk U[kr].", ami valószínűleg Szlovjanszk lehet a Donyec mellett. A Toldi Infanterie Division 257 képeként van hirdetve, ami korban és helyben is passzol a Gyorshadtest tevékenységéhez | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743218 | 2025. november 30. 09:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ebay. Azt írják a német Infanterie Regiment 447 képei. (Bár azt is írják, hogy olasz L3...) A Botondon az 1. gk. lövész zlj sávja még a Don előtti, páncélos rombusz nélküli, és a Toldin is még a stoptábla van, így úgy gondolom hogy mind 1941-es gyorshadtest kép a Kárpátok előteréből (ahová az "olasz" 35M kupolás Andsaldot is helyezik) Felteszem a hátukat is, hátha valaki érti itt a német gótbetűs kézírást. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Wrecker | Adatlap | 743186 | 2025. november 29. 12:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Saját kép a jobb oldali zöld lövegről. 2013 - Kecskemét | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743060 | 2025. november 25. 06:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ami még lemaradt, hogy láthatóan kettő van belőle (a jobb oldalinak a széle belóg épp) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 743059 | 2025. november 25. 06:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Legutolsó általam ismert helye a (most épp egy ideje nem látogatható) hangár. Én úgy mentem el mellette hogy rá se néztem, mert kiírva nem volt hogy mi az, mellette az 5/8M meg érdekesebbnek tűnt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 743055 | 2025. november 24. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ezt 2022-ben fotóztam, már nincs ott, szerintem ugyanaz, mint a 30-as számú képen levő. A keceli lövegsor elvileg a várpalotai tüzérmúzeum egykori anyagából áll, abban maradhatott meg. Hogy a Vasúttörténeti Park milyen logika szerint mutat be haditechnikai eszközöket, nem tudom, de most is van 2-3. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 743050 | 2025. november 24. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Turnézott ez a parittya már sokfelé. Eredetileg Kecelen volt a lövegsoron az 5/8M meg a 15M hegyiágyú társaságában. Elnar képe a Bolyai udvarán készült róla (nekem is megvan a gyűjtimben régóta), az amit meg én szúrtam be, már a (régi) HIM előtt ábrázolja mint látogatócsalogatót. Akkor ezek szerint a Vasúttörténetiben is hakniztak vele. Vagy lehet, hogy van belőle több is? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 743047 | 2025. november 24. 18:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Egy időben a Vasúttörténeti Parkban volt, akkor csináltam róla pár fotót, van hozzá lövegmozdony is. Egyébként ez ugyanúgy egy Krupp Feldkanone 96/1903, mint amiről a múltkor értekeztünk. makettekeswg.blogspot.com/2025/11/1350-75cm-feldkanone-235b.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 742975 | 2025. november 21. 08:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Így van. Szerencsére 2019 óta előkerült egy s más a belga ágyúkról. Amúgy a Szentpéterys képeken valóban vannak ex-szovjet himlihumlik is azon a roncstelepen, alighanem azok is a megszálló csapatokhoz tartozhattak, mert a zsákmány cuccokat jellemzően ők használták. Amúgy érdekes, hogy ahhoz képest, hogy milyen keveset használtunk ebből a (second hand) típusból, egy db a mai napig gyönyörű állapotban fennmaradt kishazánkban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742967 | 2025. november 20. 19:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A tank előtt meg egy belga 7,5 cm-es tábori ágyú van, amit a megszálló erők szintén használtak (és ha jól értem Emerick szavait akkor a magyarok közül csak ők) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 742864 | 2025. november 18. 12:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742839 | 2025. november 17. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ennél kissé jobban belemélyedtem már :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 742820 | 2025. november 17. 11:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Még pár kép róla, szerintem itt is voltak korábban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742809 | 2025. november 17. 06:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
...Pontosabban:Polski Fiat 508/518 N1 rádióállomás 302T felépítménnyel. A lengyeleknek sem volt sok belőle... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742798 | 2025. november 16. 21:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha már flúd, legyen kövér. Megvan a Clipboard09 pontos típusa: Polski-Fiat 508/518 N1 rádióállomás. A közeli képen látszik az összes ajtó és rögzítőbilincs pontos egyezése. A Clipboard11 pedig Polski-Fiat 618 N1/S wz. 39. Én a festését is még eredeti lengyelnek gondolom, mert ilyenből eddig csak kettő példányról tudok magyar használatban (4A-513 hátsó ablakos, tetején hangszóróval; 4A-561 hátsó ablak nélküli, tetején lapos kameraplatformmal). Azok közül egyikre sem hasonlít mivel a Fortepan képen látszik mindkét kocsi hogy nézett ki mielőtt a jól ismert haditudósító jelzést megkapta volna az egyszínűre festés után. Ellenben van magyar használatban ilyen típusról kép, még jellegzetes nagy mintás lengyel festéssel. Még az alakulatjelzés megléte sem kizáró a lengyel festéshez, mert van képem lengyel rendszámos, lengyel festésű P-F 518-ról, az 1. lovashadosztály patkójával. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742772 | 2025. november 16. 01:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azóta meg is van a helyszín: Újvidék. A Toldi a városháza előtt áll, a Botondok a Mária Neve templom előtt haladnak el. (visszakeresve a címről az eredeti forrást, kikockázva). Ez azért furcsa nekem, mert én eddig úgy tudtam, hogy az erdélyi bevonulás után már minden járműre felkerült a hadijel. Rendszámok sajnos szinte esélytelenek. A 3 Toldi közül egyet tudtam beazonosítani a foltozás alapján, talán H-324-nek, meg egy másikat foltra, de annak nem ismerem a számát. A 2. gv. tüzérosztály Hansája leginkább B-334-nek néz ki de ebből a második 3-as erősen kérdéses, lehet az még B-384 is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742749 | 2025. november 14. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ebből csak a távolfelderítő sorozat volt meg nekem, köszi! Az IMCDB-s képeket meg nem is nagyon tudom hova tenni. Ezek eredeti felvételek a délvidéki bevonulásból, ha jól értem. A 2. gk. lövész zlj. ferde sávja tisztán látható. A pajzsban lévő fogaskerekes jelzést eddig egyetlen más Csabán láttam, úgyhogy azt is köszi! És végre kiderült, hogy a majdnem egy éve a 717833-as hosszászólásban tárgyalt löveg atrapp hogy is néz ki közelről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 742738 | 2025. november 14. 14:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Érdekes a Csabákon a pótkerék tárolása, főleg, ha a keretantenna tartja. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 742728 | 2025. november 14. 11:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 742720 | 2025. november 14. 08:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezek nemtom vótak-e mán (zömében a MúzeumDigitár oldalról): | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742717 | 2025. november 13. 20:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 742534 | 2025. november 6. 12:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Érzése az első is ex-jugoszláv zsákmány löveg, persze ettől maradhattak az eredeti színükben (ami mi lehetett?) később is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 742524 | 2025. november 5. 22:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 742430 | 2025. november 2. 13:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jól kihúzták akkor velük, ez már az első vh-ban se volt a legkorszerűbb technika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 742429 | 2025. november 2. 12:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Azok 12cm Kanone M80-asok. Elhagyott jugoszláv cuccok, akárcsak az 5/8-asok, ezek mind jugó zsákmányok. A kép 41-ben a délvidéki hadjáratkor készült. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 742427 | 2025. november 2. 11:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Második képen azok a nagy gáboráronrézágyúják a háttérben micsodák? Olyan, mintha az első vh-s M80-asok lennének (12cm vagy 15cm), de hát azok 1941-ben még játszottak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 742417 | 2025. november 2. 08:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÁÁÁÁÁÁÁ! Későn szóltál, már lepöttyöztem a picúrt... :D Amúgy igen, maradhatott vóna ződ is, de a tarka valahogy magyaroschabb (meg jobban illeszkedik a sorba a többi pukkantó közé). Ezt a tűs-pontozásos technikát ismerem, használtam is már, én általában hígított neoflexszel töltöm ki a likakat. Gondolkoztam is rajta, hogy próbálkozzak-e vele, de végül rájöttem, hogy van így is elég ősz hajszálam már... Meg itt az is a baj, hogy a pajzs MINDKÉT oldalán van vagy 40 szegecs, és van egy csomó olyan, ami mindkét oldalon pont ugyanott van... Ráadásul ez a technika a lövegtalpon pl. nem is használható, csak ilyen vékony lemezeken, mint a pajzs. De azért köszi. Igazából a matrica lenne a megoldás, de az most nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742416 | 2025. november 2. 07:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem ha attól félsz hogy a magyartarka megeszi a részleteket, festheted békeidőbeli zöldre is. A fortepan_107629 kép már 39M zubbonyban fotózott katonákat ábrázol, egyszínű zöld, felkapcsolt 5/8M mellett. Szépen látszik rajta a lőtáblázat (fele) is. Az álcaháló alattiakat nem tudom megállapítani, hogy terepezettek-e. Én úgy gondolom, nem, azért kell a háló. Szegecselt lövegpajzsra a legegyszerűbb technikám, amit egy 72-es Göringen találtam ki: vékony lemezből utángyártott pajzs (így a vastagság is jó lesz), kipontozgatva tűvel hátulról, majd a nem kívánt mélyedések kitöltése pillanatragasztóval. Persze már ne kezd elölről, de ha legközelebb csinálsz még ágyút, jól jöhet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 742401 | 2025. november 1. 16:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Köszi! A mozdonyon gondolkodom, már csak azért is, mert meg akarom csinálni a 8cm 18M-et is, és az ahhoz is jó lenne. Az ülésel lyukai... hááát... gondolkodtam rajta, de magát az ülést egy kb. 2x2.5mmm-es kis téglalapból kellett kifaragni erre a kvázi körte-formára, és ebbe még 4 lukat is fúrni... na az már meghaladta a képességeimet (a lövegpajzsba azért sokkal könnyebb volt belevágni a kitekintő lyukakat, ráadásul az ülések könnyítőréseihez képest azok valóságos barlangbejáratok). A fék elülső kereke is fenn van az ülés alatt, csak a szög miatt egyik képen se látszik. A festés a hagyományos magyartarka lesz, az eleve "megeszi" az apró részleteket, de majd igyekszem. A jellegzetes szegecselés sajna fájóan lemaradt, de szegecsmatricám nincs, és az RP kiütő legkisebb (0.5mm-es) tűjével készíthető szegecsek is túl nagyok lettek volna, így arról lemondtam. Majd legközelebb... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 742400 | 2025. november 1. 15:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Cukker! Lesz hozzá cubehör is, mozdony, lőszerkocsi, etc, vagy csak így ala nature? Szép részletes, bár én az ülésekről hiányolom a lyukakat, ha már az irányzó ugyaniylen méretű ablaka áttört lett. A jobb oldalon lévő (fék?) kereket gondolom csak teljes festés után teszed fel, azért hiányzik. Festésnél majd jól ereszd be, különben az összes részlet eltűnik amilyen picike | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110. |
Igen, a rétegelés több képen látszik, viszont sajnos én nem tudok olyan képekről, ahol ugyanazon jármű két oldala elég jól látható ahhoz, hogy megállapítható legyen a páncél homogenitása. A kannibalizálás jutott eszembe nekem is, mikor azt írtam, hogy összelegózták. Viszont nem is feltétlenül a háború alatt, hanem akár az oroszok, több zsákmányból. Ezek a járművek tesztelve voltak, nem is kíméletesen. Az is biztos, hogy nem egy zsákmány rohamlöveg került oda, mert a Gorkij Parkban készült zsákmány kiállítás képein láthatóan másik Zrínyi van.