/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.
borisz 743697 ma 16:50
Válasz erre
Én is úgy találtam, hogy nem volt.
Muzzy 743696 ma 16:12
Válasz erre
Az orosz adatok szerint csak a 35-ik szériától kapott orrsegédszárnyat.
dzen.ru/a/Yvh1lR32uXSfCAFx
Muzzy 743695 ma 15:55
Válasz erre
Miggyuri 743677 ma 07:54
Válasz erre
LaGG-3 11-es széria: van-e orrsegédszárny?
Mekett 742085 2025. október 22. 18:12
Válasz erre
Sanfirov szárnya
Sanfirov szárnya

Sanfirov a tusinói repülőtéren az általa tervezett szárnnyal, 1935-ben.
A szárnyfesztávolság 4 méter, a súlya 13,5 kg volt. A tesztre 1935. június 29-én került sor. 2500 méteres magasságban Szanfirov kiugrott egy ANT-9 repülőgépből.
(fishki.net/4866475-zhizny-sovetskoj-moskvy-v-30-e-gody.html)
Miggyuri 740732 2025. szeptember 7. 19:05
Válasz erre
Keresek 1:72-es ICM Szu-2 jobb futóművet és hozzá való burkolatot.
Miggyuri 740051 2025. augusztus 16. 10:03
Válasz erre
Keresek 82 mm-s levegő-levegő rakétákat I-16 "Rata" szárnyai alá, 1:72-ben.
Miggyuri 738682 2025. június 28. 18:57
Válasz erre
Keresem a Valom 72003 illetve 72023 számú TIS vadászgép készletét 1/72-ben.
Paddyoi 738380 2025. június 18. 15:11
Válasz erre
Vadász 738351 2025. június 17. 17:31
Válasz erre
Kérlek, hogy küld el a leveledet az alábbi címre: vadistvan60kukacgmail.com
A T-online megszünt.
Paddyoi 738346 2025. június 17. 13:59
Válasz erre
Tisztelt Vadász úr! Irtam Önnek egy emailt ha nem gond, melyben segitségét kérem.
migfun 737850 2025. június 2. 11:57
Válasz erre
migfun 736937 2025. május 5. 21:19
Válasz erre
Vadász 735159 2025. március 18. 19:17
Válasz erre
Miggyuri 735156 2025. március 18. 16:49
Válasz erre
Kérdésem:
Hány gépből állhatott 1945-ben egy szovjet bombázószázad?
Mekett 734956 2025. március 11. 17:35
Válasz erre
Vadász 734908 2025. március 10. 13:14
Válasz erre
Horváth Gábor: Bostonok a magyar égen és földben.
Mekett 734906 2025. március 10. 11:36
Válasz erre
Ez melyik könyvből van kifotózva?
Podva 734903 2025. március 10. 09:47
Válasz erre
Miggyuri 734900 2025. március 10. 08:39
Válasz erre
Vadász 734899 2025. március 10. 06:21
Válasz erre
körmend-45-03-2720250310_06175739
körmend-45-03-2720250310_06175739

Gyuri!

Ezt találtam.
Vadász 734898 2025. március 10. 06:20
Válasz erre
Vadász 734895 2025. március 9. 23:05
Válasz erre
Gyuri!
Nekem is egy kis időbe tellik utána nézni
Egy kis türelmet.
Miggyuri 734893 2025. március 9. 22:19
Válasz erre
Kérdésem: létezik-e olyan forrás, ami bemutatja a szovjet légierő hadműveleteit 1945. március végén. Keresek adatokat egy március 27-én, Körmend elleni légitámadásról.
Mekett 734043 2025. február 14. 11:43
Válasz erre
Il-14T alacsony áthúzásban
Il-14T alacsony áthúzásban

Il-14 alacsony áthúzásban, gyönyörű.
Bandika 732855 2025. január 17. 17:47
Válasz erre
29
29

AI generált kép. Hasonlítsd össze az eredeti Mig-29 géppel.
Sennás 732852 2025. január 17. 16:00
Válasz erre
Jó lenne a fantázia de rettentő elnagyolt rajz/gép. Van egy fölösleges géped Whatiff kipróbálhatod
Portseide1978 732851 2025. január 17. 15:19
Válasz erre
FB_IMG_1737047554673
FB_IMG_1737047554673

Sziasztok!
Ez vajon valós téli festés,
vagy csak egy jól sikerült grafika?
Janek 732756 2025. január 15. 10:39
Válasz erre
Szia!

Az airwar.ru oldalon vannak használható rajzok mindkét típushoz a ЧЕРТЕЖИ menüpont alatt. Az orosz neked nem lehet akadály ;-)
A Tu-4-et a Послевоенные ударные самолеты alatt kell keresni, mert az már a háború után készült.
MoMi 732709 2025. január 14. 09:36
Válasz erre
A szovjet Svecov AS–73-as hajtómű a Wright R–1820-as továbbfejlesztése volt, de egyébként nem állt rokonságban a B–29-es Wright R–3350-esével. Az AS–73-as hajtotta az Aeroflot néhány megmaradt és elavult Petljakov Pe–8-as repülőgépét is, ennek a korábbi négyhajtóműves szovjet nehézbombázónak gyártását magasabb prioritású programok miatt leállították. A B–29-es távvezérlésű lövegtornyait áttervezték a szovjet Nudelman NSZ-23-as típusú, nagyobb tűzerejű és hatótávolságú 23 mm-es gépágyú befogadására. További változtatásokat hajtottak végre a tesztek során felmerült, a hajtóművek és légcsavarok meghibásodásával kapcsolatos problémák miatt, és a repülőgép teljes szolgálati ideje alatt eszközöltek kisebb változtatásokat.
Tu-4 építési darabszáma: 847 db!
Janek 732669 2025. január 13. 09:18
Válasz erre
Makettező szempontból egyébként a motornak itt nincs sok jelentősége. Ami látszik belőle, az eléggé hasonlít a B-29 motorjához - Wright-3350.
Nagyobb baj, hogy amit a dobozban kapunk, az nem hasonlít eléggé az igazihoz ;-)
Még műgyanta kiegészítőből is kevés a jól megvalósított csillagmotor (légyen az bármilyen).
Janek 732667 2025. január 13. 08:51
Válasz erre
Sziasztok!
Ismereteim szerint a motor Wright Cyclone gyökerű egység volt. Nem másolat, hanem szovjetszkij továbbtervezése az eredetileg liszenszben gyártott amerikai motornak.
Egy sor egyéb hajtómű épült erre, pl. Ash-82 és mások.
Üdv: Janek
Muzzy 732662 2025. január 13. 00:04
Válasz erre
Bocs, a fegyverzet NR-23-as gépágyúk voltak, nem 20mmesek.
A motor АШ-73 - P&W R-2800-59 másolat.
A Bombacélzó is saját volt-
Muzzy 732653 2025. január 12. 16:28
Válasz erre
Kifelejtettem, ha esetleg a kabint is megépítenéd, az ülések mások voltak az amik háternyőt, a szovjetek ülő ernyőt használtak. (de a cigaretta hamutartó megmaradt :)
Muzzy 732648 2025. január 12. 16:04
Válasz erre
A motor saját gyártás volt, de szerintem a burkolat alatt nem sok látszik belőle
Ami látható, az a 20-as gépágyúk a tornyokban, a 29-esekben a jó .5-ösök voltak.
Esetleg még az antennák lehettek másak, a rádiók saját fejlesztésűlek voltak.
A lemezvastagság eltérés nem látszik... :)
Miggyuri 732642 2025. január 12. 15:17
Válasz erre
Hali! Segítség kellene: küllemre milyen alapvető különbségek vannak a B-29 és a Tu-4 között (makettezés szempontjából).
Miggyuri 731989 2024. december 24. 13:55
Válasz erre
Keresem a Hi-Decal 72-043 Il-28-ra való matricasorából a nigériai felségjelsort. Ha valakinek megvan és nincs rá szüksége, gondoljon rám! Megvenném!
Miggyuri 731139 2024. december 3. 14:23
Válasz erre
Miggyuri 731138 2024. december 3. 14:23
Válasz erre
Közben kiderült, hogy ez egy speciális felépítményű harckocsiszállító az 5207-es.
Mekett 731137 2024. december 3. 14:22
Válasz erre
A Cár bombát szállító utánfutó makettje
A Cár bombát szállító utánfutó makettje

Szerintem ezt keresed :)
Miggyuri 731136 2024. december 3. 14:18
Válasz erre
Hali!
Rosszul fogalmaztam. Bocsi. Ennek a kerekes cuccnak, amin gördítették a 27 tonnás bombát. Annak a típusa kellene.
Muzzy 731135 2024. december 3. 13:52
Válasz erre
Az első ledobásra egy átalakított Tu-95-öst használtak, de így is csak a törzs alá függesztve fért el.
www.svoboda.org/a/oruzhie-sudnogo-dnya-kak-sssr-sozdal-samuyu-moschnuyu-bombu-v-istorii/31535488.html
Miggyuri 731130 2024. december 3. 11:38
Válasz erre
2590_rd
2590_rd

Kérdésem: A bombát szállító jármű típusa mi lehet?
Miggyuri 729952 2024. október 28. 08:20
Válasz erre
Roncsból keresek Il-28 komplett hajtóműgondolákat típusátépítéshez.
Miggyuri 726498 2024. július 3. 21:14
Válasz erre
Keresek 1/72-es MiG-17PF-hez egyiptomi matricasort lehetőleg a piros denevérrel. Valamint ugyanehhez a típushoz orrfutót, esetleg kabintetőt.(Roncs felújítás lesz.)
Miggyuri 726257 2024. június 24. 19:08
Válasz erre
Ha valaki épített Iljusin Il-4-est 1/72-ben és megmaradt a finn felségjelzés és jelzéssor, kérem jelezze. Szükségem volna rá! Cserében fel tudom ajánlani az ugyanehhez a típushoz használható szovjet, illetve német felségjelzéseket.
borisz 724122 2024. április 30. 00:33
Válasz erre
Nem liszensz alapján dolgoznak, a két gyár különböző(al)típusokat gyárt. Egyébként minőségre is van különbség. Nem tudom már melyik gyár gépeire jellemző, legalábbis egy időben az ökörhúgyozás mintájú szegecselés, meg hogy kb. egy év után elkezdett lekopni a festék a kabinból meg mállott a gázkar markolata.

De szóval ezek konkurens gyárak, saját termékpalettával.
Regal 724118 2024. április 29. 22:34
Válasz erre
Regal 724117 2024. április 29. 22:33
Válasz erre
Illetve az arc foru-on az academyből csináltak egyet 2011-ben:
[http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?/topic/232583-su-30kn-148/&tab=comments#comment-2217658/URL]
Regal 724116 2024. április 29. 22:26
Válasz erre
Ez hasznos info, hogy 2 gyár van és máshogy gyártják. Az ember azt hinné, hogy licensz után csak ugyanazt lehet , hogy garantálják a repülési tulajdonságokat, szilárdságot, stb.
Május 1-én rászánom az időt és vadászok hozzá képeket, feltúrom a winchesteremet is hogy korábban mit gyűjtöttem róla. Ahogy olvastam ez az Irkutszki bázison készült, de keresek közelit a vezérsíkról és szegecselésről (a csapott vezérsík eddíg fel se tűnt, azt hittem csak a mérete más).
A fórumokban kerestem, de nem találtam, elmélyülök jobban azokban is.
Illetve megnézem, hátha van valamilyen letölthető pdf akár a panelosztásáról is.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67.