/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
Hind 82810 2008. február 15. 14:47
Válasz erre
fincsi a gép
fincsi a gép
berepre várva
berepre várva

Nem most történt
Hind 82809 2008. február 15. 14:35
Válasz erre
Cébés!!!

Nem mondok neked semmmit!!!
Tény,hogy nem érdeklődtem meg,hogy lesz -e repülés ezen a homokos vidéken,de nagyon örültem volna ha meglátogatsz a kecómban.
A reptéren most úgysem tudtalak volna kalauzolni,hiszen Fehérvárról szegecs-fejűek tartottak ellenőrzést.
Cébés 82808 2008. február 15. 13:56
Válasz erre
Hind 82807 2008. február 15. 06:34
Válasz erre
mi 24d
mi 24d

Szeva! Kérdezz bátran.Mindegyikkel volt dolgom,mivel berepúltető voltam.Mi-8/9/17/17PP/24D/24V/24P ez volt a repertoárunk.Igaz rádiósként,de minden berepesnek tisztában kellett lennie más szakágak berendezéseivel is.
Kérdezz,ha tudok válaszolok
SIG 82806 2008. február 15. 00:48
Válasz erre
Üdv Urak !

Bocs, hogy így beleköhögök a dolgokba, de ha jól vettem ki a korábbiakban leírtakból, van köztetek, aki a Mi-8-al dolgozott anno. Ha esetleg a 90-es évek elején is, akkor kérdezhetek ?
bgyasoldier 82804 2008. február 14. 17:37
Válasz erre
Még a szállítóheliket megérteném, de Mi-24 Afganisztánban???
Hind 82803 2008. február 14. 17:08
Válasz erre
Új kép
Új kép

Én is hallottam,és már megint szégyenkeznem kell amiatt,hogy ilyen fejeseink vannak!!Ezeknek lövésük sincs,semmiről,
De azért en küldök egy képet.
Daala 82802 2008. február 14. 16:07
Válasz erre
És akkor mi lesz, ha itthon árvíz van (lesz)?
bgyasoldier 82801 2008. február 14. 15:44
Válasz erre
Sziasztok!

Most olvastam, hogy felajánlottunk 2 harci és 2 szállító helikoptert Afganisztánba!!
Tudtok erről valamit részletesebben??
Solo 82800 2008. február 13. 23:20
Válasz erre
Pont azért vannak kiforrott eljárások a bonyolult idős repülésekre, mert nagyon veszélyes. Az hogy 0/0 ban száll fel egyhelikopter már magában egy veszélyes manőver. Igaz a 0/0-t ne úgy képzeljük el, hogy apszolút semmit nem látnak. Pár méterre azért olyankor is ellátni. Gurulni tud. Kigurul a pályára és onnan száll fel. Ott azért kicsi az esély, hogy váratlanul akadályba ütközik. Szinte rögtön felszállás és gyorsítás után áttér a műszer szerinti repülésre. Nem néz ki az ablakon. A másodpilóta és a technikus sasolhat kifelé, de ha tényleg köd van akkor sokmindent nem látnak. Aki vezeti a gépet, az csak a műszerekre figyel. A műhorizont, varió, sebesség, magasság, irány. Ezek a legfontosabb műszerek. Minden manővernek(sülyedés, emelkedés, víszintes repülés, fordulók) megvan a maga előírt műszerfigyelési sorrendje. A pilóta csak ezekre figyel. Nem próbál meg vizuálisan repülni, mert az agyunkat sajna könnyű becsapni. Elsődleges szabály: mindíg hinni kell annak amit a műszerek mutatnak. Még akkor is ha esetleg az agyunk úgy érzi, hogy be van döntve a gép.
Ebből kifolyólag az általad említett éjszakai árvizi repülés és a bonyolult idős repülés teljesen más. Éjszaka egy jól felszerelt géppel lehet látás utáni repülést is folytatni. Ha műszer szerint repülünk akkor nincsnek tereptárgyak. Csak az előírt magasság, sebesség és irány. Nem kell észrevenni semmit.
Leszállás alkalmával a Minyóval 2-3 varióval kell sülyedni. A közeli irányadónál magasság nem lehet kevesebb, mint 100m. a közeli cirka 1km-re van a pálya végétől.
Ha ilyenkor még nem látja a személyzet a pályát, akkor szépen mennek tovább. Ha már annyi idő eltelik, hogy elérik a pálya túlsó végét, akkor mehetnek még egy kört. Ilyenkor kell dönteni, hogy van e értelme próbálkozni vagy irány a tartalék reptér. Ha kevés az üzemanyag, akkor ha lehetséges leszállni reptéren kívül ott ahol nincs köd vagy kimenni a vészelhagyási területre és ejtőernyővel kiugrani...
Ezzel csak akkor van gond ha utasok is vannak a gépen.

Most is leszállhat bárki bármelyik reptéren ha muszáj neki. Nem tilthatják meg.
Így landolt nem is olyan rég egy civil gép Kecskeméten. Nem érdekelte őt hová száll le csak lent legyen. :)
mig23papa 82799 2008. február 13. 22:15
Válasz erre
Solo

A régi szép időkben ez úgy működött hogy mindegyik repülőtér tartalékja volt a többinek, ha azt az időjárás megengedte, és maga a repülőgép, és a hajózó is alkalmas volt az oda történő leszállásra. Így lehetett tartalék repülőtér akár Ferihegy, vagy akármelyik orosz repülőtér is, vagy a rendszerben lévő katonai füves repterek bármelyike.
mig23papa 82798 2008. február 13. 22:10
Válasz erre
Atesz24

így igaz, az amcsinak van esze nem dobálja ki a gépeit a MÉH telepre, nem úgy mint a magyar, mert "veszélyes hulladék és szennyezi a környezetét"
mig23papa 82797 2008. február 13. 22:06
Válasz erre
Solo
Nem szakértőként szólnék hozzá, csupán a gondolataimat tenném hozzá a tiédhez.
Abban amit mondasz teljesen igazad van,helikopterrel valóban fel lehet szállni 0 látás esetén is, na de hogyan tovább, meddig emelkedjen az a helikopter függőlegesen, mikor térhet át vizszintes repülésbe, ha nem is tudjuk a felhő (köd)tetejének a magasságát? Éjszaka és rossz látási viszonyok esetén csak olyan légijárművel lehet repülést végrehajtani, mely fel van azokkal a műszerekkel szerelve amely alkalmassá teszik a hajózó számára a jármű térbeli helyzetének folyamatos ellenőrzését. A Mi 8 rendelkezik ezekkel a műszerekkel, de csak olyan személyzet repülhet ebben az esetben is aki ki van képezve erre a lehetőségre. Tehát igazából nem is a felszállással lenne a gond, hanem az utána következő manőverekkel. Gondolkozzunk logikusan,
Az árvíznél az a gond, hogy a sötétben nem látszanak az akadályok, mondtad néhány beírással előbb. A 0 méteres látástávolságnál ugyan ez a helyzet. Gondold el hogy az ember reakció ideje normális esetben 1 másodperc. Mennyit haladhat egy helikopter előre vagy mennyit sűlyedhet mondjuk egy normál leszállás alkalmával? Ha csak 3-as (3m/sec)
varióval sűlyedne függőlegesen, hozzáadva a helikopter sűlyedésből emelkedésbe váltásának idejét, akkor is legalább 50-100 méterre kellene maga alá látnia, hogy elég ideje legyen (15-30 másodperc) a pilcsinek észlelnie az akadályt, felmérnie a helyzet komolyságát és cselekednie, és az útirány megváltoztatására irányuló cselekménysor még csak ezután kezdődhetne meg, és ezen idő alatt a helikopter még mindíg sűlyedésbe van.
Helikopter helyzeti előnye , hogy akár meg is állhat egy helyben a levegőben.

Nem véletlenül vannak a kiképzési szintek,miszerint repülhet nappal jó időben , éjszaka jó időben, nappal bonyolult időben, éjszaka bonyolult időben.
Épp a minap beszélgettem hasonló szitukról Gál Péter barátommal (volt Mig 21 pilóta)
hogy felszálláskor még volt tartalék repterük, felszállás után meg már nem. Már a katapultáláson gondolkoztak, de szerencsére tapasztalt RSZP-s volt szoliba és sikeresen leszálltak, pedig a leszállófényszórók helyett csak halvány maszatokat láttak, a betonból meg semmit.
Szóval minden tiszteletem aki 0/0 látás mellett egyáltalán be índítja a helikopterét, repülőjét.

A Mig23-asnál az RSZBN 50 méterre a betontól behozta a gépet, de attól kezdve már a hajózónak kellett leszállnia, vagyis látnia kellett hova akar leszállni, ha nem tette meg akkor a robot autómatikusan kivette a sűlyedésből a gépet.
Atesz24 82796 2008. február 13. 21:31
Válasz erre
arizona
arizona
arizona2
arizona2
arizona3
arizona3

szép kis gyűjtemény... :)
Solo 82795 2008. február 13. 21:16
Válasz erre
Ez egyszerű :)

Kecskemét tartaléka Pápa. Pápának egyelőre nem nagyon kell tartalék.
Szolnoknak Kecsó a tartaléka, de olyan közel vannak egymáshoz, hogy ha az egyiken rossz az idő akkor a másikon is az. Pápa meg több, mint egy óra szolnokról helivel...
Hind 82794 2008. február 13. 20:28
Válasz erre
Solo!

Ez így van,de manapság annyira fontos hdm nincs is mint régebben.Ezért érthetetlen sokunknak Szolnok-Kecskemét,aztán Pápa.
Most ugyan melyik lehetne a másik tartaléka?
Á! Ehez kevesek vagyunk.
Solo 82793 2008. február 13. 18:59
Válasz erre
Alapesetben a hajózók időjárási minimumát a felhőalapban és a látástávolságban adják meg. Például 350/3,5 az 300 méteres felhőalap és 3,5 km látótávolság esetén szállhat fel. A 100/1 pedig 100 méteres felhőalap és 1 km látás.
A 0/0 az már egy jó kis köd. :)
Vagyis ködben is fel lehet szállni elvileg és az öregek elmondásai alapján elő is fordult. Arra kell csak ügyelni, hogy ahová megy a gép ott le tudjon szálni, mert ködben (látástávolság 1km alatt) a repterek általában bezárnak. A reptereken is van egy minimumuk, ami a felszereltségüktől függ.
Ha valamit rosszul írtam szóljatok. :)
mig23papa 82790 2008. február 13. 18:30
Válasz erre
Solo

mi az a 0/0-ás ( 0 méter látás/0 méteres felhőalap) felszállás?
borisz 82789 2008. február 9. 11:39
Válasz erre
Szerintem csak tesztelgetik a környező országok védelmének reakció idejét. Orosz szemszögből nézve érthető, hogy ezt csinálják, Japán szemszögből meg természetes, hogy nem tetszik nekik.
Blasio 82788 2008. február 9. 11:22
Válasz erre
Bírom az oroszokat...van egy kis pénz kerozinra meg repidőre, elkezdenek kakaskodni. Nem hiszem, hogy ettől nyernék vissza nagyhatalmi presztízsüket, azért van hatásosabb politikai és gazdasági fegyver is a kezükben. De most biztos felgyorsul a Japán légierő fejlesztése...meg a RAF-é, Finné, Svédországé...
Aradebil 82787 2008. február 9. 11:10
Válasz erre
Solo 82786 2008. február 1. 14:18
Válasz erre
Kiképzési repülésre csak nem mennek szabálytalanul.
Az árvíznél az a gond, hogy a sötétben nem látszanak az akadályok.
Ha lenne éjjellátó, akkor talán lehetne. Csak ahhoz még kiképzés,repidő is kell,ami kb annyi lenne, mint amennyit mostanában repülnek éjjellátó nélkül. A mostani repidőkeretekkel halott ügy.
A mi-8/17 egyébként éjjel/nappal jó és rossz időben is repülhető. Csak a műszerezettségtől a reptér és a hajózó időjárási minimumától függ, hogy felszállhat e. Ha jól tudom, régebben csináltak vele 0/0-ás ( 0 méter látás/0 méteres felhőalap) felszállást is.
bgyasoldier 82785 2008. február 1. 13:06
Válasz erre
csak azért kérdeztem, mert a legutóbbi árvízkor mondták, h hajnaltól estig tudnak segíteni, mert éjszaka nem lehet velük repülni.
Stefan 82784 2008. február 1. 11:46
Válasz erre
Szerintem simán lehet vele műszeresrepülést csinálni.
Amúgy mindennel lehet, csak kérdés, hogy szabad is e? ;) :)
bgyasoldier 82783 2008. február 1. 11:34
Válasz erre
Sziasztok!

A tegnapi balesettel kapcsolatban lenne egy kérdésem: magyar Mi-8-cal lehet éjszaka repülni??
Stefan 82782 2008. február 1. 10:58
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/lezuhant_mi8/
Meketttől meg bocsi, hogy jetflyt idézek...
Hind 82781 2008. január 31. 22:49
Válasz erre
A Wiktort nősítsétek már meg!!!
Daala 82780 2008. január 31. 22:40
Válasz erre
mig23papa!
Váczi Lali-val még én is dolgoztam két évet itt Szolnokon mielőtt elment nyugdíjba!
A 03-as volt az ő gépe, ugye?
Egyébként ...va jó képeket fest!
mig23papa 82779 2008. január 31. 22:35
Válasz erre
Hind

a mögötted ülő nem Váczi Lali véletlenül
Daala 82778 2008. január 31. 22:34
Válasz erre
Kecsón voltam 2 évig (MiG-29 Dongó), aztán Mi-2 majd Mi-8/17 Szolnok. Egyébként a mögötted ülő Hegével végeztem a tts-en (meg Koba Joe, Weszelovszky Viktor).
Képet most per pillanat nem tudok feltenni...
Hind 82777 2008. január 31. 22:28
Válasz erre
Új kép07
Új kép07

Levettem!
Manapság már a LJÜ-ben rontom a levegőt!
Szentkirály után csak 1 évet voltam ott nálatok.Átkértem magam,bár ne tettem volna.
Hátulról a második
Daala 82776 2008. január 31. 22:21
Válasz erre
Ja, bocs század
Daala 82775 2008. január 31. 22:20
Válasz erre
Szeva!
Szolnok, Mi-8 fegyver.
Hind 82774 2008. január 31. 22:18
Válasz erre
Mi ismerjük egymást!!???

Szolnok,hangár,Rádió.

És TE???
Daala 82773 2008. január 31. 22:10
Válasz erre
Igaz, és hasonló megrendültséggel néztem (hallgattam) én is a híreket ma este. Holnap remélem többet tudok majd meg bent a többiektől.:(
Hind 82772 2008. január 31. 22:07
Válasz erre
A FIAINK-ról volt szó!!! De egyébként Szolnok szereti törni a Mi-8 kat,Pl romániában,pár éve.stb
Nem írhatom hogy kik a fiaink,de meg vagyok rendülve ezen most nagyon.. .
Daala 82771 2008. január 31. 21:58
Válasz erre
Hind!
Ezt hogy érted? Mi-8-as ha jól tudom Szolnokról még nem szenvedett katasztrófát.
Utoljára Jak-52-es zuhant le tőlünk.
Üdv.: Daala
Hind 82770 2008. január 31. 21:53
Válasz erre
Nem tudok szóhoz jutni, ez a Szolnok viszi a fiainkat a s...ba.
mig23papa 82769 2008. január 31. 21:20
Válasz erre
bocsi a duplázásért :-)
mig23papa 82768 2008. január 31. 21:19
Válasz erre
Petibá
mitvársz tőle , lehet hogy igazi helikoptert sohasem látott

A Mi8-as helikopter lakatlan területre zuhant Törökszentmiklós mellett, két súlyos és egy könnyebb sérültje van a balesetnek ,, írja a cikk. Felhívtam egy Törökszentmiklóson élő volt kollégámat, ő sem tud sokat, de annál a századtól ment nyugdíjba ahol ez a gép is rendszerben volt.
mig23papa 82767 2008. január 31. 21:18
Válasz erre
Petibá
mitvársz tőle , lehet hogy igazi helikoptert sohasem látott

A Mi8-as helikopter lakatlan területre zuhant Törökszentmiklós mellett, két súlyos és egy könnyebb sérültje van a balesetnek ,, írja a cikk. Felhívtam egy Törökszentmiklóson élő volt kollégámat, ő sem tud sokat, de annál a századtól ment nyugdíjba ahol ez a gép is rendszerben volt.
begyuzs 82766 2008. január 31. 20:59
Válasz erre
A híradó szerint egy ember meg is halt :(
Donor 82765 2008. január 31. 20:51
Válasz erre
Solo 82764 2008. január 31. 20:43
Válasz erre
Helló!

Mondj egy nevet és megmondom jól van e az illető rokon.
Donor 82763 2008. január 31. 20:29
Válasz erre
Donor 82762 2008. január 31. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!
Ha van valaki a fórumon, aki többet tud a balesetről, az kérem ide írjon: dosisnormalis[kukac]hotmail[pont]com
A sógorom ott helikopterpilóta kiképző, és nem veszi fel a telefont. Sőt senki nem veszi fel. Jó lenne tudni, kik sérültek meg.
Köszi: Donor
Petibá 82761 2008. január 31. 20:16
Válasz erre
Ráadásul a bulvár rovatban...

Pedig nem vagyok egy jötekedő típus, csakez egy kicsit most megérintett... :o(
Levi 82760 2008. január 31. 20:13
Válasz erre
Szia Petibá!

Heh éppen most írtam szinte ugyanezt az index szerkesztőjének. :(
Petibá 82759 2008. január 31. 19:58
Válasz erre
Urak!
Normális dolog az, hogy ezt az index.hu egy magyar Mi-8 képpel "Mi-8 Csecsenföldön" felirattal illusztrálja, a Csecsnia Víklire mint jelen esetben rendkívül jelentős forrásra mutató linkkel, ahol egy Dél-Csecsenföldön lezuhant Mi-8-ról szóló cikk van?

Ezúton is gratulálok az index.hu magas intelligenciájú cikkíróinak.

Petibá / Tóth Péter
bavida 82758 2008. január 31. 19:32
Válasz erre
Lezuhant egy Mi-8-as http://www.hirado.hu/cikk.php?id=258004
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.