<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Lajos | Adatlap | 82812 | 2008. február 15. 21:55 | ||
De a kép közepén muszály a Wébernek állni!:):) Előzmény: (82810) Hind 2008. február 15. 14:47 | |||||
SIG | Adatlap | 82811 | 2008. február 15. 20:34 | ||
Hello ! Szóval lehet, hogy a vége az lesz, hogy "na mennnyek mááá a icsááába...", de arról lenne szó, hogy én 91. októberében és 92. júniusában ugráltam Szolnokon, Mélységi Felderítőkénet a Minyókból. Ugye az úgy működött, hogy egy időszak alatt, volt két ugrótábor. Arról nem tudnál nekem valami infót felhajtani, hogy úgy cirka milyen oldalszámú gépek dolgoztak akkoriban ? Olyan gyanú van, mintha pölö 10443 és társai. Van néhány képem ebből az időszakból és azt tudom, hogy melyik An-26-ból ugráltam, de a Minyóknál ködben vagyok. Ha ez túl hülye kérés, akkor én kérek elnézést, csak egyenlőre Te vagy az egyetlen nyom, amin elindulhatok. Előre is dánke vagyok :) Üdv... | |||||
Hind | Adatlap | 82810 | 2008. február 15. 14:47 | ||
Hind | Adatlap | 82809 | 2008. február 15. 14:35 | ||
Cébés!!! Nem mondok neked semmmit!!! Tény,hogy nem érdeklődtem meg,hogy lesz -e repülés ezen a homokos vidéken,de nagyon örültem volna ha meglátogatsz a kecómban. A reptéren most úgysem tudtalak volna kalauzolni,hiszen Fehérvárról szegecs-fejűek tartottak ellenőrzést. | |||||
Cébés | Adatlap | 82808 | 2008. február 15. 13:56 | ||
Hind | Adatlap | 82807 | 2008. február 15. 06:34 | ||
Szeva! Kérdezz bátran.Mindegyikkel volt dolgom,mivel berepúltető voltam.Mi-8/9/17/17PP/24D/24V/24P ez volt a repertoárunk.Igaz rádiósként,de minden berepesnek tisztában kellett lennie más szakágak berendezéseivel is. Kérdezz,ha tudok válaszolok | |||||
SIG | Adatlap | 82806 | 2008. február 15. 00:48 | ||
Üdv Urak ! Bocs, hogy így beleköhögök a dolgokba, de ha jól vettem ki a korábbiakban leírtakból, van köztetek, aki a Mi-8-al dolgozott anno. Ha esetleg a 90-es évek elején is, akkor kérdezhetek ? | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 82804 | 2008. február 14. 17:37 | ||
Még a szállítóheliket megérteném, de Mi-24 Afganisztánban??? | |||||
Hind | Adatlap | 82803 | 2008. február 14. 17:08 | ||
Én is hallottam,és már megint szégyenkeznem kell amiatt,hogy ilyen fejeseink vannak!!Ezeknek lövésük sincs,semmiről, De azért en küldök egy képet. | |||||
Daala | Adatlap | 82802 | 2008. február 14. 16:07 | ||
És akkor mi lesz, ha itthon árvíz van (lesz)? | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 82801 | 2008. február 14. 15:44 | ||
Sziasztok! Most olvastam, hogy felajánlottunk 2 harci és 2 szállító helikoptert Afganisztánba!! Tudtok erről valamit részletesebben?? | |||||
Solo | Adatlap | 82800 | 2008. február 13. 23:20 | ||
Pont azért vannak kiforrott eljárások a bonyolult idős repülésekre, mert nagyon veszélyes. Az hogy 0/0 ban száll fel egyhelikopter már magában egy veszélyes manőver. Igaz a 0/0-t ne úgy képzeljük el, hogy apszolút semmit nem látnak. Pár méterre azért olyankor is ellátni. Gurulni tud. Kigurul a pályára és onnan száll fel. Ott azért kicsi az esély, hogy váratlanul akadályba ütközik. Szinte rögtön felszállás és gyorsítás után áttér a műszer szerinti repülésre. Nem néz ki az ablakon. A másodpilóta és a technikus sasolhat kifelé, de ha tényleg köd van akkor sokmindent nem látnak. Aki vezeti a gépet, az csak a műszerekre figyel. A műhorizont, varió, sebesség, magasság, irány. Ezek a legfontosabb műszerek. Minden manővernek(sülyedés, emelkedés, víszintes repülés, fordulók) megvan a maga előírt műszerfigyelési sorrendje. A pilóta csak ezekre figyel. Nem próbál meg vizuálisan repülni, mert az agyunkat sajna könnyű becsapni. Elsődleges szabály: mindíg hinni kell annak amit a műszerek mutatnak. Még akkor is ha esetleg az agyunk úgy érzi, hogy be van döntve a gép. Ebből kifolyólag az általad említett éjszakai árvizi repülés és a bonyolult idős repülés teljesen más. Éjszaka egy jól felszerelt géppel lehet látás utáni repülést is folytatni. Ha műszer szerint repülünk akkor nincsnek tereptárgyak. Csak az előírt magasság, sebesség és irány. Nem kell észrevenni semmit. Leszállás alkalmával a Minyóval 2-3 varióval kell sülyedni. A közeli irányadónál magasság nem lehet kevesebb, mint 100m. a közeli cirka 1km-re van a pálya végétől. Ha ilyenkor még nem látja a személyzet a pályát, akkor szépen mennek tovább. Ha már annyi idő eltelik, hogy elérik a pálya túlsó végét, akkor mehetnek még egy kört. Ilyenkor kell dönteni, hogy van e értelme próbálkozni vagy irány a tartalék reptér. Ha kevés az üzemanyag, akkor ha lehetséges leszállni reptéren kívül ott ahol nincs köd vagy kimenni a vészelhagyási területre és ejtőernyővel kiugrani... Ezzel csak akkor van gond ha utasok is vannak a gépen. Most is leszállhat bárki bármelyik reptéren ha muszáj neki. Nem tilthatják meg. Így landolt nem is olyan rég egy civil gép Kecskeméten. Nem érdekelte őt hová száll le csak lent legyen. :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 82799 | 2008. február 13. 22:15 | ||
Solo A régi szép időkben ez úgy működött hogy mindegyik repülőtér tartalékja volt a többinek, ha azt az időjárás megengedte, és maga a repülőgép, és a hajózó is alkalmas volt az oda történő leszállásra. Így lehetett tartalék repülőtér akár Ferihegy, vagy akármelyik orosz repülőtér is, vagy a rendszerben lévő katonai füves repterek bármelyike. | |||||
mig23papa | Adatlap | 82798 | 2008. február 13. 22:10 | ||
Atesz24 így igaz, az amcsinak van esze nem dobálja ki a gépeit a MÉH telepre, nem úgy mint a magyar, mert "veszélyes hulladék és szennyezi a környezetét" | |||||
mig23papa | Adatlap | 82797 | 2008. február 13. 22:06 | ||
Solo Nem szakértőként szólnék hozzá, csupán a gondolataimat tenném hozzá a tiédhez. Abban amit mondasz teljesen igazad van,helikopterrel valóban fel lehet szállni 0 látás esetén is, na de hogyan tovább, meddig emelkedjen az a helikopter függőlegesen, mikor térhet át vizszintes repülésbe, ha nem is tudjuk a felhő (köd)tetejének a magasságát? Éjszaka és rossz látási viszonyok esetén csak olyan légijárművel lehet repülést végrehajtani, mely fel van azokkal a műszerekkel szerelve amely alkalmassá teszik a hajózó számára a jármű térbeli helyzetének folyamatos ellenőrzését. A Mi 8 rendelkezik ezekkel a műszerekkel, de csak olyan személyzet repülhet ebben az esetben is aki ki van képezve erre a lehetőségre. Tehát igazából nem is a felszállással lenne a gond, hanem az utána következő manőverekkel. Gondolkozzunk logikusan, Az árvíznél az a gond, hogy a sötétben nem látszanak az akadályok, mondtad néhány beírással előbb. A 0 méteres látástávolságnál ugyan ez a helyzet. Gondold el hogy az ember reakció ideje normális esetben 1 másodperc. Mennyit haladhat egy helikopter előre vagy mennyit sűlyedhet mondjuk egy normál leszállás alkalmával? Ha csak 3-as (3m/sec) varióval sűlyedne függőlegesen, hozzáadva a helikopter sűlyedésből emelkedésbe váltásának idejét, akkor is legalább 50-100 méterre kellene maga alá látnia, hogy elég ideje legyen (15-30 másodperc) a pilcsinek észlelnie az akadályt, felmérnie a helyzet komolyságát és cselekednie, és az útirány megváltoztatására irányuló cselekménysor még csak ezután kezdődhetne meg, és ezen idő alatt a helikopter még mindíg sűlyedésbe van. Helikopter helyzeti előnye , hogy akár meg is állhat egy helyben a levegőben. Nem véletlenül vannak a kiképzési szintek,miszerint repülhet nappal jó időben , éjszaka jó időben, nappal bonyolult időben, éjszaka bonyolult időben. Épp a minap beszélgettem hasonló szitukról Gál Péter barátommal (volt Mig 21 pilóta) hogy felszálláskor még volt tartalék repterük, felszállás után meg már nem. Már a katapultáláson gondolkoztak, de szerencsére tapasztalt RSZP-s volt szoliba és sikeresen leszálltak, pedig a leszállófényszórók helyett csak halvány maszatokat láttak, a betonból meg semmit. Szóval minden tiszteletem aki 0/0 látás mellett egyáltalán be índítja a helikopterét, repülőjét. A Mig23-asnál az RSZBN 50 méterre a betontól behozta a gépet, de attól kezdve már a hajózónak kellett leszállnia, vagyis látnia kellett hova akar leszállni, ha nem tette meg akkor a robot autómatikusan kivette a sűlyedésből a gépet. | |||||
Atesz24 | Adatlap | 82796 | 2008. február 13. 21:31 | ||
Solo | Adatlap | 82795 | 2008. február 13. 21:16 | ||
Ez egyszerű :) Kecskemét tartaléka Pápa. Pápának egyelőre nem nagyon kell tartalék. Szolnoknak Kecsó a tartaléka, de olyan közel vannak egymáshoz, hogy ha az egyiken rossz az idő akkor a másikon is az. Pápa meg több, mint egy óra szolnokról helivel... | |||||
Hind | Adatlap | 82794 | 2008. február 13. 20:28 | ||
Solo! Ez így van,de manapság annyira fontos hdm nincs is mint régebben.Ezért érthetetlen sokunknak Szolnok-Kecskemét,aztán Pápa. Most ugyan melyik lehetne a másik tartaléka? Á! Ehez kevesek vagyunk. | |||||
Solo | Adatlap | 82793 | 2008. február 13. 18:59 | ||
Alapesetben a hajózók időjárási minimumát a felhőalapban és a látástávolságban adják meg. Például 350/3,5 az 300 méteres felhőalap és 3,5 km látótávolság esetén szállhat fel. A 100/1 pedig 100 méteres felhőalap és 1 km látás. A 0/0 az már egy jó kis köd. :) Vagyis ködben is fel lehet szállni elvileg és az öregek elmondásai alapján elő is fordult. Arra kell csak ügyelni, hogy ahová megy a gép ott le tudjon szálni, mert ködben (látástávolság 1km alatt) a repterek általában bezárnak. A reptereken is van egy minimumuk, ami a felszereltségüktől függ. Ha valamit rosszul írtam szóljatok. :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 82790 | 2008. február 13. 18:30 | ||
Solo mi az a 0/0-ás ( 0 méter látás/0 méteres felhőalap) felszállás? | |||||
borisz | Adatlap | 82789 | 2008. február 9. 11:39 | ||
Szerintem csak tesztelgetik a környező országok védelmének reakció idejét. Orosz szemszögből nézve érthető, hogy ezt csinálják, Japán szemszögből meg természetes, hogy nem tetszik nekik. | |||||
Blasio | Adatlap | 82788 | 2008. február 9. 11:22 | ||
Bírom az oroszokat...van egy kis pénz kerozinra meg repidőre, elkezdenek kakaskodni. Nem hiszem, hogy ettől nyernék vissza nagyhatalmi presztízsüket, azért van hatásosabb politikai és gazdasági fegyver is a kezükben. De most biztos felgyorsul a Japán légierő fejlesztése...meg a RAF-é, Finné, Svédországé... | |||||
Aradebil | Adatlap | 82787 | 2008. február 9. 11:10 | ||
Solo | Adatlap | 82786 | 2008. február 1. 14:18 | ||
Kiképzési repülésre csak nem mennek szabálytalanul. Az árvíznél az a gond, hogy a sötétben nem látszanak az akadályok. Ha lenne éjjellátó, akkor talán lehetne. Csak ahhoz még kiképzés,repidő is kell,ami kb annyi lenne, mint amennyit mostanában repülnek éjjellátó nélkül. A mostani repidőkeretekkel halott ügy. A mi-8/17 egyébként éjjel/nappal jó és rossz időben is repülhető. Csak a műszerezettségtől a reptér és a hajózó időjárási minimumától függ, hogy felszállhat e. Ha jól tudom, régebben csináltak vele 0/0-ás ( 0 méter látás/0 méteres felhőalap) felszállást is. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 82785 | 2008. február 1. 13:06 | ||
csak azért kérdeztem, mert a legutóbbi árvízkor mondták, h hajnaltól estig tudnak segíteni, mert éjszaka nem lehet velük repülni. | |||||
Stefan | Adatlap | 82784 | 2008. február 1. 11:46 | ||
Szerintem simán lehet vele műszeresrepülést csinálni. Amúgy mindennel lehet, csak kérdés, hogy szabad is e? ;) :) | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 82783 | 2008. február 1. 11:34 | ||
Sziasztok! A tegnapi balesettel kapcsolatban lenne egy kérdésem: magyar Mi-8-cal lehet éjszaka repülni?? | |||||
Stefan | Adatlap | 82782 | 2008. február 1. 10:58 | ||
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/lezuhant_mi8/ Meketttől meg bocsi, hogy jetflyt idézek... | |||||
Hind | Adatlap | 82781 | 2008. január 31. 22:49 | ||
A Wiktort nősítsétek már meg!!! | |||||
Daala | Adatlap | 82780 | 2008. január 31. 22:40 | ||
mig23papa! Váczi Lali-val még én is dolgoztam két évet itt Szolnokon mielőtt elment nyugdíjba! A 03-as volt az ő gépe, ugye? Egyébként ...va jó képeket fest! | |||||
mig23papa | Adatlap | 82779 | 2008. január 31. 22:35 | ||
Daala | Adatlap | 82778 | 2008. január 31. 22:34 | ||
Kecsón voltam 2 évig (MiG-29 Dongó), aztán Mi-2 majd Mi-8/17 Szolnok. Egyébként a mögötted ülő Hegével végeztem a tts-en (meg Koba Joe, Weszelovszky Viktor). Képet most per pillanat nem tudok feltenni... | |||||
Hind | Adatlap | 82777 | 2008. január 31. 22:28 | ||
Levettem! Manapság már a LJÜ-ben rontom a levegőt! Szentkirály után csak 1 évet voltam ott nálatok.Átkértem magam,bár ne tettem volna. Hátulról a második | |||||
Daala | Adatlap | 82776 | 2008. január 31. 22:21 | ||
Ja, bocs század | |||||
Daala | Adatlap | 82775 | 2008. január 31. 22:20 | ||
Szeva! Szolnok, Mi-8 fegyver. | |||||
Hind | Adatlap | 82774 | 2008. január 31. 22:18 | ||
Mi ismerjük egymást!!??? Szolnok,hangár,Rádió. És TE??? | |||||
Daala | Adatlap | 82773 | 2008. január 31. 22:10 | ||
Igaz, és hasonló megrendültséggel néztem (hallgattam) én is a híreket ma este. Holnap remélem többet tudok majd meg bent a többiektől.:( | |||||
Hind | Adatlap | 82772 | 2008. január 31. 22:07 | ||
A FIAINK-ról volt szó!!! De egyébként Szolnok szereti törni a Mi-8 kat,Pl romániában,pár éve.stb Nem írhatom hogy kik a fiaink,de meg vagyok rendülve ezen most nagyon.. . | |||||
Daala | Adatlap | 82771 | 2008. január 31. 21:58 | ||
Hind! Ezt hogy érted? Mi-8-as ha jól tudom Szolnokról még nem szenvedett katasztrófát. Utoljára Jak-52-es zuhant le tőlünk. Üdv.: Daala | |||||
Hind | Adatlap | 82770 | 2008. január 31. 21:53 | ||
Nem tudok szóhoz jutni, ez a Szolnok viszi a fiainkat a s...ba. | |||||
mig23papa | Adatlap | 82769 | 2008. január 31. 21:20 | ||
bocsi a duplázásért :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 82768 | 2008. január 31. 21:19 | ||
Petibá mitvársz tőle , lehet hogy igazi helikoptert sohasem látott A Mi8-as helikopter lakatlan területre zuhant Törökszentmiklós mellett, két súlyos és egy könnyebb sérültje van a balesetnek ,, írja a cikk. Felhívtam egy Törökszentmiklóson élő volt kollégámat, ő sem tud sokat, de annál a századtól ment nyugdíjba ahol ez a gép is rendszerben volt. | |||||
mig23papa | Adatlap | 82767 | 2008. január 31. 21:18 | ||
Petibá mitvársz tőle , lehet hogy igazi helikoptert sohasem látott A Mi8-as helikopter lakatlan területre zuhant Törökszentmiklós mellett, két súlyos és egy könnyebb sérültje van a balesetnek ,, írja a cikk. Felhívtam egy Törökszentmiklóson élő volt kollégámat, ő sem tud sokat, de annál a századtól ment nyugdíjba ahol ez a gép is rendszerben volt. | |||||
begyuzs | Adatlap | 82766 | 2008. január 31. 20:59 | ||
A híradó szerint egy ember meg is halt :( | |||||
Donor | Adatlap | 82765 | 2008. január 31. 20:51 | ||
Solo | Adatlap | 82764 | 2008. január 31. 20:43 | ||
Helló! Mondj egy nevet és megmondom jól van e az illető rokon. | |||||
Donor | Adatlap | 82763 | 2008. január 31. 20:29 | ||
Ja, a családja sem éri el... | |||||
Donor | Adatlap | 82762 | 2008. január 31. 20:28 | ||
Sziasztok! Ha van valaki a fórumon, aki többet tud a balesetről, az kérem ide írjon: dosisnormalis[kukac]hotmail[pont]com A sógorom ott helikopterpilóta kiképző, és nem veszi fel a telefont. Sőt senki nem veszi fel. Jó lenne tudni, kik sérültek meg. Köszi: Donor | |||||
Petibá | Adatlap | 82761 | 2008. január 31. 20:16 | ||
Ráadásul a bulvár rovatban... Pedig nem vagyok egy jötekedő típus, csakez egy kicsit most megérintett... :o( | |||||
Levi | Adatlap | 82760 | 2008. január 31. 20:13 | ||
Szia Petibá! Heh éppen most írtam szinte ugyanezt az index szerkesztőjének. :( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |