<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csodabogár | Adatlap | 82889 | 2008. március 27. 15:33 | ||||||||||||||||||
Stefan | Adatlap | 82886 | 2008. március 27. 11:47 | ||||||||||||||||||
Hú, megvan még neki? Nincs a garázsban? Mostmár le lehetne vizsgáztatni veteránnak :) | |||||||||||||||||||||
kékfény | Adatlap | 82860 | 2008. március 26. 21:40 | ||||||||||||||||||
Szia Csodabogár! Heves megye, Apc község! Hát ahogy a nagy szüleim mesélték anno erre bizony vonultak. És ahogy a nagyapám mesélte még az udvarunkban is állt egy tigris! Üdv: Kékfény. | |||||||||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 82854 | 2008. március 24. 10:05 | ||||||||||||||||||
Az elkövetkező 3 hétben?! KC-135 Tankerektől lesz hangos Ferihegy környéke... de pssszt... | |||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 82845 | 2008. március 19. 10:13 | ||||||||||||||||||
A gép teljesen egyedi abból a szempontból, hogy a hajtóművein kettős sugárfordító van! A külső és a belső áramon is! Rendeltetéséből adódóan tul.képpen egy óriás STOL gép!! | |||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 82844 | 2008. március 18. 18:57 | ||||||||||||||||||
Ez nem nagy kunszt! A mi AN-26-osaink pont így csinálják a startot!:DDD | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 82843 | 2008. március 18. 17:43 | ||||||||||||||||||
Uraim, nagy élmény részese lehetett az, aki ma du. láthatta Ferihegyen az érkező és induló C-17 szállitógépet, népszerű becenevén a Big Mac-et. Már az se semmi, amikor tolatva fordul ki, hogy helyet csináljon magának az állóhelyről való kiforduláshoz, mert hiába láttam már tolatni Pilatust, Viggent, Tornadot, azért egy ekkora darab madár jóval fajsúlyosabb élmény, mikor elkezd farolni. A felszállásról meg csak annyit, hogy egy dologban különbözött jelentősen egy MiG-29-től, nem csinált a startból egyből egy hátrabukfencet is' Kb. 300m '' nekifutás után elpattant a betonról mint egy szöcske, és minden sebességgyüjtés nélkül folytatta a meredek emelkedést addig,mig el nem tünt a szemünk elől' Szóval akit érdekel egy ilyen látvány, annak csak azt tudom tanácsolni, nyáron irány a Kecskemét Airshow, megéri a látvány'' | |||||||||||||||||||||
KeyPi | Adatlap | 82842 | 2008. március 16. 12:13 | ||||||||||||||||||
Mzol | Adatlap | 82841 | 2008. március 14. 17:47 | ||||||||||||||||||
Laci! Köszi! | |||||||||||||||||||||
5N87 | Adatlap | 82840 | 2008. március 14. 17:44 | ||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 82839 | 2008. március 14. 16:08 | ||||||||||||||||||
Szia Dávid! Nem, én nem makettezem. A kézügyességem addig terjed, hogy eredményesen tudom használni a sörnyitót...:) Szakértőnek sem tartom magam. Azért látogatom ezt az oldalt, mert sok érdekes dolgot olvashatok. Főleg a II. vh-s harcjárművek érdekelnek, még mindig.:) Üdv | |||||||||||||||||||||
Dmiller | Adatlap | 82838 | 2008. március 14. 14:23 | ||||||||||||||||||
Szia Norbi! Akkor én is gratulálok a csillagokhoz.És üdvözöllek a "tiszti karban". Amúgy te is makettezel, vagy csak mint szakértő jársz ide a fórumra? Üdv Dávid | |||||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 82837 | 2008. március 14. 08:22 | ||||||||||||||||||
Szia Dávid!!! Persze hogy emlékszem Rád! Az angollal elvagyok, de a levéltárban, nem a múzeumban.:) Gratulálok a harmadik csillaghoz! Azóta én is Cpt...:))) Üdv: Sz. Norbert | |||||||||||||||||||||
Dmiller | Adatlap | 82836 | 2008. március 13. 22:41 | ||||||||||||||||||
Szia Norbi? Jól kened már az angolt a múzeumban? :) Rég hallotam felőled...tán még emlékszel rám. ZMNE nyelvtanfolyam kb 2001, vagy 2002. Lt. Dávid M. azóta Cpt. Üdv Dávid | |||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82835 | 2008. március 13. 22:22 | ||||||||||||||||||
Meg ha jól tudom a Szilágyi Erzsébet farorban található a Hadkieg is vagy nem ? Olyan bizonytalan vagyok vagy mégsem ??? :))) Pontosabban volt !!! Hadkieg... | |||||||||||||||||||||
Mzol | Adatlap | 82834 | 2008. március 13. 20:38 | ||||||||||||||||||
Szia Számvéber! Hát...nem tudom, de utána járok. Mzol | |||||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 82833 | 2008. március 13. 20:23 | ||||||||||||||||||
Kedves Mzol! Az nem a volt Haditechnikai Intézet területe? Üdv | |||||||||||||||||||||
Mzol | Adatlap | 82832 | 2008. március 13. 19:43 | ||||||||||||||||||
Jó estét az Uraknak! Lehetséges, hogy nem éppen ebbe a topicba illik...A minap egy BTR-70-est vagy BTR-80-ast láttam, amikor a II.kerület Szilágyi Erzsébet fasor és a Gábor Áron utca kereszteződésével szembeni, falkerítéses területre sikerült belátnom. Nem vagyok képben, milyen létesítmény található ott? Üdv Mzol | |||||||||||||||||||||
Tass-Lee | Adatlap | 82831 | 2008. március 6. 13:09 | ||||||||||||||||||
Szevasztok, Épp most fordult meg fehérvár felett egy UH-60 Blackhawk. Naggyából déli irányban tartott tovább miután itt a videoton ipari park felett iránytváltoztatott. Üdv. | |||||||||||||||||||||
Amon | Adatlap | 82830 | 2008. február 25. 14:37 | ||||||||||||||||||
Szerintem túlélik maradt még 20db :-) | |||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82829 | 2008. február 25. 14:19 | ||||||||||||||||||
Hello Lajos bá ! nyert, ez tényleg Szanda, de nekem ott nem MHSZ volt, hanem sereg. A képekből kiderül, hogy az 91 és 92-ben volt, úgyhogy előttem jártál, azaz Te tapostad keményre a magamfajta kopasznak a reptér talaját :) És Ti ugrottatok Minyóból a MHSZ színeiben ??? Hol van ilyenkor az ombuccc-man ??? Mi ez a megkülönböztetés ??? Én miért nem ??? :) Én Gödöllőn kezdtem még civiben, de ott "csak" egy Ancsa volt, így Ő volt az első szerelem :) HA-ANZ, ez volt a seggére tetoválva... De igazad van, szép volt. Millió jó emlék, amit már senki nem vehet el tőlünk ;) Én nem Tőled vettem ősszel egy Dornier 335-öst ? Üdv | |||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 82827 | 2008. február 24. 19:48 | ||||||||||||||||||
Ahhoz képest eddig egészen jó volt a statisztikájuk. Épp ma olvastam róla egy könyvben. Kalóz | |||||||||||||||||||||
korzaar | Adatlap | 82826 | 2008. február 24. 13:19 | ||||||||||||||||||
Hogyan b@ssszunk el 1,2 milliárd dollárt egy perc alatt:))) | |||||||||||||||||||||
KossuthLajos | Adatlap | 82825 | 2008. február 24. 09:05 | ||||||||||||||||||
Sig! Ez a látkép nekem is megvan! Szandaszőllős sport reptér? Ott én is ugrottam. Mi-8 és An-2. Még anno amikor volt MHSZ. Mindez '89-ben volt. Szép volt. | |||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 82824 | 2008. február 23. 14:10 | ||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82823 | 2008. február 16. 20:38 | ||||||||||||||||||
Hello ! Isten vagy és küldöm a mail-t :) Van itthon még néhány tonnányi kép klüönféle csemegékről, mert jó néhány évig járkáltam a környező országokba repülőnapokra. Pozsonyban Szu-27 hasraszállása, Zeltwegben IL-76 tűzoltógép pályalocsolása és itthoni nyalákságok. De azért ezek a régiek a kedvencek :) | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82822 | 2008. február 16. 20:29 | ||||||||||||||||||
Sig nagyon jó kis képek, köszi szépen ha küldesz egy emailt a mig23papa@freemail.hu címemre, akkor küldök neked egy kb. 15 perces filmet AN 26 ból ejtőernyős ugrásról, amatőr felvétel de a lényeg rajta van :-) | |||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82821 | 2008. február 16. 18:22 | ||||||||||||||||||
És persze majd gépelni is megtanulok idővel :))) A lényeget azért értitek... | |||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82820 | 2008. február 16. 18:20 | ||||||||||||||||||
Uraim ! Itt lennének az említett képek. A boldog kölyökkor képei :9 Bevallom én élveztem az egészet és egyáltalán nem bánom, hogy akkor még volt sorkötelesség. minket tök jól elfoglaltak, főleg mivel a Dél-Szláv válság kezdetén voltunk katonák, így abból is kivehettük a részünket. Na arról sajna nincsen egyetlen kép sem, mert a balhé miatt, anygon szigorúan vették a fényképezőgépeket és eltüntettek mindent... Remélem tetszeni fognak a képek, már nem a minőségük, hanem a hangulatuk miatt :) | |||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 82819 | 2008. február 16. 17:21 | ||||||||||||||||||
Szerintem újra akarják játszani a DON-kanyari katasztrófát,csak egy kicsivel más klímában!!! Eszementek ezek mind! | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82818 | 2008. február 16. 16:11 | ||||||||||||||||||
bgyasoldier ebből is újra láthatjuk, hogy a honvédség, és így a légierő vezetését egy pancser kezébe adták, sajnos, | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82817 | 2008. február 16. 16:07 | ||||||||||||||||||
SIG Úgy gondolom, hogy ezen a fórumon senkit nem untatnál a repüléssel kapcsolatos képeiddel, úgyhogy szerintem jöhet mind ami van. Kíváncsian várjuk. | |||||||||||||||||||||
bgyasoldier | Adatlap | 82816 | 2008. február 16. 15:57 | ||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82815 | 2008. február 15. 22:36 | ||||||||||||||||||
Hello ! Persze, csak akkor kérek egy kis időt, mert szkennelgetni kell. Holnap eljátszom vele. Azért van egy pár és senkit nem akarok untatni azzal, ami nekem emlék, úgyhogy szűkítsünk, mi legyen rajta. Minyó, An-26, ugrás ? Bár most nézem, ha ezeket kiszemezgetem, akkor az 6 db kép. Ezt talán még Ti is kibírjátok :) Van egy érdekes romantikája, mert a Goldtimer Li-2-es akkor még a reptérre vigyázott :) | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82814 | 2008. február 15. 22:25 | ||||||||||||||||||
SIG betudnád ide dobni azt a néhány képedet abból az időszakból? előre is köszi mig23papa | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82813 | 2008. február 15. 22:18 | ||||||||||||||||||
bgyasoldier hol olvastad, betudnád tenni azt az írást ide is? | |||||||||||||||||||||
Lajos | Adatlap | 82812 | 2008. február 15. 21:55 | ||||||||||||||||||
De a kép közepén muszály a Wébernek állni!:):) | |||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82811 | 2008. február 15. 20:34 | ||||||||||||||||||
Hello ! Szóval lehet, hogy a vége az lesz, hogy "na mennnyek mááá a icsááába...", de arról lenne szó, hogy én 91. októberében és 92. júniusában ugráltam Szolnokon, Mélységi Felderítőkénet a Minyókból. Ugye az úgy működött, hogy egy időszak alatt, volt két ugrótábor. Arról nem tudnál nekem valami infót felhajtani, hogy úgy cirka milyen oldalszámú gépek dolgoztak akkoriban ? Olyan gyanú van, mintha pölö 10443 és társai. Van néhány képem ebből az időszakból és azt tudom, hogy melyik An-26-ból ugráltam, de a Minyóknál ködben vagyok. Ha ez túl hülye kérés, akkor én kérek elnézést, csak egyenlőre Te vagy az egyetlen nyom, amin elindulhatok. Előre is dánke vagyok :) Üdv... | |||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 82810 | 2008. február 15. 14:47 | ||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 82809 | 2008. február 15. 14:35 | ||||||||||||||||||
Cébés!!! Nem mondok neked semmmit!!! Tény,hogy nem érdeklődtem meg,hogy lesz -e repülés ezen a homokos vidéken,de nagyon örültem volna ha meglátogatsz a kecómban. A reptéren most úgysem tudtalak volna kalauzolni,hiszen Fehérvárról szegecs-fejűek tartottak ellenőrzést. | |||||||||||||||||||||
Cébés | Adatlap | 82808 | 2008. február 15. 13:56 | ||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 82807 | 2008. február 15. 06:34 | ||||||||||||||||||
Szeva! Kérdezz bátran.Mindegyikkel volt dolgom,mivel berepúltető voltam.Mi-8/9/17/17PP/24D/24V/24P ez volt a repertoárunk.Igaz rádiósként,de minden berepesnek tisztában kellett lennie más szakágak berendezéseivel is. Kérdezz,ha tudok válaszolok | |||||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 82806 | 2008. február 15. 00:48 | ||||||||||||||||||
Üdv Urak ! Bocs, hogy így beleköhögök a dolgokba, de ha jól vettem ki a korábbiakban leírtakból, van köztetek, aki a Mi-8-al dolgozott anno. Ha esetleg a 90-es évek elején is, akkor kérdezhetek ? | |||||||||||||||||||||
bgyasoldier | Adatlap | 82804 | 2008. február 14. 17:37 | ||||||||||||||||||
Még a szállítóheliket megérteném, de Mi-24 Afganisztánban??? | |||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 82803 | 2008. február 14. 17:08 | ||||||||||||||||||
Én is hallottam,és már megint szégyenkeznem kell amiatt,hogy ilyen fejeseink vannak!!Ezeknek lövésük sincs,semmiről, De azért en küldök egy képet. | |||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 82802 | 2008. február 14. 16:07 | ||||||||||||||||||
És akkor mi lesz, ha itthon árvíz van (lesz)? | |||||||||||||||||||||
bgyasoldier | Adatlap | 82801 | 2008. február 14. 15:44 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Most olvastam, hogy felajánlottunk 2 harci és 2 szállító helikoptert Afganisztánba!! Tudtok erről valamit részletesebben?? | |||||||||||||||||||||
Solo | Adatlap | 82800 | 2008. február 13. 23:20 | ||||||||||||||||||
Pont azért vannak kiforrott eljárások a bonyolult idős repülésekre, mert nagyon veszélyes. Az hogy 0/0 ban száll fel egyhelikopter már magában egy veszélyes manőver. Igaz a 0/0-t ne úgy képzeljük el, hogy apszolút semmit nem látnak. Pár méterre azért olyankor is ellátni. Gurulni tud. Kigurul a pályára és onnan száll fel. Ott azért kicsi az esély, hogy váratlanul akadályba ütközik. Szinte rögtön felszállás és gyorsítás után áttér a műszer szerinti repülésre. Nem néz ki az ablakon. A másodpilóta és a technikus sasolhat kifelé, de ha tényleg köd van akkor sokmindent nem látnak. Aki vezeti a gépet, az csak a műszerekre figyel. A műhorizont, varió, sebesség, magasság, irány. Ezek a legfontosabb műszerek. Minden manővernek(sülyedés, emelkedés, víszintes repülés, fordulók) megvan a maga előírt műszerfigyelési sorrendje. A pilóta csak ezekre figyel. Nem próbál meg vizuálisan repülni, mert az agyunkat sajna könnyű becsapni. Elsődleges szabály: mindíg hinni kell annak amit a műszerek mutatnak. Még akkor is ha esetleg az agyunk úgy érzi, hogy be van döntve a gép. Ebből kifolyólag az általad említett éjszakai árvizi repülés és a bonyolult idős repülés teljesen más. Éjszaka egy jól felszerelt géppel lehet látás utáni repülést is folytatni. Ha műszer szerint repülünk akkor nincsnek tereptárgyak. Csak az előírt magasság, sebesség és irány. Nem kell észrevenni semmit. Leszállás alkalmával a Minyóval 2-3 varióval kell sülyedni. A közeli irányadónál magasság nem lehet kevesebb, mint 100m. a közeli cirka 1km-re van a pálya végétől. Ha ilyenkor még nem látja a személyzet a pályát, akkor szépen mennek tovább. Ha már annyi idő eltelik, hogy elérik a pálya túlsó végét, akkor mehetnek még egy kört. Ilyenkor kell dönteni, hogy van e értelme próbálkozni vagy irány a tartalék reptér. Ha kevés az üzemanyag, akkor ha lehetséges leszállni reptéren kívül ott ahol nincs köd vagy kimenni a vészelhagyási területre és ejtőernyővel kiugrani... Ezzel csak akkor van gond ha utasok is vannak a gépen. Most is leszállhat bárki bármelyik reptéren ha muszáj neki. Nem tilthatják meg. Így landolt nem is olyan rég egy civil gép Kecskeméten. Nem érdekelte őt hová száll le csak lent legyen. :) | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82799 | 2008. február 13. 22:15 | ||||||||||||||||||
Solo A régi szép időkben ez úgy működött hogy mindegyik repülőtér tartalékja volt a többinek, ha azt az időjárás megengedte, és maga a repülőgép, és a hajózó is alkalmas volt az oda történő leszállásra. Így lehetett tartalék repülőtér akár Ferihegy, vagy akármelyik orosz repülőtér is, vagy a rendszerben lévő katonai füves repterek bármelyike. | |||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 82798 | 2008. február 13. 22:10 | ||||||||||||||||||
Atesz24 így igaz, az amcsinak van esze nem dobálja ki a gépeit a MÉH telepre, nem úgy mint a magyar, mert "veszélyes hulladék és szennyezi a környezetét" |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi-köszi. Kicsit összeszedem magam és utánanézek, kik-mik fordultak meg arrafelé.
(Egyébként csak nálam hiányzik pár hozzászólás -pl. a fénykép is?)
Üdv
Cs