<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Solo | Adatlap | 83055 | 2008. június 22. 14:17 | ||
A reptérről biztos nem látják, hogy mit csinál a gép 100km-rel arrébb. Azt hogy a radarezred emberkéi láttak e valamit a magasságnövekedésből azt nem tom, de biztos nem figyelték árgus szemekkel. Alacsony útvonalon voltak álítólag. Leht még radarkapcsolat sem volt. Az Ukránokat kellene megkérdezni, ők biztos jobban figylemmel kisérték a mozgását. Előzmény: (83054) Monox 2008. június 22. 13:58 | |||||
Monox | Adatlap | 83054 | 2008. június 22. 13:58 | ||
Valamit nem értek. Előljáróban leszögezem, hogy a katonai repülés szabályzatában az ismereteim hiányosak, de: Ha egy L-39-es rak egy bukfencet az égre, ezt nem látják a repülés irányítók? Ez az Alba esetében több száz méter repülési magasság gyors változását mutatja az indikátoron. Ennyit még az ország legtávolabbi sarkában is észrevehető a reptérről, nem? Ha pedig ez megtörtént talán egy kicsit közelebb vagyunk ahhoz, hogy megtudjuk mi is történt pénteken délelött. | |||||
Solo | Adatlap | 83053 | 2008. június 22. 13:11 | ||
Helló! Az amit leírsz az elméletben igaz. Gyakorlatban nem. Én sem azt mondtam, hogy általános dolog, hogy orsóznak és bukfenceznek útvonalon, hanem, hogy a beköszönés. Egy 360 fokos vízszintes foruló az útvonal fordulópontján egyátalán nem sért semilyen szabályt. Sőt ha túl hamar érkezel a fordulópontra akkor az egyik módja az idő eltöltésének. Az hogy esetleg (még nem tuti) ők csináltak valami flikkflakkot nem általános. Abban is biztos vagyok,hogy ha volt ilyen akkor az nem a fiatal oktatott egyéni döntése volt. Ilyenkor az oktató a felelős. Az útvonalat ha nem speciális felhő vagy hangsebesség feletti, akkor szabadon választható. Általában a feladatot végrehajtó (oktatott) az oktató beleegyezésével tervezi meg. Mindenki arra repked amerre kedve tartja csak figyelembe kell venni a repülési szabályokat. Tiltott, korlátozott, ellenőrzött légterek stb. Nem annyira szabályozott a katonai repülés sem ,mint ahogy gondolod. Vannak szigorú szabályok, de a szabályok keretein belül sok mindent meg lehet és kell is csinálni. Szentkirályon voltam Mi-8/17másodpilóta míg be nem zárt. Azóta a parancsnokságon dolgozom mint kutató-mentő koordinátor és az évi 5 óra repidőmmel (amit szinte esélytelen, hogy le tudok repülni) várom, hogy jobbra forduljanak a dolgok a seregen belül. | |||||
mig23papa | Adatlap | 83052 | 2008. június 22. 11:27 | ||
Solo Valóban, a média hatására már sokmindent beleképzeltek a szituációba. Ők ebből élnek, a szenzációkból, de az is igaz, hogy nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja. Biztos ami biztos, azért tényleg várjuk meg a vizsgálat eredményét, remélve hogy minden részlete publikus lessz. A beírásod többi részével azonban sajnos nemtudok egyetérteni. A beköszönős dolog egyáltalán nem elfogadott a seregen belül, ez legutóbb talán még Tobak Cicáék idejében lehetett elfogadott dolog. (Mint ahogy például egy kamion sem arra viszi a rakományát amerre a sofőrnek éppen kedve tartja) A repülési feladatok szigorúan a kiképzési terv szerint kell hogy megtörténjenek. Legyen az útvonal, műrepülés, vagy harci feladat gyakorlása. Komoly elméleti felkészülés előzi meg mindegyiket. Műrepülés gyakorlása az erre kijelölt légtérben lehetséges csak. Útvonalon nem csinálunk egy orsót vagy egy bukfencet, mert akkor és ott nem az a feladat. Az útvonal kijelölése sem csak a gép parancsnokának dolga, mert akkor tényleg mindenki arra repkedne amerre csak a kedve tartaná. "Létezik olyan, hogy büszkeség."? Igen létezik, lehet hogy éppen ezért történt az ami történt, mert ezt rosszul értelmezték a fiúk. Ennélkül is büszke volt akinek megvolt erre az oka. A morál nem ezért juthat vakvágányra. Igazából nemtudom melyik pilcsi rokonai laktak arrafelé, de mindkettőjüknek tudnia kellett, hogy amit tesznek, nemigazán szabályos, ezért nem is volt rá engedélyük. Senki sem keresi rögtön a pilóták felelőségét,ez csak egy lehetőség a sok közöl, ami lehet akár műszaki hiba, madárral ütközés, időjárási probléma, egészségügyi probléma... A bosszantó hogy valóban nem egy nyeretlen kétéves ült hátul, mégis megtörtént ami megtörtént. Ha pedig mégis ők rontottak el valamit, akkor viszont felelőssé kell tenni őket, éppen a hasonló esetek elkerülése végett. Ezzel nem sérülnek a kegyelethez való jogaik. "Egy másik példa a szállító helikopter másodpilóták esete." Ott is ugyan úgy történnek a dolgok, meg van határozva (vagy legalábbis meg kell hogy legyen határozva) hogy mikor ki mit csinál a gépen. Mint említettem, ez nem sétarepülés. Itt is igaz az a mondás, hogy "jó pap is holtig tanul" vagyis valóban karban kell tartania magát még a több ezer órát repült pilótáknak is, az más kérdés hogy ennek a feltételei nem mindíg adatnak mag. Mi lehet ennek az oka? Szerintem az hogy a miniszterük annyit sem ért az egészhez , mint a tyúk az ÁBC-hez, és a legbosszantóbb az hogy még észre sem veszi magát. Nem írtál összevissza, hisz ilyenkor mindenkinek csaponganak a gondolatai. Végezetül tisztelettel megkérdezném, milyen kapcsolatod van,. vagy volt a katonai (és egyéb ) repüléssel, milyen saját tapasztalataid vannak ezen a téren? | |||||
mig23papa | Adatlap | 83051 | 2008. június 22. 10:55 | ||
Bombraider, Monox Teljesen igazad van. Störknél nem az volt a gond,ebből a szempontból hogy a stabilizátor tengely anyaghibája miatt elszált az a gépről, és ezért kattintania kellett a Józsinak, hanem az hogy éppen arrafelé semmi keresnivalója sem volt a gépnek. (a letiltása is valószínüleg ezért történt) Kollégák fültanúi voltak a telefonbeszélgetésének, amikir hívta a szüleit, hogy mikor és hol figyeljék őt, mert megy "bemutatót " repülni nekik. (Tudomásom szerint most is készült olyan videófelvétel, melyre készült az azt készítő, tudván előre hogy az a gép akkor és ott fog megjelenni.) Amúgy az eset után nem repült a Józsi többez Mig 23-assal Utánna leállították a századot, akkori NDK-ból jöttel spéci kukkerokkal megvizygálni az összes gépet, a többi rendben volt, de a dísszemle elmaradt akkor. Természetesen nem akarom piszkálni az áldozatokat, várjuk meg mi lesz a vizsgálat eredménye, de benne van a pakliban az is hogy esetleg mégis ők voltak a ludasuk. :-(( | |||||
Kalóz | Adatlap | 83050 | 2008. június 21. 18:09 | ||
Ehhez csak annyit: Ha én évente mindössze 60-80 órát vezetnék kocsit, visszaadnám a jogosítványomat, pedig az autóvezetés kicsit egyszerűbb, mint repülni. Kalóz | |||||
balaton | Adatlap | 83049 | 2008. június 21. 13:15 | ||
Szerintem se kéne ezt tovább ragozni. A vizsgálat során minden ki fog derülni, nem hinném, hogy laikus szemtanúk és pletykák alapján kéne itt találgatnunk. Már csak kegyeleti okokból sem. üdv. KG | |||||
Solo | Adatlap | 83048 | 2008. június 21. 12:00 | ||
Helló! Látom a média hatására már sokmindent beleképzeltek a szituációba. Egy civil, de még egy nem repülős katona számára sem egyszerű megítélni egy ilyen estet. Sőt ilyen korán még a pilóták sem bocsátkoznak találgatásokba. A beköszönős dologról meg csak annyit, hogy nem hivataosan ugyan , de teljesen elfogadott dolog a seregen belül. Egy jóidős kiképzési útvonalrepülés nem túl bonyolult feladat. Az útvonal kiválasztását általában a gép parancsnoka határozza meg. Kivéve ha spéci útvolnalról van szó. Adódik a lehetőség, hogy ha elérhető távolságban van egy szerettünk akkor arra repülvén megmutassuk magunkat. Létezik olyan, hogy büszkeség. Ha ezt is kiölnék a katonákból akkor a morál a jelenlegi béka popója szint alá is eshetne. Büszkén megmutatni, hogy én egy szép repcsit vezetek nem ellenkezik semmilyen szabályzattal. Az adott feladatnak vannak megadott paramétereik és van lehetőség arra is, hogy egy repüljek egy kört pl a fordulópont körül. Ha az történetesen a szülőfalum, azt senkit nem érdekel. Addig amíg hivatalosan be nem jelentik, hogy a gépnek nem volt semmilyen műszaki problémája, addig ha lehet mellőzük a találgatásokat, hogy mi okozta a lezuhanást. Nagyon nem szép dolog rögtön a pilóták felelősségét keresni. Hidjétek el, semmi olyat nem csináltak, amit egy repülő tábornok ne tett volna meg. Nem egy nyeretlen kétéves ült hátul. Ha mégis ők rontottak el valamit, akkor sem kell/szabad őket felelőssé tenni. Más országokban ha egy pilóta hibázik, azt mindenféle következmény nélkül elmesélheti a többieknek. Így ők is tanulhatnak belőle. Nálunk rögtön karóba húzzák az illetőt, ezért szinte sose derülnek ki az olyan esetek, mikor nem hal meg senki és a technikában sem keletkezik kár. A kevés repidő egyik problémája pedig az, hogy egy adott feladat alatt a pilóták rá vanak kényszerítve, hogy más manővereket is gyakoroljanak. Például ha a mostani esetben útvonalon csináltak egy orsót vagy egy bukfencet, azt lehet azért csinálták, hogy gyakorolják. Lehet, hogy egyesek ezt nehezen fogadják el, de e nélkül sok csak egyenes vonalban repülni tudó pilótánk lenne. Egy másik példa a szállító helikopter másodpilóták esete. Hiába kapna esetleg papiron 10! óra saját repidőt, ha a géplétszám miatt nem tudnak belőle lerepülni 5 órát se. Ebből kifolyólag ha például egy hadműveleti feladatot repülnek a gépparancsnokok rá vannak kényszerítve, hogy egy időre átadják a botot, különben a mellettük ülő másodpilótának egy vészhelyzetben még a leszállás is gondot okozna. Az is egy erős tévhit, hogy egy 2000 órát repült pilótának már nem kell olyan sokat gyakorolnia. Kell különben a megszerzett képességei szépen kikopnak. Bocs , hogy ilyen összevissza írtam, de kicsit csaponganak a gondolataim. :) A lényeg, hogy ne bántsátok szegény pilótákat. Egyelőre senki nem tudja mi történt. A miniszterünk is csak azt mondta, amit a szájába adtak. | |||||
Cébés | Adatlap | 83047 | 2008. június 21. 11:28 | ||
Monox | Adatlap | 83046 | 2008. június 21. 11:07 | ||
Bocsika rossz az előzmény, Mig23papa hozzászólásához kívántam csatlakozni. | |||||
Monox | Adatlap | 83045 | 2008. június 21. 11:06 | ||
Én úgy tudom, hogy Störk József 1985 augusztusi balesete kizárólagosan a meggyengült 31. számú törzskeret szétrobbanásra vezették vissza. Az is igaz, hogy a bizottság kapásból egy rosszul sikerült beköszöntés lehetőségét kezdte vizsgálni, minthogy a gép Csömör mellett zuhant le (minő véletlenség, hogy Störk szülei pont ott laktak) de végül megtalálták a becsapódástól 2235 méterre a leszakadt (azt hiszem) baloldali vízszintes vezérsíkot. Varga "Tömör" visszaemlékezéseiben nem említette, hogy a beköszönés valóban megtörtént volna, amint azt sem, hogy a hajózó nem repült volna utána. | |||||
Cébés | Adatlap | 83044 | 2008. június 21. 00:07 | ||
Ha ezt ő maga mondta neked akkor elhiszem... Amúgy nem tudom ki vagy ezért nem is kívánok veled erről vitát nyitni. Mellesleg nagyon halkan és zárójelben én is megjegyzem,hogy nem az ő repült óráikat idéztem (mert te így írtad) hanem egy bizonyos személyét egy bizonyos típuson egy bizonyos pillanatig... | |||||
IndianaJones | Adatlap | 83043 | 2008. június 20. 23:39 | ||
Nyugodjanak békében.. Mellesleg nagyon halkan és zárójelben megjegyzem,hogy még ha igazad is lenne (de nincs) az ezévi repült óráikat illetően,pont ezért nem lett volna szabad ennyire felelőtlennek lenniük.. De sajnos ez már nem számít.. | |||||
kékfény | Adatlap | 83042 | 2008. június 20. 23:13 | ||
Sziasztok! Szerintetek én ezt az L-39-est láthattam ma délelőtt 10,30 és 11 óra között, APC(heves megye)település felett, Nógrád megye irányába kb 200-300 méter magasságban? Kékfény. | |||||
Bombraider | Adatlap | 83041 | 2008. június 20. 22:55 | ||
Még az kimaradt,hogy.. Ami "kiderült" az ő gépén,azt utánna a többin is észre vették,és úgy tudom,hogy le is voltak tiltva egy ideig. | |||||
Bombraider | Adatlap | 83040 | 2008. június 20. 22:53 | ||
Szia! Én úgy tudom,hogy Störk Józsi nem "csak" pilótahiba miatt esett le.. A történet végére már mindenkinek azt mondták,hogy a beköszönés miatt volt,de én úgy tudom,hogy ott volt műszaki hiba is. üdv:bomb | |||||
bigboy | Adatlap | 83039 | 2008. június 20. 22:20 | ||
Cébés köszönöm helyetem kimondtad .Most a fájdalom és részvét idelye van . bigboy | |||||
Cébés | Adatlap | 83038 | 2008. június 20. 22:13 | ||
mig23papa | Adatlap | 83037 | 2008. június 20. 21:56 | ||
harold ez nem sétarepülés hanem katonai, a repülési útvonalnak nem lehet akadálya ki hol lakik, vagy hol lakik rokona ismerőse, mert kis ország lévén ilyen elvek alapján fel sem szállhatna egy katonai gép sem, nem ez az első (és csak reménykedhetünk hogy az utolsó) eset, hogy a repülési tervtől és útvonaltól eltérve katasztrófa lett a vége sajna az ember olyan szerzet, hogy nem hajlandó tanulni mások hibájából | |||||
mig23papa | Adatlap | 83036 | 2008. június 20. 21:52 | ||
bgyasoldier nem elég "büntetés" amit kaptak, kecsón leszállva (ha kiderül a turpisság) biztos nem dícsérték volna meg őket, de ki nem rúgták volna őket az biztos amúgy a Störk józsi nem repült a hasonló mutatványa után, bár ő élve megúszta | |||||
harold | Adatlap | 83034 | 2008. június 20. 21:42 | ||
Számomra az is nehezen érthető hogy rozsályi pilótát miért küldenek Fehérgyarmat közelébe. Egyértelmű hogy be fognak köszönni az ismerősöknek és már kész is baj. Részvétem. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 83033 | 2008. június 20. 21:41 | ||
Sziasztok! Szomorú hír, részvétem a családoknak. Egy kérdés: ezzel a beköszönéssel nem kockáztatták a karrierjüket? visszatérve Kecsóra, lett volna vmi "büntetés"? | |||||
mig23papa | Adatlap | 83032 | 2008. június 20. 21:16 | ||
Daala igazad van, ez valóban egy értelmetlen halál volt at egyik hajózó szüleinek köszöntek volna be, eltérve a repülési tervtől, egy bukfenccel akartak kedveskedni az őket nézőknek, de mivel kis magasságon kezdtek a manővernek az alja is alacsonyra került ( a talajszint alá) felismerve a problémát elkezdték a katapultálást, de mivel ekkor már a bukfenc leszállóágában voltak orral a föld felé, nem volt idő kihasználni a katapult adta lehetőségeket valóban nem kellett volna feleslegesen emberkedniük, ettől függetlenül még élhettek volna sok sok évig, sajnálom őket, és nem csak azért mert repülős ember lennék magam is, személyesen nem ismertem őket, de már nem is fogom megismerni őket sajna részvétem a hozzátartozóknak :-(( | |||||
Salieri | Adatlap | 83031 | 2008. június 20. 19:46 | ||
Albatros gyaki gép volt és csak az alezedes tudott katapultálni.Most volt az Activba | |||||
Bombraider | Adatlap | 83030 | 2008. június 20. 19:17 | ||
Daala | Adatlap | 83027 | 2008. június 20. 18:59 | ||
Állítólag az egyik hajózó szülei felvették kamerával az egészet, nekik köszöntek be alacsonyan...lehet, nem kellett volna feleslegesen emberkedni... Mindenesetre repülő műszakiként nagyon sajnálom az értelmetlen halálukat és részvétem a családoknak és a szeretteiknek! | |||||
borisz | Adatlap | 83025 | 2008. június 20. 18:45 | ||
Én is olvastam a gyászhírt, és igaz nem ismerem a hajózókat, ötletem nincs kik lehettek, mindezek ellenére én is szomorú vagyok, és nem amiatt, hogy összetört az ALBA, nem a pénz miatt, hanem azért a két ember miatt, valamint azok miatt, akiknek a szerettei voltak. Tudom, hogy semmit nem segít, hogy leírom, és talán mesterkéltnek is hathat, de valahogy kikívánkozott. | |||||
Ptamas | Adatlap | 83024 | 2008. június 20. 18:35 | ||
www.szon.hu/ Remélem nem lesz nagy csámcsogás. A hírekben most hallottam,hogy a jól felkészült riporter megállapította, hogy az egymás mellett! ülő pilóták közül csak az egyikük tudott katapultálni. Ugyan hány hülyeség fog még elhangozni? Ptamas | |||||
Salieri | Adatlap | 83023 | 2008. június 20. 17:07 | ||
Emerick | Adatlap | 83022 | 2008. június 20. 15:56 | ||
Nem fogok mélyreható elemzést írni, pedig tudnék. Elsősorban nem azért nem teszem meg, mert Mekett törölné, hanem mert két pilótánk nyugalmát zavarná meg. Nyugodjanak békében! A haza két újabb hős elhunyt tagja. | |||||
bigboy | Adatlap | 83021 | 2008. június 20. 15:54 | ||
Köszönöm Ptamas.üdv bigboy | |||||
Ptamas | Adatlap | 83019 | 2008. június 20. 15:05 | ||
"elment két ember két hös aki az életét adta a repülésért és adta volna a hazájáért is ha kell" Bigboy engedelmeddel elmondtam a rádióban a fenti idézeted, és lement Charlie-tól a nézz az ég felé. A Rádió Majsa és Kiskunmajsa ezzel tisztelgett a két pilótának. Nyugodjanak békében! PTamas | |||||
balaton | Adatlap | 83018 | 2008. június 20. 13:32 | ||
Nem akarok politikát csempészni a makettinfóra, de nem tudom szó nélkül hagyni: 200 milliós (nem működő) honlapra, milliárdos fiktív szerződésekre, meg minden sz@rra van pénz, csak épp azokra nincs, akik tesznek is valamit ezért az országért és a benne élő emberekért. | |||||
bigboy | Adatlap | 83017 | 2008. június 20. 13:13 | ||
Igen elment két ember két hös aki az életét adta a repülésért és adta volna a hazájáért is ha kell. odafönt meg akkor fognak a fejükhöz kapni ha a lábukra gurul egy gép kereke. ez a legszörnyübb az egészben .bigboy | |||||
balaton | Adatlap | 83016 | 2008. június 20. 13:05 | ||
Még semmit nem tudunk. Lehetett műszaki hiba, vagy madárral való ütközés... De ettől független igazad van. Ha megemelnék a pilóták repülési óraszámát, az biztosan nem ártana, hanem használna. | |||||
molnibalage | Adatlap | 83015 | 2008. június 20. 12:47 | ||
Ez egyszerűnen hihetetlen... A felső vezetés mikor kap már a fejéhez, hogy NAGYON nagy baj van? | |||||
Sziluboy | Adatlap | 83014 | 2008. június 20. 12:29 | ||
12 óra 22 perckor egy kétmotoros szállítógép haladt el Kunhegyes felett két vadászgép kíséretében. Sajnos már távolodóban voltak, mikorra kiértem a lakásból... | |||||
G-cart | Adatlap | 83013 | 2008. június 20. 12:29 | ||
Roadblock | Adatlap | 83012 | 2008. június 20. 12:26 | ||
Sajnos egy magyar felségjelű Albatrosz szenvedett balesetet.. Mind2 pilóta életét vesztette. | |||||
balaton | Adatlap | 83011 | 2008. június 20. 12:03 | ||
Nem sokkal 11 óra után lezuhant egy vadászgép Szabolcs megyében, Fehérgyarmat körzetében. Egyelőre nem tudni, hogy a gép milyen felségjelű volt. A hírTV értesülései szerint a pilóta katapultált, de a mentőktől érkezett hír szerint a férfi életét vesztette. Úgy tudjuk a vadászgép lakatlan területen ért földet. A honvédség és a katasztrófavédelem emberei már a helyszínen vannak. | |||||
mig23papa | Adatlap | 83010 | 2008. június 20. 09:55 | ||
mszl ebben neked teljesen igazad van, ismerjük a tényeket, a baj csak az hogy ha beszélünk erről itt, attól semmi nemfog megváltozni :-(( | |||||
mig23papa | Adatlap | 83009 | 2008. június 20. 09:53 | ||
HUJBI az újraélesztés bizonyos időkorlátokon belül lehetséges csak, még Svájcban is, és vannak olyan esetek melyekben az időkorláton belüli újraélesztés is hatástalan, amúgy az újraélesztés a legkevesebb esetben oldható meg csak a defibrillátorral, (annál kicsit összetettebb a manőver) a legnehezebb a használatával kapcsolatban eldönteni azt , hogy kell-e egyáltalán használni, nehogy éppen azzal okozzunk visszafordíthatatlan foloyamatokat szívrohamból sem éleszthető újra mindig az áldozat a véleményem az, hogy az általános és középiskolákban, néhány feleslegesen oktatott dolog helyett pl. ilyeneket kellene tanítani, mint például a szakszerű, gyors és hatákony újraélesztés | |||||
PETI | Adatlap | 83008 | 2008. június 20. 08:54 | ||
mlsz! Most nem, de egy 2006-os fotózás alkalmával sikerült az is... Remélem idén is összejön! Vegyszerálló vagyok :) | |||||
mszl | Adatlap | 83007 | 2008. június 19. 21:51 | ||
Szia! Sajnos a megfelelő kellék az kevés, (hiába szidják az eü. rendszert, a pénz azt megkapják a készülékekre, ha nem is sokat de akkor is kapnak, de sajnos nem mindig ott landol ahol kellene mi befizetjük a kasszából kikerül de utána hova kerül az már kérdéses, és ezért van sok jó a mostani"reformokban is ami az orvosoknak stb.. nem tetszik mert sokkal több adminisztrácó, jelentés sokkal pontosabban lekövethető a pénz utja! A házi orvosok a vizitdíj bevetetésekor azt sem "tudták" hová tegyék azt, és a végén ők ragaszkodtak a legjobban hozzá) az igazi MENTŐ orvosok előtt le a kalappal, (ők azok már akik 10-20 éve nyomják az ipart sokszor olyan körülményeknél baleset...ahol azt kell beosztani gyorsan pontosan ami a kocsiban van és kész, hiába is lenne millió a bankszámlán abban a pillanatban akkor sem érne oda semmi ami még kellene) de sajnos ezt nem mindig tudnám elmondani a többi hirtelen létrejött "Mentő"-ről amik az utóbbi években verbuválódtak, ezzel nem a szakmai felkészültségüket vonom kétségbe, csak a hozzá állásukat. (Sajnos ennek sokszor látom a "gyümölcsét", pedig egy kis jóindulat és egy kis türelmesség sokat segíthetne). mert nem azok tehetnek róla hogy ilyen az orvosok helyzete akik hozzájuk fordulnak segítségért. Sajnos az én meglátásom erről hogy ezért mindenki eggyütt a felelős, mert nagyon jó volt amigy mindent osztogattak csak úgy a kétszép szemünkért, de ez mind pénzbe került és amig alig adózik valaki nincs amiből pótoljuk az elfogyott pénzt. DE a másik oldala hogy az APEH sem azt nézi meg az ország névsorán, hogy XY 15 éve nem adózik, vajon miből él? (akkor is ha hajléktalan és legfőképp ha nem akkor miből tarotta fenn magát eddig) nem csak azokat kellene ellenőrizni akiik adóznak, hanem először is azokat kéne megpiszkálni akik nem fizettek be semmit a kasszába, mert azok szája jár a legjobban. | |||||
Cébés | Adatlap | 83006 | 2008. június 19. 21:32 | ||
Teljesen jót írtál. A terminálban ki kell hogy legyen helyezve mobil defibrillátor. Van hozzá leírás,de kérdéses hogy egy civil aki még sosem látott ilyet hogyan boldogul vele. | |||||
Lajos | Adatlap | 83005 | 2008. június 19. 21:20 | ||
Le is szórt titeket?:):):) | |||||
PETI | Adatlap | 83004 | 2008. június 19. 21:15 | ||
lucky | Adatlap | 83003 | 2008. június 19. 20:55 | ||
Az meg a másik kérdés, h tudja-e kezelni a szerk-t a jelenlévők közül vki. Nem vkok a reptéri dolgokkal tisztában ha hülyeséget írtam sorry. | |||||
Cébés | Adatlap | 83002 | 2008. június 19. 14:16 | ||
A legutóbbi ilyen esetnél mikor egy utas esett össze,figyeltem az eseményeket. Érkezik a Delta mentő kb 1-2 percen belül,rohannak a defibrillátorral az utashoz. Eltelik újabb 3-4 perc,fékcsikorgás...érkezik egy rohammentő,ebből is kiugranak és rohannak egy másik defibrillátorral. Ezek szerint az első vagy nem működött vagy nem tudom... Az a 3-4 perc várakozás pont elég volt ahhoz hogy ne tudják megmenteni,pedig elvileg a terminálban is kellene lenni ilyen készüléknek,csak ezek után kérdés hogy müködnek e egyáltalán. | |||||
HUJBI | Adatlap | 83001 | 2008. június 19. 13:48 | ||
nekem az egyik fősikolai tanárom kapott szívrohamot Svájcban átszállás közben és meghalt. az ember azt hinné, hogy egy nemzetközi repülőtéren megvannak a szükséges feltételek az újraélesztéshez, illetve az életben tartáshoz. pláne Svájcban. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |