<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
PETI | Adatlap | 83119 | 2008. július 5. 19:11 | ||
Ez az Il-76 izgalmas! Mikorra tervezik a berepet? | |||||
PETI | Adatlap | 83118 | 2008. július 5. 19:10 | ||
2005-ben Sliacon volt a bemutatót repülő Delfinnek egy olyan alacsonyan befejezett bukfence, ami majdnem matricát csinált a gépből és a pilótából... Aki megnézte, biztos emlékszik rá. Utána le is szállt és be is fejezte az aznapi repülését. | |||||
Cébés | Adatlap | 83117 | 2008. július 5. 18:54 | ||
Az Oroszok vagy az Ukránok vették meg. Azt nem tudom hogy vajon itt kap e új festést vagy elrepülik így. Az utóbbinak jobban örülnék... | |||||
Cébés | Adatlap | 83116 | 2008. július 5. 18:52 | ||
Ja,és egyszer láttam egy MIG-29-est ami egy csöppett megtépázott egy szőlőültetvényt. És mindezt háton repülve művelte! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 83115 | 2008. július 5. 18:51 | ||
Hú az nemsemmi lesz. Első felszállását jó volna megnézni. Magyar színekben fog repülni ? Mondjuk ha felújítják, akkor gondolom olyan állapotban van, ami még nem esik szét... :) | |||||
Cébés | Adatlap | 83114 | 2008. július 5. 18:49 | ||
Egy ilyen "rendkívül kockázatos manővert" élőben is megcsodálhattunk anno egy szentkirályi repnapon. Itt szintén egy Alba hajtott végre egy bukfencet amiből kb 1-2 méteren jött ki. Egy,a pálya mellett álló műszerkocsi (vagy mi) mögött! tünt el egy pillanatra. Egyszóval hajszál híján crash lett a vége... Cébés | |||||
Cébés | Adatlap | 83113 | 2008. július 5. 18:41 | ||
Tizenegy-néhány évnyi rozsdásodás után újra levegőbe fog emelkedni a ferihegyi IL-76-os! Orosz szakemberek gőzerővel dolgoznak a felkészítésén. Remélem nem fog szétesni az első berepen. Cébés | |||||
mig23papa | Adatlap | 83112 | 2008. július 4. 14:45 | ||
sjoca az a "rendkívül kockázatos manőver" tudomásom szerint azért sikeredett olyan kockázatosra, mert egy olyan bukfenc volt amit túlságosan kis magasságon kezdve nem adta ki a befejezését a talajszint felett, vagyis simán bekezúgtak a földbe a leszállóágon, gonmdolom ezt a ballépést észrevették, és elindították a katapultálást, ami a kis magasság miatt megint csak nem adta ki, sajna :-(( a szemtanúk talán azért beszélnek, illetve írnak "össze-vissza" mert nem igazán vannak tisztába egy szabályos bukfenc paramétereivel az adott gép esetében, lehet, hogy egy Po-2 - esnek ki adta volna, de az L-39 - nek nem. | |||||
sjoca | Adatlap | 83110 | 2008. július 4. 12:57 | ||
Egyébként,viszatérve az L39-es balesetére,milyen volt az a "rendkívül kockázatos manőver", ami végül a tragédiát okozta? A szemtanúk össze-vissza beszélnek,illetve írnak a különböző fórumokon! | |||||
sjoca | Adatlap | 83109 | 2008. július 4. 12:53 | ||
Igen,olyannal sokat tekertem a seregben anno. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 83108 | 2008. július 3. 15:40 | ||
balaton | Adatlap | 83107 | 2008. július 3. 15:29 | ||
Épp ebben a pillanatban repült el Balaton fölött egy bemutató-festésű Albatros, kelet-nyugati irányban. | |||||
borisz | Adatlap | 83106 | 2008. július 1. 08:50 | ||
Elkészült az első A-400M! Nem siették el. | |||||
Figaro | Adatlap | 83105 | 2008. június 29. 11:34 | ||
sjoca | Adatlap | 83104 | 2008. június 28. 20:51 | ||
A Csepel D334 az milyen? Még nem láttam olyat? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 83103 | 2008. június 26. 10:21 | ||
A másik példány a vas megyei Apátistvánfalván, az ottani határőr gyűjteményben látható. Fedél alatt tárolják, őrzött környezetben van egy Csepel D334-es egy UAZ, egy Niva és egy motorcsónak édes-bús társaságában. Miggyuri | |||||
A-3 | Adatlap | 83102 | 2008. június 26. 05:35 | ||
Köszönöm kérdésed! Mindkét szárny és a törzs hátsórész beszerelése 60%- os készűltségben van. Még a héten teszünk fel képeket a honlapjára. Még most nagyszerű témát kínálnak a makettkészítőknek a törzsön kivül összeszerelt vezérlés csomópontok. Ismereteim szerint senki nem készített eddig működő hossz-kereszt-lábvezérlés csomópontról működő, kicsinyített másolatot. Ha valakit érdekel a téma szivesen segítem a munkáját képekkel, rajzokkal valamint előzetes egyeztetés után hejszini mérési lehetőséggel. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 83101 | 2008. június 25. 23:08 | ||
Hogy all a 15-os? Tavaly oktoberben volt szerencsem latni es mar akkor nagyon igeretesen nezett ki. Hogy telt az elmult bo fel ev? | |||||
A-3 | Adatlap | 83100 | 2008. június 25. 22:04 | ||
Többen hiányolták az információt a Tupoljev Gyár által készített és valaha a Fertő-tavon szolgálatott teljesített amfibiáról. Szeretném megnyugtatni a T. érdeklődőket, hogy a mai napon az UTI MIG-15 párjaként elfoglalta méltó helyét a felújítandó csodabogarak sorában. Jelenleg hazánkban csak kettő példány található a masinából. Alsónémediből sajnos az anfibiát egy Bp. környéki haszonvas telepre vitték és bezúzták. A volt tulajdonos felesége nem mondott igazat, hogy egy német múzeumbe került. | |||||
balaton | Adatlap | 83099 | 2008. június 25. 21:56 | ||
Idén tavasszal egy rendőrségi Mi-2-vel kerestek Balatonban egy eltűnt gyereket. De ezt csak utólag tudtam meg. Egész délelőtt ott körözött, egyszer pont a kertünk fölött repült el. Akkor nem volt nálam a fényképezőgép, utána meg nagy ívben elkerült. | |||||
A-3 | Adatlap | 83098 | 2008. június 25. 21:47 | ||
Néhány hete a tököli reptéren találkoztam velük éjszaka és akkor tudtam meg, hogy kaptak új felszerelést az éjszakai feladatok végrehajtására. Nagy valószínűséggel most is kiképzési feledatot hajtottak végre. Ez a dolguk, hát tegyék! | |||||
Emerick | Adatlap | 83097 | 2008. június 25. 21:42 | ||
Rendszeres vendég Budapest felett. Sőt, inkább házigazda az MD-k mellett. :) | |||||
borisz | Adatlap | 83096 | 2008. június 25. 20:42 | ||
Most húzott el egy rendőrségi Mi-2es az MO-felett Lakihegyfelől Nyugatra. (jéé, ezek még repülnek?) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 83095 | 2008. június 25. 09:24 | ||
Kelemen | Adatlap | 83094 | 2008. június 25. 09:17 | ||
A 120-as oldalszámú zuhant le. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 83093 | 2008. június 25. 09:15 | ||
Tudni lehet ennek az Albának az oldalszámát? | |||||
Monox | Adatlap | 83092 | 2008. június 25. 06:31 | ||
Azt a szemzációhajhász mindenit az újságoknak, akik mindent megtesznek, hogy hallassanak magukról! Mégha belegabajodnak is abba amit mondani akarnak. Azt hittem tényleg kiadott egy jelentést a Honvédség. | |||||
Solo | Adatlap | 83091 | 2008. június 24. 10:42 | ||
Ez miféle jelentés? | |||||
MoMi | Adatlap | 83090 | 2008. június 24. 10:08 | ||
Jelentés idézet: A Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába tartozó kétüléses L-39 típusú repülőgép kiképzési repülés végrehajtása közben Fehérgyarmat közelében lezuhant. A repülőgép kétfős személyzete életét vesztette. A baleset körülményeinek kivizsgálását az illetékes hatóságok – a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedésbiztonsági Szervezet - bevonásával megkezdték. A súlyos katasztrófa pénteken délelőtt történt. Az Albatros 10:25-kor szállt fel a kecskeméti repülőtérről, 11:02-kor zajlott az utolsó kommunikáció a géppel, utána megszakadt a kapcsolat. Az első jelzéseket fél 12-kor kapták meg a hatóságok arról, hogy ég egy repülőgép Fehérgyarmat mellett, lakott területtől 500 méterre. A katonai gép 200 méteres magasságban hajtott végre feladatot. A pilóták katapultálni próbáltak, de az alacsony magasság miatt ez eredménytelen volt. A hátul ülő pilótát kilőtte a katapult, az elöl ülő nem tudta elhagyni a gépet. Eltérhettek a kiszabott feladattól a Fehérgyarmat és Nábrád között egy használaton kívüli repülőtérre lezuhant kiképző gép pilótái - mondta a helyszínen a szlovéniai tartózkodását megszakító Szekeres Imre honvédelmi miniszter. A rendelkezésre álló eddigi adatok szerint a pilóták egy nem tervezett és rendkívül kockázatos manővert hajtottak végre a géppel - mondta a tárca vezetője. Hozzátette: ezt persze a további vizsgálat tisztázza majd pontosan, amit segíthet, hogy van szemtanú és rendelkezésre áll egy videofelvétel is. Eredetileg a kiképzési feladat úgy szólt, hogy a növendék pilóta 200 méter magasan manőver nélkül egy sima repülést hajtson végre. Egy szemtanú azonban azt mondta, hogy a gép alacsonyan, körülbelül 100 méter magasan repült el Fehérgyarmat felett, majd visszafordult, és a régi reptér felett orral felfelé hirtelen emelkedni kezdett. A 200-300 méter magasan lévő repülő ezután megfordult, orral lefelé zuhanni kezdett, végül becsapódott, és lángolva több száz métert csúszott a régi reptér területén. Az elhunyt kiképzőpilóta, Janicsek András alezredes nemrég tért vissza egy kanadai programról, ahol szintén kiképzőként dolgozott. Több mint 2700 repült óra van a háta mögött, MiG-29-est is vezetett. A növendék, Ignácz Zoltán főhadnagy vadászpilótának készült, és MiG-29-esen vagy Gripenen repült volna kiképzése után. 2008. június 21. 21:00 Büntetőeljárást indított a Debreceni Katonai Ügyészség a Fehérgyarmatnál pénteken lezuhant oktatógép balesete ügyében, amelyben két pilóta életét vesztette. "A pilóták olyan repülési manővereket hajtottak végre, amelyek nem szerepeltek a kiképzési tervben. A mi adataink is erre utalnak, és éppen ez vezetett arra, hogy a Btk. 185. paragrafusában szabályozott halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indítsuk meg az eljárást" - nyilatkozta Ludmán Zsolt katonai ügyész. A debreceni katonai ügyész bűncselekmény helyszínévé nyilvánította a területet, a gép fekete dobozát pedig bűnjelként lefoglalta. 2008.06.23.17:00 Húsz perccel a lezuhanás előtt megszakadt a rádióösszeköttetés a pénteken földhöz csapódott kiképzőgép és a katonai légi irányítás között. A katonai ügyészség nem zárja ki, hogy műszaki hiba is történhetett. Az L 39-es mozgását a Hungaro Controll repülésirányító központjában is észlelték. A Híradó értesülései szerint az oktatópilóta előírásszerűen bejelentkezett Ferihegynek, a katonai légi irányítás hívására azonban többé nem válaszolt. A kecskeméti bázison a lezuhanást megelőző húsz percben nem tudták, hogy mit csinál a gép. Később már a képernyőről is eltűnt, mert az előírt kétszáz helyett harminc méterre ereszkedett. A radarok itt már nem észlelhették. No comment! Nyugodjanak békében! momi | |||||
balaton | Adatlap | 83088 | 2008. június 23. 23:17 | ||
Nem tudom, hogy történt, de nagybetű helyett kicsiben adta be és nem is mindet. Megbolondult a gépem? Na mégegyszer: HA-LFV, HA-LFX, HA-LFO, HA-LFN, HA-LFM, HA-LFP, HA-VLA, HA-LFK | |||||
balaton | Adatlap | 83087 | 2008. június 23. 23:13 | ||
magyar gazelle lajstromok: ha-lfv ha-lfx ha-lfo ha-lfn | |||||
Emerick | Adatlap | 83086 | 2008. június 23. 21:47 | ||
Tegnap (?) leesett az országbn található Gazelle helikopterek egyike. A Top3-as gazdag emberek egyikéé volt a gép. Ha jól tudom, összesen volt 3 db ebből a típusból az országban, kizárólag magántulajdonban. | |||||
Kalóz | Adatlap | 83085 | 2008. június 23. 20:45 | ||
Ha jól tudom, bármilyen (na legalább is nagyon sok) gép tulajdonságait lehet szimulálni rajta, úgyhogy nem csak a Gripeneseknek segítene. Persze ha nem akarják vagy tudják használni, az más kérdés. Ami a radarfigyelést illeti: a 90-es évek elején felszálltunk Nyíregyházáról egy Zlinnel. Pár tíz méteren lehettünk, amikor Ferihegy beszólt: a Nyíregyházán felszállt gép azonosítsa magát! Gondolom nem a szabolcsiak jeleztek, mert akkor valszeg megadták volna az azonosítónkat, és minket azon hívnak. Így Pesten a képernyőn láthatták, hogy valaki repked a levegőben pár száz kilométerre. | |||||
balaton | Adatlap | 83084 | 2008. június 23. 12:23 | ||
Csak annyit kértem (Ha kérhetek egyáltalán ilyet.), hogy legalább a halottakra és gyászolóikra legyetek tekintettel. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 83083 | 2008. június 23. 12:19 | ||
Ja, van vizsgálat, ki is fognak vmit deríteni, csak éppen MI nem fogjuk megtudni. A Mig-29, Mi-8 baleset okát nyilvánosságra hozták...? | |||||
balaton | Adatlap | 83082 | 2008. június 23. 09:50 | ||
Ha egy például gyilkost nem nevezhetünk gyilkosnak, amíg a bíróság ki nem mondja, hogy az (Különben még ő perel be minket becsületsértésért.), akkor egy hazáját szolgáló katona nem érdemli-e meg az ártatlanság vélelmét? Lehet, hogy pilóta-hiba volt, lehet, hogy nem. Lesz vizsgálat, ki fog derülni. Addig viszont mellőzzük a vádaskodást! Nem méltó sem a Honvédséghez, sem a civilekhez, főképp nem a halottakhoz. üdv. KG | |||||
Marci | Adatlap | 83081 | 2008. június 23. 09:18 | ||
Ezt nem igazán értem, hogy ki vágta haza a repülők becsületét és miért? Még le sem zajlott a vizsgálat. Vádaskodni túl korai ez nem szétmagyarázás. | |||||
Nyugger | Adatlap | 83080 | 2008. június 22. 22:30 | ||
MiG23Papa! Olvasom a klf. beírásokat a Makettinfon és egyéb helyeken is... Kemény véleményt fogalmazott meg egy repülőgépvezető barátom: Eddig is a repülőket utálta az egész honvédség, most meg x évre elvasaltuk magunkat, ez a gyerek tönkrevágta az élő repülők becsületét, és szégyent hozott repülőhalottainkra. Mindenféle kegyeletsértés nélkül! /és nem kell szétmagyarázni/ | |||||
Solo | Adatlap | 83079 | 2008. június 22. 22:12 | ||
Igazad van, egy modern van. Reméljük használják is.. | |||||
Solo | Adatlap | 83078 | 2008. június 22. 22:09 | ||
Mindegy látom nem érted. Ha valamiről úgy beszélünk, hogy utolsó és első, akkor általában időrendi sorrendben beszélünk róla. Az utolsó hibát mindíg a pilóta véti. Az útvonaltól való eltérés nem reptechnika. A katapultálás sem reptechnika. A manőver ami állítólag nem sikerült na az reptechnika. Nem a mundér becsületéről van szó. Ha valaki hibázott ismerje be és abból a többiek is tanulnak. Viszont meg kell vizsgálni a hibák okait is. Mi vezett el odáig. Soha nem csak egy ember a felelős. Ha szerinted én csak a pilótákat védem nagyon tévedsz. Csak azt mondom, hogy nem csak őket kellene elővenni. Összetettebb a szitu. Az ismert infók jelenleg elég szűkösek. A történelmi tények és elképzelések pedig nem alkalmazhatók. | |||||
borisz | Adatlap | 83077 | 2008. június 22. 22:05 | ||
Solo, mig23papa: Nagyon szép és jó, hogy így kiáltok az érveitek mellett, mindezt kultúrátan, és úgy érveltek, hogy a JAG-ban nem látni olyat, de pár dolgot elfelejtetek. 1; Szerencsétleneken ez már nem segít, nem változtat azon a tényen, hogy meghaltak. 2; A hivatalos vizsgálatba azt állapítanak meg, amit akarnak. 3; A különböző médiumok meg felejtősek ahogy vannak, ők folyton azt mondanak következmények nélkül, amit akarnak, belekevernek minden baromságot, mert ez az érdekük. 4; Talán kishitűség, de a magyar és/vagy a magyarországi repülésen nem változtat a vitátok, AZOK úgyis elmutyizzák a saját, meg a haverjaik zsebébe a pénzt életük végéig, és szerintem kb úgy rendezik le, mint a macsakafogóban Frigg Tájföl: szokásos távirat az özbegyeknek és nyalóka az árváknak. Sajnos a katonai repüléstől igen nehezen elvonatkoztatható a politika, remélem nem kell magyarázzam miért. Sajnos sokrétű a probléma, nemcsak annyi, hogy pl valakik lazán kezelik a szabályokat, mmert hiába vannak hozzáértő emverek, akik szívből csinálnák a dolgot, valamiért mégsem tudják, valamiért máshova kerül a pénz, és valamiért ígyis-úgyis nyakig ülünk a szarban. El van az egész tudjukmicsinálva. Remélem nem tapostam bele senki lelkivirágába, politkai, valási, egyéb meggyőződésebe, pusztán szerettem volna kifejezni, hogy ez a meddő szócsata kevés értelmes dologhoz vezet, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy fórumozással legfeljebb a fórumos problémák oldhatóak meg. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 83076 | 2008. június 22. 21:27 | ||
Pontosítok: van. :-) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 83075 | 2008. június 22. 21:26 | ||
A kijelentés az volt, hogy "nincsenek modern szimulátorok"... Ez nem igaz, mert vannak. Hogy csak Gripenhez, miközben még 2 másik sugárhajtású típusunk is üzemel? Az egy másik történet... | |||||
gyászoló | Adatlap | 83074 | 2008. június 22. 20:12 | ||
Sajnálom hogy idén ez már a harmadik alkalom hiúsági szócsaták vívására... | |||||
mig23papa | Adatlap | 83073 | 2008. június 22. 20:05 | ||
"Ha mindíg mindenki tudná, hogy éppen mire képes akkor soha nem lenne semmyilen baleset a világon." Attól még lenne , csak az illető hibájának hiánya miatt kevesebb. A következő történhetett, aminek a végeredménye az lett ami. 1. Eltértek a megadott útvonaltól. 2. Olyan manőverbe kezdtek, amiről közben kiderült, hogy nem tudják befejezni, ekkor 3. Katapultálni próbáltak, de a folyamatban lévő manőver adott pontján indítva már kevés volt a magasság (így az idő is) a katapult működési idejéhez képest (Lehet hogy csak 100 méter kellett volna, de nem volt.) Ez mind a pilóta reptechnikai hibái,az első helyen megjelölve , az összes többi csak utána jön: akár öreg volt a gép akár nem, akár keveset repült akár nem,akár jó volt az idő akár nem,akár megfelelő volt a felszerelés akár nem,akár ismert volt a terep akár nem. Dettó ugyanez volt Mig-21 utival a Gődér Béla Kristóf Tamás esetében, pilóta hiba, ezt észlelve katapultálás, idő ott is rövid volt, Kristófnak sem lobbant 100%-osan az ernyője, de a magad fák megfogták, Gődérnek esélye már 0 volt, mivel az első ülésben ült, és az megy másodiknak ki a gépből. Hasonlóan Soproni Károly esetében is, egyértelmű pilóta reptechnikai hibája miatt lett az ami lett a vége, ha időben beismeri magának hogy hibázott, lett volna ideje katapultálni, bár lehet hogy nem akarta a gépet sorsára hagyni, ha a nagy semmi közepén lett volna, lehet hogy kattintott volna. Korzicska Frajd dettó, tudták hogy nem szerencsés a másik gép gázsugarába kerülni, főleg nem kis magasságon, mégis belerepültek. Soroljam még, nem teszem, hisz a teáltalad felsorolt okok miatt is történtek katasztrófák. Természetes dolog, ha védi az ember a mundér becsületét, da ha egyszer kiderül, hogy mégis pilótahiba volt, akkor el kell fogadni azt mindenkinek. És annak szellemében élni-és repülni tovább. Nem a magam igazáról akarlak meggyőzni, (bárcsak ne lenne igazam) csak sorbaállítom a már ismert információkat. Végkövetkeztetésem , hogy ha nincsenek ott és akkor , most vidáman sörözhetnének a kedvenc foteljükben. Ők döntöttek úgy hogy azt csinálják amit csináltak, ott ahol, akkor amikor, és úgy ahogy. Sajnálom őket, ekkora büntetést tényleg nemétdemeltek egy ilyen ballépés miatt. | |||||
Solo | Adatlap | 83072 | 2008. június 22. 19:26 | ||
Szép ez a PETRA, de aki nem Gripennel repül annak nem nagy segítség. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 83071 | 2008. június 22. 19:18 | ||
Van szimulátor a Gripenhez, a PETRA. Úgyhogy téves a felvetésed. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 83070 | 2008. június 22. 18:23 | ||
Kettő: Egy An-2-es is kényszerleszállt Ausztriában. :( Mi van itt? :-(( | |||||
Marci | Adatlap | 83069 | 2008. június 22. 17:16 | ||
Döbbenet, hogy nincsenek modern szimulátorok! 1. A legolcsóbb az üzemeltetése. 2. A legegsztrémebb dolgot is ki lehet próbálni baleset nélkül. Rendszerváltás ide vagy oda nálunk úgy látszik Mátyás óta nem változik semmi ::) | |||||
Solo | Adatlap | 83068 | 2008. június 22. 17:09 | ||
Akkor részletezem. 1. Öreg gépek 2. Kevés repidő 3. Rossz időjárás 4. Szabályok megsértése 5. A feladatnak nem megfeleő felszerelés 6. Ismeretlen terep 7. stb stb 8. Utolsó a pilóta reptechnikai hibája Jelen estben nálunk kettő folyamatosan fennáll. Ha mindíg mindenki tudná, hogy éppen mire képes akkor soha nem lenne semmyilen baleset a világon. Utópia. Nincs olyan hogy 100%-os bizonyosság. Ez alapján nem repülne senki. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |