/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
notarius 83919 2008. november 30. 20:58
Válasz erre
PETI 83918 2008. november 30. 20:57
Válasz erre
Felháborító, de az is, hogy mért csak most nyilvánították azzá? Hiszen egyértelműen műemlék épület (volt). Ennek a bontásnak lesz felelőse, vagy (megint) mindent meg lehet csinálni?
mig23papa 83917 2008. november 30. 20:56
Válasz erre
ha nincs bontási engedélyük akkor nem bonthatnak, akár műemlék akár nem, szerintem, de ha már lebontották (annak ellenére hogy nem tehették volna) akkor az lenne a legigazságosabb büntetés hogy vissza kellene állitaniuk az eredeti állapotot
Elektrolakatos 83916 2008. november 30. 20:49
Válasz erre
Mennyi koncertern voltam ott még a '80-as évek elején
Polar 83915 2008. november 30. 20:38
Válasz erre
Sziasztiok!

A pletykák szerint az egyetem eme részét csütörtökön műemlékké nyilvánították. A bontás azért volt ennyire sürgős, hogy a hivatalos értesítés kézhezvétele előtt végezzenek vele. Ebben az esetben a büntetés max. 3 millió forint.

A többit a fantáziátokra bízom.

Mi majdnem sírtunk, amikor megláttuk a bontás első látható jeleit. A romhalmazból már csak a hajdani klubbhelységünk maradt meg, az is csak azért, mert ennek a fala dőlt le, és emiatt felfüggesztették a bontást.

Polar
PETI 83913 2008. november 30. 20:24
Válasz erre
Ja, a volt sulimban is ez a "jövő", a régi nevén Kertészeti Egyetem (Villányi út)gyönyörű botanikai területeire is szemet vetett valaki. Mélygarázs, parkoló a cél.
PETI 83912 2008. november 30. 20:13
Válasz erre
A tököli -régen PG névre hallgató nagynevű magyar javítóbázis- OBI meglátogatása után mindenkinek jól fog esni beállni a Bólyai mélygarázsba higgyétek el már végre... Megáll az ész!
sarkanyhuzo 83911 2008. november 30. 19:09
Válasz erre
Ez az egész -sajnos- hű képe/tükre az mai magyar állapotoknak...
Szomorú és elkeserítő...
borisz 83910 2008. november 30. 19:04
Válasz erre
Lesz a helyén lakópark...
Az jó, az modern...
Miért kell elpusztítani mindent, ami történelmi és/vagy egyszerűen jó ránézni. Ez az épület, de még sok más is annyira jó, hangulatos, és meghatározó városképet adtak...
Gabusch 83909 2008. november 30. 19:01
Válasz erre
Szép és főleg tágas. Tehát sok értékes területet foglal egy jellegtelen irodaház elől...
KossuthLajos 83908 2008. november 30. 18:19
Válasz erre
Először azt hittem valami másik épületet bontanak ott a Bólyain, aztán megismertem. Miért kell lebontani? Az egy szép épület volt.
Ceró 83907 2008. november 30. 17:24
Válasz erre
Snowman 83906 2008. november 30. 17:15
Válasz erre
Sziasztok!
Én a Stefánián volt és onnan indultam haza.A népligetnél jártam a felüljáró alatt,amikor megérkeztek a tűzoltók és a rendőrök!Ha elöbb végzek vagy nem nézek körbe még1x...

Már reggel láttam,hogy veszélyesen kifelé dől a fal,de azért ezt nem gondoltam volna.
Szóval vigyázzatok magatokra és egymásra!
PETI 83905 2008. november 30. 17:12
Válasz erre
Ceró!
Ha a halálesetre gondolsz, az is tragédia persze. De ennek a bontásnak nem szabadott volna utat adni!
Tibor 83904 2008. november 30. 17:03
Válasz erre
Fiúk!
Hát oda sem mehetek már osztálytalálkozóra. '69-73 közt koptathattam azokat a köveket, lépcsőket. Szégyen gyalázat!
Egy volt Zalkás: Tibor
Ceró 83903 2008. november 30. 17:00
Válasz erre
Ami történt az is kemény! R.I.P.
Ceró
PETI 83902 2008. november 30. 16:59
Válasz erre
Kimondhatatlan szégyen, hogy lebontják a Bólyai Nemzetvédelmi Egyetem épületét!
Ha nem a saját szememmel látnám, nem is hinném el.
Elektrolakatos 83901 2008. november 29. 14:08
Válasz erre
azt a q...

szegény :(

talán nem kellett volna egyáltalán az objektumhoz nyúlni

index.hu/politika/bulvar/ep9385/
Tibor 83900 2008. november 13. 06:20
Válasz erre
Jó reggelt Miggyuri!
Kösz, rendben. Egyben javítom a 1670/1673 hozzászólásomat: nem 2003-ban, hanem 1983-ban jártam monyinóban. A monyinói fotók a hunavia lapon vannak, a superfighter lapról át lehet menni rá.
Üdv.: Tibor
Miggyuri 83899 2008. november 13. 06:15
Válasz erre
Tibor!
Kapold be az Össze hozzászólás mutatása gombot itt fönn az "E-mail-címed:" fölött. Előjön, ami elbújt. :)
Miggyuri
Tibor 83898 2008. november 13. 06:11
Válasz erre
Fiúk!
A topikon 3 sorszám is kimaradt, azaz három hozzászólás, mi lehet az oka?
1668/1671 - 1671/1671
Tibor 83897 2008. november 13. 06:07
Válasz erre
T. Varjúbácsi!
Valami gebasz van ezzel a topikkal, mert tegnap már válaszoltam, az összesítő listán ott is van, jelezve a hozzászólást, de itt meg nem jelenik ma meg. Nos a monyinoi verzió nekem gyanús. Egyrészt 1983 táján jártam ott, igaz néhány hangár közelébe se engedtek bennünket, de akkor ott csak szovjet gépek voltak kiállítva, mintegy 200! példány. A superfighter.hu lapon rengeteg kép található Monyinóból, érzésem szerint a fotók tulajdonosa nem hagyta volna ki, ha egy magyar gépet ott talál. Egyébként más orosz kiállítások web lapjain sem találkoztam vele.
Szóval változatlanul: hol lehetnek a II.VH-ban a szovjetek által zsákmányolt repgépek? (Lehet, hogy ott is dívott a vandalizmus, mint nálunk az '50-es években?
Üdv. és szép napot: Tibor
Varjúbácsi 83894 2008. november 12. 14:20
Válasz erre
Tibor!
Kovács Bubu szerint Moninoban vannak, a Szőnyi féle gépet legalább is ott látta.
Sonka_papa 83893 2008. november 12. 13:25
Válasz erre
Tibor 83892 2008. november 12. 08:59
Válasz erre
BF-109 16
BF-109 16

Helló!
A fene tudja a magyar jelzést. Mellékelek egy fotót, azt hiszem Bernád Dénestől való. Ezen szépen vannak ilyen, meg olyan jelzésű gépek. Arról nem is beszélve, hogy '45 április végén pepecseltek-e átfestéssel?
Mellesleg engem a szovjetek által zsákmányolt magyar gépek sorsa is izgat. Hol lehetnek, ha vannak? Lásd kubinkai múzeum: magyar harckocsik.
Emlékszem egyszer régen megjelent valahol egy fotó a szovjet fronton eltűnt, majd partizánná vált Szőnyi Márton által repült Fiat CR-42-ről valahol oroszhonban, egy hangár előtt.
Szóval hol lehetnek? Gyakran böngészem az orosz web lapokat, de még nem akadtam nyomukra.
Hátha valaki tud itt a fórumozók közül valamit.
No üdv.: Tibor
Zebi 83891 2008. november 12. 08:42
Válasz erre
Szia!
Igen, erre gondoltam. Valóban félreérthető voltam, nem az oroszokra gondoltam, hanem a cikkben is szereplő Egyesült Államokra, ez a gép Arizonában van.
Magyar jelzések valószínűleg felkerülhettek rá, mint a többi Neubibergi magyar gépre.
Tibor 83890 2008. november 12. 08:31
Válasz erre
Zebi!
Kösz a web lap címet. Punka Gyuri kutatásai szerint: a 65. ezred parancsban 1945. 04. 23.-n utalták ki ezt a Wr.Nr. 611943 számú gépet a 101/III. osztálynak és 1945. május 2.-án a megmaradt gépek listáján szerepel. (Punka: A messzer). Ezek szerint erre már nem kerültek volna fel a magyar jelzések?
Ezek után apró kérdésem: a tegnap esti 23:36-os hozzászólásodban erről a gépről írtál? Melyik ez a múzeum, mert én valószínűleg félreértettem a hozzászólásokat, úgy értettem Kubinkában van.
Üdv.: Tibor
Kferro 83889 2008. november 12. 08:21
Válasz erre
A szívem szakadt meg, hogy megnéztem... :(
Zebi 83888 2008. november 12. 08:05
Válasz erre
Tibor 83887 2008. november 12. 05:34
Válasz erre
Jó reggelt Zebi!
Fotó van valahol erről a messerről? Tedd közzé légyszi!
Üdv.: Tibor
Vadász 83886 2008. november 12. 04:47
Válasz erre
Jelenleg ott naagyobb biztonságban van.
Zebi 83885 2008. november 11. 23:36
Válasz erre
Az egyetlen megmaradt magyar Messer is ott van.
Gabusch 83884 2008. november 11. 22:20
Válasz erre
A prágai Hadtörténetit érdemes meglátogatni.
Máté 83883 2008. november 11. 21:08
Válasz erre
Na igen.
Például a kubinkai Zrínyit vagy a Turánt.
De sajnos luxusautókra és helikopterekre kell fordítani a pénzt.
A politikusok gondolkodását úgy látszik sohasem fogom megérteni...
Üdv
Máté
papgyuri 83882 2008. november 11. 19:13
Válasz erre
Érdekes Hír!

www.mult-kor.hu/cikk.php

Mi mikor kérünk egy-két dolgot Putyinéktól?
papgyuri
(Most talán jó lesz)
papgyuri 83881 2008. november 11. 19:07
Válasz erre
Érdekes Hír!
Visszatért Csehországba az elfeledett Skoda harckocsi
Mim mikor kérünk egy-két dolgot Putyinéktól?
papgyuri
Grande 83880 2008. november 9. 07:47
Válasz erre
Balesetet szenvedett egy orosz atomtengeralattjáró
index.hu/politika/kulhirek/368656/
mig23papa 83879 2008. november 8. 21:24
Válasz erre
Tibor

Én ia ara tippeltem, talán már akkor este.
Monox 83878 2008. november 8. 07:37
Válasz erre
Örülök, hogy végre hallok az esetről. Csak azt nem tudom, hogy miért írták azt, hogy a gép úgy esett le, hogy az orra a felszállópálya felé állt. Ez vajon miképp lehet? Nem világos az sem, hogy mindez miért számít tabunak. Sokaktól hallottam, hogy Brükner nem volt éppen népszerű ember a reptéren, sőt ha a hír igaz, akkor a hátsó ülés gazdája is rákérdezés után talált gazdára, lévén a kijelölt hajózó aznapra lemondta a vele való repülést. Acsait egyébként Szatymazon helyezték örök nyugalomra.
Tibor 83877 2008. november 8. 05:29
Válasz erre
Jó reggelt Sainz!
Én akkor a kecskeméti rt. zászlóalj parancsnoka voltam. A második verzió, a vezetett orsó az igaz, legalább is akkori szövegek szerint. Ahogy emlékszem, akkor azt beszélték a reptéren, hogy megbeszélték felszállás előtt, ezzel a figurával fejezik be a felszállást. Brücki Csepelen van eltemetve, ott voltam a temetésén.
Üdv.: Tibor
Tomi 83876 2008. november 7. 21:12
Válasz erre
Én konkrétan inkább a második verzióról hallottam.
sainz 83875 2008. november 7. 20:41
Válasz erre
" Hozzáteszem a vagányságért és a hülyeségért, a saját képességeik túlbecsüléséért már elég sokan fizettek az életükkel. Pl.: Decsov, Blázsika, Acsai, Brückner, Bakó, Reinhardt, vagy Soproni, de végsősoron Rácz Zsolti is ebbe halt bele.
Ez csak egy szerény megjegyzés részemről, aki a felsorolt hajózók közül többet személyesen is ismert. "

Tibor!

Kérlek írd meg mi alapján gondolod ezt az Acsai-Brückner katasztrófáról.
Sok pletyka, hipotézis kering(ett) ezzel az eseménnyel kapcsolatban.
Én a közelmúltban több kecskeméti hajózónál rákérdeztem erre, akik mindannyian ott repültek abban az időben.
Egybehangzóan azt a választ kaptam tőlük, hogy a legvalószínűbb ok az, hogy az egyik fékszárny nem jött vissza a felszállás után, de ezt a vizsgélatnak nem sikerült a roncsok alapján kétséget kizáróan bizonyítania.
A második helyen azt valószínűsítik, hogy egy felszállás utáni orsó palástorsóra sikeredett, és ezért álltak a földbe...

Te esetleg másként tudod ?
Tibor 83874 2008. november 7. 09:54
Válasz erre
Fiúk!
Egyetértve veletek, különösen Momi hozzászólásával, ha nem untatlak benneteket elmesélek két velem történt hasonló fegyelemsértést (Már elévültek-remélem).
Zlinnel jöttünk haza Szolnokról, a pilóta százados volt, én egy kicsit magasabb rendfokozatú az "anyós" ülésben ültem. Délegyházához érve a srác megkérdezte, hogy megnézzük-e a csajokat a nudi strandon. A válaszom "természetesen" naná (Én voltam a fedélzeten a pk.)! Fedélzeti válaszadó lejelentve üzemképtelennek (nehogy a radarok mérni tudjanak minket), majd kb. 20 perc tömény bohóckodás. Néhány emberke a földön ilyedtében be a vízbe. Aztá meguntuk és irány haza.
A másik eset: minyóval Kecskemétről haza. Reptér megközelítés nem Almádi, hanem a hajmáskéri gyakorlóterek felől. Az utastérben velünk utazó, jó nevű hajózó ezredes (aki csak merevszárnyúakra rendelkezett jogsival) fel és be a pilóta fülkébe, másodpilóta ki közénk. Beérünk az állóhely felé és megkezdődik a hintázás, le és föl, jobbra és balra. A látvány remek lehetett, mert az állóhelyre értünk kijött gk. vezető egy idő után elfordult, nem bírta tovább nézni a látványt. Képzelhetitek, a deszanttérben utazók közül néhányan megnézték, hogy mit ebédeltek. Mit gondoltok, ki próbálta meg letenni a minyót az állóhelyre?
No ezeket csak sztoriként, de egy kicsit bemutatva a mentalitást.
Üdv.: Tibor, egy öreg rt-s.
Momi 83873 2008. november 7. 09:13
Válasz erre
Sziasztok!

Emlékezzünk kegyelettel az elhunytakról és tanuljunk az elkövetett hibákból.
I.vh német v angol ász mondta:
Van fiatal vadászpilóta és van öreg vadászpilóta, ismerek fital vakmerő vadászpilóta,de öreg vakmerő vadászpilótával még nem találkoztam"

momi
Tibor 83872 2008. november 7. 08:43
Válasz erre
Kferro!
Jellemző a magyar tévé csatornákra, csak a szenzáció hajhászás.
A vizsgálat várható végeredménye már a tragédia bekövetkeztekor is világos volt. Lásd az akkori miniszteri megnyilvánulásokat. (Ez most nem rosszindulatú megjegyzés, hanem annak ismerete, hogy a minisztert az illetékes parancsnokok tájékoztatták pl. a kijelölt repülési útvonaltól és légtértől való eltérésről.) Egyébként néhány volt hajózó és repülésirányító haverommal már ekkor a súlyos fegyelemsértésre és repülési szabálysértésre tippeltünk.
Üdv.: Tibor
Kferro 83871 2008. november 7. 08:31
Válasz erre
Tegnap este a TV2 híradóját nézve értesültem a vizsgálat eredményéről. Érdekes volt, hogy az animációban egy Buccaner ábrázolta az Albát.
Tibor 83870 2008. november 7. 08:27
Válasz erre
Fiúk!
Nincs itt semmi összeesküvés elmélet.
Először is mindketten (nyugodjanak békében) Kanadából nemrég jöttek haza. Az alezredes srác odakint oktatója volt a gyakorlatilag kezdő főhadnagynak. Így már érthető, hogy az oktató miért ment bele a "balhéba". Itt semmi más, mint súlyos fegyelemsértés történt mindkettőjük részéről, amiért az életükkel fizettek. Egyébként azt a kesztyűt repülés közben is le lehet venni, eközben az oktató alez. simán vezethette a gépet.
Hozzáteszem a vagányságért és a hülyeségért, a saját képességeik túlbecsüléséért már elég sokan fizettek az életükkel. Pl.: Decsov, Blázsika, Acsai, Brückner, Bakó, Reinhardt, vagy Soproni, de végsősoron Rácz Zsolti is ebbe halt bele.
Ez csak egy szerény megjegyzés részemről, aki a felsorolt hajózók közül többet személyesen is ismert.
Üdv.: Tibor
Elektrolakatos 83869 2008. november 7. 07:36
Válasz erre
"Mivel a balesetet okozó főhadnagy is életét vesztette, a katonai ügyészség lezárta a nyomozást. "

Azt hiszem nekem ez mindent elárul...vagy csak én érzek "összeesküvés elméletet" :S:S

Mindenesetre tudtommal kesztyűben vezetnek...mekkora gombok lehettek a mobilján?
Monox 83868 2008. november 7. 07:25
Válasz erre
Azért nem akármi repülési szabálysértésről szól eze a cikk. SMS-t írni repülés közben... Hát dobtam egy hátast.

index.hu/politika/bulvar/fgyalbat1106/
Cébés 83867 2008. október 29. 13:08
Válasz erre
Becsődölt a Sterling Airlines, a mai nappal az összes járatát törölte!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.