/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.
Muzzy 85563 2009. augusztus 31. 13:44
Válasz erre
Monox!
Előre jelzem ez is csak találgatás, a bizonyítékok nélkül az is marad. A képen szerintem mindkét hmű működik, mindkettőnek látszik a füstje. Ha asszimetrikus tolóerő lett volna, akkor az oldalkormányt lépték volna, de a képen ezt nem látom, meg a videofelvételek is mintha egyenes megközelítést mutattak volna. Lehet, hogy a szívócsőben megtalálták a madár maradványait, ezért is jelölték meg ezt oknak.
Egy biztos, az adatrögzítők, roncsok átvizsgálásának eredménye nélkül mindez csak elmélet gyártás.
Muzzy
Monox 85562 2009. augusztus 31. 13:29
Válasz erre
5250743_fa06a1fb2b5d24bdbfc49461b5640163_xl
5250743_fa06a1fb2b5d...

Azóta is a net előtt ülök. Előkerütek azok a fotók is, ami a becsapódás előtti állásszögön mutatja a gépet. A hajtóművekből áramló füstcsík a két hajtóműnél teljesen más, az egyiknél tisztán látszik, a jobb oldalinál úgyszolván semmi. Lehetséges azért, mert azon utánégetés van, bár a lángnyelv nem látszik, ebből a képből ezt nem lehet megállapítani, az viszont biztos, hogy ha csak egy pillanatra is, de a két erőmű nincs szinkronban.
A hivatalos verzió szerint madarat kapott a gép, de minél többször nézem a videót annál inkább azt hiszem, hogy nem, ez lehetetlen.
Élőben látva és a videót nézve egyre valószínűbbnek látom a feltevést, hogy a gép v. műszaki hiba, v. pilótahiba miatt zuhant le.
A magam részéről az előbbi áll közelebb hozzám. Ehhez hozzá tartozik, hogy a gépet 11 körül beinditották, majd leállították, de látható szerelést senki nem végzett rajta.
Mindenképpen meg szeretném tudni mi is történt pontosan, de azt hiszem, sok időbe telik mindez, ha valamikor is lehetőség lesz rá.

Tibor és Topi, köszönöm a hozzászólásotokat.
Monox 85559 2009. augusztus 31. 07:19
Válasz erre
DSCN9610
DSCN9610
DSCN9612
DSCN9612
DSCN9617
DSCN9617
DSCN9627
DSCN9627
DSCN9628
DSCN9628

Nagy volt az öröm és a várakozás Radomban. A szombati napi program ugyanígy félbeszakadt, csak ott az ég esett a földre és nem repülőgép.
A repülőnap nagyon vontatott és nagyon unalmas volt, de a Szuhoj típusok mindig mindenhová elvonzottak. Láttuk repülni kötelékben a Szu-22-est négy géppel, igaz csak a földön de közvetlen közelről megcsodáltuk a Szu-24-est és a dinamikus soron kiállított Szu-27-es repülése volt az amire mindenki kíváncsi volt.
Hogy mennyire így volt az jól bizonyítja, hogy alig kapok levegőt, mert nekinyomtak a kerítésnek, mert a gépet a felszálláshoz való gurulásakor gyakorlatilag mindenki látni akarta.

Amikor az első két kép készült valami földöntúli borzongás töltött el engem és biztosan mindenki mást is. A gép impozáns mérete, királyi megjelenése a MiG-29-eshez hasonlóan senkit nam hogyott hidegen. Kifordulva az állóhelyről, mintegy 10 méterrel az orrom előtt elgurult a pálya végére. Mindenki várta a csodát, valaki már részben meg is kapta, mert látta már gurulni ÉLNI a gépet, úgy mint még máskor nem, talán csak a képeken.

Leszálltak a finn Hawkok, indulhatott a program. Nem részletezném a Youtube-on megtalálható már a teljes repülés szinte ami 4 körből állt mintegy 2 perc idő elejéig. És akkor következett be az, amikor az ember egészen egyszerűen nem akar hinni a szemének. Most sem értem, kezdem viszont kapisgálni mi történhetett.
De nagyon fáj az egész. Ez nem híradás volt, hogy valahol lezuhan valami, hisz olyan mindennapra jut egy. Itt szinte mindenki együtt élt a géppel, integettünk a pilótáknak guruláskor és ők vissza, amikor meg felbődült a fáklya, egy emberként mindenki újjongott és figyelt, hogy láthassa a csodát. És megláthatta. Majd egy olyan csodát is ami porig rombolt mindenkit és mindent. Bennünket is aki csak egy kicsit is tovább látott a technikán.

A részleteket már megírta a Jetfly. Amit az okokról írtak szerintem egyáltalán nem igazak, de ez semmit nem von le abból, hogy az eltávozottak az utolsó pillanatig próbálták menteni a lehetetlent és az életüket áldozták a hazájuktól távol egy szép ügy érdekében. El kell temeni őket és meg kell gyászolni, kicsit viszont nehéz azt érezni, hogy ma reggel is megint felkelt a nap...

Pár saját fotó van itt tegnapról.

Az első kettő magát a csodát ábrázolja.
A harmadik egy szép kezdetet amiről akkor senki nem gondolta, hogy valmi befejeződése is egyben.
A negyedik képen a becsapódás utáni 7. másodperc látható. A gép eltűnését a fák mögött szerintem senki nem fényképezte le, abban a pillanatben senkinek sem jutott eszébe fényképezni, amikor egyszerűen nem akar hinni annak amit lát.
Az ötödik kép is jól mutatja azokat, akik itt maradtak és akiknek el kell számolniuk majd a saját munkájukkal és lelkiismeretükkel, az itt maradottak elött. Súlyos teher amit el kell cipelni. Valahol nekünk sem volt egyszerű.

Nyugodjon békében a két elhunyt pilóta.
Szabi77 85556 2009. augusztus 30. 18:48
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valakit érdekel egy videó a szomorú Radomi eseményről:
www.youtube.com/watch

Szabi77
HUJBI 85555 2009. augusztus 30. 18:48
Válasz erre
balaton 85554 2009. augusztus 30. 18:38
Válasz erre
És Bochkor Gábor mit keresett a Mig-29 fedélzetén? :D
Tibor 85553 2009. augusztus 30. 18:18
Válasz erre
A Radomban lezuhant belorusz SzU-27 egyik elhunyt pilótája a Belorusz Légierő Főparancsnok helyettese volt. Mit keres egy ilyen magas beosztású tábornok egy bemutató repülőgép fedélzetén?
MrChef 85552 2009. augusztus 30. 17:19
Válasz erre
Nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Moszkvicsokat, hanem Volgákat, nem osztogattak, hanem fosztogattak. A többi stimmel.
R.I.P. a pilótáknak.:-(
HUJBI 85551 2009. augusztus 30. 16:25
Válasz erre
és nem pilóta, hanem pilóták.
Tibor 85550 2009. augusztus 30. 16:21
Válasz erre
Szia!
Bocs, hogy beleszólok, de nem Krakkóban, hanem Radomban történt a katasztrófa.
Üdv.: Tibor
Cebes 85549 2009. augusztus 30. 14:35
Válasz erre
Ha jól hallom a pilóta meghalt.
Cebes 85548 2009. augusztus 30. 14:26
Válasz erre
ÚÚÚ bazzz...Terveztük hogy kimegyünk...
Wrecker 85547 2009. augusztus 30. 13:24
Válasz erre
Most zuhant le a Krakkó-i repülőnapon egy Szu-27 vadászgép !
A repnapnak vége...
romeo 85546 2009. augusztus 28. 09:20
Válasz erre
Üdv!

Megjelent az MH 5. Bocskai István Lövészdandár honlapja!

link: www.bocskaidandar.hu/
bero89 85545 2009. augusztus 27. 09:59
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki valamit a tegnap repült C17 úticéljáról vagy esetleg látta valaki?
Sulaco 85544 2009. augusztus 27. 01:28
Válasz erre
Ezek után elkezdtem félni, hogy jövőre sem lesz Kecskeméten repülőnap:( Sajnálnám nagyon! Az idei is elmaradt, ezért már most érzem az elvonási tüneteket:)
mig23papa 85543 2009. augusztus 26. 18:23
Válasz erre
romeo

No és arról hol írnak, hogy mennyit faragnak le a baromi nagy (amúgy állítólag jogos, igazságos és törvényes) végkielégítésekből.
romeo 85542 2009. augusztus 26. 12:27
Válasz erre
A szociális, a földművelésügyi, illetve a honvédelmi tárca lehet a 2010-es büdzsé legnagyobb vesztese két ma reggeli lap birtokába jutott keretszámok alapján.

Egybehangzóan úgy tudja a két lap, hogy a szociális tárca a 2009-es 212 milliárd forint után jövőre csak 135 milliárd forintból (-77 mrd Ft), a földművelésügyi 187 után 130 (-57 mrd Ft), a honvédelmi 307 után 262 milliárd forintból (-45 mrd Ft),

www.portfolio.hu/cikkek.tdp
Gabusch 85512 2009. augusztus 25. 20:43
Válasz erre
Repülő
Repül
Háttérben a Svinjak.
Háttérben a...

Ez tegnapelőtt történt - repülömodell-verseny Bovecben (Szlovénia) - de csak most lett netem.
zoli1989 85511 2009. augusztus 22. 10:00
Válasz erre
Én ezt még 19-én fotóztam. Amúgy 20-án valóban a budai oldalról jöttek Pestre, viszont utána szépen mentek lefelé Tököl felé...
Palkó 85510 2009. augusztus 21. 23:52
Válasz erre
Elég kacskaringós volt az útjuk mert Érd irányából húztak Bp. fele.Legalábbis itt fölöttünk amíg láttam őket, de nem Tököl felé az bizti.Kb. 10 óra 49 perckor.
zoli1989 85509 2009. augusztus 21. 22:03
Válasz erre
IMGP4992
IMGP4992

Igen, Tökölnél fordultak rá a Dunára.
Ezen a képen mondjuk nemtudom mennyire érzékelhető, de itt már inkább a Duna felé néznek. (már kicsit messze is voltak)
Han 85508 2009. augusztus 21. 21:50
Válasz erre
Lacus78! Mártonig nem mentek le, Tökölön fordultak rá a Dunára, azért nem hallottad.
zoli1989 85507 2009. augusztus 21. 15:12
Válasz erre
Tőlünk a kertből is jó a látvány ;-)
borisz 85506 2009. augusztus 21. 13:59
Válasz erre
Át kellett volna jönnöd. Jövőre, ha lesz, üljünk ki a gátra napernyővel meg sörrel:)
Erre próbálnak a műrepülők is.
Lacus78 85505 2009. augusztus 20. 21:30
Válasz erre
Én itt Szszmártonban semmit nem hallottam:( Ki kéne mosni a fülem?
borisz 85504 2009. augusztus 20. 19:43
Válasz erre
Én itt Lakihegyen bámultam ez eget. Minden forgolódott erre, de csak a helikopterekről tudtam képet csinálni. A gripent meg ugatta a kutya:D (húúú, az a dörgés, ami a gépből jött...:D )
mig23papa 85503 2009. augusztus 20. 19:22
Válasz erre
Jimbobá

Reméljük, de sajna jött már onnan haza magyar katona lábbal előre.
Jimbobá 85502 2009. augusztus 20. 19:07
Válasz erre
Nem a magyarok futamították meg, hanem az általuk (és amerikaiak által) mentorált afgán egység. Akikkel szerintem tíznél több magyar-amerikai katona sem volt, sőt.
Magyar újságírás...

mig23papa, a másik lehetőség is benne van a pakliban, ezt mindenki tudja, bár reméljük sose fog rá sor kerülni. A következő egy-két hónap kemény lesz ott Baghlanban, eléggé romlott a helyzet.

Üdv!
mig23papa 85500 2009. augusztus 20. 18:57
Válasz erre
G-cart

Mit hozott volna fel mentségére a Szekeres miniszter, ha fordítva alakult volna a helyzet?
G-cart 85499 2009. augusztus 20. 18:16
Válasz erre
mig23papa 85498 2009. augusztus 20. 17:53
Válasz erre
Zsóti

Tudod...semmi sem tart örökké. Nálunk még addig sem, ameddig tarthatna.
Zsóti 85497 2009. augusztus 20. 17:35
Válasz erre
Elméletileg, ez volt a MIG-ek utolsó nyilvános repülése...szomorú...
Han 85496 2009. augusztus 20. 12:27
Válasz erre
Nállunk meg most fordult meg a 3 grippen, meg a Mig29esek, meg az 1. csapat is nemrég:) (Tökölön)
Spike 85495 2009. augusztus 20. 10:57
Válasz erre
Most voltak a 29-esek, aki látta élőben/tévében remélem jól megnézte, mert valószínű most látunk ilyet utoljára. Remélem majd repülőnapokon majd látunk 29-est még ha nem is magyar színekben repülni.
Solo 85494 2009. augusztus 20. 09:49
Válasz erre
A média megint kicsit egyoldalúan tájékoztatta a népet. Koránt sem voltak rendben a papírok, és a kért időpontban a légtér túl zsúfolt lesz.
mirazsmarci 85493 2009. augusztus 19. 22:51
Válasz erre
Aug 20, főpróba+Budaörs 012
Aug 20, főpróba+...
Aug 20, főpróba+Budaörs 028
Aug 20, főpróba+...

Főpróba
Topy 85492 2009. augusztus 19. 22:47
Válasz erre
35 éves működés után úgy tűnik megszűnik a Modell-Fan, az egyik legnagyobb és talán legrégebben megjelenő németnyelvű makettező havi magazin. A 2009/10. szám után meghatározatlan ideig felfüggesztik az újság megjelentetését. A kiadó főleg az internetes média térnyerésére hivatkozik, amely a nyomtatott sajtóval szemben ingyenes és gyorsabban teszi elérhetővé az információkat mindenki számára.
Üdv ... Topy
Keri 85491 2009. augusztus 19. 22:09
Válasz erre
Engem nagyon érdekelne a "miért"?Mi változott meg az előző évekhez képest,ami miatt most nem lehet?
Amon 85487 2009. augusztus 19. 21:21
Válasz erre
Igen ezt sajnos olvastam csak másik oldalon.
Erre inkább azt mondom NO COMMENT...
Elektrolakatos 85486 2009. augusztus 19. 21:14
Válasz erre
Podva 85485 2009. augusztus 19. 19:52
Válasz erre
Idézet Az Olaszországi Légi Háború-bó

"1944 dec 11.én a MAAF ATI embereinek elő kellett venniük a Jane's All The World's Aircraft című kötetet egy különös példány, egy 9,5m fesztávú egyfedelű gép miatt, melynek hosszú üvegezett kabintetője volt. Nagyrészt világosszürke alapszínűre festették, az oldal és magassági kormányokat pedig fehérre (ezek végein a magyar trikolor piros-fehér-zöld sávjai pompáztak) A szárnyvégek alsó felszíne sárga, mig a szárnyakon, illetve a törzs oldalain a HA-NAN polgári azonosító jelzést lehetett látn. Mindezekre meglehetősen elnagyolva az USAAF fehér csillagait és sávjait festették. A géppel egy magyar polgári berepülőpilóta és egy lengyel munkás repült az egyik Adria parti városba, Tortoretóba. A hírszerzők gondosan áttanulmányozták a tipusazonosítás "bibliáját" majd kijelentették, hogy egy M-24-es könnyű repülőgépről van szó."

Üdv Podva
borisz 85484 2009. augusztus 19. 16:50
Válasz erre
Lusta vagyok fényképezni, pedig kb egy hete itt gyakorolnak a bemutatóra a gépek.
Elektrolakatos 85483 2009. augusztus 19. 13:52
Válasz erre
0
0
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5

A Red Bull is elkezdődött a nyitó repülésekkel...
Nyugger 85482 2009. augusztus 19. 13:19
Válasz erre
dsc1
dsc1
dsc2
dsc2
dsc3
dsc3
dsc4
dsc4

1.lépcső Mi-8T-6200, Mi-24V-720 - 582
2.lépcső An-26-407, L-39ZO-119 - 135
3.lépcső An-26-603, MiG-29B-21 - MiG-29UB-27
4.lépcső JAS39D-42, JAS39C-40 - 36
Angyalföldről fotóztam, a Gripen kötelék itt már egy kicsit magasan és messze volt.
Elektrolakatos 85481 2009. augusztus 19. 11:24
Válasz erre
DSCF0725
DSCF0725
0
0
DSCF0727
DSCF0727
1
1
DSCF0728
DSCF0728
2
2
DSCF0729
DSCF0729
4
4
DSCF0730
DSCF0730
4
4
DSCF0732
DSCF0732
5
5

már megvolt!
Nyugger 85480 2009. augusztus 19. 09:51
Válasz erre
Sziasztok,

Ismeri itt valaki az M 24 Olaszországba kerülésének hiteles történetét ?
Podva 85479 2009. augusztus 19. 09:20
Válasz erre
Igen Ennek a gépnek az volt a szerencséje, hogy sikerült külföldre kerülnie. Magyarországon már beolvasztották volna, ahogy a társaival is történt. Ha jól emlékszem van róla egy fotó "Az Olaszországi Légi Háborúban" ahol a magyar lajstromjelre mázolt amerikai felségjellel van megörökítve... Ha ez a gép mesélni tudna!
Szomorúan hallom hogy a pénz ismét közbeszólt, remélem azért a gép nem sínyli meg a nyerészkedést, Ahogy a fotón látom legalább egy fólia takarja.
Üdv Podva
Fodi 85478 2009. augusztus 19. 09:01
Válasz erre
Jo latni, hogy ilyen regi gepek ennyi evet etveszeltek, tobbe-kevesbe epsegben. Akarmi is lesz a sztori vege, remelem nem roncstelepen/olvasztoban vegzi.
Momi 85477 2009. augusztus 19. 08:41
Válasz erre
T. Érdekeltek!

Ezen a projekten már 2 éve küzdenek emberek Mo-on és Németo.-ban,hogy magyar földre visszakerüljön. Sajnos a dolog nem olyan egyszerű,mint aminek elsőre látszik.
A titkolózás igen nagy és pénz pedig nagy Úr.Érdekes módón az érintettek is titkólóznak és nem akarnak nyilatkozni. Furcsa ügy.

momi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223.