<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 85637 | 2009. szeptember 5. 20:48 | ||
Lompi | Adatlap | 85628 | 2009. szeptember 5. 17:18 | ||
Most megy az RTL-en a Piszkos Tizenkettő 2.része gigantikus war fictions. :o) Lompi | |||||
búza | Adatlap | 85627 | 2009. szeptember 5. 16:25 | ||
Szia Monox! 1. Lehet, hogy a pilótáknak nagy tapasztalata volt ezen a típuson de nem repültek soha bemutatót, vagy összetett műrepülést ezen az " alacsonyságon"! 2. Nagy tapasztalatuk lehetett, de nem ezen a tipuson. 3. Kinek mi az intenzív manőver. Nyilván másként látja aki már sokadszorra és másként, aki a ferihegyi indulásokat nézi, vagy pl. egy Góbéét. 4. Amennyire én hallottam a videó felvételeken, a hátonrepülésig forszázzsal repültek, akkor vették ki a gázkarokat belőle. (Te ezt jobban láttad!) 5. Ha tényleg elhallgatott a motor miért nem durrantottak belőle? Nem gondolnám, hogy hősök akartak lenni. 6. Pilóták többnyire akkor szoktak így meghalni, ha elcsesznek valamit és az utolsó pillanatig bíznak benne, hogy mégsem. A cikk egyébként szerintem is ellentmondásos de ezt az újságoktól már megszokhattuk. Nem szaklapba írta, laikusnak lehet hogy tetszett. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 85626 | 2009. szeptember 5. 15:11 | ||
Zépisti! Előszőr és utoljára... Hát nézzük meg. "...fedélzetén két nagy tapasztalatú pilótával." madá Pár hasábbal lejjebb: "...nem tudni, hogy a feladatot végrehajtó pilótáknak volt-e ilyen irányú gyakorlata.." Hát ez egy kicsit ellentmondásos így. Aztán: "A makulátlan festésű gép..." A gép festése jó állapotú volt, de abszolult nem tünt makulátlannak, sem élőben sem a fényképeken. "A gép azonnal intenzív manőverezésbe kezdett, függőleges és vízszintes figurákat is végrehajtott, azonban a második perc táján szemmel láthatóan megtört a lendület." A gép nemhogy nem kezdett "intenzíven manőverezni", hanem kifejezetten álmosan és lustán végrehajtott két bukfencet majd két teljes kört vizszintesen, ezek között volt egy dupla orsó amiből sokáig a hátán repült a gép. A lezuhanás előtt ennyit láttunk összesen, ez viszont jóindulattal sem nevezhető annak amit a cikkben olvastam. A lendülete sem tört meg, hiszen eleve sem volt benne. Utána: ...a tehetetlenül vergődő 23 tonnás vasmadár egy facsoport mögött a földnek ütközött és felrobbant. és a folytatás: ...a személyzet hősiességének köszönhető, hogy a földön a civil lakosság körében nem követelt áldozatokat a Szuhoj lezuhanása. Akkor most irányítható, v. sem? Ha nem az, ha átesett a gé, akkor a pilóták miért küzdöttek a semmiért? Vége: "... a gép hajtóműveinek már nem hallottuk a hangját, így vélhetően tényleg a madárral való ütközés és a tolóerő elvesztése okozhatta a katasztrófát. A palástorsókat ráadásul általában utánégetővel hajtják végre a pilóták, mivel ez a manőver normál esetben sebességvesztést okoz, így a plusz tolóerőre mindenképpen szükség van, pláne alacsony magasságon." Sok helyen felvetődik a madár teória, de ezt egy két hajtóműves gép esetén nem tartom túl életszerünek. Mindkét hajtómű egy madártól nem némul el, sőt egyáltalán nem némul el, de a teljesítmény eshet. És: ha néma a hajtómű, akkor miért kellett a következő manővert megkezdeni? Egyáltalán: ha nem tökéletes(ek) a hajtómű(vek), hogyhogy a pilót(ák) ezt nem tudták azonnal...? Ezek azok amit szemet szúrtak. De nem kritizálom, hiszen mindenkinek akart valami életszerűt adni. Sikerült, de akik itt vannak azok nem (teljesen) laikusok. Ezért zavaró amit írt és azért tartom gyengének a cikket. Részemről viszont a cikk további elemzésétől eltekintenék. Kiváló üdvözlettel: Monox | |||||
búza | Adatlap | 85624 | 2009. szeptember 4. 22:13 | ||
Szia Tripió! Dózsa soha nem szállt le álló hajtóművel. Az igaz, hogy állt le alatta, de újra indított és úgy jött le. A lezuhanásáról magánban levelezhetnénk. buzasg@hdsnet.hu Üdv: Búza | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 85623 | 2009. szeptember 4. 21:23 | ||
na szép...minden sulit szétbombázól? :-P | |||||
borisz | Adatlap | 85622 | 2009. szeptember 4. 21:21 | ||
Sziasztok! Épp az előbb ferdített egy szépet az RTL klub a csepeli aduról. Az igazság, hogy 3-4 osztályra való gyerek dőlt ki néhány óra alatt, ennyi kellett, hogy szétfusson a sertésinfluenza. | |||||
Tripió | Adatlap | 85621 | 2009. szeptember 4. 15:03 | ||
Nem lehetetlen ezek szerint,de nem mindennapi teljesítmény. Ha jól emlékszem,egyszer nálunk a megboldogult Dózsa György berepülőpilóta egy MiG-21-et hozott le álló hajtóművel,pedig valószínűleg kevésbé jóindulatú gép,mint egy F-16. Én éppen akkor voltam katona a tököli reptéren,amikor a kisgéppel lezuhant.Mint béka (vagyis katonai meteorológus) a repvez.toronyban voltam 1995. szeptember 9.-én,szombaton mint szolgálatos és éppen láttam,mi történik.Hát ő tudott repülni egy téglán is. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 85620 | 2009. szeptember 4. 13:36 | ||
Hetente 1-2szer szoktam látni/hallani. :-) | |||||
Pietrino | Adatlap | 85619 | 2009. szeptember 4. 13:03 | ||
Milyen gyakran csinálják ezt, nem tudod? | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 85618 | 2009. szeptember 4. 12:33 | ||
Jaja...jól nyomják a srácok. Párszor elhúzott a város felett is késben mint egy vadászgép. Este meg kivilágítva, mint egy karácsonyfa. Nah mondtam magambam, holnap UFO észleléses hírekkel lesz tele a sajtó... | |||||
Zépisti | Adatlap | 85617 | 2009. szeptember 4. 12:17 | ||
Ha megkérlek elmondanád ,hogy milyen szakmai hibákat és tévedéseket tartalmaz az írás? Tényleg kíváncsi vagyok rá... Zépisti | |||||
Pietrino | Adatlap | 85616 | 2009. szeptember 4. 12:08 | ||
Tegnap szüleimhez mentem haza és a belinkelt videót sikerült készítenem. Sajnos csak a telefonom volt nálam, ezért elég rossz a minősége. Legközelebb már teljes menetfelszereléssel megyek (kamera + DSLR) :) www.youtube.com/watch [Spoiler: Annyit elárulok még, hogy közel 1 órán keresztül "touch and go" -zott a "kicsike"] :) | |||||
borisz | Adatlap | 85615 | 2009. szeptember 4. 11:59 | ||
Sziasztok! Lakihegy felett kb 100 méterrel, lehet alacsonyabban húzott át ék alakban két rendőrségi Mi-2, három ugyancsak rendőrségi MD-500. Hihetetlenül jól nézett ki, bánom, hogy képet nem tudok mutatni. | |||||
Monox | Adatlap | 85614 | 2009. szeptember 4. 11:59 | ||
Senki nem vonja kétségbe a hozzáértését, magam is többször olvastam az irásait, a fotói pedig valóban tényleg nagyon jók. De ez a cikk akkor sem a szakmaiság csúcsa, sőt... Laikusnak talán nem tűnnek fel a hibái, viszont a magam részéről mást vártam volna - de ugyanebben a stílusban. | |||||
MrChef | Adatlap | 85613 | 2009. szeptember 4. 10:56 | ||
marci | Adatlap | 85611 | 2009. szeptember 4. 09:23 | ||
szerintem gagyi | |||||
Zépisti | Adatlap | 85610 | 2009. szeptember 4. 09:06 | ||
Sziasztok! Halkan annyit azért megjegyeznék a cikkel kapcsolatban,hogy a szerző Temesvári Péter mögött jó néhány év szakírói munkásság áll.Szinte minden jelentőseb repülőnapon és repülős rendezvényen ott van és remek fotókat készít.Írásai számos helyen megjelentek már(Jetfly,Origo,Aranysas,Regiment) és valószínűleg jóval többet tapasztalt és látott már a témában az itt felszólalók-köztük magam is természetesen-többségénél...Egyszóval nem olyan rossz az a cikk... Maradok tisztelettel: Zöldág István PUMA Makettklub kecskemét | |||||
Tripió | Adatlap | 85609 | 2009. szeptember 3. 21:29 | ||
HUJBI | Adatlap | 85608 | 2009. szeptember 3. 20:55 | ||
történelemkedvelők, HBO elkezdte a Tudorok folytatását. | |||||
Monox | Adatlap | 85607 | 2009. szeptember 3. 17:31 | ||
Gyenge cikk, sok helyen mond ellent önmagának. Találgat, de sajnos igazából szerintem csak egy helyben kering a fa körül vele. Viszont mindenképpen mellet te szól, hogy nem bulvárstílusban tálalja a dolgot, saját maga élményét próbálja átadni, az ilyesmire mindig vevő vagyok. | |||||
Amatõr | Adatlap | 85606 | 2009. szeptember 3. 16:18 | ||
Mi megyünk :) | |||||
Tripió | Adatlap | 85605 | 2009. szeptember 3. 14:42 | ||
Hír a Szuhoj katasztrófáról az origo-n: www.origo.hu/tudomany/20090902-szuhoj-szu27ubm-flanker-harci-repulogep-legikatasztrofa-testkozelbol.html | |||||
Visi | Adatlap | 85604 | 2009. szeptember 3. 10:11 | ||
így jobb lett volna: http://www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf | |||||
Visi | Adatlap | 85603 | 2009. szeptember 3. 09:59 | ||
Zéé74 | Adatlap | 85601 | 2009. szeptember 2. 23:58 | ||
KossuthLajos! Hát lehet, hogy túlságosan szókimondó voltál! Esetleg mint "képviselő" fekete listás vagy... | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 85600 | 2009. szeptember 2. 23:30 | ||
Zéé74! Szakadjak meg ha értem a cenzurát. Mi volt benne olyan, ami nem ide való volt? | |||||
Monox | Adatlap | 85599 | 2009. szeptember 2. 21:35 | ||
Én is töröm és töröm a fejem... látva a ciket kezd szűkülni a kör. Talán a végső következtetésről is hallunk majd. | |||||
Monox | Adatlap | 85598 | 2009. szeptember 2. 21:32 | ||
Pár kép a az utolsó 2 másodpercről, majd az utána következő percekről és másnapról... A második képet látva az a benyomásom mintha a gép már átesés közben lenne. A fák mögött még vizszintes repülésben tünt el, de ezen tisztán kivehető, hogy a pilóták húzzák a botot, a gép pedig majdnem félhátban van. Közben meg ezt olvasom a jetfly.hu-n: www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/a_feherorosz_vedelmi_miniszterium_a_biztositason_sporolt/ | |||||
PETI | Adatlap | 85597 | 2009. szeptember 2. 21:28 | ||
Én vasárnap óta ezen gondolkodom... | |||||
Monox | Adatlap | 85596 | 2009. szeptember 2. 21:24 | ||
Peti, köszi ezt a képet! | |||||
PETI | Adatlap | 85595 | 2009. szeptember 2. 21:10 | ||
Tibcsi | Adatlap | 85593 | 2009. szeptember 2. 14:13 | ||
Sziasztok, Nem tudom, miről van szó (azóta törölték a hsz-t), de mint volt (és egy kicsit talán alapító) Armadást, érdekelne, hogy mi történt. Megtenné valaki, hogy megírná levélben? Csak hogy "képben" legyek. Kösz: Nagy Tibor kistee kukac freemail.hu | |||||
Nyugger | Adatlap | 85592 | 2009. szeptember 2. 13:49 | ||
Zéé74 | Adatlap | 85591 | 2009. szeptember 2. 12:51 | ||
Jól, jól... s köszönöm(jük) a "fordítást"! Üdv Zéé | |||||
Nyugger | Adatlap | 85590 | 2009. szeptember 2. 11:14 | ||
Monox ! A 18. másodpercnél nincs más mint egy videó tömörítési hiba. Ha megnézed a gép körül és távolabb is van képhiba. Nincs semmilyen robbanás. Én is ott voltam, láttam, hogy mi történik, szó sem lehet robbanásról. Nekem is dinamikátlannak tünt a végzetes repülés -azért már láttam sok esetben ezt a típust repülni. Sok találgatás van-e témában pl. miért hajtóművezték le kb. 1 órával a felszállás előtt a gépet. Ez volt a sokadik repnapom de ilyent még nem láttam ill. hallottam. Ha valami gáz lett volna a hmü.-el akkor miért folytatták a bemutatót, miért kell 'korosabb' ezredeseknek bemutatót repülni stb. Talán egyszer lesz válasz ezekre a kérdésekre is. | |||||
Tibor | Adatlap | 85588 | 2009. szeptember 2. 09:36 | ||
Szevasz! Ne haragudj, de annyira rejtélyes a közlésed, hogy semmit sem értek belőle. Nem fejtenéd ki miről van szó? Üdvözlettel: Borsody Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 85587 | 2009. szeptember 2. 09:23 | ||
Papa és mindenki! Valóban tény, hogy a gép repülése nagyon erőtlennek, kifejezetten "amatörnek" tűnt. Az egyetlen látványos elem megtett 4 a vizszintes forduló és a 3 bukfenc között egyetlen palástorsó volt, semmi egyéb. Meglepett engem, hogy a MiG-29-es földrengtő hangjához képes képest a Szuhojnak mennyire lightos a hangja, pedig sokkal nagyobb gépről van szó. Amikor a gép azon a magasságon majdnem 70 fokra leadta az orrát már végigfutott a hideg rajtam, éreztem, hogy nagyon nagy baj van, de abban a 6 másodpercben amíg eltünt a gép és felszállt a füst, még reméltem, hogy talán ez is csak a só része... A videó 18. másodperce tényleg nagyon érdekes. A gép alatt/mellett nagy erővel robbant szét valami. Biztosan nem madár és nem kabintető, hiszen négy apró darabbra hullott szét és sötét színűnek tünik. Lehetséges, hogy a hajtómű akkor és ott adta meg magát. A becsapódás előtt készült életlen fotón kivehető, hogy a kabintető a helyén van. Lehetséges az is, hogy a pilóták (is) hibáztak. Talán ezért is nem kattintottak, mindenáron menteni akarták a gépet. Szerintem nem kellett volna csak még kb. 30 méter a gép alatt és ma egészen másképp emlékeznénk Lengyeországra. A képeken lehet látni, hogy a gép hosszan, de egyáltalán nem mélyen "szántott" a földön mielött robbant volna. A Mirzsamarci által idézett rádiózás nagyon elgondolkodtató. Ha baj volt miért folytatták? Mért repült hosszan a gép háton, hogy utánna emelt egy rövid emelkedés után meginduljon lefelé, amiből nem volt tovább? Lehetséges, hogy ott és akkor válságosra fordult a helyzet és minél előbb vissza akarták hozni a gépet, de az a kritikus pillanatban megadta magát? Kérdések... Remélem, hogy mindegyikre megtaláljuk a választ. | |||||
Zéé74 | Adatlap | 85586 | 2009. szeptember 2. 09:13 | ||
Kedves barátaink, makettező társak! Ezúton szeretnénk elhatárolódni mindennemű kezdeményezéstől, amely Karácsonyi András (volt klub társunk, vezetőnk) részéről esetlegesen a közelmúltban kezdődően tapasztalható! Tagságunk nem kíván semmilyen formában együttműködni, közösen fellépni! Az "ARMADA" szeretett és tisztelt alapítónk Gál István "hagyatéka" ! Tisztelettel, baráti üdvözlettel az Armadás csapat: Csöme Zoltán Zákányi Péter Balogh Attila Lovrencsics Károly Sebestyén Gábor Keresztes Béla Vízi Balázs Pince Attila Törő Tamás Babócsai Norbert Radó Gábor Deák György Giroszász Roland | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 85585 | 2009. szeptember 1. 20:33 | ||
Sziasztok! Én a helyszínen végignézve az esetet, nem láttam bármiféle katapultálási kisérletre utaló jelet, mielőtt a gép eltűnt volna a fák mögött. Ezt követően hosszú másodpercek teltek el, míg megjelent a füstgömb. Nem tartom kizártnak a madárral való ütközést, bár a 27es repülése folyamán nem láttam madarakat, viszont mindegyik ott töltött napra jellemző volt, hogy tucatnyi gólya repkedett a reptér felett. Szerintem talán a hajtóművel lehetett valami. Nem vagyok szakértő, de nékem is, és másoknak is feltűnt (pl. a magyar An-26 kiszolgálószemélyzetének egyik tagjának) , hogy a gép a pénteki gyakorlórepüléshez képest erőtlenebbnek , és bizonytalanabbnak tűnik. A gyakorlórepülésen a gép végig a reptér felett forgolódott, és egyszer sem ment ki oda hátra a reptér mögé. A sajtószektorban tartózkodó valamelyik külföldi által, a rádiózásból lehallgatottak szerint a pilóták a bemutató közben le akartak szállni. Az utolsó áthúzást háton tette meg, amiből kijövet ment ki a reptér mögé.Ennek okán felmerült hogy a nagy túlterhelések miatt esetleg a pilóta elájult, vagy valami problémája akadt (pl Rácz Zsolt). Mivel a gépben ketten ültek, ezért számomra eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy egyszerre mind a kettő pilótával történt valami, amitől képtelenek lettek volna megtalálni a helyes megoldást (pl. időben meghúzni a kart). | |||||
mig23papa | Adatlap | 85578 | 2009. szeptember 1. 18:16 | ||
balaton Na látod, ez itt a kérdés, aki engedélyezte neki a repülést, repüléseket, azt megkérdezte már valaha valaki? | |||||
Solo | Adatlap | 85577 | 2009. szeptember 1. 18:15 | ||
az elejétől... | |||||
mig23papa | Adatlap | 85576 | 2009. szeptember 1. 18:15 | ||
Monox Amennyiben madár volt egyáltalán. Én még várnék egy kicsit, hátha többet is elárulnak az illetékesek. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85575 | 2009. szeptember 1. 18:12 | ||
Topi | Adatlap | 85573 | 2009. augusztus 31. 22:16 | ||
Hali! A videót többször nézve, úgy tünt, ehhez a manőverhez túl alacsonyan volt a gép. Ami levált róla, talán a kabintető lehetett, átlátszónak tűnt, lehet próbáltak kijönni, csak kevés volt az idő, esetleg csak a dekk ment el, a többi nem működött. Gondolom kiderítik az okát, az adatrögzítőt nem lesz nehéz megtalálni. Topi | |||||
Tibor | Adatlap | 85572 | 2009. augusztus 31. 15:22 | ||
Szevasztok! A www.index.hu-n az indafotó részen fel van téve egy sorozat fotó a Su-27 utolsó repüléséről. Üdv. | |||||
Monox | Adatlap | 85571 | 2009. augusztus 31. 14:54 | ||
Egy lengyel oldalon van egy fotó. A füstfelhőben egy hosszúkás lehulló "valami" esik lefelé az égből, ami be van a képen karikázva. Nem tudom kinézni mi lehet ez, de "normális esetben" nem volna a képen a helye. Másnak is feltünt, nyílván jó okkal emelte ki. wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/51,80269,6980373.html | |||||
Monox | Adatlap | 85570 | 2009. augusztus 31. 14:42 | ||
Solo, jó a meglátás, észre sem vettem. De bármi is legyen az a valami, ami szétdurran a gépben v. elüt a gép ez már a zuhanás stádiumában történik. A világért sem szeretném a nézeteimet eröltetni, de videón látott valamik akár a szétrobbanó hajtómű alkatrészei is lehettek. Hiszen nem egyszerűen csak átmegy rajta a gép, hanem hátra/oldalt/lefelé nagy sebességgel végódik ki az a valami amit a videón látunk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 85569 | 2009. augusztus 31. 14:34 | ||
Ja jó ok, csak mert van rengeteg. | |||||
Solo | Adatlap | 85568 | 2009. augusztus 31. 14:33 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Amire Tripió gondolt az szerintem Eőri Elek 1974 május 12-i esete, amikor valóban álló hajtóművel szállt le egy MiG-21PF-el. (Az ég katonái című könyvben benne van a 74.oldalon.)
A könyvet nem olvastam, de a nyílvántartásom szerint a következő történt.
Eőri Elek 1974.05.12 Vasárnap Mig-21 PF 502 Pestvidéki Gépgyár Tököl repülőtér
Ipari közepes javítás utáni berepülés ötödik felszállását teljesítette. 13 óra 26 perckor szállt fel 321 fokos irányon és megkezdte az emelkedést. A felhőalap 1000 m, a felhőzet teteje 11000 m-en volt. 13000 m magasságon , gyorsítási útvonalon forszázst kapcsolt és 1.85 M-ra növelte a repülőgép sebességét, majd megkezdte az emelkedést csúcsmagasságra. 18000 m magasságban, erős dörrenés után a hajtómű rázni kezdett, majd leállt. A repülőgépvezető a törzsféklapok kibocsájtásával hangsebesség alá csökkentette a repülőgép sebességét és visszafordult a tököli reptér irányába. A repülőgép ekkor a Tisza felett volt, Tököltől kb. 100 km-re. A hajtómű eközben autorotációs üzemmódban volt, valamint üzemelt az elektromos hidraulika-vészszivattyú is, így a repülőgép kormányozható maradt. Az első légiindítási kísérlet sikertelen volt, ugyanis az 55%-os fordulatszám elérésekor a hajtómű rázni kezdett és leállt.
A második és harmadik indítási kísérlet hasonlóan zajlott, és a hajózó katapultálási parancsot kapott. Magassága 2500 m volt, amikor negyedszerre kísérelt meg hajtóműindítást, ami sikerült de csak 54%-os maximális fordulatot ért el, ami elegendő tolóerőt nem biztosított. A pályaküszöb előtt 1 km távolságban vésznyitással kiengedte a futóművet. Ekkor a hajtómű ismét leállt és a repülőgép a beton előtt 100 m-rel 13 óra 45 perckor földet ért, majd a betonra gurult. A vizsálat megállapította, hogy a hajtómű nagynyomású turbinalapátjai közül egy kiszakadt, amely ledarálta a többi lapátot is, átszakította a hajtómű falát, a hidraulika-tartály hővédő lemezét és a törzsborítást. A meghibásodás oka az 57-es számú turbinalapát gyártási hibája volt, amelyben zárványokat találtak.
Persze felvetődhet benned az a kérdés is, hogy hogyan állapították meg a turbinalapát gyártási hibáját, miután a lapátok ledarálták egymást.
Nem ez volt az egyedüli eset.
Répás Boldizsár őrgy. 1967.02.06 Hétfő Mig-21F13 814 MN4563 Taszár repülőtér
Berepülés közben, 14 óra 17 perckor a hajtómű forgórészei összeékelődtek, mely következtében a hajtómű leállt. A repülőgépvezető álló hajtóművel kényszerleszállást hajtott végre a repülőtérre.