<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tripió | Adatlap | 85621 | 2009. szeptember 4. 15:03 | ||
SSgt_Chris | Adatlap | 85620 | 2009. szeptember 4. 13:36 | ||
Hetente 1-2szer szoktam látni/hallani. :-) | |||||
Pietrino | Adatlap | 85619 | 2009. szeptember 4. 13:03 | ||
Milyen gyakran csinálják ezt, nem tudod? | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 85618 | 2009. szeptember 4. 12:33 | ||
Jaja...jól nyomják a srácok. Párszor elhúzott a város felett is késben mint egy vadászgép. Este meg kivilágítva, mint egy karácsonyfa. Nah mondtam magambam, holnap UFO észleléses hírekkel lesz tele a sajtó... | |||||
Zépisti | Adatlap | 85617 | 2009. szeptember 4. 12:17 | ||
Ha megkérlek elmondanád ,hogy milyen szakmai hibákat és tévedéseket tartalmaz az írás? Tényleg kíváncsi vagyok rá... Zépisti | |||||
Pietrino | Adatlap | 85616 | 2009. szeptember 4. 12:08 | ||
Tegnap szüleimhez mentem haza és a belinkelt videót sikerült készítenem. Sajnos csak a telefonom volt nálam, ezért elég rossz a minősége. Legközelebb már teljes menetfelszereléssel megyek (kamera + DSLR) :) www.youtube.com/watch [Spoiler: Annyit elárulok még, hogy közel 1 órán keresztül "touch and go" -zott a "kicsike"] :) | |||||
borisz | Adatlap | 85615 | 2009. szeptember 4. 11:59 | ||
Sziasztok! Lakihegy felett kb 100 méterrel, lehet alacsonyabban húzott át ék alakban két rendőrségi Mi-2, három ugyancsak rendőrségi MD-500. Hihetetlenül jól nézett ki, bánom, hogy képet nem tudok mutatni. | |||||
Monox | Adatlap | 85614 | 2009. szeptember 4. 11:59 | ||
Senki nem vonja kétségbe a hozzáértését, magam is többször olvastam az irásait, a fotói pedig valóban tényleg nagyon jók. De ez a cikk akkor sem a szakmaiság csúcsa, sőt... Laikusnak talán nem tűnnek fel a hibái, viszont a magam részéről mást vártam volna - de ugyanebben a stílusban. | |||||
MrChef | Adatlap | 85613 | 2009. szeptember 4. 10:56 | ||
marci | Adatlap | 85611 | 2009. szeptember 4. 09:23 | ||
szerintem gagyi | |||||
Zépisti | Adatlap | 85610 | 2009. szeptember 4. 09:06 | ||
Sziasztok! Halkan annyit azért megjegyeznék a cikkel kapcsolatban,hogy a szerző Temesvári Péter mögött jó néhány év szakírói munkásság áll.Szinte minden jelentőseb repülőnapon és repülős rendezvényen ott van és remek fotókat készít.Írásai számos helyen megjelentek már(Jetfly,Origo,Aranysas,Regiment) és valószínűleg jóval többet tapasztalt és látott már a témában az itt felszólalók-köztük magam is természetesen-többségénél...Egyszóval nem olyan rossz az a cikk... Maradok tisztelettel: Zöldág István PUMA Makettklub kecskemét | |||||
Tripió | Adatlap | 85609 | 2009. szeptember 3. 21:29 | ||
HUJBI | Adatlap | 85608 | 2009. szeptember 3. 20:55 | ||
történelemkedvelők, HBO elkezdte a Tudorok folytatását. | |||||
Monox | Adatlap | 85607 | 2009. szeptember 3. 17:31 | ||
Gyenge cikk, sok helyen mond ellent önmagának. Találgat, de sajnos igazából szerintem csak egy helyben kering a fa körül vele. Viszont mindenképpen mellet te szól, hogy nem bulvárstílusban tálalja a dolgot, saját maga élményét próbálja átadni, az ilyesmire mindig vevő vagyok. | |||||
Amatõr | Adatlap | 85606 | 2009. szeptember 3. 16:18 | ||
Mi megyünk :) | |||||
Tripió | Adatlap | 85605 | 2009. szeptember 3. 14:42 | ||
Hír a Szuhoj katasztrófáról az origo-n: www.origo.hu/tudomany/20090902-szuhoj-szu27ubm-flanker-harci-repulogep-legikatasztrofa-testkozelbol.html | |||||
Visi | Adatlap | 85604 | 2009. szeptember 3. 10:11 | ||
így jobb lett volna: http://www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf | |||||
Visi | Adatlap | 85603 | 2009. szeptember 3. 09:59 | ||
Zéé74 | Adatlap | 85601 | 2009. szeptember 2. 23:58 | ||
KossuthLajos! Hát lehet, hogy túlságosan szókimondó voltál! Esetleg mint "képviselő" fekete listás vagy... | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 85600 | 2009. szeptember 2. 23:30 | ||
Zéé74! Szakadjak meg ha értem a cenzurát. Mi volt benne olyan, ami nem ide való volt? | |||||
Monox | Adatlap | 85599 | 2009. szeptember 2. 21:35 | ||
Én is töröm és töröm a fejem... látva a ciket kezd szűkülni a kör. Talán a végső következtetésről is hallunk majd. | |||||
Monox | Adatlap | 85598 | 2009. szeptember 2. 21:32 | ||
Pár kép a az utolsó 2 másodpercről, majd az utána következő percekről és másnapról... A második képet látva az a benyomásom mintha a gép már átesés közben lenne. A fák mögött még vizszintes repülésben tünt el, de ezen tisztán kivehető, hogy a pilóták húzzák a botot, a gép pedig majdnem félhátban van. Közben meg ezt olvasom a jetfly.hu-n: www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/a_feherorosz_vedelmi_miniszterium_a_biztositason_sporolt/ | |||||
PETI | Adatlap | 85597 | 2009. szeptember 2. 21:28 | ||
Én vasárnap óta ezen gondolkodom... | |||||
Monox | Adatlap | 85596 | 2009. szeptember 2. 21:24 | ||
Peti, köszi ezt a képet! | |||||
PETI | Adatlap | 85595 | 2009. szeptember 2. 21:10 | ||
Tibcsi | Adatlap | 85593 | 2009. szeptember 2. 14:13 | ||
Sziasztok, Nem tudom, miről van szó (azóta törölték a hsz-t), de mint volt (és egy kicsit talán alapító) Armadást, érdekelne, hogy mi történt. Megtenné valaki, hogy megírná levélben? Csak hogy "képben" legyek. Kösz: Nagy Tibor kistee kukac freemail.hu | |||||
Nyugger | Adatlap | 85592 | 2009. szeptember 2. 13:49 | ||
Zéé74 | Adatlap | 85591 | 2009. szeptember 2. 12:51 | ||
Jól, jól... s köszönöm(jük) a "fordítást"! Üdv Zéé | |||||
Nyugger | Adatlap | 85590 | 2009. szeptember 2. 11:14 | ||
Monox ! A 18. másodpercnél nincs más mint egy videó tömörítési hiba. Ha megnézed a gép körül és távolabb is van képhiba. Nincs semmilyen robbanás. Én is ott voltam, láttam, hogy mi történik, szó sem lehet robbanásról. Nekem is dinamikátlannak tünt a végzetes repülés -azért már láttam sok esetben ezt a típust repülni. Sok találgatás van-e témában pl. miért hajtóművezték le kb. 1 órával a felszállás előtt a gépet. Ez volt a sokadik repnapom de ilyent még nem láttam ill. hallottam. Ha valami gáz lett volna a hmü.-el akkor miért folytatták a bemutatót, miért kell 'korosabb' ezredeseknek bemutatót repülni stb. Talán egyszer lesz válasz ezekre a kérdésekre is. | |||||
Tibor | Adatlap | 85588 | 2009. szeptember 2. 09:36 | ||
Szevasz! Ne haragudj, de annyira rejtélyes a közlésed, hogy semmit sem értek belőle. Nem fejtenéd ki miről van szó? Üdvözlettel: Borsody Tibor | |||||
Monox | Adatlap | 85587 | 2009. szeptember 2. 09:23 | ||
Papa és mindenki! Valóban tény, hogy a gép repülése nagyon erőtlennek, kifejezetten "amatörnek" tűnt. Az egyetlen látványos elem megtett 4 a vizszintes forduló és a 3 bukfenc között egyetlen palástorsó volt, semmi egyéb. Meglepett engem, hogy a MiG-29-es földrengtő hangjához képes képest a Szuhojnak mennyire lightos a hangja, pedig sokkal nagyobb gépről van szó. Amikor a gép azon a magasságon majdnem 70 fokra leadta az orrát már végigfutott a hideg rajtam, éreztem, hogy nagyon nagy baj van, de abban a 6 másodpercben amíg eltünt a gép és felszállt a füst, még reméltem, hogy talán ez is csak a só része... A videó 18. másodperce tényleg nagyon érdekes. A gép alatt/mellett nagy erővel robbant szét valami. Biztosan nem madár és nem kabintető, hiszen négy apró darabbra hullott szét és sötét színűnek tünik. Lehetséges, hogy a hajtómű akkor és ott adta meg magát. A becsapódás előtt készült életlen fotón kivehető, hogy a kabintető a helyén van. Lehetséges az is, hogy a pilóták (is) hibáztak. Talán ezért is nem kattintottak, mindenáron menteni akarták a gépet. Szerintem nem kellett volna csak még kb. 30 méter a gép alatt és ma egészen másképp emlékeznénk Lengyeországra. A képeken lehet látni, hogy a gép hosszan, de egyáltalán nem mélyen "szántott" a földön mielött robbant volna. A Mirzsamarci által idézett rádiózás nagyon elgondolkodtató. Ha baj volt miért folytatták? Mért repült hosszan a gép háton, hogy utánna emelt egy rövid emelkedés után meginduljon lefelé, amiből nem volt tovább? Lehetséges, hogy ott és akkor válságosra fordult a helyzet és minél előbb vissza akarták hozni a gépet, de az a kritikus pillanatban megadta magát? Kérdések... Remélem, hogy mindegyikre megtaláljuk a választ. | |||||
Zéé74 | Adatlap | 85586 | 2009. szeptember 2. 09:13 | ||
Kedves barátaink, makettező társak! Ezúton szeretnénk elhatárolódni mindennemű kezdeményezéstől, amely Karácsonyi András (volt klub társunk, vezetőnk) részéről esetlegesen a közelmúltban kezdődően tapasztalható! Tagságunk nem kíván semmilyen formában együttműködni, közösen fellépni! Az "ARMADA" szeretett és tisztelt alapítónk Gál István "hagyatéka" ! Tisztelettel, baráti üdvözlettel az Armadás csapat: Csöme Zoltán Zákányi Péter Balogh Attila Lovrencsics Károly Sebestyén Gábor Keresztes Béla Vízi Balázs Pince Attila Törő Tamás Babócsai Norbert Radó Gábor Deák György Giroszász Roland | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 85585 | 2009. szeptember 1. 20:33 | ||
Sziasztok! Én a helyszínen végignézve az esetet, nem láttam bármiféle katapultálási kisérletre utaló jelet, mielőtt a gép eltűnt volna a fák mögött. Ezt követően hosszú másodpercek teltek el, míg megjelent a füstgömb. Nem tartom kizártnak a madárral való ütközést, bár a 27es repülése folyamán nem láttam madarakat, viszont mindegyik ott töltött napra jellemző volt, hogy tucatnyi gólya repkedett a reptér felett. Szerintem talán a hajtóművel lehetett valami. Nem vagyok szakértő, de nékem is, és másoknak is feltűnt (pl. a magyar An-26 kiszolgálószemélyzetének egyik tagjának) , hogy a gép a pénteki gyakorlórepüléshez képest erőtlenebbnek , és bizonytalanabbnak tűnik. A gyakorlórepülésen a gép végig a reptér felett forgolódott, és egyszer sem ment ki oda hátra a reptér mögé. A sajtószektorban tartózkodó valamelyik külföldi által, a rádiózásból lehallgatottak szerint a pilóták a bemutató közben le akartak szállni. Az utolsó áthúzást háton tette meg, amiből kijövet ment ki a reptér mögé.Ennek okán felmerült hogy a nagy túlterhelések miatt esetleg a pilóta elájult, vagy valami problémája akadt (pl Rácz Zsolt). Mivel a gépben ketten ültek, ezért számomra eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy egyszerre mind a kettő pilótával történt valami, amitől képtelenek lettek volna megtalálni a helyes megoldást (pl. időben meghúzni a kart). | |||||
mig23papa | Adatlap | 85578 | 2009. szeptember 1. 18:16 | ||
balaton Na látod, ez itt a kérdés, aki engedélyezte neki a repülést, repüléseket, azt megkérdezte már valaha valaki? | |||||
Solo | Adatlap | 85577 | 2009. szeptember 1. 18:15 | ||
az elejétől... | |||||
mig23papa | Adatlap | 85576 | 2009. szeptember 1. 18:15 | ||
Monox Amennyiben madár volt egyáltalán. Én még várnék egy kicsit, hátha többet is elárulnak az illetékesek. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85575 | 2009. szeptember 1. 18:12 | ||
Topi | Adatlap | 85573 | 2009. augusztus 31. 22:16 | ||
Hali! A videót többször nézve, úgy tünt, ehhez a manőverhez túl alacsonyan volt a gép. Ami levált róla, talán a kabintető lehetett, átlátszónak tűnt, lehet próbáltak kijönni, csak kevés volt az idő, esetleg csak a dekk ment el, a többi nem működött. Gondolom kiderítik az okát, az adatrögzítőt nem lesz nehéz megtalálni. Topi | |||||
Tibor | Adatlap | 85572 | 2009. augusztus 31. 15:22 | ||
Szevasztok! A www.index.hu-n az indafotó részen fel van téve egy sorozat fotó a Su-27 utolsó repüléséről. Üdv. | |||||
Monox | Adatlap | 85571 | 2009. augusztus 31. 14:54 | ||
Egy lengyel oldalon van egy fotó. A füstfelhőben egy hosszúkás lehulló "valami" esik lefelé az égből, ami be van a képen karikázva. Nem tudom kinézni mi lehet ez, de "normális esetben" nem volna a képen a helye. Másnak is feltünt, nyílván jó okkal emelte ki. wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/51,80269,6980373.html | |||||
Monox | Adatlap | 85570 | 2009. augusztus 31. 14:42 | ||
Solo, jó a meglátás, észre sem vettem. De bármi is legyen az a valami, ami szétdurran a gépben v. elüt a gép ez már a zuhanás stádiumában történik. A világért sem szeretném a nézeteimet eröltetni, de videón látott valamik akár a szétrobbanó hajtómű alkatrészei is lehettek. Hiszen nem egyszerűen csak átmegy rajta a gép, hanem hátra/oldalt/lefelé nagy sebességgel végódik ki az a valami amit a videón látunk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 85569 | 2009. augusztus 31. 14:34 | ||
Ja jó ok, csak mert van rengeteg. | |||||
Solo | Adatlap | 85568 | 2009. augusztus 31. 14:33 | ||
zoli1989 | Adatlap | 85567 | 2009. augusztus 31. 14:32 | ||
Melyik videó ? | |||||
Monox | Adatlap | 85566 | 2009. augusztus 31. 14:22 | ||
Most találtam egy videót. Ahogy elnézem ebben a gépeben biztosan nem fognak feilsmerhető madárnyomokat találni. www.tvn24.pl/2260784,28385,0,1,1,katastrofa-mysliwca-su_27-film-jan,wideo.html | |||||
Solo | Adatlap | 85565 | 2009. augusztus 31. 14:21 | ||
Nézzétek meg a videót. A 18. másodpercben valamit elüt a gép vagy leszakad róla valami. Utána már zuhan is. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 85564 | 2009. augusztus 31. 14:08 | ||
Mindenesetre ha valaki valamit megtud, akkor szerintem íjrátok (írjuk) ide be. Engem is nagyon érdekel az eset, mert úgy volt hogy megyek Radomba, ráadásul vasárnapra volt tervezve. Szerencsére nem mentem... Amúgy sajnálom a belorusszokat, ez volt az első szereplésük nemzetközi repülőnapon... | |||||
Muzzy | Adatlap | 85563 | 2009. augusztus 31. 13:44 | ||
Monox! Előre jelzem ez is csak találgatás, a bizonyítékok nélkül az is marad. A képen szerintem mindkét hmű működik, mindkettőnek látszik a füstje. Ha asszimetrikus tolóerő lett volna, akkor az oldalkormányt lépték volna, de a képen ezt nem látom, meg a videofelvételek is mintha egyenes megközelítést mutattak volna. Lehet, hogy a szívócsőben megtalálták a madár maradványait, ezért is jelölték meg ezt oknak. Egy biztos, az adatrögzítők, roncsok átvizsgálásának eredménye nélkül mindez csak elmélet gyártás. Muzzy | |||||
Monox | Adatlap | 85562 | 2009. augusztus 31. 13:29 | ||
Azóta is a net előtt ülök. Előkerütek azok a fotók is, ami a becsapódás előtti állásszögön mutatja a gépet. A hajtóművekből áramló füstcsík a két hajtóműnél teljesen más, az egyiknél tisztán látszik, a jobb oldalinál úgyszolván semmi. Lehetséges azért, mert azon utánégetés van, bár a lángnyelv nem látszik, ebből a képből ezt nem lehet megállapítani, az viszont biztos, hogy ha csak egy pillanatra is, de a két erőmű nincs szinkronban. A hivatalos verzió szerint madarat kapott a gép, de minél többször nézem a videót annál inkább azt hiszem, hogy nem, ez lehetetlen. Élőben látva és a videót nézve egyre valószínűbbnek látom a feltevést, hogy a gép v. műszaki hiba, v. pilótahiba miatt zuhant le. A magam részéről az előbbi áll közelebb hozzám. Ehhez hozzá tartozik, hogy a gépet 11 körül beinditották, majd leállították, de látható szerelést senki nem végzett rajta. Mindenképpen meg szeretném tudni mi is történt pontosan, de azt hiszem, sok időbe telik mindez, ha valamikor is lehetőség lesz rá. Tibor és Topi, köszönöm a hozzászólásotokat. | |||||
Monox | Adatlap | 85559 | 2009. augusztus 31. 07:19 | ||
Nagy volt az öröm és a várakozás Radomban. A szombati napi program ugyanígy félbeszakadt, csak ott az ég esett a földre és nem repülőgép. A repülőnap nagyon vontatott és nagyon unalmas volt, de a Szuhoj típusok mindig mindenhová elvonzottak. Láttuk repülni kötelékben a Szu-22-est négy géppel, igaz csak a földön de közvetlen közelről megcsodáltuk a Szu-24-est és a dinamikus soron kiállított Szu-27-es repülése volt az amire mindenki kíváncsi volt. Hogy mennyire így volt az jól bizonyítja, hogy alig kapok levegőt, mert nekinyomtak a kerítésnek, mert a gépet a felszálláshoz való gurulásakor gyakorlatilag mindenki látni akarta. Amikor az első két kép készült valami földöntúli borzongás töltött el engem és biztosan mindenki mást is. A gép impozáns mérete, királyi megjelenése a MiG-29-eshez hasonlóan senkit nam hogyott hidegen. Kifordulva az állóhelyről, mintegy 10 méterrel az orrom előtt elgurult a pálya végére. Mindenki várta a csodát, valaki már részben meg is kapta, mert látta már gurulni ÉLNI a gépet, úgy mint még máskor nem, talán csak a képeken. Leszálltak a finn Hawkok, indulhatott a program. Nem részletezném a Youtube-on megtalálható már a teljes repülés szinte ami 4 körből állt mintegy 2 perc idő elejéig. És akkor következett be az, amikor az ember egészen egyszerűen nem akar hinni a szemének. Most sem értem, kezdem viszont kapisgálni mi történhetett. De nagyon fáj az egész. Ez nem híradás volt, hogy valahol lezuhan valami, hisz olyan mindennapra jut egy. Itt szinte mindenki együtt élt a géppel, integettünk a pilótáknak guruláskor és ők vissza, amikor meg felbődült a fáklya, egy emberként mindenki újjongott és figyelt, hogy láthassa a csodát. És megláthatta. Majd egy olyan csodát is ami porig rombolt mindenkit és mindent. Bennünket is aki csak egy kicsit is tovább látott a technikán. A részleteket már megírta a Jetfly. Amit az okokról írtak szerintem egyáltalán nem igazak, de ez semmit nem von le abból, hogy az eltávozottak az utolsó pillanatig próbálták menteni a lehetetlent és az életüket áldozták a hazájuktól távol egy szép ügy érdekében. El kell temeni őket és meg kell gyászolni, kicsit viszont nehéz azt érezni, hogy ma reggel is megint felkelt a nap... Pár saját fotó van itt tegnapról. Az első kettő magát a csodát ábrázolja. A harmadik egy szép kezdetet amiről akkor senki nem gondolta, hogy valmi befejeződése is egyben. A negyedik képen a becsapódás utáni 7. másodperc látható. A gép eltűnését a fák mögött szerintem senki nem fényképezte le, abban a pillanatben senkinek sem jutott eszébe fényképezni, amikor egyszerűen nem akar hinni annak amit lát. Az ötödik kép is jól mutatja azokat, akik itt maradtak és akiknek el kell számolniuk majd a saját munkájukkal és lelkiismeretükkel, az itt maradottak elött. Súlyos teher amit el kell cipelni. Valahol nekünk sem volt egyszerű. Nyugodjon békében a két elhunyt pilóta. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha jól emlékszem,egyszer nálunk a megboldogult Dózsa György berepülőpilóta egy MiG-21-et hozott le álló hajtóművel,pedig valószínűleg kevésbé jóindulatú gép,mint egy F-16.
Én éppen akkor voltam katona a tököli reptéren,amikor a kisgéppel lezuhant.Mint béka (vagyis katonai meteorológus) a repvez.toronyban voltam 1995. szeptember 9.-én,szombaton mint szolgálatos és éppen láttam,mi történik.Hát ő tudott repülni egy téglán is.