<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
mig23papa | Adatlap | 85710 | 2009. szeptember 9. 20:20 | ||
Amon | Adatlap | 85707 | 2009. szeptember 9. 20:06 | ||
Az egyik japó főni komolyan utána nézet és közölte hogy meglepődve tapasztalta hogy mi magyarok milyen okosak vagyunk. És ha úgy össze tudnánk dolgozni mint ők akkor nagyhatalom lehetnénk. Mindenki csak pislogott pedig csak 1hónapja volt itt. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85706 | 2009. szeptember 9. 20:02 | ||
Amon Mond meg nekik, hogy szinte mindent a magyarok találtak fel, a gond csak az hogy amikor feltaláltak valamit éppen nem Magyarországon tartózkodtak. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85701 | 2009. szeptember 9. 18:16 | ||
Monox " Több lengyel tömegtájékoztatási eszköz közölte, hogy a katasztrófa tisztázása – amelynek kiderítésén fehérorosz és lengyel szakértők dolgoznak – valamilyen oknál fogva titkosnak minősül. A fehérorosz védelmi minisztérium sajtóosztálya sem adott ki a katasztrófa óta semmilyen információt. " Ez nem újdonság, nálunk eddig melyik katasztrófáról adtak ki sajtóban hivatalos, korrekt hiteles tájékoztatót? " A hírforrás szintén kiemelte, hogy a videofelvételen világosan látható, hogy a műrepülési elem végrehajtása után a pilóta utánégető (forszázs) üzemmódot akart kapcsolni a maximális magasság elérése érdekében. " A videóbol hogy látható, hogy a pilóta mit akart kapcsolni? Max abból lehetne látni (szerintem), hogy a gép a gázkar uténégető ütköző helyzetében csapódott a földbe, mert a hajtóműautómatikának nem volt ideje kapcsolni a forszázst. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85700 | 2009. szeptember 9. 18:04 | ||
HUJBI | Adatlap | 85695 | 2009. szeptember 9. 15:49 | ||
a svédek semlegesek, mégis tőlük vettünk repülőgépet. az EU-nak azért kellettünk, hogy idejöhessen a német szemét és kimehessen helyette a magyar orvos. a NATO-nak meg azért kellettünk, hogy legyen repterük, cserébe elmehetünk Afganisztánba meghalni. Hofi is megmondta, mindig kell egy segg... | |||||
MrChef | Adatlap | 85694 | 2009. szeptember 9. 15:44 | ||
Az 1989-es rendszerváltás után a keleti helyetti nyugati orientáció és a SZU-val való szakítás alapvető volt. Ez az Európai Közösség és Magyarország közötti együttműködésben, majd a NATO és EU tagságban fejeződött ki. | |||||
sulyid | Adatlap | 85693 | 2009. szeptember 9. 15:44 | ||
A csehek és a lengyelek talán adnának valamit.Az oroszoktól max a régi szovjet felszerelések licenszét kapnánk szerintem. | |||||
MrChef | Adatlap | 85692 | 2009. szeptember 9. 15:42 | ||
Nem lenne rossz azokat gyártani (más kérdés, melyik ország mit adnak el nekünk), csak ahhoz gyártókapacitás kell, és az, hogy biztosan olcsóbban jöjjünk ki, mintha megvásárolnánk. | |||||
HUJBI | Adatlap | 85687 | 2009. szeptember 9. 15:28 | ||
miért nem lehet azt mondani, mint néhány kis országnak, hogy bocsi, nekünk erre most nincs pénzünk, ha a NATO biztonságban akarja érezni magát, akkor néha tegyen egy kört fölöttünk is? más megtette és nem lett belőle sértődés. minek kell mindig benyalni csontig mindenkinek, mikor nem a haditechnikánk, hanem a reptereink kellenek nekik? | |||||
Jimbobá | Adatlap | 85684 | 2009. szeptember 9. 15:14 | ||
Miből gondolod, hogy eladnának nekünk a "legmodernebb orosz cuccok"-ból? Üdv! | |||||
sulyid | Adatlap | 85683 | 2009. szeptember 9. 15:11 | ||
Akkor megvesszük a licenszét néhány jobb de olcsóbb cuccnak és máris megvan az alkatrész ellátás. | |||||
borisz | Adatlap | 85680 | 2009. szeptember 9. 14:59 | ||
Rögtön F-22-t, nem?:) | |||||
MrChef | Adatlap | 85678 | 2009. szeptember 9. 14:51 | ||
Ahelyett, hogy Magyarország venne 50 db Abrams-ot, 15 db F-15-öst, és jópár korszerű önjáró löveget. ("Mibű'?") Csak lehet, hogy utána mindenfélének megnőnek az ára...:-) | |||||
Tûzszekér | Adatlap | 85677 | 2009. szeptember 9. 13:41 | ||
Az már a legújabb fejlesztésű BIO harckocsi :) | |||||
gaunt | Adatlap | 85676 | 2009. szeptember 9. 13:37 | ||
Képzelem milyen állapotban lehetnek azok a BM-21-esek. Azt tudom, hogy Magyarországon nem csak 12 (15? nem tudom pontosan) harckocsi van, de a többi viszont finoman szólva nagyon rossz állapotban van, láttam képet olyanról is aminek a motorteréből nőtt ki a fa. | |||||
romeo | Adatlap | 85675 | 2009. szeptember 9. 13:27 | ||
Üdv! Tüzérségi fegyvereket vásárolna Üzbegisztán Magyarországtól www.honvedelem.hu/cikk/0/16378/vadai_uzbegisztan.html | |||||
HUJBI | Adatlap | 85673 | 2009. szeptember 9. 11:20 | ||
a kivonulás után a MRAP-ok is ottmaradnak. de mi van akkor, ha mondjuk egy pár ilyen a lázadók kezére kerül és így támadnak meg egy rendőrőrsöt? | |||||
Monox | Adatlap | 85672 | 2009. szeptember 9. 11:16 | ||
Nem semmi dolgok fordulnak meg egyesek fejében... www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/irak_visszakeri_szerbiatol_vadaszrepulogepeit/ Ennek fényében még különösebbnek hat a dolog: www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/hasznalt_amerikai_f16-osokat_kaphat_irak/ | |||||
romeo | Adatlap | 85671 | 2009. szeptember 8. 21:55 | ||
HUJBI | Adatlap | 85670 | 2009. szeptember 8. 21:32 | ||
egy ismerősöm csecsenekkel üzletelt. kámzsa a fejre, autóba be, hosszas zötykölődés úttalan utakon, megállás egy erdei tisztáson, majd randevú kucsmás, szakállas, kedves emberekkel. :) | |||||
balaton | Adatlap | 85669 | 2009. szeptember 8. 20:59 | ||
Tud valaki most zajló hadgyakorlatról, vagy mentési gyakorlatról a Bükkben? Mert délelőtt ugyan csak a hangját hallottam egy helikopternek (Több alkalommal is.), de most láttam is. Nagyon lassan repült és kereső-fényszóróval világított lefelé. Sötétben nem tudtam megállapítani, milyen típus. Az MD-500-at kizárnám jellegzetes "sárkányrepülős" hangja miatt. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 85668 | 2009. szeptember 8. 20:06 | ||
Magyarországon a legtöbb harckocsija például, az Állami Számvevőszéknek van. :)) és ne hidd, hogy viccelek! Miggyuri | |||||
PETI | Adatlap | 85667 | 2009. szeptember 8. 19:53 | ||
Kösz a cikket Monox! Erről az esetről nem sokat fogunk megtudni, az az érzésem... | |||||
gaunt | Adatlap | 85666 | 2009. szeptember 8. 19:50 | ||
Ez komoly? Mit adnánk el nekik, ha nekünk sincs semmink? | |||||
romeo | Adatlap | 85665 | 2009. szeptember 8. 19:18 | ||
Hadieszközöket vásárolna Üzbegisztán Magyarországtól Az üzbég felet - mint elhangzott - leginkább a tüzérségi fegyverek (sorozatvetők) vásárlása, a páncélos harcjárművek modernizációja és a magyar kiképzési rendszer érdekli. Felvetődött, hogy érdemes volna közös haditechnikai vállalatot létrehozni, amit a magyar fél is támogatott. Vadai Ágnes meghívta az üzbég védelmi miniszter helyettesét Magyarországra, ahol további tárgyalásokat folytathatnak. Ruszam Nyijazov azt mondta, hogy Üzbegisztán kész egyebek között katonai-orvosi tapasztalatait megosztani Magyarországgal. www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/455065 | |||||
balaton | Adatlap | 85661 | 2009. szeptember 8. 17:08 | ||
Két Balatont jelent, de egyik sem tó :D Balaton a falu neve, ahol tengetem mindennapjaimat. | |||||
Monox | Adatlap | 85660 | 2009. szeptember 8. 15:59 | ||
Bonyolódik és egyre jobban sötétednek a Radomban lezuhant Szu-27-es körüli történések... www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/torvenytelen_feherorosz_modernizacio/ | |||||
Amon | Adatlap | 85658 | 2009. szeptember 8. 13:38 | ||
Már megint nem találják a parlamentet? | |||||
PETI | Adatlap | 85657 | 2009. szeptember 8. 13:33 | ||
Milyen fajta? :) Ugye a Balaton a tavat jelenti, nem Téged? :) | |||||
balaton | Adatlap | 85654 | 2009. szeptember 8. 13:11 | ||
Vadászgép röpköd Balaton fölött órák óta. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85653 | 2009. szeptember 7. 18:07 | ||
juge75 Tudod mit? Add meg nekem a címét, nevét telefonszámát. Felteszem én is neki a kérdést, lehet azóta már megnyugodott . | |||||
Marci | Adatlap | 85652 | 2009. szeptember 6. 13:02 | ||
Nekem világos volt. | |||||
Miller | Adatlap | 85651 | 2009. szeptember 6. 11:52 | ||
Tripió | Adatlap | 85650 | 2009. szeptember 6. 11:46 | ||
Én kérek elnézést,valóban Eőry Elek volt az. Valószínűleg azért keveredtem össze,mert annak idején,amikor még volt mit berepülni,magasztalták Dózsa repülési teljestményét és párhuzamba állították Eőry Elekével. Mindenesetre annyi bizonyos,hogy két rendkívüli emberről van szó. | |||||
búza | Adatlap | 85649 | 2009. szeptember 6. 11:29 | ||
Szia! Én értettem, de nem biztos, hogy mindenki! Üdv: Búza | |||||
juge75 | Adatlap | 85648 | 2009. szeptember 6. 08:49 | ||
Apropó, megkerestem a Zamárdi park elérhetőségén egy urat. Érdeklődtem tőle szépen, tudna-e nekem segíteni, és információkat adni a ZSU-57-2 járművükről, mivel kutatom a magyar csapatlégvédelmet. Hát, mit ne mondjak.. Megértem, hogy ha valaki nem akar infót adni, de az "Úr" válasza nyers volt és felháborító modorú! Ledöbbentett, a hozzá állása kritikán aluli! Remélem olvassa, vagy tudomására jut ez. Mindenesetre, remélem a fizető vendégeivel nem ilyen hangnemben társalog, ha tud egyáltalán. Juhász Gábor. | |||||
Ronin | Adatlap | 85647 | 2009. szeptember 5. 23:17 | ||
Ja így már értem...:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 85646 | 2009. szeptember 5. 22:49 | ||
Szia, Búza Hááát, én is mintha a hajtóműről írtam volna: "hajtóművön átáramló levegő, kompresszor, turbina, légi hajtóműindítás" stb. Lehet, hogy nem voltam elég egyértelmű? üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 85645 | 2009. szeptember 5. 22:23 | ||
Bocsi! Nem a gép, hanem a hajtómű autorotációjáról van szó! Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 85644 | 2009. szeptember 5. 22:12 | ||
Szia Ronin Gázturbinás gépeknél hajtóműleállásnál az autorotáció a süllyedéskor vezérelt siklásban lévő gépnél a szívócsatornán és a hajtóművön átáramló levegő hatására jön létre. Ilyenkor gyakorlatilag a légáramlat hajtja a kompresszort és a turbinát, és ez elősegítheti a légi-indítást is. Ha nincs autorotáció, akkor általában nem lehetséges a légi hajtóműindítás sem, mert ez forgórész-beékelődést jelez akár valami mechanikai sérülés, akár pl. az olaj kokszosodása, csapágyakra való ráégése miatt. üdv R. | |||||
Ronin | Adatlap | 85642 | 2009. szeptember 5. 21:52 | ||
Jól értem? Az autórotáció sugárhajtású repülőknél is kihasználható? Eddig csak helikoptereknél hallottam róla. Üdv:Ronin | |||||
mig23papa | Adatlap | 85641 | 2009. szeptember 5. 21:31 | ||
zoli1989 értem, de gondolom akkor beszkennelni sem lenne kedved a könyvet | |||||
mig23papa | Adatlap | 85640 | 2009. szeptember 5. 21:30 | ||
lucky Megmaradhat, semmi nincs kizárva. Hallottam olyan esetről is, persze lehet csak az öregek találták ki, hogy a lezuhant gépből szinte semmi sem maradt meg, de annak a szerszmnak ami miatt lezuhant, az a része megmaradt amin az a számsor volt amiből tudni lehetett kié az a szerszám. | |||||
lucky | Adatlap | 85639 | 2009. szeptember 5. 21:13 | ||
"Persze felvetődhet benned az a kérdés is, hogy hogyan állapították meg a turbinalapát gyártási hibáját, miután a lapátok ledarálták egymást." A lapát forgórészbe bekötött része nem maradt volna meg? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 85638 | 2009. szeptember 5. 21:09 | ||
Igen, így van a könyvben is, csak nem volt kedvem az egészet leírni :)) A 2. esetről még nem hallottam. | |||||
mig23papa | Adatlap | 85637 | 2009. szeptember 5. 20:48 | ||
zoli1989 Amire Tripió gondolt az szerintem Eőri Elek 1974 május 12-i esete, amikor valóban álló hajtóművel szállt le egy MiG-21PF-el. (Az ég katonái című könyvben benne van a 74.oldalon.) A könyvet nem olvastam, de a nyílvántartásom szerint a következő történt. Eőri Elek 1974.05.12 Vasárnap Mig-21 PF 502 Pestvidéki Gépgyár Tököl repülőtér Ipari közepes javítás utáni berepülés ötödik felszállását teljesítette. 13 óra 26 perckor szállt fel 321 fokos irányon és megkezdte az emelkedést. A felhőalap 1000 m, a felhőzet teteje 11000 m-en volt. 13000 m magasságon , gyorsítási útvonalon forszázst kapcsolt és 1.85 M-ra növelte a repülőgép sebességét, majd megkezdte az emelkedést csúcsmagasságra. 18000 m magasságban, erős dörrenés után a hajtómű rázni kezdett, majd leállt. A repülőgépvezető a törzsféklapok kibocsájtásával hangsebesség alá csökkentette a repülőgép sebességét és visszafordult a tököli reptér irányába. A repülőgép ekkor a Tisza felett volt, Tököltől kb. 100 km-re. A hajtómű eközben autorotációs üzemmódban volt, valamint üzemelt az elektromos hidraulika-vészszivattyú is, így a repülőgép kormányozható maradt. Az első légiindítási kísérlet sikertelen volt, ugyanis az 55%-os fordulatszám elérésekor a hajtómű rázni kezdett és leállt. A második és harmadik indítási kísérlet hasonlóan zajlott, és a hajózó katapultálási parancsot kapott. Magassága 2500 m volt, amikor negyedszerre kísérelt meg hajtóműindítást, ami sikerült de csak 54%-os maximális fordulatot ért el, ami elegendő tolóerőt nem biztosított. A pályaküszöb előtt 1 km távolságban vésznyitással kiengedte a futóművet. Ekkor a hajtómű ismét leállt és a repülőgép a beton előtt 100 m-rel 13 óra 45 perckor földet ért, majd a betonra gurult. A vizsálat megállapította, hogy a hajtómű nagynyomású turbinalapátjai közül egy kiszakadt, amely ledarálta a többi lapátot is, átszakította a hajtómű falát, a hidraulika-tartály hővédő lemezét és a törzsborítást. A meghibásodás oka az 57-es számú turbinalapát gyártási hibája volt, amelyben zárványokat találtak. Persze felvetődhet benned az a kérdés is, hogy hogyan állapították meg a turbinalapát gyártási hibáját, miután a lapátok ledarálták egymást. Nem ez volt az egyedüli eset. Répás Boldizsár őrgy. 1967.02.06 Hétfő Mig-21F13 814 MN4563 Taszár repülőtér Berepülés közben, 14 óra 17 perckor a hajtómű forgórészei összeékelődtek, mely következtében a hajtómű leállt. A repülőgépvezető álló hajtóművel kényszerleszállást hajtott végre a repülőtérre. | |||||
Lompi | Adatlap | 85628 | 2009. szeptember 5. 17:18 | ||
Most megy az RTL-en a Piszkos Tizenkettő 2.része gigantikus war fictions. :o) Lompi | |||||
búza | Adatlap | 85627 | 2009. szeptember 5. 16:25 | ||
Szia Monox! 1. Lehet, hogy a pilótáknak nagy tapasztalata volt ezen a típuson de nem repültek soha bemutatót, vagy összetett műrepülést ezen az " alacsonyságon"! 2. Nagy tapasztalatuk lehetett, de nem ezen a tipuson. 3. Kinek mi az intenzív manőver. Nyilván másként látja aki már sokadszorra és másként, aki a ferihegyi indulásokat nézi, vagy pl. egy Góbéét. 4. Amennyire én hallottam a videó felvételeken, a hátonrepülésig forszázzsal repültek, akkor vették ki a gázkarokat belőle. (Te ezt jobban láttad!) 5. Ha tényleg elhallgatott a motor miért nem durrantottak belőle? Nem gondolnám, hogy hősök akartak lenni. 6. Pilóták többnyire akkor szoktak így meghalni, ha elcsesznek valamit és az utolsó pillanatig bíznak benne, hogy mégsem. A cikk egyébként szerintem is ellentmondásos de ezt az újságoktól már megszokhattuk. Nem szaklapba írta, laikusnak lehet hogy tetszett. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 85626 | 2009. szeptember 5. 15:11 | ||
Zépisti! Előszőr és utoljára... Hát nézzük meg. "...fedélzetén két nagy tapasztalatú pilótával." madá Pár hasábbal lejjebb: "...nem tudni, hogy a feladatot végrehajtó pilótáknak volt-e ilyen irányú gyakorlata.." Hát ez egy kicsit ellentmondásos így. Aztán: "A makulátlan festésű gép..." A gép festése jó állapotú volt, de abszolult nem tünt makulátlannak, sem élőben sem a fényképeken. "A gép azonnal intenzív manőverezésbe kezdett, függőleges és vízszintes figurákat is végrehajtott, azonban a második perc táján szemmel láthatóan megtört a lendület." A gép nemhogy nem kezdett "intenzíven manőverezni", hanem kifejezetten álmosan és lustán végrehajtott két bukfencet majd két teljes kört vizszintesen, ezek között volt egy dupla orsó amiből sokáig a hátán repült a gép. A lezuhanás előtt ennyit láttunk összesen, ez viszont jóindulattal sem nevezhető annak amit a cikkben olvastam. A lendülete sem tört meg, hiszen eleve sem volt benne. Utána: ...a tehetetlenül vergődő 23 tonnás vasmadár egy facsoport mögött a földnek ütközött és felrobbant. és a folytatás: ...a személyzet hősiességének köszönhető, hogy a földön a civil lakosság körében nem követelt áldozatokat a Szuhoj lezuhanása. Akkor most irányítható, v. sem? Ha nem az, ha átesett a gé, akkor a pilóták miért küzdöttek a semmiért? Vége: "... a gép hajtóműveinek már nem hallottuk a hangját, így vélhetően tényleg a madárral való ütközés és a tolóerő elvesztése okozhatta a katasztrófát. A palástorsókat ráadásul általában utánégetővel hajtják végre a pilóták, mivel ez a manőver normál esetben sebességvesztést okoz, így a plusz tolóerőre mindenképpen szükség van, pláne alacsony magasságon." Sok helyen felvetődik a madár teória, de ezt egy két hajtóműves gép esetén nem tartom túl életszerünek. Mindkét hajtómű egy madártól nem némul el, sőt egyáltalán nem némul el, de a teljesítmény eshet. És: ha néma a hajtómű, akkor miért kellett a következő manővert megkezdeni? Egyáltalán: ha nem tökéletes(ek) a hajtómű(vek), hogyhogy a pilót(ák) ezt nem tudták azonnal...? Ezek azok amit szemet szúrtak. De nem kritizálom, hiszen mindenkinek akart valami életszerűt adni. Sikerült, de akik itt vannak azok nem (teljesen) laikusok. Ezért zavaró amit írt és azért tartom gyengének a cikket. Részemről viszont a cikk további elemzésétől eltekintenék. Kiváló üdvözlettel: Monox |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Látod a kis japánnak mennyi esze van, egyből rátapintott a lényegre.