/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
mig23papa 85714 2009. szeptember 9. 21:22
Válasz erre
balaton

Ezt írtad " Vadászgép röpköd Balaton fölött órák óta. "

a vadászgép az egy darab, ha több van akkor az vadászgépek, nem?
sanyi 85713 2009. szeptember 9. 21:10
Válasz erre
Jó estét!
Megmondta az igazat a "kiccsávó". Pár éve volt egy tévéműsor ami hasonló témát dolgzott fel, az egyik SMS így szólt: "Ha összefognánk, térdig járhatnánk az aranyban." Szerintem derékig:)
Csak nézzétek meg, hogy a háború után hova fejlődött Japán, pedig jutott nekik is nem kevés:(
Végülis kell nekünk reformálni az iskolákat és minden ilyesmit aztán 50 év múlva tényleg nem fogják elhinni... Könyörgöm, ami jó azt miért kell elbarmolni? Na mindegy ebbe nem megyek bele, mert ez nem az az oldal. Makettezzünk inkább!
Jó éjt!
Sanyi
balaton 85712 2009. szeptember 9. 21:02
Válasz erre
Haha... Nem állítottam, hogy ugyanaz a gép. Kecskemét nincs messze (nekik) és egyelőre még van több repülőképes példány is Mig-ből és Gripenből egyaránt. Nem kell kiforgatni a szavaimat.
Amon 85711 2009. szeptember 9. 20:56
Válasz erre
japán létére öszinte volt.
meg nagy mágus is. pénteken 16:30kor vége volt a munka időnek lelépett és csak hétfőn láttuk leghamarabb bejárta szerény hazánkat és oda meg vissza volt.
mondta mikor ide készülődött akkor olvasott az országról és félve jött mert sok helyen irták hogy mi milyen rasszisták vagyunk. Aztán mondta hogy ahogy jár kel az országaba lecarják hogy honnan jött mindenki kedves vele csak az zavrta hogy kínainak nézték sokhelyen.
mig23papa 85710 2009. szeptember 9. 20:20
Válasz erre
Amon

Látod a kis japánnak mennyi esze van, egyből rátapintott a lényegre.
Amon 85707 2009. szeptember 9. 20:06
Válasz erre
Az egyik japó főni komolyan utána nézet és közölte hogy meglepődve tapasztalta hogy mi magyarok milyen okosak vagyunk. És ha úgy össze tudnánk dolgozni mint ők akkor nagyhatalom lehetnénk. Mindenki csak pislogott pedig csak 1hónapja volt itt.
mig23papa 85706 2009. szeptember 9. 20:02
Válasz erre
Amon

Mond meg nekik, hogy szinte mindent a magyarok találtak fel, a gond csak az hogy amikor feltaláltak valamit éppen nem Magyarországon tartózkodtak.
mig23papa 85701 2009. szeptember 9. 18:16
Válasz erre
Monox

" Több lengyel tömegtájékoztatási eszköz közölte, hogy a katasztrófa tisztázása – amelynek kiderítésén fehérorosz és lengyel szakértők dolgoznak – valamilyen oknál fogva titkosnak minősül. A fehérorosz védelmi minisztérium sajtóosztálya sem adott ki a katasztrófa óta semmilyen információt. "

Ez nem újdonság, nálunk eddig melyik katasztrófáról adtak ki sajtóban hivatalos, korrekt hiteles tájékoztatót?

" A hírforrás szintén kiemelte, hogy a videofelvételen világosan látható, hogy a műrepülési elem végrehajtása után a pilóta utánégető (forszázs) üzemmódot akart kapcsolni a maximális magasság elérése érdekében. "

A videóbol hogy látható, hogy a pilóta mit akart kapcsolni? Max abból lehetne látni (szerintem), hogy a gép a gázkar uténégető ütköző helyzetében csapódott a földbe, mert a hajtóműautómatikának nem volt ideje kapcsolni a forszázst.
mig23papa 85700 2009. szeptember 9. 18:04
Válasz erre
balaton

Órák óta? hány póttartály van rajta ?
HUJBI 85695 2009. szeptember 9. 15:49
Válasz erre
a svédek semlegesek, mégis tőlük vettünk repülőgépet. az EU-nak azért kellettünk, hogy idejöhessen a német szemét és kimehessen helyette a magyar orvos. a NATO-nak meg azért kellettünk, hogy legyen repterük, cserébe elmehetünk Afganisztánba meghalni. Hofi is megmondta, mindig kell egy segg...
MrChef 85694 2009. szeptember 9. 15:44
Válasz erre
Az 1989-es rendszerváltás után a keleti helyetti nyugati orientáció és a SZU-val való szakítás alapvető volt. Ez az Európai Közösség és Magyarország közötti együttműködésben, majd a NATO és EU tagságban fejeződött ki.
sulyid 85693 2009. szeptember 9. 15:44
Válasz erre
A csehek és a lengyelek talán adnának valamit.Az oroszoktól max a régi szovjet felszerelések licenszét kapnánk szerintem.
MrChef 85692 2009. szeptember 9. 15:42
Válasz erre
Nem lenne rossz azokat gyártani (más kérdés, melyik ország mit adnak el nekünk), csak ahhoz gyártókapacitás kell, és az, hogy biztosan olcsóbban jöjjünk ki, mintha megvásárolnánk.
HUJBI 85687 2009. szeptember 9. 15:28
Válasz erre
miért nem lehet azt mondani, mint néhány kis országnak, hogy bocsi, nekünk erre most nincs pénzünk, ha a NATO biztonságban akarja érezni magát, akkor néha tegyen egy kört fölöttünk is? más megtette és nem lett belőle sértődés. minek kell mindig benyalni csontig mindenkinek, mikor nem a haditechnikánk, hanem a reptereink kellenek nekik?
Jimbobá 85684 2009. szeptember 9. 15:14
Válasz erre
Miből gondolod, hogy eladnának nekünk a "legmodernebb orosz cuccok"-ból?

Üdv!
sulyid 85683 2009. szeptember 9. 15:11
Válasz erre
Akkor megvesszük a licenszét néhány jobb de olcsóbb cuccnak és máris megvan az alkatrész ellátás.
borisz 85680 2009. szeptember 9. 14:59
Válasz erre
MrChef 85678 2009. szeptember 9. 14:51
Válasz erre
Ahelyett, hogy Magyarország venne 50 db Abrams-ot, 15 db F-15-öst, és jópár korszerű önjáró löveget. ("Mibű'?") Csak lehet, hogy utána mindenfélének megnőnek az ára...:-)
Tûzszekér 85677 2009. szeptember 9. 13:41
Válasz erre
Az már a legújabb fejlesztésű BIO harckocsi :)
gaunt 85676 2009. szeptember 9. 13:37
Válasz erre
Képzelem milyen állapotban lehetnek azok a BM-21-esek. Azt tudom, hogy Magyarországon nem csak 12 (15? nem tudom pontosan) harckocsi van, de a többi viszont finoman szólva nagyon rossz állapotban van, láttam képet olyanról is aminek a motorteréből nőtt ki a fa.
romeo 85675 2009. szeptember 9. 13:27
Válasz erre
Üdv!

Tüzérségi fegyvereket vásárolna Üzbegisztán Magyarországtól

www.honvedelem.hu/cikk/0/16378/vadai_uzbegisztan.html
HUJBI 85673 2009. szeptember 9. 11:20
Válasz erre
a kivonulás után a MRAP-ok is ottmaradnak. de mi van akkor, ha mondjuk egy pár ilyen a lázadók kezére kerül és így támadnak meg egy rendőrőrsöt?
Monox 85672 2009. szeptember 9. 11:16
Válasz erre
romeo 85671 2009. szeptember 8. 21:55
Válasz erre
Üdv Gaunt!

A kivont BM-21 sorozatvetőkről van szó.
HUJBI 85670 2009. szeptember 8. 21:32
Válasz erre
egy ismerősöm csecsenekkel üzletelt. kámzsa a fejre, autóba be, hosszas zötykölődés úttalan utakon, megállás egy erdei tisztáson, majd randevú kucsmás, szakállas, kedves emberekkel. :)
balaton 85669 2009. szeptember 8. 20:59
Válasz erre
Tud valaki most zajló hadgyakorlatról, vagy mentési gyakorlatról a Bükkben? Mert délelőtt ugyan csak a hangját hallottam egy helikopternek (Több alkalommal is.), de most láttam is. Nagyon lassan repült és kereső-fényszóróval világított lefelé. Sötétben nem tudtam megállapítani, milyen típus. Az MD-500-at kizárnám jellegzetes "sárkányrepülős" hangja miatt.
Miggyuri 85668 2009. szeptember 8. 20:06
Válasz erre
Magyarországon a legtöbb harckocsija például, az Állami Számvevőszéknek van. :)) és ne hidd, hogy viccelek!
Miggyuri
PETI 85667 2009. szeptember 8. 19:53
Válasz erre
Kösz a cikket Monox! Erről az esetről nem sokat fogunk megtudni, az az érzésem...
gaunt 85666 2009. szeptember 8. 19:50
Válasz erre
Ez komoly? Mit adnánk el nekik, ha nekünk sincs semmink?
romeo 85665 2009. szeptember 8. 19:18
Válasz erre
Hadieszközöket vásárolna Üzbegisztán Magyarországtól

Az üzbég felet - mint elhangzott - leginkább a tüzérségi fegyverek (sorozatvetők) vásárlása, a páncélos harcjárművek modernizációja és a magyar kiképzési rendszer érdekli.
Felvetődött, hogy érdemes volna közös haditechnikai vállalatot létrehozni, amit a magyar fél is támogatott. Vadai Ágnes meghívta az üzbég védelmi miniszter helyettesét Magyarországra, ahol további tárgyalásokat folytathatnak.
Ruszam Nyijazov azt mondta, hogy Üzbegisztán kész egyebek között katonai-orvosi tapasztalatait megosztani Magyarországgal.

www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/455065
balaton 85661 2009. szeptember 8. 17:08
Válasz erre
Két Balatont jelent, de egyik sem tó :D
Balaton a falu neve, ahol tengetem mindennapjaimat.
Monox 85660 2009. szeptember 8. 15:59
Válasz erre
Bonyolódik és egyre jobban sötétednek a Radomban lezuhant Szu-27-es körüli történések...

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/torvenytelen_feherorosz_modernizacio/
Amon 85658 2009. szeptember 8. 13:38
Válasz erre
Már megint nem találják a parlamentet?
PETI 85657 2009. szeptember 8. 13:33
Válasz erre
Milyen fajta? :) Ugye a Balaton a tavat jelenti, nem Téged? :)
balaton 85654 2009. szeptember 8. 13:11
Válasz erre
Vadászgép röpköd Balaton fölött órák óta.
mig23papa 85653 2009. szeptember 7. 18:07
Válasz erre
juge75

Tudod mit? Add meg nekem a címét, nevét telefonszámát. Felteszem én is neki a kérdést, lehet azóta már megnyugodott .
Marci 85652 2009. szeptember 6. 13:02
Válasz erre
Miller 85651 2009. szeptember 6. 11:52
Válasz erre
REPÜLŐNAP FEHÉRVÁRON MA!

www.albatroszre.hu/repulonap_2009.html
Tripió 85650 2009. szeptember 6. 11:46
Válasz erre
Én kérek elnézést,valóban Eőry Elek volt az.
Valószínűleg azért keveredtem össze,mert annak idején,amikor még volt mit berepülni,magasztalták Dózsa repülési teljestményét és párhuzamba állították Eőry Elekével.
Mindenesetre annyi bizonyos,hogy két rendkívüli emberről van szó.
búza 85649 2009. szeptember 6. 11:29
Válasz erre
Szia!
Én értettem, de nem biztos, hogy mindenki!
Üdv: Búza
juge75 85648 2009. szeptember 6. 08:49
Válasz erre
Apropó, megkerestem a Zamárdi park elérhetőségén egy urat.
Érdeklődtem tőle szépen, tudna-e nekem segíteni, és információkat adni a ZSU-57-2 járművükről, mivel kutatom a magyar csapatlégvédelmet.
Hát, mit ne mondjak..
Megértem, hogy ha valaki nem akar infót adni, de az "Úr" válasza nyers volt és felháborító modorú!
Ledöbbentett, a hozzá állása kritikán aluli!
Remélem olvassa, vagy tudomására jut ez.
Mindenesetre, remélem a fizető vendégeivel nem ilyen hangnemben társalog, ha tud egyáltalán.
Juhász Gábor.
Ronin 85647 2009. szeptember 5. 23:17
Válasz erre
Ja így már értem...:)
Rumcájsz_52 85646 2009. szeptember 5. 22:49
Válasz erre
Szia, Búza
Hááát, én is mintha a hajtóműről írtam volna: "hajtóművön átáramló levegő, kompresszor, turbina, légi hajtóműindítás" stb. Lehet, hogy nem voltam elég egyértelmű?
üdv R.
búza 85645 2009. szeptember 5. 22:23
Válasz erre
Bocsi!
Nem a gép, hanem a hajtómű autorotációjáról van szó!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 85644 2009. szeptember 5. 22:12
Válasz erre
Szia Ronin
Gázturbinás gépeknél hajtóműleállásnál az autorotáció a süllyedéskor vezérelt siklásban lévő gépnél a szívócsatornán és a hajtóművön átáramló levegő hatására jön létre. Ilyenkor gyakorlatilag a légáramlat hajtja a kompresszort és a turbinát, és ez elősegítheti a légi-indítást is. Ha nincs autorotáció, akkor általában nem lehetséges a légi hajtóműindítás sem, mert ez forgórész-beékelődést jelez akár valami mechanikai sérülés, akár pl. az olaj kokszosodása, csapágyakra való ráégése miatt.
üdv R.
Ronin 85642 2009. szeptember 5. 21:52
Válasz erre
Jól értem? Az autórotáció sugárhajtású repülőknél is kihasználható? Eddig csak helikoptereknél hallottam róla.
Üdv:Ronin
mig23papa 85641 2009. szeptember 5. 21:31
Válasz erre
zoli1989

értem, de gondolom akkor beszkennelni sem lenne kedved a könyvet
mig23papa 85640 2009. szeptember 5. 21:30
Válasz erre
lucky

Megmaradhat, semmi nincs kizárva. Hallottam olyan esetről is, persze lehet csak az öregek találták ki, hogy a lezuhant gépből szinte semmi sem maradt meg, de annak a szerszmnak ami miatt lezuhant, az a része megmaradt amin az a számsor volt amiből tudni lehetett kié az a szerszám.
lucky 85639 2009. szeptember 5. 21:13
Válasz erre
"Persze felvetődhet benned az a kérdés is, hogy hogyan állapították meg a turbinalapát gyártási hibáját, miután a lapátok ledarálták egymást."

A lapát forgórészbe bekötött része nem maradt volna meg?
zoli1989 85638 2009. szeptember 5. 21:09
Válasz erre
Igen, így van a könyvben is, csak nem volt kedvem az egészet leírni :))
A 2. esetről még nem hallottam.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.