<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Marci | Adatlap | 86772 | 2010. február 17. 11:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 milliárdos sikkasztás után nyomoznak a hm-ben | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 86771 | 2010. február 17. 11:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Igazad van, arról már nem a teherautó tehet, ha nem arra akarják használni amire való, és nem bírja... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 86770 | 2010. február 17. 10:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Igazad van, hogy a németek csak autópályán használták őket. Nálunk viszont terepjáróként akarták alkalmazni a Zilek Uralok helyett. A tanpályán kellett volna a sofőröknek megtanulni vezetni.Első probléma az úgynevezett lépcsőn adódott az temettük be először. Majd elakadtak a legkisebb pocsolyában is és mivel jött egy tábornoki delegáció megnézni hogy megy a vezetés, megszületett a döntés. Az egész több kilóméteres tanpályát lemurváztuk sík egyenesre. Két napba telt mire a rakodógépek elsimították. Az ott jelenlévő tiszt szerint ha a hátsókerékhajtás marad és nem csak első akkor sem lett volna ilyen tehetetlen az autó terepen. Ezek az autók mentek irakba. Nem az a gond, hogy országúti volt hanem, hogy mire akarták használni őket. Ez is egy anomália, hogy ha alkalmatlan egy jármű akkor is kiküldjük ha nem megy át a vizsgán akkor a feltételeken javítanak. Ott voltam mivel én hordtam a murvát:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 86768 | 2010. február 17. 09:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezek csak elsőkerék maghajtásúak voltak és irakba vitték őket ahol hamar kiderült a hiányosságuk mivel folyton elakadtak a homkba. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 86766 | 2010. február 17. 09:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Marci! Szerintem legközelebb tájékozódjál, mielőtt ilyeneket leírsz, mert azok a Mercedes-Benz NG típusú teherautók csak hátsókerék meghajtásúak. 3,5 tonna fölött csak nagyon speciális esetben alkalmaznak csak elsőkerék meghajtást, normál esetben hátsó meghajtás van, és kapcsolható első. Ezek az ominózus Mercedesek a német seregben is logisztikai, kiszolgáló célokra voltak, tehát országúti szállításra. Ezek nem hadászati célúak, tehát nem is követelmény a terepjáró képesség. Ezek a nálunk régen használt Aviákat, valamint országúti 130-as Zileket váltották, melyek szintén csak hátsókerék meghajtásúak voltak. Ilyen célokra, és felhasználásokra sokkal olcsóbb beszerzésű és üzembetartású egy ilyen kialakítású teherautó, mint egy összkerekes, erre már régen rájöttek. Más célokra ott van az Ural, valamint az újabb fejlesztésű Rába. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 86765 | 2010. február 17. 08:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Megtörtént. Megvásároltuk anno kb. 10-éve a németek kiselejtezett merci teherautóit. A tanpályán nem tudtak végigmenni mert csak elsőkerékmeghajtásúak voltak. Ezeréves terepes IFÁ-val kellett betemetni az összes gödröt, hogy gyakorolhassanak. (zil,ural símán közlekedett) De rádió volt bennük:)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 86764 | 2010. február 17. 08:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a szörnyű mindent kipróbálunk majd nem a szakma fog dönteni, hanem valami öltönyös okosság és a végén a leszarabbat veszik meg a legdrágábban:))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 86763 | 2010. február 17. 08:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezeket látva megint csak szomorú vagyok a magyar hadiipar impotenciája miatt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 86762 | 2010. február 17. 07:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 86761 | 2010. február 16. 22:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
románok 62 darab VAMTAC-ot vásároltak a minap. lehetne közösen gyakorlatozni, szervizelni, békülni stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 86760 | 2010. február 16. 22:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
amennyibe egy Ferrari kerül mínusz 50 ezer. :))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86759 | 2010. február 16. 22:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocs Gabusch, nem rád reagálok! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86758 | 2010. február 16. 22:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nézzünk egy kicsit körül, hogy az amerikai 4x4 páncélozott járműveken kívül még mit lehetne elvileg beszerezni a ma gyártott 4x4 páncélozott járművek közül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 86754 | 2010. február 16. 20:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem baj, csak az az eredeti cikk, sokkal több képpel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 86749 | 2010. február 16. 17:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Soha sem fog majd hazakerülni.Többek közt mert nem érdeke az oroszoknak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
torpokoska | Adatlap | 86747 | 2010. február 16. 15:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Amikor lejár a Gripen lízing, akkor el kell kezdeni fizetni a felújításáért, nagyjavításáért, a tech. berendezéseiért, tulajdon jogáért stb. és így tovább az idők végezetéig... A maradék pénzből meg hol ezt újítunk fel (majd dobunk ki), hol azt 2016 után is (már a "szebb jövő" is egyre messzebb kerül) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 86746 | 2010. február 16. 14:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tudjátok az a szörnyű, hogy ezt mi is símán legyárthattuk volna vgy még különbet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86745 | 2010. február 16. 14:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A haderőben jelenleg közel egy tucat modernizációs program folyik (Gripen vadászgépek, gépjármű-beszerzések, híradó és informatikai hálózat fejlesztése stb.), de Tömböl tábornok fordulópontnak a 2016-os évet határozta meg. Erre az időpontra éri el készenlétét a szövetségnek felajánlott dandárunk, ekkor jár le a Gripen-törlesztés (és ezt a pénz más, fontos beszerzési célokra lehet fordítani), illetve ezen időszaktól kezdve gyorsul fel a mai (zömében még orosz) haditechnikai eszközpark amortizációja. A bekövetkező technikai paradigma-váltást az elkövetkezendő védelmi politikának kell megalapozni. portal.zmne.hu/portal/page | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86744 | 2010. február 16. 14:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
De szép lenne, ha Kubinkából hazatérne pl. a Zrínyi-II. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 86743 | 2010. február 16. 14:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
De szép is lenne, ha az idei repülőnapon saját "lábán" dübörögne a Nimród :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Han | Adatlap | 86742 | 2010. február 16. 14:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Láttam már tegnap. Miért, most az baj hogy ezt belinkeltem ide? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 86741 | 2010. február 16. 14:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
115 Dingo? Az finom lenne :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 86740 | 2010. február 16. 13:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem speec. tetszik... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86739 | 2010. február 16. 13:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem is a Dingo lenne az optimális, pl. a logisztika miatt. 2004-ben már volt egy elképzelés, hogy Tatára a BMP-k helyett 115 db Dingo érkezik, csak valahogy nem jött össze a pénzügyi háttér. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 86738 | 2010. február 16. 13:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Miért nem lehet megvenni a német Dingo-t? Unimog a bázisjármű, azt pedig viszonylag nagy számban használjuk, tehát a szervizelése egyszerűbb lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
balaton | Adatlap | 86737 | 2010. február 16. 13:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon ronda szegény. És az oldalán lévő szegecsek is buborékosak :DDD | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 86736 | 2010. február 16. 12:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
kinggi | Adatlap | 86735 | 2010. február 16. 11:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86734 | 2010. február 16. 11:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86733 | 2010. február 16. 11:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 86732 | 2010. február 16. 11:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
nekem is adhatnának egy új Ferrarit. tesztelném, leírnám hogy tetszik, meg hogy jó, de köszi, most nincs rá pénzem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86731 | 2010. február 16. 11:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez lenne majd a BTR-80 váltótípus? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86730 | 2010. február 16. 11:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
A Bocskainál Hódmezővásárhelyen új páncélozott járművet tesztelnek. forrás: www.bocskaidandar.hu/hirek/hirek/221-teszteles-alatt-a-cheeta | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 86729 | 2010. február 16. 10:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nézz át az "Érdekes képek" topicba! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Han | Adatlap | 86728 | 2010. február 16. 10:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Feltámad a Nimród!:kuruc.info/r/6/55254/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86727 | 2010. február 15. 23:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Folytatjuk a páncélozott szállítójárműveink modernizációját. Egyes katonai szervezetek, valamint kiemelten a válságkezelő feladatokban résztvevő alegységek ellátására a meglévőeken túlmenően speciális könnyű katonai páncélozott terepjáró harcjárműveket fogunk beszerezni. www.hm.gov.hu/files/9/12988/hm_feladatszabo_2010_miniszter.pdf | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 86726 | 2010. február 13. 14:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jimbobá | Adatlap | 86725 | 2010. február 13. 13:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
"A fegyveresek egy nappal azelőtt menekültek a hegyek közé, hogy az afgán és a NATO biztonsági erők megkezdték Baglán középső részén a hadműveletet" - mondta a szóvivő az AFP-nek, hozzátéve, hogy az áldozatok között volt a tálibok bagláni "árnyékkormányzója" is. A holttesteket felfedező rendőrök számos fegyvert és robbanóanyagokat is találtak a barlangokban." Erről mi miért csak így értesülünk? (részlet egy tegnapi FN hírből) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Agent | Adatlap | 86724 | 2010. február 12. 23:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Páncélos! Azért legalább mi jobbak vagyunk, mint a politikusok: látjuk és értjük a problémákat, lényegi vita nincs is...a megoldást - miszerint milyen gépeket hoznak majd be, ha majd egy szép nap megvilágosulnak politikusaink a harckocsizó fegyvernem ügyében - viszont nem mi fogjuk kiötleni. Így maradnak az elfogultságtól sem mentes vélemények. :) Attól függetlenül, hogy nem vagyok odaadó híve minden orosz technikának (az amerikainak sem), viszont várom a könyvetek megjelenését...és dedikálva egy író-olvasó találkozó alkalmával. :) Üdvözlettel: Farkas Lóránt (Agent) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
molnibalage | Adatlap | 86723 | 2010. február 12. 22:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Több helyen is le volt írva a "vicc". A meg nem rendelt alkatrész ritkán érkezik meg. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a hajtóműhiba által elpusztult MiG megint felső vezető döntés miatt lett oda. Ugyanis a kerámiaburkolatú égőtér felúítását nem kértük - nekem ezt mondták - mert úgy ócsóbb volt. Mondta a felúítást végző fél, hogy ez nem lesz jó ötlet, de mi mégis kitartottunk ezen álláspont mellett. A végeredmény ismert... Ezek után én nem lepődök meg semmin... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 86722 | 2010. február 12. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 86721 | 2010. február 12. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Cinizmus akart lenni. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 86719 | 2010. február 12. 17:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Ki van zárva. A C-17 hasznos terhelése kb. 77 tonna. Egy Abrams tömege 63 tonna. Szerinted? :)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 86718 | 2010. február 12. 17:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Tenyleg elfer 10 db Abrams a C-17-esben? Es vajon hol, a szarnyakon? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 86717 | 2010. február 12. 17:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 86716 | 2010. február 12. 17:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Emberek a vietnámi barátaink ujabb Szuhojokkal bővítik az állományukat.www.honvedelem.hu/cikk/0/18339/vietnam_orosz_vadaszrepulogepeket_vasarolt.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atesz | Adatlap | 86713 | 2010. február 12. 16:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Idézet a cikkből: "Létezik egy objektív mutató a NATO-ban, miszerint a szárazföldi erők hány százaléka van egyidejűleg műveletben. Nálunk ez a szám 12 százalék." Fene tudja, nekem a régi albán vicc jut erről eszembe: Az albán kommunista párt elhatározza, hogy kisegíti a szovjet hadsereget. Összeül a pártértekezlet. Az egyik tag így szól: -Adjunk nekik egy tankot! - Nagy taps! A másik így szól: - Adjunk nekik két tankot! - Még nagyobb taps! A harmadik felszólal: - Adjuk nekik mindhárom tankunkat! Atesz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 86712 | 2010. február 12. 16:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak az a kár, hogy mi ebből szinte semmit nem veszünk észre. Node: Doszta politika, davaj makettezés! Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Han | Adatlap | 86711 | 2010. február 12. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Be, Gordonka azt mondta Magyarország a legstabilabb ország európában... www.hirszerzo.hu/cikk.bajnai_magyarorszag_europa_legstabilabb_orszaga.140032.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 86710 | 2010. február 12. 16:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy gondolom beindult a választási kampány! A NATO harmadik legműködőképesebb hadserege a miénk! www.szabadfold.hu/cikk |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |