<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
exec | Adatlap | 87085 | 2010. április 11. 21:38 | ||
így van! Hajrá Talma! | |||||
exec | Adatlap | 87083 | 2010. április 11. 21:19 | ||
Felhívom a kedves fórumozók figyelmét, hogy a Makettinfon 24 órán át, és évi 365 napon át tart a kampánycsend! Se politikai, se a szavazással kapcsolatos egyéb problémáknak nincs helye e fórumon. Üdv. exec | |||||
KeyPi | Adatlap | 87076 | 2010. április 10. 17:07 | ||
HUJBI | Adatlap | 87075 | 2010. április 10. 16:44 | ||
sanyi | Adatlap | 87074 | 2010. április 9. 20:23 | ||
HUJBI | Adatlap | 87073 | 2010. április 9. 15:42 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 87072 | 2010. április 9. 14:38 | ||
Sziasztok! Most voltam a Savoya-Parkban, és az Auchan előtti hosszú folyosón makettkiállítás van . Főleg autók, Rc makettek, (sok szoci típus is), hajók, és néhány repülő. XI. ker Savoya Park, 18-as villamos végállomása. | |||||
HUJBI | Adatlap | 87071 | 2010. április 9. 14:25 | ||
például. a moduni-n annak idején volt balsából madridi, barcelonai és lisszaboni villamos, még gondolkoztam is rajta, hogy rendelek, de akkor volt a nagy átalakulás náluk. egy zöld sörreklámosat akartam. és akkor most ne beszéljünk arról, hogy ezek ott kint miért tudnak még mindig járni. a külföldieknek biztosan jobban tetszik, mint a Combino. és innen már csak egy ugrás a metró...:))) | |||||
lucky | Adatlap | 87070 | 2010. április 9. 14:13 | ||
Ha mondjuk vki metró kocsit akar építeni akkor ezek adalékok hozzá.. | |||||
rod666 | Adatlap | 87069 | 2010. április 9. 13:11 | ||
Igen, és az is egy kis érdekesség, hogy az első beérkezett kocsi - a 100-as pályaszámú - rendelkezik egyedül még fából készített ablakkerettel, a többin ez az alkatrész fél (talán alumínium?). | |||||
HUJBI | Adatlap | 87068 | 2010. április 9. 10:00 | ||
bocsánat, én hoztam fel a korukat. azt pedig, hogy még mindig miért ezek járnak, nagyjából mindenki sejti, de az már tényleg nem a makettezés körébe tartozik. | |||||
lucky | Adatlap | 87067 | 2010. április 9. 09:46 | ||
Nekem a "barbi" belsőjű kocsik tetszenek. Kicsit németes a színvilág, de végre nem a kórház zöld. | |||||
páncélos | Adatlap | 87066 | 2010. április 9. 09:14 | ||
Érdekes, hogy egy évfordulóból elmentünk a szerelvények életkora és a vonalak száma felé. Én csak a 40-éves évforduló időpontját jegyeztem meg, hogy 1970.04.02.-án indult el a budapesti Metró. De ha ennyire ragaszkodunk az évszámokhoz és életkorokhoz, ám legyen. 1970.04.02. az átadás időpontja. 1970.04.03. az utasforgalom előtt is megnyílik a metró az Őrs vezér tere és a Deák tér között, 3 kocsis szerelvényekkel. A szerelvények az egykori SZU-ban készültek típusjelzésük Ev. Az E a típus, a V Vengrijá = Magyarország. Az első 4 db teszt szerelvény, 100-103-as pályaszámmal 1968-ban jött az országba, a többi, 104-149 pályaszámmal az 1970-es átadásra lett állományba véve, de 1969-es gyártmányok. 1972. december 22.-én adták át a Deák tér és Déli pu. közötti szakaszt, ehhez újabb 50 kocsi érkezett 150-199-es pályaszámmal, 1972-es évjárat. Ettől kezdve 4 kocsis szerelvények közlekedtek. Majd bejött egy újabb típus az Ev3 200-224-es pályaszámmal 1974-ben. Ettől kezdve 5 kocsis szerelvények közlekednek a 2-es vonalon. A későbbi utasforgalom megkívánta volna a 6 kocsis szerelvény kiosztást, de ezt az Őrs vezér tere fogadóképessége nem tette lehetővé, de az állomások (120 m) erre alkalmasak lennének. A 3-as metróra most nem térnék ki, mert akkor kb. 6 oldalt írhatnék még. Csak annyit még a szerelvényekkel kapcsolatban, hogy a 3-as vonal 75 db Ev3-as szerelvényt kapott 1975-79-es évjárattal, 225-294-es pályaszámmal. Majd 1979-től a 81-000-es típus, pontosabban 81-717 és 81-714 típusjelzésű szerelvények érkeztek 300-as pályaszámmal a vezér és 3000-es pályaszámmal a közép, de szintén (vezető állás nélküli) motorkocsik. A Ganz metró sikertelensége miatt, az utolsó Árpád-híd, Újpest központ szakasz átadására újabb 81-es szerelvényeket vásároltak, melynek utolsó 10 kocsija a 2-es vonalra került 359-362, és 3117-3122-es pályaszámmal. Majd 2000-ben érkezett az utolsó 10 kocsi, már 81-717M2 jelzéssel, az un. "Vízipók" (a sok lámpa miatt) 363-366, és 3123-3128-as pályaszámmal. Ezzel egy időben 9+1 kocsit selejteztek, pályaszám szerint: 115, 117, 118, 119, 122, 145, 146, 151, 153 és a 3016, utóbbi az Árpád-hídnál motorikusan leégett. A 154-es tartalékként egy darabig megmaradt, majd később azt is selejtezték. A 3 millió kilométer futást meghaladó szerelvények (Ev), nagyjavítását megkezdték, ezek az un. "barbi" szerelvények, rózsaszín belsővel, de a felújítás abba maradt, új szerelvények beszerzése miatt. Röviden ennyi... | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 87065 | 2010. április 8. 22:34 | ||
Sanyi! A sárga, még ma is M1 Földalatti néven fut! A kékről, már kisiskolás koromban, ...ami '72-től kezdődött... meglepődve olvastam, hogy a kocsik öregebbek nálam... | |||||
harold | Adatlap | 87064 | 2010. április 8. 22:18 | ||
metró=retró | |||||
lucky | Adatlap | 87063 | 2010. április 8. 22:03 | ||
Saját vonalon én is így vagyok. Megnézem a kocsi adattábláját és kiderül h egy idősek vagyunk.( az un lengyel kocsik 1974-75) Pl az újonnan beszerzett u Halberstadti kocsik eredetileg 1985-86-ban épültek, a DB meg átépítette őket 1990-91-ben. | |||||
HUJBI | Adatlap | 87062 | 2010. április 8. 21:24 | ||
néha nyugtázom magamban, hogy végre, már vannak olyanok is,a mik a nyolcvanas évek óta járnak. aztán elkezdek számolni. :))) | |||||
Nyugger | Adatlap | 87061 | 2010. április 8. 20:22 | ||
Egy kis javítás a 2 metró ügyében: 'A forgalom az első szakaszon, a Fehér út és a Deák Ferenc tér között 1970. április 3-án indult meg, míg a teljes vonalszakaszon 1972. december 23-án' | |||||
Kalóz | Adatlap | 87060 | 2010. április 8. 15:33 | ||
Az (1-es) metró csak később kapta ezt a nevet, addig kisföldalattiként üzemelt. A jelenlegi (2-es) metró valóban 1960-ban indult, mint metró, akkor még nem különböztették meg a viszonylatokat, csak mikortól a többi is megépült. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 87059 | 2010. április 8. 09:24 | ||
páncélos | Adatlap | 87058 | 2010. április 7. 07:45 | ||
Mit nézzek rajtuk, és miért? | |||||
Fodi | Adatlap | 87057 | 2010. április 6. 20:29 | ||
Szar dolog a háború, előszőr rpg-nek nézik a teleobjektívet, aztán megölnek egy rakás embert, rájönnek a hibájukra és elkezdenek hazudozni. De ismerjük a történetet a sánta kutyáról... | |||||
HUJBI | Adatlap | 87056 | 2010. április 6. 17:21 | ||
HUJBI | Adatlap | 87055 | 2010. április 6. 17:17 | ||
nézd meg az évszámokat a szerelvényeken. :))) | |||||
HUJBI | Adatlap | 87054 | 2010. április 6. 17:17 | ||
KossuthLajos | Adatlap | 87045 | 2010. április 2. 23:13 | ||
Szép gép, és végre egy modern "orosz" gép. | |||||
páncélos | Adatlap | 87044 | 2010. április 2. 22:18 | ||
Ma 40-éve indult el a budapesti (2) metró. | |||||
Kalóz | Adatlap | 87043 | 2010. április 2. 15:35 | ||
sulyid | Adatlap | 87042 | 2010. április 1. 17:21 | ||
Örülök hogy leesett:) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 87041 | 2010. április 1. 16:42 | ||
sulyid | Adatlap | 87040 | 2010. április 1. 16:40 | ||
Április 1. van:) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 87039 | 2010. április 1. 16:38 | ||
Sziasztok, Ti mit láttok az Aircraft Resource Center helyén? Itt: www.aircraftresourcecenter.com/ Azért kérdezem, mert én nem azt látom, amit szeretnék... | |||||
Kalóz | Adatlap | 87036 | 2010. április 1. 15:46 | ||
Talán nem egészen ide való, de a buszos topikot nem találtam meg:(( hvg.hu/napi_merites/20100401_ikarus_felujitas_szekesfehervar | |||||
HUJBI | Adatlap | 87035 | 2010. március 28. 21:02 | ||
-Te Igor, ez nem egy dél-koreai utasszállító volt? -De az, eltaláltad. | |||||
Sempi | Adatlap | 87034 | 2010. március 28. 20:49 | ||
Erről ez a szovjet hír jut az eszembe: Kombájnjaink békésen arattak a kínai határon, de a kínaiak tüzet nyitottak, ám hős kombájnjaink viszonoszták a tüzet, majd elrepültek! :) | |||||
Petike | Adatlap | 87033 | 2010. március 28. 20:38 | ||
Asi nyert Egerben - 2010.03.28 Tizennégy gyorsasági után a nem hivatalos végeredmény szerint az Asi-Pikó kettős nyerte a Valvoline-Start Autó Rallyt. A második helyen a Turi-Percze páros végzett Egerben, huszonhat másodperces hátránnyal, míg legjobb szuper 2000-esként az ifj. Tóth-Tagai páros szerzete meg az abszolút harmadik helyet. Némi gyógyír volt Herczigéknek, hogy ők nyerték az utolsó szakaszt, de ezzel együtt is csak a hetedik hely lett a Skoda Fabiával versenyző csapaté. | |||||
balaton | Adatlap | 87032 | 2010. március 27. 20:44 | ||
Ez olyan, mint a jereváni rádió Kérdezz! Felelek. c. műsora: "– Igaz-e, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogatnak? – A hír igaz, de nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak." :D Igaz-e, hogy Észak-Korea elsüllyesztett egy dél-koreai csatahajót? Igaz, de nem Észak-Korea, hanem egy madárraj és nem csatahajót, hanem egy korvettet... | |||||
tankos_srac | Adatlap | 87031 | 2010. március 27. 19:20 | ||
Örömmel látom, hogy másnak is elborult az agya. | |||||
Spike | Adatlap | 87030 | 2010. március 27. 19:10 | ||
A Híradóban lecsatahajózták, pedig ugyanők mondták, hogy korvett. Na, ugye a hozzáértés. | |||||
vrauko | Adatlap | 87029 | 2010. március 27. 18:57 | ||
No és halltad az ertéelklub kommentárját? 1) Nem valószínű, hogy észak-korea süllyesztette el a dél-koreai csatahajót (sic!) 2) lehet, hogy egy másik dél-koreai hadihajó torpedója találta el a korvettet 3) de ez nem valószínű, mer' a másik hajó csak egy madárrajra célzott. Az ember mindég tanul valamit. Ha legközelebb madarat akarok lőni, csakis torpedót használok. Különösen olyan háborús zónában, mint a koreai 6árvizek. Miér' nem maradnak ezek a barbitévék a sztároknál, celebeknél meg ilyesmiknél? | |||||
HUJBI | Adatlap | 87028 | 2010. március 27. 18:49 | ||
elsüllyedt egy dél-koreai hadihajó. | |||||
szezsolt | Adatlap | 87027 | 2010. március 27. 11:00 | ||
Köszi, most már látom én is. Amikor legutóbb néztem, még semmi kiírás nem volt, azért kérdeztem, hogy vajon mi lett vele. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 87026 | 2010. március 26. 22:57 | ||
Pillanatnyilag komoly technikai problémáink vannak, teljes erővel dolgozunk azon, hogy mielőbb megoldást találjunk. | |||||
Kalóz | Adatlap | 87025 | 2010. március 26. 16:09 | ||
Pontosabban: svpressa.ru/society/article/16071/ | |||||
Kalóz | Adatlap | 87024 | 2010. március 26. 16:07 | ||
Azoknak, akik tudnak oroszul, és szeretik a modern bombázókat: www.marketgid.com/pnews/506227/i/2294/ | |||||
Spike | Adatlap | 87023 | 2010. március 26. 09:17 | ||
Nekem az a kezdőlapom, és ma már ezt adta ki "Wir haben im Moment schwere technische Probleme, wir arbeiten aber mit voller Kraft daran diese so schnell wie moeglich zu loesen. Wir danke fuer euer Verstandniss." Ami Google szerint: "We currently have serious technical problems, but we are working at full force it to solve it as soon as possible. We thank you for your comprehension." "Jelenleg komoly műszaki problémák, de dolgozunk az erejét, hogy megoldja ezt a lehető leghamarabb. Köszönjük a megértését." | |||||
szezsolt | Adatlap | 87022 | 2010. március 26. 08:43 | ||
meg a pálesz, ha házi :) Tudja valaki, hogy mi történt a modellversium.de-vel? Csak egyszerűen megszünt? | |||||
balaton | Adatlap | 87020 | 2010. március 25. 23:54 | ||
Pozitív hozzáállás :) | |||||
Jimbobá | Adatlap | 87019 | 2010. március 25. 23:36 | ||
Azért van rosszabb is...de azt inkább csak turistaként tapasztaljuk meg ha lehet:) De igen, sajnos ez van... Viszont azért sok jó dolog is van, ne felejtsük el. Pl. a Balatonmodell is milyen f@sza. Meg a magyar nők. Meg a túrórudi. Üdv, ÁDám | |||||
balaton | Adatlap | 87018 | 2010. március 25. 23:12 | ||
Én szeretem a Hazámat, Magyarországot. Bár fogalmam nincs, mit szeretek benne. Ilyen is csak nálunk fordulhat elő. Gyalázat, ami itt folyik. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |