<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
torpokoska | Adatlap | 87123 | 2010. április 16. 14:09 | ||
Á dehogy, megegyeznek az ellentételezésről, na és akkor járnak jól :))) Előzmény: (87122) HUJBI 2010. április 16. 14:05 | |||||
HUJBI | Adatlap | 87122 | 2010. április 16. 14:05 | ||
és ha megveszik gépágyúval együtt, majd kiszerelik a Gripenből és beteszik a Mercibe? mindenki jól jár! :))) | |||||
torpokoska | Adatlap | 87121 | 2010. április 16. 13:52 | ||
exec ilyen érvet, akkor hallottam utoljára mikor megkérdeztem, hogy a Mercedes G-wagen ponyvás miért kerül 26 millióba mikor a hasonló motorral, aut. váltóval szerelt ezüst metál, full bőr, légkondis, fűtött első ülésekkel, gyári zenével kiskereskedelmi forgalomban lista áron 13,5 millió. Az mondták azért, mert sok extra kiszerelése ennyibe kerül... A repülőkre vonatkoztatva annál kevesebb fegyverrel mint Mo. vette, csak úgy vehétnék ha még gépágyút sem vesznek bele. A Mo. vásárlási szerződéséből nem tudjuk mennyi a lízing maradványértéke és mennyi lesz a kiszolgáló technika ára (mert ez sincs benne), tehát nyugodtan összelehet hasonlítani 1,3 milliárdért 14 gép 10 évre lízingelve, vagy 24 gép 15 év alatt kifizetve. | |||||
exec | Adatlap | 87120 | 2010. április 16. 12:47 | ||
torpokoska, ez most hogy jön ide? Amit én írtam az az volt, hogy a vadászgép beszerzés, legyen szó bármely típusról egy fegyverrendszerről szól, amihez rengeteg kiegészítő tartozik, és nem lehet két ismert tulajdonság, jelenesetben ár és darab alapján nyilatkozni. Ami pedig a gyártósort illeti, nézz utána, és meglátod hogy így van. üdv. exec | |||||
torpokoska | Adatlap | 87119 | 2010. április 16. 12:26 | ||
Ez most komoly? Sorolok neked még néhány érvet: talán nem légi utántölthetők, esetleg nincs ellentételezés, sőt ezeket a Tesco/Auchan forgalmazza, nem is léteznek | |||||
exec | Adatlap | 87118 | 2010. április 16. 12:17 | ||
balaton, AZért ez így flélrevezető. Itt egy fegyverrendszerről van szó, nálunk 1 milliárdért x kiszolgáló eszköz volt hozzá y mennyiségű fegyver, z idejű garancia és tanácsadó személyzet. Lehet hogy náluk a gépek száma több, míg a másik 3 említett dolog "kevesebb". Emellett minél régebben gyártanak egy gépet, annál olcsóbban szokták adni. Az is lehet pl, hogy nem akarják leállítani a gyártósort, mert annak újraindítási költsége sokkal nagyobb, mintha kisebb haszonnal, de a sort életben tartva gyártják a gépeket, életben tartva a gyártósort... Üdv. exec | |||||
balaton | Adatlap | 87117 | 2010. április 16. 11:14 | ||
Nem kell, olvasok a gondolataidban :DDD | |||||
HUJBI | Adatlap | 87116 | 2010. április 16. 10:16 | ||
ha most válaszolok, az összes eddigi hozzászólást törölni fogják. :))) | |||||
lucky | Adatlap | 87115 | 2010. április 16. 10:10 | ||
Sok van nekik raktáron... pang a piac és kell a hely.Amíg megvannak a régiek addig nem lehet újat venni. | |||||
balaton | Adatlap | 87114 | 2010. április 16. 10:07 | ||
Csak én látom úgy, hogy a románoknak és bolgároknak jóval olcsóbban adnák ugyanazokat a gépeket, mint nekünk? Mi "vettük" 1 milliárd dollárért a 14db-ot. Nekik 1,3 milliárdért már 24db jár? Hogy van ez? | |||||
torpokoska | Adatlap | 87113 | 2010. április 16. 09:56 | ||
egy hír: új gripen árajánlat Bulgáriának www.novinite.com/view_news.php (háttér info: mindenestől 24 db új gép 1,3 milliárd dollár vételár, 15 éves törlesztési idő) A két hír között nincs összefüggés.
www.mno.hu/portal/707490) | |||||
romeo | Adatlap | 87112 | 2010. április 16. 09:01 | ||
Fegyverkiárusítás: hir.hmflu.gov.hu/documents/palyazati_kiiras_Ink_004-NY-003_2010.pdf | |||||
lucky | Adatlap | 87111 | 2010. április 15. 19:20 | ||
HUJBI | Adatlap | 87110 | 2010. április 15. 18:43 | ||
Fridi | Adatlap | 87109 | 2010. április 15. 18:24 | ||
Mert 2009-ben a svédekkel való közös gyakorlatot sem jelentették be sehol. Hát kiváncsi leszek rá hogy most tényleg lessz-e sajtótájékoztató. | |||||
Solo | Adatlap | 87108 | 2010. április 15. 18:03 | ||
Általában sajtótájékoztatón. :) Nagy hírverést terveznek, hogy időben megtudja mindenki. Így talán nem lesz annyi morgolódás és a környék civil repülését sem éri váratlanul a dolog. A Jetfly-on tuti fent lesz. :) | |||||
Fridi | Adatlap | 87107 | 2010. április 15. 17:54 | ||
Kedves Solo! Hol szokták ezt hivatalossan bejelenteni? | |||||
HUJBI | Adatlap | 87106 | 2010. április 15. 12:45 | ||
amikor kiírták a Combinora a pályázatot, akkor a Ganz külföldi tulajdonosa azt nyilatkozta, életében nem látott még olyat, hogy egy ilyen megrendelésnél ne a hazai ipart támogatnák és a pályázat kiírásakor a cégnek volt Budapestre való típusa. amikor egy Volán pályázatot írtak ki, a későbbi nyertes cég udvarán már ott álltak a buszok. nem volt veszíteni valójuk, a pályázatot kifejezetten erre a típusra írták ki. ha külföldi befektető lennék, én messziről elkerülném ezt a banánköztársaságot. | |||||
exec | Adatlap | 87105 | 2010. április 15. 12:35 | ||
Kedves torpokoska, a NABI összesen egy 15 darabos szériát adott el Volán társaságoknak, a BKV tenderen való indulásnak több nem kitalált szempontból sem feleltek meg. NABI = North American Bus Industries, egy kivétel volt, ahol az anya cég volt magyar, és a leány volt az USA-ban. De, Amerikában él a buy american törvény. Magyarországon kizárólag karosszéria készült, meghajtás, légkondi, és a valódi hátsó tengelyek mind az USA-ban kerültek beépítésre, és ott fényezték és fényezik a buszokat. A NABI nem rendelkezett végig alacsony padlós konstrukcióval, sem olyannal, melyet könnyedén lehetett volna módosítani 4 ajtós, alacsonypadlósra. (Ezen fő okok miatt esett ki pl a BKV tender) Mindemellett a NABI nem is igazán törte magát azért, hogy honi tendereken elindulhasson, mert az amerikai piaccal jobban járt. Amikor szorgalmaztam, hogy a Gripen ellentételezés kapcsán, ha már Scania alvázakra építjük a Volán szériákat, akkor vegyük fel a kapcsolatot az ITHD-vel, és így állapodjunk meg, alapos fejmosást kaptam, hogy csak ne toljam a Scania szekerét... A gyár virágzott egészen egy elhibázott szériáig, egy korai fejlesztésig és a dollár gyengüléséig. A többi már történelem. A cég valaha 6000 Ft fölötti részvényárfolyama lezuhant (amikor én kiléptem 400 Ft körül járt) és meg sem állt 79 Forintig... Úgyhogy hidd el, a NABI kapcsán sok mindent lehetne mesélni, de azoknak semmi köze a hazai politikai életnek és az EU szabályoknak! Üdv. exec | |||||
exec | Adatlap | 87102 | 2010. április 15. 10:27 | ||
Kedves torpokoska, a NABI-t ne soroljuk ide, ott teljesen más volt a helyzet. Régebben pl a mosonmagyaróvári verseny estéjén meséltem a srácoknak az Engler kerthelységében, és dőltek a röhögéstől. Üdv. exec | |||||
torpokoska | Adatlap | 87101 | 2010. április 15. 10:10 | ||
Csak néhány észrevétel a hírhez: a Rába már gyártott buszt- felszámolta a gyártást, Credo néven a Kravtex gyárt autóbuszt- magyar, a Nabi gyártott buszt- nem kapott megrendelést, az Ikarusz Egyedi Busz gyárat csalásért kizárták a közbeszerzési pályázatról majd a gyárat bezárták (ki a jogutód?, honvédségi buszok?), több volán javító üzem készített manufaktúrában buszt. Vajon milyen elgondolások mentén születnek meg az elhatározások? | |||||
HUJBI | Adatlap | 87100 | 2010. április 15. 10:03 | ||
Concorde a Concorde mellett. :))) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 87099 | 2010. április 15. 09:03 | ||
ragyogó lehetőség a Magyar ipar támogatására (lásd Mercedes buszok...) | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 87098 | 2010. április 15. 08:56 | ||
Azért, Kossuth uram, mert az elhallgatott félmondatban van az igazság és a lényeg! ;-) A MIÉNK! :-) ...és reméljük, hogy a helyzet nem fokozódik annyira ;-), hogy félmegoldásokkal éljenek! :-) | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 87097 | 2010. április 15. 08:45 | ||
Most miért mondod? Így elsőre szép meg jól néz ki. Majd kíváncsi leszek, ha belevernek min. 500.000 km.-t, hogy hullik e szét benne valami. De a magyar viszonyokat ismerve majd itt is lesz okos félmegoldás. Vesznek ezekből 2 db.-t, hogy ne érje szó a ház elejét, és vesznek hozzá 200 kínait. | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 87096 | 2010. április 15. 08:28 | ||
T.Csaba | Adatlap | 87095 | 2010. április 14. 20:56 | ||
Szerintem ilyen a világon nincs máshol ami ott: Concorde a Tu-144 mellett. :) Tényleg nagyon szuper múzeum.Néhány száz eurót ott hagytam a két múzeumban.Elég gyakran megfordultam bennük.Sajnos akkor még nem volt digitális gépem,csak filmes,de abból van egy doboznyi kép. :) | |||||
Solo | Adatlap | 87094 | 2010. április 14. 20:26 | ||
A hír részben igaz. Hamarosan hivatalosan is bejelentik. 8db F-16 jön, ha jön Ohio-ból. :) Ők: jetstreamcorporatecenter.com/db3/00228/jetstreamcorporatecenter.com/_uimages/F16DLZ2.jpg | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 87093 | 2010. április 14. 19:12 | ||
Sinsheimben voltam. Nagyon zsír. | |||||
Fridi | Adatlap | 87092 | 2010. április 14. 19:01 | ||
Ha minden igaz és jók az infóim akkor a jövő héten érkezik Kecskemétre a az amerikai légi nemzeti gárda 14 db. F-16 -a közös gyakorlatra.Van valakinek biztosabb infója erről? Fridi. | |||||
going | Adatlap | 87091 | 2010. április 14. 18:56 | ||
24 darab, használt F-16-os amerikai harci gépet vesz Románia, hogy erősítse légi erejét. | |||||
romeo | Adatlap | 87090 | 2010. április 14. 17:43 | ||
Lezuhant a Patrouille de France egyik gépe www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/lezuhant_a_patrouille_de_france_egyik_gepe/ | |||||
T.Csaba | Adatlap | 87089 | 2010. április 14. 15:54 | ||
Szia Sturmann! Hol dolgozol Speyerben? Én 4 évig dolgoztam ott.Imádtam a Technik Museumot.Nézd meg a testvérét 30km-re Sinsheimben! Még jobb,mint a speyeri. Csaba | |||||
HUJBI | Adatlap | 87088 | 2010. április 14. 09:58 | ||
Sturmmann | Adatlap | 87087 | 2010. április 13. 20:17 | ||
Hali mindenkinek! Munkam soran eljutottam Speyerbe a technikai muzeumba. A shopban sok nagyon jo könyvet talältam. Pl. a 11, 13 Panzer division-rol, külön könyvben persze, kb 20 € äron. nem tudom ez mennyire versenykepes är, ha van a shopnak honlapja nezzetek meg a kinalatot es ha kell valakinek esetleg könyv, akkor keressen meg mailben! kz77@freemail.hu Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 87086 | 2010. április 13. 20:02 | ||
exec | Adatlap | 87085 | 2010. április 11. 21:38 | ||
így van! Hajrá Talma! | |||||
exec | Adatlap | 87083 | 2010. április 11. 21:19 | ||
Felhívom a kedves fórumozók figyelmét, hogy a Makettinfon 24 órán át, és évi 365 napon át tart a kampánycsend! Se politikai, se a szavazással kapcsolatos egyéb problémáknak nincs helye e fórumon. Üdv. exec | |||||
KeyPi | Adatlap | 87076 | 2010. április 10. 17:07 | ||
HUJBI | Adatlap | 87075 | 2010. április 10. 16:44 | ||
sanyi | Adatlap | 87074 | 2010. április 9. 20:23 | ||
HUJBI | Adatlap | 87073 | 2010. április 9. 15:42 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 87072 | 2010. április 9. 14:38 | ||
Sziasztok! Most voltam a Savoya-Parkban, és az Auchan előtti hosszú folyosón makettkiállítás van . Főleg autók, Rc makettek, (sok szoci típus is), hajók, és néhány repülő. XI. ker Savoya Park, 18-as villamos végállomása. | |||||
HUJBI | Adatlap | 87071 | 2010. április 9. 14:25 | ||
például. a moduni-n annak idején volt balsából madridi, barcelonai és lisszaboni villamos, még gondolkoztam is rajta, hogy rendelek, de akkor volt a nagy átalakulás náluk. egy zöld sörreklámosat akartam. és akkor most ne beszéljünk arról, hogy ezek ott kint miért tudnak még mindig járni. a külföldieknek biztosan jobban tetszik, mint a Combino. és innen már csak egy ugrás a metró...:))) | |||||
lucky | Adatlap | 87070 | 2010. április 9. 14:13 | ||
Ha mondjuk vki metró kocsit akar építeni akkor ezek adalékok hozzá.. | |||||
rod666 | Adatlap | 87069 | 2010. április 9. 13:11 | ||
Igen, és az is egy kis érdekesség, hogy az első beérkezett kocsi - a 100-as pályaszámú - rendelkezik egyedül még fából készített ablakkerettel, a többin ez az alkatrész fél (talán alumínium?). | |||||
HUJBI | Adatlap | 87068 | 2010. április 9. 10:00 | ||
bocsánat, én hoztam fel a korukat. azt pedig, hogy még mindig miért ezek járnak, nagyjából mindenki sejti, de az már tényleg nem a makettezés körébe tartozik. | |||||
lucky | Adatlap | 87067 | 2010. április 9. 09:46 | ||
Nekem a "barbi" belsőjű kocsik tetszenek. Kicsit németes a színvilág, de végre nem a kórház zöld. | |||||
páncélos | Adatlap | 87066 | 2010. április 9. 09:14 | ||
Érdekes, hogy egy évfordulóból elmentünk a szerelvények életkora és a vonalak száma felé. Én csak a 40-éves évforduló időpontját jegyeztem meg, hogy 1970.04.02.-án indult el a budapesti Metró. De ha ennyire ragaszkodunk az évszámokhoz és életkorokhoz, ám legyen. 1970.04.02. az átadás időpontja. 1970.04.03. az utasforgalom előtt is megnyílik a metró az Őrs vezér tere és a Deák tér között, 3 kocsis szerelvényekkel. A szerelvények az egykori SZU-ban készültek típusjelzésük Ev. Az E a típus, a V Vengrijá = Magyarország. Az első 4 db teszt szerelvény, 100-103-as pályaszámmal 1968-ban jött az országba, a többi, 104-149 pályaszámmal az 1970-es átadásra lett állományba véve, de 1969-es gyártmányok. 1972. december 22.-én adták át a Deák tér és Déli pu. közötti szakaszt, ehhez újabb 50 kocsi érkezett 150-199-es pályaszámmal, 1972-es évjárat. Ettől kezdve 4 kocsis szerelvények közlekedtek. Majd bejött egy újabb típus az Ev3 200-224-es pályaszámmal 1974-ben. Ettől kezdve 5 kocsis szerelvények közlekednek a 2-es vonalon. A későbbi utasforgalom megkívánta volna a 6 kocsis szerelvény kiosztást, de ezt az Őrs vezér tere fogadóképessége nem tette lehetővé, de az állomások (120 m) erre alkalmasak lennének. A 3-as metróra most nem térnék ki, mert akkor kb. 6 oldalt írhatnék még. Csak annyit még a szerelvényekkel kapcsolatban, hogy a 3-as vonal 75 db Ev3-as szerelvényt kapott 1975-79-es évjárattal, 225-294-es pályaszámmal. Majd 1979-től a 81-000-es típus, pontosabban 81-717 és 81-714 típusjelzésű szerelvények érkeztek 300-as pályaszámmal a vezér és 3000-es pályaszámmal a közép, de szintén (vezető állás nélküli) motorkocsik. A Ganz metró sikertelensége miatt, az utolsó Árpád-híd, Újpest központ szakasz átadására újabb 81-es szerelvényeket vásároltak, melynek utolsó 10 kocsija a 2-es vonalra került 359-362, és 3117-3122-es pályaszámmal. Majd 2000-ben érkezett az utolsó 10 kocsi, már 81-717M2 jelzéssel, az un. "Vízipók" (a sok lámpa miatt) 363-366, és 3123-3128-as pályaszámmal. Ezzel egy időben 9+1 kocsit selejteztek, pályaszám szerint: 115, 117, 118, 119, 122, 145, 146, 151, 153 és a 3016, utóbbi az Árpád-hídnál motorikusan leégett. A 154-es tartalékként egy darabig megmaradt, majd később azt is selejtezték. A 3 millió kilométer futást meghaladó szerelvények (Ev), nagyjavítását megkezdték, ezek az un. "barbi" szerelvények, rózsaszín belsővel, de a felújítás abba maradt, új szerelvények beszerzése miatt. Röviden ennyi... | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 87065 | 2010. április 8. 22:34 | ||
Sanyi! A sárga, még ma is M1 Földalatti néven fut! A kékről, már kisiskolás koromban, ...ami '72-től kezdődött... meglepődve olvastam, hogy a kocsik öregebbek nálam... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |