/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
Elektrolakatos 88049 2010. december 15. 14:16
Válasz erre
HUJBI 88048 2010. december 15. 14:11
Válasz erre
Kferro 88047 2010. december 15. 14:06
Válasz erre
Én támogatom. Így akár fotózkodhatok is majd a gépeddel? :)
Szállító 88046 2010. december 15. 14:00
Válasz erre
Én kérek egy MiG-29-et a gyárcsarnokomba! Tök üres és pont elférne a sarokban. :)
Jobb dolga lenne mint Kecsón a szabad ég alatt!
Kérem keressenek meg az illetékesek!
Ha más múzeumok kaphatnak, akkor Én is akarok egyet.
Aki támogatja, társtulajdonos lehet és bármikor eljöhet megsimogatni, beleűlni, kicsit zümmőghet is magában és eljátszhatja, hogy Gripenre vadászik alap gázon játszásiból. :)

Szállító
Kferro 88045 2010. december 15. 13:41
Válasz erre
Az angolokkal nem lehetne vajon felvenni a kapcsolatot, hogy egyet a kivonandó Harrierek közül cseréljünk el egy 29-re?
Nyugger 88044 2010. december 15. 12:56
Válasz erre
Szia Monox !
Kassára miért is adnánk MiG-29-t ?
Az örökölt ex.cseh gépekből /9+1 db/ legalább 6 db áll Sliacon már évek óta.
A szolnoki ROK nem kap gépet oktatási célra ?
Üdv.
Nyugger
Monox 88043 2010. december 15. 12:05
Válasz erre
Az tény, hogy Oroszországban és a keleti országokban is százszámra állnak üzemképtelen, kiselejtezett MiG-29-esek... Pont a mieink kellenének valakinek?
Szolnokról származik az információ, miszerint a meglévőekből összesen 6 gépre van bejelentett múzeumi igény, ezekből Németországba kerülne kettő, állítólag a vevő igényei szerint szárnyon érkeznének. Kettő kerül majd talán Szolnokra (05 és 29) egy -egy Prágába és Kassára - de ennyi.
A többi vélhetően a MiG-21-esek sorsára jut majd.
exec 88042 2010. december 15. 11:56
Válasz erre
Ha az oroszok visszavásárolják a MiG-eket, akkor megeszem a kalapom... Illúzió, már nincs ekkora szarban az orosz fegyveripar, hogy mindenféle alkunak engedjenek. Ahogy egyébb cikkeket olvastam korábban, a kutyának nem kellenek már ilyen korú MiG-ek.

realitás, Urak, realitás!

exec
laceesan 88041 2010. december 15. 11:23
Válasz erre
Vagy egy tucatnyi gémet a moszkvai állatkertből mint ötödik generációs környezetbarát frontbombázók:))
laceesan 88040 2010. december 15. 11:17
Válasz erre
Lehet hogy erre volt jó ez az egész kivonásosdi? Mármint hagyni tönkremenni aztán eladni vagy elcserélni másra? Inkább modernizálták volna. Vagy lehet hogy az orosz államadósság fejében kapott gépeket most a magyar államadósság fejében visszaadjuk?:)
Amilyen előnyös üzleteket szoktunk kötni, nem csodálnám ha ezekért hadrendből kivont dízel-tengeralattjárókat kapnánk:))
balaton 88039 2010. december 15. 11:05
Válasz erre
HUJBI 88038 2010. december 15. 10:55
Válasz erre
kérem az urakat, fáradjanak át a sci-fi topicba. :)))
Kamovos 88037 2010. december 15. 10:51
Válasz erre
Szia romeo!

Hát az nagyon jó lenne!
Kéne vagy egy ezrednyi belőlük!

Üdv: kamovos
romeo 88036 2010. december 15. 10:24
Válasz erre
romeo 88035 2010. december 15. 10:23
Válasz erre
Eladná a kormány azokat a MiG 29-es orosz vadászgépeket, amelyeknek lejárt az üzemideje - derül ki a jövő évi költségevetés tervezetéből. Egy kormányzati forrás szerint az eladáshoz az orosz fél engedélyére van szükség, szerinte az is elképzelhető, hogy a gépeket az oroszok visszavennék, cserébe haditechnikai eszközöket kapnánk.
silent8 88034 2010. december 15. 00:24
Válasz erre
Leo2A4-KMW-01
Leo2A4-KMW-01
2A1
2A1

Leopard 2a4 vagy Leopard 2 a1.
Remélem a kettő közül valameik. :)
balaton 88033 2010. december 14. 23:38
Válasz erre
Vagy AMX-30 a franciáktól? :D
Esetleg M-60? Az osztrákoknak van! ;)
balaton 88032 2010. december 14. 23:36
Válasz erre
Kuerassier
Kuerassier

A németek 100db Leopard 2A4-est adtak volna ingyen kiszolgálójárművekkel.
Ezeket használják most a lengyelek.
Nem tudom, a sógoroknak van-e Leopard 1? Ha igen, akkor mi azokat vesszük, vagy ezt a szépséget :DDD

Forrás: D-meghajtó :)
romeo 88031 2010. december 14. 22:59
Válasz erre
Üdv!
Majd mi átvesszük a 14 db cseh Griffet :)
Makettezõ 88030 2010. december 14. 16:47
Válasz erre
Szia HUJBI!

Igen , én is olvastam már a cikket és nem is vagyok különösen meglepve.
HUJBI 88029 2010. december 14. 16:30
Válasz erre
romeo 88028 2010. december 12. 11:36
Válasz erre
Ja még egy lényeges dolog, a Leo-2 esetében szükséges a németek beleegyezése is...
romeo 88027 2010. december 12. 11:34
Válasz erre
Használt osztrák tankot venne a Honvédség?
forrás: www.hirextra.hu/2010/12/12/hasznalt-osztrak-tankot-venne-a-honvedseg/

Remélem Leopard-2A4 lesz.
juge75 88026 2010. december 11. 13:25
Válasz erre
Na abból bőven el vagyunk látva!
:-)
Tibcsi 88024 2010. december 11. 07:32
Válasz erre
Sajnos csak kívülről tudtam megnézni. Állítólag a Santa Maria-t is meg lehet nézni ott.
Marci 88023 2010. december 11. 07:25
Válasz erre
Ez legyen a legkevesebb:))
Rumcájsz_52 88022 2010. december 10. 16:48
Válasz erre
Marci
grippen nem létezik, csak Gripen. A "mig" meg inkább MiG. Nem olyan nehéz, szerintem megtanulható. (Mint ahogy Te sem "marrci" vagy.)
Üdv R.
Kamovos 88021 2010. december 10. 15:47
Válasz erre
Sziasztok

Hát ahogy itt olvasom, lassan meg kéne valósítani a világbékét!
Vagy mindenkit kiképezni ökölharcra! :D
Mert nekünk is már csak a bunkó marad! :(

Üdv: kamovos
Marci 88020 2010. december 10. 14:19
Válasz erre
Igazuk van, hogy kivonták. Sok pénz a fenntartása. Teljesen mindegy, hogy 10 grippen vagy 20 gép van a migekkel együtt. A határsértőhöz elég a 10 grippen. Háborúhoz pedig nevetségesen kevés még a 40-is.
HUJBI 88019 2010. december 10. 11:47
Válasz erre
ha valaki Barcelonában jár és nem annyira fogékony a diszkókra, akkor ajánlom a tengerészeti múzeumot. na úgyis lehet értéket menteni.
Varjúbácsi 88018 2010. december 10. 11:28
Válasz erre
Csatlakozom Exec kórtársunkhoz. A Vasútörténeti parkban ott rohadnak szét a gépek, de ha valaki örökbe akarja fogadni, és restauráltatni akarja, nem kap rá engedélyt, mert jajj mi lesz, ha nem viszi vissza! Hiába tenné letétbe a pénzt, nem lehet.
romeo 88017 2010. december 10. 11:21
Válasz erre
Újabb botrány a láthatáron...

Előzetes letartóztatásba helyezték Fapál Lászlót, a honvédelmi tárca egykori közigazgatási államtitkárát - jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos.
juge75 88016 2010. december 9. 22:02
Válasz erre
Románia bár modernizáltatta és nagy javíttatta a gépeit, de ezek üzemideje is végéhez közeledik, náluk is közeleg a típusváltás.
Még valami, a Lengyel hadi ipar és repülőgép gyártás most is aktívan üzemel (nem is akárhogyan), nálunk szinte mindent felszámoltak tönkretettek (miért?).
Jelenleg (és a múltban is) van jó kapcsolat a két ország között, közös az érdek a haditechnikai fejlesztések és gyártások területén.
Rendkívül jó szakembereink vannak, náluk pedig ipari háttér, amit ki kell aknázni (jó példa erre a Kub rendszerek modernizációja).
juge75 88015 2010. december 9. 21:55
Válasz erre
Bocsánat, hogy belekotyogok.
De a Lengyel Szuhoj 22 flotta azért repül még, mert gondok vannak az F-16 gépekkel.
Azok a gépek, bár Szu-22 ez is, az is, különböznek a mieinktől.
A mi M3 verziónk kakukk tojás, Mig-23 hajtóművel (amit eredetileg azért kértek így, hogy a Pápai gépeinkkel azonos legyen a logisztikai bázis e téren), ami a valóságban nem volt beépíthető csak ebbe az altípusba, és a Pápai MF 23-as migeké sem kompatibilis teljesen hozzá.
Én sem értem, nagyjavítást követően miért kellett konzerválva leállítani azokat a szabad ég alá.
Ez olyan, mintha kifestenék egy családi házat, de a tetőt nem javítanám ki rajta, majd lakatlanul hagynám az enyészetnek.
Nincs logika benne.
exec 88014 2010. december 9. 21:44
Válasz erre
SZállító,

A Gripenekről írtam annó a diplomámat, mint döntés elmélet. Elég egyszerű a kérdés. A MiG teljes NATO kompatibilitása legyünk őszinték, csak álom. A Koszovói válság idején az amerikaiak megkértek, hogy ne repüljünk, nehogy baráti tűz áldozatai legyenek.

Miért Gripen? Lássuk be a magyar és a cseh gazdaság jóval kissebb, mint a lengyel, könnyebb elvárni velünk szemben dolgokat. Márpedig az EU európai megoldást szeretett volna. Így már egyszerűbb volt a kérdés: Gripen vagy Eurofighter. Nézve az ország adatait, nekem a Gripen jobb választásnak tűnik.

Egy másik érdekesség. A lockheed Martin Magyarországnak az akkori adatok szerint 65-68% körüli ellentételezést ajánlott, míg a Gripen International 130%-ot. Tetszik nem tetszik, egy kis méretű gazdaság esetén ez nem mindegy. Az LM egyébként tanulva a "vereségéből" (Osztrák, cseh, magyar tender) a lengyeleknek már 140% feletti ellentételezést ajánlott. Igaz, ott nem is 24 (aztán a tender végére 14) gépről volt szó.

HUJBI,

a Lajta egy külön, és nagyon örömteli példa. Reméljük több ilyen lesz. Sajnos a műszaki emlékek megőrzésében még mindig le vagyunk maradva. Egyszer olvastam a NOHAB mentők történetét. Aszerint a MÁV 300000 Ft-ért adta el a NOHAB-okat szétvágásra, amikor pedig a fanatikusok bejelentkeztek, tőlük 3000000-t kértek. Szerintem van aki itt ezt cáfolni / megerősíteni tudja, de ha igaz, ez is sírni való...

Üdv.
exec
Üdv.
exec
HUJBI 88013 2010. december 9. 15:08
Válasz erre
viszont a Regimentben ott az ellenpélda, a mi Lajtánk. persze ott is megjegyezték, ha a hatóságokon múlt volna...
HUJBI 88012 2010. december 9. 15:07
Válasz erre
állat. ez mi lesz? kis hazánk ebből a szempontból tökéletes lenne, ha ki lenne használva.

tegnap megnéztem a Zöld zónát DVD-n, egy csomó felvétel készült Murciában. nekem tökre Irak volt.
Szállító 88011 2010. december 9. 14:56
Válasz erre
exec

Ezért írtam, hogy elkotyavetyélték őket!
A Lengyelek most újítják fel és teszik teljesen NATO kompatibilissé a 29-es flottájukat. Nekünk is lett volna erre lehetőség és töredékébe került volna mint amit eddig a Grippenre és vele kapcsolatban futó programokra elköltöttek.
Lásd Romániában a mai napig repülnek a Mig-21-ek, a Lengyeleknél pedig a Su-22-ek, amiket szintén teljesen felújítanak most, mert tökéletesen ellátják azokat a feladatokat amire kitalálták őket. Nálunk mi lett a full felújított Szuhojokkal?
Kivonás és hulladékfeldolgozó!
Vajon a kivont Migeket mikor darabolják fel és adják el kilóra?
Ha lesz lehetőség rá én megpályázok egyet, hogy ne csak Szolnokon legyen belőlük hírmondó. ;)
exec 88010 2010. december 8. 21:47
Válasz erre
Szálító,

szerintem a MiG is illúzió volt. Sosem voltak megfelelően használva, sohasem indíthattak velük rakétát normális gyakorló körülmények között. A mostanság sokat idézett Aranysasban megjelent cikk nagyon elgondolkodtató. Szerintem a lassú haldoklás helyett, ez és így nálunk inkább "csak" eutanázia volt...

Üdv.
exec
tajdib 88009 2010. december 8. 21:32
Válasz erre
DSC00601
DSC00601
2.
2.
3.
3.
3.
3.
5.
5.
6.
6.
7.
7.
8.
8.

Hétfőn filmet forgattak a Bakáts téren.(El Angel) Készítettem pár képet.
Szállító 88008 2010. december 8. 18:21
Válasz erre
Gyászól a magyar légierő!
Kivinták a Migeket!
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/gyaszol_a_magyar_legiero_kivontak_a_migeket/

A magyar légierőnek sosem lesz lehetősége, hogy egy ilyen kaliberű vadászgépet rendszeresítsen még egyszer az életben! Tipikus példája miként pazarolja el egy állam a vagyonát. Sajnos nálunk ez normálisnak számít! Az, hogy vannak Gripenek, pedig, csupán egy illúzió!
exec 88007 2010. december 7. 21:47
Válasz erre
nem. viszont a NABI volt életem első munkahelye. Nem ma volt :-)
romeo 88006 2010. december 7. 21:20
Válasz erre
Reagált a Wikileaks kiszivárogtatására a honvédség

hvg.hu/vilag/20101207_honvedseg_wikileaks
Vik30 88005 2010. december 7. 20:14
Válasz erre
:)Csak nem te is 16 kerületi vagy?
HUJBI 88003 2010. december 7. 19:19
Válasz erre
...na igen, Magyarország nagyon jól tette, hogy megvetette a lábát a NABI-ban...

így akartam. :)))
exec 88002 2010. december 7. 13:08
Válasz erre
HUJBI

A NABI sohasem vetette meg a lábát Magyarországon, hanem eleve magyar cég. Az Ikarus máskép gondolkodó mérnökei alapították, és eleinte a 42x széria más fajta homlokfalú változatóból éltek. Aztán beindultak a fejlesztések is. Eredetileg volt egy gyáruk az Újszász utcában (16 ker, az épület műemlék, kapcsolódóan a magyar repülőgépgyártás kezdeteihez) majd a kompozit buszok gyártására létrehoztak egy gyárat Kaposváron. NABI Inc néven pedig van egy gyár az USA-ban, hiszen a Buy American törvényben elő van írva, hogy hány százalékban kell ott készülnie a gyártmányoknak.

Itt Magyarországon karosszálás folyik, alátesznek egy hidet (sokszor bohóc hidat) belökik a konténerbe és tűz ki. Motor, váltó, légkondi, üvegek, színrefestés Amerikában történik. A 60 BRT jópofa darab, emlékszem amikor az első épült. Ott voltam a törés tesztjénél, és a fárasztásost is láttam. Sajnos csak 3 ajtós, és a 3. tengely fölött már nem alacsony padlós, illetve már az utolsó sornál állni sem lehet. Ezt Európában sajnos kevéssé tolerálják, illetve ezért sem tudott itthon BKV tenderen indulni.

Üdv.
exec
balaton 88001 2010. december 7. 13:04
Válasz erre
Gusztustalan, szenzációhajhász cím. Ráadásnak itt egy ellentmondás: a cím szerint gyávák, a cikk szerint engedélyük sincs a fegyverhasználatra, máskülönben azt teszik, amire parancsot kapnak és ha nem fegyveres rajtaütésekre utasítják őket, akkor marad a "kevésbé hősies" járőrözés.
Mellesleg az USA tegye össze a két kezét, hogy egyáltalán részt vesz valaki rajta kívül az ő háborújukban. Ez a háború is úgy kezdődött, hogy valaki visszaütött nekik...
HUJBI 88000 2010. december 7. 12:14
Válasz erre
most olvasom az Aranysasban, hova vezetett az, amikor elkezdtek emberkedni Szomáliában a sztárkatonák. ha csak egy civilt lelősz, akkor ott felépíthetsz akárhány iskolát, kórházat, neked annyi.
Jimbow 87999 2010. december 7. 11:53
Válasz erre
Pontosan, igyekeznek ezekre nagyon figyelni...
HUJBI 87998 2010. december 7. 11:48
Válasz erre
én ugyan nem tudom, milyen kint a helyzet, de beszéltem valakivel, aki felkészíti a katonákat a civilekkel való kapcsolattartásra. akkor ez volt a helyzet: a bizalom jeléül tökéletesen rálátni a magyar táborra, mellényt csak kivételes esetben hordanak és a fegyver is a hátukon van satöbbi, satöbbi, satöbbi. be is b...na, ha elkezdenének emberkedni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.