/ Fórumok /

Könyvek, folyóiratok

Ha valaki olyan könyvet olvasott, ami a többiek érdeklampődésére is számot tarthat, vagy az elsampők közt jutott hozzá egy hazai, vagy külföldi makettezampő laphoz, itt véleményezheti azt.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57.
Gébics 90965 2007. november 24. 19:03
Válasz erre
A Könyvklubból is meg lehet rendelni,mert az tagja a Líra-hálozatnak,így az ilyen boltokban is próbálkozhatsz.Viszont a Bookline-on ne keresd.
Különben én sem kecskeméti vagyok,csak ma arra jártunk bevásárolni.
Nowotny 90964 2007. november 24. 19:00
Válasz erre
Köszi,sajna nekem távol esik,de az ára nagyon baráti az tény.
Gébics 90963 2007. november 24. 18:58
Válasz erre
Szia!
Kecskeméten,az Alföldben van egy könyvesbolt (nem az emeleti),ott árulják a könyveket,darabonként 1590 Ft-ért.
Üdv:
Gábor
Nowotny 90962 2007. november 24. 18:54
Válasz erre
De jó. hol szerezted be és az ára is érdekelne. Köszi.
Gébics 90961 2007. november 24. 18:21
Válasz erre
Könyvek
Könyvek

Sziasztok!
Megvannak!De csak karácsony után olvashatom őket...
Sz.Szabi 90960 2007. november 21. 18:55
Válasz erre
csepzon1
csepzon1
csepzon2
csepzon2
csepzon3
csepzon3

Sziasztok!

Tegnap jelent meg a Magyar Hadi-és Gépjárműtechnikai Közhasznú Alapítvány legújabb kiadványa

"CSEPEL D-350, D-352 - HONVÉDSÉGI ÉS POLGÁRI TEHERGÉPKOCSIK (1949-1960)"

címmel, amely a sorozat 2. kötete. Az 1000 példányban elkészült, 117 oldalas, rendkívűl igényes - mind szakmailag, mind esztétikailag - könyv, amely jóval több mint 100 fotót, műszaki rajzot tartalmaz a hazai tehergépkocsigyártás eme klasszikusáról, 4100 Ft-os áron szerezhető be közvetlenül az alapítványtól (m.h.g.@mailbox.hu), Budapesten a Maróti Könyvkereskedéstől (www.maroti.net) vagy a Veterán Magazin szerkesztőségétől (www.veteren.hu).

A kiadvány értékét talán az a tény is növeli, hogy az előző, a "Honvédség igáslovával", a Csepel D-344-el foglalkozó szakirodalom már a 2. kiadását éli meg, mivel az első 1000 példány szinte mind egy szálig elfogyott...

Üdv.: Szabolcs
SzamveberN 90959 2007. november 14. 11:47
Válasz erre
A mek.oszk.hu-n CSAK a régi könyveim vannak fent!

ÜDV
romsitsa 90958 2007. november 14. 10:16
Válasz erre
Köszönöm,

a Babucs-Maruzs könyvre vonatkozó "kritika" csak humor volt.

Üdv

ad
karlos511 90957 2007. november 14. 09:07
Válasz erre
Szia Gébics

Nézz körül az elektronikus könyvtárban 3 könyve is fenn van.
mek.oszk.hu/

Üdv:karlos511
Gébics 90956 2007. november 14. 08:25
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki esetleg látná valamelyik pesti könyvesboltban Számvéber Norbert két említett könyvét és ezt megosztaná velem,nagyon hálás lennék!
Gábor
SzamveberN 90955 2007. november 13. 18:41
Válasz erre
A könyveket a kiadó saját országos bolthálózata, a Libri, a Líra és Lant üzletei, valamint a nagy hipermarketek is árusítják.

A Babucs-Maruzs könyvet azért adták ki újra, mert az első kiadás megjelenése óta jött be a HL-be az ezred eredeti iratainak jelentős része, illetve a szerzők újabb többszáz képet gyűjtöttek.

Üdv
romsitsa 90954 2007. november 13. 18:06
Válasz erre
Nemár,

a Babucs/Maruzs könyvet körülbelül fél éve vettem meg és most megint kiadják:)

Nem tudod véletlenül milyen körben kerülnek terjesztésre? Libri stb.?

Köszi

ad
SzamveberN 90953 2007. november 13. 10:20
Válasz erre
A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, valamint a Puedlo Kiadó

tisztelettel meghívja Önt

2007. november 26-án 15 órakor kezdődő könyvbemutatójára.

A bemutatásra kerülő kötetek:

Babucs Zoltán – Maruzs Roland: Ahol a hősök születnek. Az egri magyar királyi „Dobó István” 14. honvéd gyalogezred története (1922-1945).
2., bővített kiadás

Becze Csaba: „Kőr Ász”– Egy vadászrepülő század története, 1936-1941

B. Kalavszky Györgyi – Illésfalvi Péter: Horthy Miklós élete képekben

Számvéber Norbert: Az alföldi páncéloscsata. Harcok a Tiszántúlon, 1944. október

Számvéber Norbert: Kard a pajzs mögött. A „Konrad” hadműveletek története, 1945

Turcsányi Károly – Hegedűs Ernő: A légideszant I. Elméletek, eljárások és a légi gépesítés a kezdetektől 1945-ig

A köteteket a szerzők mutatják be. A kiadványok a helyszínen kedvezményesen megvásárolhatók.

A rendezvény helyszíne: 1014, Budapest, Kapisztrán tér 2-4. II. emeleti Díszterem.
Hind 90952 2007. november 9. 21:54
Válasz erre
Srácok!
Egyébként a minap kezembekerült a Verlinden Mi-24-esről
szóló publikációja,és tele van baklövéssel!!!
Pl a heli bal szárnyán lévő optikát ,Ők lézer.megjelölőnek
titulálják,miközben az csupán a fotogéppuska!A kabinokban
pedig,mint szegénységi bizonyítványként van a két
ventillátor.stb
Tehát az vegyen ilyet drága pénzért,aki akar!!!
Gyuri 90951 2007. november 8. 11:20
Válasz erre
Vágóalátétet kétféle méretben:60×90 cm és 91×120 cm
Cím: GM Üvegezők Boltja Kft.
189 Budapest, Kőris u. 19-21.
Üdv.:
Vajda György
Kalóz 90950 2007. október 17. 21:28
Válasz erre
Fimre!
A Modellposta fórumán jozsibacsi ezt írta (remélem, nem haragszik meg, hogy köüzzéteszem):
"Tiszteletem! Elöljáróban elnézését, de ritkán látogatom ezt az oldalt. Egy szám még bíztosan lesz 2-3 héten belül, s talán még egy december végén.A jövőt átgondoljuk heteken belül.Nem szeretném én sem a bizonytalanságot fenttartani.Szeretném megoldani a pontosságot, remélem sikerül, ha nem feladom. Tudomásul kell vennem, hogy a lap egy emberen és annak munkabírásán, stb múlik. Az egyéb részleteket nem kivánom újból elörángatni.Kis türelmet kérek.üdv jb"
Hát ennyi a nagy csönd oka.
Kalóz
f2d 90949 2007. október 17. 19:55
Válasz erre
Sziasztok!

Megvettem ma az 1000 Légijármű c. könyvet, egész szép könyv nem annyira tudományos inkább enciklopédia jellegű. Az igazság az, hogy nem ezt akartam becserkészni, hanem egy nagy hajós enkciklopédiát (1500 vizí jérművel), csak annyi pénz nem volt nálam.:-( Hamarosan jön a karácsony, a könyv ajándéknak kiváló mint adni és mint kapni, hogy ne csak makett legyen a fa alatt.:-)
Fodi 90948 2007. október 17. 10:41
Válasz erre
downloads.hyperscale.com/guides/bf110eguide.pdf
Elektronikus könyv, de ide ide illik legjobban. Egy kis segítség Bf-110E építéshez.
Mekett 90947 2007. október 13. 11:01
Válasz erre
Szakály Sándor: A magyar katonai elit

Magvető Könyvkiadó (1987)
Sorozatcím: Nemzet és emlékezet
Oldalszám: 272
Ár: 540 Ft
www.antikvarium.hu/ant/start.php
Fimre 90946 2007. október 10. 10:12
Válasz erre
Sziasztok!

A hivatalosan aug.15-én megjelenő Pro Modell-ről tud valaki? Igaz csúszott már máskor is 2 hónapot, de nagy a csönd mostanság...

Imi
Lala 90945 2007. október 7. 16:29
Válasz erre
sziasztok!eladnám 2db Űrkutatással foglalkozó könyvemet orosz nyelven!üdv!
Keri 90944 2007. szeptember 30. 10:46
Válasz erre
Sziasztok!
Bell X-1-esről keresnék walkaround kiadványt.Létezik ilyen?
Köszönöm,ha tudtok segíteni!
Keri
migi 90943 2007. szeptember 23. 17:24
Válasz erre
Sziasztok
Keresném az Osprey Modelling Messerschmitt Bf-110 könyvét digitális formában .
köszönettel: migi
Robidoki 90942 2007. szeptember 4. 13:52
Válasz erre
Xcraft!
Holnap esetleg felvigyem pestre a "háromszögvonalzód"?Vagy maradunk a tüskés turnénál?
xcraft 90941 2007. szeptember 4. 13:47
Válasz erre
Hello!
A Magyar légierő topicban, van pár gondolat az Aranysasról, de inkább ide írnék róla néhány gondolatot, itt On. Az 1990/10-es szám óta gyűjtöm a Top Gun, top flight, Aranysas néven futó folyóiratot. 17-év! Ez rengeteg! Ezalatt voltak hullámvölgyek, én is gondoltam, hogy ellaposodott, volt évfolyam amit kihagytam, de mindíg meg tudott újulni. Jelenleg például minden eddiginél jobban szeretem, mert kísérleti gépekről vannak cikkek. :) Hogy keveslitek a magyar légierős témát? Ez csak egy kis szelete a világ repülős támáinak, biztosan lesznek olyan lapszámok, amik ennek a tárgykörnek kedveznek.
Kalóz 90940 2007. augusztus 13. 10:53
Válasz erre
muzzy!
Egyetértek, de az angolszászok, meg az oroszok jóval inkább az ellenfél személyének megsemmisítésére törekedtek, mint a németek. Persze kivétel mindkét oldalon volt.
Az eredeti reagálásom arra vonatkozott, hogy a Me-262-k lelövése inkább alacsony sebességükön történt, mint légiharcban, ahol könnyebben elmenekültek a Mustangok elől (is).
Stefan 90939 2007. augusztus 13. 08:57
Válasz erre
me262-p51
me262-p51

Egy kis karikatúra, ami mutatja az előnyeit és a hátrányait is :)
muzzy 90938 2007. augusztus 11. 17:41
Válasz erre
Kalóz!
Már az első világháborúban sem a lovagias küzdelem tett valakit ász pilótává! Hogy is hangzik a vadászpilóta 10 alapszabálya?
Na és a német taktika is erre épült (szabad vadászat). Mint írástudó (orszul beszlő) a militera.lib.ru oldalon rengeteg memoárt találsz, ahol elég gyakran panaszkodtak arra, hogy a német pilóták a fel és leszálló gépeket támadták rendszerességgel.
Na meg a németek is rendszeresen támadták az ellenség repülőtereit. Talán a szövettségesek inkább ott nyertek, hogy a légiharcban megsemmisített gép esetén nagy valószínűséggel a pilóta végleg, vagy hosszabb ideig nem volt bevethető, és már az angliai csata során is bebizonyosodott, könnyebb a gépeket pótolni, mint a pilótákat.
Egy visszaemlékezésben olvastam, a 262-esknél azonos szinten volt a harci és a nem harci veszteség (ennek valóban egyik leggyakoribb oka az volt, hogy mint köztudott a gázturbinás sugárhajtómű jóval lassabban veszi fel a fordulatot. Aki hosszászokott ahhoz, hogy rászurja a gázt, és a motor már adja a megnövelt teljesítményt, igen meglepődött, amikor a gázkar beszúrása után mintegy 6-10 másodperccel később jelent meg a teljesítnénynövekmény, Ráadásul ebben az esetben a befecskendezett többlet tüzelőanyag belobbant és hajtóműtüzet okozott.
Muzzy
Kalóz 90937 2007. augusztus 11. 14:16
Válasz erre
A Me-262-es fel- és leszálláskor volt a leginkább sebezhető az alacsony sebesség és a rossz manőverezőképesség miatt (nem lehetett "rászúrni" a gázt és elmenekülni, mint a mai gépekkel). Tudomásom szerint a legtöbbet így vadászták le a szövetséges pilóták, nemm légiharcban (A védtelen megtámadása nem igen nevezhető harcnak, inkább mészárlás. Ami persze az adott szituban tökéletesen érthető álláspont).
Hickory 90936 2007. augusztus 11. 13:49
Válasz erre
Egy P-47-es zuhanásban könnyen gyorsult 800km/óra fölé.Ha sikerült a Me-262-őt meglepni,könnyen levadászhatták:nem volt elég fordulékony,ha valaki vehemensen cibálta a gázkart,a hajtóművek nemes egyszerűséggel vagy leálltak,vagy hirtelen gázfröccs esetén hajtóműtűz vagy robbanás is felléphetett.
Annak,hogy leszálláskor vigyázni kellett rájuk,azért jó,mert a csíkoshasú Dórákat ennek köszönhetjük:)
Csaba307 90935 2007. augusztus 11. 11:25
Válasz erre
Én úgy gondolom,hogy a szövetségesek kidolgoztak a német sugarasok ellen egy valamennyire használható technikát.A légcsavarosok valóban lassúak voltak ellenük,de a számok azt mutatják,hogy megfelelő taktikával volt esélyük.És a leírásokból kiderül,hogy tudatosan alkalmazták is ezt!Több 262-est zuhanórepülésből fogtak el,mert akkor a légcsavaros is felgyorsulhatott-igaz csak rövid időre-hasonló sebességre.A másik lényeges kérdés szerintem,hogy a sebességen kívűl semmiben nem nyújtottak többet,mint a prop. gépek.Sőt a kezdetleges hajtóművek miatt még nehézkes is volt a kezelése(sok hajtómű tűz,a hirtelen gázadásra).És tudjuk,hogy leszálláskor is milyen sebezhetőek voltak.Ráadásul kevés is volt belőlük.
Tehát én azt gondolom,hogy a szövetségesek úgy gondolták,hogy nem jelent akkora problémát,hogy az adott technikával ne tudják megoldani és talán ezért sem eröltették annyira a saját sugarasokat a meglévő légcsavaros gyártókapacitás rovására.
Persze ez csak az én véleményem.
Incton 90934 2007. augusztus 10. 20:40
Válasz erre
Sziasztok!
Nem én vagyok a vitatott cikk szerzője, ám:
Attól, hogy a Meteorral lelőttek tíz V-1-et, attól a típus már kiforrott volt?
Me 262-vel 100-nál több szövetséges gépet lőttek le, mégsem volt az.
Valószínű, hogy a német robotgép és jet-veszély miatt a Meteor fejlesztése és frontra helyezése ugyanolyan lóhalálában történt, mint a 262-esé.
Különben többet gyártanak le és vetnek be belőle.
Ha olyan jó lett volna, akkor 45-ben már többszáz darab repül belőle, hiszen az új német gépek ellen a régi légcsavaros típusok alig tehettek valamit.
Zizi 90933 2007. augusztus 10. 16:22
Válasz erre
Tehát:
A Meteort bevetették angliában a V1-ek ellen! (10 fölött lőttek le, a pontos számra nem emlékszem.) Me-262 ellen nem harcolhattak, már csak a hatótávolság miatt sem. Az amerikaiak semmilyen sugárhajtásút nem vetettek be sem Európában, sem máshol. Egy P-59-est cseréltek az angolokkal egy Meteorra, összehasonlító tesztek végett. 2-2 db P-80-st (nem F-80 akkor még!)akartak küldeni Angliába és Olaszországba, de az egyik tesztpilóta halálos balesetet szenvedett egy bemutató során, így lefujták az egészet. (Egyébként a P-80 berepülése során többen is életüket vesztették!)

Az első jet-jet valóban Koreában volt!
muzzy 90931 2007. augusztus 10. 12:53
Válasz erre
Bocsi, a 262-nek axiál kompresszora volt, a Meteornak meg centrifugál.
Azért előnyös az axiál, mert elméletileg annyi fokozatot (egy álló álló és egy forgó koszorú)építek be amenyit akarok (az átmérő növelése nélkül, ani ügye az aerodinamika miatt igen előnyös.) Egy fokozat mintegy 1.5-ös sűrítést tud biztosítani. A centrifugális kompresszor egyy fokozattal nagyobb sűrítést tud elérni, de a további sűrítés már csak az átmérő növelésével történhet.

Egyébként az amik az F-80-as Shutting Start 1944 végén az olasz fronton vetették be.
Muzzy
Zoli 90930 2007. augusztus 10. 10:40
Válasz erre
Szia!
Ha a rapid vagy más linkelt oldalt bejön és azon látható ez az üzenet, akkor törölve, ha már a link se jön be, akkor nézd meg jól a címet, mert néha kikefélésből elrejtenek benne egy rossz karaktert, amit csak át kell írni és működik!
z
Csabi 90929 2007. augusztus 10. 10:32
Válasz erre
Szia Amon!

Azt jelenti, hogy a file nem található, (már levették az oldalról).

Üdv,
Csabi
Amon 90928 2007. augusztus 10. 10:24
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy ha töltök a farpost-ról és bemásolom a linket akkor azt írja hogy file not found.
Mit szúrhatok el?

A válastokat előre is kszönöm.

Üdv Amon
Csaba307 90927 2007. augusztus 9. 23:33
Válasz erre
Ja azért kíváncsi lettem volna egy Meteor - Me-262 párbajra!
Csaba307 90926 2007. augusztus 9. 23:32
Válasz erre
Én úgy tudom,hogy a Meteor kezdetben a gyenge hajtóművek miatt nem volt elég gyors és nem a szerkezet miatt.Sosem nyilazták hátra a szárnyát mégis sebességi rekordokat repültek a háború utáni verziók.Ezek már jó 100km/h-val gyorsabbak voltak a Me-262-nél.A centrifugál hajtómű problémát én is láttam már valahol.A nagyobb teljesítményhez egyre nagyobb átmérőjű hajtómű kellett,ez viszont rontotta a légellenállást.Ez aztán a csapda. :))
Koreában a Mk.8-asok alul maradtak a Migekkel szemben.
De nekem akkor is sokkal szebb repülő,mint a 15-ös. :)
Mekett 90925 2007. augusztus 9. 13:58
Válasz erre
A repüléstörténet úgy szokta emlegetni, hogy az első jet-jet harcok Koreában voltak a Mig-15 megjelenése után.
Tudtommal sem találkoztak a világháboróban német és szövetséget lökös vadászok.
Stefan 90924 2007. augusztus 9. 13:05
Válasz erre
Hát igen, az lehet. Én csak arra emlékeztem (még talán a Racing for the jet c. dokumentumfilmből), hogy találkozhattak volna a 262-essel, de mindkettő kiforratlan volt. Igaz, azt hiszem nem írja de, mivel a 262-essel ellentétben nem nyilazták hátra a szárnyat, emiatt a szerkezet nem bírta olyan jól a nagy sebességet. Meg a hajtóművek két különböző levegősürítési koncepción alapultak (262-es megelőzve korát: kis átmérő, sok tárcsa, nagy fordulatszám -az akkori anyagismeret mellett ez macerás volt; Meteor: nagyobb átmérő, kevesebb (de nagyobb) tárcsa, alacsonyabb fordulatszám -ez jobban bevált akkoriban (már a körülményekhez képest)).
Meg a másik (talán főbb) ok, amit a dokumentum filmben is csak megemlítenek, hogy Churchill mindíg is az oroszoktól félt jobban, mint a németektől (elég előrelátó volt) és emiatt sem nagyon akarták a harcmezőn mutogatni az új gépet.
Csaba307 90923 2007. augusztus 9. 12:55
Válasz erre
Köszi Stefan!
Én is ilyesmikre emlékeztem.Tehát a cikk író tévedett.Nem is kicsit.
Stefan 90922 2007. augusztus 9. 12:48
Válasz erre
Csaba307 90921 2007. augusztus 9. 12:26
Válasz erre
Meglátjuk a többiek mit reagálnak.Hátha valaki konkrétabban emlékszik nálunk!
Zoli 90920 2007. augusztus 9. 12:14
Válasz erre
Csaba307 90919 2007. augusztus 9. 12:12
Válasz erre
Én azt is olvastam róla,hogy kisszámban bevetették a német szárazföldi egységek ellen is,vadászbombázóként.
Zoli 90918 2007. augusztus 9. 12:11
Válasz erre
Szia!
Én úgy emlékszem, hogy a Meteor tényleg csak a háború végén vett részt a harcokban, és csak minimális számban, bár lehet, hogy a Me-262 előtt is már kipróbálták, de még nem vetették be kiforratlansága miatt. És úgy rémlik, hogy a V-1 ellen Spitfire-öket küldték fel. Lehet, hogy nem így volt, de nekem ez ismerős valahonnan.
z
Csaba307 90917 2007. augusztus 9. 11:58
Válasz erre
Sziasztok!
Ma vettem meg a Haditechnikát,és az F2H Banshee-ról szóló cikk szerzője azt írja,hogy csak a németek vetettek be a háborúban sugárhajtású vadászokat.Szerinte a Meteor a háború utolsó napjaira vált sorozatgyártásra érett.Én eddig mindenhol azt olvastam,hogy valamivel(talán egy hét) korábban állt szolgálatba mint az Me-262 és eredményesen használták a V-1-esek ellen.
Ki mit mond?
lucky 90916 2007. augusztus 9. 11:16
Válasz erre
Kalóz!
Csomagold úgy, h 2 részben legyen.
Winrar-ral gond nélkül megadható.
Stefan 90915 2007. augusztus 9. 08:47
Válasz erre
Miért nem a toldacuccot.hu -val külditek? Azzal akár 1GB-t is küldhettek egyben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57.