<<< Vissza | Tovább >>> |
Lompi | Adatlap | 93273 | 2005. január 30. 21:24 | ||
Kalóz | Adatlap | 93272 | 2005. január 30. 16:26 | ||
Lompi! Először is nem nekem kell, más kérte, úgyhogy neki továbbítom az ötleted, ha még érdekli (a 66-os hozzászólása szerint már megoldotta). Másodszor nincs kézközelben a könyv, így nem tudok hirtelen választ adni (valahol megvan zip-ben csak még nem borítottam ki). Amennyiben szálanként nem sodorja, akkor jó kell legyen. Ha szálanként is sodorja (a kötél azért más anyag, mint a rézdrót), akkor ezt a műveletet el lehet hagyni (szvsz nem is nagyon menne dróttal, meg minek?). Amúgy köszi a tippet a többiek nevében is. | |||||
Lompi | Adatlap | 93271 | 2005. január 30. 15:54 | ||
Kalóz! Ha estleg meg van a Marjai Imre, Kő Tamás:Történelmi hajók modellezése c. könyv, abban a 39. oldalán van egy szerkezet, amivei kötelet lehet sodorni. Úgy gondolom sodronyhoz ua. jó. Lompi | |||||
mountenrider | Adatlap | 93270 | 2005. január 29. 17:17 | ||
és mmilyen tekercs ez? vagy hol lehet ilyet szerezni??? | |||||
korzaar | Adatlap | 93269 | 2005. január 29. 11:54 | ||
Levettem egy olyan tekercsről amin van még legalább 5 méter | |||||
mountenrider | Adatlap | 93268 | 2005. január 29. 09:59 | ||
:)) félméter lánc egy csörlőre. nem is hangzik rosszul;) miből szermányoltad a láncot? | |||||
korzaar | Adatlap | 93267 | 2005. január 28. 23:19 | ||
Lehet,hogy félreérthető volt de nem a fél méter láncot épitettem be , az még megvan és átadom ha kell | |||||
Kalóz | Adatlap | 93266 | 2005. január 28. 18:04 | ||
Azt nem írtam, hogy a kör alakú nem néz ki jól, csak az ovális valósághűbb. | |||||
korzaar | Adatlap | 93265 | 2005. január 28. 17:51 | ||
Van 1/2m láncom ,kb. kör szemekből áll,lefeketitve raktam fel egy GMC teherautó csörlőjére , igen jól nézett ki. | |||||
Kalóz | Adatlap | 93264 | 2005. január 27. 21:34 | ||
A csörlő kötele olyan 6-8 mm-es lehetett max., de inkább a kisebb. Vastagabb kötelet akkora csörlőre nehéz feltekerni (nem hajlik). Ami a láncot illeti: a teherláncok általában nem kerekek, hanem oválisak, és ilyet egyéb célra (az 1:35 méretaránynak megfelelőt) nem igen gyártanak. Házilagosan lehetséges, csak kissé sziszifuszi munka. A méretnek megfelelő téglalap keresztmetszetű anyag sarkait le kell kerekíteni(mint a futópálya a stadionokban), azután a drótot rátekerni, kicsit széthúzni, a hosszabbik oldalán elvágni, a szemeket egymásba akasztani, és összenyomni, hogy síkban legyenek. Ha ezen átrágtad magad, hogy értsed is, akkor biztosan meg tudod csinálni. | |||||
mountenrider | Adatlap | 93263 | 2005. január 27. 19:39 | ||
ja és még egy kérdés:) szerintetek láncot honann lehte szermányolni??? olyan láncra gondolok amit egy 1:35 os makettre akaszthatok.sok járművön láttam az első lökhárítóra | |||||
mountenrider | Adatlap | 93262 | 2005. január 27. 19:34 | ||
köszönöm az öteleteket kipróbáltam a vezeték kibelezését és sodrását szabályozható fúróval csináltam és jól sikerült :) Szerintetek mekkora lehet az átmérője egy II. VH-s brit tőzérségi vontanó(qvad gun trakor)csörlőjének vontatókötele? erről a tipusról nem igazán találtam semit se a neten:( csak maketteket de azokon nincs kidolgozva a vontatókötél:(( | |||||
Kalóz | Adatlap | 93261 | 2005. január 26. 16:02 | ||
Tibcsi(R)! Örülök, hogy ennyire becsben tartod, mert manapság elég ritkán találkozni vele a boltokban. Pedig a sok elektromos ketyere mellett ennek is van (lenne) szerepe. Nekem egy egyáttételes mini példány van meg a makettező szerszámok között, édesapám igazi amerikánerét még nem hoztam el a hagyatékából. Pedig de sokat dolgoztunk vele anno!!! | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 93260 | 2005. január 26. 07:59 | ||
Kalóz, Én mindig tiszteletben tartom. Mielőtt sodorni szeretnék vele, udvariasan, illő tisztelettel megkérdezem, hogy van-e kedve hozzá, nem fúrna-e, vagy pihenne inkább? :) A tisztelet azért is kijár neki, mert ezzel még gumimotoros modell motorját is húzta fel apu modellező korában, ami testvérek között is majdnem 50 éve volt... :) Üdv: Tibcsi(R) | |||||
korzaar | Adatlap | 93259 | 2005. január 25. 19:01 | ||
De csak kihülés után szabad hajlitgatni. | |||||
korzaar | Adatlap | 93258 | 2005. január 25. 19:00 | ||
A drótsodratot érdemes gázláng fölött átizzitani, úgy jobban lehet hajlitani. | |||||
Kalóz | Adatlap | 93257 | 2005. január 25. 18:13 | ||
Én sem arra, hogy te írd meg. Csak az ötletek gyarapodás miatt kérdeztem rá. | |||||
Mekett | Adatlap | 93256 | 2005. január 25. 18:12 | ||
Én még nem foglalkoztam sodronnyal, valaki érintettre gondoltam :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 93255 | 2005. január 25. 17:59 | ||
A hajomakett oldalon valaki másológép hajtómechanizmusának drótmadzagját használja. Eredetileg műanyaggal be van vonva, de ez egy echte makettezőnek nem okozhat problémát. Más Elvileg van igen véKony drótkötél, de az általában túl merev makettező célokra. Az előbbi nem tudom, miből készül, de némi panasz a merevségre ott is előfordult. És ugyanott ajánlottak megfelelő zsinórt (gondolom sodrott), amit fémfestékkel átfestve lehet használni. Esetleg előtte ragasztóba mártva lehet szőrmentesíteni, ill. keményíteni (ha kell). Mekett! Alakul a cikk? | |||||
Mekett | Adatlap | 93254 | 2005. január 25. 17:21 | ||
Ha még összejön pár ötlet, írhatnátok egy cikket is a sodronykészítés rejtelmeiről ;-) Szigorúan viccen kívül :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 93253 | 2005. január 25. 17:19 | ||
Ha valaki újabb ötlettel jön elő, komolyan megharagszom! (mert nem nekem jutott eszembe!) | |||||
tégé | Adatlap | 93252 | 2005. január 25. 17:18 | ||
Azt elfelejtettétek, hogy a fúrógépet nem muszáj bekapcsolni ! Kézzel is lehet forgatni! | |||||
Kalóz | Adatlap | 93251 | 2005. január 25. 16:30 | ||
Tibcsi(R)! Az amerikáner nem fúrógép! Az amerikáner - az amerikáner. Tessék tiszteletben tartani! És tényleg jó a sodrásra! | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 93250 | 2005. január 25. 15:12 | ||
Kalóz, Igazad van, óvatosan kell bánni a fúrógéppel. De van egy kompromisszumos megoldás is: az amerikáner... :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 93249 | 2005. január 25. 14:44 | ||
Tibcsi (R)! "Csak nehogy becsavarodj!" A fúrógéppel óvatosan kell bánni, rövidebb darabokhoz nem jó, mert túl gyors, még a szabályozható változat is. A hosszabbak meg összegabalyodhatnak. Amúgy a módszer persze használható, csak ezekre vigyázzatok. | |||||
Tibcsi(R) | Adatlap | 93248 | 2005. január 25. 10:42 | ||
Kalóz, Csak annyit tennék hozzá, hogy az általad leírt műveletet gépesíteni is lehet, ha a sodrony másik végét fúrógépbe fogod. Gyorsabb, szárazabb, biztonságosabb érzés... :)) Üdv: Tibcsi(R) | |||||
Kalóz | Adatlap | 93247 | 2005. január 24. 17:26 | ||
mountenrider! A villanydrót műanyag bevonatát eltávolítva, a benne lévő rézdrótokból igen jó sodronykötelet lehet készíteni (csavarni). Régebben elég volt csak a lecsupaszítás, mert a drót gyárilag sodorva volt, manapság ezt nem alkalmazzák, így egy picivel több munka kell hozzá. Az egyenletes csavaráshoz a drótok egyik végét fogd be egy satuba, a másikat kézi satuval (sikattyú) megfogva lehet csavarni, így egyenletes lesz. A kötél vastagságát a befogott drótok számával szabályozhatod. Érdemesebb vékonyabb vezetéket használni, mert abban a drótszálak is vékonyabbak. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 93246 | 2005. január 24. 14:30 | ||
gabcsa! A tomap nem más mint a tompa "nyomdahibás" változata.:) Szal tompa végű a dolog. Ecset vége, gyufaszál stb. Felvinni kiselejtezett manikűrkészlet bőrlazító, kaparó stb. részeivel szoktam, mert abban van homorú felöletre is passzoló eszköz is, de végül is mindegy, csak jól meg lehessen fogni és kenni vele. Miggyuri | |||||
Gsolo | Adatlap | 93245 | 2005. január 24. 12:52 | ||
ok, köszi | |||||
gabcsa | Adatlap | 93244 | 2005. január 24. 12:45 | ||
Aha,bár most,hogy így mondod nem vagyok biztos benne,hogy Tomcat a neve.De a fehérvári Tomcat,ebből gondoltam,hogy ez is az.Mindegy a neve,a lényeg,hogy vannak Humbrol cuccok,festékek,tömítők,ragasztók,stb.Bár karácsonyra eléggé lepusztítottak mindent.Üdv | |||||
Gsolo | Adatlap | 93243 | 2005. január 24. 12:26 | ||
gabcsa Veszprémben van a plázában Tomcat és lehet humbrol cuccokat kapni??????!!!!! | |||||
gabcsa | Adatlap | 93242 | 2005. január 24. 12:20 | ||
Ja,és felkenni a pasztát mivel a legjobb szerintetek? | |||||
gabcsa | Adatlap | 93241 | 2005. január 24. 12:19 | ||
Kalóz,Miggyuri! Köszi a segítségeteket.Bocs,ha nagyon hülyeséget fogok kérdezni,de mi az, hogy "tomap" végű eszköz? Pl:kés vagy csavarhúzó,vagy mi? A Humbrolt egyéb- ként Veszprémben vettem a Plázában lévő Tomcat játékboltban.Üdv | |||||
mountenrider | Adatlap | 93240 | 2005. január 24. 10:36 | ||
Sziasztok! azt szeretném kérdezni hogy hogy csináljak szerintetek egy qvad gun traktor csörlőjébe(1/35)vontatókötelet??? és szerintetek egy ilyen tűzérségi vonató csörlője menyit bírt? mi volt a legnagyobb jármű amit ki lehette húzni vele mondjuk árokből vagy homokból? | |||||
mountenrider | Adatlap | 93239 | 2005. január 24. 10:36 | ||
Sziasztok! azt szeretném kérdezni hogy hogy csináljak szerintetek egy qvad gun traktor csörlőjébe(1/35)vontatókötelet??? és szerintetek egy ilyen tűzérségi vonató csörlője menyit bírt? mi volt a legnagyobb jármű amit ki lehette húzni vele mondjuk árokből vagy homokból? | |||||
Kalóz | Adatlap | 93238 | 2005. január 24. 06:39 | ||
Miggyuri, gabcsa! Nekem most Molak van, az kb. a Tamiya-nak felel meg, csak nincs benne fémpigment. Egyébként a Hobby&Modellben vettem, Nyíregyházán. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 93237 | 2005. január 24. 06:05 | ||
gabcsa! Gyakorlatilag ugyanolyan mind a kettő. Én a Humbrolt jobban szeretem. Vékonyan felkenve, várj pár percet, otána tomap végű eszközzel ki tudod alakítani a mintázatot. A felhordás után kb 10 perced van, de ez függ a hőmérséklettől. Észre fogod venni, amikor kezd száradni. Ha nem jó, éles pengével le tudod szedni és újra nekimehetsz, de szerintem menni fog. A teljes száradás után festhető. Ja higítóval keverve, folyékonyabb pempőt hozhatsz létre! Hol vetted a Humbrolt? Nálunk egy éve nincs. Jó munkát! Miggyuri | |||||
gabcsa | Adatlap | 93236 | 2005. január 23. 22:31 | ||
Köszi a hasznos tanácsokat.Nekem 2 féle tömítőm van jelenleg:Revell és Humbrol.Szerintetek melyik felel meg jobban a célnak?Vagy egyik sem jó és vegyek Tamiyát?Kb.mennyi ideig tudom megmintázni a felületet? | |||||
Kalóz | Adatlap | 93235 | 2005. január 23. 19:48 | ||
gabcsa! A Tamiya putty kicsit gyorsan szárad, úgyhogy sietni kell! | |||||
lucky | Adatlap | 93234 | 2005. január 23. 19:10 | ||
gabcsa! végy tömítőt ( pl tamiya Putty-t) kend fel vékony rétegben,várd meg míg kicsit megszárad csavarhúzóval mintázd meg,és kész. lucky Ps.: NE a maketten próbáld ki először!!!!!!!!!!!!!! | |||||
gabcsa | Adatlap | 93233 | 2005. január 21. 14:56 | ||
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni,hogyan tudnék egyszerűen,de szépen Zimmerit bevonatot készíteni 1:35-ös King Tigeremre.Találtam cikkeket a neten,de nem mindegyiket tudtam követni.Hallottam,hogy van külön zimmerit-paszta is.Igaz ez? Azt is mondták nekem,hogy van egy speciális gyurma,amiből szintén szépet lehet kihozni.Ha valaki tud jó ötletet,tippet vagy tud rajtam segíteni,nagyon megkö- szönném.Üdv. | |||||
Hubcsi | Adatlap | 93232 | 2004. november 29. 13:52 | ||
Sziasztok! Szeretnék elkészíteni egy magyar Pz.VI.E Tigert.A kiszemelt jármű egy 214-es toronyszámu példány amelyik 1944 juniusában a galíciai fronton harcolt.Ha valaki tudja,vagy sejti,hogy milyen szinben pompázott ez a fenevad azt kérem,hogy segítsen. Előre is köszönöm! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 93231 | 2004. november 29. 09:21 | ||
Kesek háromnézeti rajzokat Csepel D-344 és D-350 teherautókról. Miggyuri | |||||
moriarty | Adatlap | 93230 | 2004. november 27. 09:38 | ||
Géles pillanatragasztós? Szerintem... | |||||
Neo | Adatlap | 93229 | 2004. november 27. 02:21 | ||
Hali Volna egy fogos kérdésem. Hogy lehet ugy megfogatni egy fémlánctalpat pillanatragasztóval vagy bármi mással hogy illesztés után még mozgatható legyen. Mert a pillanatragasztónak olyan magas a vizkozitása hogy végigszalad a felületen és utána mozdíthatatlan. Csak a kis fém rögzítő csapokat szeretném ragasztani hogy ne csusszanak ki a már kész lánctalpból. Ha lehetne inkább mailben válaszoljatok mert nem sűrűn vagyok itt! Köszi | |||||
Dream-R | Adatlap | 93228 | 2004. november 25. 20:09 | ||
Hi Most rakom össze első makettemet mely egy ABRAMS tank lenne, de a lánctalpnál megakadtam. A kérdés a következő: elsőször rakjam össze a lánctalpat és utána fessem le a helyén vagy fessem le és utána rakjam össze némi festékkapirgálás után? thx | |||||
Bomby | Adatlap | 93227 | 2004. november 11. 13:49 | ||
Hy! Csináltam egy 1/43-as Heller Xsarat, majd széttört állapotban csináltam meg! Az igy járt verdákat a Vb-n hogy,mivel szállítják el? És honnan tudnák szerezni ilyen méretarányú versenyzó vagy civil figurát?
| |||||
moriarty | Adatlap | 93226 | 2004. november 9. 16:45 | ||
Szerintem a nagyobb flakokat nem bírta el. Kisebbeket biztosan.
PAK-75 is biztosan, de ilyesmire nemigen használták. | |||||
lucky | Adatlap | 93225 | 2004. november 9. 16:26 | ||
Az attól függ...
Az orosz fronton (állítólag) teherautókat húztak ki vele a vendég marasztaló sárból. Rövidebb utakon, szerintem egy flak-36-t is elbírt. | |||||
Batmause | Adatlap | 93224 | 2004. november 8. 12:17 | ||
Egy kérdés?
A Kettenkrad milyen súlyt bírna el...PAK-ok közül melyiket bírja el , de inkább hogy egy FLAK-ot elbírna-e? (18-36-37 stb.) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Még annyit, hogy a Canon másolók lámpamozgató bowdenje 1.5 mm átm.-ű, az optika mozgató bowdenje 0.8 mm átm.-ű. Valóban müa bevonatú. A vékony bowden nagyon hajlékony, de rugalmas, valszeg rálehetne tekerni az 1/35-ös csőrlőre de nehéz lenne rajta tartani.
Üdv: Lompi