Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Wrecker | Adatlap | 735548 | tegnapelőtt 22:03 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 735459 | 2025. március 26. 16:52 | ![]() | |
Egyenlőre akkor ezt is el lehet engedni, majd egyszer kiderül. De tuti nem vödör 😉 | |||||
slowmotion | Adatlap | 735455 | 2025. március 26. 15:41 | ![]() | |
Ennél jobb szerintem nem lesz | |||||
Sennás | Adatlap | 735435 | 2025. március 26. 08:43 | ![]() | |
👍 | |||||
slowmotion | Adatlap | 735434 | 2025. március 26. 08:35 | ![]() | |
Lefotózom én csak azt, de igazából nyomdaechnikai korlátok miatt nem lesz sokkal jobb | |||||
Sennás | Adatlap | 735430 | 2025. március 26. 07:57 | ![]() | |
Ami az újságban van fotó annak lenne jó az eredeti(je) vagy jobb minőségben újra lefotózni hátha látszik jobban. Igazából az az érdekes sehol máshol(másik járművön)ilyet nem látni | |||||
Elnar | Adatlap | 735429 | 2025. március 26. 06:56 | ![]() | |
Én is. Ez egy befelé enyhén süllyedő kúpnak látszik leginkább (olyan a formája, mint egy hangszóró membránja). Hogy a másik tárcsa tényleg ott van-e a képen, vagy csak a képzaj okozza azt nem lehet ennyiből eldönteni, ugyanekkora tónuskülönbségek előfordulnak a kép más részein is. | |||||
Hadúr67 | Adatlap | 735428 | 2025. március 25. 23:55 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 735427 | 2025. március 25. 23:08 | ![]() | |
Én gondoltam arra is, de nem láttam ilyen kúpos kialakítást egyik típusnál sem. | |||||
Hadúr67 | Adatlap | 735426 | 2025. március 25. 22:57 | ![]() | |
Nem lehet esetleg egy üres kábeldob? Mintha belül is lenne egy másik tárcsa... | |||||
Emerick | Adatlap | 735421 | 2025. március 25. 20:12 | ![]() | |
A Csabán az ismeretlen tárgy szerintem egy olasz csigás emelő lesz (olyasmi mint a trapéz emelő) , annak a talplemeze állhat kifelé. Nem a kocsi tartozéka, de feltehették felhúzva pl az ásólapát nyelére. Ansaldokhoz lehetett valami hasonló rendszeresítve. A testvérszázadok kapcsán (kisharckocsi és páncélgépkocsi századok) vándorolhatott a kocsik és alegységek között. Csak tipp, de én ebben az irányban gondolkodnék. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 735402 | 2025. március 25. 13:03 | ![]() | |
Az a bármi leginkább az ajtónyílásban van és a piros nyíl kitakar valamit az ajtó alján, ami szintén nincs a Csabákon, de lehet, hogy a bármihez van köze. Az biztos, hogy hangszóró szériatartozékként nem volt a Csabákban. | |||||
Freddy | Adatlap | 735394 | 2025. március 25. 10:13 | ![]() | |
Hangszórót burkolat nélkül, oldalra nézve, ennyire alulra szerintem biztos nem szereltek fel. Nekem inkább úgy tűnik, mintha valaminek a talpa lenne. | |||||
Sennás | Adatlap | 735254 | 2025. március 22. 12:39 | ![]() | |
Köszönöm! Valami kábeldobos izé nekem is eszembe jutott. A hangszóró se rossz gondolat csak az inkább matt felület(?) nem | |||||
Elnar | Adatlap | 735253 | 2025. március 22. 12:05 | ![]() | |
Átnézve az összes képemet sincs tippem sem. Viszont biztosan nem a jármű része mert az ajtónyílásban van. Elsőre azt hittem, a Csabákon gyakran látható vödörnek az alja, de ez láthatóan kúpos befelé. Gondoltam haditudósító kamerára is, de annak más az eleje. Eszembe jutott még a csapatkürt (mert miért ne?) de az sem ilyen. Összenéztem a végén már mindennel ami méretben és formában hasonlít, kábeldobtól a tányéraknáig. Legvalószínűbb tippem hogy egy hangszóró lehet, de ezt is csak apróbetúvel, halványan merem leírni. | |||||
Sennás | Adatlap | 735238 | 2025. március 21. 14:16 | ![]() | |
Ez a Pc124 ott csak "ásó-lapát" más nincs. Van ott egy fekete "lyuk" de ennek meg a magassága nem azonos. Na hátha lesz másik jobb ilyen kép. | |||||
romsitsa | Adatlap | 735231 | 2025. március 21. 09:04 | ![]() | |
A Pc-134 kapta az L-41 "toronyszámot". | |||||
romsitsa | Adatlap | 735229 | 2025. március 21. 09:00 | ![]() | |
Kérdés, hogy az, amit a nyíl kitakar, a tárcsához tartozik-e. Bármi is, a fotó alapján nem a kocsi szerves része. | |||||
Sennás | Adatlap | 735205 | 2025. március 20. 11:40 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 735193 | 2025. március 19. 23:04 | ![]() | |
Hát bizony ezt én is köszönöm, mert nincs a képeim közt. Az 1-es talán Pc-104 lehet, arról nincs infóm. A Ludovika sort a Pc-134 kezdi, azt sikerült megállapítanom. | |||||
Szabolcska | Adatlap | 735190 | 2025. március 19. 19:15 | ![]() | |
Ez a kép az nagyon köszönöm. | |||||
slowmotion | Adatlap | 735189 | 2025. március 19. 18:44 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 735187 | 2025. március 19. 18:26 | ![]() | |
A zöld kocsi, amin látszik a Ludovika pajzsa? | |||||
slowmotion | Adatlap | 735186 | 2025. március 19. 17:43 | ![]() | |
Ha hazaérek, megnézem, hátha megvan | |||||
Szabolcska | Adatlap | 735184 | 2025. március 19. 17:19 | ![]() | |
Sajnos rendszámot nem tudok mondani,csak azt.hogy a Ludovika akadémia udvarán vannak felsorakozva 39m csaba és ha jól tudom Toldi I harcskocsi. | |||||
Elnar | Adatlap | 735182 | 2025. március 19. 16:47 | ![]() | |
Szerintem az a kép is megvan nekem valahol, de a Modell és Makett 96/2 nincs, úgyhogy nem tudom melyik kép. Kicsit több információd van? esetleg a jármű rendszáma? | |||||
Szabolcska | Adatlap | 735181 | 2025. március 19. 16:45 | ![]() | |
Sziasztok!Modell és Makett újság 1996/2 számában van egy kép amikor a 39m csaba páncélgépkocsi a ludovika akadémia udvarán áll,ha valaki feltudná tenni ezt a képet megköszöném. | |||||
romsitsa | Adatlap | 734886 | 2025. március 9. 20:15 | ![]() | |
Közel sem biztos, hogy bármi baja lett volna a kocsiknak, amiket átadtak a gyárnak, nem minden ment egyből alakulathoz. De éles bevetés nélkül is simán lekukázták a gépeket. | |||||
téglatesó | Adatlap | 734884 | 2025. március 9. 19:25 | ![]() | |
Helló Elnar! Ez is logikusan hangzik, csak a vastornyos próba is elvileg még kb. azelőtt történt, hogy a Turánokat először harcba vetették volna 44 áprilisban. Már a kiképzés alatt úgy leamortizáltak volna kocsikat, hogy nagyjavítani (ne adj isten selejtezni) kellett volna őket? | |||||
Sennás | Adatlap | 734881 | 2025. március 9. 18:12 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 734880 | 2025. március 9. 18:11 | ![]() | |
Kérdezhetek? Ennek az antennának a hiányát keresitek? | |||||
Elnar | Adatlap | 734877 | 2025. március 9. 17:12 | ![]() | |
Szerintem ennél prózaibb lehet az ok. Nem tudok adatot a 2H-012-ről, hogy mikor-hol-mi történt vele, de logikusnak tartanám nem a harcoló állományt csökkenteni teszt átépítésekkel, hanem valami nagyjavítás/selejtezés alatt álló járművet felhasználni erre. | |||||
romsitsa | Adatlap | 734876 | 2025. március 9. 15:02 | ![]() | |
Antenna, nem csonk. | |||||
téglatesó | Adatlap | 734873 | 2025. március 9. 14:27 | ![]() | |
Amennyire az eddig látott fotók alapján meg tudom ítélni, minden kocsin két antennacsonk volt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 734871 | 2025. március 9. 13:42 | ![]() | |
Kiindulva abból, hogy nem állt végtelen mennyiségben rendelkezésre felszerelés és alkatrész, feltételezem kiszerelték a kocsiból mielőtt átadták kísérletezésre, mert jól jött máshol. HM-nél akár lehet is, annyira nem mentem utána. Alapvetően, ami két antenna van, az pk-i. | |||||
téglatesó | Adatlap | 734869 | 2025. március 9. 12:56 | ![]() | |
Így oké, ezt elfogadom. Lehettek ennyire akkurátusak, hogy a fatornyos teszthez annyira nem kellett semmi extra (pl. rádió), hogy még a csonkot is leszerelték. A vastornyos meg egy teljeskörű próba volt már, ahhoz kellett a rádió is. Ez logikus is. A parancsnoki kocsik mellett elszaladtam eddig. Van róla valami forrás, adatbázis, hogy melyik kocsik voltak ilyen plusz rádiós pk. kocsik? Merthogy külsőre a csatároktól nem különböznek. | |||||
romsitsa | Adatlap | 734868 | 2025. március 9. 12:39 | ![]() | |
A 2H-012 egy teszt, hogy a torony adott méretekkel létezhet-e, ehhez nem volt szükség rádióra (másrészt a torony csak egy makett), a testben lévőre meg végképp nem. A H-830-on már a kocsi működését vizsgálták, aminek a rádió(k) is része(i). A parancsnoki és vezér nem azonos. Előbbiek a 40M és 41M-ek, amik a testben hordtak egy plusz rádiót, utóbbi a protó rádiós kocsi. | |||||
téglatesó | Adatlap | 734867 | 2025. március 9. 12:12 | ![]() | |
Helló Romsitsa! Az megvan, hogy a Turánok rádiója a toronyban volt, de ez nem magyarázza a hiányzó test-antennacsonkot a 2H-012-nél. Az nem proto-kocsi volt, hanem rendes Turán II szériakocsi (az utána következő 2H-013-on pl. rajta van a csonk). Valamiért azt használták a Turán III fa-tornyának a kipróbálásához, de miért kellett leszerelni a test-csonkot? A vastornyot az igazi löveggel meg már (elvileg) a H-830-on próbálták ki, ha abban is (csak) a toronyban volt a rádió, azon rajta hagyták. Ezt a "csak a parancsnoki kocsik hordtak a testben rádiót" hogy érted? A Vezérből elvileg csak a proto készült el, nincs bizonyíték, hogy lett volna több (nemhogy építve, de átépítéssel se). A Turán III-ból meg végképp nem volt pk. kocsi. Elvileg minden Turán a toronyban hordta a rádióját. | |||||
Elnar | Adatlap | 734855 | 2025. március 9. 09:14 | ![]() | |
Szerintem ez R és I. Esetleg egy C vagy O lehet még, de a G-t kizárom. RT nem lehet, mert bár volt részvénytársaság nincs értelme azt megtenni logónak. Még az sem biztos egyébként, hogy logó, lehet ez valami kötelező elem is, mint pl a háromszögű adójegy matricák a szélvédőn. Plusz információ nélkül szerintem ez innnen zsákutca. Amit másodiknak feltettél képet az a Telefongyár logója, aminek elsőre én is néztem. Ez a logó a Telefunken-t imitáló, lincensztermékeken használt után jelent meg, és szinte változatlan maradt a rendszerváltásig. www.radiohistoria.sk/Oldradio/mainhu.nsf/wmanuid/0000033 | |||||
romsitsa | Adatlap | 734848 | 2025. március 9. 00:25 | ![]() | |
Az “alap” rádió a toronyban volt, ami esetünkben egy fa attrap. Csak a parancsnoki kocsik hordtak a testben rádiót. A protón viszont praktikus volt kipróbálni, hogy működik-e minden. | |||||
Sennás | Adatlap | 734847 | 2025. március 8. 21:32 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 734846 | 2025. március 8. 21:29 | ![]() | |
R.I helyett RT mármint részvénytársaság akkor még nem volt? Nem tudom keresgélek én is semmi | |||||
Sennás | Adatlap | 734845 | 2025. március 8. 21:26 | ![]() | |
Az nem lehet akár több betűből valami? "I"vagy"T" -"R" -"G"vagy "C" | |||||
Elnar | Adatlap | 734844 | 2025. március 8. 21:17 | ![]() | |
Lehet az szerintem még a sötétzöldtől a sötétkéken át a vörösig bármi. A fekete-fehér képekről színárnyalatot definiáló kollégák a repülős topikokban vannak :D Én úgy gondolom, a logó megfejtése a kulcs ahhoz a járműhöz. | |||||
Sennás | Adatlap | 734838 | 2025. március 8. 13:34 | ![]() | |
Csak érdekes hogy olyan "koporsó fekete" nem terepszínű. Lehet kéményseprő utánfutó 🤔 | |||||
Elnar | Adatlap | 734836 | 2025. március 8. 10:05 | ![]() | |
Nem kizárt, hogy ugyanaz, de nem szekér, inkább utánfutó. Az utánfutókon is voltak rendszámok a vontató járművel azonosan. Az biztos, hogyha ugyanaz, akkor nem ugyanazt a végét mutatja. A kerék alapján valami régi és/vagy nehéz pótkocsi lehet. | |||||
Sennás | Adatlap | 734833 | 2025. március 8. 09:23 | ![]() | |
3ik képen ott a fedett helyen van hasonló fekete de az valami "szekér"(?) de azok meg nem 30asok. | |||||
Elnar | Adatlap | 734831 | 2025. március 8. 09:15 | ![]() | |
Innom kéne kávét. Én azt egy ládának néztem a motorháztetőn. 2x-es ngyításban látszik hogy nem HG hanem MG 034. Mihálffy László rendszámlistája szerint ez sepsiszentgyörgyi teherautóknak osztott sorozat. Valami lassú dolog lehet mert az van ráírva "30 km óra". A logót először Telefongyárnak néztem, de nem az, R és I. A Google képkeresője semmi találatot nem ad ki rá. | |||||
téglatesó | Adatlap | 734830 | 2025. március 8. 08:37 | ![]() | |
Úgy látom, ez az Ivan Fuksa a prágai hadtöri kutatója, gondolom ezek a fotók is onnan kerültek elő. Csak a jóég tudja, mennyi magyar anyag lehet még ott... Már eddig is kerültek elő érdekességek onnan. Szépek a fotók, de kár, hogy csak a fatornyos kocsit ábrázolják. Amúgy érdekes, hogy ezen a fatornyoson nincs rajta a test-antennacsonk, de a későbbi vastornyoson már rajta van, sőt a toronykupolán is ott van a torony-antennacsonk. Amúgy meg csak most esik le, hogy a saját Turánjaimról mind le van maradva a motorháztetőre málházott csákány meg kalapács. Na azokat még pótolni kell! | |||||
Sennás | Adatlap | 734829 | 2025. március 8. 08:29 | ![]() | |
Nagyon frappáns! Milyen jó minőségű képek. Az elsőn az a 034-HG fekete a Turán mögött mi lehet? |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Új képek a Fortepan-on...