/ Fórumok /

Trabant

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Sennás 663021 2019. szeptember 7. 15:32
Válasz erre
20190907_112147
20190907_112147

Mezőkövesd Matyó Trabi az eredeti jármű mellett.
Sennás 658863 2019. május 2. 22:39
Válasz erre
Leslie 650549 2018. október 30. 10:58
Válasz erre
a20181029_175308
a20181029_175308
a20181029_175341
a20181029_175341
a20181029_175402
a20181029_175402

Sziasztok!
Elkészültem végre 600-as Trabimmal. Lehet egyedül maradok ezzel, de nekem nagyon megtetszett a Barn Find téma ezért ez lett az alapötlet.
Ha esetleg érdekel a készlet akkor keress mailen.
Üdv.:
Leslie
Zoli 621948 2017. január 27. 10:44
Válasz erre
JazzZ 617405 2016. november 4. 12:44
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Trabant a Forma-1ben!
Gabricsek 593454 2015. október 8. 15:27
Válasz erre
anett_74_20121124_1771026727
anett_74_20121124_1771026727
DuEn_TatabanyaRallye2_0120
DuEn_TatabanyaRallye2_0120
dscf9356
dscf9356
DSC_0012
DSC_0012
025
025

Helló Uraim!

Csak most találtam ezt a témát, és kiegészíteném annyival, hogy a hátsó kerékdőlés növeléséhez nem több "gumipogácsát" raknak be, hanem a az alsórögzítő "csésze"van fejjel lefelé berakva, és igen, hosszabb csavar kell hozzá. De nem ajánlom a menetes szálat, a szakító szilárdsága miatt, 10.9 csavar kötelező. Laprugó (tényleg 1988-ig volt) szélső alátámasztása alól gumipogácsa ki, és mindjárt pár centivel lejjebb csücsül a segge...
Az enyémen én nem ezt a módszert alkalmaztam. lengőkar lett átalakítva a negatív kerékdőlés érdekében. Nekem nem a külcsín, hanem a stabilitás volt a fő szempont.
De a fotón ez látszik...
Első futőmű: mivel a keménysége is fontos, + 5db lap kötegbe belerakva, lapok hidegen kovácsolva kisebb ívűre. A futómű felső felfogatásánál a rugó vissza van hajtva, amibe egy gumipersely (szient blokk) kerül. Na ezt a gyári hajtást beljebb kell tekerni, minek a lényege, hogy a felső bekötési pont a karosszéria közepe felé legyen. Az alsó lengőkart nem illik vágni-toldani, hanem a függő csapszeg befogatásánál szélesebb darabot kell a gyárinál gyártani. Ezáltal a kerék alja kijjebb lesz. És már meg is kaptuk a negatív kerékdőlést.
Szénné ültetett Trabinál sajnos megnő a hátsó kerék összetartás, persze csak 1-2°-ot.
Spirálrugós hátsó futóműnél ugyanez a helyzet. Ugyan az a lengőkar, csak az "alátámasztása" nem féderen, hanem spirálrugós tagon van.
Ne haragudjatok, ez kitört belőlem.

(a saját Trabimat a képen meg kívánom egyszer építeni, csak gyűjtöm hozzá az energiát...)

Gábor
sziklakks 582483 2015. március 28. 13:06
Válasz erre
Sziasztok!
Nincs véletlen valakinek régifajta kormánya trabihoz? Pár éve valaki öntögette, de nem emlékszem ki. lécci lécci :D
Sennás 580072 2015. március 2. 13:03
Válasz erre
SAM_1906
SAM_1906
SAM_1907
SAM_1907
SAM_1920
SAM_1920
Fénykép0348
Fénykép0348

Sziasztok.Kis családdal jártunk hétvégén a Természet Tudományi Múzeumban és a szabadtéri "ŐS" dínok között találtam ezt az őskövületet.Szélvédő mögött kis papír 2001-09 között használták egy külszíni terepmunkán és ennek emlékére őrizték meg a verdát.Kicsit elhasznált állapotban(teljesen kibelezve)de most már együtt öregszik a többi Dinóval:)
BalázsK 575221 2015. január 3. 15:23
Válasz erre
Köszi srácok hogy aggódtok a kitört hátsó kerekem miatt :D Gondoltam, hogy kapok ilyesmi "kritikát" jól megmosolyogtat tényleg. És megígérem, hogy majd a kombimnak még jobban ki lesz törve a kereke :D
vatya1 573479 2014. december 8. 19:50
Válasz erre
Captain-Low-on-tour-41
Captain-Low-on-tour-41
rattrabant
rattrabant
trabi_eleje
trabi_eleje

Pár kép ültettet Trabikról
Mad_Nick 573475 2014. december 8. 19:07
Válasz erre
Tuning-Trabbi-Trabant-Barkas-Wartburg-474x316-77f54ca93750ea39
Tuning-Trabbi-Trabant-Barkas-Wartburg-474x316-77f54ca93750ea39

Itt van!
pocok 573428 2014. december 7. 22:23
Válasz erre
Sziasztok!
5 évig nyúztam 2 trabit.
A hátsó futómű ültetése:Hátul a lengőkar belső tányérja alá be kellett még egy vagy két gumipogácsa menetes szárral mert a tőcsavar nem volt elég hosszú a rugó alól a pogácsa kivéve olaj a telóban lecserélve vagy lada gátló berakva így hátul 9,5 cm re volt az enyém a földtől a lökhárítónál .Elől vissza ívelt rugó egy tag kivéve belőle lengőkar elvágva és 3cm beletoldva Kb 14cm a földtől.Így látványos volt az ültetés és a kerékdőlés is , viszont a rendőrök nem díjazták .
Üdv.
Gabusch 573426 2014. december 7. 21:53
Válasz erre
Elhiszem, de a laprugót akkor meg kellett fordítani ültetéshez, vagy hogy? Mert ugye eredeti állapotában pont fordítva kellene állni a kerekeknek, vagy az ültetéssel valahogy leterhelni, ami meg nyilván eléggé a teljesítmény rovására menne - már feltéve, hogy nem kap valami új motort az emlékeim szerint 26 ló helyett.
biago78 573416 2014. december 7. 20:13
Válasz erre
Srácok autószerelő vagyok,anno két Trabantot is elfogyasztottam,mindegyik le volt ültetve."Gabusch" ha a laprugó alól kivetted a gumibakot akkor túl hajolt a rugó és így befelé dőlt a kerék."Z63" igen volt tekercs rugós is ha jól emlékszem 1988-tól,azoknál már az ültetésnél nem dőlt a hátsó kerék.
MICHELIN 573414 2014. december 7. 19:55
Válasz erre
Sziasztok!
Az ilyen mértékű ültetésnél így fognak dőlni a kerekek,a laprugós futómű miatt.
A 153087-sz. hozzászólásomban van egy videó,nézzétek meg,még mindíg komoly!
Z63 573398 2014. december 7. 18:38
Válasz erre
biagio78!
A késői 601-eknek már volt hátul tekercsrugós változata is, de ennek sem dőlt kifelé a kereke. Én is hordtam vele csempét és nekem is tekercsrugós volt hátul. Elől pedig egy 750-es Zastava motor dolgozott. :-)
Üdv,Z63
Gabusch 573392 2014. december 7. 17:00
Válasz erre
Az enyém nem volt ültetve, de terheletlen állapotban pont a laprugók miatt a kerekek kissé befelé dőltek (ennyire azért nem: \---/ ), a terheléskor pedig egyenesbe álltak ( |---| ).

Teljes terhelésnél, amikor egy teljes csomagtartónyi csempét szállítottam vele, nem tudom, mit csinált, mert vezettem, de nulla rugózása volt hátul, azaz sejtelmem szerint ott volt valami gumibak, ami megállította a laprugó teljes visszahajlását.

A kérdés az, hogy ez a kerekek függőleges helyzeténél történt meg, avagy tudtak ezen a szinten kifelé dőlni is ( /---\ ).
biago78 573378 2014. december 7. 14:00
Válasz erre
Sziasztok.
Srácok volt valakinek valaha rommá ültetett Trabantja?
Mert akkor tudjátok hogy mivel elöl hátul keresztbe laprúgós,és ha ilyen mértékbe ülteted az autót akkor a kerekek majdhogynem ilyen szinten befelé dőlnek,nekem volt ilyen autóm épp ezért tudom,szerintem nem rossz,de ez az én véleményem.
Üdv:Balu
lacipapa 573376 2014. december 7. 13:41
Válasz erre
A futókkal kapcsolatban,csatlakozom,csak nem akartam ünnep rontó lenni.Olyan,mint ha ki lenne törve a hátsó.
bebá 573366 2014. december 7. 10:33
Válasz erre
Helló!

A kezdeményezés remek, nagyon jól indult de a futókkal nagyon eltértél a valóságtól.
Ne haragudj ez az én véleményem! Csak emgem szidj de ezek a kerekek nem igazán idevalók,a beállításuk pedig...
Szerintem ha az eredeti kerekeket rakod alá -kissé ütöt-kopottá téve- remek lesz a Trabid.
biago78 573353 2014. december 6. 22:38
Válasz erre
http://www.autobild.de/klassik/bilder/trabant-wartburg-barkas-tuning-4454845.html#bild1
filkorn 573344 2014. december 6. 17:46
Válasz erre
rod666 573124 2014. december 2. 13:39
Válasz erre
MICHELIN 573084 2014. december 1. 17:16
Válasz erre
Szia BalázsK!
Ez elég ütős lett,nekem bejön.
BalázsK 573080 2014. december 1. 16:38
Válasz erre
Régebben más felnin
Régebben más felnin
Most, a végleges szélesített lemezfelnin
Most, a végleges szélesített lemezfelnin
Hátulról
Hátulról

Sziasztok!

Íme az én Trabim, Revell, Lindberg Dodge A100 felniken, ültetve, koszosan ahogy azt kell...
Sennás 572018 2014. november 15. 22:30
Válasz erre
H-ENY
H-ENY

"Zöld trabit látok szerencsét találok"!:-) Ez egy gyönyörű verda!
Sennás 565877 2014. augusztus 23. 20:51
Válasz erre
Jah én meg a Króm diszlécet csesztem el.Azt még pótolnom kell.
Sennás 565876 2014. augusztus 23. 20:48
Válasz erre
Kösz az elismerést!
OK! Sárga Angyal lehet a tied:)Én Matyó Trabit szeretnék.Sok szép egyedi verdát lehetne építeni.Igen a Trabiba régi két küllős kormány van.Sikerült szerzni.
puppancs 565874 2014. augusztus 23. 20:15
Válasz erre
Na jó, a tiéd kicsit más kategória :-o. Na de sebaj, legközelebb az lesz a mérce :-). Az üléshuzat tényleg nem rossz, de a tetőantenna aztán mindennek a teteje! Az nagyon ott van. Gondolom, a kormánya is old school.
puppancs 565872 2014. augusztus 23. 20:08
Válasz erre
Szia és köszönöm!
Hát igen-igen, megszenvedtünk rendesen, de csak elkészült. Hmm, kábelezés, kombi Trabi... Én is gondolkodom egy Universalban, jó ha 10 építésre jut belőlük egy. Az enyém is egyedi "festést" (matricát) kapna, Sárga Angyal, stipi-stop :-).
Sennás 565867 2014. augusztus 23. 19:54
Válasz erre
Szia.Üdvözöllek a Trabisok táborában.Szép autót építettél.Gratula!Nem egyszerű ezeket a Revell játékokat megépíteni de a végén csak egy gyöngyszem lett belőlle.Én a feleségem régi,első de legkedveltebb kisautóját készítettem el.Fárasztó meló volt az enyém is de talán szép lett.Pár vezeték a motortérbe,"egyedi" üléshuzat,rendszám.
Még egy kombit tervezek vásárolni,azon a festés lesz "különleges".NEXT NEXT
Űdv:SENNÁS
puppancs 565836 2014. augusztus 23. 10:44
Válasz erre
DSC_0488
DSC_0488
DSC_0489
DSC_0489
DSC_0490
DSC_0490
DSC_0491
DSC_0491
DSC_0492
DSC_0492

Sziasztok,
Elkészült életem első Trabija, íme néhány fotó a nagy műről.
Bár nem egy nagy szám, egy rövid cikk is található az adatlapomon az építésről, ha érdekel valakit.
Üdv,
p.
Sennás 560268 2014. május 20. 12:12
Válasz erre
TH vs Trabant 601
TH vs Trabant 601

Remélem kipróbálja:)
Sennás 546967 2013. november 30. 16:14
Válasz erre
Köszi előre is a segítséget. Ez is valami ebayes volt de nem tudtuk elhozni.Annyi baja volt a cipzárt kellett volna cserélni.Köszi még egyszer!
hatvanilaci 546936 2013. november 30. 09:18
Válasz erre
"Kisautó nagy jövővel!"
Na majd szétnézek kint németben!
Sennás 546873 2013. november 29. 10:13
Válasz erre
$(KGrHqFHJBsFInKS9zKZBSJ1JvkdT!~~48_72
$(KGrHqFHJBsFInKS9zKZBSJ1JvkdT!~~48_72

Sziasztok.Netes kóborlás során nem találkoztatok ilyen táskával?Szeretnék egy ilyet de szinte sehol nem kapni.Van sok féle de pont ilyet szeretnék.Ha találtok ilyet kérem jelezzetek ide.Köszönettel:SENNÁS
Sennás 545133 2013. november 4. 20:02
Válasz erre
Szia Betyár!Köszönet!Isten vagy.Nem most de építenék egyet az asszonykámnak.(meg igaziból is jó lenne)Kösz Kösz
Betyár 545083 2013. november 4. 12:56
Válasz erre
Betyár 545080 2013. november 4. 12:18
Válasz erre
Sennás 545050 2013. november 4. 07:34
Válasz erre
kep_01_784134786-1
kep_01_784134786-1

Szisztok.Képen látható lakóautós trabiról más szögből ismertek képeket?Rajzot esetleg?Tetszik építenék szívesen egy ilyet:-) Köszi!
hatvanilaci 544563 2013. október 26. 23:35
Válasz erre
102PHOTO
102PHOTO
SAM_1367
SAM_1367
SAM_1369
SAM_1369
SAM_1370
SAM_1370
SAM_1372
SAM_1372
SAM_1373
SAM_1373
SAM_1383
SAM_1383
SAM_1394
SAM_1394
SAM_1396
SAM_1396
SAM_1398
SAM_1398
SAM_1401
SAM_1401
SAM_1402
SAM_1402
SAM_1403
SAM_1403
SAM_1407
SAM_1407
SAM_1408
SAM_1408

Szép jó napot mindenkinek!
Elkészült a festése a Trabinak!A műszerfal és a belső,illetve a lámpák még hátravannak.
Üdv!
hatvanilaci 543571 2013. október 13. 16:14
Válasz erre
SAM_1281
SAM_1281
SAM_1283
SAM_1283
SAM_1284
SAM_1284

Ezeket valahogy nem akarta feltenni az előbb.
hatvanilaci 543570 2013. október 13. 16:12
Válasz erre
SAM_1276
SAM_1276
SAM_1279
SAM_1279

Üdv!
Eddig ennyire van kész a szélesített kabrió Trabbi.
hatvanilaci 542088 2013. szeptember 19. 10:30
Válasz erre
Porsche V8
Porsche V8
a megoldás itt van,már csak haza kellene vinni
a megoldás itt van,már csak haza kellene vinni

Valószínű,mert csak ott férne el rendesen,de akkor igen át kell tervezni a hátulját.Szárnyas ajtó meg azért,mert így tetszik.Ez az egyedüli kikötés volt,hogy ennek mindenképp így kell lennie.
vlevi 541327 2013. szeptember 7. 08:40
Válasz erre
Eleanor? Audi? De akkor minek a sirályszárnyas ajtó? :)
Középmotoros lesz?
hatvanilaci 541293 2013. szeptember 6. 13:23
Válasz erre
NDK Eleanor?Ez jó!V8!250-ért már lehet venni egy komplett Audit,abból aztán át lehet pakolni a cuccot.A hűtés meg a második kérdés,egyenlőre azt bele is kell tenni.
Elektrolakatos 541267 2013. szeptember 5. 23:53
Válasz erre
a V8 te kisz butusz pingvin...a V8! :-P
sziklakks 541266 2013. szeptember 5. 23:32
Válasz erre
"felforr" lol. mi? :D
Ndk eleanor :D nem lesz rossz. :)
Sennás 541231 2013. szeptember 5. 14:16
Válasz erre
JÉZUS!A Herpához nem adtad még ezt be inkább ilyet csináljanak mint azt a világos kék tervet!Nagyon COOL a verda!Tisztelet:-) Félek hamar felforr a motor ha a motorháztetőn ilyen kicsi lesz a szelöző,vagy az a "bi turbónak"van?Akkor bocsi!Jó munkát!
hatvanilaci 541226 2013. szeptember 5. 13:30
Válasz erre
Trabi
Trabi

Üdv mindenkinek!
Na ilyen az elképzelésem a Trabiról.Szerintetek?
Üdv!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.