/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg Honi Légiereje

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg légierejének technikai eszközeiről.
Időszak: 1945-1990
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
ecsetes 697816 2022. június 18. 18:34
Válasz erre
Biztos csak elírás, de nem orrkúp, hanem légcsavarkúp.
Ettől eltekintve én nem láttam még egyetlen olyan képet sem, ahol az egyik piros, a másik égszínkék lenne. 35 magyar Tu-2 fotóm van, ezek közül csak kettőn eltérő a két kúp (az egyik feltehetően zöld, a másik piros-zöld-fehér). Az feltételezhetően javítás miatt cserélt lehet. A többi képen zömmel a felső festéssel megegyező a szín, 2 képen valamilyen világosabb szín (de mindkét oldalon megegyező színű), illetve 7 képen egyértelműen piros-fehér-zöld.
A bal piros - jobb égszínkék légcsavarkúp hogyan igazolható? Van róla kép, vagy valamilyen írásos dokumentáció?
atika 697807 2022. június 18. 07:19
Válasz erre
"Tudomásom szerint az orrkúpok színe vagy a törzs színével megegyező zöld, vagy a bal piros a jobb égszínkék volt. Nemzetiszín festést orrkúpon egy rajzon kívül sehol nem láttam.(Fenntartva a tévedés jogát.)"

A lentebb található #697670 hozzászólásban:makettinfo.hu/upload/202206/1592980_67780_TupoljevTu2Tuzok10.jpg

"Eléggé nem egyszínű" a kúp.
Miggyuri 697806 2022. június 18. 05:49
Válasz erre
Tudomásom szerint az orrkúpok színe vagy a törzs színével megegyező zöld, vagy a bal piros a jobb égszínkék volt. Nemzetiszín festést orrkúpon egy rajzon kívül sehol nem láttam.(Fenntartva a tévedés jogát.)
ecsetes 697805 2022. június 17. 23:46
Válasz erre
Hazánkban Tu-2-es és UTU-2 -es (kétkormányos gyakorló) gépek érkeztek AS-82-es motorral. Illetve annak 2 változatával: az AS-82FN-112 és az AS-82FN-212. Egyikhez a 3, másikhoz a 4 ágú légcsavar tartozott. A légcsavarkúpon a három szín valóban a piros-fehér-zöld lehetett. Az egyszínű kúpok esetében a felső zöld festéssel megegyező színű biztosan volt (én is ilyenre festettem), de a világosabb kúp színét nem merném meghatározni.
piratvitorla 697800 2022. június 17. 22:09
Válasz erre
azért az kemény, hogy még egy sima kötelék összerendeződés is titkos minősítést kapott...
Ez a mentalitás még a 90-es évek végén is divat volt...
piratvitorla 697799 2022. június 17. 22:07
Válasz erre
Szia
A Tu-2-eseket - ahogy a többi cuccot is - nem kaptuk, hanem vettük.
Az esetek jelentős részében a ruszkik lepukkant cuccokat sóztak ránk. Jó példa az előbb említett Tu-2 vagy a háborús sérülésekkel teli T-34...
Nyugger 697798 2022. június 17. 22:06
Válasz erre
DSCN7751
DSCN7751

Veszélyes dolog a régmúlt felidézése időskorban….
A díszszemlére érkező klf. díszelgő ezredek egy alakzatban repültek a Felvonulási tér
légterébe, így a Tu-2-s re. ezred is, lásd a rajz. A 15 gép egyesével szállt fel és ezek után rendeződött a kötelék függetlenül a srófok számától. A megválasztott sebesség minden alakzati gép számára azonos volt.
piratvitorla 697797 2022. június 17. 22:05
Válasz erre
Szia
Ha jól emlékszem 3 különböző verzió volt plusz talán oktató is.
Igen volt 3 és 4 tollú légcsavar is.
A használtan átvet gépek jelentős része eléggé lepukkant volt, volt ami még a berlini csatában is részt vett.
Az állapotukból és a tervezetten rövid élettartamukból sok probléma származott, sajnos vezérsík rögzítés törés miatt katasztrófa is. Emiatt elég rövid ideig szolgáltak. De kivonás előtt még rendeltek hozzájuk több millió akkori forintért kabintető takarókat...
Joci.kun 697779 2022. június 17. 16:00
Válasz erre
Szia!
Mivel nálam is várakozik egy dobozos gép...
Hogy van ez a légcsavar-kúp ? Gondolom, amin látszik a 3 sáv, az p-f-z. De a többi ?
sanyi 697778 2022. június 17. 15:29
Válasz erre
Köszi mindenkinek!
Freddy 697772 2022. június 17. 14:03
Válasz erre
Én Tamiya Nato Greenre festettem az enyémet a felső részén, az alsón meg nagyon világos kékre, XF23 light Blue talán. Matricaként a HAD Li-2-es készletét használtam fel. Fenn van a képeim között az adatlapomon (1/72-es ICM modell)

Nagyon kevés Rákosi-korszakbeli repülőn látható az a felségjel, amit a szárazföldi technika 1956-ig használt, ha tippelnem kéne, akkor könnyen összekeverhető volt a jugoszláv felségjellel, ami azért volt nagy baj, mert akkor a láncos kutya volt a főellenség.
Muzzy 697762 2022. június 17. 09:06
Válasz erre
Még 1991-ben találkoztam Kőbányán az Újhegyi lakótelep mellett lévő családi házas övezetben lakó pilótával, aki repülte a tu-kat. Elmondása szerint volt 3 tollú és 4 tollú légcsavarral szerelt TU-2. Az előbbi sebessége jóval alacsonyabb volt, Egy felvonulás során hamarabb indultak a 3 tollúak és így értek egy időben a felvonulásra.
Miggyuri 697761 2022. június 17. 05:58
Válasz erre
Egy része igen. A történelmi visszatekintésben vannak pontatlanságok. Amúgy a légcsavarkúp színe egyik piros, a másik kék.
Sennás 697760 2022. június 16. 23:51
Válasz erre
sanyi 697759 2022. június 16. 23:43
Válasz erre
Köszönöm a segítséget, akkor minden eldőlt: felül zöld, alul kék, csillag! Köszi mindenkinek!
ecsetes 697753 2022. június 16. 20:35
Válasz erre
Egész pontosan 1953 január 27-én szálltak le az első gépek Kunmadarason.

Üdv. ecsetes
pmheros 697746 2022. június 16. 19:18
Válasz erre
1951 -ben már ez a típusú csillagos felségjelzés volt bevezetve.

Ha nem ír butaságokat a zinternet akkor 1953 -tól kaptuk a Tu-2 -eseket.

Üdv.: pmheros
Tibcsi 697744 2022. június 16. 18:13
Válasz erre
Én csak a képeken is látható csillagos felségjelekről tudok, ha volt is másmilyen, képet nem láttam róla.
sanyi 697743 2022. június 16. 18:03
Válasz erre
Köszönöm a segítséget! Még azt szeretném kérdezni, hogy a korábbi felségjelekkel repült a gép? Nem találtam róla képet, bár csak Google volt a segítségre és csak ezeket az Általatok feldobott képeket találtam...
Persze tudom, akkoriban fotógéppel katonai reptéren villongani nem volt a hosszú élet titka.
Wrecker 697690 2022. június 15. 19:35
Válasz erre
Tibcsi 697670 2022. június 15. 06:36
Válasz erre
Tupoljev-Tu-2-Tuzok-53
Tupoljev-Tu-2-Tuzok-53
Tupoljev-Tu-2-Tuzok-24
Tupoljev-Tu-2-Tuzok-24
Tupoljev-Tu-2-Tuzok-10
Tupoljev-Tu-2-Tuzok-10

A képek. :)
Tibcsi 697669 2022. június 15. 06:35
Válasz erre
Szia,

A kevés fotó alapján úgy tűnik, hogy felül sötétzöld, alul világoskék. Az oldalszám fehér (esetleg sárga).
sanyi 697667 2022. június 14. 23:04
Válasz erre
Sziasztok!
A magyar Tu-2-esek festéséről van valakinek információja?
Előre is köszi!
Zoli 697479 2022. június 8. 13:52
Válasz erre
Sennás 697423 2022. június 6. 09:01
Válasz erre
Mi8_borito_2_Mockup_egyben
Mi8_borito_2_Mockup_egyben
Mi8_Mockup_1
Mi8_Mockup_1

Hello mindenkinek! Erről hallottatok?
"Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázist érte a megtiszteltetés, hogy az elődök nevében is elbúcsúzzon a magyar haderőben 53 évig szolgáló Mi–8 helikopterektől. A kötet olyan, mint egy búcsúrepülés utáni állománygyűlés: a történeti áttekintést követően a típus hétköznapjait és felejthetetlen eseményeit idézik fel azok, akik kapcsolatba kerültek vele, végül a felvarrók és a fényképek sorakoznak az emlékkönyvben."
312 oldalon 4800Ft teljesen jó ár :)
hola 696776 2022. május 13. 09:29
Válasz erre
Sziasztok!
Itt van egy pár jó kép a Magyar Gripenekről:
index.hu/techtud/2022/05/12/gripen-vadaszrepulo-kecskemet-ejszakai-repules/
vlevi 696451 2022. május 3. 17:40
Válasz erre
piratvitorla 696424 2022. május 2. 22:08
Válasz erre
Igen azok. Esetleg Humbrol 149 helyett Humbrol 30 zöld.
Ahogy fakultak sokat változtak a színek, még az egyszerre PG-ben járt testvérek pl. 335, 336 is úgy tűntek pár év múlva, mintha más színeket kaptak volna...
búza 696419 2022. május 2. 18:25
Válasz erre
Igen, ugyanazzal voltak festve.
bandy 696413 2022. május 2. 17:19
Válasz erre
Szia.
Gunze Mr.Hobby H403,H302,H314
Üdv:Bandy
vlevi 696406 2022. május 2. 06:45
Válasz erre
Nem vagyok biztos benne, de asszem ugyanaz, mint a MiG-21-en.
Humbrol 65, 83, 149 ?
Toth_Gabor 696404 2022. május 1. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!

Lehet hogy sokszor ismételt kérdés, de nem tudtam guglizni semmit, hátha itt tudtok valami referenciát a Mi-24-en alkalmazott PG-s zöld-barna-kék kamóhoz és belső színhez akril (mondjuk Gunze) referenciát? Esetleg FS kódot? (A HAD matricán szereplő MRP nem járható út)

Üdv,
T.G.
atika 696220 2022. április 25. 21:47
Válasz erre
...és még azt sem lehet mondani, hogy valami "csehszlovák" módszer, hiszen a Martin Baker szakemberei méricskélnek. :)
milesChristi 696217 2022. április 25. 20:28
Válasz erre
Az NG ergonómiai tesztje.:)
Még mindig így megy? Az ember azt hihetném ma már mindent megrajzol és megtervez pár szoftver. :)
www.youtube.com/watch
p-51 694771 2022. március 19. 11:15
Válasz erre
Szia Zoli!
Nagyon köszönöm, pont erre gondoltam!
p-51
piratvitorla 694752 2022. március 18. 23:05
Válasz erre
Szia
Van ilyen: keress rá a HA-ABC-re, az pont ilyen.
p-51 694747 2022. március 18. 21:17
Válasz erre
Üdvözletem!
Sajnos a winchestereim, gyűjtéseim és a google együttes átfésülése után sem találok képeket egy repülőgépről, ami szerintem volt, de persze lehet, hogy csak álmodtam.
Ha csak képzeltem, hogy van ilyen, bocsi.
Szóval egy AN-2-est szeretnék majd építeni, magyart, olyan sötétszürke színnel, amilyenek az An-26-osok, meg C-17-esek. Ha volt ilyen.
Köszönettel:
p-51
piratvitorla 692878 2022. február 9. 15:34
Válasz erre
Szia!
Ha jól emlékszem egy árvíznél egy hölgy kezét levágta.
Egy másik esetben egy gyakorlaton egy szárazföldi őrnagy rosszul lett repülés közben. Leszállást követően hátraszaladt könnyíteni, de a feje találkozott a faroklégcsavarral.
Miggyuri 692867 2022. február 9. 12:55
Válasz erre
Hali! Tud valaki Mi-1 kontra a hátsó farokrotorba belesétáló tanácselnökről, az 1965-ös árvíz idején?
juge75 691201 2021. december 18. 13:29
Válasz erre
covers_94654
covers_94654

Így van! És a témába vág, bár picit fura de mégis jó írás: Zsombok Tímár György: Alszanak ​a hadnagyok.
Zoli 691191 2021. december 18. 09:53
Válasz erre
Zoli 690475 2021. november 28. 10:41
Válasz erre
Kamovos 690463 2021. november 27. 21:24
Válasz erre
Szia Nyugger.

Ebben a formában neked tökéletesen igazad van!
Én fogalmaztam pontatlanul.
Köszönöm a történelmi helyreigazítást!

A Kiliánra gondoltam, csak hát ugye gondolat átvitelben már kezdek gyenge lenni a megfogalmazás pedig pontatlan volt.

Az első csöves iskolai kiképző gépünk a Kiliánon az L-29 Delfin volt.

Üdv: kamovos
Nyugger 690454 2021. november 27. 19:57
Válasz erre
Sziasztok!

Az első ’csöves kiképző’ repülőgépünk az UTI MiG-15-s volt.
Kunmadarasra 1951 májusában érkeztek vonaton, gy.sz./oldalszám :
10320/320, 10340/340, 10343/343, 10346/346
A Jak-9P után ezeken a gépeket kapták a hajózók az átképzést az új technikára.
Kamovos 690450 2021. november 27. 19:34
Válasz erre
Szia zsocate!

Egyből gondoltam, hogy nem te gépelted le ennyiszer különböző formátumban. :)
Azt hittem ez kérdés volt tőled. :D
De most látom, hogy válasznak szántad japesze43 számára. :)

Üdv: kamovos
zsocate 690447 2021. november 27. 19:28
Válasz erre
Szia!

A képeken látható szövegeket nem én találtam ki, ennek megfelelően az 50-50% (azaz a "vagy volt vagy nem volt") szerintem nem dezinformáció, egyszerűen csak a bizonytalanságot mutatja. Mindenkire rá van bízva, hogy mit hisz el valósnak és mit nem (;

Üdv innen is :)
Kamovos 690445 2021. november 27. 19:01
Válasz erre
Szia zsocate!

Ez dezinformáció. :(
Magyar Néphadsereg légi erejének nem volt egyetlen darab Yak-23-as gépe sem. :(
A Mig-15 volt az első csöves vadászgépünk.
Az első csöves kiképző gépünk pedig a Delfin volt.

Üdv: kamovos
japesze43 690435 2021. november 27. 14:27
Válasz erre
Igen, én is így gondolnám, ha lettek volna, csak maradtak volna fenn adatok, még nem volt olyan régen...de orosz oldalak is írnak magyar gépekről '51-ből, (lehetett vásárlási szándék, csak már a Mig-15-ök kerültek behozatalra?)...https://arms-russia.ru/istrebiteli/yak-23/
japesze43 690434 2021. november 27. 14:18
Válasz erre
Köszi a matricázási tippeket (és az infókat is), nagyon jópofák!
búza 690428 2021. november 27. 11:04
Válasz erre
Nem volt JAK-23-as gépünk. Ha repült felettünk az esetleg áttelepült valahonnan.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.