<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
sanyi | Adatlap | 663698 | 2019. szeptember 28. 20:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Élőben látnád...:) Én láttam, valami fogalom! Csak így tovább Szabi! Előzmény: (663694) TAMÁS78 2019. szeptember 28. 18:41 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 663694 | 2019. szeptember 28. 18:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Buggyant vagy. F@sza. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 663693 | 2019. szeptember 28. 18:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet! Pár fotó a hajó egyetlen olyan belső teréről, amit ki is dekoráltam: a Verandah Cafe. Mivel a két kis kávézó hátsó részén 1-1 nagyméretű ajtó állt, mindenképpen nyitva akartam elkészíteni ezeket + az oldalsó ablakok nagy mérete is indokolta ezt. Persze csaltam és az internetet hívtam segítségül, ingyenes letölthető és belső terek kidekorálására szolgáló segédletet használtam fel. (egyébként az "A" fedélzet minden nagyobb közösségi helyiségéhez megvannak a padló mintázatai) Az ajtókat egy darabból adják, a Flyhawk és a Tom's modelworks is szépet ad, de az elősnek nincs meg az elsó harmada, utóbbi pedig túl kicsi... szóval a Flyhawk nyert, levágtam a szárnyakat, majd 1-1 lapot raktam az aljára és frankó lett. Vagyis egészen addig így volt, amíg bele nem akadtam többször is és hol egyik, hol a másik szakadt ki a helyéről...ehhh Az asztalokat húzott szálból és vékony lapokból, a foteleket pedig kör keresztmetszetű profilból és köré hajlítgatott papírból alakítottam ki. Nem lettek a legdizájnosabb elemei a hajónak, de tekintve, hogy ez az utolsó alkalom, hogy így egyben egyáltalán láthatóak szerintem nem lettek rosszak... Valamint kicsit nagyobbak lettek mint kellene így mindkét oldalról le kellett hagynom 1-1 asztalt 3 székkel. Hiába, veszíteni tudni kell. Némi életet akartam belevinni a dologba, de mivel alig látszódik csak egy asztaltársaságot a pincérrel (?) és egy éppen kifelé sétáló párost használtam fel. Az eredeti Eduard figuráknak némi tömeget adtam 3D-s lakkal majd újrafestettem őket. Raktam az asztalra 3 kis műanyagdarabkát teáscsészék gyanánt, de hiába tettem 1-1 fekete pöttyöt a tetejükre mintha tele lennének, a fotókon is alig vehetőek észre XD A növények eredetileg valami pálmafélék lehettek (nem ismerem annyira a növényeket, szóval lehet megsértettem most ezzel valakit) nekem ehhez már nem volt jobb ötletem, mint a fogpiszkáló kaspóba ültett mohalevélkék. Az eredetileg eltervezettekhez képest is lassabban haladok, hála a fejben még jónak tűnő, most viszont magukat megbosszuló ötleteimnek -.- Ha lesz még valami majd felteszem ;) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 662831 | 2019. szeptember 3. 17:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szabikám minden tiszteletem ahogy a mostanit is teljes precizitással építés:) Vajon ezen mennyi plussz munka(óra) lesz? Ezt már lassan "belső teresre" is meg lehetne építeni. Egy (nagyon)régi Rakéta újságban volt egy metszet rajz a Titanic-ról az is volt vagy 6oldal--120cm kihajtva. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 662830 | 2019. szeptember 3. 16:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fröcsöntve nem adták ki ekkorában még tudtommal, de ott az 1/144es is. Ott csomagonként lehet megvenni, külön a hajótestet, fedélzeti elemeket stb. www.titanic-plan.com/i_start_e.html Nem tudom ki hogy van vele de nekem ez a Trumpeter lesz a plafon összeghatár amit kiadok hajóért... 150 ezresem fogja bánni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 662827 | 2019. szeptember 3. 14:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 662826 | 2019. szeptember 3. 14:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez mekkora:) Tényleg mire megépül több mint1,3méter hosszú lesz? Brutál. Mennyire lesz pontos? Ilyet/akkorát még senki nem gyártott? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 662608 | 2019. augusztus 25. 18:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Werwolf, ne halaszd sokáig, vágj bele az építésbe :D No, én csak picit haladtam, mivel az egymásra épülő lépések miatt nem jutottam előbbre. Először lakkoznom kellett volna, hogy matricázhassak, csak utána lehetett "beüvegezni" az ablakokat szintenként, hogy utána beépüljenek a fedélzetek sorban. De nem volt jó matricám... amíg a Revell ívét be nem szereztem a héten. Az Academy matricája sajnos nem jó, túl nagy a felirat és a betűközök is kisebbek mint kellene + a fedő lakkréteg vastag. A Revell terméke jobb, bár a hajó tatjára kerülő Liverpool feliratnak hangyányit kisebbnek kellene lennie, de nem leszek telhetetlen. Az ablakokat 3D lakkal egyesével "üvegeztem" be a "C" és "B" fedélzeten. A fényképek szerint a 1-1 ablak félig meddig le volt engedve, de ezt nem tudtam/akartam megoldani ezért minden ablak csukva van. Mivel az üveg erősen torzít letettem arról, hogy a beltér egyes részeit kidolgozzam. Majd 1/200-ban :D A hajótest fekete részén más technika lesz, oda sima fényes lakk kerül majd minden egyes kis lyukba. Folyamatban van az utasok megmunkálása is, de arról majd később. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b_f_m_b | Adatlap | 662562 | 2019. augusztus 23. 12:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kozben megkerdeztem a forrast (Gold Medal Modelt) - tenyleg masolat. A tulaj azt irta, hogy a Lionroar es a Tom's Modelworks is masolta a cuccait azelott. Es a Konig maratasom is masolat... (16 font, amig az eredeti 80 dollar...) Szoval ma tanultam valamit. Koszonom a valaszt :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 662545 | 2019. augusztus 22. 21:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naná! Az Ace és a Part a nagyobb méretarányú Verlinden és EP State maratások kisebbre fotózásával kezdte a pályályát. Sok alkatrész egyszerűen használhatatlan volt mert 1:32-ről/1:24-ről/1:48-ról 1:72 re kicsinyítették. A Cooperativa/AER SLR készletekben hányódó lapok fele átfotózott Edu volt csak a minimális mennyiségű alkatrészeket adva és persze jó recés élekkel :D Nekem van olyan 1:35 Hauler logós és számozott PzIII lapom is a rácsokkal, ami nem is létezett soha Haulerben viszont később Lion Roarban igen egy rövid ideig. Ma már nem jellemző, mert elég eltérő a technológia. De miután tudjuk, hogy a kerti vödörben kapálás közben is lehet maratást másolni lásd Jean Bernard.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b_f_m_b | Adatlap | 662536 | 2019. augusztus 22. 16:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Szerintetek vannak maratás másolatok a piacon? Azért kérdezem, mert van egy CNDragon készlet, amit láttam nagyon olcsón az ebayen egy csatahajóhoz pár hónapja, és ma tűnt föl, hogy van egy ugyanígy kinéző Gold Medal Model készlet is- annak háromszorosáért. Kissé gyanús a dolog. (A "CNDragon" név alapján eleve kínai eredetre utal... és ugye tudjuk, honnan jönnek az olcsó másolatok.) A műgyanta recasterekről tudok, de ilyenről eddig nem hallottam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 662524 | 2019. augusztus 22. 09:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WerWolf | Adatlap | 660842 | 2019. június 30. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia SSZABI! Mindég élvezettel olvasom az építérsről szóló bejegyzéseidet és már várom a következőt is. Nagy fába vágtad a fejszét, de gyönyörűen haladsz. Egyszer majd szeretném én is megépíteni, de az még nagyon messze van :-) Csak így tovább! Üdv! Sanyi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 660839 | 2019. június 30. 20:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halloo! Tudom már nagyon unja az óceánjárós topic dolgaimat, de ha van akit esetleg érdekel, akkor pár új kép az orrfedélzetről :D Amit megcsináltam eddig: -átalakított öntapadós fa fedélzet (eredetileg a makett vonalait követte, ami nem volt jó, szálanként pótolgattam ahol kellett, főleg a horgonylánc sínek alatt...) - új kikötőbakok (a régiek lekerekített talpúak voltak, az újak szögletesek, ami persze a fa fedélzeten is okozott gondokat -.-) - teljesen új horgonylánc sínek és csörlőrendszer - kicsit feljavított horgonydaru - a 3 gőzcsörlő + a hozzájuk tartozó egyéb elemek - kábeldob és egy szellőző stb. - a központi horgony már tavaly is kész volt.. - az 1. raktér fedele a Flyhawk kiegészítő műgyanta eleme, rendkívül szép :P - a hullámtörő szintén Flyhawk gyártmány Néhány apróság még lemaradt (telefon, horgonylánc rögzítő láncok, kisebb csapok, a kicsi Trotman horgony a jobb oldali sarokból stb.) de a nagyja megvan. Nem rögzítettem még semmit, majd a festés után. Nem állítom, hogy tökéletes lett, de a gyárinál szerintem jobban sikerült. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 660593 | 2019. június 22. 21:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 660429 | 2019. június 16. 18:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözletem! Lassan, de biztosan haladok: sikerült végre lefesteni a hajótestet + rögzíteni az orr és tatfedélzetet.Még nincs minden illesztés tömítve ezen a területen, ezen fogok majd ezután dolgozni. Azért maradtak ilyen hézagok, mert egyben nem lehetett mindent festeni, és ma fejeztem be a festést (mivel vízen lesz a hajó, nézzétek el nekem, hogy a hajótest legalsó része emiatt elhanyagoltabb, úgyse látszik majd belőle semmi...) A tatfedélzet alatti terület berendezései teljesen saját gyártmányok, a padot leszámítva + több kis oszlopot, ivókutakat is pótoltam. A kulcsok funkciójára még nem jöttem rá, de a elvileg a hajócsavarokkal vannak összefüggésben, ezek a Tom's Modelworks termékei, bár megrövidítettem őket. Az viszont elképzelhető, hogy rossz rányba áll az alsó részük, mert a képeken ez nehezen kivehető terület, az Olympic-on pedig máshogy is voltak odatéve... A festéssel próbáltam játszani, hogy ne legyen olyan döglött a dolog... higított világos szürkével festettem az árnyékokat a fehér szellőzőkre és az ajtók vonatkozó részeire. Az oldalfalak alsó részén a világos barnás árnyalatot pedig valamelyik dark wash löttyel festettem meg. Ennek eredménye szabad szemmel jól látható, de a képek nem biztos, hogy visszaadják. A nagyon sötét, feketés barnás befolyatást, amit több makettnél is láttam már azért nem akartam használni, mert bár frankón kiemeli a részleteket, olyan mintha koszos lenne az egész, pedig a hajó nagy része az utolsó réteg festéket pár héttel indulás előtt kapta meg. A hajótest oldala még nem kapta meg ezt a kezelést, plusz hiányzik még a név is. Sajnos azt a pár évvel ezelőtt még elérhető matricaívet nem lehet sehol sem kapni, ami az összes feliratot adta a hajóhoz, így marad az academy nem túl bizalomgerjesztő cucca :( Lassan majd felragasztom a fa fedélzetet is, amiket át kell szabni majd, szóval ha kész, rakok fel képet. Ezzel párhuzamosan újra kell gyártani a kikötőbakokat (is), mert a talapzatuk szögletes, nem pedig lekerített, ráadásul jóval kisebbek, mint a maketten. Ez önmagában nem lenne baj, de a fa fedélzet is a maketthez van igazítva, és nyilván erre azután jöttem rá, hogy az előfedélzeteket már beragasztottam -.- Mára ennyi, üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 658826 | 2019. május 1. 19:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na, már azt hittem, félbemaradt. Örülök, hogy nem, jó nézni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 658824 | 2019. május 1. 19:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Sajnos az itthoni történések miatt nem haladtam úgy ahogy akartam, de végre a hajótestet le tudtam alapozni. A korábbiakhoz képest még pár dolgot javítottam előtte, amiről időközben szereztem tudomást (pl.: hogy az elülső előfedélzeten a "wash port-ok" a Titanic-on már nyitva voltak, ez látszik a fényképeken is, míg az Olympicon ezt csak 1912 után alakították ki, emiatt óvatosan vagdostam az oldalfalakat, tömítettem, ragasztottam stb.), de úgy véltem itt meg kell most már állni. Ha minden jól megy az előfedélzeteket festem le először, azután megkapja a test is a színeit, és elkezdődhet a fedélzetek beépítése. Most először használtam Humbrol primer spray-t, de szenzációs, olyan gyönyörűen fed, hogy csak lestem, igaz a kis flakont én ráfújtam mindet... még jó, hogy nem pisztollyal estem neki, mert sose végeztem volna XD Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 656596 | 2019. március 2. 20:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 656588 | 2019. március 2. 17:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Sajnos lelassult az építés sok minden miatt (a kéményekkel babráltam, mikor eltört az összes pici fúrószáram, egy este mind az 5 ami kellett így rendelni kell, az meg hetek...), de némi új eredmény: hosszas vívódás után arra jutottam, hogy a horgonyok nyílásait is javítom. Egyrészt a makett adta lyuk túl nagy, de ez nem olyan nagy baj, a baj az, hogy sokkal hátrébb van mint kellene. Olyannyira, hogy aki simán összerakja a makettet, és pl cseréli a horgonyláncot, csodálkozik, hogy az orrfedélzeten lecsúsztatott lánc, hátrafelé kanyarodik és úgy pottyan ki a lyukon... Az új beszerezett szakirodalmak átnyálazása és hasznos fotói után (Titanic: the ship magnificent vol. I-II.) bemértem a helyet, majd ónhuzalból hajlítottam egy új peremet. Felragasztás után pedig átfúrtam a jó helyen a hajótestet. Még a láncot terelő cső nem került beépítésre, mert nem találtam jó szívószálat a feladatra hirtelen itthon. DE! Hiába szarakodtam a számolásokkal, a rajzokkal, egy dolog simán elkerülte a figyelmem: a horgony nyílás felső szélének egy vonalban kellene lennie a D fedélzet ablakainak felső szélével. Erre természetesen azután döbbentem rá, hogy rápillantottam az épülő hajóról készült fotóra. Hiába került méreteiben jó helyre a nyílás, ha a makettnek vannak rossz arányai... Ezen túllépek, mert eszemben sincs a teljes orrészt átlemezelni és újrafúrni az ablakokat. Ítéljetek el, de ez az amire már én is azt mondom felesleges bolygatni... Még egy dolog, ami látszik a képen: új orrtőkét raktam a hajóra (a legelején kis fehér piszka), kicsit magasabb is mint kellene, de majd csak akkor faragom le, ha a korlátok is fenn lesznek, mert ehhez a ponthoz csatlakozik az első árboc merevítőkötélzete is. Tudjátok, azt kerülgette a szerelmespár mikor romantikáztak a naplementében XD Mivel lassan jön a jó idő és lehet festeni még egyszer átvizslatom a hajótestet kimaradt korrekciók után. Ha valami érdemleges lesz még, majd rakok képet ;) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 653405 | 2018. december 30. 12:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem igazán találok megfelelő kifejezést, eszméletlen jól néz ki, az ilyen művek láttán mindig eszembe jut mennyi tanulni valóm van még a hajóépítésben :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 653398 | 2018. december 30. 11:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm uraim, majd ahogy haladok rakok fel képeket. De most láttam, hogy a Trumpeter 1/200-ban kihozza a Titanic-ot... azért majd 135 centinyi hajóval már lehet valamit kezdeni. Ha tényleg kihozzák megveszem. Ha mást nem, konvertálom Olympic-ká :D Háttéranyagom van hozzá bőven :P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 653381 | 2018. december 29. 23:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez igen, eddig is nézegettem miket alkotsz, szóval gratula és csak kitartás, előre tovább is! Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 653379 | 2018. december 29. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 653372 | 2018. december 29. 19:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiszteletem! Megosztom mit sikerült összehozni a héten: az első kéményt.Nem lett tökéletes, sajnos a korlátaim miatt ennél jobban nem megy. Pedig mindent megtettem, de tényleg. Az Academy kéményei borzasztóak. Igazság szerint egyik gyártónak se sikerült ezeket az elemeket normálisan eltalálni, de mivel ezek a legjellegzetesebb pontjai a hajónak, feljavításért kiállt az egész. Egy nagy előnye van, az alsó 2/3-a szépen szegecselt, a fekete sipka, ami külön elem viszont nem. Emiatt nagyon óvatosan kellett eljárnom, mivel újraszegecselni nem akartam mindent. Először levágtam és elcsiszoltam a kémény felső karimáját, és azt a vastag gyűrűt, ami a kötélzet rögzítése felett található (gyakorlatilag a fekete sipka alsó és felső szélét).Letömítettem azokat a lyukakat, amin szerintük be kellene fűzögetni a kötélzetet. Majd a Z63 féle kis szerszámmal csak a fekete sipkát újraszegecseltem. Ezután drótszálból új karimákat készítettem, amik jóval vékonyabbak és nem szögletesek, mint a makettbeliek. A kötélzet rögzítőszemeit 1/700-as Flyhawk German porthole szettből kölcsönöztem, de az ablakokról felül levágtam a vízelvezetőket. Az felső peremen lévő szemek igazság szerint nem a kémény feszítését szolgálták, hanem a karbantartás végett kerültek rá, és a oldalanként 2-2 darabról ezeken meg is hagyták köteleket. Az alsó sor lesz majd az, amihez rá kell varázsolni a kötélzetet. A kémények oldalán mindenféle csövek futnak U vagy P alakban, ezeket drótból hajlítottam formára, a rögzítési pontjaiknál pedig a drót mellett megfúrtam a kéményt, formára hajlítottam egy még vékonyabb drótszálat, és azt nyomtam bele a kis lyukakba. A hátsó cső egyébként nem tér vissza a kémény talapzatához az egyik szála egy kis tartályba végződik majd. Az még nincs kész. A kémény előtt és mögött lévő vastagabb csövek injekciós tűkből lettek levágva, a kürtökhöz vezető gőzcső viszont drótszál. A kürtöket is elkészítettem, mind a 3-at, különböző vastagságú és magasságú húzott szálból. A szálakat felülről megfúrtam, majd 1-1 kis drótszálat ragasztottam, hogy imitáljam a csavarokat a tetejükön. Bár utólag belegondolva, ha simán valaki 1 méterről nézi majd a hajót a világon semmit nem vesz ebből észre... Amitől majdnem sírva fakadtam, az a létra, és a kis platform, ami a kürtök körül van. Az Academy ezt a részt nem is ismeri, A Flyhawk alkatrésze túl nagy + pozícionálni is nehéz, mivel a létra és a platform külön elemek. A Tom's Modelworks eleme ezzel szemben 1 darabból van, de cserébe nehéz hajlítani, és legalább a létra teteje nem elég hosszú, hogy ívesen meghajlítva elérje a kémény szélét. Külön öröm, hogy a platform vízszintes, a kémény meg hátrafele dől ugye, szóval nem csak a kis lábcskák miatt volt rohadt nehéz rögzíteni és pozícionálni az egészet. A kéményekről készült közeli képeken látható oldalanként 2-2 kisebb rögzítési pont. (elképzelhető, hogy 3-3 ilyen pont van, de csak elölről és hátulról készült képeken láttam ezeket). Gondolkoztam azon, hogy ezeket egyáltalán rárakjam-e, mert még az 1/100-as modelleken se jelenítik ezeket meg sok esetben, de úgy voltam vele, hogy ha már ennyi apró cuccot rápakoltam, ez is elfér. Ami nem látszik a képeken, hogy a kémény belsejében végigfutó hengert, amin igazából kiszállt a füst, műanyag csőből pótoltam úgy, hogy az eredeti gyári elemet a tetején meghagytam, de kivágtam az alját. Ezzel ha valaki belenéz felülről akkor nem egy tányért lát, hanem a nagy feketeséget mind a kb. 4 centin lefelé... A kémény tetején keresztben van 3 szál - ezek funkciója számomra ismeretlen még - ezeket is drótra cseréltem. A maratás lett volna az igazi, de persze, mérethibás, mert az eleve rosszul pozcionált műanyagot cseréli le, és beesik a kémény belsejébe, holott az legtetején fut keresztbe. Kicsit hoszúra sikeredett a leírás, de majd jelentkezem még. Addig is jó pihenést mindenkinek! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 652096 | 2018. december 3. 19:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi a linket! Ezt nem láttam még, de érdekes megoldásnak tűnik :D Nem biztos, hogy most fel tudnám használni, de az Airfix France néhány csónakdaruja eltűnt... mivel azok ugyanolyanok nagyrészt, ilyen módon egyszerűen lehetne pótolni őket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 652039 | 2018. december 2. 21:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Próbálkozhatsz Oyumaru+Milliput megoldással is. Az Oyu újrahasznosítható. Nagyon finom részletekre alkalmatlan, de valószínű, hogy erre megfelelő lenne. Ebayről rendelhető, de régebben volt a Warhammerben is. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 652037 | 2018. december 2. 21:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet egyszerűbb lenne kisebb házat összemakettezni :P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 652031 | 2018. december 2. 19:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Hol lehet ilyen batárnagy gyufát venni? Azért kérdem, mert fűtünk és kell a tűzrevaló!:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 652028 | 2018. december 2. 19:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nos, a gyanta másolatok ötlete nem lenne rossz, de egyrészt én ahhoz nem értek, másrészt meg valóban csak 1-1 pici de meglévő alkatrészt lehetne sokszorosítani, és megmondom őszintén nem tudom, hogy költséghatékony lenne-e. Elég sok féle variációban épültek ezek a vackok. Azért ennyiből a Mauretania majd könnyebb lesz... Eddig jutottam: az első kémény környékén kettő kivételével minden szellőzőt átszabtam. Az a kettő a Flyhawk kiegészítőjének gyanta eleme. Ezeket nem akartam szétvágni, mert nagyon kicsik, és bár a ventillátor motorja itt is külön elem kellene hogy legyen, szerintem nem éri meg újragyártani, csak emiatt. De ha elgurul a gyógyszerem, bármi megeshet... Kettőt pluszban helyeztem el, mert a makett eredetileg oda nem rakna semmit. Ugyanúgy készültek, mint ahogy lentebb írtam. Annyi különbséggel, hogy azt a fajta ventillátort, amihez az a nagyobb hordószerű elem tartozik, azt szét kellett vágni, hogy csak a henger maradjon, és a többit meg átépítettem. Kis kábeleket, meg dobozokat meg ilyesmiket raktam rá. Ennél többet nem vagyok hajlandó pepecselni vele, azért mégiscsak mindennek megvan a határa. Annyi, hogy délután csináltam a képeket, és utána vettem észre, hogy 1-2 apróság lemaradt róluk (pl. szervízpanel, meg egy bekötés) de azokat már pótoltam. nincsenek a helyükre ragasztva, majd külön festek mindent. Ha jól számolgattam, akkor ezekkel a berendezésekkel a mostani tempómban valamikor január végén végzek is :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 651689 | 2018. november 26. 00:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az a szép benne, hogy nagyon hasonlóak, de mind más. Sokszorosítani max a motort és a beömlőt lehetne. szerintem az egész hajó legmacerásabb részei, beleértve a szegecselés, és a korlátok legyártását is. A sirocco amúgy nem egy bonyolult szerkezet. Van egy szellőző, ami kiér a fedélzetre, ennek egy kiszélesített részében egy tengelyen lapátok vannak, amit kívülről egy motor hajt. Az L alakú drótok az elektromos bekötések hozzá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 651656 | 2018. november 25. 14:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fasza! Én biztosan műgyantából sokszorosítanám. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 651649 | 2018. november 25. 12:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Köszönöm urak, próbálom legjobb tudásom szerint folytatni ;) A hétvégén nem jutottam sokkal előrébb... szellőzők és ventillátorok terén az Academy (is) elég gyengén teljesített. Péntek óta eddig egy darabot sikerült felturbózni. Kicsit elgondolkodtató, hogy van még legalább 10 ehhez hasonló. Nem lesz túl szakmai a leírás, mert nem ismerem a pontos működését ezeknek. Szóval a kérdéses eszközt "Sirocco" típusú 35"-ös méretű ventillátorként lehet azonosítani, ez most az első kémény jobbján helyezkedett el. A makett eredetileg csak egy szellőzőnyílással ellátot testet ad, azt is hibásan. Ennek az elemnek a tetejét kettévágtam, és betoldással kialakítottam azt a hattyúnyakat ami hiányzott. Az alsó részét szögben levágtam, lekerekítettem, és egy ovális alakú drótszálat ragasztottam, de hogy ez mi a fene lehet azt nem tudom. Képeken és nagy méretarányú maketteken egyaránt látható. Az egész ventillátorhoz kell egy motor, meg az a dobhoz hasonló elem, amiben maguk a ventillátorlapátok lehetnek (gondolom én). Mindent kis műanyaglapocskákból farigcsáltam a képek és talált rajzok alapján. A ventillátor motorját egy a makettben található másik szellőzőről vágtam le, mert azt a típust a Flyhawk adja szép gyanta alkatrészként. A kis motornak kellett egy "sámlit" gyártani amin ül az egész kis cucc. Ez 1/350-es Eduard létramaratás levágott 1-1 eleméből készült, a végén egy kis fém lappal lezárva. A motor hátulját megfurtam + a dobrészt is, azért hogy kis drótszállal imitáljam azt a picurka tengelyt, amivel elvileg a motor a ventillátorlapátokat fograthatta. A kis motort oldalról is megfúrtam, mert oda is egy "L" alakú drótszálat kellett beragasztani, funkciója számomra ismeretlen... Ezt az egészet egy alapra ragasztottam majd formára szabtam. A dob oldalára kis fém lapot ragasztottam, a rajzok alapján ez valami ajtó lehet. A csatlakozó elemet is külön újragyártottam, majd összeragasztás után az illesztés mentén egy drótszálat tekertem körbe, ezzel imitálva azt a peremet amivel rögzítették az eredeti elemeket. Összesen - beleszámolva eredeti elemet + azokat a lapokat is amiket vastagításra használtam - 20 darabból áll... Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
parahybana | Adatlap | 651624 | 2018. november 24. 20:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem sokat értek a hajóhoz, sőt semmit. Mindig csodálattal nézem ezeket a kecses monstrumokat. Minden elismerésem, fantasztikus munka. ;-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 651615 | 2018. november 24. 18:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon zsír. Folytasd. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 651604 | 2018. november 24. 14:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Minden elismerésem! Nagyon komoly munka lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 651598 | 2018. november 24. 12:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy szóban: Tisztelet! Nem semmi amit csináltál vele. A pici vitorlás pedig profi munka ebben a méretben. Nekem a #625789-ben említett 350-es Revell újracsomagolt verziója van a 90-es évek óta összerakatlanul, mert amint belemélyedtem, hogy mit lehetne rajta feljavítani, rájöttem, hogy az csak egy imitációja a Titanicnak, de semmi sem úgy, vagy ott van rajta, mint az eredetin. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 651597 | 2018. november 24. 11:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Halihó! Mivel sajnos nem sok civil hajós építés van mostanában - vagy csak nem ide kerülnek fel - gondoltam megmutatom mivel ügyködök már egy ideje. Figyelem, ez hosszú lesz és lehet, hogy unalmas. Miután a Revell Olympic elkészült, szereztem egy Academy Titanic makettet, meg sok tuning cuccot: Flyhawk kiegészítőt, Tomsmodelworks maratást, Eduard maratást, fém árbocokat ilyesmit. Tudom, a Titanic sokaknak már nagyon unalmas, de nálam az Olympic-osztály abszolút favorit, és félkészen van még egy háborús Olympic kezdemény, meg egy Academy Titanicból átfaragott félkész cucc szóval... Szóval, amit lehetett azt próbáltam a magam módján javítani, de mivel a makettnek vannak korlátai sajnos több kompromisszumot is kellett kötni. Korrekciók a teljesség igénye nélkül: - a hajótesten a tatrész lemezosztásait lecsiszoltam, majd húzott szálból és lemezdarabkákból próbáltam a rajzok alapján jobb eredményt elérni. - a felső fedélzetek ablaksorait variálni kellett, van amit letömítettem, van amit újrafaragtam. Az „A” fedélzet elülső ablaksorát reszelővel megmagasítottam. A „B"fedélzet okozta a legtöbb gondot a jobb oldalon: a maketten a két oldalfal tükörképe egymásnak, de ez hibás. a hátsó részen a "Cafe Parisian" oldalán nagyméretű ablaksor van eredetileg, így ezt a részt kivágtam, majd sztirollapocskákból lett az új ablaksor. - a felső fedélzetek oldalfalain pótoltam az eredetileg hiányzó lemezeket. Mivel volt ahol nem adta ki a hely, 1-1 lemaradt… itt az oldalsó ajtókat lecsiszoltam – mivel túl kicsik voltak – és helyettük ragasztottam újakat. - Az előfedélzetek(?) („welldeck”) oldalfalait kivágtam és sztirolból kaptak vékonyabbakat. Ezen a környéken is volt javítanivaló bőven, mert a maketten lemaradtak ezeknek a fedélzetrészeknek jelentős darabjai. Okozott némi bosszúságot, mikor kiderült, hogy a Flyhawk maratás alkatrészei csak részben használhatóak, ugyanis a beugró részek falai el vannak méretezve, és a kialakításuk is a fantázia szüleménye… - Ide kapcsolódóan említem meg a teherdarukat is. Ezeket a Flyhawk maratással javítottam fel, illetve kaptak saját ajtókat, a kilincseket drótszálból pótolva, illetve 1-1 dobozkát. Elég sok darabból állnak, és lehet festés után ez senkit se érdekel majd… A nagyobbik gondot az jelenti, hogy minden daruhoz adja a maga kis talapzatát. Ez azért baj, mert az „aft welldeck”-en lévő kettőnek nem ilyen az alapja. Ezt fémlemezből és sztirolból gyártottam újra. - Az „A” és „B” fedélzeten az összes ajtót szinte pótolni kellett, mert abszurd módon a maketten ezek jelölve vannak, a belső oldalon ahol nem látszik… Szóval a terveket és képeket nézve mindenhová elkészültek ezek, illetve ahol kellett ablakokat tüntettem el és fúrtam újakat. Az ablakoknál is ésszel kell ügyködni, mert van ahol nincs szárnya az ablaknak, csak teliüveg az egész… - A csónakfedélzeten majdnem kész vagyok a felépítmények korrekciójával. Kaptak ablakkeretet, korlátot, és a fa fedélzet öntapadós elemeit. A szellőzők még nincsenek sehol, egy részük a Flahawk gyönyörű gyanta alkatrészei lesznek, a többit viszont újra kell építenem házilag, mert túl egyszerűek és alakhibásak… -Fa fedélzet: az öntapadós cuccoknak – mindnek - az a nagy hibája, hogy pont paszol(na) a makett vonalaihoz. Tekintve, hogy sok a rossz helyen lévő elem gyárilag, így szét kellett vagdosnom és kis szálakból bepótolni a hézagokat az öntapadós elemeken. Nem tökéletes és festéssel majd eltüntetem a hibákat, ez még majd alakul. Ráadás: Az egyik könyvemben találtam egy képet, ahol elhaladnak egy kisebb vitorlás mellett miután kihajóztak Southamptonból. Ehhez hasonlóan akarom a hajót is majd bemutatni. A vitorláshoz valamelyest hasonlót kreáltam én is, egy Airfix Hood csónak alapjaira. A felépítmény sztirollapocskák, húzott szál és maratás, az árboc egy tű, a vitorlák festett vékony papírdarabok. A kötélzet az Uschi féle rugalmas cumó. Jöhetnek a kommentek – már ha nem untátok el az írásomat :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 637089 | 2017. december 27. 20:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
talbi | Adatlap | 626134 | 2017. április 4. 21:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Van ám alternatíva: https://www.mantuamodel.co.uk/1_Model_Boats___Ships/Mantua_model_boats/_725__Titanic_First_part_110.html http://titanic-model.com/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=123&topic_id=2270&sub_topic_id=2682&mesg_id=&page= | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
robbiev8 | Adatlap | 625823 | 2017. március 28. 22:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a válaszokat sokat segítettetek! Akkor nem veszem meg ezt a revellt. Lesem továbbra is az ebayt hátha találok új minicraftot földi áron... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 625817 | 2017. március 28. 21:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valóban. Rákeresve az eredeti gyártóra, pont ez a Revell is. Minden hibájával. Én már 2000 körül szereztem be, új csomagolással. Azóta is részben szétdarabolva várja hogy ítéletet mondjak felette végre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 625811 | 2017. március 28. 18:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A Revell is átvette ezt a készletet, mert egyébként elég sok logó alatt kiadták, és elég régi a szerszám is. Itt olvashatod merre járt a készlet: titanic-model.com/articles/article1/article1.htm Sok melóval lehet ebből is csak szép makettet. Ráadásul itthon ehhez kiegészítőt, maratást nem fogsz találni. Azokat mind a tengerentúlról lehet csak beszerezni. Ha minden igaz, 1/350-ben az újszerszámos Minicraft Titanic-ot kell beszerezni, mivel az már elég jó minőségű. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
robbiev8 | Adatlap | 625789 | 2017. március 28. 13:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis topik frissítés... Kérdezem, hogy találkozott-e már valaki a revell 350-es Titanicjával. Minőségben ugyan az, mint az academy? Esetleg az academyhez gyártott wood deck, esélyes lehet a revell deck-re? Vagy akkor inkább érdemesebb az academy Titanic-kal foglalkozni. üdv:Robi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 601761 | 2016. január 30. 18:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Kocce,de màr elvetettem a kérdést.Majd a kovetkezo kittben (szép ladik lesz és nem revell minoségben) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 601758 | 2016. január 30. 18:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A világítást megoldhatod indukciós elven, amennyiben a tartók nem túl nagyok, ahhoz nem kell drótot átvezetned, mert az, ha jól tudom, akkor két tekercs egymás fölött. Még be tudod tenni a hajótestbe. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 601745 | 2016. január 30. 16:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, Vizjàro de nem oceàn :)-ezért teszem ide.Az alap egy Revell 1:108 Harbour Tag boat,sajnos egy fortelem-borzalom,szoktam gondolkodni rajta hogy egy ilyen cég hogyan adhat ki ilyen silàny minoséget,hàt a revell igy. A lényeg : akik ismerik a munkàim tudjàk eléggé àtdolgozom a kitjeimet,vele sem lesz màs képpen (annyira gagyi). A test egyben van és a fedélzeti kabinok is amiket leroviditettem mert az arànyok nagyon rosszak és muszàly volt elvenni belolle,beépitttem merevitoket is a csavarodàs elkerulése végett (igaz csak ZAP-ot hasznàlok)Felragasztottam az utkozo bordàkat de ezek szinte hajonként vàltoznak és ez ilyen lesz,a kormànylapàt még el is megy ezért azt is felhelyeztem. A propellerek szintén maradnak mert nem adok kb. 20 eu érte,ennyiért lehetne cserélni. Sajnos a kabin vilàgitàs nem jon osszem mert a tartokat màr rogzitettem és a ketto vezetéket igy nem tudom kivezetni.A fedélzeti vizkiomloket szintén kivàgtam -sajnos ezek sem voltak ben gyàrilag. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 577442 | 2015. január 30. 12:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ma 70 éve annak a Balti-tengeren elsüllyedt a Wilhelm Gustloff hajó fedélzetén közel 10500 zömében civil utassal.Egy Orosz S-13 tengeralattjáró.Alexander Marinyeszko paracsnoksága alatt.1239 túlélő!6×annyi halott mint a Titanic-on! 10 nappal később ugyanez a parancsnok a General von Stauben korházhajót vette célba fedélzetén 6000 fő.Itt 600 túlélő!14000 halott a 2 hajon.Kemény számok. Ahogy megboldogult Regős Bendegúz mondaná "ehhez képest a Titanic ellsülyedése csak közönséges kofalárma volt" R.I.P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 576410 | 2015. január 17. 11:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atesz76 | Adatlap | 553835 | 2014. február 14. 11:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oké értem, és köszi, a segítséget! Az a segédlet is biztos jó csak sajnos nem tudunk Angolul. |
<<< Vissza | Tovább >>> |