<<< Vissza | Tovább >>> |
Nyugger | Adatlap | 189468 | 2008. november 3. 12:21 | ||
Mekett | Adatlap | 189467 | 2008. november 2. 22:08 | ||
zoli1989 | Adatlap | 189466 | 2008. november 2. 22:06 | ||
szerintem HA-BGC | |||||
PETI | Adatlap | 189465 | 2008. november 2. 21:14 | ||
Igen, ez az. Egy darabig a váci hajógyár (volt) udvarán állt, volt szerencsém esőben megnézni... Ez a gép nagy túlélő, mert a jelek szerint nem semmisült meg. Viszonylag sok gép van erre-arra. Tényleg össze kéne gyűjteni őket! A Mi-2 milyen lajtromú volt? És mi áll mögötte? Zil? | |||||
Mekett | Adatlap | 189464 | 2008. november 2. 21:09 | ||
Egy Mig-15 és egy Mi-2 valahol Göd és Vác között, közvelenül az út mellett. Ha jól emlékszem, Top Gunban és máshol is foglalkoztak annak idején ezzel a Miggel. Talán ő volt az, amelyik egy ideig egy diszkóban is álldogált? Tényleg jó lenne összegyűjteni a kis hazánkban még fellelhető műszaki emlékeket, hogy újabb az alsónémedihez hasonló szégyenletes eset ne történhessen... A Mi-2 annyira nem ritkaság most, őt viszont a fényezése miatt érdemes lenne megmenteni :) | |||||
Tommy | Adatlap | 189463 | 2008. november 2. 16:00 | ||
Mig-21, Mi-24, Mi-1(ez megvan), Mi-8, ilyenek. 459-es hsz | |||||
Monox | Adatlap | 189462 | 2008. november 2. 09:18 | ||
Mostanában egyre többet hallok egy induló székesfehérvári gyüjteményről, de semmi konkrétat. Annyit tudok, hogy a szolnoki múzeumi Jurassic-Parkból oda szállították mindkét Mi-1-est (na azzal aztán lesz mit csinálni mire ki lehet állítani), meg hogy további helikopter tervezetek vannak, meg egy MiG-21-es is, de ennyi. Tudtok róla valami kézzel foghatóbbat mondani? | |||||
dudus | Adatlap | 189461 | 2008. november 1. 21:46 | ||
Szia Ati 1952-be nKecskemétről Taszárra települt a 24.vrep.e. 22db. Mig-15-el. 19 bisz 3 UTI . Az UTI-k oldalszáma: 61 2 754, 612 755, 612 767. A gépekre csak az utólsó 3 szám volt felfestve. Az információim Knoll Gyula "Bátrak az égen" című könyvéből valók. | |||||
migi | Adatlap | 189460 | 2008. november 1. 14:45 | ||
Hát Tommy ehez csak GRATULÁLNI lehet és hol lesz a gépek helye ? | |||||
Tommy | Adatlap | 189459 | 2008. november 1. 12:27 | ||
Ez pedig az azóta beszerzett Mi-1-es. Szegény elég leharcolt... De még így is szép www.albatroszre.hu/mi1.html | |||||
Tommy | Adatlap | 189458 | 2008. november 1. 12:24 | ||
Egyébként ez az a gép, ami régebben egy fehérvári múzeum, történetesen a reptörténei múzeum udvarán állt. Ezt a gépet akartuk úgymond "felújítani" miggyurival, és a fehérvári, valamint a vállalkozó szellemű makettezőkkel. Aztán jöttek a fejlemények, és kibontakozóban volt/van egy haditechnikai kiállítás, (olyasmi, mint Kecel, persze sokkal szerényebb felhozatallal: Mig-21, Mi-21, Mi-1, Mig-15, ilyesmi)amit az Albatros Repülőegyesület "Öreg Sasok" szakosztálya akar összehozni. Kivitték Börgöndre a gépet, aztán most hányódik... jól kicsesztek az Albatrossal. Erről a gépről írtam a "Migmentők" topikban. | |||||
Tommy | Adatlap | 189457 | 2008. november 1. 12:14 | ||
oks, rajta leszek:) | |||||
migi | Adatlap | 189456 | 2008. október 31. 19:06 | ||
Szia Tommy A 29 est most kezdte el a barátom a 21 es még pihen de azért csináltam másikokat , meg elkövettem pár Suhojt is, a vörös szárnyakban láthatod őket . Arra megkérnélek hogy ha lesz fris infód a gépről tedd közzé nekünk . | |||||
Tommy | Adatlap | 189455 | 2008. október 30. 23:34 | ||
Szia migi! Igen, megvan még. Bevontatták egy hangárba, amíg a reptér épül. Utána mi lesz vele...? Franc se tudja. Mindenesetre közeli ismeretségben vagyok azokkal, akik szívükön viselik a gép sorsát. Meg persze még jónéhányét. Amúgy mizújs a 29-essel, meg a 21-el? | |||||
Nyugger | Adatlap | 189454 | 2008. október 30. 21:36 | ||
Börgönd reptér. | |||||
migi | Adatlap | 189453 | 2008. október 30. 21:19 | ||
Ati04 | Adatlap | 189452 | 2008. október 8. 18:01 | ||
Köszi! Nagyon jó a kép. Minél több infót megtudok róla, annál inkább megkedvelem ezt a kis gépet. A hétvégén lesz a meglepetés átadva papámnak, addig még csinosítgatom.. | |||||
migi | Adatlap | 189451 | 2008. október 7. 18:34 | ||
Szia A 775 gép az UTI mint a képen is látható , remek dióráma lenne a kép alapján. | |||||
sainz | Adatlap | 189450 | 2008. október 7. 00:20 | ||
Átnéztem némi szakirodalmat, fotókat: Nem találtam nyomát Mig-17PF-nek RSz-2USz-el, ami fotó van ezekkel a rakétákkal, az mind PVO MiG-17PM. PFU és PM is gépágyúk nélkül lett gyártva. Nem lehetséges, hogy egyszerűen a súlyuk végett sem lehetne a lengyel rakétablokkot plusz az RSz-2USz-t feltenni egy PF-re, amiben a gépágyúk is benne vannak? Bár előfordulhat hogy nem a súly miatt, hanem az akkoriban érvénybe lépő tervezési elv - csak rakétafegyverzet - miatt hagyták el a gépágyúkat a PFU, PM-ekről(?). | |||||
sainz | Adatlap | 189449 | 2008. október 6. 23:12 | ||
Csak érdekességképpen: Vietnámban F-104, F-102(6?) nem kevés Falcon(?) és Sidewinder rakétát indított éjszaka Vietkonkg(vélt?) tábortüzek ellen. Ezt nem régen olvastam, próbálok majd utánanézni, pontosítani. Az eredményességről nem szólt a cikk...:)) Iraknak volt RSz-2USz, nem kedvelték a pilóták... (fotót még nem láttam, sem a fegyvereladási szerződést természetesen...:))..az info az acig.org-ról). Yugók is kaptak belőle(nem szőrszálhasogatok, de ők nem VSZ). | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 189448 | 2008. október 6. 22:54 | ||
sainz RSz-2USz rakéta inditható kényszerhelyzetben /pl.radar-meghibásodás vagy erős radar-zavarás/ esetén irányitás nélkül, rögzitett kormánylapokkal, csak sima ballisztikai röppályán repülve is, csak persze ilyenkor más a célzási üzemmód is. Létezhet más kényszerhelyzet is, pl. fegyverzet-hiány fogyás miatt, és kényszerű pótlás más fegyverekkel. Nekem inkább az aggasztó, hogy soha nem hallottam,hogy ezt a rakétát VSz-en kivülre exportálta volna Iván /persze attól még megtehette/. | |||||
sainz | Adatlap | 189447 | 2008. október 6. 22:52 | ||
Igen. Az általad feltett fotóból is látható, hogy az egyiptomi hadiipar képes volt módosítani, saját gyártású fegyverekkel felszerelni a vadászbombázó feladatrú 17-eseit. Cseh gyártású MiG-15, MiG-21F-13 volt Egyiptomban bőven. Lengyel Lim-ek rendszeresítéséről még nem olvastam sehol - ami ugye nem jelent semmit. De pl. 1973-ban velünk együtt vittek a lengyelek is 21-eseket a szíriai aleppoba. Soha ne mond hogy soha... Ha saját fejlesztésű pilonokat, rakétákat, bombákat tudtak "házasítani" a 17-essel, akkor sztem ehez képest gyerekjáték egy kész lengyel pilon és nem irányított rakétafegyver adaptálása. de persze ez csak találgatás. nem hemzsegenek a fotók egyiptomi 17PF-ekről, főként nem éles fegyverzettel. Monox-nál a kulcsmondat: " Elvileg lehetséges, gyakorlatban alig hinném, hogy alkalmazták volna." | |||||
Ati04 | Adatlap | 189446 | 2008. október 6. 22:27 | ||
Á hamarabb kellett volna rákeresnem:)Épp ezen az oldalon van egy Pintér György gyüjtemény, és ott is ott van:)) Köszi mégegyszer! Nekilátok elkészíteni a matricát. | |||||
Ati04 | Adatlap | 189445 | 2008. október 6. 22:23 | ||
Migi! Nagyon szépen kösznöm a gyors választ! De a 775-ös ugye nem a sima MIG 15-ös, hanem a kétüléses MIG 15 UTI száma?:) | |||||
Lacy | Adatlap | 189444 | 2008. október 6. 22:18 | ||
Helló, szerintem a belső fegyvertartók a Lengyelek által vadászbombázóra átalakított gépről vannak. A külső fegyvertartók pedig a kis mennyiségben Mig-17PFU-ra, a külsőre Mig-19PM fegyvertartókkal átalakított gépről valók. Ez két egymástól teljesen különböző típusváltozat fegyvertartója, keverve egy fantázia gépen. Az Egyiptomi Mig-17-es, vadászbombázók teljesen más fegyverzet felfüggesztőket használtak. | |||||
sainz | Adatlap | 189443 | 2008. október 6. 21:42 | ||
sainz | Adatlap | 189442 | 2008. október 6. 21:27 | ||
" azt meg így nem lehet megmondani a fotó alapján h 3x23mm vagy 2x23mmm 1x37mm a fegyverzet " De meg lehet különböztetni. A Dragon 17F fotón jól látszik a különbség. | |||||
sainz | Adatlap | 189441 | 2008. október 6. 21:17 | ||
" de igy egy szerre a rakéta és a rakéta vető ? " Nem szokványos, de hát egy háborúban sok miden előfordulhat. Nem hinném hogy Magyarországon bárki érdemben cáfolhatná. | |||||
sainz | Adatlap | 189440 | 2008. október 6. 21:08 | ||
sainz | Adatlap | 189439 | 2008. október 6. 20:55 | ||
Mindjárt megnézem az alját, nekem van egy Dragon a vitrinben. | |||||
sainz | Adatlap | 189438 | 2008. október 6. 20:54 | ||
Bár a fotógéppuska a PF-nek megfelelően az orr jobboldalán van és nem felül, mint a 17F-en. Franc se tudja... | |||||
migi | Adatlap | 189437 | 2008. október 6. 20:52 | ||
Szerintem inkább a Smer kiadása , de igy egy szerre a rakéta és a rakéta vető ? | |||||
sainz | Adatlap | 189436 | 2008. október 6. 20:51 | ||
Dragon MiG-17F(J-5). De pont a gép orra nem látszik, azt meg így nem lehet megmondani a fotó alapján h 3x23mm vagy 2x23mmm 1x37mm a fegyverzet. | |||||
sainz | Adatlap | 189435 | 2008. október 6. 20:44 | ||
RSz2-USz alkalmas földi célok támadására is szükség esetén. Szovjetek kipróbálták hajók ellen MiG-17PF-ról indítva. Elvileg ez összevághat pl. a 73-as arab-izraeli háborúban avval, mit küldenek az egyiptomiak az izraeli rombolók, gyorsnaszádok ellen(bár én a Su-7-est favorizálnám inkább erre a feladatra). De nekem gyanús h csak úgy felkerült a makettere. Ráadásul ha jól látom ez a Dragon MiG-17F(J-6) makettje. Ammeg nem tudja irányítani az RSz-2USz-t. | |||||
migi | Adatlap | 189434 | 2008. október 6. 20:22 | ||
080-1953 775-1965 195-1957 201-1958 195-1954 Ezek még biztosan voltak ( forrás Aeró história Mig-15 ) | |||||
migi | Adatlap | 189433 | 2008. október 6. 20:14 | ||
Szia Ezek biztos hogy voltak Taszáron az 50években : 767 -775 , de még szétnézek | |||||
Ati04 | Adatlap | 189432 | 2008. október 6. 20:09 | ||
Sziasztok! Nagypapámnak készítek ajándékba egy Mig 15 UTI, Trumpeter repülőmakettet. Taszáron volt katona 1950 körül, és ők szerelték, és készítették fel a gépeket a repülésre. Tudja valaki, hogy az akkori ottani MIG 15 UTI-nak hanyas szám volt az oldalán? Előre is köszi: Ati | |||||
migi | Adatlap | 189431 | 2008. október 3. 20:35 | ||
Miggyuri | Adatlap | 189430 | 2008. október 3. 19:58 | ||
Érdekes turmix. Bár ez a rakétafegyverzet inkább a PFU-kon volt, de ennyire vegyes vágottat még nem láttam. Miggyuri | |||||
Monox | Adatlap | 189429 | 2008. október 3. 19:54 | ||
Elvileg lehetséges, gyakorlatban alig hinném, hogy alkalmazták volna. Bár MiG-17PF-et nagyon ritkán láttam eddig RS-2US rakétával a hóna alatt (inkább a MiG-19PM-et), hihető, hogy négyet fel lehetett rá tenni úgy, ahogyan a Farmer-ra. Viszont vagy légiharcolunk, vagy a földön duhajkodunk a párosítás csak napjaink legierejében jellemzőbb. | |||||
migi | Adatlap | 189428 | 2008. október 3. 18:16 | ||
Tibcsi | Adatlap | 189427 | 2008. június 18. 18:44 | ||
Izé... bocs... közben láttam, hogy nyitott kapukat döngetek. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 189426 | 2008. június 18. 18:42 | ||
Gyuri! Magyar Légierő topik legutolsó hsz.-e. :) Üdv, Tibcsi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 189425 | 2008. június 18. 15:20 | ||
azaz Miggyuri | |||||
Miggyuri | Adatlap | 189424 | 2008. június 18. 15:20 | ||
Urak! Sürgősen szükségem volna pár képre a solton szenvedő MiG-15UTI kabinjának belsejéről ill. az kabin előtti részről, aminek a fotók szerint hiányzik a teteje. S.O.S.! Migyguri | |||||
migi | Adatlap | 189423 | 2008. május 25. 20:48 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 189422 | 2008. május 25. 20:05 | ||
Nyugger-nek és Monox-nak Kecelre Pintér-tulajdonba elvileg két MiG-17PF kerülhetett, egyik a Hadtörténeti Múzeum gépe, amit a 80-as évek második felében a PG-Tanműhelyben újitottunk fel, és engedélyezték az eredeti gépszám felfestését /több boritólemez belső felületén is megtaláltuk az eredeti lajstromszámot/. Eredetileg Csepelen volt kiállitva egy MHSZ-bázison. A számot nem irtam fel, mert úgy volt, hogy egyből megy nyilvános kiállitásra, aztán mégis a HM raktárbázison pusztult addig, mig talán ez is Kecelre kerülhetett - de ezt csak abból gondolom, hogy Pintér úr gyakorlatilag a teljes múzeumi nehézvas-anyagot megkapta kiállitásra, amit máshova nem tudtak elsózni. A másik 17PF ami viszont biztosan Kecelre került az a "315"-ös volt, ami Jászkisérről került Somogyvári J. MALÉV-kapitány tulajdonába, ezt is kipofoztuk egy kissé, felfes- tettük az eredeti számot, Várpalotán volt kiállitva egy Mig-15 és a "1418"-as 21U társaságában, majd Soma kapitánytól került Kecelre. | |||||
Nyugger | Adatlap | 189421 | 2008. május 25. 15:50 | ||
Monox, Így múlik ki /el/ az emlék... Nem feltélezem, hogy a Kecelre került a CSMO előtti gép, mert arra 1976 volt. UTI-MiG-15 sajna nem saját, internetten talált . | |||||
Monox | Adatlap | 189420 | 2008. május 25. 13:06 | ||
Visoznt valóban értékes fotó a skanzen-béli UTI, vigyázz rá nagyon! :)) | |||||
Monox | Adatlap | 189419 | 2008. május 25. 13:05 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
Mekett,
Ez a gép valamikor a 2-es út mellett volt Göd után egy benzinkútnál. A rendszer ill. genszterváltás után a helyi 'nagyság' szemét csípte a gép akkor került el onnan.
A mellékelt fénykép az utolsó bevetésén készült, 'mesés' állapotban volt akkor! Eredetileg a 808-s oldalszámot viselte. Az Óbudai diszkós MiG-15 eltünt a látómezőből
a régi Csodák Palotájában is volt egy MiG-15, ez a 677-s volt. Jelenleg a Kecelen látható.