<<< Vissza | Tovább >>> |
cenci | Adatlap | 665385 | 2019. november 15. 09:20 | ![]() | |
cenci | Adatlap | 665384 | 2019. november 15. 09:13 | ![]() | |
pigasos78 | Adatlap | 665382 | 2019. november 15. 08:23 | ![]() | |
Megkérdezem Doma "Bömbi" Sanyit! :) | |||||
sanyi | Adatlap | 665378 | 2019. november 15. 00:56 | ![]() | |
varobee | Adatlap | 648725 | 2018. szeptember 10. 19:44 | ![]() | |
Szia! Elképzelhető, nekem sincs jobb tippem! :-) A Delfinnek legalább még "igazi" szárnya volt abban egy combosabb fényképezőt is el elhetett helyezni. A 21-esnél már érdekesebb a dolog! varobee | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 648709 | 2018. szeptember 10. 11:05 | ![]() | |
Szia varobee Valószínűleg az lehetett a megoldás mint a MiG-21F-13-nál, ott a 0-ra és 5-re végződő gyári számú gépeknél a bal szárnyban lévő fényszórót kiszerelve annak a helyére lehetett fotófelszerelést beépíteni. A Delfinen is volt a bal szárnyban fényszóró, és mellékelt fotón is a bal szárny alatt ülve készítik elő a műszakiak a fényképezőgép beépítését. Ferdeszögű felvételt valószínűleg csak a gép bedöntésével lehetett készíteni, de erről jobb lenne hallani egy volt D.-pilóta vagy műszaki véleményét is. Üdv R. | |||||
varobee | Adatlap | 648678 | 2018. szeptember 9. 14:03 | ![]() | |
Sziasztok! Az L-29-el kapcsolatban lenne néhány kérdésem azokhoz akik mélyebben ismerik. Azt olvastam, hogy '75-ben amikor a Mig-15-ösöket kivonták a szolgálatból a hozzájuk tartozó AFA-39-es fényképezőket megkapták a Delfinek (képen?). Hogyan voltak ezek beépítve a gépekbe? Nálunk nem volt rendszeresítve a L-29RS féle "teknő". A gép törzsében volt, vagy külső konténerben? Egy pilóta visszaemlékezésben olvastam, hogy készítettek ferdeszögű felvételt is. Ezt a fényképező beépítésével érték el, vagy a pilótának kellett úgy manőverezni? varobee | |||||
juge75 | Adatlap | 630029 | 2017. július 18. 05:40 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 630008 | 2017. július 17. 16:13 | ![]() | |
Sziasztok! L-29 R felderítőről keresek fényképeket. Sajnos a gugül nem volt túl hasznos. Lehetőleg terepmintás gép érdekelne. Előre is köszi! ÜDv Sanyi | |||||
czzoli | Adatlap | 629778 | 2017. július 9. 14:11 | ![]() | |
Sziasztok! Remélem, jó lesz a link, de a lényeg kiolvasható belőlewww.britmodeller.com/forums/index.php: | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 619388 | 2016. december 13. 11:10 | ![]() | |
Szia Az eredeti cseh gyári kabinfestésnél az a furcsa, hogy a kabinfalak és a műszerfal középső, négyszögletes panelja azok világosszürke színűek, de a műszerfal oldalpaneljei és a kétoldali kezelőpadok azok fekete alapszínűek. A szürke az kissé tompa talán picit zöldes árnyalatú, kissé talán hasonlít a német RLM 02 színre csak kissé világosabb (mondom ezt úgy, hogy eredeti RLM02 színt még nem láttam, csak mint Gunze-festéket ismerem, de én abból indulnék ki az Alba-kabin festésekor). Ugyanilyen szürkék a műszerfalak felső, árnyékoló borításai is. A katapultülés fém részei viszont kabinszínhez képest kissé világosabb és kékesszürke árnyalatúak. Szerintem ha beírod a keresőba a típust és utána a Walkaround vagy Cockpit photo szavakat lesz bőven találatod rá, ahol a színeket egymáshoz képest lehet hasonlítgatni. Üdv R. | |||||
zsocate | Adatlap | 619376 | 2016. december 13. 07:06 | ![]() | |
Szia! Köszi a választ! Igazán a szürke színek érdekelnének, mert a rikítózöld eléggé magyar specialitás és szemre is feltűnt a képeket nézegetve. Mintha többféle árnyalatú lenne a kabinpadló, az oldalsó panelek és a katapultülés is. üdv: Zsolt | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 619342 | 2016. december 12. 17:26 | ![]() | |
Szia zsocate Attól is függ, milyen gépet akarsz építeni. Az eredeti gyári festés világos-szürke volt, ha ilyenre van szükséged, akkor talán utána tudok nézni a pontosabb árnyalatnak. A PG-ben nagyjavításon átesett magyar gépeknek (amik zöld-barna festést kaptak) a kabinbelső festése pl. ugyanaz az élénkzöld volt, mint amit a MiG-21MF-től kezdve a 23-on meg a Mi-24-en is használtak. Ennek talán legjobban a Gunze Emerald-green festéke felel meg, esetleg egy nagyon kevés fehérrel világosítva. Üdv R. | |||||
zsocate | Adatlap | 619319 | 2016. december 12. 12:20 | ![]() | |
Sziasztok! L-39-es kabinjának festésére milyen árnyalatokat ajánlanátok? köszi és üdv: Zsolt | |||||
bandy | Adatlap | 619157 | 2016. december 8. 21:44 | ![]() | |
Köszönöm. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 619155 | 2016. december 8. 21:17 | ![]() | |
A lényeg, hogy a ZA már felderítőfeladatokat is ellát. Kapott egy új célzóberendezést, adott esetben felderítő konténert, és egy látványos GS-23-as gépágyút a törzs alsó részére a fülke alá. Ha magyar gépet építenél, nekünk ZO-k voltak. Íme egy fotó a ZA-ról, de használd a guglit, rengeteg a kép és az info. Üdv Szabolcs | |||||
Zoli | Adatlap | 619149 | 2016. december 8. 20:39 | ![]() | |
bandy | Adatlap | 619144 | 2016. december 8. 19:01 | ![]() | |
Sziasztok. Mi a különbség az L-39 ZA és a ZO között?És hogy lehet a ZA-ból ZO-t faragni? | |||||
skywarior | Adatlap | 618353 | 2016. november 23. 20:15 | ![]() | |
skywarior | Adatlap | 617931 | 2016. november 14. 17:29 | ![]() | |
skywarior | Adatlap | 617810 | 2016. november 12. 17:13 | ![]() | |
pigasos78 | Adatlap | 617555 | 2016. november 6. 21:21 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 617549 | 2016. november 6. 19:43 | ![]() | |
Hat ez se tegnap volt...ja, ez en voltam! | |||||
skywarior | Adatlap | 617541 | 2016. november 6. 18:04 | ![]() | |
lancer | Adatlap | 617538 | 2016. november 6. 16:31 | ![]() | |
pigasos78 | Adatlap | 617536 | 2016. november 6. 15:33 | ![]() | |
Sziasztok! Van valakinek közeli képe a Delfin főfutójának és fékszárnyainak katonáiról a szárnyon? Jó lenne tudni, hogy nagyjából/pontosan hol is helyezkednek el. Köszi Szabolcs | |||||
migi | Adatlap | 617258 | 2016. november 1. 21:00 | ![]() | |
Szivesen , nézd meg a Replika oldalán , találsz jó pár olyat amit keresel , | |||||
László58 | Adatlap | 617254 | 2016. november 1. 20:09 | ![]() | |
Köszi az infót. | |||||
László58 | Adatlap | 617253 | 2016. november 1. 20:09 | ![]() | |
Köszi az infót. | |||||
migi | Adatlap | 617239 | 2016. november 1. 18:42 | ![]() | |
Igen gyártanak komplett kabinokat ,mindkettöhőz , | |||||
Zoli | Adatlap | 617238 | 2016. november 1. 18:34 | ![]() | |
Elnézést, az lemaradt, hogy Delfin fülkéről van szó. A CMK már régóta gyárt Albatros kabint. z | |||||
Zoli | Adatlap | 617237 | 2016. november 1. 18:34 | ![]() | |
Szia, Jó hírem van, az Aires most adta ki a 72-es verziót! 48-ban nem vagyok képben. z | |||||
László58 | Adatlap | 617234 | 2016. november 1. 18:23 | ![]() | |
Gyártanak valahol Alba és Delfin kabinbelsőt, katapultülést 1:72 és 1:48 léptékben? | |||||
migi | Adatlap | 616972 | 2016. október 27. 17:57 | ![]() | |
Köszi szépen ,utána keresek , | |||||
Tibcsi | Adatlap | 616970 | 2016. október 27. 17:49 | ![]() | |
Az Extratech gyárt ilyesmit. Nekem úgy rémlik, hohy valaki hirdetett is mostanában egy ilyent. 20 oldalt lapoztam vissza, de nem találtam meg a hirdetést: vagy átsiklottam rajta, vagy időközben törölték. | |||||
migi | Adatlap | 616950 | 2016. október 27. 16:05 | ![]() | |
Urak , tudja valaki hogy 1/48 as méretben gyárt valamelyik cég L-39 eshez gépágyút a törzs alá ? | |||||
pigasos78 | Adatlap | 616915 | 2016. október 26. 21:13 | ![]() | |
Köszönöm szépen! Végül megoldottam. Szikével óvatosan kivájtam, és polírozással igazítottam. | |||||
lacipapa | Adatlap | 616890 | 2016. október 26. 16:25 | ![]() | |
Ha van dremmel fúrógéped,abban vannak különböző átmérőjű gömbölyű fejű marók.Kiválasztod a neked szimpatikusabbat és óóóóvatosan,kis fordulattal kimélyíted.Ezután csiszolóval a peremén legömbölyíted,hogy ne legyen éles a pereme.Ha nincs géped,de van marófejed,kézi fúróval is meg lehet csinálni. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 616888 | 2016. október 26. 15:58 | ![]() | |
Köszi srácok! A vastagság hasonlít a Mi-2 tartályra. Ez AMK Delfín, szintén 72-ben. | |||||
juge75 | Adatlap | 616884 | 2016. október 26. 14:56 | ![]() | |
Esetleg valami gömbölyű végű dolgot nyomsz a felületre, előtte Acetáttal kezelve (vigyázz, ott maradhat az ujj nyoma is!). | |||||
juge75 | Adatlap | 616883 | 2016. október 26. 14:54 | ![]() | |
72-ben Mi-2 pótokra készítettem kivágással a horpadásokat, az jó vaskos volt, elbírta... | |||||
Sennás | Adatlap | 616882 | 2016. október 26. 14:54 | ![]() | |
Ja hőkezelés.Hajszárító kicsit megmelegíted és nem hegyes tárgyal befele megnyomod a kívánt mértékig. | |||||
juge75 | Adatlap | 616881 | 2016. október 26. 14:53 | ![]() | |
Én hegesztés imitációt szoktam acetáttal készíteni, elsőnek ecsettel felviszem a húzott szál, felületre oda ragasztott vékony hengerre, majd szike penge vastagabb, hátsó felével vagy órás csavarhúzóval meg nyomkodom. | |||||
juge75 | Adatlap | 616880 | 2016. október 26. 14:51 | ![]() | |
Falvastagságtól is függ, de elsőre kivágsz belőle. Második lehetőség az Etil Acetát ragasztó, felpuhul tőle. Harmadik megoldás a hő kezelés. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 616879 | 2016. október 26. 14:29 | ![]() | |
pigasos78 | Adatlap | 613802 | 2016. augusztus 26. 21:24 | ![]() | |
Köszönöm szépen a kimerítő választ Gábor, és a sztorit is! Szabolcs | |||||
juge75 | Adatlap | 613792 | 2016. augusztus 26. 19:43 | ![]() | |
A Delfinen nem volt azonosító csík, barát-idegen azonosítója nem működött, vagy nem volt beállítva... | |||||
juge75 | Adatlap | 613791 | 2016. augusztus 26. 19:42 | ![]() | |
A géphez köthető egy sztori, 1968-ból: Kecskemétet oltalmazta a Kalocsai Légvédelmi Tüzér ezred, felderítő lokátor jelezte hangos bemondóban, hogy egy gép nem válaszol az azonosítóra, harckészültség! (éles), csövek (Sz-60 57mm-es ütegek)emelkednek, majd éles lőszer be...követésbe kezdenek, tűz megnyitási sávba érés határán voltak, amikor a reptér felől gyorsvágtában szóltak, hogy ne tüzeljetek, saját gép! Hajszál választotta el a lelövéstől a kíváncsi pilótát, aki Szolnokról érkezett, majd leszállás után kiment az üteghez személyesen megköszönni hogy nem lőtték le végül. Ez a pilóta C. László volt, akinek az édesapám mutatta meg az 57mm-es lőszereket, ami a vesztét okozta volna... A sors furcsa fintora, hogy 1989-ben Szolnokra költöztünk, majd itt találkozott ismét a két katona, bár ekkor C. László már Nyugdíjasként, Édesapám még aktívként, mégis jó barátságban, ismeretségben élünk ma is, egy házban... :-D | |||||
juge75 | Adatlap | 613790 | 2016. augusztus 26. 19:31 | ![]() | |
Iskolagépként 1964-1974 időszakban tuti ezüst festésűek voltak(Kilián György Repülő Tiszti Iskola), 1974-ben az egységet (L-29 és más típusokat is) a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel. Ekkor volt terepszínű Mig-15 Bis és L-29, a Mig-15 gépeket 1975-ben vonták ki, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait,1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből, melyekből kettő kivételével mindet megvásárolta a Szovjetúnió... | |||||
juge75 | Adatlap | 613786 | 2016. augusztus 26. 19:04 | ![]() | |
Az első három gépünk oldalszáma a farokrészre lett feketével festve 1964-ben (2-es sorozat, 253, 254, 255), majd a többi beérkezésekor 1965-ben (3-as sorozat, 365-379) mindegyik orr részén felfestve viselte az oldalszámot, vörös színnel, keret nélkül. Ezek a vörös oldalszámok keskenyek és magasak voltak a megszokotthoz képest, a kiképzési feladatukat követően, felderítő ezredben szolgáltak tovább, ahol terep festést kaptak, a megszokott Mig-15, 21 típusokon is használatos, vörös számos, de vaskosabb, jobban látható verziót. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Na meg ezek is .