<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zs180 | Adatlap | 429733 | 2008. május 29. 00:55 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 429732 | 2008. május 28. 21:58 | ![]() | |
A papíros topicba került fel egy link.Ott is lehet találni hajókat.. | |||||
lucky | Adatlap | 429731 | 2008. május 28. 21:55 | ![]() | |
Nekem mondjuk az első volt az L hajó... | |||||
Gabusch | Adatlap | 429730 | 2008. május 28. 21:40 | ![]() | |
Ede, ha még életedben nem csináltál papírmakettet, szerintem első körben próbálkozz valami egyszerűbbel, amivel ki tudod kísérletezni a know-how-t. Egyes színes nyomtatógyártóknak (Canon, Epson biztosan) vannak ingyen letölthető makettjei, amiket műszaki rajzlapra ki tudsz nyomtatni és meg tudsz építeni. Aztán, ha bejött, érdmes esetleg kitet venni sok pénzért. | |||||
lucky | Adatlap | 429729 | 2008. május 28. 21:36 | ![]() | |
Ja a Móváron is szerepelt süllyedő Titanic is GPM. | |||||
lucky | Adatlap | 429728 | 2008. május 28. 21:34 | ![]() | |
Ede! Különbség az van. Amihez eddig volt szerencsém: A Halinski az olyan 5-ös, az 5-ös skálán.Csak őrülteknek.:) A Jeremiah O'Brien-t megépítettem, volt olyan rész ahol egy kb körömnyi részre úgy 40 db alaktrészt kellett beépíteni.Viszont piszok látványos, pláne, ha élfestés is van(ez egyébként a többit is feldobja). A GPM a cimlapon jelzi a fokozatot. Az Orelnek szép a nyomása, vmelyik készletében a fedélzet deszkázatát is árnyékolták,+ a rozsdafolyások is meg vannak jelenítve. A Quest egyik példánya van a birtokomban, eléggé egyszerűnek tűnik. Az utsó háromból még nem építettem, így ebben konkrétan nem tudok segíteni. Ami viszont mindig bejön: gondold át amit építesz, nézd meg alaposan, rakd össze "fejben", és csak ez után ténylegesen. Sztem nem nehezebb ez a műfaj mint a műa makettezés csak más.Szóval ha már volt szerencséd pár (jópár) műa maketthez, nem fog gondot okozni egyik sem. | |||||
EDE | Adatlap | 429727 | 2008. május 28. 14:31 | ![]() | |
Lucky! Nézegettem az általad javallott papírmakettes oldalt. Elég csábítóak ezek a hajók! Van különbség a kiadók minősége között? Lehet, hogy kipróbálnék egyet.Csak azért kérdem, nehogy beleválasszak! | |||||
Essex | Adatlap | 429726 | 2008. május 28. 12:18 | ![]() | |
A panelosztást ő csinálta, tényleg gyönyörű szép. A kitben a hajótest teljesen sima csupasz. Ezzel egyelőre én is bajban vagyok, halvány lövésem sincs, hogyan lehetne szépen megcsinálni. Steve Larsen (nem Tracy :) ) mintha több festékréteggel manipulálna, de ott még nem láttam az eredményt közelről. (Tracy a Franklin-t meg a Tico-t csinálgatja, de szerintem mostanában a kutatás miatt nem foglalkozik velük.) Az 5"-es toronyról nem tudok mondani semmit, ahhoz egyrészt össze kéne nézni a kit lövegtornyát a fotóval, viszont nincs eléggé közeli kép róla. lehet, hogy lecserélte műgyantira. A Trumpi hibákról még csak annyit, hogy a több hónapos munka meg forrás tanulmányozás és összehasonlítás után is lehet még találni újabbat, rossz esetben túl későn. Pl. amit tegnap vettem észre Steve modelljén, arra azt válaszolta, hogy három lehetőség van: 1) megépíteni úgy ahogy van (OOB), 2) feljavítani azt amit lehet és érdemes, 3) teljesen nulláról építeni. Ő a 2)-at választotta. Na most a talált hiba javítása kb. 10 perces munka. Ő, aki egy kis alkatrészt újraépít több napos munkával, nyilván megcsinálta volna, ha akkor észreveszi. Most már le kéne bontani miatta több száz kis bigyót a fedélzet aljáról és újracsinálni az egészet... Nem akarta bevallani, hogy elnézte. :D Biztos örül nekem... :D | |||||
Sszabi | Adatlap | 429725 | 2008. május 28. 06:12 | ![]() | |
Szívesen! | |||||
Barbarossa | Adatlap | 429724 | 2008. május 27. 22:27 | ![]() | |
Koszi Sszabi! Ez a konyv tenyleg nagyon komoly!Amiota letoltottem csak ezt nezem ,es meg elleszek vele egy par orat :-). Megegyszer koszi Sszabi! | |||||
M.István | Adatlap | 429723 | 2008. május 27. 22:10 | ![]() | |
Sszabi | Adatlap | 429722 | 2008. május 27. 20:16 | ![]() | |
Barbarossa! elvileg (helyi idő szerint este 9-kor lesz felrakva a fájl a "toldacuccot" segítségével.Onnan majd leszedheted! | |||||
csatahajós | Adatlap | 429721 | 2008. május 27. 19:15 | ![]() | |
SZerintem is egyébként elég jól elkapta az "érzését" azért a német(?) kolléga. A hajótest panelosztása gyárilag megvan a kiten vagy azt ő dolgozta rá? ELsőre kicsit túl markánsnak tűnt (úgy értem fotókon nem ennyire "téglatestes" a hajó oldala, de a többi képen már elég jól hozza a hatást. Mondjuk ez már az a szint amire azt mondom hgy érdemes volt 350ben építkeznie és nem 700ban. Ami még szerintem hibátlan az 5"-es tornyok formája, ez is gyári? (Persze lehet hogy a Tracy White YOrktownja még sokkal jobb lesz :D) "Nem volt két egyforma Essex, az átépítésekkel együtt csak a háború alatt volt vagy 30 változat." - ezek után mondja valaki hogy nem izgisek az amcsi hajók mer' mind 1forma :D :D :D | |||||
Essex | Adatlap | 429720 | 2008. május 27. 17:23 | ![]() | |
Bocsika, most látom csak, hogy a jelzőhidat átépítette... Amúgy nagyon sok dolgot szépen feljavított, mint pl. az oldalsó lift vezetősínjét és annak tartóit. | |||||
Essex | Adatlap | 429719 | 2008. május 27. 17:19 | ![]() | |
Te melyik hajót akarod csinálni (név, dátum) és milyen méretarányban? A Trumpi több tucat hibáját most nem sorolom fel, pláne hogy állandóan bővül a lista az újonnan felfedezettekkel. Pl. ma is fedeztem fel egy újat. Ezek kijavítása egyéni izlés dolga, ki mennyi energiát szán rá. Olyan nagyon üvöltő hibák azért nincsenek, csak egy csomó "apróság" nem jó helyen van, vagy nem jók az arányai. Ami lemaradt, arról nem is beszélve. Az Essex-modellezők gyakori hibája pl. egyes helyeken a nem megfelelő korlát alkalmazása. A legdurvábbak a Yorktown-specifikus hibák. Maga a kit el van cseszve, mert részben az 1944 októberi átépítés ellőtti, részben az az utáni állapotot adja. Pl. a jobboldali Bofors-erkélyeket ekkor rakták rá, de ugyanekkor a bal oldalt az 5"-es ágyúknál lévő Bofors-ok platformját lejjebb vitték az 5"-esek szinjére és ezzel összefüggésben a fedélzeten a Bofors miatt lévő kivágást betömték. (Pék Gyurit emiatt kérdeztem a Sugárban.) Ez utóbbikat nem alakította át, pedig az összes fotón jól látható részlet. A torony is a 1944 október előtti állapot, de a radarok ez utániak, az SK radart áthelyezték és a helyére egy SM került. Át kellett volna építeni a navigációs hidat, bár ez egy nagyon nem feltünő részlet, én is mostanában tudtam meg az amcsi fórumról. A jelző híd is más, ez szintén látszik fotón. Az SK radart 1945 április/májusban megemelték a '44 októberihez képest, a modell ezt az állapotot ábrázolja. Viszont ehhez illett volna passzintani a repcsiket is. 1945 április előtt az Air Group 3 volt a hajón, ebben 18 TBM Avenger volt, április után viszont az Air Group 9 mindössze 7 Avenger-rel. A modellen viszont van vagy 15 Avenger. A Helldiver-ek mind 3-színű festéssel vannak, pedig ekkor már a többségük egyszínű kék volt. Satöbbi, satöbbi... Mielőtt nekiállsz az építésnek, majd keress meg. Ha még a hajó meg a kor sem eldöntött, akkor pláne érdemes előtte konzultálni. Nem volt két egyforma Essex, az átépítésekkel együtt csak a háború alatt volt vagy 30 változat. Mindenképpen érdemes az amcsi fórumot olvasgatni, nagyon tanulságos. Ráadásul van ott egy emberke (Tracy White), aki most túrja az archívumokat és egyre újabb fotók meg adatok kerülnek elő. Egy könyvet is készül kiadni az Essex-ek különbségeiről meg az átépésekről meg mindenről. (Én egy honlapot kezdtem el a témában, de épp ezért most visszafogom magam.) | |||||
zs180 | Adatlap | 429718 | 2008. május 27. 16:33 | ![]() | |
Ja, és igen, ez volt az a makett. | |||||
zs180 | Adatlap | 429717 | 2008. május 27. 16:32 | ![]() | |
Essex, csak aki hozzád hasonlóan beleásta magát egy hajóosztályba, fogja tudni megmondani, hogy mi a hiba. Mint makett, szinte tökéletesen lett elkészítve, a festése pont a kedvemre való, én egyedül a gépek kabintetőit festettem volna még ki. Készséggel elhiszem, hogy tele van korhűségi hibákkal, de ahhoz, hogy a zsűrit valóban szakértőnek lehessen nevezni, minden ott szereplő hajót külön ismerő emberek kellenek, ami nyilvánvaló képtelenség. Ezzel együtt azt kell mondanom, hogy mások véleménye szerint (harcjármű, repülő) messze nem volt olyan alapos a zsűri, mint nálunk pl. Móváron. | |||||
Laci | Adatlap | 429716 | 2008. május 27. 16:31 | ![]() | |
Szia Hellodebil! Sajnos ma van a napja a Bismarck utolsó dicsőségének.Meg is simogattam otthon szegény modelljét.:D Lesznek még szerintem szebb napjai!(ha érted mire gondolok) Amúgy a hajótest előreláthatólag legkésőbb júliusban (7.hó) festett állapotban lesz. | |||||
Narn | Adatlap | 429715 | 2008. május 27. 16:24 | ![]() | |
Essex! Melyek azok a főbb hibák ? Már csak azért is érdekel, ha egyszer valamikor nekilátok, akkor tudjak róla. | |||||
Essex | Adatlap | 429714 | 2008. május 27. 15:07 | ![]() | |
Na meg ahhoz képest, hogy az első hajója. Feltéve, hogy tényleg erről van szó, mert megerősítést még nem kaptunk... | |||||
Essex | Adatlap | 429713 | 2008. május 27. 15:03 | ![]() | |
Ja, meg persze van egy csomó Trumpeter-hiba is... | |||||
Essex | Adatlap | 429712 | 2008. május 27. 14:57 | ![]() | |
Hát ha az Ortinger Hubert-féle Yorktown-ról van szó, akkor ez az: www.modelshipgallery.com/gallery/cv/cv-10/350-oh/oh-index.html Egyébként Gyurikám erre azt mondani, hogy szinte tökéletes... :) Az tény, hogy gyönyörű szépen van megcsinálva, de ha te egy hajót ennyi hibával csinálnál meg, szerintem bebújnál a mosógépbe egy kimélő mosásra, centrifugálással egybekötve. :) Pechetek van, hogy nem voltam benne a zsűriben. Van egy pár sztenderd Essex-hiba, meg egy tucatnyi Yorktown specifikus (1945 április utáni verzió). Ezek egy része nehezen észrevehető, de van szép számmal olyan is, ami a rendelkezésre álló néhány fénykép alapaján fél óra alatt felfedezhető (ha az ember tudja, miket kell nézni). De az is lehet, hogy csak elmulasztotta az alap szakirodalmat beszerezni... | |||||
csatahajos | Adatlap | 429711 | 2008. május 27. 14:17 | ![]() | |
Grat mindenkinek! Gyuri még véletlenül se merj nyugdíba vonuln mert kollektíven megharagszunk ám... :)Meglesz majd a nagy visszatérés én tudom. Valaki belinkelné h melyik az a Yorktown a modelwarshipsen? Esetleg képek a kiállításról? | |||||
lucky | Adatlap | 429710 | 2008. május 27. 13:03 | ![]() | |
grat mindnekinek! | |||||
Barbarossa | Adatlap | 429709 | 2008. május 27. 12:25 | ![]() | |
Kaszi ,akkor adom a mail cimem : varadi_p@yahoo.co.uk | |||||
Sebi | Adatlap | 429708 | 2008. május 27. 12:20 | ![]() | |
Én is gratulálok mindenkinek ! | |||||
hellodebil | Adatlap | 429707 | 2008. május 27. 12:11 | ![]() | |
Ne feledkezzünk meg, hogy mitörtént 67 évvel ezelőtt! Mostanra véget ért az Atlanti-óceán egyik legkegyetlenebb tengeri csatája... Sokunk nagy kedvence - Bismarck csatahajó - már a tenger fenekén pihent ezekben a percekben... | |||||
EDE | Adatlap | 429706 | 2008. május 27. 11:27 | ![]() | |
Gratulálok Pistinek, meg persze a többieknek is! A Modelwarshipsen 1 Yorktownt találtam a legújabbak között (Ortinger Hubert). Erről a hajóról van szó? | |||||
Simi | Adatlap | 429705 | 2008. május 27. 10:51 | ![]() | |
Hát ez igazán szép eredmény! Gratulálok mindenkinek! Szépen helytálltak a magyar hajósok! | |||||
Narn | Adatlap | 429704 | 2008. május 27. 10:22 | ![]() | |
Gratulálok a helyezésekhez, szép eredmények. Képek készültek a kiállításról ? | |||||
zs180 | Adatlap | 429703 | 2008. május 26. 23:34 | ![]() | |
Kedves barátaim! A German Model Masters nürnbergi versenyén a magyarok 1 arany, 2 ezüst és 2 bronzérmet szereztek. Szeretnék elsőként gratulálni Michalkó Pistinek a bronzérméhez, mellyel az Akagit jutalmazták! Első egy 1:35-ös PT-boat lett látványos kamuflázzsal, második a Modewarshipsen is megcsodálható, szinte tökéletes Essex-osztályú 1:350-es Yorktown, míg Pistivel megosztva harmadik helyen végzett egy, a viharos tengerből előbukkanó VIIC típusú U-boot. Nekem most nem termett babér, úgy tűnik, ideje átadnom a stafétát a fiataloknak... De lehet, hogy esetleg építeni kellene valamit, nem csak beszélni róla. P.Gy. | |||||
hellodebil | Adatlap | 429702 | 2008. május 26. 23:26 | ![]() | |
Szia Ádám! msn és email cimem: hellodebil@yahoo.com Annyit elöljáróban elárulok, hogy nekem kb 10-12 évesen volt meg ez a hajó és azóta már kicsit darabjaira hullva fexik a padláson. De amiben tudok segitek! | |||||
gyurmakoma | Adatlap | 429700 | 2008. május 26. 20:17 | ![]() | |
lucky-lucky mi meg nem győztük mondani a gyerekeknek,hagyjátok a bácsit a sarokban,szimplán hülye :DDD azért elmondanám,hogy a pénzérme átmérője 30 centi és mindig viszi magával hogy tudjon rajta dolgozni,meg fotózni is :) | |||||
lucky | Adatlap | 429699 | 2008. május 26. 20:14 | ![]() | |
Ádám | Adatlap | 429698 | 2008. május 26. 19:26 | ![]() | |
Szia Hellodebil ! Meg tudnál adni privát elérhetőséget ? A Kuznyecov "bárkáról" lenne egy pár kérdésem.Előre is köszönöm ! Üdv.:Ádám | |||||
lucky | Adatlap | 429697 | 2008. május 26. 18:47 | ![]() | |
Sszabi! pl mammutmail, v toldaccucot, bejöhet. Megadod a mailcímet, feltöltöd a fájlt.A címzett kap egy linket ahonnan letöltheti. Idő v letöltési szám korlátozásos! | |||||
Sszabi | Adatlap | 429696 | 2008. május 26. 18:39 | ![]() | |
Hali asszem lehet küldeni ekkora fájlt is emailben ,szal ha adsz nekem egy címet akkor megpróbálom. Ha az uraknak van erre jobb ötlete szóljanak, mert annyira nem értek én ehhez. | |||||
Sszabi | Adatlap | 429695 | 2008. május 26. 18:38 | ![]() | |
Hali asszem lehet küldeni ekkora fájlt is emailben ,szal ha adsz nekem egy címet akkor megpróbálom. Ha az uraknak van erre jobb ötlete szóljanak, mert annyira nem értek én ehhez. | |||||
Barbarossa | Adatlap | 429694 | 2008. május 26. 18:18 | ![]() | |
Szia Sszabi ,ramentem arra a web oldalra amit mondtal ,de nem sikerult a letoltes ,eltudnad kuldeni e-mailben? | |||||
Simi | Adatlap | 429693 | 2008. május 26. 15:56 | ![]() | |
Ja, és a vékony fúrószárakhoz nagyon alacsony fordulatszám dukál... | |||||
lucky | Adatlap | 429692 | 2008. május 26. 14:23 | ![]() | |
Közben megnéztem napfénynél is, a vízvonal tényleg fekete.Akkor az alja a szokásos 2 pirosból kevert szín lesz. Köszi a segítséget. | |||||
Sebi | Adatlap | 429691 | 2008. május 26. 13:06 | ![]() | |
Szia ! Azt sajnos nem tudom, hogy akkor használtak ilyen alapozót vagy sem, de az az árnyalat ami a képen van, jónak tűnik. Én általában matt vöröset vagy téglavöröset szoktam ajánlani a vízvonal alatti részhez. Amennyire tudom zöldet nem használtak a vízvonal jelzésére. Azt elismerem, hogy annak a csíknak elég sötétzöld árnyalata van, de szerintem az mégiscsak fekete. Főleg azért tippelek feketére, mert amennyire a háttéranyagnak hinni lehet, ha az a szín sötétzöld lenne, akkor nem ilyen csíkos lenne a minta. | |||||
EDE | Adatlap | 429690 | 2008. május 26. 11:50 | ![]() | |
SImi, Varjúbácsi! Köszi a gyors választ, tanácsaitokat figyelembe fogom venni! | |||||
Simi | Adatlap | 429689 | 2008. május 26. 10:49 | ![]() | |
EDE! Szerintem 0.2-0.3-0.4 -es fúrószárakat 1 -esre vastagított kivitelben érdemes beszerezni ill. használni (pl Titex). Efölött azonban én is mezei szárakat használok. Úgyhogy szerintem elég a 0.5-ös befogatás is, bár nem hátrány, ha vékonyabbat is be lehet fogatni. Persze néha eltörik a méregdrága fúrószár... Az a "titka", hogy nem szabad oldalirányba egy picit se megfeszíteni és akkor sokat kibir. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 429688 | 2008. május 26. 10:26 | ![]() | |
Ede! Ha pontosan akarsz dolgozni, feltétlenül azt a tokmányt keresd, ami 0,3-at tud. De ehhez a tokmányhoz már nagyon pöpec befogatás is illene, mert a 0,3-as fúró a legkisebb kézrezdülésre is törik. Sajnos tapasztalatból mondom..:(((. Varjú bácsi | |||||
EDE | Adatlap | 429687 | 2008. május 26. 10:03 | ![]() | |
Urak! Mini kézifúrót szeretnk venni, a segítségeteket kérem! Mekkora a legkisebb átmérő, aminek illik beleférnie? Amit láttam 3500-é' nem tudta az eladó megmondani, hogy 0,3 v. 0,5 mm. A Proxxon fúróm tokmánya asszem 0,3-at bír, a 0,5-öt elég nagynak tartom. | |||||
Laci | Adatlap | 429686 | 2008. május 26. 06:09 | ![]() | |
Simi! Köszi a segítségedet!Nekem már az is segítséget,jelent hogy akkor mégiscsak üregesnek kell lennie,nem pedig tömörnek.Azért azt is köszönöm,hogy ha lesz időd,akkor ennek is utána nézel,legalább ezt is tudni fogom.Nem hiába mondják,hogy holtáig tanul az ember! | |||||
Laci | Adatlap | 429685 | 2008. május 26. 06:06 | ![]() | |
Simi! Köszi a segítségedet!Nekem már az is segítséget,jelent hogy akkor mégiscsak üregesnek kell lennie,nem pedig tömörnek.Azért azt is köszönöm,hogy ha lesz időd,akkor ennek is utána nézel,legalább ezt is tudni fogom.Nem hiába mondják,hogy holtáig tanul az ember! | |||||
Simi | Adatlap | 429684 | 2008. május 25. 23:34 | ![]() | |
Lacikám! Nem hiszem, hogy robbanómotort alkalmaztak volna a torony forgatásához: ahhoz elektromotorokat szoktak használni. A robbantott rajz szerint - amit feltettél - az a "kipufogó" ott hátul az inkább a lőporgázok kivezetésére volt hivatott a toronyból. De azért majd megpróbálok utána nézni a dolognak, ha majd lesz egy kis időm. | |||||
Laci | Adatlap | 429683 | 2008. május 25. 22:41 | ![]() | |
Simi! Találtam egy képet a Bismarck ágyútornyának belső szerkezetéről.Na most kérdésem az,hogy olvastam valamikor,hogy vannak-voltak-benne robbano motoros megoldások a forgatáshoz vagy mihez.Akkor azok a hátulján a kipufogó végek lennének?Márcsak azért,mert azt láttam hogy valami csonk féleségek a makettokon,és én úgy szeretném megcsinálni,hogy üreges legyen ha az.Mellékelek egy képet is,hogy tiszta legyen számodra a kérdésem.Ha netán tévednék a robbanó motorral kapcsolatban,kérlek javíts ki ha tudsz!Köszi előre is! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nem sok időm és pénzem maradt (vettem 17 maratást).