<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
sanyi | Adatlap | 606214 | 2016. március 30. 07:47 | ![]() | |
solyom | Adatlap | 606141 | 2016. március 29. 09:06 | ![]() | |
Helló! Igen, azt a rajzot én is ismerem. A sötét múltban készült az a grafika, amikor még a mainál is nagyobb volt a homály a magyar festés ügyében. Valaki úgy gondolta, hogy nálunk is az afrikai jellegű festés volt használatban... Érdekesnek érdekes, de a valóságtól nagyon messze van! BB | |||||
Zoli | Adatlap | 606009 | 2016. március 27. 19:17 | ![]() | |
Szia, Nekem rémlik valami zöld-barna festés is, mintha a zöld szilánkos kamóra festettek volna rá barnával (sárgával). Valami régi újságban láttam egyszer róla grafikát, szóval nem biztos. z | |||||
solyom | Adatlap | 606005 | 2016. március 27. 18:02 | ![]() | |
Helló Sanyi! A magam részéről csak erről a két festési sémás gépről láttam fotókat ezidáig. BB | |||||
sanyi | Adatlap | 605951 | 2016. március 26. 17:13 | ![]() | |
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy volt-e valamilyen más festés a magyar Stukákon, mint amit a HAD készít? Nem a megbízhatóság miatt, hanem csak szimplán kíváncsiságból kérdezem. www.hadmodels.com/72081_ju_87_ab_stuka_matrica_172_1532 | |||||
pmheros | Adatlap | 605405 | 2016. március 17. 10:47 | ![]() | |
Érdekes hogy csak a Junkers lett színezve sárgára, a Heinkel -ek világos foltjai maradtak szürkén. Jó lenne hogy ha a színező "művészek" jelölnék képeiken utómunkásságukat, illetve forrásra is hivatkoznának, hogy milyen infó alapján választott sárga színt. Nagy felelősségnek(felelőtlenségnek) tartom az ilyetén végzett tartalom gyártást. | |||||
ssanyi | Adatlap | 605403 | 2016. március 17. 10:38 | ![]() | |
Üdv! Jó kép, ez utólag lett színezve (és nem akkoriban).Én legalábbis úgy emlékszem eredetileg fekete fehér. Köszönöm hogy felraktad! | |||||
pmheros | Adatlap | 605401 | 2016. március 17. 09:48 | ![]() | |
Nagy böngészgetés közepette találtam a képet, és emlékeztem hogy a múltkor téma volt itt a homoksárga Ju-86. Gondoltam beteszem. www.ww2incolor.com/hungary/1939+-+Kecskem__t_+Rep__l__t__r+-+El__t__rben+Junkers+Ju+86K-2_+h__tt__rben+Heinkel+He+70K+rep__l__g__pek+_1_2+T__volfelder__t__.html | |||||
Kamovos | Adatlap | 604810 | 2016. március 10. 08:44 | ![]() | |
A két mesekönyv író már lecsapott rá, gondolom ki hiénázzák a képeket újabb mesekönyvükhöz. :D | |||||
solyom | Adatlap | 604800 | 2016. március 9. 21:31 | ![]() | |
Hát... Nagyon, nagyon, nagyon jónak kell lennie annak a könyvnek ennyiért! Meglátjuk... | |||||
pmheros | Adatlap | 604799 | 2016. március 9. 21:08 | ![]() | |
Elsőre az ár mellbe vágott , de aztán újra olvasva: "648 oldal, több mint 1000 képpel és dokumentummal" ígéretessé teszi ! | |||||
Kamovos | Adatlap | 604798 | 2016. március 9. 20:56 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 604797 | 2016. március 9. 20:54 | ![]() | |
Szia! Kérhetnék egy nem Facebook -os linket ? Vagy leírni a tartalmát hogy rákereshessek web -en Köszi ! | |||||
Kamovos | Adatlap | 604795 | 2016. március 9. 20:51 | ![]() | |
magoo | Adatlap | 604739 | 2016. március 8. 15:19 | ![]() | |
Kedves Fórumozók! Szeretném kiegészíteni Sokolka sorait: Ahogy a táncban, induljunk a kályhától: A megjelent tanulmányaimban a Krayer kártyán lévő magyar álcázó színeket /G-(55)/ a RAL kártyákkal vetettem össze, mert a színek első szabályozásakor /Emerick és Norbert segítségével: 1937/ még nem volt RLM. A Ju.86 esetében leírta a WM, hogy szürke zöld barna színeket (kód nélkül) használtak. Nincs semmilyen bizonyíték arra, hogy volt olyan magyar gép, melyre a sárga került. A fotóelemzés, azért lehet kicsit rizikós, mert a Herbig szürke sötétebb, mint a később használt W&B, tehát a szürkék között is van eltérés. A fotókon látható eltérés adódhat a fakulásból és a szürkék közötti eltérésből, valamint abból (eljátszva a sárga lehetőségével), hogy lehetett sárga is az álcázó szín egyes gépeken. De azt ki mondja meg egy ff fotó alapján, hogy melyik-melyik? Visszatáncolunk a kályha irányába: Export színek. A kék minta akkor is ott van a roncson, ha nem volt export szín megnevezés. Az export sárga világosabb, mint a Krayer kártya, de az biztosra vehető, hogy a sárga (bármilyen megnevezéssel) létezett a RAL-ban, amikor a magyar szín szabványok készültek. Miki leírta, hogy van bizonyíték a sárga német színre. Visszaértünk a kályhához: A Ju.86 biztosra vehető, hogy RAL színekkel érkezett, de a javítófesték 1939 után már RLM is lehetett. Mennyire egyezett a két színsor? Merrick szerint olyan szorosan passzolt egymáshoz, hogy évekkel a 61, 62 és 63 színek kivonása után azért lehetett (PONT MAGYARORSZÁG a példa) szállítani ezeket a színeket, mert benne voltak a RAL színszabványában, ezért mindegyikhez mindig is létezett pontos minta. Tehát a RAL végig kísérte a háborút még akkor is, amikor az RLM volt a repülőre a szabvány. Teljesen igaz, hogy nem lehet minden pillanatban erelemezni! Ha pontosak akarunk lenni, akkor a korai időszakot érdemes a RAL-hoz kötni, majd 1939 után már lehet magyar vonatkozásban RLM színekről beszélni. Először a RAL színeket rendszeresítettünk 1937-ben, majd a háború alatt az RLM színeket. Szín (vagy makettező) szempontból: Én RLM kártyákat használtam, Eses Sanyi RAL-t a roncselemzéshez és ugyanaz lett az eredmény: német szabvány színeket használtunk. Éppen ezért én a színkártyákhoz a RAL és az RLM jelzéseket is használtam ahol lehetett. magoo | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604696 | 2016. március 7. 19:40 | ![]() | |
Húha... Köszönöm a hozzászólásokat, gondoltam hogy nem lesz sétagalopp... Sokol, Z63, Igen-igen valóban igaz, azonban egy gondolat a magamfajták mentségére: az idő. Én örülök ha tudok kapirgálni valamit, kutatásra, amire csak a net áll rendelkezésemre, nem marad. Gondolom ezzel a legtöbben így vagyunk, egy gyors, logikusnak tűnő válasz már be is találhat. Ez nem egy F-16, szimpla guglizással vajmi keveset találsz. A tudást amivel logikusan kikövetkeztethetsz dolgokat akár évek alatt gyűjtöd össze, ami hobbi a hobbiban, és gondolom nem keveset jegyzetelsz belőle. Szóval én erre nem vállalkozom, örülök ha összetákolom a gépet, addig csak kialakul. Már a magyar tarkás vitafórumokat is hátra hagytam, egy idő után nehéz volt követni őket. Az általam is belinkelt fotón a szürkét is simán benyelném, a korabeli magyar színek appropóján. Van valami itodalom ami túlnyomó részt legalább a színekben helyes? (ha az árnyalatokban nem is)? | |||||
Sokol | Adatlap | 604625 | 2016. március 6. 15:46 | ![]() | |
Hát nem... Az egyikőtöknek sem tűnik fel, hogy mikor jöttek ki az utasítások, és hogy pontosan miről is szólnak? Mitől jobb állandóan RLM-ezni, mint például Krayerezni? Megmondom, - semmivel. Demagóg duma mindkettő, és ahogy Zoli is írja csak keveset tudni nagyon veszélyes. Attól hogy valaki hangosan ordítja a vélt igazát még nem lesz igaz. (mindezt általánosságban írom és nem korábbi hozzászólásokra reakcióképpen) Tényleg senkinek nem tűnik fel, hogy kiment a K1 széria egy része sárgával, aztán a K6 is szép számmal, aztán a K7 és K13-is. Minden rendelést a jugók meg bolgárok felé tudtak sárgával szállítani. Sőt, Thurm & Beschke éppen csak az oroszoknál nem próbálkozott be az utángyártott "nemlétező német exportszíneivel" - jaaa a Herbig még náluk is! Közben meg állandóan ezen a ködös, félig igaz RLM 61;62;63;65 -ön zsibbadunk mintha ez állt volna a kőtáblákon parancsolatok helyett... Engedjétek ell ezt az RLM dolgot! 1937-1938 évekről van szó! más: az feltünt valakinek, hogy a K1/K6/K7/K-13 is "tengerészeti" jelzéssel, vagy olyan kiírásokon pályázott a legtöbb esetben? más: az feltünt valakinek, hogy Merrick hibázott rengeteg helyen, viszont a rostocki Heinkel anyagok esetében is ott a "másik barna", meg az export sárga? (Ja, hogy divat most mindent RLM 61;62;63;65-ban látni :( ) más: az feltünt valakinek, hogy ugyan azok rendezték K2 beszerzést akik az osztrák gépeket lebugázták, aztán jól visszaküldték? Nem fogjátok kitalálni kettő példány honnan származott a portugál szállításból... Nem megálmodni kell a dolgokat, hanem kutatni! Kell a forráskiritika! Kell gondolkodni és értelmezni! Az nem primer kutatás, ha valaki elolvas néhány közkézen forgó munkát és megfogalmaz egy saját irományt kizárólag az ott olvasottak alapján. Mások elméleteinek demagóg erőltetése nem visz közelebb a valósághoz! Félre ne értsetek, én is német szürke, barna, zöld színben képzelem el a K2-tőt a fényképek alapján, de tényleg hiba volna RLM szabványokat meg Ikarolt keresni minden pillanatban csak azért mert arról már olvastam egyszer valamit. Sőt, nem tudni, hogy miből építették az adott típust gáz! De nem ám csak a kutatónak, hanem a makettezőnek is! Nem tudni, hogy technikailag hogyan lehetet megvalósítani valamit, de valami fél füllel hallott féligazság alapján próbálni érvelni szintúgy. Kizárólag azt szabad elhinni amit a roncsokon az eredeti dokumentumokon és a fényképeken látni és tényleg kénytelenek vagyunk az információkat mindig ellenőrizni! | |||||
Z63 | Adatlap | 604618 | 2016. március 6. 13:31 | ![]() | |
Pedig nem árt, ha nem hiszel el mindent csak úgy, főleg akkor, ha komolyan állást akarsz foglalni utána egy témában! | |||||
migi | Adatlap | 604601 | 2016. március 6. 10:13 | ![]() | |
Ez igy igaz Zoli , de azęrt veszek meg és olvasok valamilyen szak irodalmat hogy megtudjak a témáról valami információt , de az már régen rossz ha a szakirodalomban megjelent információk valódiságával helyességének ellenőrzésével az olvasónak kell foglalkozni . | |||||
Z63 | Adatlap | 604599 | 2016. március 6. 09:35 | ![]() | |
Szia Gábor! Ezt a képet több helyen fellelheted, sőt valaki már ki is színezte számítógépes grafikával, igaz nem teljesen korrekt színekkel. Abszolút nincs egységes ismeretük az embereknek, mivel csak apró részeket ismernek és abba az irányba húznak, amelyiket az általuk éppen olvasott forrás erősít. Ezt gondolkodás és alapos utánajárás nélkül, tényként kezelik. Üdv,Z | |||||
solyom | Adatlap | 604586 | 2016. március 5. 22:07 | ![]() | |
Helló Gábor! A gépek ilyen festéssel jöttek Németországból, szabvány német RLM színekkel! Felül RLM 61, 62, 63, míg alul RLM 65 színekkel. BB | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604571 | 2016. március 5. 18:01 | ![]() | |
Toth_Gabor | Adatlap | 604570 | 2016. március 5. 17:59 | ![]() | |
Erre gondoltam: http://www.fortepan.hu/?tags=&view=query&lang=hu&q=Ju+86&x=0&y=0 | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604569 | 2016. március 5. 17:45 | ![]() | |
Van egy régi Repülés magazinom valahol otthon. Nem emlékszem ki a szerző, de volt egy rész Ju-86K-ról, és onnan is valami "homoksárga" fedőnévre emlékszem. Majd megnézem ha lesz rá időm felkutatni. Tekintettel a rendkívül korlátozott ismereteimre a "magyar tarkát" illetően, én is a szürkét olvasnám ki az alább linkelt fotóról. A belinkelt makett nekem nagyon "spanyol" is, nem csak a színek tűnnek vadnak. A gépek eleinte ékekkel repültek. Nekem úgy jobban tetszik a gép. Akkor is ilyen kamuflázs volt? Van valami referencia ennek az árnyalataira? | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 604565 | 2016. március 5. 15:56 | ![]() | |
Egyetértek! Akár hogy piszkáltam a képet CS%-el nem akart a kékből sárga lenni! Pedig színhelyességet is állítottam rajta a kereszt fehérjét alapul véve ! | |||||
solyom | Adatlap | 604562 | 2016. március 5. 15:47 | ![]() | |
Sziasztok! Itt nem kicsit csaltak rá, hanem rossz színeket használt a makettező! Ennyi! (Ráadásul a vízszintes vezérsíkon a színsorrendet is elhibázta...) Mint ahogy Zoli is írta, abban az időben teljesen más árnyalat volt a nemzeti szín zöldje. Ha jól tudom, valamikor a 60-as évek közepén változtatták meg az elvtársak. Az igaz, hogy fakóbbak és valamennyit torzítanak a korabeli színes fotók, de azért lehet őket használni, ha van hozzá háttér tudás! BB | |||||
Freddy | Adatlap | 604541 | 2016. március 5. 10:23 | ![]() | |
Valószínűleg egy kicsit rácsaltak, hogy ne folyjon össze az esetleges zöld alappal. Másrészt a korabeli színes fényképekért mondjuk sem tenném tűzbe a kezem, az akkori színes képek a színhelyességtől nagyon messze vannak, és éppenhogy egy ilyen szürkés-barnás-kékes irányba tolnak el mindent, az élénk színek pedig gyakorlatilag teljesen meghalnak rajtuk. | |||||
Z63 | Adatlap | 604538 | 2016. március 5. 09:31 | ![]() | |
Meg nem is értem a nemzeti színeknél azt a rikító kékeszöldet sem, az összes eredeti színes fotón bizony sötét az a zöld! Valamiért az összes matricagyártó ezt a hibbantzöldet használja.A régi magyar nemzeti lobogón sokkal sötétebb és olívosabb volt a zöld. Még mentség sem lehet rá, hogy nincs anyag róla, mert bármikor elő lehet keresni a neten idevágó képeket, mégpedig 5 perc alatt. | |||||
Podva | Adatlap | 604537 | 2016. március 5. 09:22 | ![]() | |
Sziasztok Most így az elmúlt évek kutatásainak, roncselemzéseinek tükrében, talán nincsenek is nagyon elmászva a színei... Üdv VIktor | |||||
Kamovos | Adatlap | 604536 | 2016. március 5. 09:10 | ![]() | |
Hát ez így cumi. :( | |||||
Z63 | Adatlap | 604535 | 2016. március 5. 09:09 | ![]() | |
Z63 | Adatlap | 604534 | 2016. március 5. 09:07 | ![]() | |
Szép építés, csak egy aprócska baki van a dologban. Erről a gépről van eredeti, nem utólag színezett fotó, a tapolcai reptérről és az bizony szürke-zöld-barna. | |||||
sanyi | Adatlap | 604530 | 2016. március 5. 06:32 | ![]() | |
Szia! Print Scale termék... Tőlük már ismerek vagy 25-30 lapot, amiket alaposan szemügyre vettem 72-ben és eddig még nem találtam köztük jó cuccot. Nem apró bakik, mert annyira nem vagyok szörszálhasogató, hanem ehhez hasonló orbitális marhaságok, amiket sima guglizással meg lehet találni. Amúgy viszont jó témákat dolgoznak fel, csak épp totális katasztrófa az egész... | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 604528 | 2016. március 4. 22:32 | ![]() | |
Köszönöm a segítséget solyom, pmheros ! Ezek fényében még ásnom kell háttéranyagot! Szerencsére beszerzés előtt tájékozódtam! | |||||
migi | Adatlap | 604527 | 2016. március 4. 22:12 | ![]() | |
Ezt nézegesd át , szerintem szép gépet épitett , hogy mennyire pontos ahhoz nem tudok hozzászolni . www.britmodeller.com/forums/index.php | |||||
pmheros | Adatlap | 604526 | 2016. március 4. 22:05 | ![]() | |
Létező oldalszám volt, ha ez a kérdés. Maradt fenn az eredeti gépről archív fotó, ez alapján nem tűnik helyesnek a leírásban a megadott foltérkép. | |||||
solyom | Adatlap | 604525 | 2016. március 4. 21:58 | ![]() | |
Ogre 69 | Adatlap | 604523 | 2016. március 4. 20:30 | ![]() | |
Köszi! Akkor ezek szerint az oldalszám és a festés is felejtős? | |||||
pmheros | Adatlap | 604518 | 2016. március 4. 18:52 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 604517 | 2016. március 4. 18:50 | ![]() | |
A magyar matricáról biztosan mondható, hogy egy kalap k4ki ! -6 magyar kereszt helyett 4? -a keresztek fehér része keret nélküli -a trikolór arányai borzasztóak Nem is kell tovább keresgélni, ennyi bőven elég a minősítéséhez. HADmodels kínálatában találsz Magyar "F" messzerhez jó matricát | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 604514 | 2016. március 4. 18:08 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 604503 | 2016. március 4. 16:47 | ![]() | |
Alak- és mérethibák, de már nem emlékszem... Mintha múltkor valaki azt mondta volna, hogy a szárny húrhossza is teljesen rossz. Mivel már nincs meg, nem tudom megnézni. Amúgy meg a Kora szintén rossz termékein kívül semmi feljavító nincs hozzá, szóval én inkább várok egy újra, hátha... z | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604502 | 2016. március 4. 16:35 | ![]() | |
Szia, Esetleg lehetne bővebben? :) Igen, a részletek nagyon spártaiak, pozitív paneles, és az üvegezésen már látszik a műanyag kora. Vannak további alak/méret problémák is? | |||||
Zoli | Adatlap | 604500 | 2016. március 4. 16:04 | ![]() | |
Szia, Sajnos a készletnek nagyon komoly hibái vannak, én ezért inkább el is ajándékoztam. A motorcsere nem sokat segítene rajta, egyébként ha jól tévedek nem is lett gyártva, csak a szintén hibás Kora motorburkolatok kaphatók hozzá. z | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 604499 | 2016. március 4. 15:35 | ![]() | |
Sziasztok! Sikerült szereznem egy öreg Italeri Ju-86E1/2 készletet, és megpróbálnám magyar K-nak építeni. Érdekelne, hogy beszerezhető-e még az a gyanta átalakító, ami itt a fórumon is hirdetve volt. Sajnos nem emlékszem ki készítette. A motorok, burkolat és talán a légcsavarok is a készlet részei voltak. Ezen felül érdekelne milyen egyéb kiegészítők érhetők még el a géphez, ami megkönnyíthetné a munkát. (géppuskák, hevederek, vákumhúzott üvegezés, marica stb. Üdv, T.G. | |||||
solyom | Adatlap | 603736 | 2016. február 20. 00:40 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 603731 | 2016. február 19. 22:56 | ![]() | |
Üdv ismét! Ezt az oldalt nem tudom ismeritek-e, de van "pár" fotó magyar témában... imgur.com/gallery/7Sm6w | |||||
sanyi | Adatlap | 603730 | 2016. február 19. 22:10 | ![]() | |
Sziasztok! Köszi a segítséget. Sajnos bejött a sejtésem, mert elég sok gépről találni képet, de ez a kettő teljesen fehér folt. Hátha valakinek a kezébe kerül pár megsárgult fotó egyszer... | |||||
solyom | Adatlap | 603729 | 2016. február 19. 22:05 | ![]() | |
Helló Sanyi! Ha valóban igaz amit a könyvben írnak a Ju-188-ról, akkor arra szerintem akár fel is festhették a magyar jelzéseket a fronton! Ezen kívül létezik egy kiutalási dokumentum (talán eredeti) 45 januári keltezéssel, ami 4 db Ju-188 D-1 gép és 3 db Jumo 213 A-1 motor átadásáról szól. Ha ezeket esetleg meg is kaptuk, arra már kevés az esély, hogy magyar jelzésekkel látták volna el őket a háború vége felé. Persze bármi megtörténhetett... A Gothákról sajnos semmit sem tudok... :( BB | |||||
Zoli | Adatlap | 603715 | 2016. február 19. 20:39 | ![]() | |
Szasz Gomez! Nekem úgy rémlik, hogy német jelzésekkel használtunk? pár gépet. z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Köszi az infókat!