/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
téglatesó 686554 2021. június 18. 08:48
Válasz erre
+1 kvescsön a témához:
a 917-eseknél mitől függött, hogy az ablaktörlő alul, vagy felül volt?
téglatesó 686553 2021. június 18. 08:39
Válasz erre
Szia Z!
Köszi a segítséget, de ezek a képek nekem is megvannak -és ahogy Elnar mondja, sajna az esetemben használhatatlanok, hiszen nem az IBG által is adott zártfülkés-simaplatós-917T-k vannak rajtuk- (majd akkor lesznek jók, ha megveszem az ACE G917T makettjét www.scalemates.com/kits/ace-72575-g917t-3t-german-cargo-truck--1244144.
Összvissz 5db képem van, amin zártfülkés 917T van (és valamennyire is értékelhető minőségűek), és ezeken egyiken se látszik terepezés, sőt az se megállapítható, hogy zöldek-e vagy szürkék...
De mindegy is, már előrehaladtam annyira, hogy lekentem a kocsit zőődre, csak nem lesz terepes (párhuzamosan készül egy 37M Hansa-Loyd is, majd azon kiélem magam).
Azért még egyszer köszi a képeket!
Elnar 686552 2021. június 18. 00:33
Válasz erre
Ford G917 - kábeldob - 1A-272 = tűzkereszt
Ford G917 - kábeldob - 1A-272 = tűzkereszt

Ebből az első kettő kábeldob szállító (a második az Orincsay-gyűjteményből, csatolva jobb minőségben), ezeket írtam élesen terepezettnek. Ezek Uhry-felépítménnyel készültek, tehát az IBG-hez nem játszanak, ha nem akarunk farigcsálni egy kis sztirolt még.
A harmadik nyitott fülkés Marmon az azért nem jó az IBG-ből, az utolsó, meg ha jól tudom sima német G917T (jól látszódnak a Marmon-híd közti különbségek)
Z63 686549 2021. június 17. 21:57
Válasz erre
20210617_213206(1)
20210617_213206(1)
20210617_213219(1)
20210617_213219(1)
Ford 917 oldalra borulva
Ford 917 oldalra borulva
Ford 917 GT oldalra borulva
Ford 917 GT oldalra borulva

Elnar, téglatesó!
Nekem ilyen képeim vannak, ha esetleg nem lenne meg nektek.Ezek mind terepesek.
Elnar 686507 2021. június 15. 23:37
Válasz erre
PF 508-518 - híradó - 4A-521 = odkrywca forum -  kamilkrajnik13
PF 508-518 - híradó - 4A-521 = odkrywca forum - kamilkrajnik13
PF 508-518 - híradó = fortepan_76847
PF 508-518 - híradó = fortepan_76847

Az nem mi, hanem milyen. Tükrözött. És magyar. Vászondobozos ex-lengyel híradó.

A típusok, amiket linkeltél, egyenként mind jók de még mindig nem látok olyat ami egyszerre előre nyíló merev ajtós, osztott celluloidüveggel, előre hegyesedő ajtóformával, vászontetővel
Sokol 686505 2021. június 15. 22:51
Válasz erre
Sokol 686503 2021. június 15. 22:31
Válasz erre
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Polski_Fiat_508_518_10_BK.jpg

Ott egy postás furgon kübel tetővel, meg egy kisrádiós visszafelé nyíló osztott ajtóval.
Sokol 686502 2021. június 15. 22:06
Válasz erre
rkd.prv.pl/p-n2-09.jpg
Lazik III ajtó, - ezeken van dupla celuloid és belül középborda

Innen:
rkd.prv.pl/

1935-ös 518C torpedo

classiccarcatalogue.com/F/fiat%201935%20518c_coloniale_torpedo_b4.jpg
Sokol 686501 2021. június 15. 21:34
Válasz erre
Az 1935-ös torpedo klónja a Lazik III

Viszont mivel szögletes az orra ezért lehet.
Elnar 686489 2021. június 15. 09:31
Válasz erre
Fiat 518C Coloniale Torpedo esetleg? Az ajtó belsejéről nem találtam képet, de a nyitása, formája, ponyvázása egyezik
Elnar 686453 2021. június 13. 22:39
Válasz erre
az ajtó szerkezete nagyon hasonlít a Fiat 508 CM-re, de bár a nyitásiránya egyezik, az előre hegyesedő forma is, az arányát én másnak látom, és a zárszerkezete sem olyan, mint a referencia fotókon. A celluloidablak különbözőségét figyelmen kívül hagytam, mert olyat még akár csinálhattak is hozzá itthon másfajtát.
Sokol 686448 2021. június 13. 20:38
Válasz erre
A lengyel postás furgonból a vászontetős csereszabatos a kübel lazik dolgaival. A németeknél is látni kübel tetővel furgont.

Ádám szerintem azért mondja, hogy olasz, mert látszik a lábak mellett a front elem vastagabb, szögletes kerete az orrán. Ha 508 C1100 furgoncino volna, akkor egyszerűen fordítva rakták fel az ajtóit? Úgy értem jó irányban nyílik, de a középső merevítő borda az olaszoknál mindig kívül van a borítás külső oldalán.
Sokol 686447 2021. június 13. 19:36
Válasz erre
most CSC - Coupe Sunroof Convertible
Sokol 686446 2021. június 13. 19:34
Válasz erre
CSC - convertible sport coupé?
Elnar 686442 2021. június 13. 18:22
Válasz erre
Pontosítanék: 1932 DeSoto CSC Roadster www.autoworldmuseum.com/1932-desoto-csc-roadster.html
Az ajtó zsanérjai nem látszódnak, és a kocsiszekrény alja sem lépcsőzetes, mint a coupénál, aminek ráadásul nincs pótkerék tartója.
Szerintem még a festése is pont ugyanaz, mint a linken.
Elnar 686440 2021. június 13. 17:36
Válasz erre
Az 1:29 az esély ezek szerint elegendő volt.
Köszönöm, szerintem ha magamtól kerestem volna, valószínűleg soha nem lett volna meg. Még a márkáról sem hallottam

A másik viszont továbbra sem tiszta nekem. 508/III Lazikból én még csak ajtó nélkülit láttam, pickupból meg hátrafelé nyíló ajtósat
Sokol 686436 2021. június 13. 15:41
Válasz erre
1932 model
Sokol 686435 2021. június 13. 15:40
Válasz erre
A harmadik képen egy (ZT-127) egy hihetelenül ritka DeSoto SC convertible coupé van! Mekkora az esélye, hogy a regelt 29 darabból Európában egy pont a Honvédségnél köt ki?
Sokol 686428 2021. június 13. 13:59
Válasz erre
Az ajtó középmerevítése alapján Lazik III kübel,vagy pickup.
A pótkeréknek támaszkodik a bácsi azért ilyen fura.
Elnar 686392 2021. június 11. 16:19
Válasz erre
Pontosan melyik alváltozatra gondolsz? Átnéztem a Fiat 508 összes verzióját de nekem nagyon másnak tűnnek.
romsitsa 686322 2021. június 7. 21:19
Válasz erre
Elnar 686301 2021. június 7. 08:55
Válasz erre
Ha jól emlékszem, Emerick azt írta, hogy a 817T-k zölden jöttek, a G917T-k meg szürkén talán...
Kábelszállító G917T mind terepezett volt, élesen. A többiről nehéz megállapítani képekről, mert elmosódott mintájú és kevés homokszínű van a zöld alapon barna mellett, de talán mintha több egyszínűt látnék, viszont néhány képen biztosnak látszik a terepminta.
téglatesó 686300 2021. június 7. 08:14
Válasz erre
Üdv!
Kis segítséget kérek:
a honvédségi 917T-k vajon terepszínűek voltak, vagy egyszínű zöldek? A kabin belseje is megegyezett a külső színnel, vagy az valami más volt?
(Az IBG makettjét építeném meg magyarnak, de összvissz 2db képen van ilyenekről, és azokon nem látok foltozást.)
Köszi!
Elnar 686297 2021. június 6. 21:21
Válasz erre
És tényleg!
Ford 1936-os Ford V8/68, köszönöm! 8A-1xx a száma, ha ez mond valamit Emericknek.

V8-as Ford személykocsiból a 81A-n, G81A-n és G93A-n kívül csak 48-ast láttam eddig egyet meg 2 Rheinlandot és 2 Eifelt. Szóval szerintem ebből sem volt sok.
Sokol 686286 2021. június 6. 16:02
Válasz erre
Az utolsó két képen egy 1938-as Nürnberg Ford V8 van. V8-68 a típusa talán.
Elnar 686273 2021. június 6. 11:05
Válasz erre
01-34M - Bogdány János = vatera
01-34M - Bogdány János = vatera
Triumph TWN B350 - 43-05-xx = vatera
Triumph TWN B350 - 43-05-xx = vatera
ZT - 127 - HONVÉDSÉG = vatera
ZT - 127 - HONVÉDSÉG = vatera
Clipboard01
Clipboard01
Fiat 1500 - x-058 = vatera
Fiat 1500 - x-058 = vatera
ii-vh-s-eredeti-fotok-raktar-gepkocsizok-eletkepek-stb-11-db-6a5b_2_big
ii-vh-s-eredeti-fotok-raktar-gepkocsizok-eletkepek-stb-11-db-6a5b_2_big
ii-vh-s-eredeti-fotok-raktar-gepkocsizok-eletkepek-stb-11-db-6a5b_4_big
ii-vh-s-eredeti-fotok-raktar-gepkocsizok-eletkepek-stb-11-db-6a5b_4_big

Mai lelések:

01/34M WM tábori sütöde
Triumph TWN B350motor (eddig ez a második amit láttam)
valami ex civil tisztikocsi a "majd megkeresem" mappába. ZT 127 ha jól látom. Emerick, mond ez neked valamit?
Valami teherautón csoportusuló honvédek. Az ajtó belseje látszik csak, de semmi ismerttel nem találtam egyezést(dupla celluloid ablak, előre nyílik és ferde az eleje)
Fiat 1500, ...058 rendszámmal. Nem is biztos, hogy katonai, de elfér.
A végére meg megint egy beazonosítatlan jószág, 8A- sorozatból.
Elnar 686174 2021. június 2. 19:25
Válasz erre
Rába AFi - híradó - 1.pc.u.ho = vatera
Rába AFi - híradó - 1.pc.u.ho = vatera
Rába AFi - Nagybánya - 40-09-07 = vatera
Rába AFi - Nagybánya - 40-09-07 = vatera
38M Ostner Rex 4 = vatera
38M Ostner Rex 4 = vatera
ii-vh-s-eredeti-foto-lgv-agyu-f35b_1_big
ii-vh-s-eredeti-foto-lgv-agyu-f35b_1_big
ii-vh-s-eredeti-foto-agyu-1943-f35b_1_big
ii-vh-s-eredeti-foto-agyu-1943-f35b_1_big

Legújabb fogások:

rádiós Rába AFi az 1. pc.utász hadosztályból
rádió nélküli sima AFi madártávlatból
Napozás Fordok és egy OD Rex 4 közt
N+1-edik fotó a 4 centis Boforsról
Kissé ritkább a 21 centis tarckról találni
téglatesó 686077 2021. május 30. 16:01
Válasz erre
30. Harckocsi ezred 1942 - Emerick(I.)
30. Harckocsi ezred 1942 - Emerick(I.)
30. Harckocsi ezred 1942 - Emerick(II.)
30. Harckocsi ezred 1942 - Emerick(II.)

Helló!
A Seregszemlében megjelent tanulmány alapján összedobtam egy(két) kis rajzot a 30. hk.e. harckocsi-állományáról (szigorúan csak lánctalpas járgányok!). Így talán szemléletesebb, mint a szövegben olvasva.
Az első rajz a tanulmány első részében-, a második rajz a második részben foglaltak alapján készült (de ezt fel is tüntettem a rajzok alján).
Még nincsenek teljesen kész, egyelőre még nincsenek feltüntetve a kocsik toronyszámai, és a hozzájuk rendelhető ismert rendszámok, ha időm lesz, majd kiegészítem.
Remélem jól sikerült értelmeznem a szövegben leírtakat, ha valahol tévedés van, kérek kiigazítást, és javítom.
Köszi.
Elnar 686075 2021. május 30. 12:22
Válasz erre
Pont a képek miatt kérdeztem, mert több fotón is tisztán láthatók magyar rendszámok zsákmány járműveken. Amikről nekem rendszámos fotóim vannak: 5A-343 (STZ-5),5A-471 (S-65), 5A-532 (S-60), talán 7A(?)-009 (S-65), 7A-4xx (S-2) H-024 (T-20), 1H-401 (T-20).
Ezekről mind a fronton készült fotók vannak.
A felderítőkhöz beosztott Stuartnak nem látom a számát, de fekete keresztes hadijel és alakulatjelzés is van rajta ennyire azonosítva meg csak rendszámosakat láttam még
Vorosilovecről én is csak egy képet ismerek (szerintem ugyanazt mint te).
Emerick 686065 2021. május 30. 09:58
Válasz erre
A páncélos hadosztály állományába hivatalosan nem került be zsákmányolt anyag. (kivéve amit eleve itthonról vitték ki, pl lengyel autók) Azonban képek készültek arról, hogy több páncélost (Stuart, torony nélküli T-60) használtak elsősorban vontatásra. Az viszont biztos, hogy a kint összeszedett anyag előbb-utóbb kapott magyar rendszámot. (több okból) De ezeket ha lehetett, haza is üldték. Egyébként az egyik legnagyobb kincs az Stz lánctalpas traktor volt, azokat azonnal küldték haza. Aztán ezek kellettek a Turánok műszaki mentésére,mert semmi más nem bírta el őket.
Egy képet láttam eddig Vorosilovecről, de nem láttam nyomát, hogy állományba vették volna. Szerintem ami magyar kézbe került - ha került - az még azelőtt kimúlt, hogy rendszerbe került volna. (kb csak mozsaras ütegnél lett volna jó, azok viszont Bredákkal nyomultak, azt is feleslegesen)
Elnar 686059 2021. május 29. 22:30
Válasz erre
Mivel eddig nem tudtam, hogy ilyen létezik, nem is kerestem. Köszönjük, hiánypótló írás!
Épp csak belenéztem, de a Nimródok és Toldik rendszámlistája így is erős.
Ebben a listában csak a hivatalosan átadott/kivezényelt járműállomány van benne, vagy a hiánypótlásra befogott zsákmányok is? (Sztalinyec, Vorosilovec és egyéb traktorok leginkább)
Emerick 686054 2021. május 29. 20:25
Válasz erre
Amit az 1. tábori páncélos hadosztály ról össze tudtam szedni, azt leírtam egy kétrészes tanulmányban egy azóta megszűnt honvédségi magazinban. Letölthető a netről PDF-ben a honvédelem.hu-n.
Egyébként egyetlen Famo vontató volt egy pótkocsival. A vontató hazajött, a pót nem. Kisebb műszaki vontatókat nem adták át (el) a németek. Pedig egy második Famo is kellett volna állományába szerint. Ezt ők is tudták, mert egy könnyű páncélos hadosztály harckocsi ezredét adták el nekünk. (még az eredeti hadrendi táblát is átadták. A német kerekes járművek zömét azonban átszámoltuk Botondra és 3 tonnás Fordokra)
A mesekönyv rengeteget téved (soha nem veszem a kezembe többé), de tényleg volt egy Carden-Loyd Kis harckocsik. No meg vagy egy tucat T-27 zsákmány... Volt, amit haza se hoztak. Elhasználták hadműveleti területen.
I.
Elnar 686051 2021. május 29. 18:16
Válasz erre
Biztosra veszem hogy T-27.

Több képem is vagn, magyar T-27-esekről, és mellette is 2 Sztalinyec S-65-ös van ( a második a KV40 mögött elbújva az 5A-471-es [72447-es kép ugyanebben a színben készült - látszik a WD50 orra; a 72445 mutatja másik oldalról sejthető rendszámmal, 72457-en látszik a rendszám tisztán]
A T-27-esnek pedig pont látszik a beszálláshoz kinyitott teteje, ha tudjuk, hol kell keresni. Még a ferde oldal is kivehető, hála a kép felbontásának
téglatesó 686049 2021. május 29. 17:16
Válasz erre
Most be kell valljam, megbuktam: sose hallottam a Praga A vontatóról.
De röviden:
nem tartom valószínűnek.
Hosszabban:
kicsit utánanéztem a P-I tankocskának, és ezt találtam: a csehek először megvásárolták, majd lemásolták a brit Carden-Loyd Mk. VI.-ot (ez volt a CL-P vagyis Carden-Loyd-Praga) ami kiköpött úgy nézett ki mint pl. a T-27 is (mivel ugye az is a Mk. VI. másolata volt), aztán legózták össze a P-I-est, ami végül lett Tancik vz.33. (Praga A vontatóról sehol egy szót se találtam, bár lehet, én voltam figyelmetlen).

A "nagy mesekönyv" és egyéb források szerint olaszból került hozzánk egy FIAT-Carden-Loyd (ugyanolyan egy-az-egyben koppintás, mint a cseh CL-P), de én inkább arra tennék, hogy a képen nem az, se a cseh kópia (amiből ha minden igaz, csak 4db készült, és sehol nem találtam nyomát, hogy ilyesmi magyar kezekbe került volna), hanem inkább egy zsákmány T-27 van, amiből viszont hazahoztunk többet is.
Sokol 686047 2021. május 29. 15:47
Válasz erre
Köszi!

A hasonló kialakítású Praga A vontatókból, amikből a P1-eket is építették, került magyar kézbe?
téglatesó 686046 2021. május 29. 15:42
Válasz erre
Sokol 686045 2021. május 29. 15:27
Válasz erre
Én is kérdeznék:

Mi az a kép szélén, bal oldalt?

www.stavebni-technika.cz/images/resized/2019/1024x800-fit/dj-img6.jpg
Sokol 686034 2021. május 29. 09:56
Válasz erre
téglatesó 686027 2021. május 29. 08:33
Válasz erre
"Az durva eliras, a konyve, a hadrend helyes."
Hááát ezt hadd vitassam, ha megengeded... (persze ezen nem fogunk összeveszni). :)
(Persze nem tudhatom, mire gondolt a költő, mikor a "szervezési állománytábla" kifejezést leírta -így akár lehet "helyes" is).

"A Pancelozott gepagyu zaszloalj, Nimrodok..."
Helyesen: 51. páncélgépágyús zászlóalj.

"A 10t Vontato pedig Breda 40 (32M) (4 kereku)"
A Breda 40 meg a (magyar rendszerben) 32M Breda messze nem ugyanaz:
ez volt a 32M: it.wikipedia.org/wiki/Breda_TP32 és ez a Breda 40: it.wikipedia.org/wiki/Breda_TP40.
Ha pedig úgy véljük, "10tonnás" alatt az Sdkfz 7-est értjük, (ahogy Elnar mondja), akkor az lehetett ez:
it.wikipedia.org/wiki/Breda_61
romsitsa 686022 2021. május 29. 07:13
Válasz erre
Az mindegy, hogy megvalósult-e, az érdekel milyen járművel számoltak.
Altengernagy 686020 2021. május 29. 00:42
Válasz erre
A 10t Vontato pedig Breda 40 (32M) (4 kereku)
Altengernagy 686019 2021. május 29. 00:37
Válasz erre
Az durva eliras, a konyve, a hadrend helyes.

A Pancelozott gepagyu zaszloalj, Nimrodok...
Elnar 686018 2021. május 28. 21:58
Válasz erre
18 tonnásnak csak a FAMOt emlegették tudtommal.
10 tonnás vontatóról én nem tudok, szerintem az a 8 tonnás Sd.Kfz. 7 akart lenni. Arról egy biztosan magyarról a Fortepanon van kép a Gépkocsiszertárból, egy rossz minőségű kép állítólagosan magyarról pedig a Donnál.
téglatesó 686012 2021. május 28. 18:38
Válasz erre
Miért, a "10tonnás vontató" (abból is ír 2db-ot) micsoda?
Vagy a "páncélgránátos zlj."?

Az az állománytábla vérzik pár sebből, szerintem nem kell komolyan venni.

Amúgy van az a fotó egy Famóval és az utána kötött utánfutóval, amin egy Pz IV F2 vagy G van, mellette -ha jól rémlik- ácsorognak magyar bakák is azt pl. mindenütt magyarnak írták (ráadásul 1942-ből a Doni arcvonalról), akárhol láttam.
romsitsa 686011 2021. május 28. 15:53
Válasz erre
A 30. harckocsiezred állománytáblájában a 18 tonnás vontató mi lenne, FAMO?
8. oldal:
epa.oszk.hu/00000/00018/00098/pdf/EPA00018_hadtortenelmi_1961_02_457-499.pdf
romsitsa 686007 2021. május 28. 08:42
Válasz erre
A 40M fejlesztésénél előírás volt, hogy az új löveget a 14 a/M talpán is lehessen használni. Kb. ennyi, fotót még nem láttam róla.
téglatesó 685998 2021. május 27. 20:03
Válasz erre
Én már rég meg vagyok arról győz(őd)ve, hogy 8cm az a 8cm... :)))

Más.
Nemrég belefutottam egy olyan finomságba az egyik 1941-es Honvédségi Közlönyben, miszerint a 10.5cm 40M tarackkal együtt rendszeresíttetett egy bizonyos "10.5cm 40/a/M tck." is, mely:
"...a 10cm 14(a)M tarack talpából és a 10.5cm 40M tck. csövéből áll..."
Namost erről az öszvérről ezen a bejegyzésen kívül szó szerint semmi egyebet nem találtam égen-földön.
Tud erről valaki valamit, hogy mi ez?
Elnar 685994 2021. május 27. 18:39
Válasz erre
[URL=https://postlmg.cc/VJm3p309]Ez alapján án kizárok már mindent a 80 mm-en kívül. Hüvelyszáj külső átmérő 81,3mm. Ebből a lövedék pont 80 lesz
téglatesó 685970 2021. május 26. 08:01
Válasz erre
Szia Kamovos!
Azt hiszem, valami kicsit keveredik az emlékeidben.
Skoda T38 harckocsik az MKH-ban csak harckocsiszázadokban szolgáltak, "felderítő alakulatokban" nem.
Először ugye 1942-43-ban a 2. m. hds. 1. táb. pc. ho. két harckocsi zlj.-ában, (vegyesen a közepes és nehéz századokban egyaránt), (a pc. ho. feld. zlj.-ban nem voltak Skodák, csak Csabák, meg szpk. Toldi).
- másodszor 1944-ben az 1. lovashadosztály 1. lov. hk. zlj.-ban (a lov. ho. feld. zlj-ban csak Csabák voltak, harckocsik elvileg nem).
A lov. ho. hk. zlj. állományában voltak vegyesen Turánok, Skoda T38-k, és Toldik is, Toldikból B40 (löveges Toldi)-ról van fotó, de szerintem azokat Te is ismered.
Skoda T-38 hk.-k harmadik alkalmazása hazai környezetben volt: a rendőrség állományába is tartozott pár darab, ezeket elvileg 1944 nyarán rendfenntartásra bevetették Budapesten az. un. "csendőrpuccs" idején.
Festésről annyit, hogy
- az 1942-43-as időszakban az 1. táb. pc. ho. kötelékében lévők eredeti német páncéloszürkék voltak (télen fehérre lemeszelve),
- a lovashadosztály Skoda kocsijairól nem tudni sok mindent, pár fotó van csak róluk, azok lehettek akár szürkék is, akár már magyar zöldek is,
- a rendőr Skoda T38 kocsik elvileg sötétkékek voltak.
Kamovos 685949 2021. május 24. 19:45
Válasz erre
Sziasztok!

Emlékeim szerint, szürkére festett, 38-T kocsiból felállított felderítő alakulat hiány pótlás ként kapott Toldit.
Érdeklődnék, hogy ez a Toldi melyik változata volt?

Segítségeteket előre is köszönöm.
Ha véletlen kép is lenne róla annak is nagyon tudnék örülni. :)

Üdv: Kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.