<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Gabusch | Adatlap | 594051 | 2015. október 15. 21:15 | ||||||||||||||||||
Igazán nincs mit, nekem megtiszteltetés, ha hozzájárulhattam a remekművedhez! Előzmény: (594045) Fóka 2015. október 15. 20:00 | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 594050 | 2015. október 15. 20:35 | ||||||||||||||||||
Kiraly nagyon, remek munkat vegeztel Fóka! :) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594045 | 2015. október 15. 20:00 | ||||||||||||||||||
Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Gabusch kollégának, akinek az önzetlen segítsége nélkül nem készültek volna el a jugoszláv Il-18 utángyártott légcsavarjai! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 594042 | 2015. október 15. 19:40 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Hát készen vagyok a felújításokkal, talán kicsit túlzásba is vittem, mert nem bírtam nyugodni és munka mellett éjszakánként berheltem őket leginkább. Most egy darabig lazítok, és megpróbálom összeszedegetni a széthullott személyiségem darabkáit... Az első képeken a meghosszabbított törzsű 727-200-as látható az eredeti, rövidebb verziójú makett-társai mellett, a többin pedig a szovjet blokk. Fóka | |||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 593932 | 2015. október 14. 12:49 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593928 | 2015. október 14. 10:10 | ||||||||||||||||||
Szia Ronin! Tudomásom szerint eredetileg natúr alumínium volt, csak a motorok mögött festették feketére. A Smithsonian Lufthansa Ju-52-esén eredetiben látható (ez a példány Spanyolországban készült a Junkers licensze alapján): airandspace.si.edu/collections/artifact.cfm "Junkers (CASA) Ju52; low wing tri-motor aircraft; natural corrugated aluminum finish with matte black painted on the nose and engine cowlings; Lufthansa livery with black letter text registration code "D-ADLH" painted on the aft fuselage." Fóka | |||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 593807 | 2015. október 12. 22:05 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593673 | 2015. október 11. 14:38 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Készen van az első fecske, már csak 5 maradt a 6-ból. Ez az építés igazi őstörténeti időutazás volt, ugyanis ezzel a festéssel a hatvanas évek közepéig árulták a készletet. A DC-8 volt az egyetlen klasszikus* Plasticart utasgép, amit 3 különféle festésmintával is árultak, az évtizedek során lekövetve a KLM valódi festésmintáinak változását. Most végre egymás mellé tudtam tenni őket egy valóságban elképzelhetetlen csoportkép kedvéért. Fontos felhívás annak, akit esetleg egy Plasticart DC-8-assal hozná össze a jó sorsa: a bal oldali törzsfélen nagyon elrontották az utastér-ablakok elhelyezését: az ablaksor kb. 2 mm-rel lejjebb van, mint kellene, s amint a jobb oldalon van. Ennek orvoslására a következőt találtam ki: az ablaksor alsó 2 mm-ét tömítem és színre fújom, az ablakok tetejét viszont sötétszürke festéssel megmagasítom. Ez a berhelés csak közvetlen közelről látszik, az összkép viszont sokkal jobb, mintha beletörődnénk az ablaksor gyárilag elrontott pozíciójába, talán látszik is az első két képen. Fóka * - a későbbi utángyártásokat nem számítva | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 593210 | 2015. október 4. 19:23 | ||||||||||||||||||
Szia Van egy ötapadós fémszinű szallag amit a légtechnikások használnak , probáld ki nekem bevált , ird meg a email cimemre a postacimedet küldök egy darabot ki probálni , Üdv migi | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 593209 | 2015. október 4. 19:11 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka, Látom alakul a 727-200. Várjuk a folyamatos helyzetjelentéseket az építésről. Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 593208 | 2015. október 4. 19:06 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, Köszönöm az elismerő szavakat. Jelenleg a törzs és a szárnyak panelezésén illetve a B-29 nagyobb elemeinek a törzzsel történő egyesítésén dolgozom. Azt vettem a fejembe, hogy mivel a gép eredetileg nem volt külön lefestve ezért próbálom a törzs minél nagyobb felületén én is meghagyni a festés nélküli tiszta fém felületet, és csak az illesztéseket és azokat a részeket lefesteni ahol javítótapaszt kellett használnom. Másik technika, amit ki akartam próbálni az a fóliázás, de a kísérleteim sajnos elég lehangoló eredménnyel zárultak Füstfólia ragasztó felhasználásával ragasztottam alufólia darabokat a makett felületére, de az minden alkalommal összeráncosodott. Ha valaki tud ezzel a technikával kapcsolatosan tanácsokat adni azért nagyon hálás lennék. Jövő szombaton képviseli valaki a Bolyai Makettversenyen az utasgépek rajongóit? Üdv, Chrisi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593196 | 2015. október 4. 16:47 | ||||||||||||||||||
Íme az én hétvégi helyzetjelentésem a főnix flottáról: - 5 a 6-ból összerakva, festésre vár. - A helyüket az íróasztal alatti részen alakítottam ki. Az íróasztal ezzel végleg elveszítette eredeti funkcióját, bár a tetejére épített vitrin miatt már eddig se nagyon lehetett írásra használni. De arról, hogy hova férne el még makett, fogalmam sincs. - A törzsszabászat is kész: a 727-200 törzse kialakíva, tömítésre és csiszolásra vár. Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593194 | 2015. október 4. 16:33 | ||||||||||||||||||
Szia Chrisi! Gyönyörű! Csak bámulom a technológiádat: nem függsz a makettgyártóktól, bármit meg tudsz csinálni :-) A téma is izgalmas, várjuk a folytatást! Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 593166 | 2015. október 4. 09:42 | ||||||||||||||||||
Ez már felér egy igazi repülőgép-építéssel.. bordák, héjszerkezet, stb.. Gyönyörű lesz és egyedi ! | |||||||||||||||||||||
Szabi77 | Adatlap | 593142 | 2015. október 3. 21:31 | ||||||||||||||||||
Chrisi! Dúrván nyomod! Nagyon jó lesz a madárka. Majd képeket tegyél még fel az építésről. Szabi77 | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 593087 | 2015. október 3. 11:55 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 593047 | 2015. október 2. 12:02 | ||||||||||||||||||
/pirulva, meghatottan/ Köszönöm :-) | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 592964 | 2015. október 1. 08:16 | ||||||||||||||||||
Szentül hittem, hogy ilyen maketted még nincs. Ez a kicsike meg jól elbújt a többi között. Nagy rajongója vagyok a munkáidnak, a gyűjteményednek, építs, újíts, gyarapíts, és orcánk mosolyra derül :) Visszatérve a tárgyalt gépre, ha egyszer csinálsz ilyet, az első változatot kéne megépíteni, üvegezett orral, tandem futóművel, szerintem az látványosabb. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592947 | 2015. szeptember 30. 21:16 | ||||||||||||||||||
Szia! Ó, hát tényleg nagyon tetszettek a képek, a behúzhatóra elkészített futóművek pedig egyenesen lenyűgöztek. Ez a különös sorsú repülőgép engem is megihletett, ott is pihen egy a polcomon - igaz csak 1:144-es méretarányban. Talán egyszer 1:72-ben is landol nálam, bár ahogy most elnézem magam, egy ideig inkább csak a meglévő makettjeimet bámulnám kifejezéstelen tekintettel naphosszat - csak készülnék már el ezzel a mostani 6 darabbal... Fóka | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 592919 | 2015. szeptember 30. 15:29 | ||||||||||||||||||
Nahát, azt hittem, hogy a Baade 152-nek nagyobb sikere lesz :) Gondoltam, Fóka mester ezt meglátva fókából karvallyá transzformálódik, és összes karmával lecsap rá :) Az biztos, hogy gyűjteményének egyik ékköve, koronája lehetne egy ilyen madár. | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 592880 | 2015. szeptember 29. 21:54 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Amikor a főszereplő egy orvosi lexikon összes betegségének tüneteit felfedezi magán, csak a házicselédek térdének kóros elváltozását nem... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592874 | 2015. szeptember 29. 20:53 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! Olvastam, nem is 1x :-) Melyik részre gondolsz? Ami a csiszolást illeti, nemcsak a tömítőpasztával kellett megküzdenem. A Plasticart 60-as években szokásos előfestett technológiájának volt 1 nagy hátránya (illetve több is, de azok itt nem relevánsak): a festék felmarta a műanyagot. A mostani 6-ból 3 makettem ilyen, ezért ezeknek a teljes felületét át kellett csiszolni 400-as, 600-as majd 800-as papírral, végül fogkrémmel átpolírozni. Sz'al jól elvoltam vele, az éjszakámból 5 óra ment rá. Most viszont már kedvtelve nézegetem az eredményt - és mintha a kezeimet is kicsit tudnám már mozgatni... Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 592857 | 2015. szeptember 29. 14:58 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Olvastad véletlenül a "Három ember egy csónakban" örök klasszikust ? Onnan is tudnék citálni egy idézetet állapotodra... De mi lett volna, ha nem 100-as, hanem 72-es léptékeket szereztél volna be ? Ettől függetlenül gyógyuljon meg a könyököt mielőbb, mindannyiunk gyönyöre érdekében ! | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 592855 | 2015. szeptember 29. 14:49 | ||||||||||||||||||
Szia! :) Jobbulást! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592852 | 2015. szeptember 29. 14:13 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Friss tapasztalaton alapuló jótanács: 5 nagy makettet egy menetben átcsiszolni nem tanácsos, mert cudar izomlázat és átmeneti mentális zavarokat okozhat, hosszú távon pedig kialakulhat az ún. makettkönyök. Fóka | |||||||||||||||||||||
Pilatus | Adatlap | 592769 | 2015. szeptember 28. 11:51 | ||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 592743 | 2015. szeptember 27. 21:13 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592728 | 2015. szeptember 27. 17:50 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! Ez tetszik :-) Ami azt illeti, a Tu-114 szárnyait és hajtómű-gondoláit már megkurtítottam (ajánlott átalakítás, mert nem mérethű - ld. az "NDK makettek" c. cikkem vonatkozó bekezdését), és a négy kis csődarab meg a két kb. 8 cm-es szárnyszelvény akár ki is adna egy újabb makettet... Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 592725 | 2015. szeptember 27. 17:28 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! A képekeről eszembe jut egy réges régi ifjúsági könyv egyik alszereplőjének jellemzése: szerette szétszedni az órákat és összerakás után mindíg maradt elegendő alkatrész egy új órához... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592721 | 2015. szeptember 27. 17:15 | ||||||||||||||||||
merciboy | Adatlap | 592608 | 2015. szeptember 25. 13:43 | ||||||||||||||||||
Sziasztok keresnék veb tu 114-t.ha valakinek... habelemihaly@gmail.com | |||||||||||||||||||||
newman | Adatlap | 592589 | 2015. szeptember 25. 06:49 | ||||||||||||||||||
Szia Kiskukac! A makett Zvezda gyártmány, szerintem a jobb makettboltokban beszerezhető. Kb. 6 e forint körül lehet. A matrica PAS decals gyártmány, ezt viszont nehéz beszerezni. Üdv.: Péter | |||||||||||||||||||||
Kickukac | Adatlap | 592569 | 2015. szeptember 24. 17:33 | ||||||||||||||||||
Szia! Gratulálok a madárkához! Az "alapot" honnan, merről és mennyiért szerezted be? | |||||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 592568 | 2015. szeptember 24. 17:16 | ||||||||||||||||||
Szia Misi ! 0630-7472945 Gyere.. itt van ! | |||||||||||||||||||||
merciboy | Adatlap | 592559 | 2015. szeptember 24. 15:19 | ||||||||||||||||||
Lapi tu 20 ha meg van venném számodat elkevertem...habelemihaly@gmail.com | |||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 592557 | 2015. szeptember 24. 15:11 | ||||||||||||||||||
Nagyon szép lett ! Gratula! :) | |||||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 592553 | 2015. szeptember 24. 09:09 | ||||||||||||||||||
Sziasztok ! Eladásra kínálok pár repülőt, dobozban.. újak. WEB Plastikart Tu-20 Dobozban 5000.- WEB Plastikart Boeing 727 do ozban 5000.- És egy régi Airfix 737-200 1:125 méret. Szintén dobozban 3500.- Képet nem tudok most linkelni mobiltól, | |||||||||||||||||||||
newman | Adatlap | 592511 | 2015. szeptember 23. 17:43 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592455 | 2015. szeptember 22. 17:28 | ||||||||||||||||||
A nagyon makacskodó alkatrészeket pedig a műszerészfúróba fogott, éles peremű köszörűkoronggal dolgozom meg, de ilyenkor már anyagvesztéssel is kell számolni. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592454 | 2015. szeptember 22. 17:26 | ||||||||||||||||||
Szia Vackor! A ragasztásokat a snitzer néven emlegetett éles, mozgatható pengéjű késsel szoktam megbontani. Amit most használok, azt a Kék kobrában vásárolam, a Revell által csomagolt példány, remek darab. Fóka | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 592448 | 2015. szeptember 22. 15:04 | ||||||||||||||||||
Volt egy B747SP verzió, ami rövidebb törzzsel készült. | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 592445 | 2015. szeptember 22. 14:33 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! Ha jól rémlik, a B 747-nek volt (van ?) egy rövidített törzsű változata. De ha boncolgatás, az érdekelne, hogy a ragasztásokat hogyan és mivel szoktad megbontani? | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592442 | 2015. szeptember 22. 12:54 | ||||||||||||||||||
Nagyon szép ez a Pan Am Boeing flotta! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592440 | 2015. szeptember 22. 12:45 | ||||||||||||||||||
A300-as típuscsalád = A320-as típuscsalád Mert kapkodok, és csak akkor ellenőrzöm, amit írtam, miután már elküldtem :-/ | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592439 | 2015. szeptember 22. 12:44 | ||||||||||||||||||
...és ha már toldozgatunk, szabadjon bemutatnom a projekt továbbgondolását: a maradékból előállítható az extra-rövid 050-es verzió, ami persze nem létezett, de akár létezhetne is, elég, ha az A300-as típuscsalád kurta A318-asára gondolunk :-) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592438 | 2015. szeptember 22. 12:32 | ||||||||||||||||||
Tpasztalatom = Tapasztalatom | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592437 | 2015. szeptember 22. 12:32 | ||||||||||||||||||
Szia Chrisi! A mellékelt képen látható az elképzelésem, amint két 100-asból 200-ast csinálnék. Tpasztalatom: Makett-törzs hosszabbításakor célszerű a két hosszirányú törzsfelet külön-külön toldani, és azután összeragasztani, mert így sokkal pontosabban szintbe illeszthetők, mint ha a "csöveket" próbálnánk toldani. A festés egészen bizonyosan Air France lesz: www.airliners.net/photo/Air-France/Boeing-727-228/1672907/L/&sid=1db4e7d51afdc242de35897f8abfb072 Nagyon tetszik, hogy a középső hajtómű szívócsatorna-burkolatát nem mázolták fehérre, hanem natúr alumíniunszínűre hagyták. Ezt a festést már 1:144-eseben elkészítettem az Airfix makettjén (ld. második kép - ezek így ketten gyakorta voltak láthatók Ferihegyen a 70-es években), szerintem még impozánsabb lesz másfélszer nagyobban. Fóka | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 592429 | 2015. szeptember 22. 10:25 | ||||||||||||||||||
Szia, A 727-200-as átalakításra nagyon kíváncsi vagyok. Pont ezen agyaltam amikor feltetted a képeket a legújabb szerzeményekről és megpillantottam a 727-est, hogy ha 1:100-as méretarányban tevékenykednék, biztos elkészíteném a 727-200-as verziót. Mivel az én méretarányom 1:144, így nekem pont az ellenkező megoldás jutott, az Airfix 727-200 készletét alakítottam át a rövidebb törzsű 727-100-ra. Festés terén mi az elképzelés? Jó munkát az átalakításhoz. Kíváncsian várom a végeredményt. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592426 | 2015. szeptember 22. 10:02 | ||||||||||||||||||
A ragasztótól behomályosodott ablakok átlátszóvá varázslása - hátha valakit érdekel... A régi utasgépek jellegzetes problémája, hogy készítője annak idején kicsit összekente az ablakokat ragasztóval (főleg az olyan típusokra jellemző, mint a Tu-114 vagy a DC-8, amiken az utastér-ablakokat egyesével kellett beragasztani), és ez az évtizedek során teljesen homályossá teszi őket. A most kipróbált megoldás: - kézi miniköszörűvel az ablakokat belülről addig vékonyítani, amíg elérünk az oldószer által már nem érintett részig, ez az NDK makettek kb. 2 mm vastagságú ablakainál akár 1,5 mm-es réteg lecsiszolását is jelentheti - 400-as majd 800-as polírpapírral átcsiszolni - műszerészfúróba fogott filckoronggal befejezni a polírozást - átlátszó fényes lakkal (pl. Revell 01) átkenni ...és belülről már kész is. Kívülről ugyanez ismétlendő, az első lépés kihagyásával. Tehát az egész törzset ablakostól átpolírozni. Ha egyik-másik, vagy akár az összes ablak mélyebben van, mint a törzs felülete, akkor Uverapid kétkomponensű műgyantával lehet befolyatni a mélyedést. Száradás után csiszolható, polírozható. Így teljesen sima törzsfelületet lehet nyerni, még az ablakoknál is. Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 592423 | 2015. szeptember 22. 09:34 | ||||||||||||||||||
A Boeing 727-esből pedig megcsinálom a 200-as verziót, azért fehér még. Már megrendeltem 1 másik példányt is a törzsbetoldáshoz. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |