/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Gabusch 594051 2015. október 15. 21:15
Válasz erre
Igazán nincs mit, nekem megtiszteltetés, ha hozzájárulhattam a remekművedhez!
PETI 594050 2015. október 15. 20:35
Válasz erre
Kiraly nagyon, remek munkat vegeztel Fóka! :)
Fóka 594045 2015. október 15. 20:00
Válasz erre
Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Gabusch kollégának, akinek az önzetlen segítsége nélkül nem készültek volna el a jugoszláv Il-18 utángyártott légcsavarjai!
Fóka 594042 2015. október 15. 19:40
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujitasa_2
NDK_makettek_felujitasa_2
NDK_makettek_felujitasa_3
NDK_makettek_felujitasa_3
NDK_makettek_felujitasa_4
NDK_makettek_felujitasa_4
NDK_makettek_felujitasa_5
NDK_makettek_felujitasa_5
NDK_makettek_felujitasa_6
NDK_makettek_felujitasa_6
NDK_makettek_felujitasa_7
NDK_makettek_felujitasa_7
NDK_makettek_felujitasa_8
NDK_makettek_felujitasa_8

Sziasztok!

Hát készen vagyok a felújításokkal, talán kicsit túlzásba is vittem, mert nem bírtam nyugodni és munka mellett éjszakánként berheltem őket leginkább. Most egy darabig lazítok, és megpróbálom összeszedegetni a széthullott személyiségem darabkáit...

Az első képeken a meghosszabbított törzsű 727-200-as látható az eredeti, rövidebb verziójú makett-társai mellett, a többin pedig a szovjet blokk.

Fóka
4WD 593932 2015. október 14. 12:49
Válasz erre
IMAG2022
IMAG2022
IMAG2190
IMAG2190
IMAG2225
IMAG2225
Ju-52
Ju-52

Elég jól néz ki élőben is.
Fóka 593928 2015. október 14. 10:10
Válasz erre
Szia Ronin!

Tudomásom szerint eredetileg natúr alumínium volt, csak a motorok mögött festették feketére. A Smithsonian Lufthansa Ju-52-esén eredetiben látható (ez a példány Spanyolországban készült a Junkers licensze alapján):

airandspace.si.edu/collections/artifact.cfm

"Junkers (CASA) Ju52; low wing tri-motor aircraft; natural corrugated aluminum finish with matte black painted on the nose and engine cowlings; Lufthansa livery with black letter text registration code "D-ADLH" painted on the aft fuselage."

Fóka
Ronin 593807 2015. október 12. 22:05
Válasz erre
Ju 52
Ju 52

Sziasztok!

Ju 52-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem. A háború előtti, klasszikus civil ezüst szín, a natúr alumínium szine, avagy festés eredménye? Sok képet megnéztem, és nem tűnik egyértelműnek, sok képen még matt szürkének néz ki..
A segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv:Ronin
Fóka 593673 2015. október 11. 14:38
Válasz erre
DC-8_1
DC-8_1
DC-8_2
DC-8_2
DC-8_3
DC-8_3

Sziasztok!

Készen van az első fecske, már csak 5 maradt a 6-ból.

Ez az építés igazi őstörténeti időutazás volt, ugyanis ezzel a festéssel a hatvanas évek közepéig árulták a készletet. A DC-8 volt az egyetlen klasszikus* Plasticart utasgép, amit 3 különféle festésmintával is árultak, az évtizedek során lekövetve a KLM valódi festésmintáinak változását. Most végre egymás mellé tudtam tenni őket egy valóságban elképzelhetetlen csoportkép kedvéért.

Fontos felhívás annak, akit esetleg egy Plasticart DC-8-assal hozná össze a jó sorsa: a bal oldali törzsfélen nagyon elrontották az utastér-ablakok elhelyezését: az ablaksor kb. 2 mm-rel lejjebb van, mint kellene, s amint a jobb oldalon van. Ennek orvoslására a következőt találtam ki: az ablaksor alsó 2 mm-ét tömítem és színre fújom, az ablakok tetejét viszont sötétszürke festéssel megmagasítom. Ez a berhelés csak közvetlen közelről látszik, az összkép viszont sokkal jobb, mintha beletörődnénk az ablaksor gyárilag elrontott pozíciójába, talán látszik is az első két képen.

Fóka

* - a későbbi utángyártásokat nem számítva
migi 593210 2015. október 4. 19:23
Válasz erre
Szia
Van egy ötapadós fémszinű szallag amit a légtechnikások használnak , probáld ki nekem bevált , ird meg a email cimemre a postacimedet küldök egy darabot ki probálni ,
Üdv migi
Chrisi 593209 2015. október 4. 19:11
Válasz erre
Szia Fóka,

Látom alakul a 727-200. Várjuk a folyamatos helyzetjelentéseket az építésről.

Üdv,
Chrisi
Chrisi 593208 2015. október 4. 19:06
Válasz erre
Sziasztok,

Köszönöm az elismerő szavakat. Jelenleg a törzs és a szárnyak panelezésén illetve a B-29 nagyobb elemeinek a törzzsel történő egyesítésén dolgozom.

Azt vettem a fejembe, hogy mivel a gép eredetileg nem volt külön lefestve ezért próbálom a törzs minél nagyobb felületén én is meghagyni a festés nélküli tiszta fém felületet, és csak az illesztéseket és azokat a részeket lefesteni ahol javítótapaszt kellett használnom.

Másik technika, amit ki akartam próbálni az a fóliázás, de a kísérleteim sajnos elég lehangoló eredménnyel zárultak Füstfólia ragasztó felhasználásával ragasztottam alufólia darabokat a makett felületére, de az minden alkalommal összeráncosodott. Ha valaki tud ezzel a technikával kapcsolatosan tanácsokat adni azért nagyon hálás lennék.

Jövő szombaton képviseli valaki a Bolyai Makettversenyen az utasgépek rajongóit?

Üdv,
Chrisi
Fóka 593196 2015. október 4. 16:47
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_3
NDK_makettek_felujitasa_3
727_1
727_1
727_2
727_2
727_3
727_3
727_4
727_4

Íme az én hétvégi helyzetjelentésem a főnix flottáról:

- 5 a 6-ból összerakva, festésre vár.
- A helyüket az íróasztal alatti részen alakítottam ki. Az íróasztal ezzel végleg elveszítette eredeti funkcióját, bár a tetejére épített vitrin miatt már eddig se nagyon lehetett írásra használni. De arról, hogy hova férne el még makett, fogalmam sincs.
- A törzsszabászat is kész: a 727-200 törzse kialakíva, tömítésre és csiszolásra vár.

Fóka
Fóka 593194 2015. október 4. 16:33
Válasz erre
Szia Chrisi!

Gyönyörű! Csak bámulom a technológiádat: nem függsz a makettgyártóktól, bármit meg tudsz csinálni :-) A téma is izgalmas, várjuk a folytatást!

Fóka
vackor 593166 2015. október 4. 09:42
Válasz erre
Ez már felér egy igazi repülőgép-építéssel.. bordák, héjszerkezet, stb..

Gyönyörű lesz és egyedi !
Szabi77 593142 2015. október 3. 21:31
Válasz erre
Chrisi!

Dúrván nyomod!
Nagyon jó lesz a madárka.
Majd képeket tegyél még fel az építésről.
Szabi77
Chrisi 593087 2015. október 3. 11:55
Válasz erre
1. kép
1. kép
2. kép
2. kép
3. kép
3. kép
4. kép
4. kép
5. kép
5. kép
6. kép
6. kép
7. kép
7. kép
8. kép
8. kép
9. kép
9. kép
10. kép
10. kép
11. kép
11. kép
12. kép
12. kép
13. kép
13. kép

Üdv Mindenkinek,

Legújabb projektem: Minicraft B-29 Superfortress átalakítása Tupoljev Tu-70utasszállítóra 1:144 méretarányban.
Fóka 593047 2015. október 2. 12:02
Válasz erre
/pirulva, meghatottan/ Köszönöm :-)
V43-1123 592964 2015. október 1. 08:16
Válasz erre
Szentül hittem, hogy ilyen maketted még nincs. Ez a kicsike meg jól elbújt a többi között. Nagy rajongója vagyok a munkáidnak, a gyűjteményednek, építs, újíts, gyarapíts, és orcánk mosolyra derül :)
Visszatérve a tárgyalt gépre, ha egyszer csinálsz ilyet, az első változatot kéne megépíteni, üvegezett orral, tandem futóművel, szerintem az látványosabb.
Fóka 592947 2015. szeptember 30. 21:16
Válasz erre
baade
baade

Szia!

Ó, hát tényleg nagyon tetszettek a képek, a behúzhatóra elkészített futóművek pedig egyenesen lenyűgöztek. Ez a különös sorsú repülőgép engem is megihletett, ott is pihen egy a polcomon - igaz csak 1:144-es méretarányban. Talán egyszer 1:72-ben is landol nálam, bár ahogy most elnézem magam, egy ideig inkább csak a meglévő makettjeimet bámulnám kifejezéstelen tekintettel naphosszat - csak készülnék már el ezzel a mostani 6 darabbal...

Fóka
V43-1123 592919 2015. szeptember 30. 15:29
Válasz erre
Nahát, azt hittem, hogy a Baade 152-nek nagyobb sikere lesz :) Gondoltam, Fóka mester ezt meglátva fókából karvallyá transzformálódik, és összes karmával lecsap rá :)
Az biztos, hogy gyűjteményének egyik ékköve, koronája lehetne egy ilyen madár.
vackor 592880 2015. szeptember 29. 21:54
Válasz erre
Szia Fóka !

Amikor a főszereplő egy orvosi lexikon összes betegségének tüneteit felfedezi magán, csak a házicselédek térdének kóros elváltozását nem...
Fóka 592874 2015. szeptember 29. 20:53
Válasz erre
Szia Vackor!

Olvastam, nem is 1x :-) Melyik részre gondolsz?

Ami a csiszolást illeti, nemcsak a tömítőpasztával kellett megküzdenem. A Plasticart 60-as években szokásos előfestett technológiájának volt 1 nagy hátránya (illetve több is, de azok itt nem relevánsak): a festék felmarta a műanyagot. A mostani 6-ból 3 makettem ilyen, ezért ezeknek a teljes felületét át kellett csiszolni 400-as, 600-as majd 800-as papírral, végül fogkrémmel átpolírozni. Sz'al jól elvoltam vele, az éjszakámból 5 óra ment rá. Most viszont már kedvtelve nézegetem az eredményt - és mintha a kezeimet is kicsit tudnám már mozgatni...

Fóka
vackor 592857 2015. szeptember 29. 14:58
Válasz erre
Szia Fóka !

Olvastad véletlenül a "Három ember egy csónakban" örök klasszikust ? Onnan is tudnék citálni egy idézetet állapotodra... De mi lett volna, ha nem 100-as, hanem 72-es léptékeket szereztél volna be ?

Ettől függetlenül gyógyuljon meg a könyököt mielőbb, mindannyiunk gyönyöre érdekében !
PETI 592855 2015. szeptember 29. 14:49
Válasz erre
Szia!

:)

Jobbulást!
Fóka 592852 2015. szeptember 29. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!

Friss tapasztalaton alapuló jótanács: 5 nagy makettet egy menetben átcsiszolni nem tanácsos, mert cudar izomlázat és átmeneti mentális zavarokat okozhat, hosszú távon pedig kialakulhat az ún. makettkönyök.

Fóka
Pilatus 592769 2015. szeptember 28. 11:51
Válasz erre
amodel_1425
amodel_1425
Eastern express_14401
Eastern express_14401
revell _04215
revell _04215

Sziasztok !

Árak a képek alatt !
Elérhetőségem : lutyoludovikusz@gmail.com

üdv
P.
V43-1123 592743 2015. szeptember 27. 21:13
Válasz erre
Jó estét!
Ha még nem unjátok az NDK maketteket :))
www.wettringer-modellbauforum.de/forum/index.php
Fóka 592728 2015. szeptember 27. 17:50
Válasz erre
Szia Vackor!

Ez tetszik :-) Ami azt illeti, a Tu-114 szárnyait és hajtómű-gondoláit már megkurtítottam (ajánlott átalakítás, mert nem mérethű - ld. az "NDK makettek" c. cikkem vonatkozó bekezdését), és a négy kis csődarab meg a két kb. 8 cm-es szárnyszelvény akár ki is adna egy újabb makettet...

Fóka
vackor 592725 2015. szeptember 27. 17:28
Válasz erre
Szia Fóka !

A képekeről eszembe jut egy réges régi ifjúsági könyv egyik alszereplőjének jellemzése: szerette szétszedni az órákat és összerakás után mindíg maradt elegendő alkatrész egy új órához...
Fóka 592721 2015. szeptember 27. 17:15
Válasz erre
NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujitasa_1
NDK_makettek_felujitasa_2
NDK_makettek_felujitasa_2

Sziasztok!

Helyzetjelentés. A két kép a szombat és vasárnap délutáni állapotot tükrözi.
Következik a tömítés, csiszolás, polírozás.

Fóka
merciboy 592608 2015. szeptember 25. 13:43
Válasz erre
Sziasztok keresnék veb tu 114-t.ha valakinek... habelemihaly@gmail.com
newman 592589 2015. szeptember 25. 06:49
Válasz erre
Szia Kiskukac!
A makett Zvezda gyártmány, szerintem a jobb makettboltokban beszerezhető. Kb. 6 e forint körül lehet. A matrica PAS decals gyártmány, ezt viszont nehéz beszerezni.
Üdv.:
Péter
Kickukac 592569 2015. szeptember 24. 17:33
Válasz erre
Szia!
Gratulálok a madárkához!
Az "alapot" honnan, merről és mennyiért szerezted be?
Lapi 592568 2015. szeptember 24. 17:16
Válasz erre
Szia Misi !
0630-7472945
Gyere.. itt van !
merciboy 592559 2015. szeptember 24. 15:19
Válasz erre
Lapi tu 20 ha meg van venném számodat elkevertem...habelemihaly@gmail.com
zoli1989 592557 2015. szeptember 24. 15:11
Válasz erre
Lapi 592553 2015. szeptember 24. 09:09
Válasz erre
Sziasztok !
Eladásra kínálok pár repülőt, dobozban.. újak.
WEB Plastikart Tu-20
Dobozban 5000.-
WEB Plastikart Boeing 727 do ozban 5000.-
És egy régi Airfix 737-200 1:125 méret.
Szintén dobozban 3500.-
Képet nem tudok most linkelni mobiltól,
newman 592511 2015. szeptember 23. 17:43
Válasz erre
Il-86
Il-86

Sziasztok!
Egy frissen elkészült vas...
Üdv.:
Péter
Fóka 592455 2015. szeptember 22. 17:28
Válasz erre
A nagyon makacskodó alkatrészeket pedig a műszerészfúróba fogott, éles peremű köszörűkoronggal dolgozom meg, de ilyenkor már anyagvesztéssel is kell számolni.
Fóka 592454 2015. szeptember 22. 17:26
Válasz erre
Snitzer
Snitzer

Szia Vackor!

A ragasztásokat a snitzer néven emlegetett éles, mozgatható pengéjű késsel szoktam megbontani. Amit most használok, azt a Kék kobrában vásárolam, a Revell által csomagolt példány, remek darab.

Fóka
Varjúbácsi 592448 2015. szeptember 22. 15:04
Válasz erre
B747SP
B747SP

Volt egy B747SP verzió, ami rövidebb törzzsel készült.
vackor 592445 2015. szeptember 22. 14:33
Válasz erre
Szia Fóka !
Ha jól rémlik, a B 747-nek volt (van ?) egy rövidített törzsű változata. De ha boncolgatás, az érdekelne, hogy a ragasztásokat hogyan és mivel szoktad megbontani?
Fóka 592442 2015. szeptember 22. 12:54
Válasz erre
Nagyon szép ez a Pan Am Boeing flotta!
Fóka 592440 2015. szeptember 22. 12:45
Válasz erre
A300-as típuscsalád = A320-as típuscsalád
Mert kapkodok, és csak akkor ellenőrzöm, amit írtam, miután már elküldtem :-/
Fóka 592439 2015. szeptember 22. 12:44
Válasz erre
727-100-200_konverzio_plus
727-100-200_konverzio_plus

...és ha már toldozgatunk, szabadjon bemutatnom a projekt továbbgondolását: a maradékból előállítható az extra-rövid 050-es verzió, ami persze nem létezett, de akár létezhetne is, elég, ha az A300-as típuscsalád kurta A318-asára gondolunk :-)
Fóka 592438 2015. szeptember 22. 12:32
Válasz erre
Fóka 592437 2015. szeptember 22. 12:32
Válasz erre
727-100-200_konverzio
727-100-200_konverzio
727-737
727-737

Szia Chrisi!

A mellékelt képen látható az elképzelésem, amint két 100-asból 200-ast csinálnék.

Tpasztalatom:

Makett-törzs hosszabbításakor célszerű a két hosszirányú törzsfelet külön-külön toldani, és azután összeragasztani, mert így sokkal pontosabban szintbe illeszthetők, mint ha a "csöveket" próbálnánk toldani.

A festés egészen bizonyosan Air France lesz:

www.airliners.net/photo/Air-France/Boeing-727-228/1672907/L/&sid=1db4e7d51afdc242de35897f8abfb072

Nagyon tetszik, hogy a középső hajtómű szívócsatorna-burkolatát nem mázolták fehérre, hanem natúr alumíniunszínűre hagyták. Ezt a festést már 1:144-eseben elkészítettem az Airfix makettjén (ld. második kép - ezek így ketten gyakorta voltak láthatók Ferihegyen a 70-es években), szerintem még impozánsabb lesz másfélszer nagyobban.

Fóka
Chrisi 592429 2015. szeptember 22. 10:25
Válasz erre
15.
15.

Szia,

A 727-200-as átalakításra nagyon kíváncsi vagyok. Pont ezen agyaltam amikor feltetted a képeket a legújabb szerzeményekről és megpillantottam a 727-est, hogy ha 1:100-as méretarányban tevékenykednék, biztos elkészíteném a 727-200-as verziót.

Mivel az én méretarányom 1:144, így nekem pont az ellenkező megoldás jutott, az Airfix 727-200 készletét alakítottam át a rövidebb törzsű 727-100-ra.

Festés terén mi az elképzelés?

Jó munkát az átalakításhoz. Kíváncsian várom a végeredményt.
Fóka 592426 2015. szeptember 22. 10:02
Válasz erre
A ragasztótól behomályosodott ablakok átlátszóvá varázslása - hátha valakit érdekel...

A régi utasgépek jellegzetes problémája, hogy készítője annak idején kicsit összekente az ablakokat ragasztóval (főleg az olyan típusokra jellemző, mint a Tu-114 vagy a DC-8, amiken az utastér-ablakokat egyesével kellett beragasztani), és ez az évtizedek során teljesen homályossá teszi őket.

A most kipróbált megoldás:

- kézi miniköszörűvel az ablakokat belülről addig vékonyítani, amíg elérünk az oldószer által már nem érintett részig, ez az NDK makettek kb. 2 mm vastagságú ablakainál akár 1,5 mm-es réteg lecsiszolását is jelentheti

- 400-as majd 800-as polírpapírral átcsiszolni

- műszerészfúróba fogott filckoronggal befejezni a polírozást

- átlátszó fényes lakkal (pl. Revell 01) átkenni

...és belülről már kész is.

Kívülről ugyanez ismétlendő, az első lépés kihagyásával. Tehát az egész törzset ablakostól átpolírozni. Ha egyik-másik, vagy akár az összes ablak mélyebben van, mint a törzs felülete, akkor Uverapid kétkomponensű műgyantával lehet befolyatni a mélyedést. Száradás után csiszolható, polírozható. Így teljesen sima törzsfelületet lehet nyerni, még az ablakoknál is.

Fóka
Fóka 592423 2015. szeptember 22. 09:34
Válasz erre
A Boeing 727-esből pedig megcsinálom a 200-as verziót, azért fehér még. Már megrendeltem 1 másik példányt is a törzsbetoldáshoz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.