/ Fórumok /

Kamuflázs

Érdekes festésű gépek. Új kamók. Régi elfelejtett kamók. Kísérleti kamók.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
Levix 460447 2010. december 27. 13:04
Válasz erre
wiki.scramble.nl/index.php

F-18 lista. Itt látható melyik spanyol gép honnan jött. A legtöbb márt állt az AMARCon ezért voltak annyira lepukkantak kívülről.
Levix 460446 2010. december 27. 12:33
Válasz erre
A barnák 30117/33531 az átfestések helyi sárga. Azért a Horneten volt pár jó kamó. Szerintem ha tudsz várni a festéssel az agresszor F-5 után sort kerítek rájuk is.
matador 460445 2010. december 27. 08:34
Válasz erre
wow!
köszönöm szépen, azt hiszem mégis előbb kerülnek a tervben a hornetek!
esetleg van segítség a színekhez is, vagy helyben kerverték?
köszi!
Levix 460444 2010. december 26. 22:17
Válasz erre
01j_F18C 162415 NJ 01 VFA 127
01j_F18C 162415 NJ 01 VFA 127
02 F18A NJ 02 162416
02 F18A NJ 02 162416
04 F18A 04 162446
04 F18A 04 162446
06 162465 USN F A-18A VF-45 ACM
06 162465 USN F A-18A VF-45 ACM
300 F-18A 161926 AF-300 VFA-203 RARE
300 F-18A 161926 AF-300 VFA-203 RARE

01 162415 VFA-127
02 162416 VFA-127
04 162446 VFA-127
06 162465 VF-45
300 161926 VFA-203 ?
Ezek már megvannak gyári szám alapján.
Levix 460443 2010. december 26. 21:22
Válasz erre
Na ebből el lehet indulni.

C.15-73 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161936. To Spain in 1995.
C.15-74 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162415. To Spain in 1995.
C.15-75 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162416. To Spain in 1995.
C.15-76 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162426. To Spain in 1995.
C.15-77 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162446. To Spain in 1995.
C.15-78 Ex F/A-18A-16-MC BuNo 162471. To Spain in 1995.
C.15-80 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161944. To Spain in 1996
C.15-82 Ex F/A-18A-16-MC BuNo 162456. To Spain in 1996
C.15-84 Ex F/A-18A-16-MC BuNo 162465. To Spain in 1996.
C.15-86 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161939. To Spain in 1999
C-15-87 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161950. To Spain in 1999.
C-15-88 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161953. To Spain in 1999.
C.15-91 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161926. To Spain in late 1999/early 2000C.15-92 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161935. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-93 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161954. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-94 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161958. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-95 Ex F/A-18A-13-MC BuNo 161977. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-96 Ex F/A-18A-13-MC BuNo 162444. To Spain in late 1999/early 2000.
Levix 460442 2010. december 26. 20:50
Válasz erre
Ja. még meleg. :)
Keri 460441 2010. december 26. 20:31
Válasz erre
Az a Growler nagyon érdekesen néz ki.Gyári berepülés ez,vagy hogyan lehetséges,hogy semmilyen azonosítójel nincsen rajta?
Keri
Levix 460440 2010. december 26. 20:20
Válasz erre
11-10 8855f-18%2011-10
11-10 8855f-18%2011-10
21-02 spainafm3
21-02 spainafm3
21-04 C.15-76 11-04 F-18A
21-04 C.15-76 11-04 F-18A
21-05 124499
21-05 124499
21-07 fa18
21-07 fa18
21-08 C15-77 F-18 1996
21-08 C15-77 F-18 1996
21-10 F-18 C15-82 SPANISH AF BLUE AGRESSOR
21-10 F-18 C15-82 SPANISH AF BLUE AGRESSOR

Szia!

Erről a gépről nincs másik oldali fotóm, de körül nézek majd az agresszorok között.
Addig is itt van még pár ex-agresszor.
A 11-10, 21-02, 21-04, 21-05, 21-07, 21-08, 21-10 gépekről van fotóm.
matador 460439 2010. december 26. 12:32
Válasz erre
Szia Levi!
Spanyol aggressor kamos hornetről nincsen esetleg több, rajz, bármi?
Most ugyan nem ezzel foglalkozom, de jövőre is gondolni kell!
kösz
üdv
Balázs
Levix 460438 2010. december 25. 16:49
Válasz erre
JA-37 FC SWEDISH AF, SWEDEN 1960,S
JA-37 FC SWEDISH AF, SWEDEN 1960,S
MIG-21U 195 Croatian AF in Nov-1995
MIG-21U 195 Croatian AF in Nov-1995
Saab-AJ-37A Viggen-SwedAF-F.7-37-37031-Büchel-SEP1973-Grondstein-2-1024
Saab-AJ-37A Viggen-SwedAF-F.7-37-37031-Büchel-SEP1973-Grondstein-2-1024
RH-53D
RH-53D '2' Nimitz, Iran hostage rescue 24 Apr1980
VF- 162691 101 SP.CAMO jul89 F14B
VF- 162691 101 SP.CAMO jul89 F14B
xAP-2H%20135620%20NAS%20Alameda%20Mar-2-68
xAP-2H%20135620%20NAS%20Alameda%20Mar-2-68
mig21r1921akf1
mig21r1921akf1
xMG_0832
xMG_0832
Resize of MirageIIIS 81a
Resize of MirageIIIS 81a
P1000605_filtered
P1000605_filtered
MiG-29_09_Antoxa (2)
MiG-29_09_Antoxa (2)
kkj
kkj
MiG-21UM_110_U
MiG-21UM_110_U
SPAINISH AF F18 C15-76 21-07
SPAINISH AF F18 C15-76 21-07
2955fdb2cimg187
2955fdb2cimg187
C130 63-9815
C130 63-9815
C-130E_DESERT_CAMMO-md
C-130E_DESERT_CAMMO-md
1615340
1615340
0502  2 Hahn
0502 2 Hahn
1227795239
1227795239
1227795335
1227795335
C-130E 314 TAW 40504 rare camoufl
C-130E 314 TAW 40504 rare camoufl
c130w5qu
c130w5qu
C-130E, 63-7813, 317TAW, USAF, 1983
C-130E, 63-7813, 317TAW, USAF, 1983
C-130 37.94 1980
C-130 37.94 1980
C-130E 06581, 1980
C-130E 06581, 1980
69-6582 C-130E USAF 435 TAW experimental desert camo
69-6582 C-130E USAF 435 TAW experimental desert camo
773945 1986
773945 1986
741111  1983
741111 1983
C-130E 37767, 1981
C-130E 37767, 1981
C130H 37767
C130H 37767
01265 USAF C-130E DESERT CAMO 1981
01265 USAF C-130E DESERT CAMO 1981
C-130 40602 DELIVERY
C-130 40602 DELIVERY
USAF C-130 64-0527
USAF C-130 64-0527
C130 63-9810 USAF MAC
C130 63-9810 USAF MAC
C-130E 70-1260 MAC Iran camo in snow
C-130E 70-1260 MAC Iran camo in snow
C-130, USAFMAC, 01260. Taken June 1981
C-130, USAFMAC, 01260. Taken June 1981
US Navy LC-130F 148320
US Navy LC-130F 148320
C-130H, 06581, USAF, 1980
C-130H, 06581, USAF, 1980
64-0502 C-130E
64-0502 C-130E
C130E 37767
C130E 37767
AirlinersNetPhotoID500161
AirlinersNetPhotoID500161
C-130E 64-0502 MAC
C-130E 64-0502 MAC
C-130 #39810
C-130 #39810
03128 USAF C-130E HERCULES MAC 1980
03128 USAF C-130E HERCULES MAC 1980
6225image34lg
6225image34lg
c130_usaf4
c130_usaf4

És egy utolsó adag.

-Lemezszínű Viggen.
-Horváth 21U, borzasztó kamóval.
-Még egy Viggen a korai időkből, full felfegyverezve.
-RH-53 ami balul elsült iráni túszszabadítás idején, ideiglenes sivatagi festéssel.
-A sok vízfestékkel festett átmeneti kamók egyike egy F-14-esen.
-P-2es a vietnámi háború idejéből. Akkoriban több gépen is használták ezt a háromszínű szürke kamót.
-MiG-21R zöld szürke kamóval.
-Growler alapozóval.
-Svájci Mirage III speciális agresszor jelzésekkel.
-Egy jobb kép az új ukrán mintáról.
-A zöld festéses MiG-29 másik oldala.
-Elegáns festés a Szu-27-esen.
-Érdekes kamó egy ukrán MiG-21UM-en.
-Ex agresszor F-18-as, spanyol színekben.
-Egy ritka jó minőségű kép egy egyiptomi Mirage 5-ös.
-Rövid ideig használta az USAF ezt a sivatagi kamót a C-130-as gépeken.
HUJBI 460434 2010. december 25. 15:18
Válasz erre
1260526465_2a68085126
1260526465_2a68085126

ez tetszik...
lucky 460433 2010. december 25. 11:45
Válasz erre
Levix 460432 2010. december 25. 11:42
Válasz erre
1826263
1826263
1826839
1826839
1827739
1827739
1831959
1831959
200910_22_45_d0138045_6344025
200910_22_45_d0138045_6344025
295470eabMIG27_015
295470eabMIG27_015
3012bf1c0Scan1025
3012bf1c0Scan1025
407 Clip_3
407 Clip_3
6b1b531bdd3ec11d817e3a3bf476ef2b390521_standart
6b1b531bdd3ec11d817e3a3bf476ef2b390521_standart
898
898
ad8388e9d32a
ad8388e9d32a
ARGELIA SU-30MKA KF-22
ARGELIA SU-30MKA KF-22
BarclayCamouflage
BarclayCamouflage
comp_41+56 344
comp_41+56 344
Egypt MiG-23
Egypt MiG-23
F-4C 64-761 184TFS Ark ANG in March-1986
F-4C 64-761 184TFS Ark ANG in March-1986
File0682
File0682
File2513
File2513
IMG_0234
IMG_0234
IMG_0289
IMG_0289
MiG 23 80 old red star Bulgarian AF
MiG 23 80 old red star Bulgarian AF
Mig-21 9713 slovak AF
Mig-21 9713 slovak AF
MIG-21BIS 365 jun91
MIG-21BIS 365 jun91
MiG-21Bis_Fin
MiG-21Bis_Fin
MIG-21MF 7713 Slovak AF in June-1998
MIG-21MF 7713 Slovak AF in June-1998

És még egy adag kamómix.

-Tornado ARTF festéssel.
-Ritka jó kép a dél-afrikai Mirage III-ról.
-Remek felülnézet VFA-122 101.
-Bolgár BN-ek felülről.
-Igazi kihívás, japán agresszor F-15J.
-Új felségjelzés a sri lankai gépeken.
-Üzemeltetők egy gépen.
-Új festést kaptak az ATAC civil agresszor cég Kfirjei.
-Frissen festett orosz MiG-29-esek. Érdekes az élénk zöld kamó.
-Szu-27-es felülnézet, kétszínű kamó.
-Az ukránok szakítottak a szilánkos kamóval?
-Algériai Szu-30-as.
-Kísérleti festés a II VH előtt. USNAVY
-Átmeneti festés ezen a német Alpha Jeten. Az oldalról való láthatóságot szürke festéssel csökkentették. Hasonlót használtak az F-4F gépeken is.
-Egyiptomi 23-asok.
-Nemrég olvastam, hogy egyes F-4-es gépeken az Euro kamó nem 34079/36081/34102 volt hanem ahogy az A-10 esetén 34092/36081/34102. Ez állítólag egy ilyen gép.
-Téli festés egy Jaguáron. Az érdekessége, hogy nem a zöldet festették át hanem a szürkét.
-Olasz Tornádó öbölháborús festéssel és zöld függesztményekkel.
-Üzbég 29-es és 27-es, az új sivatagi festéssel.
-Egyszínű Szu-27-es.
-Bolgár 23-as, a magyar 01, 02-eshez hasonló kamóval.
-Az egyik szlovák kísérleti festés. Ma múzeumban van. A standard festés színei meg vannak fordítva és sötétebbek.
-Ritka kép egy bolgár 21bisről, csillaggal.
-Finn 21-es téli kamóval.
-Másik szlovák kísérleti festés.
Keri 460431 2010. december 24. 09:52
Válasz erre
Levix 460430 2010. december 24. 09:29
Válasz erre
Majd az ami agresszorok után csinálok egy japi agresszor válogatást is. Egyenlőre rendezgetem az usa agresszorokat. 4700 képem van a USA agresszorairól. Nagyrészt rendezve vannak. De a NAVY agresszorai egy zűrzavaros téma. Század átszervezések, gépátvételek, gép átszámozások, átfestések, belefestések brrr.
Keri 460429 2010. december 24. 09:16
Válasz erre
A japánoknak nagyon érdekes agresszoros festéseik vannak,mindig is nagyon tetszettek.Ez a kockás is lenyűgöző!
Levix 460428 2010. december 23. 22:46
Válasz erre
303 vfa-203 06
303 vfa-203 06
1
1
1012_1
1012_1
1012202
1012202
086 1012203
086 1012203
14098fd54dJFL7388
14098fd54dJFL7388
14106 F-5E TURKISH AF, 1960,S
14106 F-5E TURKISH AF, 1960,S
155858_VF-201_Dallas_1986
155858_VF-201_Dallas_1986
1603758
1603758
16427f6a86img848
16427f6a86img848
1642ec5ec6img427
1642ec5ec6img427
1817372
1817372
1820484
1820484
1821397
1821397
1828879
1828879

Pár érdekes kamó a nagyvilágból karácsonyra.

Az első egy érdekes kamó a Blue Dolphins agresszor századból. Az F-18 -as szokatlan tiszta 36081-el volt festve. A napokban bukkantam rá erre a képre soha nem láttam eddig.

Az oroszoknál egy csomó új kamó jelent meg az utóbbi időben. Itt van egy pár.
Élénk kétszínű kék Szu-27-es. Szörnyen néz ki a zöld panel a f.vezérsík tetején.

Ősszel új festés jelent meg a japán F-15 agresszor flottánál. Eddig nagyon ritkán festettek szögletes kamót. Egy picit régebbi, de ez a zöld festés is viszonylag friss.

Érdekes az Öbölháborús pinkre festett póttartály és tankolócső a zöld Tornádón.

Két kísérleti festés török F-5A-kon. A barna zöld abszolút újdonság számomra is.

Ritkán de előfordult egyszínű Phantom.

Líbia már nem a gonosz országa, így már kaphattak C-130-at. Nem értem, a sötétszürke kamó mennyire lehet hatásos a sivatagban?

Vietnámból kimenekített F-5E-k várják a sorsukat. Agresszor lett belőlük.

Érdekes háromszínű AV-8 -as az Öbölháború idejéből. A háttérben 35237/36375 festéssel áll egy másik. Ezen meg talán 36375/36173/36099 színek vannak. A színek egy részét úgy állították elő, hogy a meglevő 36375 színhez feketét adtak. A gépeken eredeti gyári színből a 36099 és a 36375 fordult elő. És talán a 35237, amit kiterjedten használtak a helikopteresek.
www.colorserver.net/showcolor.asp

Egyszínű MiG-29-es VVSZ Rosszii felirattal.

Egy dögös román MiG-21-es. Úgy látszik szakítottak a korábbi sokszínű élénk festéssel. Legalábbis egy gép erejéig biztosan.

A perui légierő szépen lassan átfesti a gépet szürke kékre. Kezdték a korábban barna sárga Mirage 200-el, majd folytatták a Szu-25-el és most már az MB-329-el.
Levix 460427 2010. december 21. 13:46
Válasz erre
35237 a kék.
p-51 460426 2010. december 21. 13:26
Válasz erre
Ebben jól el van írva az F-16N kódja, a három színhez csak kettőt írt oda.
p-51 460425 2010. december 21. 10:03
Válasz erre
Az RF-5 verziókat, meg az F-5F szaudit.
Levix 460424 2010. december 21. 08:11
Válasz erre
Ááá látom! Helyes :).
Ákos 460423 2010. december 20. 23:07
Válasz erre
Levix 460422 2010. december 20. 23:01
Válasz erre
Ákos! Várom az első agresszorodat :).
Ákos 460421 2010. december 20. 22:54
Válasz erre
Figyelünk! És mentünk szorgalmasan :)
Levix 460420 2010. december 20. 22:50
Válasz erre
Clip_7
Clip_7
Clip_8
Clip_8
Clip_9
Clip_9
Clip_10
Clip_10
Clip_11
Clip_11
Clip_12
Clip_12

A második rész. A cikk részben már nem aktuális, hiszen 10 éves, és van néhány apró pontatlanság benne.
Az agresszorok dobozban és a géptípusok bemutatása Gál István munkája, a rajzokat és a festésminta részeket közösen, a századokat és az előzményeket én írtam.
Levix 460419 2010. december 20. 22:33
Válasz erre
Clip
Clip
Clip_2
Clip_2
Clip_3
Clip_3
Clip_4
Clip_4
Clip_5
Clip_5

Bevezetésként a 2001-ben a Modell és Makettben megjelent agresszor cikkemet kapjátok.
A makettismertető és a rajzok fele Gál István munkái.
Levix 460418 2010. december 20. 21:34
Válasz erre
Gondoltam rá. Csak nem lehet a képeket beszerkeszteni. Úgy meg nem olyan jó.
Keri 460417 2010. december 20. 21:25
Válasz erre
Nagy respect neked ezért!Köszi!
Feltehetnéd cikkbe is ide,hogy ne vesszen el az idők forgatagában.
Agresszort kérünk,kérünk!
Levix 460416 2010. december 20. 21:21
Válasz erre
Nem akarok nagyképűsködni de ilyen összefoglalót sehol nem találhattok sem a neten, sem könyvben, sem újságban magyarul, amilyet az elmúlt pár hónapban posztoltam az F-5-ről. Angolul van ilyen pl. ez home.eblcom.ch/f5enthusiast/index.html. Innen sok infót vettem át. De ezen az oldalon sem találhattok ennyi képet.
Bevallom némelyik ország kissé felületes lett, meg a festéseket akartam első sorban bemutatni, ezért sem a századokat, darabszámokat, sem a részletes jellegzetességeket nem érintettem, de talán a bőséges válogatott képanyag kárpótolt ezért benneteket. Egy egy hosszabb poszt bizony eltartott nekem 3 órát is, amíg utánaolvastam az országnak, ne írjak hülyeségeket, kiválogattam a képeket, igyekezve minden jellegzetes mintából egy egy képet felrakni. Ha tényleg van rá igény, akkor jönnek az USA agresszor századai, ha már unjátok, vagy más típus érdekelne, akkor írjatok. Köszi a figyelmet és boldog Karácsonyt mindenkinek.
Levix 460415 2010. december 20. 21:13
Válasz erre
Levix 460414 2010. december 20. 21:13
Válasz erre
00449_6241image28lg
00449_6241image28lg
00889 USAF F-5F LA 1989
00889 USAF F-5F LA 1989
00891 xF-5F-73-0891LAweb
00891 xF-5F-73-0891LAweb
01383 F-5E, 405 TFTW, 72-1383 Nellis AFB, NV, January 1983
01383 F-5E, 405 TFTW, 72-1383 Nellis AFB, NV, January 1983
01401
01401
01513 la 425tfts
01513 la 425tfts
01573 F-5E, Brazilian AF, 74-1573FAB 4879 Nellis AFB, NV, September 1988
01573 F-5E, Brazilian AF, 74-1573FAB 4879 Nellis AFB, NV, September 1988
01602 F-5B%2001602%20October%201986
01602 F-5B%2001602%20October%201986
01603
01603
224bb28ebFile0010
224bb28ebFile0010
439 xF-5 439 LA 1980
439 xF-5 439 LA 1980
640 xF-5E, 73-1640, 425TFTS, Feb 1979
640 xF-5E, 73-1640, 425TFTS, Feb 1979
72405 USAF F-5E LA
72405 USAF F-5E LA
73-0881 LA F-5E USAF 425thTFTS
73-0881 LA F-5E USAF 425thTFTS
F-5 406 LA
F-5 406 LA
F-5B 20440 LA, 1983
F-5B 20440 LA, 1983
F-5E 30885 LA, 1983
F-5E 30885 LA, 1983
F-5E 72-01403
F-5E 72-01403 'LA' 425th TFTAS Feb 80
F-5E 72-1387
F-5E 72-1387 'LA' 425th TFTS '45 TFTS' 9.87
USAF   F-5E  72-1402  LA   425 TFTS  Saudi mark
USAF F-5E 72-1402 LA 425 TFTS Saudi mark
USAF  F-5E  72-1387  LA   425 TFTS
USAF F-5E 72-1387 LA 425 TFTS
xF-5F 73-889 LA 6-1982
xF-5F 73-889 LA 6-1982

A 425-ösök az utolsó években. A gépek egy része a program végén ezzel a kamóval ment Braziliába.

Pár kép korábban kimaradt.
Pl. ez 439 xF-5 439 LA 1980.jpg Érdekes, hogy a 30219 Tan helyén részben valami más szín van. A 34102 sem az igazi. A másik érdekesség a saudi zászló, ami azt jelzi, hogy saudi pilótanövendék vezeti a gépet.

F-5 406 LA.jpg
Még egy saudi.

És itt a vége!
p-51 460413 2010. december 20. 21:02
Válasz erre
Bevallom, győztél.
Az F-5 téma nálam régen lezárt, de ma mégis lementettem hármat a képeid közül.
p-51
Levix 460412 2010. december 20. 21:01
Válasz erre
01386 4859FAB
01386 4859FAB
1071_USAFF5E009281000_1
1071_USAFF5E009281000_1
1217312065
1217312065
1225999263
1225999263
1233816805
1233816805
18-4-2002-12-48-f-5_tiger_e-model
18-4-2002-12-48-f-5_tiger_e-model
40457 fotografia119
40457 fotografia119
91700 F-5E JORDANIAN AF 1981 (HS10)
91700 F-5E JORDANIAN AF 1981 (HS10)
97109 F-5A pre-delivery Moroccan AF
97109 F-5A pre-delivery Moroccan AF
F-5E 40401 MCLELLLAN AIR FORCE BASE 1975
F-5E 40401 MCLELLLAN AIR FORCE BASE 1975
F5e_2
F5e_2
F-5F 01613 USAF(for Jordania) 1971 !
F-5F 01613 USAF(for Jordania) 1971 !
F-5F 50683 FOR IRANIAN AIR FORCE RARE SHOT
F-5F 50683 FOR IRANIAN AIR FORCE RARE SHOT
F-5F 50713 AFFTC 1978
F-5F 50713 AFFTC 1978
f-5f_74
f-5f_74
USAF F-5E  74-1512  LA  425 TFTS
USAF F-5E 74-1512 LA 425 TFTS

Átadásra váró gépek. A FAB kóddal a Braziliának szállított (saját szárnyon) gépek, korábbi agresszorok.
Levix 460411 2010. december 20. 20:55
Válasz erre
0889 IAAFA (Inter American Air Forces Academy) GF-5F Tiger II 73-0889 LD seen at Homestead AFB in November 1996
0889 IAAFA (Inter American Air Forces Academy) GF-5F Tiger II 73-0889 LD seen at Homestead AFB in November 1996
251943
251943
F-5F_LD_73899_side
F-5F_LD_73899_side

Az Inter-American Air Forces Academy gépe. Itt spanyolul oktatják a latin-amerikai országokból érkezetteket.
Levix 460410 2010. december 20. 20:50
Válasz erre
2131344362_dcbf9fd819_o
2131344362_dcbf9fd819_o
43 248751a8c6876
43 248751a8c6876
51 2482364c57138
51 2482364c57138
Resize of 46 95092002
Resize of 46 95092002
52 00889 Y F5F AFFTC
52 00889 Y F5F AFFTC
65 F-5E, 01390, USAF, 1973 - Paris
65 F-5E, 01390, USAF, 1973 - Paris
9 RF-5 11420 1979
9 RF-5 11420 1979
9 xRF-5E 11420 NORTHROP RF-5E 1979
9 xRF-5E 11420 NORTHROP RF-5E 1979
F-5E, 01386 USAF, 1974 Demo in Switzerl.
F-5E, 01386 USAF, 1974 Demo in Switzerl.

Promo/demo gépek.

43 az első F-5F később ment a 425-höz. Azért van rajta két tigris, mert kétüléses.
46 a Northrop upgrade programjának promo gépe. Senkinek nem kellett, mindenki az izraeli upgradet választotta, vagy helyben oldotta meg.
51 airshow gép
52 az első F-5F tesztgép lásd 43
65 másik airshow gép itt Párizsban
9 bemutató RF-5E gép, távcsöves tigrissel.
Szám nélküli demó gép, Svájcban.
Levix 460409 2010. december 20. 20:34
Válasz erre
00889 USAF XF-5F AFFTC 1975
00889 USAF XF-5F AFFTC 1975
01390
01390
061006-F-1234S-081
061006-F-1234S-081
061006-F-1234S-082
061006-F-1234S-082
11417 F5E AFFTC
11417 F5E AFFTC
11419 YF-5E AFFTC (1975)
11419 YF-5E AFFTC (1975)
50713 F-5F AFFTC Jun 1981
50713 F-5F AFFTC Jun 1981
F-5A 38381 AFFTC at 7-March-1983
F-5A 38381 AFFTC at 7-March-1983
F-5A63-8381KellyAFB1985
F-5A63-8381KellyAFB1985
F-5E 11417 8 OCT 1975 AFFTC
F-5E 11417 8 OCT 1975 AFFTC
F-5F 00891 20 FEB 1976
F-5F 00891 20 FEB 1976
VERY RARE SPIN TEST F-5E 11417 1976
VERY RARE SPIN TEST F-5E 11417 1976
XF5F 00889 AFFTC 17 NOV 1974
XF5F 00889 AFFTC 17 NOV 1974
xF-5F 73-0891 WITH LONG NOSE TUBE 3 FEB 1976
xF-5F 73-0891 WITH LONG NOSE TUBE 3 FEB 1976
YF5A 71-11417 20 FEB 1976
YF5A 71-11417 20 FEB 1976

AFFTC a tesztszázad.

Ennél a századnál természetesen nem csak az F-5 gépeket tesztelték.
Levix 460408 2010. december 20. 20:27
Válasz erre
Szia Keri!

Fogalmam sincs. A piros kakukktojás, mert ez a teszt század színe, gondolom rögtön ment a 425.-hez és maradt egy ideig a teszt század feltűnő festése. A másik kakukk tojás az első F-5F ami Ghost sémával ment a 425.-hez. Érdekes, hogy nem is minden gépen volt a sárga sáv, némelyiken csak a függőleges tetején volt egy kék vagy sárga csík.
Levix 460407 2010. december 20. 20:24
Válasz erre
66-232 LZ F-5B USAF 425thTFTS
66-232 LZ F-5B USAF 425thTFTS
F-5F, 425 TFTS, 72-0439 1977
F-5F, 425 TFTS, 72-0439 1977
00887 USAF F-5E 1974
00887 USAF F-5E 1974
01403 USAF F-5E 425TFTW 1974
01403 USAF F-5E 425TFTW 1974
409713047
409713047
B22 F-5E 73-870
B22 F-5E 73-870
F5E_73-881_LA_RANDOLPH1705 1981
F5E_73-881_LA_RANDOLPH1705 1981

425. század SEA kamós gépek.

Az LA kód a 58th Tactical Training Wing kódja.
Keri 460406 2010. december 20. 20:12
Válasz erre
Hali!
Jó képek!Nekem még mindig az Rf-5a formája "jön be" a legjobban.
Miért van a 425-ösöknél egyik gépen sárga,másikon piros csíkozás?
Keri
Levix 460405 2010. december 20. 18:36
Válasz erre
01603 LOAN TO SAUDI AF FOR RED FLAG
01603 LOAN TO SAUDI AF FOR RED FLAG
38441 T-38 USAF Aug 1979
38441 T-38 USAF Aug 1979
38443 f5b
38443 f5b
F-5B 20449 425TFTS
F-5B 20449 425TFTS
F-5B 63-8443 58 TFTW ACM mks 1976
F-5B 63-8443 58 TFTW ACM mks 1976
F-5B72-0441405thTTWELP19801
F-5B72-0441405thTTWELP19801
01389 USAF F-5E OLD CS 425 TFTW 1973
01389 USAF F-5E OLD CS 425 TFTW 1973
01400 F5E 452thTFS
01400 F5E 452thTFS
044
044
11417 F5E 427thTFS
11417 F5E 427thTFS
70223
70223
8835F-5%2001392
8835F-5%2001392
F-5E 38381 425TFTS
F-5E 38381 425TFTS
F-5E 70-1530 425th TFTS Oct 78
F-5E 70-1530 425th TFTS Oct 78
F-5E72-1398405thTTWNellis1980
F-5E72-1398405thTTWNellis1980
F-5F 00891 SAUDI AIR FORCE
F-5F 00891 SAUDI AIR FORCE
F5G
F5G
USAF F-5E sn 72-1390 (10.78)
USAF F-5E sn 72-1390 (10.78)
xF-5E 720405, 72-404 425TFTS 1974
xF-5E 720405, 72-404 425TFTS 1974

A 425. kiképző század.
Levix 460404 2010. december 20. 18:30
Válasz erre
060905-F-1234S-009
060905-F-1234S-009
061006-F-1234S-067
061006-F-1234S-067
061006-F-1234S-069
061006-F-1234S-069
061006-F-1234S-080
061006-F-1234S-080
061006-F-1234S-084
061006-F-1234S-084
1225999603
1225999603
24877b0d54248
24877b0d54248
224a0df26File0016
224a0df26File0016
30855 F-5E 73-0855 425TFTS 1979
30855 F-5E 73-0855 425TFTS 1979
346d11901395
346d11901395
38367predeliveryf5a_jpg
38367predeliveryf5a_jpg
69-7168_RF-5A_19701017
69-7168_RF-5A_19701017
889 xF-5E 730899LA 1980
889 xF-5E 730899LA 1980
F-5%201
F-5%201
f52ndprot
f52ndprot
USAF F-5E sn 71-0276 LZ (RF) since del to Morocco
USAF F-5E sn 71-0276 LZ (RF) since del to Morocco
USAF F-5E sn 74-1636 (03.78) ex SVNAF
USAF F-5E sn 74-1636 (03.78) ex SVNAF

USA

Az Usa soha nem állította hadrendbe az F-5 gépet. Ennek ellenére rengeteg F-5 gépen szerepelt az USAF felirat. A 4441. CCTS (Combat Crew Training Squadron) Williams légibázison használta először 1964-től az F-5B majd az F-5A gépeket a baráti F-5-el felszerelendő országok légierőinek pilótakiképzésére. A 425. TFTS-t 1969-ben aktiválták, hasonló céllal mint a 4441-est, a külföldi pilóták és műszakiak kiképzésére.
Az első F-5E/F gépek a 425. Tactical Fighter Training Squadron-hoz 1973-ban érkeztek meg. Később az század Luke bázisra települt. Itt deaktiválták 1989-ben. Eddig az időpontig 1499 pilótát képeztek ki.
Szinte minden változat megfordult a Air Force Flight Test Center (AFFTC)-nél, ahol tesztelések folynak.

A rövid életű Skoshi programról már írtam. Az agresszorokról pedig ezután fogok.

Minták

A gépek többsége alu színű volt. A tesztelő századnál a jobb láthatóság miatt a gépek sokszor piros/narancs festést kaptak. A kiképző századoknál szintén az ezüst szín dominált eleinte. A gépek többsége feltűnő sárga fekete vagy fekete fehér csíkokat kapott.
A vietnámi háború után a visszahozott gépek is bekapcsolódtak a kiképzésbe, ezek SEA kamóval repültek. A gépek egy részén látható volt a későbbi üzemeltető felségjele. Pl. Szaud Arábia.
Az utolsó években a selejtezett agresszor gépek is kiképzési célokat szolgáltak, mielőtt eladták őket Braziliának. Ezek az utolsó agresszor festést viselték, míg más gépeket már átfestettek világosszürkére.

A Northrop több esetben a hadseregtől kért kölcsön gépeket promóciós célokra. Ezeket átfestették. Ilyen pl. a Tiger IV upgrade program reklám gépe, vagy az RF-5E konfigurációt népszerűsítő gép.

A hadsereg kiértékelő repülései alatt a gépek szinte mindig ezüst színűek voltak.

A gépek külön csoportja az ideiglenesen USA regisztrációval repülő gépek, amelyek repülve tették meg az utat a felhasználókhoz. Ezeken a gépeken USA felségjel de a célország kamója látható.

A NASA is használt pár gépet, követésre.
Levix 460403 2010. december 18. 19:37
Válasz erre
116705
116705
116837z
116837z
116839 CF-5D 1992
116839 CF-5D 1992
116839
116839
359015
359015
359016
359016
359056
359056
6881
6881
9819
9819
CAF-0670
CAF-0670
CF116809
CF116809
CF-116B 116826 419 SQ
CF-116B 116826 419 SQ
CF-5 #116839
CF-5 #116839
CF-5 #116839
CF-5 #116839
F-5 #116812
F-5 #116812
photo_42919
photo_42919
photo_50688
photo_50688

116705.jpg

Érdekes felderítő orros gép. Agresszor számmal, szürke felderítőorral, sárga RESCUE felirattal, félig színes kokárdával, de lovis jelzésekkel. Piros hajtóműszétszedést segítő piros csíkkal, sötétszürke póttartállyal, miközben a mögötte álló zöld szürke gépen, Ghost színű tartály van.

116837z.jpg
Szabvány Ghost.

116839 CF-5D 1992.jpg
Sötétszürke kokárda, nem szabványos (de lehet hogy csak nem terjedt már el) helyen. Érdekesség, hogy a póttartályon is van ál kabin festés.

359015.jpg
A vízszintesek meg a pótos egy Ghost mintás gépről származnak.

359016.jpg
Jól látszik a falskabin festés.

359056.jpg
ACMI poddal. (Air Combat Maneuvering Instrumentation)

9819.jpg
Kazettás bombával, Sidewinderrel.

CAF-0670.jpg
Gyakorló nem irányított rakétavetőkkel.

CF-5 #116839.jpg
Minden jelzés sötétszürke.

F-5 #116812.jpg
A tesztszázad gépein egy piros X van.

photo_42919.jpg
Nyitva a pótlevegő-beömlő zsalu. Valamelyik apró festési módosításban benne volt, hogy a beömlő első része legyen fekete. Ez azonban pár gépen szürke, mint ezen is.
Levix 460402 2010. december 18. 19:06
Válasz erre
116839-sep81
116839-sep81
116840ColdLake
116840ColdLake
236
236
CAF F-5B sn 116832 (06.90)
CAF F-5B sn 116832 (06.90)
CF-116 116833 REFRAMED
CF-116 116833 REFRAMED
CF5421b
CF5421b
CF5B116832A
CF5B116832A
F-5 #116833
F-5 #116833

Jól látszik a neonnarancs ha van elég fény.

236.jpg
Formációs fények alu színű gépen. Ilyet sem látni sűrűn.

A demó gépen nincs a vízszintes vezérsík előtt a törzsön a pótlevegő beömlő zsalus nyílása, nincs fékhorog, nincs utántöltőcső.
Levix 460401 2010. december 18. 17:30
Válasz erre
rghost minta gyári
rghost minta gyári
rkorai minta gyári
rkorai minta gyári
wraparound minta gyári
wraparound minta gyári
F5_005
F5_005
CF5dart
CF5dart
CF-5A R 116749
CF-5A R 116749
CF5A 116757
CF5A 116757
CF116744
CF116744
canadacf5s
canadacf5s
Canada CF-5A sn 116765
Canada CF-5A sn 116765
AirlinersNetPhotoID296946_1980
AirlinersNetPhotoID296946_1980
2243103CF5A116738
2243103CF5A116738
20050424IMG01_700
20050424IMG01_700
img454
img454
F-5E, RCAF, 116717March 1989
F-5E, RCAF, 116717March 1989
f564
f564
CF5A 116715
CF5A 116715
116764 CF-5A 1988
116764 CF-5A 1988
RF-5A 116721 Canada
RF-5A 116721 Canada
img5981985
img5981985
CF5A 116785
CF5A 116785
CF-5 116740 CAF 1990
CF-5 116740 CAF 1990
CF116742
CF116742
CF116721
CF116721
9259RF5%20116720
9259RF5%20116720
F-5A 116727 CAF 1983
F-5A 116727 CAF 1983
116b1
116b1

A képek.

Érdekes, hogy nem csak a póttartályoknál van színkavalkád, hanem a felderítő orroknál is. Szürke orr, zöld gépen stb. Egyetlen fotóm van olyan felderítő gépről amin nincs utántöltő, mellékeltem. A venezuelai gépeknél (ex-kanadai) megjegyeztem, hogy nem tudom miért festették feketére a függőleges előtti panelt. Most sem tudom, de a kanadai gépeken is előfordul, sőt, más panel is és nem csak feketével. Több gépen látható az ACMI pod a Sidewinder sínen. Metálkék póttartály a szárnyon, dögös.
Egy közbenső felújításkor kerültek fel az irányfények.
Érdemes a téli kamós gépeket is szemügyre venni.

A szürkékkel jövök vissza.
Levix 460400 2010. december 18. 17:15
Válasz erre
Kanada

Kanada a 60-as évek közepén szerette volna leváltani a drágán üzemeltethető CF-101 vadász és CF-104-es vadászbombázó gépeit. Először az F-4 merült fel, mint lehetséges
váltótípus amivel mindkét gépet ki lehetett volna váltani, de ez túl drága volt. Később kiírást, szűkítették új csapásmérőkre. A szóba jöhető típusok, mint az A-4, A-6, A-7, F-5 közül az utóbbi nyert, nem azért mert ez volt a legjobb, hanem mert ez volt a legolcsóbb. A hadsereg az A-7-est favorizálta. Az F-5-ösnél lehetséges volt a licencben, gyártás amivel a helyi repülőgépes ipart támogatták. A gépet után lehetett tölteni a levegőben, ami a hatalmas laktalan kanadai területek felett életfontosságú és volt kétüléses változata. Az F-5-ös került a kanadai európai erőkhöz is, azonban ezek már nem Németországba hanem a kevésbé veszélyes Norvégiába kerültek, távolabb a VSZ főcsapásirányától.

A kanadai F-5 volt a legjobb F-5A változat. Erősebb hajtóművet, kétállású orrfutót, jobb avionikát, páncélt, légi utántöltő csonkot, pótlevegő-beömlőt, fékezőhorgot, cserélhető kamerás felderítő orrot kapott. A kanadaiak gyártották a Holland gépeket is, amik pl. a szárny alatt 1400 literes póttartályt is tudnak hordozni.

A gép gyártását és üzemeltetését folyamatos pénzügyi problémák zavarták. A tervezett darabszámnak alig több mint a fele épült meg. Az üzemeltetésre sem volt pénz, ezért többet letároltak, eladtak Venezuelának, ami miatt később 9 millió dollárt fizethettek a Northropnak a licenc jogok miatt. Később anyagfáradási problémák miatt a gépek töredéke maradt használható. Ekkor a gépek egy részének felújításáról döntöttek, ami magában foglalta a szerkezetei megerősítésen túl a korszerű avionikát is, aminek a célja az volt, hogy megkönnyítésék a pilóták áttérést az F-18-as gépre. Kanadában sem ismeretlen fogalom a pazarlás. Az utolsó felújított gép 94-ben egyenesen a tároló helyre repült ahol lekonzerválták.

Festés

Korábban már volt szó arról a két gépről amit a demó repüléskre kanadai felségjelzéssel láttak el. Ezeknél figyelni kell, hogy ezek Northrop gépek, nem Canadair gyártásúak. Nincs fékhorog, nincs pótlevegő-beömlő stb.

A gyárból a CF-5D (CF-116) gépek natúr fémszínben, vagy ezüst festéssel, az A változatok felül zöld szürke, alul szürke színnel jöttek ki. A D-ken hi-vis piros festések is voltak a könnyebb követhetőség miatt.

A Maple Flag gyakorlatok alkalmával a kanadaiak repülték az ellenséget, ezt 1979-ben azzal tették realisztikusabbá, hogy 9 gépet amerikai mintára "szovjet" sínekre festettek át. Erről korábban már volt egy posztom.

1980-ban a felső zöld szürkét az alsó felületekre is kiterjesztették.

Az utolsó festésváltozat 1988-ban jelent meg. Ez a korábban az agresszor gépeken használt Ghost festés. A színei megegyeznek az amerikai Ghost 35237, 36251, 36307. A minta része volt a megtévesztő kabin festés.

Jelzések

A
Kezdetben a beömlőn volt a kokárda és a függőlegesen a kanadai zászló, mindkettő színesben. Canadian Armed Forces felirat a törzsön bal oldalon, míg ugyanez franciául a másik oldalon.
1973 után a kokárda az orra került a két oldalán franciául és angolul, Forces Armeés illetve Armed Forces felirat, a törzsön Canada. A feliratok feketék és fehérek, a felségjelzések még színesek. Felségjel ekkor nem volt a szárnyakon. Ezt szimmetrikus mintának hívták mert a törzs mindkét oldalán ugyanaz volt.
Később a fehér színt törölték, mind a zászlóból, mind a kokárdából. A korábbi fehér feliratok is feketével lettek festve. A kokárda felkerült csak pirossal a szárnyra.
Még később a zászló fekete lett. Majd a kokárda is teljesen fekete lett. A függőleges tetején egy színes sávba festették fel a századjelvényt, ez később szintén feketére váltott. De érdekes módon sok gépen már megjelent a lovis kokárda és zászló, miközben a nagyméretű színes sáv a helyén maradt. A zászló mérete is változott, hol csökkent hol megnőtt. A nyolcvanas években a Canada felirat a beömlőre került és az a betű fölé felkerült a kanadai zászló.
Ezek a változások nem köthetőek egy pontos dátumhoz, annak ellenére, hogy a kiadott utasításnak van egy konkrét dátuma. A képeken látszik, hogy a gépeken vegyesen jelentek meg a változások.
A Ghost mintánál a kokárda visszakerült a beömlőre a Canada felirat nagyobb lett és az a-n fent volt a zászló. A zászló is nagyobb lett. Minden felirat és jelzés világosszürke. De van fotóm olyan gépről ami Ghost mintás, kétszínű kokárdával és régebbi kis méretű fekete Canada felirattal.

D
Érdekes, hogy a kétüléses gépeken a szárnyakon volt kokárda, ami a törzsön volt nem a beömlőn és CAF és gépszám volt a kokárda két oldalán. A törzsön a francia és angol felirat, mint az A-kon.

A nyolcvanas években a felirat a törzsön Canada lett, az a betű felett a kanadai zászlóval. Az orron levő kokárda két oldalán nem vlt felirat. A szárnyon csak a bal oldalon volt felségjel.

Ghost mintánál lásd A. Egyes gépeken a feliratok, felségjelek sötétszürkék, ezeken a kokárda az orron van és a Canada felirat van a beömlőn.

Fegyverzet

A legritkább esetben látni fotót felfegyverzett kanadai gépekről. Az eredeti gépek nem hordozhattak Sidewindert, de a póttartály helyére a sín felszerelhető volt, amin ACMI podot hordoztak max. A póttartályokat a legváltozatosabb színkombinációban látni. Szürke gépen, zöld szürke, zöld szürke gépeken lovis tartályok. A felújított gépek képesek a Sidewindert alkalmazni.

Minták

Zöld szürke
Zöld szürke alul felül
Ezüst
Natur fém
Ghost

53/105
DGabi01 460399 2010. december 18. 10:57
Válasz erre
Sziasztok remélem tud valaki segíteni a 222 es toronyszámú henschel tornyos királytigris festési terve kellene meg lehetőleg többnézeti méretarányos rajz lehetőleg 1:35 ben szintén ugyanilyen tornyos királytigrishez!Kérlek beneteket aki tud linket vagy birtokában van ilyesminek az tegye fel ide előre is köszönöm!
Tibcsi 460398 2010. december 15. 05:17
Válasz erre
Levix 460397 2010. december 14. 20:27
Válasz erre
wwwfotogalerialietadlacei6
wwwfotogalerialietadlacei6

Itt az eredeti kép.
Levix 460396 2010. december 14. 18:57
Válasz erre
Igen, nyugodj, meg ez csak Photoshop.
Tibcsi 460395 2010. december 14. 14:47
Válasz erre
1292
1292

Tejóisten! Ez ugye csak fotoshopp?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.