<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108. |
Daala | Adatlap | 378409 | 2009. június 3. 20:15 | ![]() | |
Ja kimaradt, a tartókat is el kell készíteni az adott gépekhez ugye...vagy átmenteni a Zvezda készletekből... | |||||
Daala | Adatlap | 378408 | 2009. június 3. 20:13 | ![]() | |
Tibor! Asszem a helikopteres topikban már egyszer leírtam, de ismétlés a tudás... Szóval a Hobbybossból magyart faragás nélkül csak Mi-17-est és abból is csak a 706-ost, vagy a 707-est csinálhatod meg! De! Meg kell akkor csinálni az ASZO infracsapda-vetőket is a faroktartóra a DISZ doboz mögé. Valamint kell külső teheremelő szerkezet (ferma) is a gép hasa alá a teherzárral. A beszállóajtó fölé meg kell csinálni a csak ezen a két gépen levő acéltartókonzolokat is, amit ritkán használnak csak nálunk az ejé-sek, ha nagynéha lecsúszást gyakorolnak a gépről. A főfutószárak alsó támasztórúdjainak áramvonalazó lemezét is el kell készíteni, hiszen a kínaiak csak a kései rudas verziót adják. Ez utóbbit a Pavla is kiadta. A HAD meg már kiadta a matricát is ehhez a két magyar géphez! Ha magyar Mi-8T-t akarsz csinálni, akkor kisebbrte kell faragni az oldaltartályokat a hárompántos verzióra! A Mi-8P-k már nagytartályosak. Hasonlóan a többi nem magyar késői Mi-8T-hez. Mi-8-hoz a Pavla kiadta a komplett hajtóművet formázó kiegészítőt. A fegyvertartós 17-eseinkhez szintén csak a tartályokat kell átfaragni, hiszen ezek a gépek is kistartályosak (701, 702, 703, 704, 705). Ezek közül a 703, és 705-ön DISZ doboz is van és nincs alul teherzár, mivel az a gépen belül van. Nagyjából ennyi... üdv, Daala | |||||
Marci7 | Adatlap | 378407 | 2009. június 3. 19:33 | ![]() | |
Tehát jó lenne ha mennék? | |||||
Bebá | Adatlap | 378406 | 2009. június 3. 19:29 | ![]() | |
Megkéne ejteni, más színben látnád a makettező világot. | |||||
Tibor | Adatlap | 378405 | 2009. június 3. 17:56 | ![]() | |
Szevasztok! Egy szó, mint száz, ha magyart akarok bármelyikből csinálni, nem lehet a fúrást, faragást megúszni. Tibor | |||||
Marci7 | Adatlap | 378404 | 2009. június 3. 17:38 | ![]() | |
Bizony, nem voltam. | |||||
Daala | Adatlap | 378403 | 2009. június 3. 17:30 | ![]() | |
Hiába adott ki a Hobbybosshoz Mi-8 átalakítót a Pavla, ha az oldaltartályok miatt magyar Mi-8T-t nem lehet csinálni belőle, legfeljebb szögletes oldalablakokkal párnást (10445, 10446, 10447). | |||||
Muzzy | Adatlap | 378402 | 2009. június 3. 11:34 | ![]() | |
Bocsi a "félrevezető infóért" (tehertér alsó ajtó, szerencse, hogy a 17-esen azért megvan, tehát még valamire emlékszem :), 15 év távlatából sok minden összemosódik! Muzzy | |||||
Tibor | Adatlap | 378401 | 2009. június 3. 04:52 | ![]() | |
Fiúk! Köszi a Mi-8 ügyben ezidáig leírtakat. Sajna a Zvezda hasa tényleg nulla. Ehez jöhet majd a tűvel történő szegecselés, meg a szükséges kütyük elkészítése. Nem tudom véletlenül nem raktak fel infracsapda szórót valamelyik gépünkre? Elvileg lehetett. De ez ügyben talán csak olyan valaki tudna segíteni aki repülte, vagy üzemeltette ezt a típust. Ha nem akkor jön sajnos a kisbalta, ráspoly, meg minden egyéb hasznos eszköz. Solo! A fotók alapján a Hobby Boss rotor agy tényleg jónak tűnik. A Zvezdánál ezt sem árt újra építeni. Szép napot mindenkinek! Tibor | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 378400 | 2009. június 2. 22:51 | ![]() | |
Köszi szépen a leírást! Szép vonalú gépek ezek a mirage-ok, kár hogy kevés a jó makett belőlük. | |||||
Solo | Adatlap | 378399 | 2009. június 2. 21:47 | ![]() | |
helló! Nekem van egy félkész (talán sose lesz kész) Zvezda Mi-17-esem. A teljes Part maratás sort megvettem hozzá. Rengeteget szenvedtem vele. Részben a tapasztalatlanságom, részben a makett pontatlanságai miatt. A szegecselés szép, de nagyon sok el fog tűnni a hibák javítása után. Szerintem kellő rezes tapasztalat nélkül senki ne álljon neki a feljavításnak. Simám dobozból, zárt ajtókkal szép makett lehet belőle. A Muzzy által említett ajtó csak a 17-eseken van. A HobbyBoss Mi-17 is megvan. Nagyon szép makett, de a pilótafülke sci-fi. A tehertér pedig hiányos. Igaz ez a Zvezda tehertérre is igaz. Igaz, hogy negatív szegecselése van, de valahogy mutatósabb a HobbyBoss. A rotoragy pedig szinte tökéletes. Pavla kiadott egy Mi-8 átalakító szettet hozzá. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 378398 | 2009. június 2. 21:36 | ![]() | |
Sziasztok! Nem, én tényleg a Tibor által említett üzemanyagtartályok miatti két nagy lyukról írtam :) Amúgy valóban, ahogy Tibor is írta, ezt műanyag lapokkal egyszerűbb orvosolni. (én is így gondoltam, nemtudom miért írtam tömítést :D ) Az infracsapdaszórót egyébként én már leoperáltam a makettről. Nem volt kis meló, de megvan. És szerencsére kevés szegecs bánta a dolgot. Bár a leoperálás utáni tömítést, felületkiegyenlítést még nem végeztem el. A törzs alsó része... hát az télleg elég sivár sajna, ezt már én is néztem mit lehetne vele kezdeni... | |||||
Muzzy | Adatlap | 378397 | 2009. június 2. 21:24 | ![]() | |
Tibor, Zoli nem két lukról beszélt, hanem egyről! A MI-8 asok teherterében van egy ajtó ez arra szolgál, hogy nagyobb teher esetén ezen keresztül kötik be a teheremelő kötelet. Az ajtók mérete változott, már nem emlékszem rá pontosan, de szerintem Daala, meg Solo tudnak segíteni az ügyben. Volt átrepülő változata is, ekkor a tehertérbe kerotartályt lehetett beépíteni a törzsbe. Muzzy | |||||
Bebá | Adatlap | 378396 | 2009. június 2. 21:00 | ![]() | |
Ugye Te még nem voltál versenyen? Légy nyugodt megtalálja a készítőt. | |||||
PETI | Adatlap | 378395 | 2009. június 2. 20:52 | ![]() | |
Szia Szőkekapitány! A 23-asnál azért jobbak, de nekem mindig az jut eszembe a 72-es Mirage F1-ről, mintha a KP csinálta volna... Leszámítva, hogy nem sorjás, de pozitív panelvonalas, ránézésre nem illeszkedik jól. Alakhibáról nem tudok nyilatkozni, mert momentán most nem tudom rajzra tenni, de talán az is akad benne... Szóval nem egy nagy eresztés, csodát ne várj tőle. (Ez az F1-re vonatkozik...) Üdv | |||||
Szõkekapitány | Adatlap | 378394 | 2009. június 2. 20:40 | ![]() | |
Sziasztok! Láttam ma a hatvani tecsóban pár heller makettet. Mirage-ból 4-5 féle is akadt, 1:72-es és 1:48-as méretarányban is. Milyen ezeknek a minősége? Úgymint alakhűség, felület, illeszkedés. Van egy heller 1:72-es MiG-23-asom illetve egy airfix Mirage 2000, valami hasonlóra számíthatok? | |||||
Zoli | Adatlap | 378393 | 2009. június 2. 19:28 | ![]() | |
Hello! Nekem a fő gondot a szinte teljesen sima has jelenti, onnan lemaradtak a szegecsek. A másik probléma a ráöntött infracsapda szóró. A póttankokon lévő bevágás túl szélesnek tűnik. A kisebb darabok kissé durvák. Más hibát én se nagyon látok, de attól még lehetnek. Az alakhűségről és pontosságról nem tudok nyilatkozni, nem néztem utána fényképek alapján ezeknek. A Hobby Boss makettjéről tényleg hiányoznak a szegecsek, viszont az oroszról is el fognak tűnni néhol a felület javítása miatt. Ja és Precíz írta is, hogy a belsejéről hiányoznak a burkolatok, amik a magyar gépeken rajta voltak elvileg. Egyébként nekem is a Zvezda szimpatikusabb, de mindenképp fogok szerezni egy kínait is, ha már annyira dícsérik. Egymás mellé téve a kettőt biztos látszani fog, melyikből mit érdemes felhasználni. | |||||
Tibor | Adatlap | 378392 | 2009. június 2. 19:02 | ![]() | |
Szia! Egyetértek. A deszanttéren belül az a két nagy lyuk az üza tartályok miatt van. Szerintem ne tömítsd, hanem zárd le vékony plasztik lapokkal. Egyébként a Hobby Boss féle makett belső felületének kiképzését őszintén szólva nem értem. Volt szerencsém Mi-8-os és Mi-17-en is repülni. A deszanttér belső felülete normálisan borított. Magyarán sík felület. Az orr rész plekoját szerintem a KP-től kell kölcsön venni. Ehhez a Zvezda érintett tető részét át kell szabni. Komoly munka, de megcsinálható. Mostmár csak precíz műhely rajzokat kellene még beszerezni. Üdv.: Tibor | |||||
zoli1989 | Adatlap | 378391 | 2009. június 2. 17:51 | ![]() | |
Hali! Én is Zvezdának készülök előbb-utóbb nekiállni (csak Revell dobozban). Szerintem azért annyira nem szörnyű az. Tény hogy, itt-ott kicsit vaskos az anyag:D de ezen azért lehet segíteni. A Rossz kabinüveget már kitárgyalták itt, de ezen kívül óriási hiba ? Na egyet még talán tudok mondani. A tehertéren belül található egy óriási lyuk. Na ez nem túl szép, de eltömíthető egy kis munkával, szóval tulajdonképpen nem olyan nagyon nagy hiba. Ezeken kívül viszont szerintem nem rossz ez a makett. Gyárilag nyitható a hátsó két tehertérajtó is, nem kell barkácsolni, és még a műanyag mintázata is jó. Igaz aki kinyitva csinálja, annak lesz dolga a tehertéren belül, dehát ez van. De aki a Hobbyboss félét választja, annak is, hiszen ahogy néztem a tehertér tetejének és az oldalának a mintázata érdekes, illetve hát tulajdonképpen a lecsupaszított, borítások nélküli tehertérre hasonlít. Valamint a Zvezda felülete szépen szegecselt. A Hobbyboss maketten ilyennel nem nagyon találkoztam a képeken. Ezzel inkább csak azt akartam leírni, hogy egyik makett sem hibátlan. Ja, és Zvezdához a Part gyárt elég jó maratás szetteteket. ;) | |||||
Marci7 | Adatlap | 378390 | 2009. június 2. 17:01 | ![]() | |
Az jó. És honnan tudja a szerkesztő, hogy ki építette azt a makettet? Marci7 | |||||
Zoli | Adatlap | 378389 | 2009. június 2. 16:13 | ![]() | |
Ezzel én is így vagyok, minél többet nézem, annál jobban tetszik, legalábbis külsőleg. z | |||||
Bebá | Adatlap | 378388 | 2009. június 2. 15:41 | ![]() | |
Háát Te tudod. Keresd a hajdúszoboszlói szervezőket, ők majd megmondják. Versenyen, kiállításon az újság szekesztője minden munkát megnéz és a legjobbakról fotó készül ami bekerül az újságba. | |||||
Tibor | Adatlap | 378387 | 2009. június 2. 15:39 | ![]() | |
Hello! Tiszta szívből kíváncsi lennék, ha valaki leírná a Zvezda hibáit. Én eddig csak a szélvédőt találtam elszúrtnak. Az biztos, hogy néhány megoldása elég vaskosra sikerült. Pl. A bejárati ajtó és a pilóta kabin oldalablakok felső vezető sínek. Tibor | |||||
Zoli | Adatlap | 378386 | 2009. június 2. 15:19 | ![]() | |
Nekem csak a Zvezda van meg egyelőre, de állítólag az is tele van hibával, nemcsak a szélvédő rossz. Szóval én inkább megveszem a Hobby Boss kitet, meg hozzá valami átépítőt, illetve marad a Zvezda donornak. Amúgy nagyon tetszik az orosz makett, majd ha meglesz a kínai is, kitalálok valamit, miből mit használjak fel. z | |||||
Tibor | Adatlap | 378385 | 2009. június 2. 14:55 | ![]() | |
Muzzy! Úgy gondolom ez a magoldás. Tehát a Hobby Boss makettből a magyar Mi-17 készíthető keményebb beavatkozások nélkül. Zoli! A Zvezda Mi-8-t két napja nézegetem. Jó lenne magyarnak, a felülete is szép, csak az orr rész van elcseszve, de az eléggé. Meg kellene próbálni összeházasítani a KP Mi-8-val, ennek e kabin plekóját felhasználva, csak sajnos nekem már nincs meg sértetlenül ez a pleko. A KP Mi-8 alakra jó, de ennek meg a felülete nagyon gyenge. Összefoglalva: Még nem született meg ennek a típusnak az optimális makett változata. De hátha egyszer csoda történik. Mellesleg, igazán a magyar Mi-8P-k valamelyikét tervezem egyszer megépíteni és ehez keresek alapot. Üdv. Nektek. | |||||
Marci7 | Adatlap | 378384 | 2009. június 2. 13:09 | ![]() | |
Háát, sajnos Miskolcra nem megyek. Ez attól függ mennyibe kerül a szállás és mikor kell odamenni. Viszont megyek Hajdúszoboszlóra. Ott lehetséges a látványmakettezés? És még valami: Pro Modell újságba hogy szerepelhet valaki makettje? Kell valahol érdeklődni? U.i.: Bocsi, hogy nem ebbe a topikba való ez az üzenet:-) | |||||
Zoli | Adatlap | 378383 | 2009. június 2. 12:51 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 378382 | 2009. június 2. 12:36 | ![]() | |
Sziasztok! A szovjet/orosz trerminológia a Mi-17-est Mi-8 MT(V)-nek jelölte! A PG-be 92 környékén hoztak 6 db Mi-17-es gépet a Kazanyi gyárból korházgép kisszotrozat átalakításához. A gépeken mind MI-8MTV jelölés volt. A V a viszotnij-magassági jelző volt - 6000 méter magasra is felmnetek vele. Ezek a gépek mind magukon viselték a Mi-17-es jellemzőit (többek között: másik oldalon a faroklégcsavar, TV3-117-es hajtóművek a TV2 helyett, AI-9 indító segédhajtómű) A sima Mi-8T transzport, szállitó változatot jelent. Muzzy | |||||
Zoli | Adatlap | 378381 | 2009. június 2. 10:40 | ![]() | |
Van egy olyan rossz érzésem, hogy ennél jobb Minyót (illetve semmilyet se szerintem) nem fognak már kiadni, így ebből kellene Mi-8-ast varázsolni. Esetleg átépítő még megjelenhet hozzá. Én mindenképp arra szavazok, hogy ebből kell kiindulni, a többi makett legfeljebb donornak lesz jó ehhez. Amúgy a Mi-8MT/Mi-17 megjelölés van a másik dobozon. Egyébként nem tudom, az MT mennyire Mi-8 vagy mennyire Mi-17. Ja és a cikk szerint a 706-os és 707-es magyar gépet el lehet készíteni ebből, a fegyverzetet meg a Zvezda készletből kell pótolni. z | |||||
Zoli | Adatlap | 378380 | 2009. június 2. 10:33 | ![]() | |
Én abból (összerakási rajzból) indultam ki, mert az alkatrészek alapján nem tudtam eldönteni. Illetve Precíz szerint ugyanaz a két makett, szóval akkor biztos nem rakták át a másik oldalra a légcsavart. z | |||||
Tibor | Adatlap | 378379 | 2009. június 2. 10:31 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 378378 | 2009. június 2. 10:28 | ![]() | |
Besz***s. Lennt az összeállítási útmutató valóban a 17-esnek megfelelő helyre rajzolja a farokrotort. | |||||
Tibor | Adatlap | 378377 | 2009. június 2. 10:27 | ![]() | |
Fiúk! Egy szó mint száz, érzésem szerint ezt a makettet nem érdemes megvenni annak, aki magyar Mi-8T-t akar. Egyébként németül nem értek, de a kommentárból annyit kibogarásztam, hogy a szerző a Mi-8MT változatként jelöli meg. Üdv. | |||||
Zoli | Adatlap | 378376 | 2009. június 2. 10:23 | ![]() | |
Szia Levi! Jó helyen van szerintem a farokrotor, a festési rajz rossz, szóval ez teljes mértékben 17-es. z | |||||
Bebá | Adatlap | 378375 | 2009. június 2. 10:19 | ![]() | |
Helló Marci! Szűcs Laci itt lesz a miskolci versenyen mint kereskedő.Debrecen nem nagy távolság.Egy- ben megnézd a rendezvény és még helyet is biztosítunk ha látvány makettezni is akarsz. Bercibá | |||||
Zoli | Adatlap | 378374 | 2009. június 2. 10:19 | ![]() | |
A festési rajzokból nem szabad kiindulni (főleg orosz típusoknál), én csak annyit látok rajta, hogy a porszűrős burkolattal ábrázolták a gépeket, szóval ennyiből tényleg 17-esnek tűnik, de az alkatrészek és az összerakási rajz alapján is (amúgy nem értek hozzá). Közben megnéztem a cikket, és elnézésed kérem, a 17-esről írt Precíz, annak szinte tökéletes a makett. És azt is hozzáfűzte, hogy a Mi-8T dobozában is ugyanez van... Szóval kell venni hozzá egy KP vagy Zvezda makettet, esetleg Ciro, Part, Eduard stb kiegészítőket, hogy korai változatokat lehessen belőle gyártani. z | |||||
vlevi | Adatlap | 378373 | 2009. június 2. 10:14 | ![]() | |
17-es végképp nem lehet, mert annak a másik oldalon van a faroklégcsavarja! A többi különbséget (tartályok, meg egyebek) én nem ismerem, de a farokrotor helyének megváltoztatása azért elég jelentős különbség. | |||||
Tibor | Adatlap | 378372 | 2009. június 2. 09:53 | ![]() | |
Szia Zoli! Sajnos a PRO MODELL legutóbbi számával nem rendelkezem, de a Sziluboy által feltett link fotóit átbogarászva, az egyértelmű, hogy a makett nem felel meg a nálunk repült, repülő Mi-8T-nek, talán a Mi-17-nek, néhány dolgot leszámítva, igen. Egyébként megkérdőjelezem a mellékelt festési sémák feliratát, miszerint ezek Mi-8T-k lennének. Szerintem Mi-17-esek. Tibor | |||||
Zoli | Adatlap | 378371 | 2009. június 2. 09:25 | ![]() | |
Szia! A Pro Modell legutóbbi számában Precíznek van egy cikke róla, szerintem érdemes lenne elolvasnod. De amúgy nyugodtan vedd meg a makettet, szinte hibátlan! z | |||||
Tibor | Adatlap | 378370 | 2009. június 2. 07:11 | ![]() | |
Sziluboy | Adatlap | 378369 | 2009. június 2. 06:56 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 378368 | 2009. június 2. 06:41 | ![]() | |
Jó reggelt Urak! Érdeklődnék, hogy megvan-e valakinek a Hobby Boss 1/72-es Mi-8T makettje? Milyen minőségű, milyen a felülete (lemezelés, szegecsek stb.), orr rész plekok? Esetleg, ha lenne róla fotó (nem a doboztetőről) az is segítene. Köszi. Tibor | |||||
f2d | Adatlap | 378367 | 2009. május 28. 13:44 | ![]() | |
Berény előtt átállítottam az ISO-t a gépemen, persze ezt elfelejtettem, azért ilyen gyönge a kép. Amúgy szerintem a makett elég jó lett a matricákat leszámítva, mindegyik becsillogott. | |||||
Russell | Adatlap | 378366 | 2009. május 28. 13:25 | ![]() | |
Még a postázásra rákérdezhetsz Lacinál. Szerintem egy próbát megér! Üdv: Russell | |||||
MrChef | Adatlap | 378365 | 2009. május 28. 13:16 | ![]() | |
Rossz a fotó, vagy ez a makett tényleg fekete-fehér?:-) | |||||
Marci7 | Adatlap | 378364 | 2009. május 27. 17:21 | ![]() | |
Russell | Adatlap | 378363 | 2009. május 27. 13:34 | ![]() | |
Marci! Pesten laksz? Ha igen, akkor személyesen is intézheted! www.szucslaszlo67.tar.hu/ Vedd fel Lacival a kapcsolatot, szerintem! Üdv: Russell | |||||
f2d | Adatlap | 378362 | 2009. május 25. 19:26 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 378361 | 2009. május 25. 19:15 | ![]() | |
Most jobbat nem tudok.:-) Láttam egy nagyot Berényben és kedvet kaptam hozzá, meg itt lenne az ideje már, hogy építsek egy magyar repülőszerkezetet. | |||||
borisz | Adatlap | 378360 | 2009. május 25. 18:59 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108. |