<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
zoli1989 | Adatlap | 513294 | 2011. július 19. 15:57 | ![]() | |
Kakukk | Adatlap | 513293 | 2011. július 19. 15:33 | ![]() | |
Szerintem még helyre lehet pofozni. Gondolom tudtok a piros 7-es Bf109esről,ha jól tudom összesen 3szor törték össze,itt van jópár kép a baleseteiről www.google.hu/imgres HA ezt megcsinálták újra repülőképessé,egy olyan gépet amihez alakatrész utánpótlás egyáltalán nincs,akkor szerintem egy MIG15öst is meg lehet csinálni. | |||||
bekem | Adatlap | 513292 | 2011. július 19. 14:56 | ![]() | |
Szia Rumcájsz Nyilván a pilóták testi épsége a legfontosabb. Mivel ez köztudott, így nem is témáztam rajta. A szárnyakat cserésnek gondolom én is... Igazából a törzskeret állapota és az orrfutó bekötési pontjai lennének a legnagyobb kérdések. Ezt már biztosan tudják. A főfutó bekötési pontok a szárnycserével együtt megoldódnak. Tudom, naív kérdések ezek és laikus feltételezések, de bevallom, sajnos kevés időt töltök a hangárban :( m | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 513291 | 2011. július 19. 11:03 | ![]() | |
Szia bekem Először is annak örüljünk, hogy a pilóták - szerintem nem kis részben saját tudásuknak, gyakorlatuknak is köszönhetően - épségben megúszták az eseményt! Hogy fog-e még repülni a gép, az kissé hosszabb vizsgálat után derülhet ki. Elsőként elég biztosra vehető, hogy ezzel az elgörbült, vetemedett jobb szárnnyal már soha, és ez nem is javítható. Szárnycserével talán, kérdés, mekkora ütést kaphatott a törzsben lévő szárnybekötő csomópont, sérült vagy torzult-e az is, tehát használható-e még a törzs? Ugyanez vonatkozik a futóművekre és azok bekötési csomópontjaira. Újabb kérdés a hajtómű, elsősorban a fő forgórész csapágyazásának állapota, mert túl nagy dinamikus erő hatására (márpedig az ilyen "talajfogás" nagyon kemény), lehet, hogy minden csapágygolyónak ott a nyoma a csapágyperselyen, és ettől kezdve a hajtómű futása "kissé" zötyögős, rázós lehet (csapágycserével persze ez orvosolható). Szóval a lényeg, hogy van mit vizsgálni és ellenőrizni a gépen, hogy a problémák egyáltalán kiderüljenek, a javítás és a majdani újra repülés csak ezek után lehetséges - sokunk legnagyobb bánatára! Üdv R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 513290 | 2011. július 19. 10:40 | ![]() | |
szia upiupi Tudomásom szerint civil, polgári gépekben sehol a világon nem engedélyezett a működőképes , tehát éles pirotöltetekkel betöltött katapultülés használata. Ez tipusfüggetlen, tehát hiába VOLT az adott tipus valaha harcigép (logikus is a dolog, hiszen a civil pilóták/tulajdonosok nem 5-8 G manőverezési, és 16-20 G katapultálási túlterhelésre edzett harci-marcik, hanem jópénzű repülés-imádók. Üdv R. | |||||
bekem | Adatlap | 513289 | 2011. július 19. 10:22 | ![]() | |
Szia Elektrolakatos Gondolom az esemény után azonnal nekiláttak a károk felméréséhez. Nem vagyok repülőműszakis, de úgy érzem, ma reggelre azért az már kiderülhetett, hogy menthető-e a gép. Mikor fognak nyilatkozni? Szerintem ez a kérdés foglalkoztat most igazán mindenkit. Sok helyen szerveződik gyűjtés, úgy néz ki, hogy komolyan megmozdultak az emberek. Én személy szerint mindent el fogok követni, hogy összekalapáljak egy rakás pénzt, csak mondjanak már valamit! Minden repülőgéphez érzelmek fűznek, de az UTI-hoz különösen. Köszi ha válaszolsz Üdv. m | |||||
törzsbusz | Adatlap | 513288 | 2011. július 18. 22:59 | ![]() | |
A jó istennek hála,hogy nem lett nagyobb baj és mindketten jól vannak.Amit Ők az adott pillanatban át éltek az övék, csak Ők tudhatják,mi csak sejthetjük. Aztán a következő, a 25 ezer munkaóra, a több mint 5 év, és a reményvesztés, no meg a sok előre nem látó, külföldi példát nem tanulmányozó hazai jogszabályok...nálunk minden olyan nehéz... | |||||
Sempi | Adatlap | 513287 | 2011. július 18. 22:17 | ![]() | |
upiupi | Adatlap | 513286 | 2011. július 18. 22:16 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Roppantul sajnálom a történteket én is, de meg tudná mindani valaki, hogy miért nem volt piropatron az ülésekben? Nem kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513285 | 2011. július 18. 22:14 | ![]() | |
Sziasztok A zuhant gépekből szerintem ugyanúgy fel lehet ezt-azt használni. Volt olyan Mi-8-as ami összetörött és másik farkát tették rá... A pénzügyi és technikai gondoknál szerintem jóval nagyobb lesz a hatósági bürokrácia. Ahogy tudom eddig se volt egyszerű az a vonal... Zoli | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 513284 | 2011. július 18. 22:13 | ![]() | |
meg nem nevezendő reptéri informátorom annyit kért, hogy ne írjak/mondjak semmit a gép jövőbeni sorsáról, mivel az állapotáról a szerelők sem tudnak egyelőre nyilatkozni ez alapján felesleges még agyalni a dolgon, amint érdmei info, illetve a vizsgálatról eredmény születik arról nyilatkozni fognak | |||||
Kuolema | Adatlap | 513283 | 2011. július 18. 22:12 | ![]() | |
Hát nem tudom Héregen én láttam már csúnyán összetört DHC-6-os részeket -úgymint szárny, úszótalp, motorgondola (utóbbi madárkával találkozott, nem is kicsivel, nekem kellett lekaparni kromofággal a véres festéket)- és ezeket mind javítják és küldik is vissza a tulajnak. Majd holnap megkérdezem bent a Srácoktól, biztos tudnak mondani valami okosat :) | |||||
Mauro | Adatlap | 513282 | 2011. július 18. 21:27 | ![]() | |
Nagyon sajnálatos, hogy ez megtörtént, reméljük a legjobbakat (az viszont bosszantó, hogy most minden bulvárlapban hirtelen téma lett, a tudatlan hozzászólásokat pedig ...) | |||||
juge75 | Adatlap | 513281 | 2011. július 18. 21:25 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 513280 | 2011. július 18. 21:25 | ![]() | |
Nem lehetne valahol keresi egy új gépet? Akár egy együléseset is? Vagy egy mig-21-es? Ha találnának még egy jó állapotú UTI sárkányt akkor biztosan nem lehetne átszerelni a dolgokat belé? Nem úgy lenne logikus, ha csak azt lenne tilos felhasználni, ami miatt történt a baleset? | |||||
Hornet102 | Adatlap | 513279 | 2011. július 18. 21:14 | ![]() | |
Ezt hogy hol lehetne felajánlani engem is érdekelne... Ez a legkevesebb. | |||||
búza | Adatlap | 513278 | 2011. július 18. 21:11 | ![]() | |
Sziasztok! Először is a lényeg: Pinkiék nem sérültek meg! Az első két kép alapján ez már maga a csoda, nyilván a szerencse a tudást segíti! A jövőbeni repülését illetőleg nem szeretnék ünneprontó lenni, de mintha lenne egy olyan szabály, hogy ZUHANT gépből SEMMIT nem lehet felhasználni a továbbiakban egy repülőképes géphez. Aztán, hogy ez a régi, de felújított gépekre is érvényes-e, azt nem tudom. Adja Isten, hogy tévedek! A "világszám" gépről annyit, hogy tőlünk kissé keletebbre-nyugatabbra repülnek még ilyen, vagy nagyon hasonló gépek, sőt még ilyenebbek is, pl. Spit, Messer, stb, de NEKÜNK ez a gép érzelmileg legalább annyit jelentett, mint Angliában a Spit, Hurricane és a többi! Nagyon sajnálom, mert egy csomó repülős embernek rengeteg energiája, pénze, de legfőképpen a SZÍVE volt benne! Üdv: Búza | |||||
sulyid | Adatlap | 513277 | 2011. július 18. 20:52 | ![]() | |
Tényleg hol lehet pénzt felajánlani a csapatnak? | |||||
sulyid | Adatlap | 513276 | 2011. július 18. 20:52 | ![]() | |
Reménykedjünk, hogy láthatjuk még a lengyel UTI-val kötelékben! | |||||
harold | Adatlap | 513275 | 2011. július 18. 20:50 | ![]() | |
Nem tudom mit lehet ilyenkor írni! EZ FÁJ! :-(( | |||||
sanyi | Adatlap | 513274 | 2011. július 18. 20:44 | ![]() | |
:( Ez nem igaz, végre lehet egy világszám gépünk, erre összetörik...:( A pilótáknak tisztelet, mert nem semmi lehetett megfogni. | |||||
Sempi | Adatlap | 513273 | 2011. július 18. 20:43 | ![]() | |
a sárkány szerintem nem csavarodott, de a jobb szárny megroggyant, egyébként amenyire láttam a füvön csúszott, ki nem gyuladt. Csak akkor megy a link, ha be vagy jelentkezve facebook-ra, de akkor mindjárt feltöltöm ide is a képeimet. | |||||
ati27 | Adatlap | 513272 | 2011. július 18. 20:39 | ![]() | |
Sempi nem megy a link! | |||||
sulyid | Adatlap | 513271 | 2011. július 18. 20:39 | ![]() | |
Ha a sárkány megcsavarodott akkor mindennek vége... Ha jól tippelek, s te ott voltál, akkor szerinted a sárkány mennyire lehet vészes? | |||||
Sempi | Adatlap | 513270 | 2011. július 18. 20:35 | ![]() | |
Fogalmam sincs, a Fog Még Repülni mondat csak az optimizmusom műve, egyébként semmi információm nincs, csak amit mondtam hogy máris sokan támogatnák a helyrepofozást ha elkezdődne. Pénzzel, munkával. | |||||
sulyid | Adatlap | 513269 | 2011. július 18. 20:31 | ![]() | |
A javítások azok hol lesznek elvégezve? Szolnokon? | |||||
Sempi | Adatlap | 513268 | 2011. július 18. 20:26 | ![]() | |
Bocs, azthittem a többi részre hurráztál. Annak igen, már is sokan írták hogy támogatni fogják a helyrepofozást. | |||||
Kori | Adatlap | 513267 | 2011. július 18. 20:26 | ![]() | |
Szia, a link működik? | |||||
sulyid | Adatlap | 513266 | 2011. július 18. 20:18 | ![]() | |
Ha ( valamikor még ) repülni fog akkor örülni kell vagy nem? | |||||
Sempi | Adatlap | 513265 | 2011. július 18. 20:16 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 513264 | 2011. július 18. 20:13 | ![]() | |
Sempi | Adatlap | 513263 | 2011. július 18. 20:09 | ![]() | |
Üdv! www.facebook.com/media/set/ Törik vagy nem törik? Kerozinpermet, vagy por? van-e szikra, vagy nincs? Gyullad-e, vagy nem? Robban-e vagy nem? Megsérültek, vagy nem? Hosszú tíz másodperc volt emberek, hosszú... Bocsi a képek minőségéért. Fog még REPÜLNI! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 513262 | 2011. július 18. 19:54 | ![]() | |
Szia Nem is tudtak volna katapultálni ugyanis az ülésekben nem volt piropatron... Zoli | |||||
juge75 | Adatlap | 513261 | 2011. július 18. 19:47 | ![]() | |
Nagyon nagy kár a gépért, de a lényeg: ember nem sérült! Magasság miatt veszélyes lett volna katapultálniuk, de lehozták a madarat! Nagyszerű pilóták, nem kis erő ellen dolgoztak, ha valóban a tartály fordult keresztbe! | |||||
sulyid | Adatlap | 513260 | 2011. július 18. 19:44 | ![]() | |
A felújítást végzők szerint mennyire KIA a dolog? | |||||
Figaro | Adatlap | 513259 | 2011. július 18. 19:28 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 513258 | 2011. július 18. 19:14 | ![]() | |
Sziasztok! Mit lehet tudni a baleset körülményeiről, okairól? Ha valaki tud pontos információkat, ossza meg velünk! Köszi | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 513257 | 2011. július 18. 19:14 | ![]() | |
Hát urak, ez nem tartott sokáig... Valami a póttartállyal lehetett? Úgy tűnik a képek alapján rögzítése megadta magát? | |||||
HUJBI | Adatlap | 513256 | 2011. július 18. 19:07 | ![]() | |
"a repülőben jelentős kár keletkezett" RTL | |||||
Kakukk | Adatlap | 513255 | 2011. július 18. 17:52 | ![]() | |
Elég érdekes,az egyik képen látni hogy a jobb oldali póttartály nincs meg a másik pedig elég érdekes szögben áll :S | |||||
vlevi | Adatlap | 513254 | 2011. július 18. 17:47 | ![]() | |
Kakukk | Adatlap | 513253 | 2011. július 18. 17:43 | ![]() | |
Rossz hír... www.rchelicopter.hu/PhotoAlbum.aspx | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 513252 | 2011. július 18. 17:32 | ![]() | |
Szia Monox Az együléses MiG-15 nagyobbik puskája nem 30, hanem 37 mm-es. A másikban viszont szerintem telitalálatot értél el. Üdv R. | |||||
mkrasz | Adatlap | 513251 | 2011. július 18. 14:39 | ![]() | |
Szerintem Monox ez egy nagyon jo valasz! Laci-bacsi - udv Lengyelorszagbol! | |||||
Monox | Adatlap | 513250 | 2011. július 18. 09:01 | ![]() | |
Szerintem azért, mert ez a gép is együlésesként kezdte a pályafutását, noha a pályafutása során két alkalommal is átépítették kétülésesre... Az együléses gépeken lévő két 23-as és egy 30-as gépágyú osztott hővédő lemezelését vélem a gépen felfedezni. | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 513249 | 2011. július 17. 22:03 | ![]() | |
A lajstrom, és a felségjelzések csak ideiglenesen lettek felfestve a berepülés idejére. Berepülés után el lesznek távolítva és az egész gép le lesz fényezve ezüst, alumínium színűre, és akkor kapja meg a végleges lajstrom, és felség jelzéseket. Amik körülbelül pont ilyenek lesznek mint most. Lajstrom, csak a vízszintes vezérsík két oldalán van. Antenna egy sincs a gépen a kabin bal oldala mögött. Jobb oldalt van egy kettő plusz ami a képeken is látszik. Minden más az eredeti hatvanas-hetvenes évekbeli, Talán annyi, hogy a fotógéppuska helyett egy hőmérő van neki beszerelve. Egyedi rajta még a rozsdamentes acél a gépágyú előtt a szívócsatorna alján, mert van neki jobb oldalt is, pedig ott az UTI-nak nincs is gépágyúja. Ez lehetne egy találós kérdés is, hogy akkor ennek a gépnek miért van mégis ott az a lemez? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 513248 | 2011. július 17. 19:34 | ![]() | |
Makettező szempontból kellene pár infó főnix- azaz újjászületett - MiG-15UTI-ról. A polgári lajstromszám a képeken látható helyeken túl hol és milyen formában látható? A három antenna helye, formája a gép bal oldalán a kabin mögött. Milyen plusz eszközök, jelzések vannak a gépen, amit 1/72-ben meg lehet jeleníteni? Előre is kösz a segítséget! Miggyuri | |||||
G-cart | Adatlap | 513247 | 2011. július 16. 21:13 | ![]() | |
Elfogott titkos rádióadás: " A SAS FELSZÁLLT!" :-) G' | |||||
romeo | Adatlap | 513246 | 2011. július 16. 10:33 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 513245 | 2011. július 14. 22:59 | ![]() | |
Szia! Volna még pár képem,de sajna azokat nem tehetem fel ide,mert a gépet már nem ugyan oda vontatták vissza,hanem a másik hangárba,amiben dolgoztak.Így ott nem is fotózhattam volna!Azért nem zavartattam magam persze!:) Csináltam képeket egy rakásnyi MiG-21-ről Mi-8-ról,Mi-24P-ről is,amik a reptér területén egy elkerített körletben álltak a füvön egymás mellett,de ezekkel is ugyan ez a helyzet. Sajnos.:-( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Kitartást a felújító csapatnak !