<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Levix | Adatlap | 160698 | 2009. március 15. 14:07 | ![]() | |
atis76 | Adatlap | 160697 | 2009. március 15. 13:09 | ![]() | |
Nekem is megvan ez a készlet, már festve, koszolva. Én Vallejo Model Air 71043-át használtam,igaz én fújtam. | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160696 | 2009. március 15. 12:52 | ![]() | |
Akkor bocsi, én csak a táblázat alapján mondtam. Egyébként pont nekem is ez a szín kell Amerikai egy M10-hez. | |||||
Levix | Adatlap | 160695 | 2009. március 15. 12:44 | ![]() | |
A Revell 66 köszönő viszonyban sincs az US Olive Drabbal. | |||||
Pista-91 | Adatlap | 160694 | 2009. március 15. 11:48 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 160693 | 2009. március 15. 11:45 | ![]() | |
Humbrol 155 Olive Drab, Revell-t nem találtam. | |||||
Bálint | Adatlap | 160692 | 2009. március 15. 11:13 | ![]() | |
Sziasztok! Egy 1:35-ös Italeri M47 Patton tankot építek, ehhez Olive Drab festék kéne (1711 Model Master). Kérdésem, ez melyik Revell illetve Humbrol színnek felel meg? Ecsettel festenék. | |||||
vlevi | Adatlap | 160691 | 2009. március 13. 14:41 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 160690 | 2009. március 13. 13:58 | ![]() | |
Levi! Ezt és hasonlókat feltöltenél eseleg a makettező ABCbe? Ott később is könnyű lesz megtalálni. | |||||
Satyak | Adatlap | 160689 | 2009. március 13. 13:19 | ![]() | |
nekem is tört már bele dűzni, és ugyan ebbe a tipusba. 4 rugóm bánta.de nem tom hol szerezte be az illető aki ebben segített. | |||||
hoekloos | Adatlap | 160688 | 2009. március 13. 10:08 | ![]() | |
Vidgul! Én is jártam már így. Lehet venni hozzá új düznit. Nem olcsó, de kevesebbe kerül, mint egy új pisztoly. | |||||
f2d | Adatlap | 160687 | 2009. március 13. 10:00 | ![]() | |
Köszi, van itthon Humbrol 81-em, így minden probléma megoldódott.:-) | |||||
Levix | Adatlap | 160686 | 2009. március 13. 09:43 | ![]() | |
Az Ocean Grey gyors keverése amíg a készletek nem álltak rendelkezésre, 7 rész MSG és 1 rész fekete. | |||||
Levix | Adatlap | 160685 | 2009. március 13. 09:36 | ![]() | |
vlevi! Persze, ez teljesen elfogadott módszer a Barley grey is 36440 + fekete. A fekete, fehér többnyire mindenhol kéznél van és ezek felhasználásával gyorsan lehet egy új színt mixelni. Az Ocean Grey elődje a Mixed Grey is híres mixelt szín. Persze ha a feketének nincs kék tartalma soha nem lesz zöld a sárga fekete keverés, hanem barna. | |||||
vlevi | Adatlap | 160684 | 2009. március 13. 08:24 | ![]() | |
Ettől a sárgából feketével zöldet módszertől mindíg kiráz a hideg :) Állítólag az olive drab is így készült az amcsiknál. Létezik ez? | |||||
Donor | Adatlap | 160683 | 2009. március 12. 23:22 | ![]() | |
Levix! Ezzel a néhány sorral több órányi "kutatómunkát" megspóroltál szerintem jó néhányunknak! Köszönet: Donor | |||||
Levix | Adatlap | 160682 | 2009. március 12. 22:28 | ![]() | |
www.colorserver.net/history/history-zinc-chromate.htm
www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/01/stuff_eng_interior_colours_us.htm Mindent a Zinc Chromate-ról. A Zinc Cr. antikorroziós bevonat és nem festék! Minden gyárban más és más árnyalata volt a technológia és a használat miatt. Zinc Chromate Yellownak Humbrol 81 tökéletesen jó akár világosítva kár sötétítve. A Zinc Chromate Green fekete hozzáadásával készült később Interior Greenként aluminium por hozzáadása nélkül standardizálták, a 34151 elfogadott megfelelője. A megadott linkeken minden megtudható róla illetve a felhasználási területről, módjáról stb. Felhasználás. www.arcforums.com/forums/air/index.php NAVY http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=129502&hl=zinc+chromate USAAC | |||||
hofi | Adatlap | 160681 | 2009. március 12. 21:58 | ![]() | |
Jaa... Akkor 71 v. 74 meg valami zöldből egy kicsi. | |||||
f2d | Adatlap | 160680 | 2009. március 12. 21:55 | ![]() | |
Sárga kellene. | |||||
hofi | Adatlap | 160679 | 2009. március 12. 21:44 | ![]() | |
A 120-as ződ majdnem az. | |||||
f2d | Adatlap | 160678 | 2009. március 12. 21:21 | ![]() | |
A zinc chromate színt milyen Humbrol festékekből tudnám kikeverni? | |||||
vidgul | Adatlap | 160677 | 2009. március 12. 20:16 | ![]() | |
Mindenkinek köszönöm a jó tanácsokat. Megpróbálok kiokoskodni valamit mert nincs kedvem egy beszakadt dűzni miatt egy új pisztolyt venni. Másik kérdés. Vallejo festékekről mi a vélemény? | |||||
hoekloos | Adatlap | 160676 | 2009. március 12. 19:06 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 160675 | 2009. március 12. 19:01 | ![]() | |
Ez merre szerezhető be? Művészellátók környékén? | |||||
juge75 | Adatlap | 160674 | 2009. március 12. 18:24 | ![]() | |
kryss | Adatlap | 160673 | 2009. március 12. 17:58 | ![]() | |
Hi! Megtaláltam a megoldást a Tamiya TS spray festékek kiváltására, olcsóbban. Persze valószínűleg ezzel sokaknak nem mondok újdonságot. A lényeg, hogy egy festékboltban (Siófokon, mert ott lakom) a héten beállítottak egy spray töltő gépet. Az egész dolog úgy néz ki, hogy akármilyen színt kikevernek akril bázisú autófestékből, és azt beletöltik egy sima 400 ml-es spray-s flakonba, ami már tartalmazza az oldószert és a hajtógázt. Én gyöngyház-fehéret vettem, ami a legdrágábbak közé tartozik; így volt 3000 forint. Négyszer akkora, mint egy Tamiya spray, és csak duplaannyiba kerül. És nem is csak az ár számít, hanem, hogy így szinte bármilyen szín megvásárolható spray formában. Van rengeteg színkártyájuk, azok közül lehet választani színt, és az alapján a számítógépből kikeresik a szükséges színeket és azok mennyiségét és az alapján keverik ki a kért színt. Ez mindazoknak fontos, akik még nem tudtak beruházni kompresszorba és pisztolyba; mint én is. És gondolom ilyen lehetőség más városokban is van. Még csak egy próbafújást csináltam vele, de eddig jónak tűnik. | |||||
doky3 | Adatlap | 160672 | 2009. március 12. 13:02 | ![]() | |
Az Evolutionnál is ez a "központosító" rendszer van. Aki szerencsésnek mondhatja magát hogy ilyen pisztolya van, az is megerősíti ezt. Doky | |||||
vlevi | Adatlap | 160671 | 2009. március 12. 10:46 | ![]() | |
Mostmár értem, hogy az AB pisztolyoknál mi ez a "beletörtem a dűznit" probléma. Triplexnél ilyen nem fordulhat elő, mert nem a dűznit csavarom bele a pisztolyba. Ott a dűznit csak felrakom, és van egy plusz "kupak" ami a helyén tartja. Ezt viszont a kialakításából adódóan én még sosem akartam erősen megtekerni, egyszerűen nincs értelme. A dűznin van tömítés, nem ezen. Hogy értsétek, miről beszélek : www.modellmarine.de/images/reviews/gab/triplex/duesen-koepfe.jpg | |||||
hondarider | Adatlap | 160670 | 2009. március 12. 10:31 | ![]() | |
A Bécsi úti (Eurocenter) makettboltban kersed meg Tamást, vidd el a stukkert.Ha van neki hozzá kompatibilis alkatrésze, lehet, hogy a helyszínen meg is csinálja. | |||||
f2d | Adatlap | 160669 | 2009. március 12. 08:39 | ![]() | |
Szia! Én használtam több AB-t is (125A, 122), jelenleg egy Chromax-ot. Az AB-125A nem kompatibilis a Chromax-okkal, sőt a többi AB-vel sem. Sokkal finomabb a menete és az egész pisztoly kidolgozása is. Ezeken a címeken érdeklődj AB-125 alkatrészek után: (Nem lesz olcsó, egy dűzni 4 ezer Ft körül van.) Budapest 1139, Váci út 95. - Tel.: (1) 237-0744 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 10-18-ig Szombaton: 10-13-ig - Fotók az üzletről GPS: 47.53888, 19.069653 Budapest 1032, Bécsi út 154. Eurocenter - Tel.:437-4645 Nyitvatartás: Hétfőtől-szombatig: 10-20-ig Vasárnap: 09-18-ig GPS: 47.547147, 19.028481 Budapest 1097, Könyves K. krt. 12-14. - Lurdy-Ház Tel.: (1) 456-1406 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 10-20-ig Szombattól+Vasárnapig: 10-18-ig GPS: 47.471974, 19.083123 Debrecen 4025, Simonffy u. 8/B. - Tel.: (52) 434-815 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 09-17-ig Szombaton: 09-13-ig GPS: 47.529133, 21.622322 Győr 9023, Török István u. 32. - Tel.: (96) 415-214 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 10-18-ig Szombaton: 09-12-ig GPS: 47.679071, 17.650502 Nyíregyháza 4400, Búza utca 34. - Tel.: (42) 950-856 Nyitvatartás: Hétfőtől-Péntekig: 09-17-ig Szombaton: 09-13-ig GPS: 47.960545, 21.709714 | |||||
juge75 | Adatlap | 160668 | 2009. március 12. 03:28 | ![]() | |
A Játék-Makett-nél meg is rendelheted! | |||||
juge75 | Adatlap | 160667 | 2009. március 12. 03:21 | ![]() | |
Nekem bd-135-öm van, ugyanez csak a tartály más, de a kivitel, még a tartódoboz is azonosnak tűnik. Chromax, Fengda azonos az tuti. | |||||
juge75 | Adatlap | 160666 | 2009. március 12. 03:19 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 160665 | 2009. március 12. 03:10 | ![]() | |
vidgul | Adatlap | 160664 | 2009. március 11. 23:34 | ![]() | |
Sziasztok! Amatőr hibát követtem el a szórópisztoly takarítása közben: a dűznit túlcsavartam és beletört foglalatba a menet. A beszakadt darabot sikerült kivadászni. A kérdésem az lenne, hogy egy AB-125A típusú pisztolyba (0,3-as) jó lenne-e a ChroMax hasonló méretű dűznije vagy csak az AB sajátja jó hozzá? Ha meg csak az AB sajátja jó, akkor azt hol lehetne beszerezni? A gugli nem volt kegyes hangulatában és nem adott megfelelő infót. Köszi mindenkinek. | |||||
vlevi | Adatlap | 160663 | 2009. március 11. 23:02 | ![]() | |
Skacok, ez a Tamiya TS-42 Light Gun Metal spray ilyen gyorsan szárad? Pár apróságot kellett lefújnom vele, ezért nem flakonból fújtam, hanem ki tégelybe, és pisztollyal fújtam fel a makettre. Aztán bejöttem egy kicsit emaileket olvasgatni, és nemegész egy óra múlva kimentem ránézni. Próbáltam olyan helyen, ami takarásban lesz, egy picit megtapogattam, hogy mennyire száradt már meg. Egyáltalán nem éreztem nedvesnek, az ujjlenyomat sem látszott. Bátrabban nekiestem, és körömmel sem bírtam lekaparni! Nemegész 1 óra alatt csontkeménnyé száradt, ezt nemis nagyon akarom elhinni. | |||||
hoekloos | Adatlap | 160662 | 2009. március 10. 10:14 | ![]() | |
Már ha nyitva van...:(( | |||||
hofi | Adatlap | 160661 | 2009. március 10. 07:22 | ![]() | |
Már egyik sem Mega Modell, viszont a Kolosyn még előfordul néhány szín kisüvegesben is (10 ml). | |||||
vass17 | Adatlap | 160660 | 2009. március 9. 21:38 | ![]() | |
Gondolom matt festékkel dolgoztáll! Esetleg nézz utána, hogy van-e selyemmatt megfelelője, szerintem a Revell leghasználhatóbb festékei ezek (utána még jöhet a matt lakk, nem hiszem, hogy lesz árnyalatbeli különbség). | |||||
f2d | Adatlap | 160659 | 2009. március 9. 21:08 | ![]() | |
A Tamiya soha nem döglik be. | |||||
juge75 | Adatlap | 160658 | 2009. március 9. 21:01 | ![]() | |
Köszönöm nektek! A Ho-Ki-ban nem jártam (a nyomdaipari suli) 1993-óta! Volt 2002-ben még olyan festékem, amit ott vettem, és felbontva használni tudtam! Le a kalappal a japánok előtt! | |||||
hoekloos | Adatlap | 160657 | 2009. március 9. 20:37 | ![]() | |
A HO-KI-ba kb. két hete érkeztek új festékek, most egész jó a készlet. | |||||
Grande | Adatlap | 160656 | 2009. március 9. 19:30 | ![]() | |
Szűcs Lacinál még érdemes megnézni a Tamiya festékeket. Aktuális raktárkészlet fent van honlapján. szucslaszlo67.tar.hu/ A HO-KI mellett még a Mega Modellt érdemes megkérdezni.(Bp. Thököly út és Bp. Kolosy tér) | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 160655 | 2009. március 9. 18:41 | ![]() | |
Kösz a linket! | |||||
kryss | Adatlap | 160654 | 2009. március 9. 17:26 | ![]() | |
A HO-KI Modell-ben (Erzsébet körút) biztosan lehet kapni. De sajnos ott sincs minden szín. | |||||
juge75 | Adatlap | 160653 | 2009. március 9. 17:25 | ![]() | |
Tudod, nem véletlenül használok airbrush-t. Homogén felületet ad és nagy területen is fed, sokkal kevesebb festékkel. Pl. megfolyás nélkül hófehér futóakna régebben feladta a leckét, nem gyűlik össze a réseknél, hamarabb szárad. Javaslom, vegyél egy Chromax-ot, vagy más márkát. | |||||
juge75 | Adatlap | 160652 | 2009. március 9. 17:21 | ![]() | |
Revell és Humbrol festékhez is H-100 higítót használok, ecset sem mindegy hogy milyen. Olyasmi higításban, mint a tej állaga tökéletesen fed és terül. Nem megfelelő higítóval nálam is barázdált lett. Függ a hőmérséklettől és a felület zsírtalanításától is, hogyan terül. 2 vagy több vékony rétegben fess. | |||||
borisz | Adatlap | 160651 | 2009. március 9. 17:12 | ![]() | |
www.sziklafonix.hu itt nézz festéket | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 160650 | 2009. március 9. 17:07 | ![]() | |
A minőséget tekintve teljesen igazad van, de Humbrolt már nem szállítanak a boltba, csak Revellt, úgyhogy kénytelen vagyok azt használni. A színeket tekintve a Revell sötétzöldjei szerintem sokkal-sokkal jobbak mint a Humbrol zöldek. | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 160649 | 2009. március 9. 17:01 | ![]() | |
Oks, kipróbálom. Köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Olive Drab (OD) was a US Army shade originally controlled by the Corps of
Engineers and the Quartermaster Corps - I have never traced its origins
there. The color, in glossy paints and dopes, became the Air Service's
standard in the 1920s, replacing the similar "khaki" used during WWI.
During camouflage experiments during 1932, the Air Corps found that OD was
too light. Black was added to create a new "Dark Olive Drab." All
subsequent pre-war camouflage tests and evaluations used this Dark OD, though
most of the reports simply referred to "Olive Drab." By 1938 Dark OD had
become color number 31 on the chart of water-based camouflage colors. During
1940, Dark OD 31 became the color approved for permanent camouflaging of Air
Corps aircraft; by September of that year, it was succeeded by Dark OD 41 on
the new color card for permanent camouflage paints. Both colors continued to
be referred to as OD or Olive Drab.
This leads to the first area of confusion: looking at surviving color cards,
there are visible differences between OD 31 and OD 41. Yet, there is no
evidence that Materiel Command intended the two colors to be anything but
identical. And in 1942, when Materiel Command was ordered to release new
standards for temporary (water based) paints, including a temporary paint
identical to Dark OD 41, the approved color was none other than Dark OD 31.
My suspicion is that the two colors were intended to be identical, and that
any of the differences we see today can be attributed to ageing of the color
card samples.
Note also that the Army continued its own use of (non-dark) OD for vehicles,
helmets, etc. (It will take Cookie Sewell or one of the other armor
specialists to explain what changes may have occurred there...)
Manufacturers wishing to sell Dark Olive Drab paint to the AAF had to go
through an approval process (more of which follows below). Approved paints
were listed in October 1942 in the following AAF Bulletins: Bulletin No 42
(listing 21 approved Dark OD lacquers), Bulletin 46 (listing 16 approved Dark
OD dopes), and Bulletin 47 (listing 23 approved Dark OD enamels).
In December 1942 all paint manufacturers were notified that the list of
approved ODs would be cancelled, and new paints were to be developed which
still matched the old color standard while meeting new infrared reflectance
standards. Everyone was expected to start over.
Dark Olive Drab was approved as the standard for the new ANA (Army-Navy
Aircraft) color chips, but before the chips could be issued, the AAF agreed
to accept Army (non-dark) Olive Drab as the standard. (Navy Ordinance had
already accepted the Army color.) The first chips were issued in May 1943,
with color number 613 assigned) Materiel Command went ballistic, noting that
the new standard was not only too light, but would need to be revised to meet
infrared reflectance requirements. The objections were too late, and the
Army (non-dark) OD became the ANA standard.
Yet Materiel Command could be devisive when given the opportunity. Some
manufacturers were told they could continue to match their new OD paints to
the old Dark OD standards. They could also continue to ship Dark OD if they
had accumulated stocks of the color. Some specifications and technical
orders continued to call for use of Dark OD 41 through the end of the war.
When the AAF Bulletins were revised in 1943, the following changes were noted:
Bulletin 42-A (May) with 25 new DARK Olive Drab lacquers replacing the earlier
paints; Bulletin 46-A (October) with 27 replacement Olive Drab dopes; and
Bulletin 47-A (also October) with 27 replacement Olive Drab enamels. The
possiblity remains that several of the approved dopes and enamels were matched
to Dark OD 41, despite the elimination of the word "Dark" from the names.
Several recent articles and books have noted that the AAF required paint
manufacturers to strictly adhere to its color standards, but correspondence
files suggest that this just wasn't so. To have a paint approved for sale to
the AAF, each manufacturer sent a gallon sample to Wright Field. There, a
portion of the paint was evaluated against several requirements, then
approved or rejected. While I haven't looked at every test report, I've
reviewed dozens of them, and I have NEVER found a paint that was rejected for
not matching the color standard. Many of the paints didn't match the
standard (too green, too gray, slightly dark, slightly light, etc) but they
were all approved. The manufacturers were told to correct the color
problems, but not required to submit new samples. Whatever corrections (if
any) the manufacturers made went unrecorded by Materiel Command. One has
only to look at a factory-fresh B-17 or C-47 to see the differences. Outer
wing panels and tail planes of these aircraft were built and painted by
subcontractors and the paints rarely matched what appeared on the fuselage or
inner wing panels. Add to that the different shades used for doping control
surfaces. This is sometimes attributed to the switch from Dark OD to ANA OD,
but the problem existed long before the ANA color came into existence.
(Modelers might wonder if they should ever use a single source of OD when
painting a B-17 or a C-47! I would usually recommend against it, but I would
never accept it as an issue in judging a contest.)
But the testing process wasn't over. As manufacturers were receiving their
approval notices, portions of their test samples were being sent to Florida
for sun exposure tests. Six months later a badly faded sample could cause an
approved OD to be rejected. The manufacturer was then expected to
reformulate the paint and start the process over. The wide differences in
fading are again particularly noticeable on B-17s and C-47s; captions which
point to "replacement wing panels" miss the fact that those aircraft left the
factory with several different paints already applied.
As for bombs, it appears that Dark OD was the AAF standard. Correspondence
shows that the IR qualities of Dark OD were considered especially important
for bomb dumps, where IR photography might reveal the presence of stored
bombs kept under camouflage netting. Some bombs may not have been painted
Dark OD, but the AAF clearly thought they should have been.
It appears to me that many modelers are more concerned with matching their
OD/Dark OD paints than the AAF ever was. I believe we all have a good bit
more latitude in this matter than some would allow. So much for my view of
the facts - I'm sure there's still more to learn.
ONE LAST POINT. This lengthy posting is for the benefit of RMS members and
their friends and acquaintances. Feel free to download and share it - but
please be sure it's credited, please don't republish it in any magazine,
newsletter, or webzine. (I've already had one slightly embarrassing event in
this area.) And please don't remove this last paragraph from any copies. The
information is meant to be shared, not republished.
Cheers,
-Dana