/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Tibcsi 391732 2009. november 14. 07:12
Válasz erre
Wolf76,

Többféle színben készültek az ülések, nem mind egyforma. Válassz ki egy konkrétat és azt építsd meg. Konkrét színkódokat ne kérj, azt szerintem senki nem tud. Fesd olyanra, ami szerinted jó.
Wolf76 391731 2009. november 14. 06:31
Válasz erre
Szia Tibor!

Köszönöm az infókat, de ezeket az oldalkat és képeket én is megtaláltam.A fotók a hunaviáról vannak az ülés meg egy olasz oldal.Ha össze veted a mellete található fotóval azt amit ír szineknek kétségeim támadnak.Zöldnek írja a párnát, az öveket meg okkersárgának, pedig a fotón nem azok.Vettem egy műgyanta ülést, de ömlesztve adták, papír nélkül.Inkább a fotó alapján festem ki, a beömlö meg lesz alu színű.
Még egyszer köszönöm a segítségeket.

Üdv
Tibor 391730 2009. november 14. 05:21
Válasz erre
beö-36
beö-36
beö-2
beö-2

Szevasz!
Látom görcsölsz a MiG-23 beömlőn és a KM-1 katapulton.
A katapulthoz színek, ha nem ismernéd:
www.seatejectcolor.com/seat/sedili/aeronautiche/index.html
Egyébként a Precíz Studio KM-1 katapult kísérő papírján is korrektek a szín megjelölések, csak én nem találom a papírt, de itt a fórumon biztos van valakinek.
A beömlő belső felülete fém szín (eloxált alu).
Üdv.
Wolf76 391729 2009. november 13. 21:13
Válasz erre
A katapúlt üléssel szintén ez a helyzet.Már rég túl vagyok a googlis keresésen,de nem látok tisztán még mindig.Találtam egy olasz oldalt,de az is ellentmondásos volt.:(
Wolf76 391728 2009. november 13. 21:09
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Köszönöm a választ és a képeket.sajnos eddig én is eljutottam.Igazából színkódok érdekelnének.Az a gondom a szívócsatornával, hogy gyakorlatilag ahány képet néztem a neten annyi féle szín jött ki, függően a fényviszonyoktól(szürke, fekete, sőt még sárga is).

Üdv
Tibcsi 391727 2009. november 13. 12:37
Válasz erre
Tibcsi 391726 2009. november 13. 12:28
Válasz erre
Csak a katapultülésben vagyok biztos, hogy szürke. Középszürke fémtest, világosabb szürke fejtámla, valami kekiszínű üléspárna és hevederek. A láb között lévő kilövőfogantyú piros. De ha rákeresel a guglin a KM-1 névre sok fotót is találhatsz. :)

A szívócsatorna belseje (gondolom) aluszínű, esetleg csak az eleje a kamóval megegyező... de ebben nem vagyok biztos.
Monox 391725 2009. november 13. 12:15
Válasz erre
Van közöttünk olyan egyén aki repülőgép-föld közötti beszélgetés lengyel írást tud fordítani, ill. ugyanezen orosz nyelvű rádiózást szintén magyarra fordítani?
Wolf76 391724 2009. november 12. 06:01
Válasz erre
Sziasztok!

Mik a szinei a levegő beömlőnyilás belsejének és a katapult ülésnek?

Üdv
mig23papa 391723 2009. november 9. 13:59
Válasz erre
Monox

Ez legyen a legnagyobb baj, amíg van mire oldalszámot (elbaltázva ) festegetni.
Monox 391722 2009. november 7. 20:53
Válasz erre
Itt még nem annyira szembe tűnő a dolog, de igazán kár volt a többi gépen is elbaltázni a PG-s kerek számozást.

A Te gépeden csak az 1-es számnak nincs köze a valósághoz, de amelyiken több is van, ott az 5,7,9-es számok is csak a fantázia szülóttei - sajnos. Az összesből hiányolom a szegmentálást (legalább a fehér körvonalon, de a pirosban is) de a többi alakjával igencsak elszszámolta magát aki a sablont megtervezte.
mig23papa 391721 2009. november 7. 18:45
Válasz erre
10SUET_
10SUET_

Monox

Mi a gond az oldalszámmal?
Monox 391720 2009. november 4. 19:47
Válasz erre
Valóban nagyon szépek, csak oldalszámot tanulnának meg végre festeni!
romeo 391719 2009. november 3. 13:30
Válasz erre
Így kellene rendbehozni a keceli gépet is!
romeo 391718 2009. november 3. 12:07
Válasz erre
MiG-23MF
MiG-23MF

Üdv!
PETI 391717 2009. október 30. 08:43
Válasz erre
Véleményem szerint már elkésne vele, mert a gépek állapota olyan, amilyen. Sajnos. Üdv
romeo 391716 2009. október 29. 22:41
Válasz erre
Üdv!

Ideje lenne, hogy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum beszóljon a tulajnak.
PETI 391715 2009. október 29. 21:08
Válasz erre
A keceli gépek azé ilyen ocsmány rozsdaszínűek, mert az okos "gyepmester" agyon locsolja őket a vasas vizével és rozsdaszínt kapnak. Én is most voltam Kecelen, majd kiestem az autóból, amikor megláttam! Feltűnően látszik, már messziről! A köv. gépek kaptak rozsdaszínt: MiG-23UB, Draken, L-29, Zlin, AN-24, Mil sor, kivéve a 24-est. Kár értük.
Kérdeztem az ottani nőt, hogy mi a fenéért kell szétlocsolni mindent, de hülyének nézett... Amúgy megnőttek azok a csodás fenyők is, amik meg a földi technika előtt vannak, tehát azok meg nem látszanak 100%-osan. Üdv
Tibcsi 391714 2009. október 29. 17:57
Válasz erre
mig23papa 391713 2009. október 29. 17:48
Válasz erre
Tibcsi

Kérdezd meg a gazdájától, ő talán tudja.
Tyimosenko 391712 2009. október 28. 21:21
Válasz erre
Atyaeg! Ezek valami atkak vagy mi? Nyaron meg tiszta volt.
Tibcsi 391711 2009. október 28. 21:06
Válasz erre
romeo 391710 2009. október 28. 21:01
Válasz erre
530-00
530-00

Eléggé csúnyácska lett a keceli MiG-23UB.
migi 391709 2009. október 26. 19:10
Válasz erre
Akkor ezer gratuláció a művésznek .ezt benéztem , de jól elbeszélgettetek , és ez a lényeg.
Tibcsi 391708 2009. október 26. 12:48
Válasz erre
Csak a pontosság kedvéért: az Aranysas képaláírásában ML szerepel. Most néztem meg.
notarius 391707 2009. október 26. 12:21
Válasz erre
f2d 391706 2009. október 26. 11:56
Válasz erre
f2d 391705 2009. október 26. 11:54
Válasz erre
f2d 391704 2009. október 26. 11:53
Válasz erre
Ez eyg Harley Copic olajfestmény. De ott is van a képen a neve.:-)
Monox 391703 2009. október 26. 11:37
Válasz erre
Ha abból indulunk ki, ami előzőleg nem tünt fel, hogy a "nagyobb arányban meglévő" gépen nincs törzshátsó, akkor is lennie kellene a függ. vezérsík előrenyúló részének látszania, ugyanis az a törzs szerves része. De az is lehet, hogy az előtte lévő maradék a MiG-23ML.
RonnieFrown 391702 2009. október 26. 11:24
Válasz erre
Sracok, ez nem fenykep, hanem rajz.
notarius 391701 2009. október 26. 11:23
Válasz erre
Jobban nézegetve: fotó ez egyáltalán? Olyan grafika-érzetem van.
notarius 391700 2009. október 26. 11:22
Válasz erre
Miért kellene? Az egész előrenyúló felület hiányzik, de legalábbis a vezérsík teteje takar annyit, hogyha a törzs tetején maradt, az ne látszódjon.
Mondjuk az ötjegyű szám alapján meg lehet nézni, mi ez.
Monox 391699 2009. október 26. 11:13
Válasz erre
Viszont az is furcsa, hogy bár BN sajátosságok látszanak a képen, de a nagyméretű függőleges vezérsík viszont nem, pedig ebböl a szögből kellene...
notarius 391698 2009. október 26. 10:07
Válasz erre
Igen, a kabintető elég furcsa lenne MLD-nek. Főleg, hogy MLD nem is volt Irakban, csak ML.
juge75 391697 2009. október 25. 22:40
Válasz erre
Ez a kép legutóbb az Aranysasban jelent meg.
Nem tudni mi okból, Mig-23 MLD-nek írja, pedig ez egy 23 BN.
Daala 391696 2009. október 25. 21:01
Válasz erre
Ez utóbbi sajnos sokkal szomorúbb kép...:-(
migi 391695 2009. október 25. 20:12
Válasz erre
800px-Iraqi_mig-23
800px-Iraqi_mig-23

Meg próbálok iberelni
Lacy 391694 2009. október 25. 19:28
Válasz erre
cz2
cz2

Sziasztok, dió téma:
mig23papa 391693 2009. október 24. 17:49
Válasz erre
Tyimosenko

Lapozgassál türelmesen visszafelé a topikban, már le lett írva részletesen az eset.
Monox 391692 2009. október 24. 09:05
Válasz erre
A tömören összefoglat oka egy hajtóműtűz miatti kényszerleszállás volt, amiben a hajtóművön kívül a törzshátsó is megsérült. LEszálláskor azt hiszem még egy futódurranás is nehezítette a helyzetet, de végülis ipari szinten lehetett csak helyreállítani. Az ipari javítást aztán jelentősen megnehezítette a Szovjetúnió széthullása. Hazaúton ismét meghibásodott a gép Ukrajna felett, ismét kényszerszállt, majd egy évig állt a reptér egyik sarkában, mert rendezetlen volt a javítási számlatartozás. Így közel 3 év után tért haza a madár, amiről csak jókat hallotam azóta.
Tyimosenko 391691 2009. október 24. 01:28
Válasz erre
Tenyleg az kiderult azota, hogy a 11-es gepet miert vittek el az oroszok es mit csinaltak vele amig ott volt? Sajnos nekem meg midig csak annyi infom van errol az esetrol, amennyit a Top Gun talalgatott akkoriban. Valami zavaros paparazzi-foto volt az ujsag utolso lapjan ahogy rakjak be (vagy ki) a miget egy szallitgepbe. Valaki tudja, hogy mi volt ez?
Yeagger 391690 2009. október 23. 23:58
Válasz erre
Monox 391689 2009. október 23. 09:54
Válasz erre
Pont Bakó Feri jelent a képen... :)
romeo 391688 2009. október 22. 21:46
Válasz erre
444-00
444-00

mig-23, mn.
Rob79 391687 2009. október 22. 17:43
Válasz erre
Sziasztok! Mindenkinek köszi a kiigazítást! Igazatok van! Én arra értettem, hogy összesen a 20-assal együtt 16 szolgált. Meg ugye 13-as nem volt... Volt olyan időszak, ha jól tudom, hogy már 4 leesett( 04, 05, 09 , 16), a 11-es meg már az EX-Nagy Tesónál volt... Ha már a 20-as itt volt akkor az összesen 11. Később visszajött a 11-es az 12... 95-ben leesett a 14-es tehát 11 maradt a végére. Így talán pontosabb.
romeo 391686 2009. október 21. 19:45
Válasz erre
Majd 1990-ben vettük át az oroszoktól a 20-as UB-t.
Nyugger 391685 2009. október 21. 19:27
Válasz erre
Tibor !

15 gép volt egyidőben! 12 MF + 2 UB érkezett 1979-ben. A 16-os UB pedig 1981-ben.
Az első gépveszteség /a 05-s 23MF balesete/ 1985 03.25-én volt. Tehát eddig 15 gép volt hadrendben.
Tibor 391684 2009. október 21. 18:10
Válasz erre
Szevasz!
Valami nem stimmel a számokkal. Ha csak a lajtstromokat veszem, akkor:
MF 01-12
UB 14, 15, 16, 20
Ez így 16. Ha a katasztrófát szenvedett gépeket levonjuk, akkor pedig sose volt 15 gép egyidőben.
Üdv.
Monox 391683 2009. október 21. 17:31
Válasz erre
Eredetileg csak 14db volt, aztán 1981-től 15db. 16 db gépe sosem volt a Légerőnek.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.