/ Fórumok /

Kamuflázs

Érdekes festésű gépek. Új kamók. Régi elfelejtett kamók. Kísérleti kamók.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
HUJBI 460343 2010. november 27. 08:27
Válasz erre
HUJBI 460342 2010. november 27. 08:23
Válasz erre
www.mamboccv.com/THAI.html

thai F-5-ösök.
Levix 460341 2010. november 26. 21:59
Válasz erre
Mivel az F-5C külsőleg csak a tankolócsőben tér el az F-5A-tól, az Esci készletéből megépíthető az F-5C. Persze a páncéllemez is látszott, de nem látványosan.
gaborka 460340 2010. november 26. 21:38
Válasz erre
Akkor az ESCI készlet valójában F-5C?

c[ ]
Levix 460339 2010. november 26. 19:43
Válasz erre
Nem tudok ilyen esetről. De sok értelme nem lett volna, hiszen itt nem volt titkos akció. Ott voltak az amik is folyamatosan szép számmal.
Keri 460338 2010. november 26. 17:08
Válasz erre
Köszi,Levix!
Olyan nem fordult elő,hogy amerikai pilóta vezette a viet felségjelű gépet bevetésen?Gondolok itt hasonlóra,mint az ellenfélnél.
Keri
Levix 460337 2010. november 26. 16:13
Válasz erre
f-5c_usaf
f-5c_usaf

És most látom az a kép amit felraktam az F-5C tankolócsöves változatáról, tükrözve van.
Itt van helyesen!
Levix 460336 2010. november 26. 16:07
Válasz erre
Ja jobban jártam volna, de idióta vagyok :(.
p-51 460335 2010. november 26. 07:48
Válasz erre
Írd meg először wordbe, aztán kontrolcé kontrolvé.
Levix 460334 2010. november 25. 22:56
Válasz erre
Na már késő van. Az F-5C gépeket hívták Skoshi Tigernek!
Levix 460333 2010. november 25. 22:55
Válasz erre
f-5c_usaf_01_569
f-5c_usaf_01_569

Annyi lemaradt az újragépelésnél, hogy a gépeket Skoshi Tigernek hívták, ami japánul Kis Tigrist jelent. Valamint kimaradt, hogy a déliek pár RF-5A-val is rendelkeztek, aminek egy részét helyben alakítottak RF változattá.
Levix 460332 2010. november 25. 22:50
Válasz erre
A tankolócső a bal oldalon volt, bocs.
Levix 460331 2010. november 25. 22:44
Válasz erre
Akkor most itt hagyjuk Ázsiát és átmegyünk az amerikai kontinensre. Jön Kanada, Mexikó, Honduras, Chile, Brazilia és az USA. Majd karácsonyra az agresszorok.
Levix 460330 2010. november 25. 22:43
Válasz erre
Vietnám

1965-ben a vietnámi a rosszabbodó helyzet miatt az USAF úgy döntött, hogy az addig csak a MAP program keretében a szövetséges, baráti államoknak gyártott F-5A gépekből azonnal 200 darabra szüksége van Vietnámban. 1965-ben önkéntesekből álló csapat 12 módosított F-5A géppel Vietnámba érkezett, hogy intenzív tesztelésnek vesse alá a gépet. Pár változtatást végestek az alap modellen. Ami kívülről is szembetűnő az a tankolócső a jobb oldalon. Ezen kívül az egyszerű optikai célzóberendezést kicserélték egy korszerűbbre, valamint elhelyeztek egy páncéllemezt a pilótafülke alá és a hajtóművek kiömlőnyílásának közelében a gép aljára.
A géppel számos bevetést végeztek. Szinte minden Vietnámban leggyakrabban használt fegyver hordozására alkalmasnak találták a gépet. Persze itt a nem irányított fegyverekre kell gondolni, bombákra, rakétákra, napalmra. A gép a harcéteren a legkevésbé sérülékeny gépnek találtatott. Ezt az agilitásának és a kis méretének köszönhette. A vezetés egyértelműen jónak minősítette a gépet, számos hátrányos tulajdonsága ellenére. A telepakolt géppel rendkívül nehézkes volt a felszállás. A hatótávolsága nem volt kielégítő. Ahogy egyes pilóták megjegyezték, szinte csak a kifutó végén levő harcokba tudtak beavatkozni. A napalmtartályok ledobásakor azok több esetben a szárnynak csapódtak. Gépágyú használatkor, különösen esőben a szélvédőd a kicsapódó füst bekormozta.

A hiányosságok ellenére a gépek még egy évig maradtak Vietnámban az USAF kötelékében és csak 1967-ben adták át azokat a délieknek, de előtte a szükségtelen utántöltő csonkot leszerelték.

A vietnámiak különösebben nem kedvelték a gépet, mert a bombázás messze nem volt eléggé pontos. Nagy figyelmet követelt a pilótáktól.

1972-ben kaptak 18 darab gyári új Iránnak szánt F-5E gépet. Ezeket kevesebbszer vetették harcba mint az F-5A gépeket mivel gondot okozott a bonyolult elektronika kiszolgálása. Később még jelentős számú F-5E gép érkezett az országba.

1973-ban a tűzszünet megkötése után az amerikaiak kivonultak. Bíztak abban, hogy ha nagy mennyiségű fegyvert pumpálnak az országba, akkor az képes lesz ellenállni a kommunista nyomásnak. 126 darab F-5A/B gépet a korábban Iránnak, Dél-Koreának és Tajvannak eladottak közül, egyenesen Vietnámba vittek. A tajvani gépek ezüst színben, az irániak Asia Minor festéssel, a koreaiak valószínűleg Asia Minor mintával SEA színekkel érkeztek.

1975-ben Saigon elestét követően 22 darab E és 4 darab A gépet tudtak a pilótáik Tájföldre menekíteni. Ezek az E gépek váltották hamarosan az agresszor programban a T-38 gépeket. Az A-kat pedig eladták.

87 F-5A és 27 F-5E maradt hátra, amit az északiak használatba vettek. 1978-ban Kambodzsa megtámadásakor használták is őket. Mind a pilóták mind a szerelők jobban szerették az F-5E gépeket mint a 21-est. Azonban a szeretet kevés volt. A gépeket hamarosan csak a többiek kannibalizálásával lehetett üzemben tartani. Majd rövid idő alatt már azzal sem. Számos gépet eladtak ezek után alkatrésznek Iránnak és Etiópiának. Vietnám szerte sok F-5 gép van parkokban és múzeumokban kiállítva a mai nap is.

--Képek--

1069012_18266_F5As_VNAF_from_Iran_1973.jpg
Iráni gépek AM festéssel

1069012_19229_00878_F5E_ex_VNAF_CzechAF.jpg
A csehek gépe Kbelyben

1069012_19292_F5E_00852.jpg
A lengyel gép Krakkóban

1069012_19441_F5sam200004_7.jpg
Az orosz gép

1069012_18996_VNAF_F519.jpg
A Tájföldre menekített gépek

--Minták--

SEA F-5A/B/E
Asia Minor F-5A
Asia Minor variáció 20400 helyén 34079, a 30140 helyén 30219, a 34079 helyett 34102
Ezüst

47/88
Levix 460329 2010. november 25. 22:13
Válasz erre
Basszus másfél órán keresztül írtam a vietnámi szöveget és nem tette be. Áááá!
Levix 460328 2010. november 25. 22:12
Válasz erre
F-5As_VNAF_from_Iran_1973
F-5As_VNAF_from_Iran_1973
f5_538_7_2
f5_538_7_2
F5_003_DaNangfg
F5_003_DaNangfg
f5_23_2
f5_23_2
f5_23_3
f5_23_3
f5_522_13
f5_522_13
f5_538_1
f5_538_1
VNAF_F5p
VNAF_F5p
aywd6gi5rkah75qjfho8
aywd6gi5rkah75qjfho8
f5_23_12
f5_23_12
f5_23_9
f5_23_9
f5_522_12
f5_522_12
F-5A 13314 S.Vietnam AF dupe
F-5A 13314 S.Vietnam AF dupe
F-5B 71-586 South Vietnam AF 1969
F-5B 71-586 South Vietnam AF 1969
midway-796b
midway-796b
v09g6lpw4af1k74wnm8
v09g6lpw4af1k74wnm8
VNAF_F515
VNAF_F515
VNAF_F59
VNAF_F59
VNAF_F5f
VNAF_F5f
VNAF_F62
VNAF_F62
00858
00858
f5es
f5es
f5_538_7_5
f5_538_7_5
VNAF_F519
VNAF_F519
00878 F-5E ex VNAF CzechAF
00878 F-5E ex VNAF CzechAF
F5E_00852
F5E_00852
f5a-04
f5a-04
f5a-cap2
f5a-cap2
VN01F5A-01
VN01F5A-01
F5sam200004_7
F5sam200004_7
f5_1
f5_1

Keri 460327 2010. november 23. 21:01
Válasz erre
tn_800x600_1065310_38539_1RF5E_5501_830085_4TRS5TFW_080607
tn_800x600_1065310_38539_1RF5E_5501_830085_4TRS5TFW_080607

Egyszerű,de gyönyörű!
Levix 460326 2010. november 23. 20:13
Válasz erre
F-5 97117
F-5 97117
f5b31611%2811112%29
f5b31611%2811112%29
f5b40776RoCaf
f5b40776RoCaf
rocaf-f-5b-1104
rocaf-f-5b-1104
18123ROCAF_OLD_F5E_500355
18123ROCAF_OLD_F5E_500355
F-5A1235
F-5A1235
P2003022714159_large
P2003022714159_large
22462b060File0021
22462b060File0021
F-5A1220
F-5A1220
F-5A1238
F-5A1238
P2003030314412_large
P2003030314412_large
109_2
109_2
1-RF5E_5501_83-0085_4TRS5TFW_080607
1-RF5E_5501_83-0085_4TRS5TFW_080607
419676150
419676150
5101 F-5E Rep of China AF
5101 F-5E Rep of China AF
5278
5278
F-5E5288
F-5E5288
f5e-5391
f5e-5391
F5F RoKAF with CRV7 ROCKET PODS
F5F RoKAF with CRV7 ROCKET PODS
p12
p12
p3
p3
rocaf-f-5e-5137
rocaf-f-5e-5137
rocaf-f-5f-5355-2
rocaf-f-5f-5355-2
!AirlinersNetPhotoID312780
!AirlinersNetPhotoID312780
18111ROCAF_OLD_F5E_00307
18111ROCAF_OLD_F5E_00307
F-5E 00336, ROCAF, 1989
F-5E 00336, ROCAF, 1989
F-5F5389
F-5F5389
P2003041716047_large
P2003041716047_large
rocaf-f-5e-5186
rocaf-f-5e-5186
taiwan___f5f_91725
taiwan___f5f_91725

Tajvan

Tajvan a 60-as évek közepén rendelt 92 A és 23 B modelt. Ezek egy részét, 48 db-ot a vietnámi háború során amerikai kérésre kölcsön adták Vietnámnak. Ami megmaradt azt visszakapták. 73-ban szerződést kötöttek 100 db E/F modell hazai gyártásáról. A gépeket 1986-ig Csung Cseng néven az AIDC gyártotta, összesen 242 F-5Es és 66 F-5F változat készült. A gyártás során egyre korszerűbb változatok jöttek ki. Az utolsó szériák már megkapták a korábban kidolgozott aerodinamikai módosításokat, a cápaorrt és LEX-et, és számos avionikai upgrade is megjelent, pl. a Maverick bevetési képesség. 7 gépet RF-5E változatnak építettek át.

--Festés minták--

Az A/B változatok fémszínnel érkeztek. A vietnámi háború idején valószínűleg SEA színekkel és Asia Minor mintával repültek. Később a SEA mintát festették rájuk. A minta azonos a török mintával. A színek lehet, hogy eredetileg a szabványos színek voltak, de a képek alapján valamilyen helyi festés valószínűsíthető.

Az E/F változatok SEA illetve F-15 mintával repülnek, repültek. A gépek egy része egyszínű, talán 36375. Egy két gépen "rejtélyes" okokból az F-15 mintában a két szín meg van cserélve. A sok tucat gépen a minta és néha a színek is változtak.

Érdekes, hogy az egyik képen egy olyan F-5E látható aminek a szárnyvégén F-5A szárnypóttartály van. Ilyet egyetlen más országban nem láttam.

--Képek--
109_2.jpg
Maverickkel.

1-RF5E_5501_83-0085_4TRS5TFW_080607.jpg
Kiherélt RF-E?

5278.jpg
4 db Maverickkel.

F-5E5288.jpg
Napalm bomba?

F5F RoKAF with CRV7 ROCKET PODS.jpg
Nem irányított rakétákkal.

rocaf-f-5e-5137.jpg
Sötét F-15 minta.

!AirlinersNetPhotoID312780.jpg
Negatív minta.

rocaf-f-5e-5186.jpg
Egy szürke gép, F-5A szárnytartállyal.

A képmegosztókon a jelenből és közelmúltból rengeteg fotó található a tajvani gépekről. Igyekeztem nem ilyen képeket felrakni.

Az agresszor gépekről, lásd korábbi poszt!

--Minták--

SEA F-5A/B, F-5E/F
SEA AM mintával F-5A/B
F-15 F-5E/F
F-15 sötét F-5E
F-15 negatív RF-5E/F
szürke F-5E/F
ezüst F-5A/B

46/84
p-51 460325 2010. november 23. 18:27
Válasz erre
jatek.vatera.hu/makett_modell/repulo_helikopter/vadaszrepulo_makett_187096113.html

aki kedvet kapott agresszor f-5-höz, 1/48-ban, kiszolgáló személyzettel.
p-51 460324 2010. november 23. 15:00
Válasz erre
unatkozzatok csak nyugodtan, nekünk tetszik.
lucky 460323 2010. november 22. 21:57
Válasz erre
ez jó hír, legalább nem vkok egyedül.:)
Levix 460322 2010. november 22. 21:11
Válasz erre
lucky, nem csak te unod, én is. De sajnos addig nem térhetek rá az agresszorokra, amíg a többieket ki nem végeztem :).
lucky 460321 2010. november 22. 20:28
Válasz erre
A film előtt mindig reklám van...:((
Keri 460320 2010. november 22. 20:11
Válasz erre
Sir,yes,sir!
Argesszorok enyim kedvencek,várom!
Levix 460319 2010. november 22. 20:09
Válasz erre
Jön még Tajvan, Vietnám és aztán Amerika, ott az USA, Kanada, Venezuela, Mexico, Honduras, Brazilia, Chile. Aztán jönnek az USA AGRESSZOROK!
sanyi 460318 2010. november 22. 19:11
Válasz erre
lucky 460317 2010. november 22. 19:09
Válasz erre
Szia Levi!
Látom gyógyulgatsz! Folytasd, ha még nem fejezted be!

DF-ST-87-12711 f5 nagyon bejön! Meg ez is:Resize of DF-SD-03-05896.JPEG
Levix 460316 2010. november 22. 18:59
Válasz erre
61668 at Mclellan 28 Apr 1978
61668 at Mclellan 28 Apr 1978
F5 61611 at Mclellan 28 Apr 1978
F5 61611 at Mclellan 28 Apr 1978
Resize of DF-ST-86-04924.JPEG
Resize of DF-ST-86-04924.JPEG
Resize of DF-ST-85-01376 f5
Resize of DF-ST-85-01376 f5
DF-ST-87-12711 f5
DF-ST-87-12711 f5
F5F 16163 Thailand
F5F 16163 Thailand
F5tai
F5tai
RTAF-80003
RTAF-80003
Resize of DF-ST-87-00562 f5
Resize of DF-ST-87-00562 f5
1
1
1235485200
1235485200
432820316
432820316
Resize of DF-SD-03-05896.JPEG
Resize of DF-SD-03-05896.JPEG
Resize of DF-ST-84-11644 f5f
Resize of DF-ST-84-11644 f5f
f5-020
f5-020
f5-025
f5-025
RTAF-80068
RTAF-80068
RTAF-80070
RTAF-80070
RTAF-80263
RTAF-80263
111781_95929043_military_23
111781_95929043_military_23
1-F5E_21132_79-1705_211SQ_090110
1-F5E_21132_79-1705_211SQ_090110
Resize of DN-ST-90-05704.JPEG
Resize of DN-ST-90-05704.JPEG
f5_007
f5_007
f5_031
f5_031
F5E_21132_211SQ21WG_050108
F5E_21132_211SQ21WG_050108
RTAF-80044
RTAF-80044
RTAF-80067
RTAF-80067
RTAF-80097
RTAF-80097
RTAF-80074
RTAF-80074
RTAF-80075
RTAF-80075
f5ttigrisrn6
f5ttigrisrn6

Tájföld

F-5E/F

1978-ban és nyolcvanban 20-20 F-5E (17db) és F-5F (3db) gépet szereztek be. Az első adag agresszor Blue kamóval érkezett, akárcsak az indonéz gépek. A második adag, amelyeken már cápaorr és módosított LEX volt (lásd svájciak) F-15 mintával és színekkel érkeztek. A Blue minta 35109/36164/35414 alul és felül, az F-15 minta 36320/36375 szintén alul és felül festve. 1988-ban további tíz gépet szereztek be, a Clark agresszorok F-5E gépeit kapták. Nem tudom, ezek milyen festéssel érkeztek.

2000 után egy új szabvány szerint festették le a gépeiket (a cápaorrúakon nem láttam ezt a festést) ami a Blue mintát követi, de a 35109-et egy világos szürkére cserélték, ami talán 36622 vagy 36373, vagy valami helyi szín. Talán volt egy olyan változat amin a 35109-et és a 35164-et megcserélték de ebben nem vagyok biztos.

--Képek--
Resize of DF-ST-87-00562 f5.jpg
Kísérleti festés? A 35109 helyén egy sötétebb szín van. A 35414 helyén is talán egy semleges szürke.

432820316.jpg
A közelebbi gépen a világos szürke nem a szabványos rózsaszínes.

Resize of DF-ST-84-11644 f5f.jpg
Ez sem a szabványos.

RTAF-80070.jpg
És ez sem.

Két nagyon rossz minőségű képet is feltettem, mert látszik rajtuk az alsó és felső minta.

Az agresszor gépekről már volt szó, ezért azokra nem térek ki. Lásd korábbi postomat.

111781_95929043_military_23.jpg
Jól látszik a nyújtottabb LEX és a cápaorr.

f5_007.jpg f5_031.jpg
Piton rakétákkal!

RTAF-80067.jpg
Gépágyú konténerrel.

RTAF-80097.jpg
Cápaorr

RTAF-80074.jpg
Agresszorok

--Minták--

Blue agresszor F-5E/F
F-15 F-5A/B
módosított Blue F-5A/B, RF-5A, F-5E/F
Ezüst F-5A/B
Szürke F-5A
SEA F-5A/B
SEA helyi színekkel F-5A/B
fekete F-5A/B

44/77
Levix 460315 2010. november 22. 18:59
Válasz erre
61668 at Mclellan 28 Apr 1978
61668 at Mclellan 28 Apr 1978
F5 61611 at Mclellan 28 Apr 1978
F5 61611 at Mclellan 28 Apr 1978
Resize of DF-ST-86-04924.JPEG
Resize of DF-ST-86-04924.JPEG
Resize of DF-ST-85-01376 f5
Resize of DF-ST-85-01376 f5
DF-ST-87-12711 f5
DF-ST-87-12711 f5
F5F 16163 Thailand
F5F 16163 Thailand
F5tai
F5tai
RTAF-80003
RTAF-80003
Resize of DF-ST-87-00562 f5
Resize of DF-ST-87-00562 f5
1
1
1235485200
1235485200
432820316
432820316
Resize of DF-SD-03-05896.JPEG
Resize of DF-SD-03-05896.JPEG
Resize of DF-ST-84-11644 f5f
Resize of DF-ST-84-11644 f5f
f5-020
f5-020
f5-025
f5-025
RTAF-80068
RTAF-80068
RTAF-80070
RTAF-80070
RTAF-80263
RTAF-80263
111781_95929043_military_23
111781_95929043_military_23
1-F5E_21132_79-1705_211SQ_090110
1-F5E_21132_79-1705_211SQ_090110
Resize of DN-ST-90-05704.JPEG
Resize of DN-ST-90-05704.JPEG
f5_007
f5_007
f5_031
f5_031
F5E_21132_211SQ21WG_050108
F5E_21132_211SQ21WG_050108
RTAF-80044
RTAF-80044
RTAF-80067
RTAF-80067
RTAF-80097
RTAF-80097
RTAF-80074
RTAF-80074
RTAF-80075
RTAF-80075
f5ttigrisrn6
f5ttigrisrn6

Tájföld

F-5E/F

1978-ban és nyolcvanban 20-20 F-5E (17db) és F-5F (3db) gépet szereztek be. Az első adag agresszor Blue kamóval érkezett, akárcsak az indonéz gépek. A második adag, amelyeken már cápaorr és módosított LEX volt (lásd svájciak) F-15 mintával és színekkel érkeztek. A Blue minta 35109/36164/35414 alul és felül, az F-15 minta 36320/36375 szintén alul és felül festve. 1988-ban további tíz gépet szereztek be, a Clark agresszorok F-5E gépeit kapták. Nem tudom, ezek milyen festéssel érkeztek.

2000 után egy új szabvány szerint festették le a gépeiket (a cápaorrúakon nem láttam ezt a festést) ami a Blue mintát követi, de a 35109-et egy világos szürkére cserélték, ami talán 36622 vagy 36373, vagy valami helyi szín. Talán volt egy olyan változat amin a 35109-et és a 35164-et megcserélték de ebben nem vagyok biztos.

--Képek--
Resize of DF-ST-87-00562 f5.jpg
Kísérleti festés? A 35109 helyén egy sötétebb szín van. A 35414 helyén is talán egy semleges szürke.

432820316.jpg
A közelebbi gépen a világos szürke nem a szabványos rózsaszínes.

Resize of DF-ST-84-11644 f5f.jpg
Ez sem a szabványos.

RTAF-80070.jpg
És ez sem.

Két nagyon rossz minőségű képet is feltettem, mert látszik rajtuk az alsó és felső minta.

Az agresszor gépekről már volt szó, ezért azokra nem térek ki. Lásd korábbi postomat.

111781_95929043_military_23.jpg
Jól látszik a nyújtottabb LEX és a cápaorr.

f5_007.jpg f5_031.jpg
Piton rakétákkal!

RTAF-80067.jpg
Gépágyú konténerrel.

RTAF-80097.jpg
Cápaorr

RTAF-80074.jpg
Agresszorok

--Minták--

Blue agresszor F-5E/F
F-15 F-5A/B
módosított Blue F-5A/B, RF-5A, F-5E/F
Ezüst F-5A/B
Szürke F-5A
SEA F-5A/B
SEA helyi színekkel F-5A/B
fekete F-5A/B

44/77
sanyi 460314 2010. november 22. 18:08
Válasz erre
Szia!
Köszi a linket, érdekes képeket találni a másodikon - az ACIG-ot már ismerem. Jó lenne kideríteni hogy melyik gépek ügyködtek ott és akkor, de tudom, hogy erre nem sok esély van...
Levix 460313 2010. november 22. 17:22
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a konfliktusról nem tudok sokat. Nem hiszem, hogy ki lehet deríteni a gépszámokat. De 2001-ben nagyjából egyforma kamóval repültek az F-5E/F gépek. Talán a felújított gépek voltak, amik F-5T standardra lettek upgradelve.

www.acig.org/artman/publish/article_346.shtml www.fader.dyndns.org/wings/08-RTAF%20Planes/RTAF-Basis-e.htm
p-51 460312 2010. november 22. 17:22
Válasz erre
én sem.
sanyi 460311 2010. november 22. 16:48
Válasz erre
A cikkek nem említik a Sólymokat, csak F-5 LGB és UH-1 szállító akciókról írnak.
Az F-16-osok közül a Venezuelában 92-ben légigyőzelmeket elért gépeket keresem, de nem találok róluk semmit...
p-51 460310 2010. november 22. 16:30
Válasz erre
sanyi 460309 2010. november 22. 15:15
Válasz erre
Szia Levi!
Először is remélem hogy már jobban vagy!
Másodszor pedig.:)Nem tudod véletlenül hogy melyik gépek vettek részt a burmai/myanmari invázió visszaverésében 2001 februárban? Állítólag egy F-5F lézer célmegjelölővel volt felszerelve, 3db E pedig 2-2 900 kilós LGB-vel világosította fel a burmaikat hogy ki az úr a háznál. Állítólag 70-80 bevetést repültek a Tigrisek, de ezt az akciót már több helyen is olvastam.
Jók a képek!
Üdv
Sanyi
Levix 460308 2010. november 22. 10:46
Válasz erre
97157 RF5A 1342 Thai AF (Bangkok Feb 1976)
97157 RF5A 1342 Thai AF (Bangkok Feb 1976)
DUPE 1975 F-5A 01392 DON MUANG APRIL 1973
DUPE 1975 F-5A 01392 DON MUANG APRIL 1973
RF-5A Freedom Fighter RTAF
RF-5A Freedom Fighter RTAF
RTAF-64001
RTAF-64001
RTAF-6413
RTAF-6413
RTAF-6437
RTAF-6437
f5s
f5s
F-5A´s of Thai AF at Don Muang RTAFB in 1968 69
F-5A´s of Thai AF at Don Muang RTAFB in 1968 69
F-5A 23133 63-8371 231°Sq. 23°W. RTAF
F-5A 23133 63-8371 231°Sq. 23°W. RTAF
RTAF-6418
RTAF-6418
RTAF-6433
RTAF-6433
RTAF-6449
RTAF-6449
RTAF-6464
RTAF-6464
RTAF-6481
RTAF-6481
RTAF-6492
RTAF-6492
Thailand AF F-5A) 23122 01391
Thailand AF F-5A) 23122 01391
RTAF-6428
RTAF-6428
RTAF-6443
RTAF-6443
RTAF-6486
RTAF-6486
RTAF-6487
RTAF-6487
F-5B 40778 Royal Thai AF
F-5B 40778 Royal Thai AF
F5B_70101_SP_36
F5B_70101_SP_36
RTAF-6460
RTAF-6460
RTAF-6461
RTAF-6461
RTAF-6490
RTAF-6490
RTAF-6429 only f-5c in taf
RTAF-6429 only f-5c in taf
RTAF-6441
RTAF-6441

Tájföld

F-5A/B, RF-5A

Tájföld az USA fontos szövetségese volt a vietnámi háború során. 1966-tól üzemeltetik az F-5 változatait. Kezdetben F-5A (24db), B (2db) és RF-5A (4db) gépeket használtak, amik a hatvanas évek szokásainak megfelelően kezdetben fémszínűek voltak. Egyes gépeket azonban világos szürkére festettek (talán 36473), illetve SEA kamóval érkeztek. A SEA kamó egyes F-5A/B , RF-5A gépeken a 90-es évek végéig használatban volt. A színeket helyi színekre cserélték az évek során, de a minta megmaradt.
A 90-es évek során pár F-5A/B, RF-5A gépen az F-15-ös légifölény minta is megjelent.
A 2000-es években üzemben tartott pár F-5B és RF-5A gépet az akkori szabvány színekkel és mintával festettek át. Ez az USAF agresszor Blue mintának felel meg (ami a SEA minta kékekkel), de a 35109-et egy világos szürkével (enyhén rózsaszínes beütéssel) cserélték le.
Még egy érdekes festés volt az F-5A/B gépeken. Egy F-5A és egy F-5B gépet feketére, vagy nagyon sötét olívdrappra festettek át 1987 körül.

Minták

Ezüst
Szürke
SEA
SEA helyi színekkel
F-15
módosított agresszor Blue
fekete

Folyt. köv.
Levix 460307 2010. november 19. 10:27
Válasz erre
A Humbrol 108 egészen jó lehet 34086-nak. Használhatod bátran a B-1 és B-52-höz.

A 34201-hez a 72-es van legközelebb, de egy csöppnyi zöld kellene bele.
A 31-es meg nem rossz 34159-nek.
p-51 460306 2010. november 19. 08:13
Válasz erre
Mostanában foglalkozgattam ezekkel a zöldekkel, de rendesen elkeseredtem tőlük, úgyhogy lehet, hogy igazad van.
Pl. a SAC nehézbombázóihoz valót sem tudtam megállapítani, amit a 80-as években használtak a kétféle sötétszürke mellett. Minden festésminta 34086-ot ír a B-1b-re, meg a B-52-re(Don Color, meg a Revell is) úgyhogy megnéztem az fs oldalán (colorserver.net), de mikor begépeltem, azt írta, hogy error. Ami közel van hozzá számban, az meg tök más árnyalat. Úgyhogy a fényképnézegetés/keverés kombinációban maradtam.
Levix 460305 2010. november 18. 21:55
Válasz erre
815 F-5E Tiger 815 141 sq Rep Singapore AF
815 F-5E Tiger 815 141 sq Rep Singapore AF
821 144 Sqn R Sing AF 1983
821 144 Sqn R Sing AF 1983
832 AirlinersNet_PhotoID_137037
832 AirlinersNet_PhotoID_137037
834 RSAF 1993 air to air
834 RSAF 1993 air to air
854 F-5F82-0188SingaporeNellis1983
854 F-5F82-0188SingaporeNellis1983
872 RSiAF 144 sqn F-5E 872
872 RSiAF 144 sqn F-5E 872
Northrop F-5E 802 exp Colour RSAF old Roundel 1982
Northrop F-5E 802 exp Colour RSAF old Roundel 1982
F-5E, 801, RSAF old Roundel, 1983
F-5E, 801, RSAF old Roundel, 1983
F-5E_2
F-5E_2
Northrop F-5E 806 RSAF 1993
Northrop F-5E 806 RSAF 1993
si_f-5_01
si_f-5_01
Northrop F-5E 802 exp Colour RSAF old Roundel 1982 2
Northrop F-5E 802 exp Colour RSAF old Roundel 1982 2
1-F5S_807_149SQ_080831-4
1-F5S_807_149SQ_080831-4
1-F5S_830_79-1926_144SQ_080831
1-F5S_830_79-1926_144SQ_080831
766
766
f5(2)
f5(2)
F-5E, 832, RSAF, 2000
F-5E, 832, RSAF, 2000
f5s1ni9
f5s1ni9

Szingapur

Szingapúr 1976-tól több lépésben vásárolt F-5E/F gépeket. Több alkalommal a gépeket úgy repülték haza, amikor is 16 országot érintettek a 14800 km hosszú út alatt. 36 együléses és 9 kétüléses gépet vásároltak összesen az USÁ-tól majd 7 darabot Jordániától. A gépek többségét F-5S konfigurációra építették át és napjainkban is használják. Érdekes, hogy használnak/tak 8 RF változatot is, ami azonban nem a Northropnál készült, hanem Szingapúrban építették át őket.
A legutolsó szériák különböztek az elsőktől, ezeken már előre meghosszabbított függőleges vezérsík (javult az iránystabilitás) és cápaorr volt, de nem minden gépen mindkettő. A cápaorros gépek pl. a svájciak.
872 RSiAF 144 sqn F-5E 872.jpg
Ezen a képen jól látszik a cápaorr.

Kamuflázs

SEA Ghost
A gépek elsősorban légvédelmi célokat szolgáltak, ezért nem meglepő, hogy a malajziai gépekkel azonos világos szürke festést kaptak. A beszerzéskor még a korábbi felségjel a Jin Jangos piros fehér került a gépekre. Ennek volt egy lovis változata is feketében. Egy makettet láttam csak az RF-ek közül ezzel a festéssel. Egyébként mind az E mind az F változatok viselték ezt a mintát. Az ismétlés kedvéért 36440/36495/36375.

Kísérleti festések
Blue
Legalább egy gépen volt egy kék kamó ami talán az agresszoroknál és Indonéziában használt 35109/35164/35414 színekkel repült.
SEA
1983-ban a 801-es gépen az USA SEA kamóval azonos mintát próbáltak ki. A két zöld alig különbözött egymástól és meg volt cserélve. A 34102 helyén volt a sötétebb zöld.
Tíz évvel később a 803-as gépen már közelebb vannak a színek a SEA eredetihez és a helyük is stimmel. A 801-es és 806-os gépeken a zöldek a korai mintához hasonlóan fel vannak cserélve.
Silver
1982-ben még egy alufestésű gépet is kipróbáltak.
F-16 minta
Jelenleg minden gép egy F-16-os mintához hasonló mintát hord. A színek nem egészen 36118/36370/36375. A felső szürke a gépek többségén állítólag 36231 vagy ahhoz hasonló szín. A felső világos szürke talán 36320, az alsó talán 36375.
Jelenleg már minden gépen az új felségjel a stilizált oroszlánfej látható.

Az utolsó képen, az upgradelt rendszerek vannak feltüntetve.

Brutális mennyiségű kép, nem csak a szingapúri F-5 gépekről.
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/22133.html

--Minták--

Ezüst (csak egy gépen)
SEA szürke mint Malajzia
SEA
SEA felcserélt zöldek (ilyen még nem volt)
F-16 minta (némileg eltér mind a török mind a Hollandtól)

42/69
Levix 460304 2010. november 18. 21:17
Válasz erre
A Humbrol 108 túl sötét 34096-nak. Ha erre gondoltál. Holnap majd napfénynél nézek valami közelebbi Humbrolt, de nem igazán van.
p-51 460303 2010. november 18. 20:48
Válasz erre
Levix 460302 2010. november 17. 20:34
Válasz erre
www.j-aircraft.com/faq/interior_colors.htm

Posted By: Scott Hazel
Date: Saturday, 3 March 2001, at 12:24 a.m.

I was a volunteer at the San Diego Aerospace Museum at the time that the A6M-7 was restored. The aircraft had been exposed to the elements and in particularly sun light for some time. The cockpit interior looked to be the metallic blue-green that many older references speak of. Several of the attached components were removed to reveal unexposed painted surfaces. The color was not the same. The areas that had no exposure were all FS34096. The metallic blue-green was this same color only faded from the sun. I think that Testors makes FS34096.
mrbaracus 460301 2010. november 17. 18:34
Válasz erre
Sziasztok!

a következőben kérném a segítségeteket: II. vh-s japán gépek kabin belső festéséhez melyik szín lenne a nyerő? Olvastam többféle verziót ezzel kapcsolatban. A készülő gép egy A6M2 Zero type 21 lesz. Előre is köszi!
Levix 460300 2010. november 15. 08:46
Válasz erre
f5e_m2905
f5e_m2905
img_18_14499_0
img_18_14499_0
Northrop F-5F M29-15 RMAF 1986 air to air
Northrop F-5F M29-15 RMAF 1986 air to air
Northrop F-5F M29-17 RMAF 1996
Northrop F-5F M29-17 RMAF 1996
061006-F-1234S-079
061006-F-1234S-079
M29 20 MALAYSIAN AF RF 5F
M29 20 MALAYSIAN AF RF 5F
rf5e_m2919
rf5e_m2919
Rf-5e-1
Rf-5e-1
F-5E M29-18 Malaysian AF seen 1985.
F-5E M29-18 Malaysian AF seen 1985.
F-5E FM2209 MALAYSIAN AIR FORCE 7 NOV 1978
F-5E FM2209 MALAYSIAN AIR FORCE 7 NOV 1978
F-5E, FM-2217, RMAF, 1983
F-5E, FM-2217, RMAF, 1983
FM-2201
FM-2201
Northrop F-5E M29-21 RMAF 1986
Northrop F-5E M29-21 RMAF 1986
F-5F M29-16 TUDM 4 97
F-5F M29-16 TUDM 4 97
RMAF 12 skn F-5E M29-13
RMAF 12 skn F-5E M29-13
img_18_14499_2
img_18_14499_2

Malajzia a hetvenes évek elején vásárolt 14 db F-5E és két F-5B gépet. Majd 78-ban három F-5F-el váltotta le a B változatokat. 79-85 között további két F-5F és három F-5E gépet vásároltak. 83-tól ők voltak az RF-5E első használói.

Az F-5E/F használok közül egyedülálló módon az első gépek ezüst festéssel érkeztek (a két B is). Az utolsó gépek, beleértve az RF-5E gépeket is azonban már az új kamóval, ami a SEA mintát követi 36440/36495/36375 színekkel.

Egy frissen felújított F-5F gép egyszínű szürke kamót kapott. Lehet akár 36118 is, mint az F-18-as gépeiken, de lehet ennél világosabb is, valami 36173 szerű (a 36173 szinte pontosan a 50% 36118 + 50% fehér).

Több gép, amit állítólag légiharc gyakorlásra használtak, részben kék/kékesszürke átfestést kapott. A VFA Decals szerint 35109-et használtak. A kevés képről ez nehezen eldönthető.

A felségjel 1986ig, nagy méretű zászló a nemzeti színekkel a függőleges vezérsíkon és szögletes felségjel a beömlőn. 1986-tól a szögletes felségjel kör alakú lett és csökkent a mérete, akárcsak a zászlónak a vezérsíkon. A mai gépeken a szögletes és a kör alakú felségjel vegyesen van használatban. Az Italeri F-5E dobozában a korai felségjel található.

A AFV Club F-5E sorozata minden 48-ban dolgozó F-5 kedvelő szívét megdobogtatja. 72-ben, hacsak a kínaiak nem kezdenek bele, marad az Italeri F-5E/F, F-5E lapos orrú, Italeri/Revell F-5A/B. Sajnos az igazi kuriózumnak számító RF-5E-et kizárólag az Airfix gyártotta 72-ben.

--Képek--

M29 20 MALAYSIAN AF RF 5F.jpg
Jól látszik, hogy mennyire világos a minta az F-15 Ghost mintához képest.

Rf-5e-1.jpg
Az UHF antenna a törzs tetejére később került fel.

F-5E FM2209 MALAYSIAN AIR FORCE 7 NOV 1978.jpg
Az Italeri ehhez a változathoz ad matricát.

FM-2201.jpg
Az egyik F-5B.

Northrop F-5E M29-21 RMAF 1986.jpg
Érdekes a felségjel. Az alu oxidálódott talán, azért tűnik ennyire sötétnek?

F-5F M29-16 TUDM 4 97.jpg és
A két kék változat.

img_18_14499_2.jpg
Az új szürke.

--Minták--

Ezüst (egyedülálló az F-5E/F gépeken)
SEA szürke
sötétszürke
SEA szürke egyes szürkék kékre cserélve

40/65
Lacy 460299 2010. november 12. 11:07
Válasz erre
ok, a 68-as eltévedt géppel kapcsolatban érdemes még odafigyelni arra, hogy a 1033-as arab oldalszám a függőleges vezérsík tetejének két oldalára is fel van festve
matador 460298 2010. november 12. 08:32
Válasz erre
hmmm,
köszönöm a segítséget, még rágom akkor a témát!
Lacy 460297 2010. november 11. 13:11
Válasz erre
syr60s_
syr60s_
syrlate70_
syrlate70_

Szia matador, a régebbi fekete-fehér-zöld felségjelzést 1963-ig használták a szír gépeken, akkor még nem volt jellemző a terepfestés. Bár rajz található róla, de hiszem ha fotón látom. :)

A piros-fehér-fekete kokárda, három zöld csillaggal felségjelzésű Mig-17F gépekről (köszönhetően a 68. augusztusi eltévedésnek) sok, kitűnő fotó található a neten. A színkódot majd talán ehhez értő tud adni a színes kis részletfotó alapján. Az orr beömlő ezüst színű.

A hetvenes évekbeli nagy közös arab felségjelzéses gépekről is vannak videók. Hátrányuk, az elmosódottág, és csak egy oldalról mutatják a gépeket.

Múzeumi gépet ne fessél, semmi közük a valósághoz.

A többi arab országgal kapcsolatos egységről annyit, hogy miután átalakították a gépeket vadászbombázóvá, olyan konfig (bombazárak, rakéta indítók) lett kialakítva rajtuk, ami egységes az algériai-egyiptomi-szíriai gépeken. És kicsit sem hasonlít a lengyel, cseh vagy szovjet átalakításokra. Arról viszont nincs infóm, hogy ezeket az átalakítósokat és egyben átfestést, egy ipari üzemben, vagy külön külön végezték volna.
Levi 460296 2010. november 11. 09:15
Válasz erre
mig_17_1c
mig_17_1c
sy-mig15
sy-mig15
Syria AF MiG-15 UTI
Syria AF MiG-15 UTI

A 35414 biztosan túl világos a MiG-29-es felső zöldhöz. A 175 meg egy icipici zöld és esetleg fehér. Abból el lehetne indulni.

A 35414 esetleg jól lehet a terepszínű gépek aljára. De pl. a Szu-22-eshez pont a megszűnt Humbrol 115 jó volt. A Humbrol gondolkodik az Authentic széria felélesztésén, szerintem lesznek majd ott orosz színei.

A szírek tutti, hogy nem orosz festéket használtak, hanem helyben elérhető valamit. Ereszd el a fantáziádat nyugodtan. Egyrészt képek se nagyon vannak az akkori gépekről, másrészt meg senki nem tudja ellenőrizni, hogy amit te festettél létezett-e.
matador 460295 2010. november 10. 22:53
Válasz erre
Üdv

Szír MiG-17F-hez szeretnék kérni segítséget: milyen színekkel repültek, azok amik már terepszínűek (világoskék-homokszín+zöld(?)) voltak, de még a régebbi fekete-fehér-zöld felségjelzést viselték?

Egyébként volt bármi egység a többi arab országhoz képest? Azok a gépek amik eredetileg fémszínben érkeztek és később festették át, szovjetektől származó festéket használtak, vagy mindenki festett azzal ami volt neki?

köszönettel:
Balázs
p-51 460294 2010. október 28. 19:39
Válasz erre
A magyar mig-29-hez persze nem jó, ahhoz jobb szerintem is a 2134
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.