<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
HUJBI | Adatlap | 460343 | 2010. november 27. 08:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HUJBI | Adatlap | 460342 | 2010. november 27. 08:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460341 | 2010. november 26. 21:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mivel az F-5C külsőleg csak a tankolócsőben tér el az F-5A-tól, az Esci készletéből megépíthető az F-5C. Persze a páncéllemez is látszott, de nem látványosan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
gaborka | Adatlap | 460340 | 2010. november 26. 21:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460339 | 2010. november 26. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudok ilyen esetről. De sok értelme nem lett volna, hiszen itt nem volt titkos akció. Ott voltak az amik is folyamatosan szép számmal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 460338 | 2010. november 26. 17:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi,Levix! Olyan nem fordult elő,hogy amerikai pilóta vezette a viet felségjelű gépet bevetésen?Gondolok itt hasonlóra,mint az ellenfélnél. Keri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460337 | 2010. november 26. 16:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460336 | 2010. november 26. 16:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja jobban jártam volna, de idióta vagyok :(. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460335 | 2010. november 26. 07:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Írd meg először wordbe, aztán kontrolcé kontrolvé. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460334 | 2010. november 25. 22:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na már késő van. Az F-5C gépeket hívták Skoshi Tigernek! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460333 | 2010. november 25. 22:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460332 | 2010. november 25. 22:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A tankolócső a bal oldalon volt, bocs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460331 | 2010. november 25. 22:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor most itt hagyjuk Ázsiát és átmegyünk az amerikai kontinensre. Jön Kanada, Mexikó, Honduras, Chile, Brazilia és az USA. Majd karácsonyra az agresszorok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460330 | 2010. november 25. 22:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vietnám 1965-ben a vietnámi a rosszabbodó helyzet miatt az USAF úgy döntött, hogy az addig csak a MAP program keretében a szövetséges, baráti államoknak gyártott F-5A gépekből azonnal 200 darabra szüksége van Vietnámban. 1965-ben önkéntesekből álló csapat 12 módosított F-5A géppel Vietnámba érkezett, hogy intenzív tesztelésnek vesse alá a gépet. Pár változtatást végestek az alap modellen. Ami kívülről is szembetűnő az a tankolócső a jobb oldalon. Ezen kívül az egyszerű optikai célzóberendezést kicserélték egy korszerűbbre, valamint elhelyeztek egy páncéllemezt a pilótafülke alá és a hajtóművek kiömlőnyílásának közelében a gép aljára. A géppel számos bevetést végeztek. Szinte minden Vietnámban leggyakrabban használt fegyver hordozására alkalmasnak találták a gépet. Persze itt a nem irányított fegyverekre kell gondolni, bombákra, rakétákra, napalmra. A gép a harcéteren a legkevésbé sérülékeny gépnek találtatott. Ezt az agilitásának és a kis méretének köszönhette. A vezetés egyértelműen jónak minősítette a gépet, számos hátrányos tulajdonsága ellenére. A telepakolt géppel rendkívül nehézkes volt a felszállás. A hatótávolsága nem volt kielégítő. Ahogy egyes pilóták megjegyezték, szinte csak a kifutó végén levő harcokba tudtak beavatkozni. A napalmtartályok ledobásakor azok több esetben a szárnynak csapódtak. Gépágyú használatkor, különösen esőben a szélvédőd a kicsapódó füst bekormozta. A hiányosságok ellenére a gépek még egy évig maradtak Vietnámban az USAF kötelékében és csak 1967-ben adták át azokat a délieknek, de előtte a szükségtelen utántöltő csonkot leszerelték. A vietnámiak különösebben nem kedvelték a gépet, mert a bombázás messze nem volt eléggé pontos. Nagy figyelmet követelt a pilótáktól. 1972-ben kaptak 18 darab gyári új Iránnak szánt F-5E gépet. Ezeket kevesebbszer vetették harcba mint az F-5A gépeket mivel gondot okozott a bonyolult elektronika kiszolgálása. Később még jelentős számú F-5E gép érkezett az országba. 1973-ban a tűzszünet megkötése után az amerikaiak kivonultak. Bíztak abban, hogy ha nagy mennyiségű fegyvert pumpálnak az országba, akkor az képes lesz ellenállni a kommunista nyomásnak. 126 darab F-5A/B gépet a korábban Iránnak, Dél-Koreának és Tajvannak eladottak közül, egyenesen Vietnámba vittek. A tajvani gépek ezüst színben, az irániak Asia Minor festéssel, a koreaiak valószínűleg Asia Minor mintával SEA színekkel érkeztek. 1975-ben Saigon elestét követően 22 darab E és 4 darab A gépet tudtak a pilótáik Tájföldre menekíteni. Ezek az E gépek váltották hamarosan az agresszor programban a T-38 gépeket. Az A-kat pedig eladták. 87 F-5A és 27 F-5E maradt hátra, amit az északiak használatba vettek. 1978-ban Kambodzsa megtámadásakor használták is őket. Mind a pilóták mind a szerelők jobban szerették az F-5E gépeket mint a 21-est. Azonban a szeretet kevés volt. A gépeket hamarosan csak a többiek kannibalizálásával lehetett üzemben tartani. Majd rövid idő alatt már azzal sem. Számos gépet eladtak ezek után alkatrésznek Iránnak és Etiópiának. Vietnám szerte sok F-5 gép van parkokban és múzeumokban kiállítva a mai nap is. --Képek-- 1069012_18266_F5As_VNAF_from_Iran_1973.jpg Iráni gépek AM festéssel 1069012_19229_00878_F5E_ex_VNAF_CzechAF.jpg A csehek gépe Kbelyben 1069012_19292_F5E_00852.jpg A lengyel gép Krakkóban 1069012_19441_F5sam200004_7.jpg Az orosz gép 1069012_18996_VNAF_F519.jpg A Tájföldre menekített gépek --Minták-- SEA F-5A/B/E Asia Minor F-5A Asia Minor variáció 20400 helyén 34079, a 30140 helyén 30219, a 34079 helyett 34102 Ezüst 47/88 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460329 | 2010. november 25. 22:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Basszus másfél órán keresztül írtam a vietnámi szöveget és nem tette be. Áááá! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460328 | 2010. november 25. 22:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 460327 | 2010. november 23. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyszerű,de gyönyörű! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460326 | 2010. november 23. 20:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tajvan Tajvan a 60-as évek közepén rendelt 92 A és 23 B modelt. Ezek egy részét, 48 db-ot a vietnámi háború során amerikai kérésre kölcsön adták Vietnámnak. Ami megmaradt azt visszakapták. 73-ban szerződést kötöttek 100 db E/F modell hazai gyártásáról. A gépeket 1986-ig Csung Cseng néven az AIDC gyártotta, összesen 242 F-5Es és 66 F-5F változat készült. A gyártás során egyre korszerűbb változatok jöttek ki. Az utolsó szériák már megkapták a korábban kidolgozott aerodinamikai módosításokat, a cápaorrt és LEX-et, és számos avionikai upgrade is megjelent, pl. a Maverick bevetési képesség. 7 gépet RF-5E változatnak építettek át. --Festés minták-- Az A/B változatok fémszínnel érkeztek. A vietnámi háború idején valószínűleg SEA színekkel és Asia Minor mintával repültek. Később a SEA mintát festették rájuk. A minta azonos a török mintával. A színek lehet, hogy eredetileg a szabványos színek voltak, de a képek alapján valamilyen helyi festés valószínűsíthető. Az E/F változatok SEA illetve F-15 mintával repülnek, repültek. A gépek egy része egyszínű, talán 36375. Egy két gépen "rejtélyes" okokból az F-15 mintában a két szín meg van cserélve. A sok tucat gépen a minta és néha a színek is változtak. Érdekes, hogy az egyik képen egy olyan F-5E látható aminek a szárnyvégén F-5A szárnypóttartály van. Ilyet egyetlen más országban nem láttam. --Képek-- 109_2.jpg Maverickkel. 1-RF5E_5501_83-0085_4TRS5TFW_080607.jpg Kiherélt RF-E? 5278.jpg 4 db Maverickkel. F-5E5288.jpg Napalm bomba? F5F RoKAF with CRV7 ROCKET PODS.jpg Nem irányított rakétákkal. rocaf-f-5e-5137.jpg Sötét F-15 minta. !AirlinersNetPhotoID312780.jpg Negatív minta. rocaf-f-5e-5186.jpg Egy szürke gép, F-5A szárnytartállyal. A képmegosztókon a jelenből és közelmúltból rengeteg fotó található a tajvani gépekről. Igyekeztem nem ilyen képeket felrakni. Az agresszor gépekről, lásd korábbi poszt! --Minták-- SEA F-5A/B, F-5E/F SEA AM mintával F-5A/B F-15 F-5E/F F-15 sötét F-5E F-15 negatív RF-5E/F szürke F-5E/F ezüst F-5A/B 46/84 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460325 | 2010. november 23. 18:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
jatek.vatera.hu/makett_modell/repulo_helikopter/vadaszrepulo_makett_187096113.html aki kedvet kapott agresszor f-5-höz, 1/48-ban, kiszolgáló személyzettel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460324 | 2010. november 23. 15:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
unatkozzatok csak nyugodtan, nekünk tetszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 460323 | 2010. november 22. 21:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ez jó hír, legalább nem vkok egyedül.:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460322 | 2010. november 22. 21:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky, nem csak te unod, én is. De sajnos addig nem térhetek rá az agresszorokra, amíg a többieket ki nem végeztem :). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 460321 | 2010. november 22. 20:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A film előtt mindig reklám van...:(( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 460320 | 2010. november 22. 20:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460319 | 2010. november 22. 20:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jön még Tajvan, Vietnám és aztán Amerika, ott az USA, Kanada, Venezuela, Mexico, Honduras, Brazilia, Chile. Aztán jönnek az USA AGRESSZOROK! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 460318 | 2010. november 22. 19:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Isten vagy!:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 460317 | 2010. november 22. 19:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Levi! Látom gyógyulgatsz! Folytasd, ha még nem fejezted be! DF-ST-87-12711 f5 nagyon bejön! Meg ez is:Resize of DF-SD-03-05896.JPEG | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460316 | 2010. november 22. 18:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tájföld F-5E/F 1978-ban és nyolcvanban 20-20 F-5E (17db) és F-5F (3db) gépet szereztek be. Az első adag agresszor Blue kamóval érkezett, akárcsak az indonéz gépek. A második adag, amelyeken már cápaorr és módosított LEX volt (lásd svájciak) F-15 mintával és színekkel érkeztek. A Blue minta 35109/36164/35414 alul és felül, az F-15 minta 36320/36375 szintén alul és felül festve. 1988-ban további tíz gépet szereztek be, a Clark agresszorok F-5E gépeit kapták. Nem tudom, ezek milyen festéssel érkeztek. 2000 után egy új szabvány szerint festették le a gépeiket (a cápaorrúakon nem láttam ezt a festést) ami a Blue mintát követi, de a 35109-et egy világos szürkére cserélték, ami talán 36622 vagy 36373, vagy valami helyi szín. Talán volt egy olyan változat amin a 35109-et és a 35164-et megcserélték de ebben nem vagyok biztos. --Képek-- Resize of DF-ST-87-00562 f5.jpg Kísérleti festés? A 35109 helyén egy sötétebb szín van. A 35414 helyén is talán egy semleges szürke. 432820316.jpg A közelebbi gépen a világos szürke nem a szabványos rózsaszínes. Resize of DF-ST-84-11644 f5f.jpg Ez sem a szabványos. RTAF-80070.jpg És ez sem. Két nagyon rossz minőségű képet is feltettem, mert látszik rajtuk az alsó és felső minta. Az agresszor gépekről már volt szó, ezért azokra nem térek ki. Lásd korábbi postomat. 111781_95929043_military_23.jpg Jól látszik a nyújtottabb LEX és a cápaorr. f5_007.jpg f5_031.jpg Piton rakétákkal! RTAF-80067.jpg Gépágyú konténerrel. RTAF-80097.jpg Cápaorr RTAF-80074.jpg Agresszorok --Minták-- Blue agresszor F-5E/F F-15 F-5A/B módosított Blue F-5A/B, RF-5A, F-5E/F Ezüst F-5A/B Szürke F-5A SEA F-5A/B SEA helyi színekkel F-5A/B fekete F-5A/B 44/77 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460315 | 2010. november 22. 18:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tájföld F-5E/F 1978-ban és nyolcvanban 20-20 F-5E (17db) és F-5F (3db) gépet szereztek be. Az első adag agresszor Blue kamóval érkezett, akárcsak az indonéz gépek. A második adag, amelyeken már cápaorr és módosított LEX volt (lásd svájciak) F-15 mintával és színekkel érkeztek. A Blue minta 35109/36164/35414 alul és felül, az F-15 minta 36320/36375 szintén alul és felül festve. 1988-ban további tíz gépet szereztek be, a Clark agresszorok F-5E gépeit kapták. Nem tudom, ezek milyen festéssel érkeztek. 2000 után egy új szabvány szerint festették le a gépeiket (a cápaorrúakon nem láttam ezt a festést) ami a Blue mintát követi, de a 35109-et egy világos szürkére cserélték, ami talán 36622 vagy 36373, vagy valami helyi szín. Talán volt egy olyan változat amin a 35109-et és a 35164-et megcserélték de ebben nem vagyok biztos. --Képek-- Resize of DF-ST-87-00562 f5.jpg Kísérleti festés? A 35109 helyén egy sötétebb szín van. A 35414 helyén is talán egy semleges szürke. 432820316.jpg A közelebbi gépen a világos szürke nem a szabványos rózsaszínes. Resize of DF-ST-84-11644 f5f.jpg Ez sem a szabványos. RTAF-80070.jpg És ez sem. Két nagyon rossz minőségű képet is feltettem, mert látszik rajtuk az alsó és felső minta. Az agresszor gépekről már volt szó, ezért azokra nem térek ki. Lásd korábbi postomat. 111781_95929043_military_23.jpg Jól látszik a nyújtottabb LEX és a cápaorr. f5_007.jpg f5_031.jpg Piton rakétákkal! RTAF-80067.jpg Gépágyú konténerrel. RTAF-80097.jpg Cápaorr RTAF-80074.jpg Agresszorok --Minták-- Blue agresszor F-5E/F F-15 F-5A/B módosított Blue F-5A/B, RF-5A, F-5E/F Ezüst F-5A/B Szürke F-5A SEA F-5A/B SEA helyi színekkel F-5A/B fekete F-5A/B 44/77 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 460314 | 2010. november 22. 18:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszi a linket, érdekes képeket találni a másodikon - az ACIG-ot már ismerem. Jó lenne kideríteni hogy melyik gépek ügyködtek ott és akkor, de tudom, hogy erre nem sok esély van... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460313 | 2010. november 22. 17:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Erről a konfliktusról nem tudok sokat. Nem hiszem, hogy ki lehet deríteni a gépszámokat. De 2001-ben nagyjából egyforma kamóval repültek az F-5E/F gépek. Talán a felújított gépek voltak, amik F-5T standardra lettek upgradelve. www.acig.org/artman/publish/article_346.shtml www.fader.dyndns.org/wings/08-RTAF%20Planes/RTAF-Basis-e.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460312 | 2010. november 22. 17:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
én sem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 460311 | 2010. november 22. 16:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A cikkek nem említik a Sólymokat, csak F-5 LGB és UH-1 szállító akciókról írnak. Az F-16-osok közül a Venezuelában 92-ben légigyőzelmeket elért gépeket keresem, de nem találok róluk semmit... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460310 | 2010. november 22. 16:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A thai f-16-osok is harcoltak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 460309 | 2010. november 22. 15:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Levi! Először is remélem hogy már jobban vagy! Másodszor pedig.:)Nem tudod véletlenül hogy melyik gépek vettek részt a burmai/myanmari invázió visszaverésében 2001 februárban? Állítólag egy F-5F lézer célmegjelölővel volt felszerelve, 3db E pedig 2-2 900 kilós LGB-vel világosította fel a burmaikat hogy ki az úr a háznál. Állítólag 70-80 bevetést repültek a Tigrisek, de ezt az akciót már több helyen is olvastam. Jók a képek! Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460308 | 2010. november 22. 10:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tájföld F-5A/B, RF-5A Tájföld az USA fontos szövetségese volt a vietnámi háború során. 1966-tól üzemeltetik az F-5 változatait. Kezdetben F-5A (24db), B (2db) és RF-5A (4db) gépeket használtak, amik a hatvanas évek szokásainak megfelelően kezdetben fémszínűek voltak. Egyes gépeket azonban világos szürkére festettek (talán 36473), illetve SEA kamóval érkeztek. A SEA kamó egyes F-5A/B , RF-5A gépeken a 90-es évek végéig használatban volt. A színeket helyi színekre cserélték az évek során, de a minta megmaradt. A 90-es évek során pár F-5A/B, RF-5A gépen az F-15-ös légifölény minta is megjelent. A 2000-es években üzemben tartott pár F-5B és RF-5A gépet az akkori szabvány színekkel és mintával festettek át. Ez az USAF agresszor Blue mintának felel meg (ami a SEA minta kékekkel), de a 35109-et egy világos szürkével (enyhén rózsaszínes beütéssel) cserélték le. Még egy érdekes festés volt az F-5A/B gépeken. Egy F-5A és egy F-5B gépet feketére, vagy nagyon sötét olívdrappra festettek át 1987 körül. Minták Ezüst Szürke SEA SEA helyi színekkel F-15 módosított agresszor Blue fekete Folyt. köv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460307 | 2010. november 19. 10:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Humbrol 108 egészen jó lehet 34086-nak. Használhatod bátran a B-1 és B-52-höz. A 34201-hez a 72-es van legközelebb, de egy csöppnyi zöld kellene bele. A 31-es meg nem rossz 34159-nek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460306 | 2010. november 19. 08:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mostanában foglalkozgattam ezekkel a zöldekkel, de rendesen elkeseredtem tőlük, úgyhogy lehet, hogy igazad van. Pl. a SAC nehézbombázóihoz valót sem tudtam megállapítani, amit a 80-as években használtak a kétféle sötétszürke mellett. Minden festésminta 34086-ot ír a B-1b-re, meg a B-52-re(Don Color, meg a Revell is) úgyhogy megnéztem az fs oldalán (colorserver.net), de mikor begépeltem, azt írta, hogy error. Ami közel van hozzá számban, az meg tök más árnyalat. Úgyhogy a fényképnézegetés/keverés kombinációban maradtam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460305 | 2010. november 18. 21:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szingapur Szingapúr 1976-tól több lépésben vásárolt F-5E/F gépeket. Több alkalommal a gépeket úgy repülték haza, amikor is 16 országot érintettek a 14800 km hosszú út alatt. 36 együléses és 9 kétüléses gépet vásároltak összesen az USÁ-tól majd 7 darabot Jordániától. A gépek többségét F-5S konfigurációra építették át és napjainkban is használják. Érdekes, hogy használnak/tak 8 RF változatot is, ami azonban nem a Northropnál készült, hanem Szingapúrban építették át őket. A legutolsó szériák különböztek az elsőktől, ezeken már előre meghosszabbított függőleges vezérsík (javult az iránystabilitás) és cápaorr volt, de nem minden gépen mindkettő. A cápaorros gépek pl. a svájciak. 872 RSiAF 144 sqn F-5E 872.jpg Ezen a képen jól látszik a cápaorr. Kamuflázs SEA Ghost A gépek elsősorban légvédelmi célokat szolgáltak, ezért nem meglepő, hogy a malajziai gépekkel azonos világos szürke festést kaptak. A beszerzéskor még a korábbi felségjel a Jin Jangos piros fehér került a gépekre. Ennek volt egy lovis változata is feketében. Egy makettet láttam csak az RF-ek közül ezzel a festéssel. Egyébként mind az E mind az F változatok viselték ezt a mintát. Az ismétlés kedvéért 36440/36495/36375. Kísérleti festések Blue Legalább egy gépen volt egy kék kamó ami talán az agresszoroknál és Indonéziában használt 35109/35164/35414 színekkel repült. SEA 1983-ban a 801-es gépen az USA SEA kamóval azonos mintát próbáltak ki. A két zöld alig különbözött egymástól és meg volt cserélve. A 34102 helyén volt a sötétebb zöld. Tíz évvel később a 803-as gépen már közelebb vannak a színek a SEA eredetihez és a helyük is stimmel. A 801-es és 806-os gépeken a zöldek a korai mintához hasonlóan fel vannak cserélve. Silver 1982-ben még egy alufestésű gépet is kipróbáltak. F-16 minta Jelenleg minden gép egy F-16-os mintához hasonló mintát hord. A színek nem egészen 36118/36370/36375. A felső szürke a gépek többségén állítólag 36231 vagy ahhoz hasonló szín. A felső világos szürke talán 36320, az alsó talán 36375. Jelenleg már minden gépen az új felségjel a stilizált oroszlánfej látható. Az utolsó képen, az upgradelt rendszerek vannak feltüntetve. Brutális mennyiségű kép, nem csak a szingapúri F-5 gépekről. kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/22133.html --Minták-- Ezüst (csak egy gépen) SEA szürke mint Malajzia SEA SEA felcserélt zöldek (ilyen még nem volt) F-16 minta (némileg eltér mind a török mind a Hollandtól) 42/69 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460304 | 2010. november 18. 21:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Humbrol 108 túl sötét 34096-nak. Ha erre gondoltál. Holnap majd napfénynél nézek valami közelebbi Humbrolt, de nem igazán van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460303 | 2010. november 18. 20:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Erre nekem humbrol 108 jön ki. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460302 | 2010. november 17. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.j-aircraft.com/faq/interior_colors.htm Posted By: Scott Hazel Date: Saturday, 3 March 2001, at 12:24 a.m. I was a volunteer at the San Diego Aerospace Museum at the time that the A6M-7 was restored. The aircraft had been exposed to the elements and in particularly sun light for some time. The cockpit interior looked to be the metallic blue-green that many older references speak of. Several of the attached components were removed to reveal unexposed painted surfaces. The color was not the same. The areas that had no exposure were all FS34096. The metallic blue-green was this same color only faded from the sun. I think that Testors makes FS34096. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 460301 | 2010. november 17. 18:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! a következőben kérném a segítségeteket: II. vh-s japán gépek kabin belső festéséhez melyik szín lenne a nyerő? Olvastam többféle verziót ezzel kapcsolatban. A készülő gép egy A6M2 Zero type 21 lesz. Előre is köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 460300 | 2010. november 15. 08:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malajzia a hetvenes évek elején vásárolt 14 db F-5E és két F-5B gépet. Majd 78-ban három F-5F-el váltotta le a B változatokat. 79-85 között további két F-5F és három F-5E gépet vásároltak. 83-tól ők voltak az RF-5E első használói. Az F-5E/F használok közül egyedülálló módon az első gépek ezüst festéssel érkeztek (a két B is). Az utolsó gépek, beleértve az RF-5E gépeket is azonban már az új kamóval, ami a SEA mintát követi 36440/36495/36375 színekkel. Egy frissen felújított F-5F gép egyszínű szürke kamót kapott. Lehet akár 36118 is, mint az F-18-as gépeiken, de lehet ennél világosabb is, valami 36173 szerű (a 36173 szinte pontosan a 50% 36118 + 50% fehér). Több gép, amit állítólag légiharc gyakorlásra használtak, részben kék/kékesszürke átfestést kapott. A VFA Decals szerint 35109-et használtak. A kevés képről ez nehezen eldönthető. A felségjel 1986ig, nagy méretű zászló a nemzeti színekkel a függőleges vezérsíkon és szögletes felségjel a beömlőn. 1986-tól a szögletes felségjel kör alakú lett és csökkent a mérete, akárcsak a zászlónak a vezérsíkon. A mai gépeken a szögletes és a kör alakú felségjel vegyesen van használatban. Az Italeri F-5E dobozában a korai felségjel található. A AFV Club F-5E sorozata minden 48-ban dolgozó F-5 kedvelő szívét megdobogtatja. 72-ben, hacsak a kínaiak nem kezdenek bele, marad az Italeri F-5E/F, F-5E lapos orrú, Italeri/Revell F-5A/B. Sajnos az igazi kuriózumnak számító RF-5E-et kizárólag az Airfix gyártotta 72-ben. --Képek-- M29 20 MALAYSIAN AF RF 5F.jpg Jól látszik, hogy mennyire világos a minta az F-15 Ghost mintához képest. Rf-5e-1.jpg Az UHF antenna a törzs tetejére később került fel. F-5E FM2209 MALAYSIAN AIR FORCE 7 NOV 1978.jpg Az Italeri ehhez a változathoz ad matricát. FM-2201.jpg Az egyik F-5B. Northrop F-5E M29-21 RMAF 1986.jpg Érdekes a felségjel. Az alu oxidálódott talán, azért tűnik ennyire sötétnek? F-5F M29-16 TUDM 4 97.jpg és A két kék változat. img_18_14499_2.jpg Az új szürke. --Minták-- Ezüst (egyedülálló az F-5E/F gépeken) SEA szürke sötétszürke SEA szürke egyes szürkék kékre cserélve 40/65 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 460299 | 2010. november 12. 11:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ok, a 68-as eltévedt géppel kapcsolatban érdemes még odafigyelni arra, hogy a 1033-as arab oldalszám a függőleges vezérsík tetejének két oldalára is fel van festve | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
matador | Adatlap | 460298 | 2010. november 12. 08:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hmmm, köszönöm a segítséget, még rágom akkor a témát! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 460297 | 2010. november 11. 13:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia matador, a régebbi fekete-fehér-zöld felségjelzést 1963-ig használták a szír gépeken, akkor még nem volt jellemző a terepfestés. Bár rajz található róla, de hiszem ha fotón látom. :) A piros-fehér-fekete kokárda, három zöld csillaggal felségjelzésű Mig-17F gépekről (köszönhetően a 68. augusztusi eltévedésnek) sok, kitűnő fotó található a neten. A színkódot majd talán ehhez értő tud adni a színes kis részletfotó alapján. Az orr beömlő ezüst színű. A hetvenes évekbeli nagy közös arab felségjelzéses gépekről is vannak videók. Hátrányuk, az elmosódottág, és csak egy oldalról mutatják a gépeket. Múzeumi gépet ne fessél, semmi közük a valósághoz. A többi arab országgal kapcsolatos egységről annyit, hogy miután átalakították a gépeket vadászbombázóvá, olyan konfig (bombazárak, rakéta indítók) lett kialakítva rajtuk, ami egységes az algériai-egyiptomi-szíriai gépeken. És kicsit sem hasonlít a lengyel, cseh vagy szovjet átalakításokra. Arról viszont nincs infóm, hogy ezeket az átalakítósokat és egyben átfestést, egy ipari üzemben, vagy külön külön végezték volna. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 460296 | 2010. november 11. 09:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 35414 biztosan túl világos a MiG-29-es felső zöldhöz. A 175 meg egy icipici zöld és esetleg fehér. Abból el lehetne indulni. A 35414 esetleg jól lehet a terepszínű gépek aljára. De pl. a Szu-22-eshez pont a megszűnt Humbrol 115 jó volt. A Humbrol gondolkodik az Authentic széria felélesztésén, szerintem lesznek majd ott orosz színei. A szírek tutti, hogy nem orosz festéket használtak, hanem helyben elérhető valamit. Ereszd el a fantáziádat nyugodtan. Egyrészt képek se nagyon vannak az akkori gépekről, másrészt meg senki nem tudja ellenőrizni, hogy amit te festettél létezett-e. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
matador | Adatlap | 460295 | 2010. november 10. 22:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Szír MiG-17F-hez szeretnék kérni segítséget: milyen színekkel repültek, azok amik már terepszínűek (világoskék-homokszín+zöld(?)) voltak, de még a régebbi fekete-fehér-zöld felségjelzést viselték? Egyébként volt bármi egység a többi arab országhoz képest? Azok a gépek amik eredetileg fémszínben érkeztek és később festették át, szovjetektől származó festéket használtak, vagy mindenki festett azzal ami volt neki? köszönettel: Balázs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p-51 | Adatlap | 460294 | 2010. október 28. 19:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A magyar mig-29-hez persze nem jó, ahhoz jobb szerintem is a 2134 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
agresszorok.