/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
szt_péter 568673 2014. október 3. 13:01
Válasz erre
Akkor ez nem tudom micsoda. Majd igyekszem tájékozódni több forrásból is. Célgép az lenne, csak a lehetőség ilyen alapos vizsgálatra nem sűrűn adott. Nem lep meg, hogy ritka ilyenekre bukkanni, sok helyen használják még, ott érvényben van a titoktartás. Sok variáció is lehet amennyi készült, repülőgépekkel könnyebb boldogulni. :-)
páncélos 568585 2014. október 2. 08:18
Válasz erre
Az eredeti alvázszám - nem az általad példaként említett kép - pontos képet ad a gyártás évéről, helyéről...stb. Én erről egy ilyen fórumon nem szeretnék részletekbe menni. Kerestem egy oldalt, de nem találom, ahol SZU, CS, PL, és BG alvázszámok vannak összevetve.
szt_péter 568369 2014. szeptember 28. 13:59
Válasz erre
IMG_5633 T-55A -gysz 131 73C- MN-623
IMG_5633 T-55A -gysz 131 73C- MN-623

Ha múltkor gyári szám azonosításról is szó volt, akkor itt egy példa a Monostori erődben kiállított 55A-ról. Melyik szám mit jelent, milyen tematika alapján lehet beazonosítani eredetüket? Ugyanez a kérdés érdekel T-72 esetében is csak a gyári szám viszonylatában.
Murmuc 568285 2014. szeptember 26. 17:49
Válasz erre
T-55AM2_007
T-55AM2_007

Páncélos és Gaunt1!
Köszönöm a válaszotokat!
A könyvtár kicsit nehézkes lesz.
A googli fordítót néha elég körülményes értelmezni, de megbirkózom vele.
A kérdésem még az volna, hogy a hazai AM átalakítások során saját készülékeket használtunk?
Gondolok itt arra hogy néhol Magyar feliratokat látok, és az R-173-as rádiót pedíg szerintem mi gyártottuk itt a pécsi Mechanikai laborban! Ott dolgoztam a '80-as években, és ez a rádió piszokul ismerős! :)
gaunt1 568268 2014. szeptember 26. 09:18
Válasz erre
Én tudok jobbat is:
www.kotsch88.de/f_t-55am2.htm
Részletes leírás, bár németül van. Gugli fordító azért segít :)
Összegezve, egy viszonylag komoly tűzvezetőrendszer volt (a T-72 hozzá képest visszalépés ebből a szempontból!), ami nagyban növelte a T-55 hatékonyságát.
páncélos 568265 2014. szeptember 26. 07:47
Válasz erre
Ez tényleg nagyon szép. Már csak egy tankot kellene venni, amibe belerakható...
Mikor ilyet látok, a szívem szakad meg, hogy amikor egy-két eszköz múzeumi célra megmarad, abban nem látok ilyen szépet. :(
páncélos 568264 2014. szeptember 26. 07:43
Válasz erre
A Hadtörténeti Intézet Könyvtárában találhatsz, olyan hivatalos szabályzatokat, amiket az egykor rendszerben tartott eszközökhöz adtak ki. Kölcsönözni nem lehet ezeket, viszont a helyszínen olvashatóak. A keresőbe csak írd be, hogy Pc/43, ez a kiadvány szól az általad érdekelt témáról.
hadtori.hunteka.ikron.hu:8080/monguz2/index.jsp
Farkas469 568257 2014. szeptember 25. 22:02
Válasz erre
0 123
0 123

Sziasztok!

Hátha valakit érdekel R-123M harckocsi rádió kiváló állapotban! Ilyen állapotban rendkívül ritka!
20000.-

farkas469@gmail.com
Murmuc 568235 2014. szeptember 25. 17:59
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Sokszor megemlititek a "Kaldivo" renszert. Próbáltam utánaolvasni, de nem találtam egy oldalt sem ahol kimerítő választ kaptam volna a renszer leírásával kapcsolatban.
Tudnátok segíteni egy rövid ismertetéssel,vagy ajánlani oldalt ahol erről írnak?
páncélos 567805 2014. szeptember 19. 12:27
Válasz erre
Cseh és lengyel feliratokra azért kíváncsi lennék, hogy hol pontosan? Tudok olyan T-72-ről amit ha az irányzó (nyitott) búvónyilásán keresztül fotózna csak valaki azt hihetné, hogy lengyel, pedig csak középjavításon lengyel irányzótávcsövet kapott, és a gép szovjet gyártmány. A belső felíratok nem feltétlen mutathatnak hitelességet egy gép eredetét, és bejárt útját illetően. A páncéltesten és tornyon beütött eredeti gyári adatok a mérvadóak.
szt_péter 567797 2014. szeptember 19. 10:15
Válasz erre
Köszönöm. Valószínűleg az lesz amit mondtál. Orosz AM-ről kevesebb fotót találtam, és a volt utódállamok festésében, jelzéseiben sincs sok különbség. A Miniarmét az EUn belül valamiért nehezebb beszerezni. A legtöbb fotó ex csehszlovák és lengyel gyártmányú gépekről van sima T-55A-nál is, főleg az elmúlt 20 év konfliktusaiból, persze azért láttam sok szovjet gyártmányút is, de a lengyel-cseh gyártmány túlsúlyos felbukkanására több magyarázat is lehet, média jobb lehetősége a fotózásra, régi VSZ gyári export, 90 utáni fegyvereladások ex-VSZ kelet-európai készletekből, politika - Európához földrajzi közelség(Észak-Afrika, Közel-Kelet).

Találtam újabb képeket a 148-ról, azt írják cseh, lengyel feliratok is vannak benne a magyar mellett, szóval szép utat járhatott be, jó, hogy még külföldön mindig használják játszós harckocsinak.

warforslowreaders.blogspot.hu/2012/08/the-peoples-tank.html kép nagyfelbontásúvá nyitható. Jó lenne így is látni őket, mert én legutoljára 2 éve láttam az MH-nál raktározott AM és A harckocsikat Ócsán leponyvázva, több T-34 és 72 is és másminden volt ott, szerencsésen dokumentáltam is őket.
Néhány képet érdemesnek találtam AM ügyben megosztásra, most találtam őket egy pakisztáni gyűjtőoldalon, a Sri Lankai polgárháborúból. A fotók a Wanni hadművelet alatt készültek.

lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/6.jpg

thecarthaginiansolution.files.wordpress.com/2011/02/sl-t55-chalai_beach.jpg Chalai tengerpart
lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/5.jpg

lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/3.jpg
lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/843078186.jpg

lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/4.jpg
cache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpicture/srilanka_03_11/s23_18176267.jpg
páncélos 567783 2014. szeptember 19. 07:42
Válasz erre
szt_péter!

Először is, üdvözlet itt a fórumon.
A két szett egyikét sem ismerem. Így látatlanban az elsőt javasolnám.
Okok: Az első a Kladivo rendszerű, így volt VSZ kocsit ebből tudsz készíteni. A másik T-55AM az "orosz AM", tehát csak orosz, ex-szovjet, illetve volt SZU utódállamok közüli variánst készíthetsz belőle. Illetve román T-55M-hez fel tudnál használni pár dolgot, mert természetesen ők ebben sem követték a csehszlovák, lengyel, NDK-s, magyar projektet. Viszont, ha NDK-s gépet építenél, akkor a lánctalpkötényezésen nem kellenek a fellépő vágatok.
szt_péter 567760 2014. szeptember 18. 19:47
Válasz erre
Sziasztok! Régóta figyelemmel kísérem a fórumokat itt, de csak most regisztráltam. Nagyon hasznos az oldal, sok érdekességet találtam a fórumokban, páncélos és gaunt1 ,,csatározásait" külön élvezettel olvastam.

Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a kettő készlet közül melyiket érdemesebb megvenni?

www.super-hobby.hu/products/T-55AM2-Kladivo-konwersja-TAM.html
www.nordlandmodels.com/product/t-55am-conversion-set-includes-pe-parts-gun-barel-metal:15203/

Pro és kontra érvek? Ti melyiket javasolnátok nekem és miért? Mindegyiket igazán jónak találom, és nehéz dönteni köztük. Esetleg anyagminőség, pontosan milyen műanyag, melyiket könnyebb levágni mivel, melyik készlettel egyszerűbb dolgozni?

Az a tervem, hogy az egyikből egy magyart mindenképp csinálnék, a későbbiekben pedig a másik készletből egy lengyelt, NDK-st, de majd még alaposabban utánajárok egzotikusabb üzemeltetésű AM-nek. Előre is köszönök minden véleményt. Minden a pénztől, információtól és a fellelhető matrica, makettkészletektől függ.
Murmuc 559032 2014. április 30. 05:49
Válasz erre
Üdv Páncélos!
Szövegértés! :)A mondatomban arra utaltam hogy az 55-ös örökölt az 54-estöl!
Egyébként köszönöm a kimerítő válaszokat!
páncélos 558730 2014. április 25. 07:34
Válasz erre
Gaunt1 szerencsére leírta a lényeget, bár a lövegek (mikortól, és melyik) elemzése egy külön oldal lehetne, csak egy dolgot tennék hozzá:
"mikor megkapta a 100-as löveget,akkor kapta a T-55-ös által is örökölt tornyot"
A T-54 soha nem örökölt semmit a T-55-től, sem időben, sem térben.
gaunt1 558653 2014. április 24. 13:25
Válasz erre
Nem egészen.

A képen egy T-54 1949-es modell (vagy T-54-2) látható. A T-54 a kezdetektől fogva 100mm-es löveggel rendelkezett, annak csupán a típusa változott. Először az LB-3, amit hamarosan felváltott a D-10, és annak változatai.
A torony a legelső, 1945-ös prototípusnál az T34/85-höz hasonló volt, az 1946-os az ISz-2-höz, az 1948-as pedig inkább az ISz-3-hoz. Mindhárom konstrukció pocsék volt, így jött létre az első képen látható 1949-es változat, ami már szerencsére elég jól sikerült. Egy komoly baja volt, hogy kevés volt odabent a hely, így kicsit áttervezték, és az 1951-es verzión jelent meg a végleges toronyforma.
juge75 558629 2014. április 24. 09:59
Válasz erre
Tehát ez egy nemszázas 54-es! :-)
Murmuc 558623 2014. április 24. 09:32
Válasz erre
Köszi!:)
Mint kiderült ez az elsőgenerációs T-54-es.
Később mikor megkapta a 100-as löveget,akkor kapta a T-55-ös által is örökölt tornyot.
Laac 558593 2014. április 23. 19:20
Válasz erre
T-54-2_Morozov
T-54-2_Morozov
T-44_Medium_Tank
T-44_Medium_Tank

Nem vagyok benne biztos, de ránézésre nekem T-54-nek tűnik.
T-44re is hasonlít, de inkább mégis T-54
Murmuc 558592 2014. április 23. 19:03
Válasz erre
10262155_625040240905635_2397717728847157652_n
10262155_625040240905635_2397717728847157652_n

Üdv az Uraknak!
Ennél a képnél kicsit elakadtam. Mi ez?
denkmeyer 555185 2014. március 3. 13:04
Válasz erre
Bocs, a tolólap talán jobb kifejezés a kanál helyett.
denkmeyer 555184 2014. március 3. 13:04
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek rajza (méretek), képei a T55-ös buldózer kanaláról és annak felfüggesztéséről?

Denk
Szecskó Csabi 553689 2014. február 12. 12:23
Válasz erre
Sziasztok: A külső üzemanyag tartály méretére vagyok kíváncsi,nem a hordókra.
Jimbow 553406 2014. február 8. 22:36
Válasz erre
Sziasztok!

Tamiya T-55-öshöz melyik maratást ajánlanátok? Eduard, Aber, Part, Voyager...

Én az Eduardra gondolta, az olyan kis alapnak tűnik, nem akarom borzasztóan megbonyolítani.

Köszi, üdv!
gaunt1 542969 2013. október 3. 18:45
Válasz erre
Sziasztok!

T-55M/AM/AMV és T-62M/MV-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem:
Nagyjavításoknál/modernizációnál mindig lecserélték az L-2-es sugárvetőt L-4-esre, vagy csak ha sérülés miatt szükség volt rá?
Jimbow 542456 2013. szeptember 25. 22:05
Válasz erre
Szia, köszönöm!

Akkor te csak simán összeraktad, semmi fúrás, stb?

Hát akkor az enyémmel nem tudom mi a gáz... az van ráírva hogy 0,5 mm-esek a lukak, de neten láttam ugyan ezt a cikkszámú készletet 0,6-ossal is, érdekes.

Na majd még próbálkozok, de elsőre kivettem 10 szemet és mint pocsék volt...

Üdv,

Ádám
charles 542418 2013. szeptember 25. 09:21
Válasz erre
Szia Jimbow!

Nekem van néhány készlet belőle, de eddig egyikkel sem volt problémám. Sőt, sokkal stabilabb, mint az RMSh változat.
Jimbow 542332 2013. szeptember 23. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!

Vettem egy csomag Masterclub OMSh lánctalpat, azt a fajtát ami műgyantából van és kis tüskékkel kell összeszerelni. A tájékoztató szerint teljesen működőképes és nem kell hozzá ragasztó.

Na már most, az enyémben szinte az összesnek a luka el van tömődve, és ha nagy nehezen kitakarítom akkor is szorul, nem megy bele a tüske. Hányás az egész, úgy is mondhatnám.

Más is járt így, vagy csak én fogtam ki rossz szériát, esetleg valamit rosszul csinálok?

Köszönöm előre is,

Ádám
Laac 539359 2013. augusztus 9. 21:00
Válasz erre
Szia!
Már találtam egyet és meg is rendeltem. A "segítség" topikba megadták a pontos nevét, amit te is. Oda belinkeltem hol kapható.
De azért köszönöm.
Üdv: Laac
charles 539358 2013. augusztus 9. 20:11
Válasz erre
Szia Laac!

Az Enigmának normál D-10T csöve van.
Fémből szerintem a legjobb az Aber 35L07, de jó az RB Model 35B41 csöve is.
Gyanítom, hogy venni csak börzéken tudsz, hacsak itt nem ajánl fel valaki egyet, vagy rendelsz valamelyik csomagküldőtől.
Nekem azt hiszem van pluszban RB, de meg kell néznem, ha érdekel.
Kojak75 539355 2013. augusztus 9. 19:25
Válasz erre
T55
T55

T 55 Tata nyílt nap.
juge75 539341 2013. augusztus 9. 17:31
Válasz erre
Egészen biztosan a vízhűtés bordázott radiátora. Amiben nincs, valószínűleg ki kellett építeni, mert útban lenne (mint a legtöbb motornál), vagy kilopták...
Laac 539332 2013. augusztus 9. 15:27
Válasz erre
Sziasztok!
T-55 enigma-nak milyen lövegcsöve van ill azt hol lehet kapni 1:35-ben. Fém lövegcső érdekelne.
Kösz.
Üdv: Laac
Frühlingserwachen 534041 2013. május 23. 11:08
Válasz erre
Köszi újra. Gondoltam, hogy a hűtő, de ha a ruszkikról van szó sosem vagyok biztos a dolgokban :D
páncélos 534038 2013. május 23. 10:42
Válasz erre
T-55A h
T-55A h

Valami nem kerek abban a motortérben, de a bekarikázott "berendezés" a hűtő (akarna lenni szerintem).
Frühlingserwachen 534004 2013. május 22. 20:15
Válasz erre
t 55
t 55

Lenne még egy kérdésem, de lehet hülye kérdés lesz, a képen bekarikázott "berendezés" az mindegyik harckocsiban benn van? Néztem képeket, és nem mindben láttam :O
Frühlingserwachen 533999 2013. május 22. 19:37
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat Uraim!
páncélos 533955 2013. május 21. 22:31
Válasz erre
Szia!
55-ön nem emlékszem, de 72-esről még képem is van. Hivatalosan nem lehetett, mert ez egy lengyel jelzés, elől sárga hátul vörös. Lengyelországban előfordulhatnak közúton is harcjárművek (Finneknél is, de ott más a jelzés), az ottani közlekedésre szolgál. Viszont lengyel gyártmányú kocsikkal hazánkba is érkezett, mint kiegészítő felszerelési tárgy, ezért szemfüles kezszem akár fel is tehette.
Farkas469 533935 2013. május 21. 20:21
Válasz erre
Helló!

Csak a Lengyel T-55-ösökön volt! (Lengyelek szinte az összes lánctalpasokun használták.)

Üdv.
Frühlingserwachen 533932 2013. május 21. 20:08
Válasz erre
t55
t55

Üdvözletem Uraim.
A kérdésem az lenne, hogy a Magyar T-55A gépeken a képen megjelölt narancssárga körben fekete háromszöges "tábla" szerűség fel volt e szerelve? Köszi
Kojak75 531546 2013. április 18. 21:57
Válasz erre
Migi!

Köszönöm!

Üdv kojak!
Kojak75 531545 2013. április 18. 21:56
Válasz erre
Szia Grande!

Én is figyelemmel kísértem a 62-es építését és sajnos jelenlegi stagnálását.
Először annyira nem találtam érdekesnek hogy én is építsek egy ilyet.
Aztán addig nézegettem a képeket hogy megfertőződtem.
Csak én T55-ösre szerettem volna rászerkeszteni.
De ha nincs fotó lehet hogy nem is volt.
Majd kitalálok valami mást.
Jó makettezést!
Üdv kojak!
migi 531450 2013. április 17. 17:58
Válasz erre
Ajánlom figyelmetekbe a letöltős könyv oldalt több új kép sorozat is van fönt a 55 ősökről.
Grande 531356 2013. április 15. 22:33
Válasz erre
Ha ezt lánctalptornyos T-62-est szeretnéd építeni, itt egy blog a makett.org-ról. Sok hasznos képpel, információval.

www.makett.org/forum/index.php/topic,3487.0.html
Kojak75 531347 2013. április 15. 21:09
Válasz erre
Szia Grande!

A 4. kép zavart meg.Valahol már láttam és úgy emlékeztem hogy T55-höz készült
a kiegészítő.
Köszönöm a segítségedet!

Üdv kojak!
Grande 531251 2013. április 14. 20:21
Válasz erre
T-62_Russian_afghanistan
T-62_Russian_afghanistan
T-62_Russian_afghanistan_4
T-62_Russian_afghanistan_4
T-62_Russian_afghanistan_31
T-62_Russian_afghanistan_31
rb1
rb1

Nem lehet, hogy T-62-esre gondolsz? Mert arról vannak képek, de T-55-ről én még nem láttam. Persze tévedhetek és valóban létezett lánctalpakkal erősített T-55.

A T-62 verzióhoz az RB Models meg is csinálta a kiegészítőt.
rbmodel.pl/picture.php
Kojak75 531239 2013. április 14. 18:15
Válasz erre
Üdvözlet mindenkinek!
Uraim!

Tenne fel valaki képeket olyan T55-ről afgansztánból,
ahol a torony lánctalpakkal van megerősítve.

Köszönettel kojak!
gaunt1 191516 2012. november 12. 19:50
Válasz erre
Hali!

Nem is az volt a célom, hogy összehasonlítsam. Az ábrából viszont jól látszik, hogy szemből mennyire jó a T-54/55 torony védelme. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy 1973-ig (M728, L52) egyedül a löveg közvetlen környezete volt átüthető a 105mm-es ágyúk számára. Még az M728 ellen is egész tűrhető 2000m-es távolság esetén. És ez szerintem elég szép eredmény, ahoz képest, hogy a tornyot a 40-esévek végén-50-es évek elején tervezték! Ráadásul a T-55 kumulatív gránátjával az M-48, M-60, Leo-1 páncélzatát könnyen át tudta ütni.
antarktika 191515 2012. november 12. 19:24
Válasz erre
Nem lehet összehasonlítani őket.
Az M-60-as 52,5 tonna, míg a T-55 36 tonna.
gaunt1 191514 2012. november 12. 19:19
Válasz erre
T54_55_torony
T54_55_torony

Sziasztok!

Ma délután egy kis "mítoszirtásra" szántam el magamat. A nyugati "szak" irodalomban általánosan elfogadott tény, hogy a T-54/55/62 gyengén páncélozott típusok voltak. Az egyik fórumon valaki csinált egy ábrát az M-60A1/A3 ekvivalens páncélvastagságáról, mindenféle dőlésszöget beleszámítva, és ebből kiderült, hogy szemből a páncélzat nem 260mm, hanem 330-630mm közötti. Így elhatároztam én is készítek valami hasonlót a T-54/55/62-ről. Sajnos csak egyetlen használható rajzot találtam amiből ki lehetne indulni, de ennek ellenére mégiscsak sikerült valamit összedobni. Az eredmény rendkívül érdekes! A lövegtől kifelé haladva a páncélzat vastagsága gyorsan eléri a 300mm-t, és meg sem áll 400-ig! Ennyit a "gyenge" páncélzatról...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.