<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
szt_péter | Adatlap | 568673 | 2014. október 3. 13:01 | ![]() | |
Akkor ez nem tudom micsoda. Majd igyekszem tájékozódni több forrásból is. Célgép az lenne, csak a lehetőség ilyen alapos vizsgálatra nem sűrűn adott. Nem lep meg, hogy ritka ilyenekre bukkanni, sok helyen használják még, ott érvényben van a titoktartás. Sok variáció is lehet amennyi készült, repülőgépekkel könnyebb boldogulni. :-) | |||||
páncélos | Adatlap | 568585 | 2014. október 2. 08:18 | ![]() | |
Az eredeti alvázszám - nem az általad példaként említett kép - pontos képet ad a gyártás évéről, helyéről...stb. Én erről egy ilyen fórumon nem szeretnék részletekbe menni. Kerestem egy oldalt, de nem találom, ahol SZU, CS, PL, és BG alvázszámok vannak összevetve. | |||||
szt_péter | Adatlap | 568369 | 2014. szeptember 28. 13:59 | ![]() | |
Ha múltkor gyári szám azonosításról is szó volt, akkor itt egy példa a Monostori erődben kiállított 55A-ról. Melyik szám mit jelent, milyen tematika alapján lehet beazonosítani eredetüket? Ugyanez a kérdés érdekel T-72 esetében is csak a gyári szám viszonylatában. | |||||
Murmuc | Adatlap | 568285 | 2014. szeptember 26. 17:49 | ![]() | |
Páncélos és Gaunt1! Köszönöm a válaszotokat! A könyvtár kicsit nehézkes lesz. A googli fordítót néha elég körülményes értelmezni, de megbirkózom vele. A kérdésem még az volna, hogy a hazai AM átalakítások során saját készülékeket használtunk? Gondolok itt arra hogy néhol Magyar feliratokat látok, és az R-173-as rádiót pedíg szerintem mi gyártottuk itt a pécsi Mechanikai laborban! Ott dolgoztam a '80-as években, és ez a rádió piszokul ismerős! :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 568268 | 2014. szeptember 26. 09:18 | ![]() | |
Én tudok jobbat is: www.kotsch88.de/f_t-55am2.htm Részletes leírás, bár németül van. Gugli fordító azért segít :) Összegezve, egy viszonylag komoly tűzvezetőrendszer volt (a T-72 hozzá képest visszalépés ebből a szempontból!), ami nagyban növelte a T-55 hatékonyságát. | |||||
páncélos | Adatlap | 568265 | 2014. szeptember 26. 07:47 | ![]() | |
Ez tényleg nagyon szép. Már csak egy tankot kellene venni, amibe belerakható... Mikor ilyet látok, a szívem szakad meg, hogy amikor egy-két eszköz múzeumi célra megmarad, abban nem látok ilyen szépet. :( | |||||
páncélos | Adatlap | 568264 | 2014. szeptember 26. 07:43 | ![]() | |
A Hadtörténeti Intézet Könyvtárában találhatsz, olyan hivatalos szabályzatokat, amiket az egykor rendszerben tartott eszközökhöz adtak ki. Kölcsönözni nem lehet ezeket, viszont a helyszínen olvashatóak. A keresőbe csak írd be, hogy Pc/43, ez a kiadvány szól az általad érdekelt témáról. hadtori.hunteka.ikron.hu:8080/monguz2/index.jsp | |||||
Farkas469 | Adatlap | 568257 | 2014. szeptember 25. 22:02 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 568235 | 2014. szeptember 25. 17:59 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Sokszor megemlititek a "Kaldivo" renszert. Próbáltam utánaolvasni, de nem találtam egy oldalt sem ahol kimerítő választ kaptam volna a renszer leírásával kapcsolatban. Tudnátok segíteni egy rövid ismertetéssel,vagy ajánlani oldalt ahol erről írnak? | |||||
páncélos | Adatlap | 567805 | 2014. szeptember 19. 12:27 | ![]() | |
Cseh és lengyel feliratokra azért kíváncsi lennék, hogy hol pontosan? Tudok olyan T-72-ről amit ha az irányzó (nyitott) búvónyilásán keresztül fotózna csak valaki azt hihetné, hogy lengyel, pedig csak középjavításon lengyel irányzótávcsövet kapott, és a gép szovjet gyártmány. A belső felíratok nem feltétlen mutathatnak hitelességet egy gép eredetét, és bejárt útját illetően. A páncéltesten és tornyon beütött eredeti gyári adatok a mérvadóak. | |||||
szt_péter | Adatlap | 567797 | 2014. szeptember 19. 10:15 | ![]() | |
Köszönöm. Valószínűleg az lesz amit mondtál. Orosz AM-ről kevesebb fotót találtam, és a volt utódállamok festésében, jelzéseiben sincs sok különbség. A Miniarmét az EUn belül valamiért nehezebb beszerezni. A legtöbb fotó ex csehszlovák és lengyel gyártmányú gépekről van sima T-55A-nál is, főleg az elmúlt 20 év konfliktusaiból, persze azért láttam sok szovjet gyártmányút is, de a lengyel-cseh gyártmány túlsúlyos felbukkanására több magyarázat is lehet, média jobb lehetősége a fotózásra, régi VSZ gyári export, 90 utáni fegyvereladások ex-VSZ kelet-európai készletekből, politika - Európához földrajzi közelség(Észak-Afrika, Közel-Kelet). Találtam újabb képeket a 148-ról, azt írják cseh, lengyel feliratok is vannak benne a magyar mellett, szóval szép utat járhatott be, jó, hogy még külföldön mindig használják játszós harckocsinak. warforslowreaders.blogspot.hu/2012/08/the-peoples-tank.html kép nagyfelbontásúvá nyitható. Jó lenne így is látni őket, mert én legutoljára 2 éve láttam az MH-nál raktározott AM és A harckocsikat Ócsán leponyvázva, több T-34 és 72 is és másminden volt ott, szerencsésen dokumentáltam is őket. Néhány képet érdemesnek találtam AM ügyben megosztásra, most találtam őket egy pakisztáni gyűjtőoldalon, a Sri Lankai polgárháborúból. A fotók a Wanni hadművelet alatt készültek. lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/6.jpg thecarthaginiansolution.files.wordpress.com/2011/02/sl-t55-chalai_beach.jpg Chalai tengerpart lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/5.jpg lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/3.jpg lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/843078186.jpg lankadailynews.com/wp-content/gallery/wanni-operation/4.jpg cache.boston.com/universal/site_graphics/blogs/bigpicture/srilanka_03_11/s23_18176267.jpg | |||||
páncélos | Adatlap | 567783 | 2014. szeptember 19. 07:42 | ![]() | |
szt_péter! Először is, üdvözlet itt a fórumon. A két szett egyikét sem ismerem. Így látatlanban az elsőt javasolnám. Okok: Az első a Kladivo rendszerű, így volt VSZ kocsit ebből tudsz készíteni. A másik T-55AM az "orosz AM", tehát csak orosz, ex-szovjet, illetve volt SZU utódállamok közüli variánst készíthetsz belőle. Illetve román T-55M-hez fel tudnál használni pár dolgot, mert természetesen ők ebben sem követték a csehszlovák, lengyel, NDK-s, magyar projektet. Viszont, ha NDK-s gépet építenél, akkor a lánctalpkötényezésen nem kellenek a fellépő vágatok. | |||||
szt_péter | Adatlap | 567760 | 2014. szeptember 18. 19:47 | ![]() | |
Sziasztok! Régóta figyelemmel kísérem a fórumokat itt, de csak most regisztráltam. Nagyon hasznos az oldal, sok érdekességet találtam a fórumokban, páncélos és gaunt1 ,,csatározásait" külön élvezettel olvastam. Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a kettő készlet közül melyiket érdemesebb megvenni? www.super-hobby.hu/products/T-55AM2-Kladivo-konwersja-TAM.html www.nordlandmodels.com/product/t-55am-conversion-set-includes-pe-parts-gun-barel-metal:15203/ Pro és kontra érvek? Ti melyiket javasolnátok nekem és miért? Mindegyiket igazán jónak találom, és nehéz dönteni köztük. Esetleg anyagminőség, pontosan milyen műanyag, melyiket könnyebb levágni mivel, melyik készlettel egyszerűbb dolgozni? Az a tervem, hogy az egyikből egy magyart mindenképp csinálnék, a későbbiekben pedig a másik készletből egy lengyelt, NDK-st, de majd még alaposabban utánajárok egzotikusabb üzemeltetésű AM-nek. Előre is köszönök minden véleményt. Minden a pénztől, információtól és a fellelhető matrica, makettkészletektől függ. | |||||
Murmuc | Adatlap | 559032 | 2014. április 30. 05:49 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Szövegértés! :)A mondatomban arra utaltam hogy az 55-ös örökölt az 54-estöl! Egyébként köszönöm a kimerítő válaszokat! | |||||
páncélos | Adatlap | 558730 | 2014. április 25. 07:34 | ![]() | |
Gaunt1 szerencsére leírta a lényeget, bár a lövegek (mikortól, és melyik) elemzése egy külön oldal lehetne, csak egy dolgot tennék hozzá: "mikor megkapta a 100-as löveget,akkor kapta a T-55-ös által is örökölt tornyot" A T-54 soha nem örökölt semmit a T-55-től, sem időben, sem térben. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 558653 | 2014. április 24. 13:25 | ![]() | |
Nem egészen. A képen egy T-54 1949-es modell (vagy T-54-2) látható. A T-54 a kezdetektől fogva 100mm-es löveggel rendelkezett, annak csupán a típusa változott. Először az LB-3, amit hamarosan felváltott a D-10, és annak változatai. A torony a legelső, 1945-ös prototípusnál az T34/85-höz hasonló volt, az 1946-os az ISz-2-höz, az 1948-as pedig inkább az ISz-3-hoz. Mindhárom konstrukció pocsék volt, így jött létre az első képen látható 1949-es változat, ami már szerencsére elég jól sikerült. Egy komoly baja volt, hogy kevés volt odabent a hely, így kicsit áttervezték, és az 1951-es verzión jelent meg a végleges toronyforma. | |||||
juge75 | Adatlap | 558629 | 2014. április 24. 09:59 | ![]() | |
Tehát ez egy nemszázas 54-es! :-) | |||||
Murmuc | Adatlap | 558623 | 2014. április 24. 09:32 | ![]() | |
Köszi!:) Mint kiderült ez az elsőgenerációs T-54-es. Később mikor megkapta a 100-as löveget,akkor kapta a T-55-ös által is örökölt tornyot. | |||||
Laac | Adatlap | 558593 | 2014. április 23. 19:20 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 558592 | 2014. április 23. 19:03 | ![]() | |
denkmeyer | Adatlap | 555185 | 2014. március 3. 13:04 | ![]() | |
Bocs, a tolólap talán jobb kifejezés a kanál helyett. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 555184 | 2014. március 3. 13:04 | ![]() | |
Sziasztok! Van valakinek rajza (méretek), képei a T55-ös buldózer kanaláról és annak felfüggesztéséről? Denk | |||||
Szecskó Csabi | Adatlap | 553689 | 2014. február 12. 12:23 | ![]() | |
Sziasztok: A külső üzemanyag tartály méretére vagyok kíváncsi,nem a hordókra. | |||||
Jimbow | Adatlap | 553406 | 2014. február 8. 22:36 | ![]() | |
Sziasztok! Tamiya T-55-öshöz melyik maratást ajánlanátok? Eduard, Aber, Part, Voyager... Én az Eduardra gondolta, az olyan kis alapnak tűnik, nem akarom borzasztóan megbonyolítani. Köszi, üdv! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 542969 | 2013. október 3. 18:45 | ![]() | |
Sziasztok! T-55M/AM/AMV és T-62M/MV-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem: Nagyjavításoknál/modernizációnál mindig lecserélték az L-2-es sugárvetőt L-4-esre, vagy csak ha sérülés miatt szükség volt rá? | |||||
Jimbow | Adatlap | 542456 | 2013. szeptember 25. 22:05 | ![]() | |
Szia, köszönöm! Akkor te csak simán összeraktad, semmi fúrás, stb? Hát akkor az enyémmel nem tudom mi a gáz... az van ráírva hogy 0,5 mm-esek a lukak, de neten láttam ugyan ezt a cikkszámú készletet 0,6-ossal is, érdekes. Na majd még próbálkozok, de elsőre kivettem 10 szemet és mint pocsék volt... Üdv, Ádám | |||||
charles | Adatlap | 542418 | 2013. szeptember 25. 09:21 | ![]() | |
Szia Jimbow! Nekem van néhány készlet belőle, de eddig egyikkel sem volt problémám. Sőt, sokkal stabilabb, mint az RMSh változat. | |||||
Jimbow | Adatlap | 542332 | 2013. szeptember 23. 20:35 | ![]() | |
Sziasztok! Vettem egy csomag Masterclub OMSh lánctalpat, azt a fajtát ami műgyantából van és kis tüskékkel kell összeszerelni. A tájékoztató szerint teljesen működőképes és nem kell hozzá ragasztó. Na már most, az enyémben szinte az összesnek a luka el van tömődve, és ha nagy nehezen kitakarítom akkor is szorul, nem megy bele a tüske. Hányás az egész, úgy is mondhatnám. Más is járt így, vagy csak én fogtam ki rossz szériát, esetleg valamit rosszul csinálok? Köszönöm előre is, Ádám | |||||
Laac | Adatlap | 539359 | 2013. augusztus 9. 21:00 | ![]() | |
Szia! Már találtam egyet és meg is rendeltem. A "segítség" topikba megadták a pontos nevét, amit te is. Oda belinkeltem hol kapható. De azért köszönöm. Üdv: Laac | |||||
charles | Adatlap | 539358 | 2013. augusztus 9. 20:11 | ![]() | |
Szia Laac! Az Enigmának normál D-10T csöve van. Fémből szerintem a legjobb az Aber 35L07, de jó az RB Model 35B41 csöve is. Gyanítom, hogy venni csak börzéken tudsz, hacsak itt nem ajánl fel valaki egyet, vagy rendelsz valamelyik csomagküldőtől. Nekem azt hiszem van pluszban RB, de meg kell néznem, ha érdekel. | |||||
Kojak75 | Adatlap | 539355 | 2013. augusztus 9. 19:25 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 539341 | 2013. augusztus 9. 17:31 | ![]() | |
Egészen biztosan a vízhűtés bordázott radiátora. Amiben nincs, valószínűleg ki kellett építeni, mert útban lenne (mint a legtöbb motornál), vagy kilopták... | |||||
Laac | Adatlap | 539332 | 2013. augusztus 9. 15:27 | ![]() | |
Sziasztok! T-55 enigma-nak milyen lövegcsöve van ill azt hol lehet kapni 1:35-ben. Fém lövegcső érdekelne. Kösz. Üdv: Laac | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 534041 | 2013. május 23. 11:08 | ![]() | |
Köszi újra. Gondoltam, hogy a hűtő, de ha a ruszkikról van szó sosem vagyok biztos a dolgokban :D | |||||
páncélos | Adatlap | 534038 | 2013. május 23. 10:42 | ![]() | |
Valami nem kerek abban a motortérben, de a bekarikázott "berendezés" a hűtő (akarna lenni szerintem). | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 534004 | 2013. május 22. 20:15 | ![]() | |
Frühlingserwachen | Adatlap | 533999 | 2013. május 22. 19:37 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat Uraim! | |||||
páncélos | Adatlap | 533955 | 2013. május 21. 22:31 | ![]() | |
Szia! 55-ön nem emlékszem, de 72-esről még képem is van. Hivatalosan nem lehetett, mert ez egy lengyel jelzés, elől sárga hátul vörös. Lengyelországban előfordulhatnak közúton is harcjárművek (Finneknél is, de ott más a jelzés), az ottani közlekedésre szolgál. Viszont lengyel gyártmányú kocsikkal hazánkba is érkezett, mint kiegészítő felszerelési tárgy, ezért szemfüles kezszem akár fel is tehette. | |||||
Farkas469 | Adatlap | 533935 | 2013. május 21. 20:21 | ![]() | |
Helló! Csak a Lengyel T-55-ösökön volt! (Lengyelek szinte az összes lánctalpasokun használták.) Üdv. | |||||
Frühlingserwachen | Adatlap | 533932 | 2013. május 21. 20:08 | ![]() | |
Kojak75 | Adatlap | 531546 | 2013. április 18. 21:57 | ![]() | |
Migi! Köszönöm! Üdv kojak! | |||||
Kojak75 | Adatlap | 531545 | 2013. április 18. 21:56 | ![]() | |
Szia Grande! Én is figyelemmel kísértem a 62-es építését és sajnos jelenlegi stagnálását. Először annyira nem találtam érdekesnek hogy én is építsek egy ilyet. Aztán addig nézegettem a képeket hogy megfertőződtem. Csak én T55-ösre szerettem volna rászerkeszteni. De ha nincs fotó lehet hogy nem is volt. Majd kitalálok valami mást. Jó makettezést! Üdv kojak! | |||||
migi | Adatlap | 531450 | 2013. április 17. 17:58 | ![]() | |
Ajánlom figyelmetekbe a letöltős könyv oldalt több új kép sorozat is van fönt a 55 ősökről. | |||||
Grande | Adatlap | 531356 | 2013. április 15. 22:33 | ![]() | |
Ha ezt lánctalptornyos T-62-est szeretnéd építeni, itt egy blog a makett.org-ról. Sok hasznos képpel, információval. www.makett.org/forum/index.php/topic,3487.0.html | |||||
Kojak75 | Adatlap | 531347 | 2013. április 15. 21:09 | ![]() | |
Szia Grande! A 4. kép zavart meg.Valahol már láttam és úgy emlékeztem hogy T55-höz készült a kiegészítő. Köszönöm a segítségedet! Üdv kojak! | |||||
Grande | Adatlap | 531251 | 2013. április 14. 20:21 | ![]() | |
Nem lehet, hogy T-62-esre gondolsz? Mert arról vannak képek, de T-55-ről én még nem láttam. Persze tévedhetek és valóban létezett lánctalpakkal erősített T-55. A T-62 verzióhoz az RB Models meg is csinálta a kiegészítőt. rbmodel.pl/picture.php | |||||
Kojak75 | Adatlap | 531239 | 2013. április 14. 18:15 | ![]() | |
Üdvözlet mindenkinek! Uraim! Tenne fel valaki képeket olyan T55-ről afgansztánból, ahol a torony lánctalpakkal van megerősítve. Köszönettel kojak! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191516 | 2012. november 12. 19:50 | ![]() | |
Hali! Nem is az volt a célom, hogy összehasonlítsam. Az ábrából viszont jól látszik, hogy szemből mennyire jó a T-54/55 torony védelme. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy 1973-ig (M728, L52) egyedül a löveg közvetlen környezete volt átüthető a 105mm-es ágyúk számára. Még az M728 ellen is egész tűrhető 2000m-es távolság esetén. És ez szerintem elég szép eredmény, ahoz képest, hogy a tornyot a 40-esévek végén-50-es évek elején tervezték! Ráadásul a T-55 kumulatív gránátjával az M-48, M-60, Leo-1 páncélzatát könnyen át tudta ütni. | |||||
antarktika | Adatlap | 191515 | 2012. november 12. 19:24 | ![]() | |
Nem lehet összehasonlítani őket. Az M-60-as 52,5 tonna, míg a T-55 36 tonna. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 191514 | 2012. november 12. 19:19 | ![]() | |
Sziasztok! Ma délután egy kis "mítoszirtásra" szántam el magamat. A nyugati "szak" irodalomban általánosan elfogadott tény, hogy a T-54/55/62 gyengén páncélozott típusok voltak. Az egyik fórumon valaki csinált egy ábrát az M-60A1/A3 ekvivalens páncélvastagságáról, mindenféle dőlésszöget beleszámítva, és ebből kiderült, hogy szemből a páncélzat nem 260mm, hanem 330-630mm közötti. Így elhatároztam én is készítek valami hasonlót a T-54/55/62-ről. Sajnos csak egyetlen használható rajzot találtam amiből ki lehetne indulni, de ennek ellenére mégiscsak sikerült valamit összedobni. Az eredmény rendkívül érdekes! A lövegtől kifelé haladva a páncélzat vastagsága gyorsan eléri a 300mm-t, és meg sem áll 400-ig! Ennyit a "gyenge" páncélzatról... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |