/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Nagytalpú 110977 2008. szeptember 16. 22:49
Válasz erre
Kép285
Kép285
Kép291
Kép291
Kép293
Kép293
Kép337
Kép337
Kép364
Kép364
Kép365
Kép365
Kép377
Kép377
Kép286
Kép286
Kép332
Kép332
Kép313
Kép313

Sziasztok!
Ma találtam a kicsikét.Rögtön lőttem vagy 100 képet.
Itt van néhány nektek is.
Ha minden jól megy holnap lefotózom a motort is.
Talpi
Nagytalpú 110976 2008. szeptember 16. 22:01
Válasz erre
Kusti!
:-)
Talpi
Kusti 110975 2008. szeptember 16. 21:55
Válasz erre
Üdv!

Mielőtt kitör a háború a két tábor között, szeretnék igazat adni Gabinak. Olyan makettet nem találhat az ember aminek nincs hibája. Ha mégis az csak meglátás kérdése, mert ami az egyiknek hiba arra a másik vígan azt mondja hogy tökéletes. Az alkotói szabadságról szól ez a hobbi és szerintem a kikapcsolódásról, de azt nem lehet jóizléssel megitélni hogy kinek mi tettszik. Szóval egy a kamionnak igy kell kinézni? Ezt hadd ítélje meg mindenki saját maga...

Üdv!
Kusti
Erno-945 110974 2008. szeptember 16. 20:56
Válasz erre
Renault 1
Renault 1
Renault 2
Renault 2
Renault 3
Renault 3
Renault 4
Renault 4
Renault 5
Renault 5
Renault M1
Renault M1
Renault M2
Renault M2
Renault M3
Renault M3
Renault M4
Renault M4
Renault M5
Renault M5
Renault M6
Renault M6
Renault M7
Renault M7
Renault M8
Renault M8

Sziasztok!
Mi sem akartuk elhinni,de beindult.
+Magnum
945
jokogeri 110973 2008. szeptember 16. 20:16
Válasz erre
Írtam, hogy az Ausztrál gép festése ugyanaz mint az ami csak más felirattal és metállkék az alap. Sajnos a piros színt nem tudtam volna így reprodukálni ahogy a matricán volt, ezért maradt az eredeti felirattal. Ennyit sérült az élethűség ami továbbra is a vesszőparipám.Viszont a 359-es az teljesen az eredetinek megfelelő a legapróbb részletekig! Amikor a Revell cég gyártmányfejlesztője és az értékesítési managerük meglátta a nürnbergi világkiállításon, nem akarták elhinni, hogy ez az ő termékük.
Gabi 110972 2008. szeptember 16. 20:04
Válasz erre
Szia Ati!
Én is csak gratulálni tudok, nagyon szép lett, pláne első makettnek. A pótkocsin a krómozás nagyon jól sikerült, engem is érdekel mivel oldottad meg.
Gabi
Gabi 110971 2008. szeptember 16. 20:02
Válasz erre
Szia jokogeri!
Van itt egy mondatod ami kicsit zavar: Most mutatok nektek két csőröst, ahogy igazából ki kell neki nézni.
Ezt mi alapján írtad le? Ki mondta ezt Neked? Honnan gondolod, hogy így van?
Ugyanis csatlakozva az elöttem szólókhoz bizony vannak hibáik mindkét vonatónak. Alapvetően szépen összerakott makettek dobozból, de sok mindenben nem felelnek a valóságnak. A kamionmentő esetében a legfeltünőbb hiba a szín, amit Gomenaszai is írt, és itt nem beszélhetünk alkotói szabadságról mert ez egy konkrét kamionmentő egy konkrét cégtől, még rendszámot is azt raktad rá, ami az eredetié, így tehát nagyon sántít a szín. Én teljes mértékben az alkotói szabadságot támogatom, de ez kb olyan, mintha egy Wabererses Volvot pirosra festenél, és rátennéd utánna a céges matricát. Szóval ha már megépítesz egy adott kamiont, akkor annak bizony olyannak kell lennie, mert különben nem hiteles. Természetsen lehet alkalmazni ezt a színkombinációt, csak akkor más felírat kell rá, ennyi. Ezen kívűl számos dolog nem egyezik meg a makettnél az erdetivel, pl ablaktörlők, felső helyzetjelzők, stb, tehát ha azt írod, hogy így kell kinéznie egy kamionnak, akkor azokat bizony cserélni kellett volna, a középső iszonyú vastag antennáról már nem is beszélve.
Itt egy link a makett tervezőjének az oldaláról, ahol van egy eredeti kép, ezen látható néhány eltérés kapásból:
www.truckin24.de/images/webpeterbiltwreckeroriginal.jpg Itt pedig Guido barátom munkáját követheted nyomon, aki szintén elkészítette ezt a makettet, de azt mondom, hogy az övé sokkal közelebb áll az általad használt megfogalmazáshoz:
www.wettringer-modellbauforum.de/forum/thread.php

A másik Peterbilt, a nehézvontató esetében ismét elég sok az eltérés az eredetihez képest, mivel a rendszám alapján látszik, hogy azt készítetted el. Szintén a tervezőjének, Klaus Lassenek az oldalán vannak az eredetiről képek, és látható, hogy pl a belső rész színkombinációja teljesen más, az orráról hiányzik a kis légterelő, de nincs rajta pl pótkocsikábel egy darab se, de van még több részlet ami nem egyezik meg, és ezek sem lettek javítva. Itt a link róla:
www.truckin24.de/00000095df0f15009/00000095e00c38e1d.html

Tudom, hogy a makettgyártók, így a Revell sem a teljes tökélyre törekszik, és egyszerűsít ahol lehet, de vannak dolgok melyeket kis odafigyeléssel fel lehet javítani, vagy pótólni. És akkor még nem is beszéltünk a motor, vagy az alváz kábelezéséről. Szóval én csak azt javaslom, hogy kicsit óvatosabban az elején idézet kijelentésekkel, mert olyan kamiont amire azt mondhatom, hogy így kell kinéznie egy kamionnak, eddig még csak Jabbekében láttam, de az már egy másik kategória.
Gabi
Gomenaszai 110970 2008. szeptember 16. 17:27
Válasz erre
Exec!

Igazad van, de kérlek, nézd meg ezt a képet

www.makettinfo.hu/forum/image.php
Utolsó előtti.

Az ajtó alatt, a küszöbön (?) kitűnően olvasható a "Tampa, Fl." felirat, valamint a hálófülkén az "1-800-330-8651"-es telefonszám, ami véletlenül a valóságban is ezé a cégé. Tehát szerintem, alkotói szabadság ide vagy oda, ilyen színű gépe ennek a cégnek eddig nem volt. Ami persze nem zárja ki, hogy a későbbiekben ne legyen :-)

Amúgy a kamionon látszik, hogy profi munka, a színek is nagyon tetszenek. Csak hát az a fránya élethűség, ugye - ami Yokogeri kolléga egyik vesszőparipája.

Gomenaszai
pulcsi 110969 2008. szeptember 16. 17:26
Válasz erre
Sziasztok! Egy lengyel forum:
modelwork.pl/viewforum.phpPulcsi
Atesz 24 110968 2008. szeptember 16. 16:10
Válasz erre
képz 062
képz 062
képz 068
képz 068
képz 067
képz 067

Haliho

Ez a szépség nekemis megvan,csak én megcsináltam hogy világitson is :))
exec 110967 2008. szeptember 16. 11:22
Válasz erre
Gomenaszai,

ez a Peterbilt mentő egyébként később széria lett, nem csak a Steps Towing kapott belőle. pl aTolvajtempó című filmben is látható ez a felépítmény egy fekete gépen. Hogy az alapgép ugyan ez a Peti-e vagy egy másik azt most passzolom, de a mentő felépítmény ugyan ez. SZóval szerintem itt is érvényes az alkotói szabi...

üdv.
exec
dcsabesz 110966 2008. szeptember 16. 11:16
Válasz erre
Russell 110965 2008. szeptember 16. 09:36
Válasz erre
Ati!

Nekem kifejezetten tetszik!
A tartály krómja hogyan készült?

Üdv:
Russell
jokogeri 110964 2008. szeptember 16. 08:45
Válasz erre
Szia Gomenaszai!
Megnéztem a linket amit küldtél.Nem egészen ugyanaz a gép, mint a makett, eggyel kevesebb tengelye van, kicsit más feliratok vannak rajta.Az én makettemnek van egy kis előtörténete, megosztom veletek érdekességként. Nos,1996-ban vettem a 359-es peterbiltet.Olyan sok apró hibája volt(hiányzó alkatrészek,pontatlan sorjás kidolgozás) hogy nem fogtam hozzá, hanem levelet írtam az USÁ-ba a Peterbilt konszernnek és rajzokat, fotókat kértem tőlük segítségképpen.Semmi válasz.Másfél év múlva jön a postás egy akkora borítékkal, hogy nem fért be a lépcsőházba.
A Peterbilt néhány tipusának műszaki rajzai,fotói voltak benne.Valamint egy pros pektus az Ausztráliai nyugati parton levő Perth-ben telephelyező kamionos cégről.
Először nem értettem ezt minek küldték, de tolmács segítségével oszlott a homály.
Az Ausztrál cégnek egy 56-os magyar a tulajdonosa.És csak Peterbiltjei vannak.Az amerikaiak ezzel kedveskedtek nekem a huszadik senki kis magyar modellezőnek!
Ájulás!-és ezerszeres szóbeli vállonveregetés Peterbiltéknek.Ebben a prospektusban
láttam meg egy 379-es Wreckert.Gyönyörű metállkék színben.Igaz nem azokkal a feliratokkal mint ami most van a maketten de a színek megegyeznek.Ezután hajtottam fel a makettet amit már akkor sem (1998-ban)volt könnyű megszerezni,ráadásul szinte aranyáron 15 ezer Ft-ért, ami ma olyan 40 ezer lenne, ha hozzá lehetne jutni.De azért örülök, hogy megvettem és megépítettem ezt a két Peterbiltet,mert szerintem ezek ma már igazi unikumok.
Nagytalpú 110963 2008. szeptember 15. 21:59
Válasz erre
Szia Ati86!
Első munkának szép munka.
Tetszik a pót tartálya.Bár valamit hiányolok róla.
Kis feliratok,táblák,fényvisszaverők.
De mondom a króm tartály tuti.
A traktor is jó.
Biztosan első munka?
Talpi
Nagytalpú 110962 2008. szeptember 15. 21:52
Válasz erre
Szia Ernőke!
Te vagy a minden!Csúcsak ezek a régi truckok.
Ha ezek a hengerfejek beszélni tudnának...
Köszi a képeket!
Talpi
Nagytalpú 110961 2008. szeptember 15. 21:49
Válasz erre
Hopsz ez kétszer ment el. :-)
T
Nagytalpú 110960 2008. szeptember 15. 21:48
Válasz erre
Szia Pista Bácsi!
Professzionalista munkák!
Minden elismerésem a gépekért.
Kiforrott,gondos kidolgozás.
Talpi ;-)
Nagytalpú 110959 2008. szeptember 15. 21:47
Válasz erre
Szia Pista Bácsi!
Professzionalista munkák!
Minden elismerésem a gépekért.
Kiforrott,gondos kidolgozás.
Talpi ;-)
jroobi 110958 2008. szeptember 15. 21:11
Válasz erre
Hát én pont ezt a makettet hajkurászom már egy ideje!
Nagyon szép így is!
golfi 110957 2008. szeptember 15. 21:07
Válasz erre
Erno-945!Bocs hogy megkérdezem de ezt nem az Ocsai uton van egy autó szerelö mühelynél ?Csak azért kérdezem mert nap mint nap látom ezt a Kamiont (mi is itt parkolunk)
Gomenaszai 110956 2008. szeptember 15. 19:15
Válasz erre
Szia Yokogeri!

Nagyon szép ez a kamionmentő, milyen színnel festetted?

Kár, hogy az eredeti jármű színéhez

www.steppstowing.com/

semmi köze sincs.

Ez a gép a Stepp's Towing Service, Tampa, Fl. korábbi, "Can-Do" nevezetű mentője, /van egy Towminator nevű is :-)/ ami világéletében hófehér volt.

Gomenaszai
Erno-945 110955 2008. szeptember 15. 19:04
Válasz erre
Renault 1
Renault 1
Renault 2
Renault 2
Renault 3
Renault 3
Renault 4
Renault 4
Renault 5
Renault 5
Renault 6
Renault 6
Renault 7
Renault 7
Renault 8
Renault 8
Renault 9
Renault 9
Renault 10
Renault 10

Sziasztok!
Pár kép egy húsz éves Renaultról.Talán R 310-es.
945
Ati86 110953 2008. szeptember 15. 18:27
Válasz erre
Sziasztok!

Elkészűlt végre az első makettem, nem lett túl profi, de azért apróságokban megpróbáltam azért kreatívkodni!:-)
Örülnék véleményeknek és szívesen fogadok ötleteket is mivel lehetne szebbé, jobbá tenni még a gépet!
Köszi
Ati86 110952 2008. szeptember 15. 18:24
Válasz erre
kép1
kép1
kép 2
kép 2
kép 3
kép 3
kép4
kép4
kép5
kép5

Ja Bocsi a képek is itt vannak, csak elfelejtettem berakni
Simka 110951 2008. szeptember 15. 18:20
Válasz erre
Meg, hát az építőiparban-építőipari gépeken erősen preferált szín :)
Simka 110950 2008. szeptember 15. 18:19
Válasz erre
Hát, van ilyen is, én se gondoltam, hogy a makettel lehet bajod :)
jokogeri 110947 2008. szeptember 15. 16:05
Válasz erre
Helo Simka

Semmi bajom a makettel, csak én a sárga színtől viszketek.
Simka 110946 2008. szeptember 15. 15:51
Válasz erre
Helo

Geri, nagyon szép munkák, gratulálok, de szerintem "a sárgára mázolt" is szép munka lett, azért is "örültünk neki" :) ennek is örülünk!

Simka
jokogeri 110945 2008. szeptember 15. 15:17
Válasz erre
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker
Peterbilt 379 Wrecker

És akkor itt a másik csőrös: Peterbilt 379 Wrecker. Ő pedig anno Szentendrén, majd Nyíregyházán volt első díjas.
jokogeri 110944 2008. szeptember 15. 14:57
Válasz erre
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking
Peterbilt 359 Bill Signs Trucking

Sziasztok! A múltkor örültetek itt egy sárgára mázolt csőrösnek. Most mutatok nektek két csőröst, ahogy igazából ki kell neki nézni. A Peterbilt 359-es Nürnbergben a kiállítás legszebb modellje különdíjat kapta 2002-ben.
Ady32 110943 2008. szeptember 15. 07:17
Válasz erre
félpot.
félpot.
DSCF5981
DSCF5981
DSCF5979
DSCF5979
rakomány.
rakomány.
DSCF5982
DSCF5982
GMC GENERAL
GMC GENERAL
FREIGHTLINER FLD 120
FREIGHTLINER FLD 120
MÜSZAKI MENTÖFELÉPITMÉNY.
MÜSZAKI MENTÖFELÉPITMÉNY.

Sziasztok .Eladó a képen látható nehézgépszállitó félpot . 6000 ft rakománnyal .
Érd. adame_istvan@freemail.hu , ill. 06-20-936-9557.
Nagytalpú 110942 2008. szeptember 14. 22:21
Válasz erre
Ennye már! :-)
Roland_89 110941 2008. szeptember 14. 22:05
Válasz erre
Nagytalpú 110940 2008. szeptember 14. 21:45
Válasz erre
Roland!
Holnap.
Talpi
Roland_89 110939 2008. szeptember 14. 21:37
Válasz erre
Mégegyszer is köszönöm minden információt.

Lassan nekiállok a vázaknak majd. Az egyikkel semmi gondom nem lesz, a darust meg először metélem... aztán majd a pontos tengelytávokat tudva kialakul valahogy.
Talpi bácsi mikor tudod küldeni a hidat? nem sürgetni akarlak, csak érdeklődöm.

És volna még egy kérdésem :D De ez már a makettekhez. Szeretnék a szélvédőre belülről kis zászlókat aggatni. Azt milyen megoldással lenne érdemes? mert elképzelésem sincs róla.

Köszi
Roland
Nagytalpú 110938 2008. szeptember 14. 20:04
Válasz erre
Roland!
Az megint egy más kérdés.
Az egy fejlesztés alatt lévő dolog még.
Nyugaton biztos müxeni fog,de itthon kicsi esélyét látok.Tudod az utak meg a zöldek és a sok népművészeti agyagedény aki utálja a kamionosokat.
De az a lényeg,hogy arra nem ezek a szabályok lesznek érvényesek.
Talpi
Roland_89 110937 2008. szeptember 14. 20:00
Válasz erre
Köszönöm szépen a válaszokat! Ma egész sokat tanultam tőletek! :)

Egy kérdés, ha érvényben van ez a súlytörvény, akkor mér kísérletesnek azzal hogy a félpótkocsi után tandemet raknak? kizárt dolog hogy az beleférjen a 40 tonnába. Igaz halottas ügy a kanyarodás végett is...
:) Lehet lüke kérdések, de itt legalább tudok belőle tanulni.

Köszi
Nagytalpú 110936 2008. szeptember 14. 14:16
Válasz erre
Roland!
Annak idején hozták azt a 8 lóerő/tonna szabályt.
Ettől számítva lezdték a minimális teljesítményt meghatározni.
(40 tonna össztömeghez min 320 lóerő kell)
Szóval az a lényeg,hogy ha valamit megfelelő dinamikával mozgatni akarsz,akkor kell a lóerő.De csak egy bizinyos határig.Ez a határ mindíg változik.
A gyártók igyekeztnek a megrendelő igényeihez alakítani a gépeket a lehető legjobb és leggazdaságosabb kialakítással.Ehhez az is hozzátartozik,hogy nem feltétlenül kell a legnagyobb teljesítményű motort alkalmazni.
Ha adott egy feladat, a gyár már tudja rá a megfelelő konstrukciót.
Megjegyzem én is szeretem a nagy teljesítményt,mert jobb és dinamikusabb.
Van benne kraft.Tudod,hogy többre is képes a géped.
Mondjuk most csak egy 320-ast vezetek.Ez jó-jó,de kicsit kevés.Azért ha egy 400-as lenne,vidámabban venné az akadályokat( persze a súlyt is :-))
,de ez van.
Nyugaton a fenti módon választják az autókat.
Itthon fognak egy mezei 400-as vontatót és dolgoztatják.Ami lehet,hogy nem is elég arra a feladatra mert az több cirkot igényelne.
Vagy ott van pl. egy kukáskocsi a maga 260-310 pacijával jól elboldogul szólóban.
Erre kell,ennyi a teljesítmény.
Szóval azt akartam elmondani,hogy ha kellene az a 680 akkor beletennék,de megoldja a 410 is a feladatot.Kisebb fogyasztással,olcsóbb bekerülési költséggel,stb.
Végezetül még annyit,hogy tesómnak ( cb:Kistesó)most vettek egy Actrost 530 lovasat,ami egy olasz autó volt és billencs.Ott igazán szeretik a nagyobb motorokat.
Talpi
Nagytalpú 110935 2008. szeptember 14. 13:54
Válasz erre
Gabi!
320 :-((
Talpi
Gabi 110934 2008. szeptember 14. 13:05
Válasz erre
Szia Roland!
Normál esetben az EU-ban 40 tonna össztömegű szerelvények vehetnek részt, egyedűl az Egyesült Királyságban van 42 tonna asszem. Ezen kívűl az északi állomakban és Hollandiában, valamint kisérleti jelleggel néhány német szakaszon már futnak a 60 tonnás szerelvények, de ezek is csak egy kijelölt szakaszon közlekedhetnek, nem bárhol. Hiába 600 lóerős egy széria vontató, az is csak 40 tonnába mehet hivatalosan. A nehézvontatók más kategória, azok mindig útvonalengedéllyel mennek, ott egyedi súly van ez miatt. Tehát a motorerőtől nem fog nőni az össztömeg, mert különben már 1000 lóerős motorokat gyártanának. Normál szállításhoz a 420-470 lóerős motor az ideális, mind teljesítmény, mind gazdaságosság szempontjából. A nagyobb motorokra hegyes vidéken lehet szükség normál szállítás mellet, de sok cég vezérkamionnak vesz ilyen gépeket. A helyzet furcsasága, hogy a nagyobb motoros verzióknak nagyobb az önsúlya is (nem ritka esetben akár egy tonnával is a normálhoz képest), ebbe persze belejátszik az álltalában vett nagyobb felszereltség, és így gazdaságossági szempontból abszolút nem kifizetődő. Ez is magyarázata annak, hogy miért nem lesz 680-as motorral fardarus-platós, az árról már nem is beszélve. Ha megnézed nagyobb cégek flottáit, láthatod, hogy típustól függetlenűl a 420-470 lóerős kamionok adják a gépjárműpark javát.
Gabi
Roland_89 110933 2008. szeptember 14. 11:49
Válasz erre
Köszi! Szóval akkor az első kettő az össztömeg, és az utánalevő pedig a lóerő. Őszintén megmondom, nem tudtam. :) de ezért vagyunk itt.
Viszont lenne egy olyan kérdésem hozzá hogy ha gyárt az MAN már ilyen erős motrokat, akkor azt mér nem lehet belerakni ilyen darusokba? és akkor ezeknek is nőhetne az össztömege. Vagy ez a tengelyterhelések miatt nem oldható meg?

Talpi, igen a képen szereplő hasonló kamion lesz majd, csak XXL fülkés.

Van még amit nem tudok amiben még segítséget szeretnék majd kérni, nekiállok majd "bekábelezni" az alvázat. De foggalmam sincs hogy mit hova kell kötni. Majd ebben várok segítséget!
köszi

Roland
Gabi 110932 2008. szeptember 14. 10:23
Válasz erre
Szia Roland!
Azért MAN-fanként azt hittem ennél jobban ismered az általuk használt tipusjelzéseket.
A leírt 41.680-as TGX egy 4 tengelyes 41 tonna össztömegű V8-as 680 lóerős típust jelent. Ezt a kombinációt szinte csak a nehéz-vontató kategóriában használják, tehát elég kicsi rá az esély, hogy ilyet láttál. A 680-as verzió amúgy is csak TGX-ben létezik, az új V8-as motorhoz, a TGA-nál 660 lovas V10-es motor volt a csúcs, de ott is csak nehézvontatóhoz használták. A 3 tengelyes platós gépek össztömege 25-28 tonna között szokott lenni, tehát az első két számnak valahol 25-28 között kell lennie.
A képen látható TGA, mint az LKW-info képaláírásából is kiderül egy 410 lóerős TGA XL kabinnal, noha össztömeg adat nincs hozzá, de valószínűleg 26.410 lehet a gyári tipusa. A tengelytáv sok féle lehet, gyártották több verzióban is.
Gabi
Ady32 110931 2008. szeptember 14. 09:59
Válasz erre
Szia Talpi . Köszi ,Igyekszem .
Üdv.Ady32. Adame István .
Nagytalpú 110930 2008. szeptember 13. 22:15
Válasz erre
Szia Ady32!
Truck acces? Veszélyes. :-)))
Jól nyomod!
Talpi
Apa 110929 2008. szeptember 13. 22:11
Válasz erre
Eltévedt Scania
Eltévedt Scania
Scania 260 94 D
Scania 260 94 D
Scania nyergesből billencs
Scania nyergesből billencs
Scania bill.hátsó
Scania bill.hátsó

A mai termés
Nagytalpú 110928 2008. szeptember 13. 22:07
Válasz erre
Roland!
41 tonna össztömeg és 680 lóerő?
Nem vág össze a képpel.De ha olyat építesz mint, a képen
akkor majd megnézem.
Talpi
Betyár 110927 2008. szeptember 13. 20:09
Válasz erre
Konvoj

Szia ha jól emlékszem nekem az egész film meg van, valahol ha érdekel szólj (írj)
Roland_89 110926 2008. szeptember 13. 18:52
Válasz erre
MAN-TG-410-A-XL-Partek-Thiele-250205-01
MAN-TG-410-A-XL-Partek-Thiele-250205-01

Szia Talpi bácsi!

Nem akarok hülyeséget mondani. erről lenne szó, vagyis ilyenről. Nem tudom biztosan a számát, de azthiszem hogy 41.680 legalábbis egy TGX daruson ez volt. azthiszem, de ismétlem nem vagyok benne biztos.
Nagytalpú 110925 2008. szeptember 13. 17:03
Válasz erre
Roland!
Milyen tipus?
26.403? Vagy mi? FNL?
?
Talpacsek
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.